تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۰  ، 
کد خبر : ۱۱۲۰۷۸

اشپیگل از جزییات بیشتری درباره‌ی همکاری سازمان سیا و بلک واتر پرده برداشت

طبق یادداشتی که در اختیار مجله‌ی اشپیگل قرار گرفت، ابعاد جدید و گسترده‌تری از همکاری‌های سازمان سیا و بلک واتر مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجله‌ی آلمانی اشپیگل در گزارشی آورده است: بر اساس این یادداشت، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از بلک واتر درخواست کرده است که کار انتقال مظنونان عملیات‌های تروریستی را به زندان‌های مخفی در آسیا عهده‌دار شود. علاوه بر این بلک واتر موظف به اجیر کردن افرادی برای قتل و آدم کشی بوده است.
طبق گزارش اشپیگل، دو تن از کارمندان سابق بلک واتر با افشای واقعیت‌های بیشتر، از جزییات روابط پنهان بلک واتر و سیا پرده برداشتند.
طبق این گزارش، توصیفات ارایه شده توسط این دو کارمند سابق به فرمان دیک چنی از دید کنگره آمریکا پنهان بوده است و تاکنون نیز اعضای کنگره هیچ تصویر روشنی از جزییات فعالیت سربازان خصوصی اجیر دستگاه دولت نداشته‌اند.
طبق این یادداشت، سازمان سیا، بلک واتر را موظف به انتقال مظنونان عملیات تروریستی برای بازجویی از گوانتانامو به زندان‌هایی سری در پاکستان، افغانستان و ازبکستان نموده است.
در این یادداشت چگونگی حرکت مخفی هواپیما‌ها شناسایی شده و هم چنین فاش شده است که چگونه برخی پرواز‌ها مخفیانه انجام شده است.
اشپیگل می‌افزاید: علاوه بر این در این یادداشت آمده است که سیا، بلک واتر را برای انجام عملیات‌هایی چون ترور، قتل و آدم کشی برای اهداف مورد نظر خود در افغانستان اجیر می‌کرده است.
این یادداشت در ادامه به ذکر نام افرادی می‌پردازد که در تشکیل تیم‌های قتل دخالت داشته‌اند. در بین این افراد یکی از اعضای تیم سربازان چترباز بلک واتر و هم چنین یکی از گماشته‌های مشاور امنیتی بلک واتر به چشم می‌خورد.
علاوه بر این، آلوین برنارد کرونگارد یکی از کارمندان سابق و بلندپایه‌ی سیا که به فرد شماره 3 سیا معروف بوده است، نیز در این تیم مشاهده می‌شود.
طبق این یادداشت، وی مسوولیت تشکیل چنین تیمی را برعهده داشته است. وی بعدها و بعد از جدا شدن از سیا به بلک واتر پیوست.
این یادداشت در شرایطی اطلاعات فوق را فاش می‌کند که بلک واتر و کرونگارد طی روزهای گذشته اطلاعات فاش شده را انکار کرده‌اند.
یک سخنگوی سیا نیز در مورد همکاری‌های سیا و بلک واتر برای قتل و انتقال زندانیان گفت: این برنامه‌ها را نه تایید می‌کنم و نه انکار.
وی گفت: ما روابط دو جانبه‌ی خود با بلک واتر را تحلیل و تفسیر نمی‌کنیم.
بعد از حوادث 11 سپتامبر، جورج بوش رییس جمهور سابق آمریکا و دیک چنی معاون وزیر امور خارجه‌ وقت این کشور، مبادرت به اقدامات بسیار گسترده‌ای برای حفظ امنیت از طریق شرکت‌های خصوصی امنیتی نمودند.
بلک واتر نیز یکی از این شرکت‌های خصوصی است که مبالغ هنگفتی در قبال برنامه‌های خود دریافت کرد.
بلک واتر در حال حاضر نیز با دولت اوباما همکاری می‌کند. این شرکت در حال حاضر مسوول حفظ امنیت دیپلمات‌های آمریکا در افغانستان است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات