تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۴  ، 
کد خبر : ۱۳۹۴۰۷
سیدحسن نصرالله:

انقلاب اسلامی ایران یک تحول تاریخی بزرگ در عصر حاضر است


به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "المنار "، "سید حسن نصرالله " دبیر کل حزب‌الله لبنان دیشب به مناسب فرا رسیدن اربعین حسینی سخنرانی کرد و این سخنرانی بطور مستقیم از تلویزیون المنار در مجمع "سیدالشهدا " در جنوب بیروت پخش شد.
وی با اشاره به اربعین حسینی در روز جمعه گفت: امسال اربعین امام حسین (ع) مصادف شده است با ماه فوریه و روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (قدس سره). امام خمینی تاکید داشت که این انقلاب از برکات قیام امام حسین (ع) و فریادهای [انقلابی] ایشان است.
وی افزود: این انقلاب یک تحول تاریخی بزرگ در عصر حاضر است و آثار و نشانه‌های مهم آن در آینده برای همه روشن خواهد شد.
لبنان از یک "فتنه " و "بلای بزرگ " نجات یافت
وی در ادامه به قضیه شیخ "المجذوب " امام جماعت اهل تسنن "مجدل عنجر " در شرق لبنان که عملیات ساختگی ربودن خود را برنامه‌ریزی کرده بود اشاره کرد و گفت این حادثه جزئی اما بسیار خطرناک بود و تمام لبنانی‌ها و مسلمانان آن باید بدانند که خداوند پاک و منزه بلای عظیمی را از ما دفع کرده است.
وی تاکید کرد که قضیه "مجدل عنجر " بسیار نگران کننده و خطرناک بود و من قصد ندارم وارد جزئیات این ماجرا شوم زیرا تمام مردم از این جریان آگاه هستند. گفته شد که یک شیخ ربوده شده و این موجب برپاشدن یک قیامت در ساعات اولیه انتشار خبر شد و بسیاری از سخنرانی‌های تحریک‌آمیز و مذهبی در این رابطه صورت گرفت و موجب برانگیخته‌ شدن عواطف و احساسات بی حدومرز بسیاری شد. برخی، طرفهای مختلف را در ربودن این شیخ متهم کردند اما در نهایت مشخص شد که این شیخ خود عملیات ساختگی ربودن را برنامه‌ریزی کرده است.
دبیر کل حزب‌الله گفت به راستی این حادثه چرا رخ داد و در خدمت منافع و اهداف چه کسی بود؟ در کشور لبنان پس از ماجرای برگزاری انتخابات پارلمانی حالتی از آرامش حکمفرما شد و مردم در همزیستی مسالمت آمیز با یکدیگر به‌ آمد و شد می‌پرداختند. پس از آن دولت وحدت ملی تشکیل و مسائل و پرونده‌های مهم بررسی شد. براستی در حالی که کشور در بهترین حالت ممکن بسر می‌برد و آرامش و همکاری و هماهنگی برقرار شده بود چنین حادثه‌ای به نفع چه طرفی خواهد بود؟ بویژه اینکه اسرائیل هر روز لبنان را تهدید می‌کند و اکنون نیز تهدیدهای خود علیه سوریه، نوار غزه و ایران را شروع کرده است. چرا باید لبنان به فتنه طائفه‌گری و مذهبی روی آورد؟ این امر به نفع چه کسی تمام خواهد شد؟
مهم این است که این حادثه روی داد و من اکنون می‌خواهم تا از مسئولان انجام یک وظیفه اخلاقی و قانونی قدردانی کنم. برخی اختلافات سیاسی مانع از این امر نمی‌شود که ما منصفانه و عادلانه برخورد نکنیم. وظیفه من است که امشب از جریان "المستقبل " به دلیل عملکرد مسئولانه آن قدردانی کنم. برادران جریان المستقبل، مسئولانه و با حکمت با این موضوع برخورد کردند و من از تمام آنها تشکر می‌کنم. همچنین از نیروهای امنیت داخلی که این موضوع را از همان ابتدا با جدیت تمام پیگیری کردند و به سرعت ماجرا را برای همه روشن کردند و با دستگیری این شیخ حقیقت را برای مردم روشن کردند قدردانی می‌کنم زیرا این وظیفه من است که از آنان به دلیل جلوگیری از دامن زدن به فتنه‌ها تشکر کنم.
وی در ادامه از موضع‌گیری مناسب بسیاری از رهبران سیاسی و دینی اهل تسنن قدردانی کرد.
نصرالله با اشاره به اینکه شاید این نخستین بار باشد که یک شخص از حزب‌الله درباره این پرونده سخن می‌گوید گفت که هدف آن از طرح این پرونده آگاه کردن مردم از بلایی است که دفع شده و تشکر از عملکرد هوشیارانه برخی گروهها در این رابطه دانست.
ضرورت هوشیاری مسلمانان درباره تلاش آمریکا و اسرائیل برای تفرقه افکنی میان اعراب و ایران
وی در ادامه با هشدار دادن درباره ایجاد فضای فتنه و دامن زدن به آن در کشور گفت: هرکس به این موضوع دامن زند یک اسرائیلی است چه از این موضوع آگاه باشد و چه ناآگاه.
سید حسن نصرالله از تمام مسلمانان در لبنان، عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، مصر، فلسطین و سایر کشورهای جهان خواست تا درخصوص توطئه‌چینی دشمنان اسلام با هوشیاری برخورد کنند. بویژه اینکه اخیرا رسانه‌های آمریکایی تمام تلاش خود را صرف تحریک فضای موجود میان اعراب و ایران می کنند و تلاش دارند موجب ایجاد اختلاف میان آنها شوند تا بدین ترتیب توجه [افکار عمومی] از اسرائیل و آمریکا و جنگهای موجود منحرف شود.
آمریکا و اسرائیل در عملیات تکفیری‌ها در عراق دست دارند
دبیر کل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنانش گفت که آمریکا و اسرائیل مجری عملیات انتحاری نیستند بلکه جریان‌های تکفیری برای حرکت در این مسیر مصر هستند و این بزرگترین مصائب و مشکلات امت و بزرگترین درد و رنج این امت در عصر حاضر است که باید در قبال آن مسئولیت‌پذیر بود.
وی افزود: ما نمی‌توانیم آمریکائی‌ها و اسرائیلی‌ها را از دست داشتن در این اینگونه عملیات تبرئه کنیم زیرا جریان‌های تکفیری در حقیقت از سوی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل و غیره بوجود آمدند و آگاهانه و ناآگاهانه در طرح‌های دشمن علیه این امت استفاده می‌شوند، خواه این جریان‌ها از سوی دستگاههای اطلاعاتی به کار گرفته شوند یا نه. این جریان با این اقدامات بزرگترین خدمت را به دشمنان امت می‌کند و این امت را در مقابل بزرگترین خطر در عصر حاضر قرار می‌دهد.
نصرالله تصریح کرد: برخی‌ طرف‌ها از طرح فتنه مأیوس نشده‌اند، سال‌هاست که از انفجارهای حسینیه‌ها و انفجار مساجد، مرقد امامان عسگری در سامرا و انفجار کاروان‌ها می‌گذرد اما به نظر می‌رسد برخی طرف‌ها هنوز مأیوس نشده‌اند و بر ادامه این مسیر پافشاری دارند، عملیات انتحاری، بسته‌های انفجاری و خودروهای بمب‌گذاری شده برای ایجاد فتنه در میان مسلمانان به کار گرفته می‌شود همچنانکه به روحانیون و شخصیت‌های برجسته اهانت می‌شود.
وی در ادامه گفت: من نمی‌گویم آنها فقط می‌خواهند فتنه در میان شیعه و سنی ایجاد کنند بلکه می‌خواهند جنگ بین مسلمانان بین شیعه و سنی، بین سنی‌ها با یکدیگر و بین شیعیان با یکدیگر به راه بیاندازند، اما ما اکنون در مورد جریان‌های تکفیری سخن می گوئیم که گذشته آن روشن است، آنها تنها شیعیان و ایجا فتنه در میان شیعه و سنی را هدف قرار نداده‌اند همچنانکه شاهد بسیاری از عملیات کشتار ، عملیات انتحاری در افغانستان، پاکستان و پیش از آن نیز در الجزائر، مغرب و حتی در عراق، استان الأنبار، کردستان و دیالی و موصل بودیم.
نصرالله اظهار داشت: جریان‌های تکفیری تنها علیه شیعیان فعالیت نمی‌کنند بلکه بسیاری از سنی‌ها را هدف قرار می‌دهند آنها تنها به موضع عقیدتی و یا فکری بسنده نمی‌کنند بلکه به کشتار و ارتکاب جنایت و مباح شمردن خون متوسل می‌شوند همان اتفاقی که در دو روز گذشته در مسیر کربلا رخ داد و بسیاری از افراد شهید شدند با وجود اینکه تدابیر امنیتی زیادی اندیشیده شده بود و این نشان می‌دهد که جریان‌های تکفیری هیچ مانعی برای قتل و کشتار هزاران نفر در مسیر کربلا و در جهت اجرای طرح خود نمی‌بینند و این بسیار دردناک است.
موضوع تهدیدها و تحولات جدید منطقه در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت تشریح خواهد شد
دبیر کل حزب الله افزود: من امشب قصد ندارم درباره موضوع اسرائیل و تهدیدات موجود بویژه حوادثی که طی دو روز گذشته درباره موضوع اسرائیل و سوریه روی داده سخن بگویم. این امور را بزودی در وقت مناسب دیگری تشریح خواهم کرد. به این موضوع در مراسم بزرگداشت رهبران شهید خود از جمله "سید عباس الموسوی "، شیخ "راغب حرب "، حاج "عماد مغنیه " خواهم پرداخت و درباره تهدیدها و تحولات جاری در منطقه و موضع مقاومت در آن روز سخن خواهم گفت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات