تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۳  ، 
کد خبر : ۱۳۳۲۵۷
سردار صفوی:

در آشوب‌ها اگر بسیجیان نبودند امنیت برقرار نمی‌شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم صفوی با حضور در مراسم بزرگداشت هفته بسیج مستضعفین در محل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که از سوی بسیج این مجمع برگزار شد، اظهار کرد: هفته بسیج یادآور امام عظیم‌الشان، حکیم و دوراندیش و الهی است که با آن فرمان عجیب‌شان در سی سال قبل یعنی 5 آذر 58 فرمان تشکیل بسیج مستضعفان را صادر کردند. امامی که با آن عظمت فرمود من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم.
وی خاطرنشان کرد: هفته بسیج یادآور عاشقانی است که با جانفشانی این کشور را از امواج طوفان‌های جهانی عبور دادند و یادآور رادمردانی است که با نثار خون‌شان از اسلام و انقلاب، کشور و این ملت دفاع کردند؛ بسیجیانی که جمع اضداد بودند و عقل، عشق و جهاد را در عرصه میدان عملا نشان دادند.
وی افزود: آن‌ها نشان دادند که مجاهدان عارف هستند و با عقل، فهم و درایت قوی‌ترین طرح‌ریزی‌های عملیاتی را برای پیروزی در میدان تدبیر و تفکر به اجرا درمی‌آورند و در میدان عشق‌بازی با خدا و اولیای خدا هم در راه جان دادن برای اسلام شجاعت را با عرفان و عقلانیت درآمیخته‌اند.
مشاور عالی فرماندهی کل قوا با بیان این‌که " جنگیدن کار عاقلانه‌ای نیست و عقلا اهل جنگ نیستند" در عین حال یادآور شد: لکن بحث دفاع که پیش بیاید آن وقت است که قبل از عملیات والفجر 8 وقتی خدمت امام رسیدیم، پس از آن‌که بیش از نیم ساعت در خصوص طرح‌ریزی عملیات به ایشان گزارش دادیم و موانع عملیات را گفتیم، آن امام بزرگوار با آن عظمت و سن بالا همه صحبت‌های ما را گوش دادند، فرمودند "اصلا فرمانده کل قوا خدا است و آن خدایی که به شما واجب کرده است نماز بخوانید، همان خدا به شما امر کرده که دفاع کنید، بروید و مطئمن باشید که پیروزید." وقتی امر ولی فقیه، امر رهبر و امر جانشین امام زمان (عج) می‌رسید، دیگر بسیجیان دل به دریا می‌زدند.
وی با بیان این‌که " بسیجیان اگر در جنگ نبودند این جنگ به پیروزی نمی‌رسید" اظهار کرد: محورهای پیروزی‌های ما دلاورمردی‌های بسیجیان و صبر و استقامت زنان و مردان و فرزندان و حمایت ملت بسیجی ما بود. هشت سال جنگ نشان دهنده ظرفیت بسیجی ملت ماست. در هشت سال دفاع مقدس نور خدا بر این کشور متجلی شده بود و هر کسی به اندازه وسع خود از آن می‌گرفت. بعضی‌ از بسیجیان و ارتشیان و پاسداران نور گرفتند و شهید شدند و بعضی‌ها هم قلب‌های‌شان آن‌قدر سیاه بود که از کشور فرار کردند که مبادا آسیبی ببینند.
صفوی گفت: من در هفته بسیج جمله‌ای را که اعتقادم بود را گفتم و آن این است که بسیج و بسیجیان در انقلاب اسلامی و ایران یکی از ارکان قدرت ملی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی هستند.
وی خاطرنشان کرد: عوامل قدرت ملی هر کشوری جمعیت، ترکیب ملت، سطح آموزش، رفاه، نخبگان، نهاد اجتماعی، طرح فکر مردم، علایق ملی، خصوصیات ملت مثل شجاعت، هوشمندی، وسعت سرزمین یک کشور، داشتن عمق استراتژیک، منابع طبیعی، ملاک‌های زیستی یک کشور است. ساختار حکومت‌ها، کارآمدی مدیران، مقبولیت عمومی، کیفیت رهبران سیاسی، سلامت عملکرد مدیران و مسوولان یک کشور، قانونگرایی در یک کشور، قدرت دفاعی و نظامی یک کشور و کمیت و کیفیت نیروهای دفاعی آن است که منظور از کمیت تعداد نیروها و منظور از کیفیت انگیزه‌ی نیروهای مسلح و آموش نیروهای دفاعی است. لجستیک، داشتن دکترین استراتژی نظامی، سیستم اطلاعاتی، وجود پایگاه‌ها و شرکای استراتژیک، اقتصاد کشور، روابط خارجی دولت‌ها و ملت‌ها، تجارت بین‌المللی، روابط فرهنگی و روابط سیاسی آن‌ها از جمله عوامل قدرت ملی هستند.
وی گفت: من در این عوامل قدرت ملی به جمعیت یک کشور می‌پردازم؛ ما به لطف خداوند متعال یک ملت 70 میلیونی داریم و اگر از این جمعیت، چندین میلیون آن‌ها بسیجی باشند آن کشور آسیب‌ناپذیر است. آن بسیجی که امام فرمودند من افتخارم این است که یک بسیجی هستم و مقام معظم رهبری نیز فرمودند بسیجی یعنی علی(ع) که همه عمرش را وقف اسلام کرد و امیدوارم که ایران پایتخت امیرالمومنین (ع) و شیعیان جهان و قلب جهان اسلام و مرکز اسلام ناب محمدی (ص) باشد.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اظهار کرد: فلسفه و ضرورتی که بسیج را تشکیل داد، به قوت خود باقی است. بسیج یک نیروی دفاع همه‌جانبه برای ایران اسلامی است.
وی با اشاره به زیاد بودن ظرفیت تهدید علیه کشور ما افزود: خطرات علیه کشور ما خطرات فرامنطقه‌ای است. دیگر هیچ کشور همسایه‌ای به تنهایی علیه ما خطری نیست، خطر آمریکایی‌ها و قدرت‌های بزرگ هستند. در این شرایط نیروهای موظف ما به تنهایی در مقابل آن خطرات بزرگ نمی‌توانند هم دفاع از کشور بزرگ ما، منافع ملی ما و اهداف و آرمان‌های ما بکنند و این ظرفیت بسیج 12 میلیونی که هم‌اکنون ما داریم و به یاری خداوند بسیج 20 میلیونی تشکیل خواهد شد؛ پشتوانه دفاع همه‌جانبه از کشور، ملت و پشتوانه دفاع از امنیت ملی و منافع ملی ما است. اگر یک ملتی 10 الی 12 میلیون بسیجی با تفکر صحیح و قلب‌ها و انگیزه‌های جهاد در راه خدا در قلب‌های‌شان تلالو بزند، داشته باشد آن کشور دیگر آسیب‌ناپذیر است ولی اگر یک روحیه تسلیم و روحیه‌ تسلیم‌پذیری در آن‌ها به وجود بیاید دشمن طمع می‌کند.
وی ادامه داد: بسیجیان ما امنیت ملی را تضمین می‌کنند، هم‌اکنون هم فکر می‌کنید شهید شوشتری برای چه به شهادت رسید؟ برای این‌که ایشان یک امنیت مردمی پایدار در سیستان و بلوچستان طراحی کرد تا هر قبیله و طایفه‌ای در منطقه خود و با نیروهای خود از منطقه خود دفاع بکند و بسیجیان هر طایفه‌ای را آموزش می‌داد که در منطقه خود نگذارند اشرار و قاچاقچیان وارد آن منطقه شوند و ایشان برای تشکیل یک امنیت مردمی پایدار داشت اقدام می‌کرد و دشمنان خبیث و دانای ما از آن سوی مرزها فهمیدند ایشان چه طرحی را پیاده می‌کنند.
صفوی خاطرنشان کرد: امنیت این کشور بزرگ ما در کردستانات و در شمال غربی کشور ما از مرز تا شهرها توسط بسیجیان کرد و آذری برقرار می‌شود و باید بدانیم که گردان‌های الزهرا در کردستان برای خود یک قدرتی هستند.
وی اظهار کرد: در تهران بسیجیان ما تضمیمن کننده امنیت آن هستند؛ در این آشوب‌ها اگر بسیجیان نبودند امنیت برقرار نمی‌شد. در میدان بسیج سازندگی نیز تا این تاریخ 10 میلیون نفر ساعت بسیجی مشغول مدرسه‌سازی و ساخت آب‌بند، سیل‌بند و دفع آفات کشاورزی هستند و من خود نیز در سیستان و بلوچستان شاهد بودم که بیمارستان بزرگی توسط این افراد احداث شده است که مراجعات بسیاری به آن می‌شود.
وی افزود: ‌در میدان علم و فناوری بسیجیان ما در صحنه هستند و من از شما سوال می‌کنم که اگر بسیج جهان اسلام تشکیل شود آیا اشغالگران فلسطین اشغالی و عراق و افغانستان می‌توانند سرزمین‌های اسلام را این‌گونه اشغال کنند و روزانه مسلمانان اینچنین کشتار کنند.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: نجات و آزادی فلسطین اشغالی، عراق و افغانستان مظلوم، دفاع از سرزمین‌های اسلامی و دفاع از منافع کشورهای اسلامی در گرو تشکیل بسیج جهان اسلام است. اگر بسیج جهان اسلام تشکیل شود، دیگر قدرت‌های سلطه‌گر ظالم نمی‌توانند بر منابع بلاد، منافع و جان‌های مسلمین تسلط پیدا کنند. به امید روزی که بسیج جهان اسلام در کشورهای اسلامی شکل بگیرد.
به گزارش ایسنا، سردار صفوی پس از سخنان خود به ایراد خاطراتی از دوران حضور خود در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و در پایان جوایزی به 11 تن از بسیجیان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از سوی وی و آیت‌الله تسخیری دبیرکل این مجمع اهداء شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات