صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۴  ، 
کد خبر : ۱۳۴۶۳۸

ابراز تاسف وزیرخارجه ژاپن از به مناقشه کشیده شدن تامین سوخت نیروگاه تهران


بصیرت:خبرگزاری کیودو از توکیو گزارش داد‏ یک مقام مسئول در وزارت خارجه ژاپن اظهار داشت کاتسویا اوکادا وزیر خارجه ژاپن روز دوشنبه در گفتگو با سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران که به ژاپن سفر کرده است از به مناقشه کشیده شدن تامین سوخت نیروگاه تحقیقاتی تهران ابراز تاسف کرد.
به گزارش بصیرت به نقل از ایرنا، کاتسویا اوکادا به سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفته است اینکه پیشنهاد سازمان ملل برای انتقال اورانیوم ایران با هدف تبدیل آن به سوخت رآکتور تحقیقات پزشکی این کشور به مناقشه کشیده شد‏، واقعا تاسف آور است.
پیش از این تهران اعلام کرده بود که آماده است تا 400 کیلو اورانیوم 3.5 درصد را با میله های سوخت 20 درصد که برای تامین سوخت نیروگاه تهران لازم است، در جزیره کیش با طرف های مذاکره کننده خود مبادله کند که این پیشنهاد با سکوت طرف های مذاکره کننده با تهران روبه رو شده است.
سعید جلیلی نیز در این دیدار تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران بازرسیهای آژانس بین المللی انرژی اتمی را از تاسیسات هسته ای این کشور پذیرفته است و تا کنون هیچ مدرکی دال بر نظامی بودن برنامه هسته ای ایران پیدا نشده است.
براساس این گزارش قرار است سعید جلیلی مذاکره کننده هسته ای کشورمان بازدیدی از شهر هیروشیما در غرب ژاپن داشته و دیداری از محل حمله نظامیان آمریکایی با بمب های اتمی به این شهر داشته باشد.
در همین حال به گزارش آسوشیتدپرس از توکیو سعید جلیلی مذاکره کننده هسته ای ایران خواستار ممنوعیت کامل سلاحهای اتمی در جهان شد و بر حق همه کشورها برای توسعه انرژی هسته ای بعنوان یک منبع انرژی تاکید کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در کنفرانسی مطبوعاتی که در حاشیه سفرش به ژاپن برگزار شد یک بار دیگر اطمینان داد برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است. جلیلی گفت: جنایتی که در هیروشیما واقع شد، هرگز نباید تکرار شود.
براساس این گزارش سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که از روز یکشنبه وارد ژاپن شده است تا پنجشنبه در این کشور خواهد ماند.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات