صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۷  ، 
کد خبر : ۱۱۹۵۸۵

اخبار ویژه روزنامه های 15 مهر88


ایران

اولین مصاحبه حجاریان پس از آزادی

خبر اول این که سعید حجاریان در اولین مصاحبه خود پس از آزادی، به تشریح ابعاد جدیدی از چگونگی تدوین سند تأملات راهبردی حزب مشارکت پرداخته و ضمن تأکید بر این که اغلب اعضای حزب از محتوای آن اطلاعی نداشتند و علیرضا علوی‌تبار مسئول تنظیم آن بود، تأکید کرده: جزوه تأملات راهبردی با ملغمه‌ای از آرای سروش، بشیریه و منتظری بود. وی در ادامه این مصاحبه افزوده:‌ فی‌الواقع جزوه پیشنهاد می‌کند که حاکمیت را باید عملاً به دو پاره تقسیم کرد که هر بخش در درون حاکمیت سازمان‌های سیاسی خود را دارد ، بخش مردمسالار فشار توده‌ای لازم را برای حل و حذف نشدن درون حاکمیت پیدا کرده و نوعی موازنه وحشت بین اجزای حاکمیت به وجود آیند و عجیب آن است که توصیه می‌کنند برای بالا بردن قدرت تثبیت نیروهای مردمسالار و توان چانه‌زنی آنها حق دارند از بحران‌هایی که کل سیستم را تهدید می‌کند (یعنی نیروهای بیگانه) استفاده کنند.

تحریم‌های بیشتر هم ایران را منزوی نخواهد کرد

خبر دیگر این که روزنامه نیویورک تایمز با برشمردن اقدامات گذشته دولت امریکا در اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران اعتراف کرده که این اقدامات به واقع نتوانسته است، ایران را به انزوای اقتصادی بکشاند. در مقاله این روزنامه آمده است: شرکت‌های مختلف در جهان بدون در نظر گرفتن این مجازات‌ها با ایران دادوستد می‌کنند. وی افزوده: درخصوص شرکت‌های تجاری نیز باید گفت که بسیاری از آنها مجازات‌های اعمال شده علیه ایران را نادیده می‌گیرند.

ارتباط گروهک «جندالله» با شرکت «بلک واتر» امریکا

شنیدیم که گروهک تروریستی موسوم به جندالله به سرکردگی ریگی با شرکت «بلک واتر» امریکا ارتباطات گسترده‌ای برقرار کرده است. یک مقام آگاه به نقل از فرمانده سابق ارتش پاکستان با بیان ‌این خبر گفته: هدف از حضور ‌این شرکت امریکایی در منطقه ‌ایجاد ناآرامی‌ و ترور شخصیت‌های مهم در خاورمیانه است. برهمین اساس شرکت یادشده در پوشش شرکت خدماتی با نام «ایکس‌ای» فعالیت خود را آغاز کرده و ضمن استخدام جوانان بالای 20 سال برای انجام اقدامات تروریستی، ارتباطاتی را با برخی سران احزاب و سازمان‌های مختلف پاکستان برقرار کرده است.

بازداشت یکی از رؤسای دفتر‌ صانعی

با خبر شدیم که فردی که گفته می‌شود رئیس دفتر آقای صانعی در یکی از استان‌های شمالی کشور است، به علت اهانت به مسئولین نظام و تلاش برای تحریک افراد برای حضور در برخی مناسبت‌های سازماندهی شده دستگیر شده است. همچنین گفتنی است یوسف صانعی چندی پیش در جریان یک سخنرانی عمومی در یکی از شهرهای شمالی کشور سخنان تند و خارج از عرفی علیه منتخب ملت در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری گفته بود.

آخرین سرویس امریکایی‌ها به گروهک منافقین

خبر رسیده که پس از درگیری اخیر نیروهای عراقی با منافقین درپادگان اشرف،کلیه مواد غذایی و مایحتاج عناصر این گروهک تروریستی با هماهنگی نیروهای امریکایی تهیه و به وسیله کامیون‌هایی با پلاک کویت حمل و مستقیماً بدون بازرسی و دخالت نیروهای عراقی به مقر منافقین منتقل می‌شود،لذا احتمال حمل سلاح به داخل پادگان و مسلح شدن منافقین از سوی امریکایی‌ها متصوراست. گفتنی است عناصر گروهک منافقین پس از درگیری در پادگان اشرف و تصرف چند ساختمان و مکان آنها توسط نیروهای عراقی، در اطراف اماکن و محل استقرار خود اقدام به حفرکانال و خندق‌هایی به عمق 3 متر نموده و از ورود نظامیان عراقی جلوگیری به عمل می‌آورند.

توزیع شال سبز مارکسیست‌ها در یک دانشگاه

دست آخر این که برخی اعضای انجمن غیرقانونی دانشگاهی در یکی از استانهای غرب کشور که تا پیش از این آشکارا خود را مارکسیست معرفی می‌کردند، به توزیع نمادهای سبز در میان دانشجویان این دانشگاه اقدام کردند.اعضای انجمن غیرقانونی این دانشگاه، با ایستادن مقابل درب ورودی دانشگاه، اقدام به توزیع نمادهای سبز از جمله شال، مچ‌بند و روسری سبز در میان برخی از دانشجویان بویژه دانشجویان جدید الورود کردند.

جمهوری

***معصومه ابتکار عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی دیروز این شورا با اشاره به تصویب یک فوریت طرح بسترسازی فرهنگی واجتماعی برای رونق دوچرخه سواری در شهر تهران خواستار از بین بردن محدودیت جنسیتی در طرح گسترش استفاده از دوچرخه در شهر تهران و مهیا شدن شرایط استفاده بانوان از دوچرخه در سطح شهر گردید. با توجه به عوارض منفی دوچرخه سواری زنان در انظار عمومی تردیدی نیست که این پیشنهاد یک سواستفاده از طرح رونق دوچرخه سواری است و بجای آنکه این طرح به نفع سالم سازی محیط منجر شود به اقدامی برای ناهنجاری های اجتماعی تبدیل خواهد شد. به همین جهت اعضای شورای اسلامی شهر تهران می توانند با هوشیاری در برابر این پیشنهاد جلوی این عارضه منفی را بگیرند.

***در حالی که سیاست های حمایتی جمهوری آذربایجان از رژیم صهیونیستی طی ماههای اخیر آشکارتر و بیشتر شده و حتی کار را به انتقاد رسمی مسئولان سیاسی و نظامی کشورمان همچون سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رساند اما باز هم وزارت خارجه اقدام جدی برای برخورد با این رویه جمهوری آذربایجان انجام نداده است . سایت جهان ضمن آوردن این مطلب افزود : در آخرین اقدام این کشور دفتر نمایندگی یک کمپانی تولید محصولات نظامی رژیم صهیونیستی فعالیت خود را در شهر باکو آغاز کرده است . بر پایه اطلاعات نهادهای امنیتی کشورمان نمایندگی شرکت « البیت سیستمز » اسرائیل در باکو به سرپرستی فردی بنام « ادوارد مایورویچ چرنین » به طور رسمی فعالیت خود را در آذربایجان آغاز کرده است . این شرکت در تولید قطعات الکترونیکی و مخابراتی انواع هواپیما و بالگرد نظامی دوربینهای کنترل و تجسس هواپیماهای بدون سرنشین سامانه های راداری حفاظت از مرزها و دوربینهای الکترونیکی ویژه دید در شب به فعالیت می پردازد.

***گابی اشکنازی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در سفر یک روزه خود به پاریس با همتای فرانسوی خود ژنرال « جان لوی ژوژلان » و دریادار « مایکل مولن » رئیس مشترک ارتش آمریکا دیدار و درباره مهمترین موضوعات مورد اهتمام سه کشور و در راس آنها مقابله با آنچه آنها آنرا « تسلیح هسته ای ایران » می دانند بحث و گفت و گو کرد. به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط چاپ لندن در حالی که منابع آگاه در ارتش رژیم صهیونیستی تلاش داشتند از اهمیت این دیدار بکاهند ولی منابع مطلع اسرائیلی این دیدار را بسیار مهم و حساس دانستند و گفتند « رزمایش اخیر موشکی ایران » نیز در این دیدارها بررسی شده است . صهیونیست ها تلاش می کنند سران کشورهای غربی را متقاعد کنند که ایران درصدد تولید سلاح هسته ایست در حالی که مسئولان ایرانی همواره چنین چیزی را تکذیب کرده اند و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم بارها اعلام کرده هیچ نشانه ای از گرایش فعالیت های هسته ای ایران به سوی نظامی گری پیدا نکرده اند.

قدس

دیدار خاتمی با حجاریان

قدس- گروه سیاسی: یکی از نمایندگان مجلس دیروز از دیدار محمد رضا خاتمی با سعید حجاریان پس از آزادی وی از زندان خبر داد.گفته می شود این دیدار در خانه حجاریان انجام شده است.

تذکر 15 نماینده مجلس به رئیس جمهور

قدس- گروه سیاسی: 15 تن از نمایندگان مجلس در تذکری به رئیس جمهور خواهان برخورد قانونی با مدیر مسؤول و سردبیر و عوامل چاپ مطالب توهین آمیز به جامعه اهل سنت در نشریه نگاه وزارت آموزش و پرورش شدند.

اعتراض برخی کارکنان شهرداری تهران

قدس- گروه سیاسی: دیروز جمعی از کارکنان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تجمع در برابر مجلس نسبت به تغییر قراردادهای کاری خود اعتراض کردند.این عده که مدعی بودند 700 نفر دیگر در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز دچار این معضل هستند، گفتند: ما با سوابق 8 تا 15 سال خدمت در دو بخش انتظامی و خدماتی با شرکت خدمات مالی و اداری شهر و مؤسسه هادیان شهر وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همکاری داشته ایم، اما اکنون به ما گفته اند سنوات خود را صفر کرده و با دو مؤسسه جدید قرار داد ببندیم.تجمع کنندگان خواستار اجرای مصوبه شورای شهر مبنی بر ادغام این شرکتها در شرکت خدمات اداری و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و تشکیل شورای اسلامی کار بودند و ادعا می کردند دو شرکتی که مجبور به عقد قرارداد با آنها شده اند، وجود خارجی ندارند.

دیدار نبوی با حجاریان

ایرنا- مرتضی نبوی، با تأیید خبر دیدارخود با سعید حجاریان و با بیان اینکه این دیداری دوستانه بوده است، گفت: این دیدار روز یکشنبه هفته جاری ( 12 مهرماه) در خانه حجاریان انجام شد.سابقه دوستی نبوی و حجاریان به دوران پیش از انقلاب باز می گردد و آنان با یکدیگر سوابق مبارزاتی دارند.نبوی پس از ترور نافرجام حجاریان در سال 78 که موجب معلولیت جسمی وی شد، نیز به دیدار حجاریان رفته بود.

احمدی نژاد بانوی برگزیده سال را برگزید

شبکه خبر- رئیس جمهور محمود احمدی نژاد در نامه ای رسمی از هلن سپاهی عضو تیم ملی کاراته بانوان قدردانی کرد و او را بانوی برگزیده سال 88 نامید.هلن سپاهی دارنده نشان طلای کاراته آسیا در رقابتهای قهرمانی جهانی، حاضر به برداشتن پوشش اسلامی خود نشد و از دور رقابتها کنار رفت.

پناهندگی یک خبرنگار ورزشی به ایتالیا

پرچم- یک خبرنگار ورزشی که در مسابقات اخیر والیبال به همراه تیم کشورمان رفته بود، از ایتالیا درخواست پناهندگی کرده است.چندی پیش نیز یکی از کارشناسان کشتی که در برنامه های تلویزیونی حضور پررنگی داشت به انگلیس پناهنده شد و با بنگاه خبری بی.بی.سی قرار داد بست.

بازداشت یکی از روسای دفتر آیة ا... صانعی

جوان آنلاین- فردی که گفته می شود رئیس دفتر آقای صانعی در یکی از استانهای شمالی کشور است، به علت اهانت به مسؤولان نظام و تلاش برای تحریک افراد برای حضور در برخی مناسبتهای سازماندهی شده بازداشت شده است.

گوگل ، فیس بوک و توییتر در خدمت مخالفان ایرانی

عصر ایران- موتور جستجوی گوگل و وب سایت فیس بوک که این روزها شمار زیادی بازدید کننده دارند، برای توسعه بخش فارسی خود برای حمایت از معترضان ایرانی دست به کار شده اند.سایت خبری دنجر روم در گزارش خود اعلام کرد: از تاریخ 19 ژوئن- برابر با 29 خرداد- برنامه راه اندازی بخش فارسی گوگل، فیس بوک و توییتر را اجرا کردیم. هدف از این کار هم حمایت از گروه مخالفانی بود که نمی توانستند برنامه های خود را هماهنگ کنند.

دستگیری پسر و داماد مقام ارشد سابق

پرچم- قاطعیت آیة ا... آملی لاریجانی در برخورد با رانت خواری و استفاده از ارتباطات خاص موجب به دام افتادن چند تن از وابستگان به مقامات ارشد سابق کشور شد.بنا بر این گزارش، در روزهای گذشته پسر و داماد یکی از مقامات ارشد سابق که اقدام به قاچاق همراه می کردند، دستگیر شدند.

سقای بی ریا: کناره گیری نکرده ام

فارس- حجة الاسلام سقای بی ریا مشاور امور روحانیت رئیس جمهور گفت: کناره گیری خود از مشاورت امور روحانیت رئیس جمهور را تکذیب می کنم.

مارکسیستها شال سبز توزیع می کنند!

شبکه خبر دانشجو - برخی اعضای انجمن غیرقانونی دانشگاه بوعلی سینای همدان که تا پیش از این آشکارا خود را مارکسیست معرفی می کردند، به توزیع نمادهای سبز در میان دانشجویان این دانشگاه اقدام کردند.

دانشگاه تگزاس؟!

جهان- در یک رویداد کم سابقه، دو حادثه تیراندازی در دانشگاه آزاد شاهرود در کمتر از یک هفته رخ داد.

در نخستین رویداد، روز چهارشنبه نهم مهرماه یک جوان اصفهانی با ورود به دانشگاه آزاد شاهرود به قصد کشتن یک دانشجوی دختر همشهری خود، با اسلحه کمری به وی شلیک می کند که خوشبختانه به دلیل گیر کردن گلوله موفق به انجام این کار نمی شود.اما در دومین تیراندازی دانشجویی! یکی از معاونان دانشگاه آزاد چند روز قبل با اسلحه شکاری به دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود به نام احمد رضوانی شلیک می کند.گفته می شود «ع. ن» به تصور اینکه این فرد قصد سؤ قصد به وی را دارد به سوی وی شلیک کرده است. البته تیر شلیک شده به این دانشجو اصابت نمی کند و او نیز جان سالم به در می برد.

هاشمی به «ادعای تقلب» اعتقاد ندارد

شبکه ایران - محمد تقی رهبر، رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به جلسه این فراکسیون با هاشمی رفسنجانی تأکید کرد که مواضع او در این جلسه مشخص کرد که او از اساس به شایعه تقلب در انتخابات اعتقادی ندارد.

واکنش زاکانی به اظهارات اخیر مرتضوی

جهان- پس از اظهارات اخیر سعید مرتضوی درباره ماجرای کهریزک علیرضا زاکانی، نماینده مجلس با ابراز تعجب از سخنان مرتضوی گفت: بنده نیازی به پاسخگویی به نامه ایشان نمی بینم. درعین حال منکر کارهای خوب افراد نیستم، اما آنچه مهم است، پاک کردن چهره نظام از برخی اشکالاتی است که به واسطه عملکردها ایجاد شده و با بزرگنمایی مورد سؤ استفاده بدخواهان قرار می گیرد.

حمله به بیت امام، مقدمه ای برای حمله به خود امام (ره)

ایلنا- حسن روحانی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز در همایش ملی آینده پژوهی هویتهای جمعی در ایران گفت: حمله به بیت امام مقدمه ای است برای حمله به خود امام(ره) و به انزوا کشیدن فکر ایشان در جامعه.

تعلیق سه مقام قضایی

جام جم آنلاین- 3 تن از مقامات قضایی که مسؤول رسیدگی به پرونده های بازداشت شدگان اغتشاشات پس از انتخابات بودند از کار خود تعلیق شدند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات