تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۸  ، 
کد خبر : ۱۳۰۱۰۵

مطبوعات باکوسنگ «قلعه بابک» را به سینه می‌زنند


برخی رسانه‌های خبری جمهوری آذربایجان با پرداختن به موضوع آذریهای ایران، راهپیمایی بسوی «قلعه بابک» را به عنوان محور گزارشهای خود قرار دادند.
روزنامه «ینی مساوات» به نقل از فراریان ایرانی مقیم باکو ادعا کرد: جمعی از آذریها به قلعه بابک رسیدند و آنها مراسم اربعین شهدای حوادث اخیر را در آنجا برگزار می‌کنند.
این در حالی است که روزنامه یاد شده هم امروز و هم روزهای قبل ادعا می‌کرد که نیروهای نظامی و انتظامی ایران کلیه راههای رفتن به قلعه بابک را مسدود و یا کنترل می‌کنند.
ارگان حزب قومگرای «مساوات» در ادامه اکاذیب تکراری خود افزود: در عین حال اغلب فعالان جنبش باصطلاح آزادی ملی در ایران و مسئولان نهادهای دفاع از حقوق آذریها، بازداشت شده‌اند.
به ادعای تشکل‌های مخالف دولت ایران که در باکو فعالیت می‌کنند، خویشان بازداشت‌شدگان که برای دریافت اطلاع درباره وضع نزذیکان خود به کلانتری مراجعه می‌کنند دستگیر می‌شوند.
این روزنامه به نقل از «آغری قره‌داغلی» که خود را مسئول دفتر گروهک «جنبش آزادی ملی آذریهای ایران» در باکو می‌نامد، اضافه کرد: حزب‌الله حکم اعدام فعالان این تشکل در باکو را صادر کرده است!!
در این میان جلال اوغلو دبیر کل حزب دمکرات گفت: حوادث اخیر فاقد شعار، برنامه و رهبری واحد بوده و یک حرکت پراکنده است و دولت باکو نیز نباید از این مسایل حمایت کند چرا که تیرگی مناسبات با ایران، به ضرر جمهوری آذربایجان تمام می‌شود.
وی تاکید کرد: شعارهای تجزیه‌طلبانه در ایران قابل قبول نیست و جایگاهی ندارد ولی متاسفانه برخورد محافل باکو با این مساله بر پایه احساسات است و در زمان حاضر کسانی از ناآرامی‌های اخیر در ایران حمایت می‌کنند که از مبارزه در راه آزادی جمهوری آذربایجان (از سلطه حزب حاکم) کناره‌گیری کرده و از ترس نمی‌توانند سرشان را از پنجره اطاق خود بیرون کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات