صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۱۱۹۱۱۶
نویسنده مشهور آمریکایی کتاب "دموکراسی در خطر ":

اسرائیل تا 5 سال آینده دچار فروپاشی خواهد شد


بصیرت: تحلیلگر مشهور آمریکایی و نویسنده کتاب "دموکراسی در خطر " با اشاره به تردیدهای جدی در دولت آمریکا برای ادامه حمایت‏ گسترده مالی و نظامی از اسرائیل و همچنین نفرت عمومی در جهان نسبت به اقدامات این رژیم نوشت: احتمال فروپاشی اسرائیل ظرف 5 سال آینده وجود دارد.
 "جف گیتس " (Jeff Gates) تحلیلگر مشهور آمریکایی و نویسنده کتاب "دموکراسی در خطر " در مقاله‌ای که پایگاه اینترنتی "رنس " (Rense) آن را منتشر کرده است، اظهار داشت: تحقیقات آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا نشان می‏دهد که نمی‏توان نسبت به بقای رژیم اسرائیل ظرف دو دهه آینده اطمینان داشت.
وی افزود: صرفنظر از آن ‌که این گزارش تا چه حدی قابل اعتماد است، باید به این نکته توجه کرد که با وجود هزینه‏های گسترده‏ مالی و جانی که رابطه با اسرائیل برای آمریکا در بر داشته است، احتمال سقوط رژیم اسرائیل ظرف 5 سال آینده وجود دارد.
این نویسنده مشهور آمریکایی با بیان این ‌که برای بیش از 6 دهه، به‏خاطر نفوذ اسرائیل در رسانه‏های آمریکا، این کشور مجبور به حمایت از اسرائیل بوده است، افزود: این مسئله حتی زمانی که اسرائیل به جنایاتی گسترده نظیر آنچه در غزه اتفاق افتاد، دست می‏زد نیز صادق بود. اما خوشبختانه و به مرور زمان، با دسترسی به پوشش زنده اخبار، انحرافاتی را که صهیونیست‏ها به رسانه‏ها تحمیل کرده‏اند روشن می‏شود.
این تحلیلگر غربی با اشاره به این مسئله که عادت مردم آمریکا در عدم توجه به اخبار خارجی در حال تغییر است، اظهار داشت: هر چند اندکی از مردم آمریکا به اخبار ضد و نقیض منابع صهیونیستی اکتفا می‏کنند، بسیاری از آنها در فاصله بین کریسمس و به روی کار آمدن اوباما، به طرز محسوسی حملات مرگبار اسرائیل به مردم فلسطین را پیگیری می‏کردند.
گیتس در ادامه با بیان اینکه اعضای کمیسیون 11سپتامبر اعلام کرده‏اند که اجازه نخواهند داد نسبت به انگیزه حملات 11سپتامبر تحقیقی به عمل آید، گفت: اما به نظر می‏رسد که انگیزه اصلی این حملات روابط آمریکا و اسرائیل بوده است. با توجه به دسترسی به جریان آزاد اخبار و اطلاعات، اکنون این سوال ذهن مردم آمریکا را می‏آزارد که چرا باید از یک "مستعمره آپارتایدی نظیر اسرائیل " حمایت کنند؟!
* اسرائیل شریک خوبی برای صلح نیست
گزارش فوق با بیان این که با توجه به انتخاب یک دولت راستگرای سرسخت در اسرائیل، به نظر می‏رسد که این رژیم همچنان قصد دارد با ادامه دادن به شهرک‏سازی، بر سر راه صلح مانع ایجاد کند، تاکید می‌کند: در چنین شرایطی، نه تنها اسرائیل باراک اوباما را به کُنجی پرتاب کرده است، بلکه باعث شده تا دولت جدید آمریکا به این نتیجه برسد که اسرائیل هرگز شریک خوبی برای صلح نیست.
وی با بیان این‌که رسیدن به چنین نتیجه‏ای، آمریکا را بر سر یک چند راهی سردرگم می‏کند، اظهار داشت: این در حالی است که آمریکا در کسب مشروعیت برای این رژیم نقش داشته و "هری ترومن " (Harry Truman) رئیس‌جمهور مسیحی-صهیونیست آمریکا، برای اولین بار این رژیم را به رسمیت شناخته است. برای این کار، وی مجبور شد تا در مقابل مخالفت‏های شدید "جرج مارشال " (George Marshall) وزیر امور خارجه وقت آمریکا، روسای سازمان‏های آمریکایی، مسئولین سازمان سیا و بسیاری از دیپلمات‏های آمریکایی بایستد.
بنابر گزارش فوق، با فرا رسیدن دسامبر 1948، گروهی از دانشمندان و روشنفکران یهودی طی یادداشتی در "نیویورک تایمز " هشدار دادند که "افرادی که قصد تاسیس یک دولت یهود را دارند، بی‏شک اعضای یک حزب فاشیستی هستند. " از جمله این هشدار دهندگان، "آلبرت انیشتین " (Albert Einstein) بود که به آمریکایی‏ها هشدار داد که از این "مانیفست فاشیسم " حمایت نکنند.
گیتس ادامه داد: در پی این هشدار روشنفکران در سال 1948 و سال‌های بعد از آن، چند هفته‌ای است که سرانجام برخی مقامات آمریکایی به این نتیجه رسیده‏اند که همان فشارهای خارجی که بر رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی وارد شد، باید به اسرائیل نیز وارد شود. این افراد تازه پس از 6 دهه مشاهده رفتارهای تغییرناپذیر اسرائیل، خواهان همان تحریم‏هایی برای اسرائیل شده‏اند که این رژیم همیشه برای سایرین خواستار آن می‌شده است.
وی با بیان این‌که کانون اصلی مناقشه برای رسیدن به صلح در خاورمیانه، نه سایر کشورها بلکه تنها دارنده تسلیحات هسته‏ای در این منطقه است، افزود: بدیهی است که بدون فشار خارجی، رفتار اسرائیل هیچ تغییری نخواهد کرد. بدون فشار بین‏المللی، به ویژه از سوی آمریکا که همواره حامی رفتار اسرائیل بوده است، واضح است که رفتار این مستعمره صهیونیست تغییر نکرده و تهدیدی برای صلح باقی خواهد ماند.
گیتس یادآور شد: هرگز دیده نشده است که قدرت‏های اشغالگر داوطلبانه دست از اشغال سرزمین‏های تحت اشغالشان بردارند. همچنین چنین دولت‏هایی بدون فشار خارجی حاضر به خلع سلاح هسته‏ای نخواهند شد.
* زمان برای پایان دادن به فاشیسم یهودی فرا رسیده است
گیتس با اشاره به فرارسیدن زمان پایان دادن به انحراف فاشیستی در یهودیت در سرزمین‏های اشغالی فلسطین، بر لزوم دستیابی به یک راه‏حل دموکراتیک با رعایت اصول برابری و عدالت تاکید کرد.
وی تصریح کرد: مردم آمریکا هرگز حاضر به ادامه حمایت از رژیمی نیستند که تنها یهودیان را انسان به حساب می‏آورد. چرا باید دو دهه برای نابودی این "بختک " صبر کرد در حالی که می‏توان ظرف 5 سال از شر آن خلاص شد؟
این منتقد غربی با تاکید بر این‌که نباید به بازگشت به مرزهای پیش از 1967 اندیشید در حالی که می‏توان به بازگشت به مرزهای قبل از سال 1948 فکر کرد، افزود: باید "قدس شریف " به یک شهر بین‏المللی بدل شود که اداره آن تحت اختیار سازمان ملل متحد باشد. همچنین فلسطینیانی که تحت فشار تروریست‏های صهیونیست مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‏اند باید بتوانند به سرزمین خود بازگشته و اموال به تاراج رفته خود را باز پس گیرند. شهرک‏نشینان و ساکنان غیرقانونی اراضی فلسطینی نیز، اگر می‏خواهند به حق و حقوق خود برسند، باید آن را از کسانی طلب کنند که دست به این اشغالگری زدند.
گیتس با بیان این‌که بدیهی است یهودیان می‏توانند سرزمین فلسطین را که دارای دولتی دموکراتیک خواهد بود ترک کرده یا در آن باقی بمانند، اظهار داشت: آمریکا نیز باید به این امر بیندیشد که تا چه اندازه حاضر به پذیرش تندروهای صهیونیست در سرزمین خود است، هرچند که آمریکا دیگر گنجایشی برای پذیرش مهاجرت ندارد.
وی با بیان این‌که بنا بر گزارش‏های واصله، 500 هزار اسرائیلی پاسپورت آمریکایی هم دارند، اظهار داشت: در حالی که تنها در کالیفرنیا 300هزار شهروند دوملیتی اقامت دارند، شاید لازم باشد که در این ایالت رفراندومی برگزار شود که طی آن مردم بگویند که آیا حاضرند صهیونیست‏ها را بپذیرند و یا نه؟! همین وضعیت در خصوص روسیه نیز صادق است که یهودیان بسیاری از آن فرار کرده‏اند و اکنون 300هزار نفرشان از حزب لیکود حمایت می‏کنند.
این نویسنده مشهور آمریکایی با بیان این‌که صهیونیست‏ها پیش از اشغال فلسطین تصمیم داشتند تا سفره یغمای خود را در اوگاندا یا آرژانتین پهن کنند، اضافه کرد: اکنون نیز می‏توانند به همان سرزمین‏ها رفته و شهرک‏هایشان را در آن برپا سازند. اسرائیل هرگز نتوانست به این سوال پاسخ دهد که چرا باید مردم فلسطین یا مردم کالیفرنیا هزینه جنایاتی را که 60 سال پیش در اروپا اتفاق افتاد بپردازند، البته اگر از برخی داستان‏پرداز‏ی‏های باستانی این رژیم بگذریم.
گیتس با بیان این که با مشروعیت افتادن رژیم صهیونیستی، یهودیانی که برای سال‏ها از اقدامات این رژیم رنج برده‏اند دیگر در مضیقه نخواهند بود، اظهار داشت: این تغییر مسلماً برای جامعه کلان یهودیان جهان مفید خواهد بود. همچنین با خلع سلاح هسته‏ای اسرائیل، جهان دیگر از تهدید رقابت هسته‏ای در منطقه خاورمیانه رنج نخواهد برد.
این تحلیلگر آمریکایی در ادامه گزارش خود در پایگاه اینترنتی رنس، با اشاره به خطر احتمالی تجاوز اسرائیل به ایران مدعی شد: اسرائیل تنها رژیمی بود که امکانات لازم را برای تحریف اطلاعاتی که منجر به حمله به عراق شد، در اختیار داشت.
گیتس تاکید کرد: بزودی برخی فعالیت‏های اطلاعاتی، حقیقت این مسئله را روشن خواهند کرد و ضمناً روشن خواهند کرد که وقایع 11 سپتامبر می‏توانست به وقوع نپیوندد و همچنین حمله به عراق قابل پیشگیری بود. تاکنون، افراط‏گرایی صهیونیستی از حضور روسای جمهوری ضعیف در کاخ سفید بهره برده است. آمریکایی‏ها نه‏تنها باید برای سرکوب اسرائیل تلاش کنند، بلکه باید رفتار غلط گذشته خود را جبران کنند.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات