تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۱۲۱۹۳۷

شمارش معکوس برای فروپاشی اسرائیل


محمدرضا برادران
چندی پیش یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا در مخالفت با آتش بس گفته بود که هیچ چیز نمی تواند ما را از رسیدن به خاورمیانه جدید باز دارد.
آنچه از خاورمیانه جدید در ذهن آمریکا و رژیم صهیونیستی است. چیزی جز از بین بردن جنبش حزب الله و تحکیم قدرت خود در خاورمیانه نیست. ولی آن شگفتیهایی که در طی هفته های اخیر بروز و ظهور یافته است چیزی جز شکست و سرافکندگی برای رژیم صهیونیستی و حامیانش را در برنداشته است. و برای حفظ توان پوشالی خود و ایجاد ترس بر حملات ددمنشانه و جنایتکارانه بر مراکز غیرنظامی و کودکان، زنان و مردان بی دفاع افزوده است. نمونه بارز آن حمله به «قانا» با موشک های ارسالی آمریکا است. که موجب خشم و نفرت بیشتر مسلمانان و سایر مردم جهان گردید. اما این خشم و نفرت ها دیر یا زود تبدیل به طوفانی می شود. که طومار این جنایتکاران را در هم خواهد پیچید. ولی آنچه برای مقاومت اسلامی حاصل گردیده است. فروریختن قدرت پوشالی اسرائیل است همان قدرت نمادینی که کشورهای اسلامی را می ترساند.
هنر رزمندگان حزب الله فروریختن این توان نمادین است و به رغم هدف رژیم صهیونیستی در آغاز حمله به لبنان که به منظور از بین بردن توان حزب الله و خراب نمودن زیرساختهای لبنان و حمله به غیرنظامیان و سایر گروههای لبنانی و به منظور تحریک آنان برای خلع سلاح صورت گرفت نه تنها این هدف تحقق نیافت بلکه موجب تقویت و محبوبیت این جنبش بین نیروهای لبنانی و همچنین مردم سایر کشورهای اسلامی گردید. و حزب الله توانست به مسلمانان وجهان عرب جرأت و غیرت مبارزه با اسرائیل را بیاموزد. دلاوری های حزب الله موجب تقویت فرهنگی شد. درست در نقطه مقابل زمین گیرشدن رژیم صهیونیستی در نبردهای زمینی با آن همه سلاح های پیشرفته موشکباران سنگین سرزمینهای اشغالی و فرار ساکنان آن سرزمینی که مدتها صدای گلوله در آن شنیده نمی شد. و از میان کشورهای اسلامی کسی جرأت شلیک یک گلوله به اسرائیل را نداشت، اکنون آن شده است که رعب و وحشت در آن منطقه فراگیر شده و یهودیان مهاجر درخواست خروج از سرزمینهای اشغالی را دارند و تا چندی دیگر نیز گریز سربازان صهیونیست از میدانهای نبرد را نوید خواهد داد. و این همان آغاز شمارش معکوس سست شدن قدرت صهیونیزم و شکنندگی آن است. خاورمیانه جدیدی که دارد شکل می گیرد، آن نیست که آمریکائیها پنداشته بودند. امروز آمریکا و صهیونیزم در مرکز حلقه خشم مسلمانان واقع گردیده اند. سران آمریکا و انگلیس که از هیچ کوششی برای تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران حتی در سطح تحقیقات دست بر نمی دارند. از تصویب هرگونه قطعنامه ای برای محکومیت اسرائیل و یا آتش بس ممانعت بعمل می آورند. و از جنایات آن حمایت می نمایند. و این اوج سقوط انسانیت در حوزه لیبرالیسم غرب است. اوضاع مخاطره آمیز جهان امروز ضرورت تغییر ساختار مجامع بین المللی خصوصا شورای امنیت سازمان ملل متحد را اجتناب ناپذیر می سازد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات