تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۹  ، 
کد خبر : ۱۳۲۳۳۵
فرمانده کل سپاه: زیاده‌گویی دشمنان راتهدید نمی‌دانم

دلیل دشمنی بیگانگان با سپاه مردمی بودن واقتدار روزافزون آن است


فرمانده کل سپاه تاکید کرد: فعالیت‌های هیات رزمندگان اسلام باید به گونه‌ای باشد که عمیق‌تر از دیگر هیات‌ها ومراکز مفاهیم اسلامی و انقلابی را منتقل کند.

 استفاده از فرصت‌ها یک هنر است

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری طی سخنانی در سیزدهمین همایش سالانه هیات رزمندگان اسلام در مشهد مقدس، این هیات را یکی از مجموعه‌های موفق در عرصه فرهنگی و اعتقادی دانست و گفت: با توجه به عنوان رزمندگان اسلام برای نامگذاری این هیات‌ها، باید علاوه بر فعالیت‌های عمومی هیات‌های مذهبی لازم است شاخص‌های دیگری را نیز برای فعالیت خود تعیین کنند.

وی توجه به موضوعات علمی و فعالیت جمعی در هیات رزمندگان اسلام را مورد تاکید قرار داد و خواستار آن شد که مسوولان این هیات‌ها برداشت یکسانی از ماموریت‌های خود داشته باشند.

جعفری با اشاره به این‌که " دوران امروز بهترین شرایط فعالیت‌های فرهنگی در جامعه است" اظهار کرد: استفاده از فرصت‌ها یک هنر است و باید از این دوران به بهترین شکل استفاده کرد.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: هیات رزمندگان اسلام باید به گونه‌ای فعالیت کند که هم مفاهیم دینی و هم اعتقادات انقلابی به طور عمیق‌تری بر مردم تاثیر بگذارد و گسترش یابد.

وی هنر این‌گونه هیات‌ها را پیوند زدن اعتقادات اسلامی با اهداف و فرهنگ انقلابی دانست و افزود: اگر همیشه فکر کنیم در وضع مطلوبی قرار داریم یک خطاست، چون توجه به رشد و حل مشکلات را فراموش می‌کنیم.

جعفری تاکید کرد: انتقال فرهنگ دفاع مقدس، دشمن شناسی و عمق بخشیدن به اعتقادات دینی و انقلابی از موضوعاتی است که باید از طریق هیات‌های رزمندگان اسلام منتقل شود.

تشکیل کمیسیون های تخصصی و مشورت با کارشناسان عرصه‌های فرهنگی از دیگر توصیه‌هایی بود که سردار جعفری به مسوولان هیات رزمندگان اسلام برای انتقال مفاهیم والای دفاع مقدس به جامعه امروز ارایه کرد.

انسان محوری در سپاه و بسیج بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد

فرمانده کل سپاه هم‌چنین با حضور در صبح‌گاه یگان‌های نمونه سپاه و بسیج استان خراسان رضوی درمحل لشگر پنج نصر تاکید کرد: انسان‌محوری در سپاه و بسیج بیش از گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت؛ چراکه تجربه دفاع مقدس ضرورت آن را تایید و مشخص کرده است.

به گزارش ایسنا جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران که روز پنج شنبه به مشهد مقدس سفر کرده بود، از این‌که آغاز سفرهای خود را با حضور در جوار ثامن الایمه شروع کرده به درگاه خداوند شکر به جا آورد و از سپاهیان و نیروهای بسیجی خواست تا فرصت را بهره گیری از فیوضات امام هشتم را مغتنم شمارند.

وی با اشاره به عزت و عظمت انقلاب و نظام اسلامی در حال حاضر گفت: بایدافتخار کنیم که پاسداران نقش مستقیم دفاع از این انقلاب را برعهده داشته و دارند.

فرمانده کل سپاه با یادآوری ماموریت بسیار مهمی ارزشی و معنوی سپاه یعنی دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن تاکید کرد: دوست و دشمن بر این نکته صحت می‌گذارند که سپاه پاسداران به خوبی از عهده این ماموریت خطیر خود بر آمده است.

جعفری اضافه کرد: سپاه پاسداران با اتصال سازمانی خودبه نیروهای عظیم مردمی بسیج وحدت خودبا ملت و انقلابی بودن را حفظ کرده و همین اتصال موجب پدید آمدن اقتدار و عمیق شدن وجهه دفاعی، سیاسی وفرهنگی این نیرو شده است.

وی با اشاره به دشمنی بیگانگان با سپاه پاسداران علت آن را مردمی بودن و اقتدار روز افزون این نیرو دانست که موجب شد انقلاب اسلامی از گردنه‌های مختلف با موفقیت عبور کند.

فرمانده کل سپاه با ذکر دستاوردهای متعدد سپاه در دوران انقلاب اسلامی گفت: البته همانطور که فرمانده معظم کل قوا فرمودند نباید در گذشته متوقف ماند؛ لذا باید با بهره‌گیری از تجارب گذشته، انقلاب اسلامی را در ادامه مسیر پر افتخار خود یاری و حراست کنیم.

جعفری در ادامه با تاکید بر رسالت محور بودن سپاه افزود: امروز دغدغه و نگرانی ما باید این باشد که چگونه در یک سازمان دفاعی انقلابی حضور داشته و بتوانیم برای رسالت سازمانی خود گام‌های مفید ومهمی برداریم.

وی اضافه کرد: اقتدار نظامی یکی از وظایف سپاه است، البته انقلاب صرفا در عرصه نظامی تهدید نمی‌شود، بلکه باید از تمام جهات پاسدار انقلاب و دستاوردهای آن باشیم.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: سپاهیان و نیروهای بسیج باید با ایمان قوی و عزمی راسخ و اراده مستحکم که لازمه آن خودسازی است به منظور انجام درست وظایف خود مبادرت ورزند.

جعفری تصریح کرد: حفظ روحیه انقلابی و نظامی در کنار یکدیگر امری بسیار مهم بری سپاه است و در کنار آن باید از تفکر، تجربه و علم نیز در تحقق اهداف سپاه پاسداران بهره گرفت.

عمل انقلابی و روحیه جهادی از دیگر خصوصیاتی بود که فرمانده کل سپاه بر ضرورت آن برای سپاه و بسیج تاکید کرد و افزود: همواره به یاد داشته باشید که برای تحقق اهداف انقلاب نباید به دنبال منافع شخصی بود.

وی در پایان از بررسی طرح هایی برای استفاده بهتر از تجارب پر افتخار بازنشستگان سپاه در عرصه‌هایی مثل تربیت نیروهای بسیج خبر داد.

نیازمند طرح‌های نوآورانه به منظور خنثی کردن تهدیدات دشمنان هستیم

فرمانده کل سپاه همچنین در جمع فرماندهان و مدیران رده‌های مختلف سپاه در سه استان خراسان حضور یافت و گفت: سپاه باید همواره انعطاف سازمانی خود را حفظ کرده و با شناخت تهدیداتی که قصد دارند انقلاب اسلامی را به مخاطره بیاندازند همیشه طرح‌های ابتکاری و نوآورانه را به منظور خنثی کردن این تهدیدات ترسیم کند.

جعفری با اشاره به تحول در سپاه یکی از تحولات مهم را نقش‌آفرینی بیشتر بسیج عنوان و اظهار کرد: انسان محوری در سپاه و بسیج بیش از گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت؛ چراکه تجربه دوران دفاع مقدس شان داد محور و موضوع اصلی در کسب برتری تجهیزات نظامی نیست، بلکه آن انسان با ایمان و معتقدی است که براساس آرمان‌های الهی وارد عرصه می‌شود و همین عامل انسان بوده است که موجب شده سپاه پاسداران در مسیر پیش‌روی خود همواره موفق و مصمم گام بر دارد.

وی هم چنین ادغام بسیج در نیروی زمینی را ردکرد.

سپاه برای دفاع ازانقلاب بایدسازمانی منعطف داشته باشد

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده نیروی مقاومت بسیج کشور در نخستین همایش مشترک فرماندهان و مدیران رده‌های نیروی مقاومت بسیج و نیروی زمین سپاه استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی که در مشهد برگزار شد نیز، از تغییر و تحول در آینده نزدیک در سپاه و بسیج خبر داد.

وی به سازمان بسیج و نوع مدیریت و فرماندهی آن در سپاه از بدو تاسیس تاکنون اشاره کرد و گفت: سپاه برای دفاع از انقلاب باید سازمانی منعطف داشته باشد.

جعفری گفت: سپاه سازمانی صرفا نظامی نیست بلکه یک سازمان سیاسی فرهنگی و نظامی است؛ چرا که ماموریت سپاه دفاع از انقلاب است.

وی افزود: سپاه باید بتواند در مقابل انواع تهدیدات از انقلاب دفاع کند و به حمد اللهی این آمادگی همواره در این نهاد وجود داشته و دارد.

فرمانده سپاه پاسداران بر حفظ روحیه اخلاص و تقویت نقاط برجسته و اخلاقی همچنین روحیه انقلابی پاسداران و بسیجیان تاکید کرد و آمادگی نظامی را مهمترین وظیفه سپاه دانست.

وی درباره نقش و پایگاه والای بسیجیان و پاسداران در دفاع مقدس، حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی سخنان مبسوطی ایراد کرد.

هر تعرضی را با ضربه‌ قاطع‌تر جواب خواهیم داد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده نیروی مقاومت بسیج در حاشیه پنجمین همایش بسیج و رسانه‌ که در مشهد برگزار شد، نیز در جمع خبرنگاران درباره تهدیدات برخی رهبران سیاسی کشورهای غربی گفت: این سخنان تنها زیاده‌گویی است و من آن‌ها را تهدید تلقی نمی‌کنم.

به گزارش ایسنا جعفری افزود: جمهوری اسلامی ایران قوت و توانمندی دارد که آن حضور و ایمان مردم است، این توان با تجربه و علم و فن‌آوری در بخش‌های دفاعی ممزوج شده است و دشمنان می‌دانند که هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و این سخنان‌شان تنها زیاده‌گویی است.

وی درباره‌ پرونده هسته‌یی کشورمان و روند آن نیز گفت: روند پرونده‌ هسته‌یی خیلی خوب و ایده‌آل است.

فرمانده کل سپاه درباره‌ پاسخ ایران به هرگونه تعرض احتمالی گفت: هر تعرضی را با ضربه‌ قاطع‌تر جواب خواهیم داد.

وی که فرمانده نیروی مقاومت بسیج نیز هست، هم‌چنین درباره‌ فعالیت‌های این نهاد گفت: کارهایی که تا الان شده کافی نیست. در بعد فرهنگی و سیاسی کارهای بسیار سختی باید انجام شود که ان‌شاءالله با کمک دوستان انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره‌ مفهوم تحول در سپاه گفت: تحول در سپاه یعنی تقویت روحیه‌ بسیجی و انقلابی.

جعفری درباره رسانه‌ها با بیان این‌که " برخی از رسانه‌ها در راستای اهداف دولت هستند و برخی نیز این کار را نمی‌کنند" گفت: رسانه‌ها در بیان نظرات‌شان آزاد هستند.

هرکس که طرفدار انقلاب و نسبت به آن دل‌نگران است، یک بسیجی است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در این همایش نیز اظهار کرد: قطعا باید اعلام کنیم که هر کس که طرفدار انقلاب و نسبت به آن دل‌نگران است، یک بسیجی است.

به گزارش ایسنا جعفری افزود: تحقق آرمان‌های امام راحل و اهداف بلند انقلاب اسلامی با معنای بسیج بی‌ارتباط نیست و ما قطعا باید اعلام کنیم که هرکس که طرفدار انقلاب و نسبت به آن دل نگران است، یک بسیجی است؛ هر چند که در نیروی مقاومت بسیج ثبت‌نام نکرده باشد، اما شرط اول حفظ روحیه انقلابی بسیجی بودن است.

وی گفت: همانطور که انقلاب ابعاد گسترده‌ای دارد حضور در بسیج نیز می‌تواند ابعاد و تنوع گسترده‌ای داشته باشد.

جعفری درباره رسانه‌ها نیز گفت: رسانه‌ اثر مستقیم در فرهنگ و فرهنگسازی دارد. ما در کشورمان در مسائل مختلف عقب‌ماندگی‌های زیادی داریم. بسیاری از عادت‌ها در کشورمان باید عوض شود و برخی از آنها باید مطابق با ارزش‌ها اصلاح شود. انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود که اثرات عمیقی در جهان گذاشت؛ به‌ویژه که در این یکی دو سال اخیر شدت بیشتری گرفته است و تا اعماق کشورهای هدف نیز پیش رفته‌اند و این به خاطر وجود دولت نهم و شعارهای شخص آقای احمدی‌نژاد است.

جعفری افزود: بی‌تردید نقش رسانه‌ها در انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی و ارزش‌های انقلاب نقش تعیین کننده‌ای است. رسانه‌ها می‌توانند این کار را انجام دهند و این امر مستلزم وجود روحیه انقلابی در اصحاب رسانه‌ است. روحیه انقلابی و تفکر انقلاب اسلامی در هر کس که باشد باید آن فرد ارزش‌ها و قدرت خود را در این بداند ‌که خداوند لطفش شامل حال اوست.

وی با خوب توصیف‌کردن وضعیت تفکر بسیجی و بسیجیان در کشور ادامه داد: فعلا از غربت درآمده‌ایم و راس دولت که در گذشته با ما نبود با ماست، باید با شهامت و شجاعت و روحیه انقلابی این فرهنگ را گسترش دهیم و یکی از کارهایی که متاسفانه کمتر به آن توجه شده است داشتن روحیه امر به معروف و نهی از منکر است. معتقدم اگر به اعتقاداتمان عمل کنیم مشکلات انقلاب اسلامی حل خواهد شد.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان آرزوی علمای اسلامی در طول تاریخ، گفت: تلاش‌های علمای شیعه امروز به بار نشسته است و ایران اسلامی پرچم حرکت الهی اسلامی را در دست دارد. ما باید قدر خود را بدانیم و بیشتر در این راه حرکت کنیم.

در ادامه این مراسم به تعدادی از مدیران رسانه‌ها از جمله مدیر عامل خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به پاس زحمات رسانه‌ها لوح تقدیر هدیه شد.

هم‌چنین نخستین همایش مشترک فرماندهان و مدیران رده‌های نیروی مقاومت بسیج و نیروی زمین سپاه استان‌های خراسان رضوی شمالی و جنوبی به منظور تعامل هرچه بیشتر بین فرماندهان و مدیران نیروی مقاومت بسیج با فرماندهان و مدیران رده‌های مختلف نیروی زمینی و ارتقای بینش مدیریتی هدفمند و اثربخش و بهره‌وری سازمانی همچنین ابلاغ آخرین سیاست‌ها تدابیر و اولویت‌های سپاه و بسیج به فرماندهان و مدیران و بهره گیری از فیوضات معنوی حضرت امام رضا(ع) با حضور 250 نفر از فرماندهان و مدیران رده‌های بسیج و سپاه مستقر در استان‌های خراسان رضوی در سالن اجتماعات منطقه مقاومت بسیج خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شد.

در آغار این همایش سردار غیاثی فرمانده مقاومت بسیج خراسان رضوی ضمن خیر مقدم اهداف همایش یک روزه فرماندهان را بیان کرد و گزارشی اجمالی از عملکرد بسیج خراسان رضوی از آغاز سال تاکنون ارائه داد.

وی همچنین آمادگی کامل بسیجیان و پاسداران خراسان را در دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با آن هرگونه تهدید احتمالی دشمنان نظام و اعلام کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات