تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۱  ، 
کد خبر : ۱۲۴۵۱۰

راهبردها و برنامه‌های دولت فلسطین به رهبری حماس


سیاست ها، اهداف، راهبردها و برنامه های دولت فلسطین در زمینه مسایل مختلف به رهبری جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام شد.
در مقدمه این برنامه که پایگاه اطلاع رسانی حماس آن را منتشر کرد، با تاکید بر ضرورت پاسداشت خون شهیدان و جانبازان و وفاداری به راه آنان و فداکاری ملت فلسطین و پاسداری از حقوق این ملت و آرمان‌هایشان که غیر قابل چشم پوشی است، آمده است: به نشانه تاکید بر وحدت ملی، سازندگی، ایفای مسئولیت‌های قانونی، عینیت بخشیدن به اصل مشارکت دموکراسی به شیوه حمایت از حقوق ملت فلسطین، حمایت از مقاومت و پایداری آنان، تحقق آرمان هایشان از جمله پایان بخشیدن به اشغالگری، بازگشت آوارگان فلسطینی و تشکیل دولت مستقل فلسطینی برنامه های دولت حماس در زمینه های مختلف داخلی و خارجی به شرح زیر اعلام شده است:
سیاست‌های داخلی
ـ حمایت از مصالح عالی ملت فلسطین
تعامل مسئولانه دولت آینده به توافقات به عمل آمده برای حمایت از مصالح عالی ملت فلسطین، صیانت از حقوق آنان و مقابله با هر گونه ضربه زدن به اصول آرمان ملی فلسطین.
ـ استقلال
استقلال در تصمیم گیری های ملی و جلوگیری از مداخله دیگران
تاکید بر مقاومت
مقاومت با هر شیوه ممکن حق مسلم ملت فلسطین برای پایان بخشیدن به اشغالگری و بازگرداندن حقوق آنان است.
ـ تشکیل دولت مستقل فلسطینی
پایان بخشیدن به اشغالگری، تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف، حمایت از پایداری و مقاومت مردم فلسطین و مخالفت با هر گونه راه حل غیر موثر و ناکار آمد.
ـ آوارگان فلسطینی
پایبندی به حق بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود به عنوان یک حق شخصی و عمومی غیر قابل چشم پوشی است.
مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی
تلاش در راستای آزادی اسیران و مقابله با جنایات اشغالگران صهیونیست از جمله ترور، یورش، یهودی سازی قدس، الحاق منطقه الغوار به فلسطین اشغالی، توسعه شهرک یهودی نشین، تجزیه کرانه باختری، ادامه ساخت دیوار حایل، مجازات دسته جمعی فلسطینی ها و مخالفت با هر گونه باج خواهی و غصب درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین.
مذاکره با رژیم صهیونیستی
چنانچه رژیم اشغالگر قدس ملت فلسطین و حقوق آنان را به رسمیت بشناسد و به آنها احترام بگذارد و از تمام زمین های فلسطینی از جمله قدس عقب نشینی کند در آن وقت می توان نحوه مذاکره را مورد بررسی قرار داد.
ـ اصلاحات در نظام اداری
اصلاحات گسترده در فلسطین، مبارزه با فساد، حل معضل بیکاری، پی ریزی جامعه ای مبتنی بر دموکراسی ضامن عدالت، برابری و مشارکت و تحقق تکثر حزبی، قانون سالاری، استقلال قوای سه گانه و تضمین آزادی ها.
ـ نهادهای ملی
پی‌ریزی نهادهای ملی مختلف براساس مبانی ملی و به دور از خودکامگی و حزب‌گرایی.
پایبندی بر توافق گروه های فلسطینی
تاکید بر توافقات به عمل آمده بین گروه های فلسطینی در نشست مارس 2005 در قاهره درباره سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و لزوم تسریع در اجرایی کردن آن.
سیاست‌های خارجی
ـ جلب حمایت از ملت فلسطین
تاکید بر عمق عربی و اسلامی و فعال سازی حمایت کشورهای عربی و اسلامی از ملت فلسطین و مساله عادلانه آنان در تمام عرصه ها.
روابط خارجی
برقراری روابط حسنه و دوستانه با کشورهای عربی و دیگر کشورهای جهان و نهاد های مدنی براساس احترام متقابل.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات