صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۸  ، 
کد خبر : ۱۳۷۳۵۶

نگاهی به فضای کلی رادیوهای بیگانه سید رضا صدرالحسینی(10بهمن)

نقطه کانونی گفتمان تبلیغی رسانه‌های بیگانه در این راستا اعتبارزدایی از اظهارات مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی درباره نقش غربی ها در حوادث پس از انتخابات و همینطور شهادت دکتر علی محمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران بود.

بصیرت:تنوع و تعدد سوژه‌ ‌ها، مهمترین ویژگی فضای تبلیغی رسانه‌ های بیگانه در بررسی مسایل ایران طی شب و روز گذشته بود.
رسانه های بیگانه که همچنان بر مباحث و اعتراض های پس از انتخابات در ایران تمرکز دارند در این راستا اظهارات معاون وزیر اطلاعات درباره بخشی از طراحی‌ها و پشت پرده سازمان دهندگان اغتشاشات ظهر عاشورا و به ویژه اعلام خبر بازداشت دو دیپلمات آلمانی در این اغتشاشات، وضعیت چند دانشجوی بازداشت شده، ادعای استعفای رایزن پیشین جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در اعتراض به برخورد با معترضان و... را مورد توجه قرار دادند و در این راستا حتی ترور دکتر مسعود علی محمدی توسط عوامل و ایادی استکبار را در این باره بررسی نمودند.
نقطه کانونی گفتمان تبلیغی رسانه‌های بیگانه در این راستا اعتبارزدایی از اظهارات مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی درباره نقش غربی ها در حوادث پس از انتخابات و همینطور شهادت دکتر علی محمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران بود. برمبنای این رویکرد تبلیغی هم اظهارات معاون وزیر اطلاعات درباره نقش عوامل و دیپلمات های غربی در اعتراض ها و اغتشاشات پس از انتخابات به خصوص حرمت‌شکنی روز عاشورا و هم اظهارات مسئولان امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران درباره نقش غربی ها در شهادت دکتر علی محمدی به چالش کشیده شده و به عنوان مثال در مورد موضوع ترور دکتر علی محمدی، رسانه های بیگانه این موضوع را در پیوند با تحولات و حوادث پس از انتخابات بررسی نمودند و در این راستا در واکنش به درخواست تهران از آمریکا برای تحویل دادن اعضای گروهک تندر به عنوان عاملان ترور دکتر علی محمدی مدعی شدند دکتر علی محمدی به دلیل موضع سیاسی و انتخاباتی اش ترور شده است نه به دلیل ارتباط با موضوع هسته ای ایران!!
دیگر سوژه تبلیغی رسانه‌های بیگانه درباره مسایل داخلی ایران، سوژه دوپینگ تعدادی از ملی پوشان تیم وزنه‌برداری ایران بود رسانه های بیگانه نیز از منظری سیاسی به این مقوله پرداختند و از آن برای زیرسؤال بردن مدیریت دولت دهم در مقوله ورزش، از آن بهره برداری تبلیغی کردند.
اما در عرصه های منطقه‌ای و بین‌المللی رسانه های بیگانه، اختلافات مرزی ایران و عراق، روند مناقشه هسته ای تهران - غرب وبحث تشدید تحریم ها و همینطور اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سه آمریکایی بازداشت شده در ایران را مورد توجه قرار دادند.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات