تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۰  ، 
کد خبر : ۱۱۴۴۷۳
فیدل کاسترو با انتقاد از تاسیس پایگاه‌های نظامی در کلمبیا:

آمریکا درصدد سلطه بر آمریکای لاتین و نابودی انقلاب ونزوئلاست


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "ریانوواستی "، "فیدل کاسترو "، رهبر انقلاب کوبا، در مقاله جدید خود نوشته است، آمریکا با استقرار پایگاه‌های نظامی در کلمبیا تلاش می‌کند انقلاب ونزوئلا را از بین ببرد و آمریکای لاتین را تحت کنترل نیروهای نظامی خود در آورد.
کاسترو در مقاله خود به شدت از سیاست‌های واشنگتن و بوگوتا انتقاد می‌کند. این مقاله در آستانه نشست فوق‌العاده اتحاد ملت ‌های آمریکای جنوبی (اوناسور) به چاپ رسیده است. در این نشست درباره استقرار 7 پایگاه نظامی آمریکا در کلمبیا مذاکره می‌شود.
فیدل کاسترو می‌نویسد: تنها هدفی که آمریکا از استقرار این پایگاه‌ها دنبال می‌کند این است که آمریکای لاتین را طی چند ساعت در دسترس ارتش خود قرار دهد. او ادامه می‌دهد، هدف کوتاه مدت این طرح نیز نابود کردن پروسه انقلاب بولیواری و کنترل بر نفت و دیگر منابع ونزوئلا است.
کاسترو می‌گوید: تحویل خاک کلمبیا به آمریکا برای استقرار 7 پایگاه نظامی در آن، مستقیما استقلال و تمامیت ارضی دیگر ملت‌های آمریکای جنوبی و مرکزی را تهدید می‌کند.
به نوشته فیدل، آمریکا تاکید کرده است که آنها به این پایگاه‌ها نیاز دارند تا با مواد مخدر، تروریسم، تجارت اسلحه، مهاجرت غیر قانونی، توسعه سلاح‌های کشتار جمعی و بلایای طبیعی مبارزه کنند.
وی در همین حال خاطر نشان می‌کند، آمریکا بزرگ‌ترین خریدار و استفاده کننده مواد مخدر در کره ارض است، بزرگ‌ترین بازار و در عین حال بزرگ‌ترین صادرکننده اسلحه برای سازمان‌های جنایتکار در آمریکای لاتین است و بزرگ‌ترین دولت تروریستی است که در هر زمانی وجود داشته است.
وی می‌افزاید: آمریکا نه تنها هیروشیما و ناکازاکی را بمب‌باران کرد، بلکه در جنگ با ویتنام، عراق، افغانستان، پاکستان و کشورهای دیگر که هزاران کیلومتر دورتر از آمریکا قرار دارند، میلیون‌ها انسان را کشت. او بزرگ‌ترین تولید کننده و دارنده سلاح‌های کشتار جمعی از جمله سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی است.
کاسترو در ادامه اظهار می‌دارد، به خودی خود معلوم است که اندکی بعد قراردادی به امضا می‌رسد و کمپانی‌های خصوصی همچون "بلک واتر " که سابق درخشانی در ارتکاب جنایت در عراق و دیگر جاهای دنیا دارند، در کلمبیا با آمریکا همکاری خواهند کرد.
به عقیده رهبر انقلاب کوبا، کشوری که به خود احترام بگذارد، به مزدوران، سربازان و پایگاه‌های نظامی آمریکا برای مبارزه با مواد مخدر، دفاع از مردم در برابر بلایای طبیعی و یا برای همکاری‌های اجتماعی با دیگر ملت‌ها نیازی ندارد.
فیدل کاسترو در پایان اظهار داشت، امپراطوری آمریکا نه می‌تواند با رقابت‌های جدید بروز یافته در اقتصاد کنار بیاید و نه با عدم وابستگی کنونی دولت‌های آمریکای لاتین.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات