تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۶  ، 
کد خبر : ۱۳۱۸۱۷
ویژه سی سالگی اشغال لانه جاسوسی آمریکا

اولین مصاحبه مطبوعاتی سخنگوی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام


ما دانشجویان مسلمان دانشگاهها هستیم، خودمان را پیرو خط امام می‌دانیم و هیچ‌یک از موضع‌گیریهای سیاسی را قبول نداریم تحلیل ما اینست که مکتب اسلام، یک مکتب ضد امپریالیستی است که با هر گونه سلطه‌جویی مخالف است، اسلام نمی‌تواند دینی باشد که موافق این سلطه‌جویی‌ها باشد. انقلاب ما قبل از 22 بهمن به‌عنوان یک مکتب در جهان مطرح بود اما بعد از این مرحله و بوجود آمدن یک ارگان اجرایی که به ظاهر بنام دولت انتقالی بود ولی بعد به دولت موقت تبدیل گردید و دولت موقت بجای اینکه به استقلال سیاسی و فرهنگی و اقتصادی برسد روز بروز در جهت عکس پیش می‌رود.آمریکا در تمام مکانها نفوذ می‌کند. حتی هیئت دولت در الجزیره با برژینسکی ملاقات می‌کند.
توجه داشته باشید که امام موضع بسیار شدید ضد آمریکایی دارد.
ما به عنوان یک نیروی دانشگاهی که باید رسالت خودش را در شناساندن دشمن اصلی به عنوان قشری از روشنفکران معتقدیم با توجه به اینکه دشمن اصلی ایران آمریکا است. به علت برخورد گروه‌ها، ضد انقلابیون، در اغتشاشات و ارگانهای اجرایی مملکت انقلاب ما جهتش را از دست می‌دهد انقلاب وقتی نجات پیدا می‌کند که در خط اصلیش حرکت بکند. بهمین خاطر سفارت آمریکا را که یک لانه جاسوسی چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب می‌دانیم .حتی در این اواخر یک جاسوس آمریکایی به ایران آمده بود که بعضی از مطبوعات نام وی را اعلام کردند. وقتی ما به اینجا آمدیم با مقاومت شدید آمریکاییان روبرو شدیم این مقاومت دلیل عمده‌اش از بین بردن اسناد بود.می‌خواستند اسناد به دست ما نیفتد. و اما مقداری از اسناد به دست ما افتاده و مقداری نیز از بین رفته است. مثل میکرو فیلم و نوارهای کامیپوتری.
آمریکاییان حتی حاضر بودند که خودشان آتش بگیرند ولی اسناد بدست ما نیفتد.
حتی طبق مکالمات و شماره تلفن‌هایی که بدست آمده در حین حمله‌ ما، افراد سفارت مستقیماً با واشنگتن در ارتباط بودند.
طرح تصرف این سفارت بدین‌صورت بوده که دانشجویان مسلمان آمدند و طرح ریختند. که به صورت حرکت نظامی سفارت‌خانه را اشغال کنند. دیدیم اگر مسلحانه عمل بکنیم متعاقباً از طرف آمریکاییها حمله می‌شود و درگیری پیش می‌آید بالاخره طبق تحلیل خودمان به این نتیجه رسیدیم که چون انقلاب ما انقلاب سیاسی بوده پس تسخیر سفارت هم باید همین‌طور باشد.
با یک تظاهرات بالاتر از یک چهارراه به مقابل سفارت آمدیم. البته قبلاً توسط یک‌سری گروه‌های تحقیق نقشه تهیه و رفت‌وآمد کنترل شده بود. نزدیک در که رسیدیم با دستگاهی که داشتیم زنجیر در را پاره کردیم. در حال تظاهرات بدون اینکه هیچکدام از ما مسلح باشند با دست خالی، فقط در حال شعار دادن وارد سفارت شدیم، تعداد دانشجویانی که برای اینکار انتخاب کرده بودیم 450 تا 400 نفر بودند .
به این صورت به داخل سفارت آمدیم و تقسیم شدیم. یک عده از بچه‌ها به ساختمان مرکزی رفتند و عده دیگری به ساختمان مجاور. قصد خود را به اعضای سفارت گفتیم. در حدود 100 نفر گروگان از کارکنان سفارت در دست داریم که عده‌ای از تفنگداران آمریکایی و یک تعداد از کارمندان ایرانی و آمریکایی سفارت هستند. برای ورود به داخل ساختمان اجباراً پنجره طبقه اول را برای وارد شدن شکستیم .با گاز اشک‌ و گاز‌های سمی به ما حمله کردند. ولی چون ما قبلاً پیش‌بینی کرده بودیم، دستمالهای خیس همراه داشتیم، ما می‌دانستیم که ممکن است ما را شهید بکنند، اما ما آمدیم تا شهید بشویم و تصمیم گرفته بودیم که اگر یکی از خواهران یا برادران ما را شهید کردند، خواهر یا برادر شهید را روی دست بلند کنیم و به خیابان‌ها بیاوریم و بگوییم مردم اینست جنایت آمریکا.
حین حمله ما، اسلحه‌های بسیار مدرن در دست افراد آمریکایی می‌دیدیم اما به محض دستگیری آمریکایی‌ها اسلحه‌ها غیب شد که فکر می‌کنیم در گاو صندوقی که بدست خود ما هم افتاده است باشد البته برخورد بچه‌ها به‌موقع دستگیری گروگانها بسیار انقلابی و براساس اصول اسلام و همراه با سعه‌صدر بود. با اینکه اعصاب ما را بسیار خرد کردند ولی هیچ‌گونه رفتار تلافی‌جویانه با آنها نداشتیم. علام حمایتهایی از گروه‌های مختلف و حضرت آیت‌الله منتظری، آیت‌الله خوئینی، آیت‌الله طاهری و حجة‌الاسلام معادیخواه و همچنین مجلس خبرگان با اکثریت آرا از ما شده است ما معتقدیم که با حمایت روحانیت متعهد و مسئول جنبش دانشجویی سرآغاز یک حرکت نوین را آغاز کرده است. در ضمن در تماسی که از طرف دفتر امام با شورای هماهنگی دانشجویان گرفته شد با این عمل هیچ‌گونه مخالفتی نکرده‌اند. ما اسنادی در رابطه با توطئه‌های آمریکا در کردستان و خرمشهر بدست آورده‌ایم که بعداً‌ افشا خواهیم کرد.
اگر ملت از ما حمایت بکند ما بیرون نمی‌رویم تا شاه را برگردانیم. این بستگی به حمایت ملت دارد. در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخلاف سم‌پاشی‌های ضد انقلاب یک ارگان انقلاب است و یک ماهیت انقلابی و ضد آمریکایی دارد. پس از حمله ما آمدند و با ما همکاری کردند و مردم را راهنمایی کردند و انتظامات را بعهده گرفتند و از مردم می‌خواهیم که با پاسداران عزیز کمال همکاری را داشته باشند در ضمن ما تاکنون وارد مذاکره با هیچ مقام رسمی نشده‌ایم. اگر قرار باشد مذاکره کنیم فقط با شورای انقلاب مذاکره خواهیم کرد. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات