تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۲  ، 
کد خبر : ۱۳۷۱۳۸

گزارش کامل نشست تشکل‌های دانشجویی درباره جنگ ‌22 روزه غزه

اشاره: نشست خبری پنج اتحادیه دانشجویی دفتر تحکیم وحدت، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش عدالتخواه دانشجویی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و بسیج دانشجویی با موضوع سالگرد جنگ 22 روزه غزه در دفتر اتحادیه‌ جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جوادی عضو هیات نظارت جامعه اسلامی دانشجویان در این نشست در سخنانی اظهار کرد: سال گذشته توسط همین دانشجویان از مردم غزه در جنگ 22 روزه حمایتی شد که به پیروزی حق بر باطل منجر شد؛ اما تصوری که مردم غزه امروز از ما دارند چگونه است؛ از ایرانی که نماد عزت اسلام در دوران معاصر است. امروز مردم لبنان و مردم مسلمان کشورهایی چون اندونزی چگونه به ما نگاه می‌کنند؟ پاسخ تنها گذاشتن کودکان غزه را چه کسی باید بدهد؟
وی افزود: به نظر بنده کم رنگ شدن جایگاه ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام به دلیل بسترسازی سران فتنه در اتفاقات پس از انتخابات بود.
جوادی ادامه داد: پاسخ خون‌های مظلومانه ریخته‌شده 30 تن از شهروندان تهرانی و 20 تن از بسیج تهران را چه کسی باید بدهد؟ باید بگویم سران فتنه باید بخشی از این پاسخ را بدهند؛ چون حرکت 30 ساله ملت ایران را مخدوش کردند.
وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که جایگاه ایران را کم رنگ می‌کند رفتار خود سیاستمداران ماست، اظهار کرد: دیدار آقای لاریجانی با مبارک چه نتیجه‌ای جز ساختن دیوار فولادی داشت. اسلام مرز انسانیت و آزادگی است، ربطی به شیعه یا سنی یا کشورهای متعدد اسلامی ندارد. امام (ره) نیز فرمودند پس از انقلاب اسلامی مرز مستکبرین و مستضعفین به وجود آمد.
عضو هیات نظارت جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه با بیان این که آیا این که برای این که فرصت ایراد مواضع در جلسه‌ی بین‌المجالس اسلامی را از دست ندهیم در آن حضور پیدا کنیم، بهانه نیست، گفت: این گونه موارد است که باعث از دست دادن جایگاه انقلابی ملت ایران می‌شود.
جوادی گفت: هم‌چنین باید گفت ضررها و آسیب‌هایی که سران فتنه همراه با مواضع دشمنان انقلاب رساندند، فقط مربوط به بعد امنیتی و سیاسی نمی‌شود، بلکه باید در بعد سیاست خارجی نیز پاسخ دهند.
بر اساس این گزارش همچنین تیموری به نمایندگی از اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در سخنانی اظهار کرد: این گونه نخواهد بود که اگر اسرائیل در فلسطین به پیروزی برسد بقیه کشورهای اسلامی در امان باشند.
وی با بیان این که دلیل حمایت برخی سران عرب از رژیم صهیونیستی را در نامشروع بودن حکومت‌های عربی می‌دانم، اظهار کرد: زیرا هر جا اعتراضی در این کشورها اتفاق می‌افتد آمریکا و اسرائیل به کمک این حکومت‌ها می‌شتابند و مردم را سرکوب می‌کنند.
تیموری ادامه داد: اینکه مردم غزه دو هزار و 500 شهید را تقدیم مقاومت کردند یکسری دستاوردهایی داشت که یکی از آنها این بود که رژیم صهیونیستی در داخل و خارج دچار خدشه شد؛ زیرا زمان جنگ غزه ساکنان سرزمین‌های اشغالی به دلیل ناامنی مهاجرت کردند و این چیزی جز وعده‌ی الهی نبود.
وی تصریح کرد: همچنین بحث دیگر مطرح شدن جبهه‌ی شکست‌ناپذیر اسرائیل بود که پس از جنگ 22 روزه خرد شد.
این نماینده جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه سازمان ملل با سکوت بیش از 50 ساله خود نشان داده که یک سازمان فرمالیته است، گفت: جنگ هنوز تمام نشده و وضعیت اسف‌بار مردم فلسطین نیز گویای این امر است، اما ما تا نابودی اسرائیل و پیروزی امت حزب‌الله از پا نخواهیم نشست.
وی همچنین درباره نسبت قضیه فلسطین با ایران گفت: در فرمایشات امام (ره) داشتیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی روح تازه‌ای در مردم فلسطین دمیده شد، پس از رحلت امام (ره) نیز رهبر معظم انقلاب فرمودند فلسطین همچنان اولویت اول جهان اسلام است. در سال 84 و پس از انتخاب آقای احمدی‌نژاد به ریاست‌جمهوری طرح بحث هولوکاست اقدام شجاعانه‌ای بود که از طرف رییس‌جمهور انجام شد.
تیموری درباره اینکه ما چرا از فلسطین حمایت می‌کنیم؟ نیز گفت: اولین دلیل مسلمان بودن مردم فلسطین است و دلیل دوم به بحث انسانی برمی‌گردد که حتی اگر ملت فلسطین مسلمان نبودند، وظیفه انسانی حکم می‌کند ملت و حکومت جمهوری اسلامی ایران از آنها حمایت کنند. دلیل سوم هم این است که رژیم صهیونیستی سعی می‌کند جنگ‌ها را به خارج از مرزهای خود هدایت کند و در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه اگر آنها شکست می‌خوردند الان جمهوری اسلامی در حال نبرد بود.
وی افزود: در مناظرات تلویزیونی زمان انتخابات کسانی که ادعای یار امام بودن داشتند، در طرح مباحثی مثل هولوکاست انگشت اتهام را به سمت رییس‌جمهورگرفتند و در شعارهای ساختارشکنانه روز قدس و هم‌نوایی با رادیوهای بیگانه و رژیم صهیونیستی سکوت کردند.
نماینده جامعه اسلامی دانشجویان هم‌چنین گفت: مسلمانان جهان باید مسئله فلسطین را مسئله خود بدانند و فکر نکنند اسرائیل به عنوان سگ هار آمریکا، آنها را راحت خواهد گذاشت؛ در واقع بازگشت به اسلام ناب محمدی(ص) نتیجه‌ای جز پیروزی اسلام نخواهد داشت.
وی در ادامه با بیان این اعتقاد که وزارت خارجه نیز در مباحث فلسطین و لبنان فقط به محکوم کردن بسنده می‌کند، گفت: انتظار ما از آقای احمدی‌نژاد این است که در این مباحث فقط بیانیه صادر نکنند و قاطعانه‌تر وارد شوند.
تیموری همچنین با اشاره به دیدار لاریجانی با حسنی مبارک گفت: با توجه به اینکه مصر اقدام به ساختن دیوار فولادی کرده است باید پرسید آقای لاریجانی در دولت مصر چه دیده که از آن به عنوان دولت دوست نام می‌برد و چه تغییری در رفتار حاکمان مصر مشاهده شده است که تغییر موضع داده‌اند.
به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست خبری، اسماعیل طهمورثی نیز به نمایندگی از بسیج دانشجویی گفت: سال گذشته دانشجویان دادخواستی را به قوه قضائیه برای پیگیرد جنایتکاران اسرائیل دادند و هم‌اکنون نیز ما از قوه‌ی قضائیه می‌خواهیم پیگیر شکایت دانشجویان ایرانی باشد تا بتوانیم با کمک قوه قضائیه جنایتکاران جنگی اسرائیل را محکوم کنیم و به سزای عملشان برسانیم.
وی افزود: همچنین از آموزش عالی می‌خواهیم به دلیل آگاهی کم از مسائل فلسطین دروس حقوقی فلسطین را در دروس دانشگاهی بگنجاند. از سازمان صداوسیما نیز توقع داریم بیش از پیش بیداری اسلامی را رقم بزند که اگر در مواردی کوتاهی کند این امر ظلم بزرگی به فلسطین و یمن خواهد بود.
طهمورثی با اشاره به تحصن چند روزه سال گذشته دانشجویان در فرودگاه تهران در اعتراض به جنایات غزه گفت: خواستاریم که نماد فرودگاه به عنوان نماد بیداری دانشجویان و به عنوان حمایت از مظلومان معرفی شود، زیرا دانشجویان با تمام وجود و کفن‌پوش این کار را انجام دادند.
وی با بیان اینکه دانشجویان ایران اسلامی در هر لحظه آماده شهادت و حمایت از فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی هستند، گفت: نهادهای بین‌المللی هیچ اقدامی نکردند. دادگاه‌هایی چون نورنبرگ و نیویورک خود اقدامات جنایتی مرتکب شدند و به همین دلیل دادگاهی را برای نظارت خود ایجاد کردند؛ بنابراین ما نمی‌توانیم به این نهادهای بین‌المللی امیدی داشته باشیم.
طهمورثی هم‌چنین با بیان این که قرآن بزرگترین خطر را منافقین معرفی کرده است نه دشمنان بیرونی با اشاره به حضور مردم در 9 دی ماه گفت: منافقین و سران فتنه بدانند مردم و دانشجویان ایران اسلامی اجازه نخواهند داد ایران اسلامی تضعیف شود.
به گزارش ایسنا، در ادامه نشست تشکل‌های دانشجویی موسوی فرد، دبیر جنبش عدالتخواهی دانشجویی با اشاره به حضور مردم در 9 دی ماه برای محکومیت اقدامات حرمت‌شکنانه تاکید کرد که باید قدر این حماسه‌ی بزرگ مردم را دانست.
وی گفت: استراتژی جهان اسلام در مقابله با کفر، حمله بوده است؛ همان طور که حکم ارتداد سلمان رشدی، قطع رابطه با مصر و یاد کردن از شهید خالد اسلامبولی به عنوان شهید راه اسلام از سوی امام (ره) مطرح شد، ما نیز باید مانند ایشان استراتژی خود را حمله قرار دهیم.
وی هم‌چنین با بیان این که هولوکاست طرح دوباره‌ مسئله فلسطین و دفاع از ملت‌های مستضعف دنیاست، اظهار کرد: جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه باید به عنوان میراث معنوی جهان اسلام ثبت و این رویدادها در دروس دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی معرفی شود.
موسوی فرد مطرح‌شدن قطع رابطه با انگلیس را از سوی مجلس شورای اسلامی نیز اقدام مبارکی دانست و بیان کرد: اما پیگیری چنین مباحثی جدی گرفته نمی‌شود؛ زیرا ما حتی با اعلام وزارت بازرگانی شاهد تبلیغات شرکت نستله که یک شرکت اسرائیلی است، هستیم؛ در صورتی که این گونه موارد باید خاتمه پیدا کند.
وی افزود: بزرگ‌ترین دشمن جبهه‌ی کفر، آگاهی است. اسلام از قدرت نظامی لطمه نمی‌خورد، بلکه از اسلام آمریکایی لطمه می‌خورد.
دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی هم‌چنین گفت: از برخی سردمداران جمهوری اسلامی تعجب می‌کنم. رییس مجلس شورای اسلامی باید پاسخگو باشد که چه اتفاق جدیدی رخ داده که از مصر دیدار کرده و برای برقراری رابطه با مصر تلاش می‌کند در صورتی که امام (ره) با قاطعیت رابطه با مصر را قطع کردند.
در ادامه این نشست خبری عباسی به نمایندگی از انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با بیان این که مهمترین بحث جنگ 22 روزه غزه روحیه مقاومت مردم فلسطین است، ‌گفت: این روحیه مقاومت نشات‌گرفته از اندیشه اسلامی و امام (ره) است و این مقاومت بی‌تاثیر نخواهد بود؛ با توجه به اینکه در جنگ 22 روزه غزه برای اولین بار تجمع مردمی در کشورهای دنیا برگزار شد.
وی جنگ علیه غزه را بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: این غده سرطانی تا زمانی که هست عامل ناامنی در منطقه خواهد بود، ما نیز در تکرار حرف امام (ره) اعلام می‌کنیم فلسطین هنوز پاره‌ی تن اسلام است. باید گفت دانشجویان و مردم آمادگی حمایت از فلسطین و ملت‌های مظلوم را دارند.
عباسی افزود: حضور عده‌ای ناچیز و پیاده نظام رژیم صهیونیستی که شعار نه غزه، نه لبنان سر می‌دادند نمی‌تواند نمایانگر این باشد که ملت از مواضع خود پایین آمده‌اند؛ زیرا دیدیم که مردم در 9 دی خواسته‌ی خود را مطرح کردند و عمل به خواسته‌ی مردم نشانگر بسیاری از مسائل خواهد بود.
همچنین انسانی به نمایندگی از دفتر تحکیم وحدت، گفت: جبهه جهانی مستکبرین این پیروزی‌ها را برنتافت و سرویس‌های جاسوسی‌شان فعال شدند تا به این اتفاقات در کشور بپردازد.
وی با اشاره به ترور استاد علی محمدی افزود: ترور ایشان نیز در همین راستا انجام شد و به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی نقطه‌ای را هدف گرفت که دشمنان ایران اسلامی از آن نقطه بیشترین ضربه را خورده‌اند. همچنین به نظر می‌رسد انجام چنین حرکاتی از اوج دستیابی ایران به فن‌آوری‌های سرنوشت‌ساز، نشان دارد.
انسانی با بیان اینکه جنگ 22 روزه غزه و 33 روزه لبنان به تابلویی همیشگی از پیروزی و مقاومت با سلاح ایمان تبدیل شده است و تابلوی روشنی از هیهات من الذله حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است، گفت: نتیجه اتخاذ چنین رویکردی باعث شد ابهت و هیمنه‌ی پوشالی رژیم صهیونیستی درهم بشکند ، همچنین این امر نشان‌دهنده غلبه تفکر جهاد مبارزه بر تفکرات مادی است. همچنین امیدواریم با خط مشی‌ای که امت اسلامی در دستور کار خود قرار می‌دهد شاهد پیروزی جبهه حق بر جبهه باطل باشیم.
همچنین در این نشست مطرح شد که روز شنبه برنامه‌ای با عنوان پاسداشت جنگ 22 روزه غزه در محل اجلاس سران و با حضور سفرای کشورهای مسلمان، دبیر شورای عالی امنیت ملی و حجت‌الاسلام رحیمیان از سوی این پنج تشکل دانشجویی برگزار می‌شود.
در ادامه نشست تشکل‌های دانشجویی درباره جنگ 22 روزه غزه، تیموری به نمایندگی از اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: جنگ و پیروزی غرورآفرین مردم غزه در جنگ 22 روزه پس از جنگ 33 روزه که عده‌ای آن را فرقان نامیدند (واقعا هم عنوان خوبی است چرا که در این جنگ دوست از دشمن شناخته شد) امتحان بزرگی برای رهبران سیاسی به ویژه مسلمانان و جهان عرب بود.
به گزارش خبرنگار ایسنا، وی ادامه داد: در این جنگ پشتیبانی مردم و مسوولان کشورهایی مثل ونزوئلا، لبنان، بولیوی و لیبی وجهه‌ی خوبی را در تاریخ برای ملت و سیاستمداران آنها ثبت کرد و از طرف دیگر سران برخی کشورهای عربی مثل مصر، عربستان و اردن در این امتحان الهی مردود شدند.
وی افزود: انتظار اتحادیه‌های دانشجویی از خود ملت‌هاست، همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند اگر حکومت‌ها به ملت‌ها برگردند، درحل مشکل مردم فلسطین اشکالی نیست، وگرنه ملت‌ها باید حساب خود را از حکومت‌ها جدا کنند و با حکومت‌ها آن کنند که ملت ایران با حکومت خودش کرد.
تیموری گفت: از جمله اقدامات درخوری که از سوی سیاستمداران در حوادث غزه اتفاق افتاد می‌توان به اخراج سفیر اسرائیل از ونزوئلا اشاره کرد، البته بعد از آن اتفاقی دیگری هم افتاد و نخست‌وزیر ترکیه اجلاس جهانی داووس را ترک کرد که قابل تقدیر است و استقبال مردم از او هم نشان از روح آزادی‌خواهی ملت ترکیه دارد. از طرف دیگر این جنگ خصوصیت مثبت دیگری که داشت این بود که تمام آزادی‌خواهان جهان را با خود همراه کرد و حربه رسانه‌های غربی را که سعی می‌کردند که اسرائیل را حق جلوه بدهند با راهپیمایی‌های گوناگون مردم در کشورهای مختلف، با شکست روبه‌رو کرد.
در ادامه این نشست اسماعیل طهمورثی، نماینده بسیج دانشجویی، گفت: از موضوع فلسطین و پیروزی قهرمانان شجاع سنگ به دست غزه، یکسال گذشت. اول تاریخچه‌ای از فلسطین بگوییم. همه اطلاع دارند که فلسطین قبل از اینکه اعلام استقلال کند، بزرگترین جانی روزگار که به صورت سازمانی عمل می‌کند با یک اقدام جنایتکارانه، اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد و تمامی حقوق پذیرفته شده عرفی را زیر پا می‌گذارد و جنایات اسرائیل کلیدش برای اولین بار رقم می‌خورد. روح بشریت در سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین المللی مرده بوده و هست؛ از این رو نیازمند تغییر ساختاری جدی در این نهادها هستیم، الان هم تنها راه ملت فلسطین، نه از طریق این نهادها، بلکه از طرق دیگر است. این‌ها اسرائیل را به عنوان فرزند ناخلف غرب برای تفرقه میان جهان اسلام در منطقه‌ای استراتژیک ایجاد کردند و نام سپاه شکست‌ناپذیر را بر آن نهادند. من استنادی می‌کنم به حرف «بن گوریون»، ببینیم آیا الان ملت فلسطین در راه شکست است یا پیروزی؟ بن گوریون زمانی که در حال تاسیس اسرائیل غاصب هستند، می‌گوید اولین شکست نظامی اسرائیل مصادف با نابودی و محو اسرائیل است. اگر نگاه کنیم شکست اسرائیل در بار اول از سربازان شجاع حزب‌الله لبنان بود. شکست‌های آنها از آنجا شروع و قدرت افسانه‌ای جهان غرب متزلزل می‌شود، شعله‌های شمعدان پنج‌شعله‌ی صهیونیسم شروع می‌کند به سو سو زدن و در حال خاموش شدن است؛ بنابراین به استناد حرف‌های خود مقامات اسرائیل، اسرائیل رو به نابودی است.
وی در ادامه سخنانش تاکید کرد: شعائر صهیونیسم که از نیل تا فرات بود، محصورتر می‌شود و دیوار حائل در کرانه باختری و دیوار فولادی مصر بیش از اینکه نماد قدرت اسرائیل، مصر ، آمریکا و ایادی آنها باشد، نماد شکست و اضمحلال اسرائیل است.
این فعال دانشجویی در ادامه به حصر غزه از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و آن را نمایشگر مظلومیت فلسطین و نابودی شعائر غربی و همچنین مقدمه پیروزی جهان اسلام دانست.
طهمورثی گفت: موضوعی که در یک سال اخیر دیده می‌شود این است که جنایتکاران جنگ غزه باز هم دارند آزادانه می‌گردند، قرار بود اینها پای میز محاکمه بنشینند، اما با گذشت یک سال هیچ اقدام جدی صورت نگرفته است؛ لذا بر همه کشورهایی که شعار حقوق بشر می‌دهند واجب است از دایره حرف و شعار خارج شوند و اقدام عملی و جدی نشان بدهند.
وی با اشاره به نوع برخورد کشورهای عربی و اسلامی با جنگ غزه نیز گفت: می‌بینیم که در این مدت کشورهای آزاد، همچون ونزوئلا پا به پای مردم فلسطین از آنها دفاع کردند، اما کشورهای عربی که تمام تعصب عربی‌شان را خرج کرده‌اند، باید به موزه تاریخ بپیوندد؛ امروز جهان عرب یکی از عناصر اصلی شکل‌گیری مظلومیت مردم فلسطین است. از سوی دیگر ترکیه به عنوان یک کشور اسلامی با جمعیت فراوان مسلمان، اقدامات قابل تحسینی انجام داد که جای تشکر دارد. ترکیه با توجه به این اقدامات در اول راه پیوستن به راه مقاومت است، البته هنوز گام‌های بسیاری وجود دارد که در این راه می‌توانند بردارند.
نماینده بسیج دانشجویی در ادامه درباره «راه پیروزی ملت فلسطین» گفت: راه نجات ملت فلسطین، کشمیر و یمن کدام است؟ دو راهکار وجود دارد، یکی راهکاری است که مردم ایران انجام دادند؛ یعنی پیروزی بزرگ ملت ایران در 9 دی که امیدواریم مسوولان این روز را به عنوان روز «بصیرت ایمانی» نام‌گذاری کنند، اولین راه پیروزی ملت فلسطین، بصیرت است که در راستای منافعشان گام بردارند و دوست و دشمن را بشناسند و مساله بعد اقدام عملی آنان یعنی مقاومت اسلامی است؛ همان جور که امام خامنه‌ای فرمودند فلسطین کلید رمز‌آلود فرج امت اسلامی است؛ بنابراین همه کشورهای اسلامی اگر واقعا فرج امت اسلام را می‌خواهند موظفند در راستای نجات ملت فلسطین اقدام کنند و در پایان هم کلامی از امام خمینی است که می‌فرماید من با اطمینان می‌گویم اسلام ابرقدرتها را به خاک مذلت می‌نشاند؛ اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده‌ی خود را یکی پس از دیگری برطرف و سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست موسوی فرد، دبیر جنبش عدالت‌خواه دانشجویی گفت: مساله جنگ 22 روزه و پیروزی غرورآفرین جوانان فلسطین در این جنگ نشان داد آرمان‌های جهان اسلام و امام خمینی هر روز عملیاتی‌تر و دست‌یافتنی‌تر می‌شود.
وی ادامه داد: زمانی که امام(ره) فرمودند باید انقلاب خود را به جهان صادر کنیم، خیلی‌ها حتی شاید تصور امروز را نداشتند که پایگاه‌های مختلف مقاومت و هسته‌های مقاومت جهانی در سرتاسر جهان در مقابله با استکبار جهانی ببینیم. جنگ 22 و 33 روزه و مقاومت غرورآفرین آنها نشان داد که محو اسرائیل نه یک ماجراجویی و نه یک رویا، بلکه حقیقتی دست‌یافتنی است.
موسوی فرد گفت: در منطق امام خمینی هم، جنگ ما با دنیای کفر جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز هم نمی‌شناسد؛ در منطق امام خمینی غزه، ایران، آفریقا و آمریکای لاتین فرق نمی‌کند؛ چرا که امام به بسیج جهانی مسلمین و از آن بزرگتر جبهه جهانی مستضعفین معتقد بودند که در جنگ 22 روزه این را دیدیم. کوبا، ونزوئلا و بسیاری از این کشورها مسلمان نبودند، اما کشورهای مستضعفی بودند که سال‌ها تحت سیطره استکبار جهانی بودند و چون این ملت‌ها تحمل استکبار جهانی را ندارند به میدان آمدند و این جبهه جهانی را از تهران گرفته تا سایر کشورهای جهان تا آمریکای لاتین تا آفریقا و تا خود آمریکا، شاهد بودیم.
وی ادامه داد: الان هم اینها بسیار در اشتباهند اگر تصور کنند که با ایجاد یک حصار و حتی نابودی مردم غزه اتحاد مسلمین را می‌توانند از بین ببرند؛ چنان‌که می‌بینیم هرچقدر بیشتر سخت گرفتند، این جبهه متحدتر و بیدارتر شدند.
موسوی فرد افزود: فلسطین و غزه جزو هویت نه تنها مسلمین جهان، بلکه مستضعفین جهان و محور وحدت و مقاومت جهان اسلام است.
وی در ادامه سخنان خود گفت: اینکه الان مصر دست به ساخت دیوار حائل زده و اسرائیل جرات پیدا کرده حملاتش را شروع کند به واسطه این است که یک عده نتوانستند تحمل کنند ایران ام‌القرای جهان اسلام و پرچمدار نهضت جهانی مسلمین علیه استکبار جهانی باشد؛ از انکار محو اسرائیل گرفته تا ماجراجویانه‌خواندن سیاست خارجی مبتنی بر اسلام ناب و اندیشه‌های امام خمینی و شعارهای آخر آن‌ها که در کف خیابان‌های تهران با کمال تاسف شنیدیم «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» .
مردم و خواص ما باید هوشیار باشند لحظه‌ای از دسیسه‌های شیطان بزرگ غافل نشوند که اگر غافل شوند زمزمه‌های ایادی ‌آن‌ها در کنار گوش‌های خودمان در پایتخت ام‌القرای جهان اسلام شنیده خواهد شد.
در ادامه عباسی، عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل هم در این رابطه اظهار کرد: بحث جنگ 22 روزه را از دو منظر می‌شود بررسی کرد: 1- بحث ظاهری که حمله نظامی به مردم غزه بود که اگر به فرض محال بپذیریم که رژیم صهیونیستی مشروع است باز هم طبق هیچ قانونی نمی‌تواند به مردم بی‌پناه و غیرنظامی حمله کند. 2- اما بحث دوم که بحثی بنیادی‌تر و فراتر از بحث ظاهری است، این است که آنچه در حمله به غزه اتفاق افتاد به خوبی دست کسانی را که قصد داشتند بین نهضت جهانی اسلام و جهان تشیع تفکیک ایجاد کنند به خوبی باز کرد و روشن شد قضیه از چه قرار است؛ از این حیث که عده‌ای می‌گفتند پیروزی در جنگ 33 روزه پیروزی جهان اسلام نیست و پیروزی تشیع است و دروغ بزرگی که گفتند این بود که جنگ 33 روزه جنگ حزب‌الله با اسرائیل نیست؛ بلکه جنگ جمهوری اسلامی ایران با اسرائیل است، اما حمایت از مردم غزه و مدافعان آنها به عنوان حماس که هیچ کدام شیعه نیستند، نشان داد بحث تشیع مطرح نبوده است و جمهوری اسلامی هیچ مرزی با فلسطین ندارد، بحث دیگر این که دولت‌های غربی که ادعا دارند مشروعیت‌شان را از ملت‌هایشان گرفته‌اند باز هم موضع‌گیری‌شان در این جنگ به خوبی نشان داد که اصلا این طور نیست و چه فاصله‌ی زیادی بین خواسته‌های ملت‌های آنها با خودشان وجود دارد.
در ادامه انسانی نماینده دفتر تحکیم وحدت نیز گفت: مسلم این است که جنگ 22 روزه نمادی از تقابل جبهه مستضعفان و مستکبران بود که در واقع در امتداد جنگ عقیده‌ای بود که با بروز انقلاب اسلامی ایران به پرچمداری حضرت امام پررنگ‌تر شد و در مقاطع مختلف شاهد این تقابل بوده‌ایم و همچنان ادامه دارد.
وی افزود: در ماه‌های گذشته کمیته حقیقت‌یابی از طرف سازمان ملل برای رسیدگی به بحران غزه تشکیل شد. این کمیته حقیقت‌یاب علیرغم این که امیدی به سازمان‌های بین‌المللی نداشته و نداریم ( بنا به فرمایش حضرت امام که ایشان به صراحت آب پاکی را روی دست همه سیاستمداران ریختند و اعلام کردند سازمان‌هایی که برای حقوق بشر درست کرده‌اند سازمان‌هایی برای چپاول بشر است)، به هر حال شاهد بودیم گزارش این کمیته 4 نفره که در راس آن یک یهودی قرار داشت به جنایات فجیع در جنگ 22 روزه اذعان داشت و این جنایات را به عنوان جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت تلقی کرد و در واقع بنا به قوانین بین‌المللی موجود که شاید یک سرپوشی باشد برای جنایات اینها، بنا بر مفاد چهارمین کنوانسیون ژنو، عمل نظامیان، تجاوز به مفاد این کنوانسیون تلقی می‌شود و ناظر بر این است که کسانی که این اعمال را انجام می‌دهند باید پاسخگو باشند و ما تعجب می‌کنیم که علیرغم گذشت چند ماه از گزارش کمیته حقیقت‌یاب هیچ اقدامی ازسوی سازمان‌های بین‌المللی صورت نگرفته است.
انسانی افزود: وقایعی در یک سال اخیر اتفاق افتاد و ورودی که نظامیان صهیونیستی به مسجدالاقصی داشتند نشانگر این است که این اقدامات در راستای تقدس‌زدایی و همچنین سنجش واکنش امت اسلامی در برابر این جنایات بود که اینها دست به اقدامات بعدی بزنند و همان طور که شاهدیم این روزها زمزمه‌هایی مبنی بر حمله نظامی دوباره به لبنان و غزه را پیش کشیده‌اند و متاسفانه واکنش لازم هم از طرف دولت‌ها و سران به اصطلاح کشورهای اسلامی شاهد نیستیم.
انسانی با اشاره به فرمایش امام خمینی که فرمود که «جنگ، جنگ عقیده است» گفت: شاید بهتر باشد که این را به صراحت بگوییم که وقایعی که پس از انتخابات در تهران شاهد بودیم نتیجه پیروزی‌های پی در پی جبهه جهانی مستضعفین در جنگ 22 و 33 روزه بود و به وضوح می‌شود دست سرویس‌های جاسوسی و امنیتی رژیم صهیونیستی و آمریکا را در این وقایع مشاهده کرده و به نظر می‌آید سنگینی این شکست بر آنها اینقدر بالا بوده است که نتوانستند تحمل کنند و سعی داشتند با ورود و نفوذ در بین جریان‌های سیاسی داخل این شکست را به نوعی جبران کنند که این مسئله باید مورد توجه جریان‌های سیاسی داخلی قرار بگیرد. البته ما اعتراضات و اختلاف نظراتی که در بین مردم وجود داشته نفی نمی‌کنیم ولی لزوم هوشیاری نسبت به سوء استفاده دشمن که به هر حال به هیچ چیز به جز نابودی موجودیت ایرانی و اسلامی ما راضی نمی‌شود احساس می‌شود. از طرف دیگر شعارهای انحرافی که داده شد مانند شعار «نه غزه، نه لبنان»، هیچ انسان منصفی این شعار را برنمی‌تابد و با نگاه حداقلی هم این نگاه هیچ توجیهی ندارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات