صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۷  ، 
کد خبر : ۱۴۰۷۱۱

اخبار ویژه روزنامه های 27اسفند88


 

کیهان

شیرین عبادی: از خارجی ها پول می گیریم اما وابسته نیستیم!! (خبر ویژه)

رئیس گروهک کانون مدافعان حقوق بشر که به تازگی شهروندی پاریس را دریافت کرد، با اذعان به اینکه عناصر لائیک و ضد دین بخشی از جنبش سبز هستند گفت: مطمئناً من حکومت غیرمذهبی را ترجیح می دهم اما باید واقع بین بود. به نفع این است که ابتدا از تغییر در قانون اساسی شروع کرد. مردم ایران خواهان خونریزی برای رسیدن به جمهوری آن گونه که غربی ها میگویند نیستند.

شیرین عبادی ضدانقلاب فراری که با روزنامه فیگارو سخن می گفت از انفعال غرب در تحریم ایران انتقاد کرد و ضمن اثبات میزان خباثت خود گفت: اروپا نباید به دولتمردان جمهوری اسلامی ویزا بدهد، حتی آنها که به بهانه های فرهنگی قصد سفر دارند به عنوان مثال اخیراً یک ارکستر شامل 100 نوازنده که زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت می کند به اروپا آمده بود. من بسیار متاسفم که برخی از کشورهای اروپایی که وانمود می کنند مدافع حقوق بشرند، چشمان خود را بسته اند و شرکت هایشان با ایران قرارداد امضاء می کنند. آنگلا مرکل یکی از رهبران اروپایی است که بیشترین انتقاد را از جمهوری اسلامی می کند؛ با این حال، آلمان در سال 2009 قراردادهای خود را با جمهوری اسلامی چندین برابر کرده. آقای مشایی، در حال حاضر برای عقد قراردادهای جدید در آلمان است. و حتی مقامات فرانسوی هم با شرکت «یوتل ست» به همین منوال عمل می کنند.

گفتنی است عبادی اخیراً با وزیر خارجه فرانسه که از عناصر صهیونیست دوآتشه و ضدایرانی به شمار می رود، ملاقات کرد و پس از آن شهردار پاریس به وی عنوان شهروند این شهر را اهدا کرد. نامبرده در حالی که در استخدام مراکز آمریکایی است از تحت الحمایگی وزارت خارجه فرانسه به عنوان پوشش استفاده می کند. گروهک کانون مدافعان حقوق بشر با سفارش دیک چنی معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و از محل جایزه اعطایی نوبل راه اندازی شد اما عبادی دیروز در گفت وگو با ارگان رسمی سازمان سیا (رادیو فردا) با وجود تلاش برای انکار وابستگی و اینکه گفت «تحت هیچ شرایطی از هیچ دولتی حتی از جمهوری اسلامی کمکی دریافت نکرده ایم چه رسد به دولت های خارجی» اما اضافه کرد: در این خلال کانون مدافعان حقوق بشر، برنده جایزه حقوق بشر از دولت فرانسه شد که سال بعد هم خوشبختانه آقای عمادالدین باقی این جایزه را دریافت و این باعث افتخار ماست که دو سال پیاپی، ایرانی ها برنده این جایزه شدند. این جایزه حدود 15هزار یورو وجه نقد همراه داشت. تاکنون هر هزینه ای شده به جز این 15 هزار یورو، از محل جایزه نوبل و حق عضویت اعضا بوده است.

این اظهارات در حالی است که طبیعتاً دولت فرانسه و آمریکا و انگلیس نمی توانند اعطای پول به گروهک ها را تحت عنوان رسمی «پول خیانت و مواجب مزدوری و جاسوسی» اعطا کنند و طبیعتاً پوشش هایی نظیر حقوق بشر، صلح، نوبل و... را انتخاب می کنند.

خانم عبادی توضیح نمی دهد کشوری که از تبعیض های فاحش نژادی و سرکوب شدید سیاهان رنج می برد و محققان پرآوازه ای مانند روژه گارودی به جرم پرسش از ماهیت هولوکاست مورد اذیت و زندان قرار می گیرند چه قدر می تواند معتبر باشد. و البته به قول آن دزدی که به بوستان کسی دستبرد زده بود و می گفت، «من هندوانه را برای شیرینی اش می خورم، به حلال و حرامی اش کاری ندارم»، باید گفت خانم عبادی هم کاری به حلال و حرام بودن پولهایی که دریافت می کند، ندارد.

عبادی عنصر سلطنت طلبی است که در روزگار رژیم پهلوی صراحتاً از سرکوب ملت در حال انقلاب جانبداری کرد و پس از انقلاب نیز ضمن حفظ ارتباطات با حلقه های ماسونی و بهایی ، در خدمت چهره سازی ناتوی فرهنگی قرار گرفت.

باید با ایران هسته ای کنار بیاییم اما با نابودی نفوذ خود در خاورمیانه چه کنیم؟! (خبر ویژه)

روزنامه واشنگتن تایمز از رویکرد توأم با تناقض و استیصال آمریکا به ایران هسته ای خبر می دهد. به نوشته این روزنامه از یک سو مقامات آمریکا به اسرائیل پیغام داده اند که جهان باید با ایران اتمی کنار بیاید و از سوی دیگر معتقدند معرفی ایران به عنوان دهمین کشور اتمی جهان، به معنای نابودی نفوذ آمریکا در منطقه خاورمیانه است.

واشنگتن تایمز در تحلیلی با عنوان «اگر ایران به دهمین کشور اتمی تبدیل شد، حواستان را جمع کنید» می نویسد: جو بایدن معاون اوباما در دیدار با نخست وزیر اسرائیل چیزی نگفت که مقامات اسرائیلی خواهان شنیدن آن بودند. اصل پیام او، تلاش اوباما برای مهار ایران بود که البته این تلاش ها به جایی نرسیده است. بعد هم صحبت های هیلاری کلینتون وزیرخارجه آمریکا بود که از «تحریم های فلج کننده ایران» حرف زده بود و بعد هم عقب کشیده بود. آخر پیام آنها این بود «اسرائیل نباید یکطرفه دست به کار شده و جنگ آخر الزمان راه بیاندازد چرا که جهان باید با ایران اتمی کنار بیاید». خانم کلینتون البته کارش بیخ پیدا کرده و در آن گرفتار شده است. چین و روسیه که دارای حق وتو در شورای امنیت هستند که حاضر به همکاری نیستند، برزیل هم که رئیس جمهورش علناً گفت خانم کلینتون باید با ایران درست رفتار کند. آقای لولا داسیلوا و برزیل در حال حاضر گرفتار کشف معادن نفت زیر دریا هستند که شرکت نفتی بریتیش پترولیوم سعی دارد وارد شده و پروژه را از آن خود کند.

این روزنامه اضافه می کند: اگر آمریکا واقعاً ایمان دارد که تحریم هایی که به گفته خانم کلینتون سپاه پاسداران را هدف گرفته می تواند تهران را عقب بنشاند، احتمال آن زیاد است که مشغول رانندگی در هوای مه آلود باشند. بسیاری از ایرانیانی که مدت های زیادی است در آمریکا زندگی می کنند، انتقال پولی را با حواله و یا از راه بانک هایی که در خلیج فارس هستند، به ایران انجام می دهند و دستشان با سپاه پاسداران در یک کاسه است. حتی نیویورک تایمز هم فهمید شرکت های بزرگی مشغول نقض تحریم های آمریکا هستند و از راه شرکت های تابعه در دبی و قطر، به معاملات خود با ایران ادامه می دهند.

واشنگتن تایمز تاکید می کند: اوباما پس از جرج بوش همچنان نتوانسته به عدم همکاری ایران پاسخ دهد. واشنگتن احتمالا با رژیمی روبروست که در حال قدرت گرفتن است. زمانی که ایران ناسیونالیست را به فهرست ده کشور هسته ای جهان اضافه کنید، شاهد نسخه ای برای نابودی و از بین رفتن، نفوذ آمریکا در منطقه خاورمیانه خواهید بود.

آمریکا همان طور که با چین کنار آمد مجبور است با ایران هسته ای هم کنار بیاید (خبر ویژه)

روزنامه هرالدتریبیون پیش بینی کرد آمریکا ناچار است با ایران هسته ای کنار بیاید، این روزنامه چین هسته ای دهه 1960 را مثال زد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: جانسون رئیس جمهور وقت آمریکا در دهه 1960 چندماهی با مشاورانش مشغول بررسی امکان حمله نظامی به تاسیسات هسته ای چین بود اما هزینه برپایی جنگ خیلی بالا بود و روش جلوگیری پیشنهاد شد به معنای زندگی با یک رقیب خطرناک در کنار تلاش برای دفع حرکت های خصمانه او. این راه حل جواب داد. حدود 5 دهه بعد، حالا آمریکایی ها نگران پنج تریلیون بدهی خود به چین هستند و نه نگران زرادخانه اتمی چین. مشابه همان قضیه این روزها برای جواب درباره اینکه چگونه باید جلوی ایران را گرفت، مطرح شده است. استراتژیست هایی چون برژینسکی عمیقاً باور دارند نسخه ای که برای جنگ سرد جواب داد الان هم قابل استفاده مقابل ایران است.

اینترنشنال هرالدتریبیون می نویسد: آمریکا موشک هایی را در خلیج فارس نصب کرده برای جلوگیری از قدرت ایران، یعنی اگر تحریم های شورای امنیت جواب نداد، دست کم کاری انجام شده باشد. برای خیلی ها در دهه 1960 هم حتی فکر کردن به چین اتمی و مسلح به سلاح هسته ای امکانپذیر نبود، همانند جرج بوش و پرونده هسته ای کره شمالی. اما حقیقت این است که بوش 6 سال به جای جلوگیری از کره شمالی، خود را آماده تحمل کرد و بعداً کار از کار گذشت، نوعی از سیاست بازدارندگی و جلوگیری را در پیش گرفت.

روزنامه آمریکایی تاکید می کند: آنها که طرفدار تحریم هستند، اعتراف می کنند سه دور تحریم های پیشین بر ایران موفقیتی نداشته است. حتی اگر دور چهارم تحریم هایی که آمریکا پیشنهاد کرده تصویب شود و به طور هدفمند سپاه پاسداران را تحت فشار قرار دهد، باز برای فشردن درست و حسابی ایران و توقف فعالیت های اتمی جمهوری اسلامی، کم است. کسانی هم که می گویند در صورت شکست تحریم ها باید عملیات نظامی انجام شود تردیدهای خودشان را دارند. آنها از واکنش ایران مطمئن نیستند و از افزایش حملات تروریستی تا قطع جریان نفت در تنگه هرمز، به هیچ یک اطمینان ندارند و رفتار ایران را نمی توانند پیش بینی کنند.

سرکرده حلقه ماسونی لندن سکوت را شکست (خبر ویژه)

بهاءالله مهاجرانی وزیر فراری دولت اصلاحات پس از چند هفته سکوت خود را شکست. مهاجرانی پس از تودهنی بزرگ 22 بهمن و کمدی اسب تروا کم حرف شده و از دو هفته اخیر هم به اعتبار طرح برخی مسائل درباره همکاری نزدیک با لابی اسرائیل در واشنگتن، سکوت کامل اختیار کرده بود.

مهاجرانی در حالی سکوت را شکست که ترجیح داده بود همچنان درباره ابهامات و پرسش های فراوان موجود سکوت کند. به همین دلیل هم او قلم را برای موضوع «چهارشنبه سوری» چرخاند و درباره آتش و نور و راهب بودایی کیوتو و کلام یهودی- مسیحی نوشت. سرکرده حلقه ماسونی- بهایی لندن در سایت جرس می نویسد: چهارشنبه سوری یک سنت فرهنگی است. چند سال پیش مهمان راهب بودایی معبد بزرگ شهر کیوتو بودم. راهب می گفت در کیوتو جشن آتش برگزار می شود و این یک جشن ایرانی است. ایرانیان به نور و آتش حرمت قائلند. خداوند نور آسمان ها و زمین است (آیه 36 سوره نور). تجلی خدا بر موسی نیز در بوته ای که آتش گرفته بود صورت گرفت. ضرورتی ندارد برای یک سنت ملی و آئینی در جست وجوی مبنای شرعی باشیم.

اخیرا فاش شد مهاجرانی با سفر به واشنگتن و حضور در لابی اسرائیل و نومحافظه کار «انستیتو واشنگتن» (به همراه کسانی چون حسین باستانی، مهدی جامی، احمد رافت، فاطمه حقیقت جو، علی اکبر موسوی خوئینی و ...) درخواست بودجه و پول کرده و قول و قرار هایی گذاشته است.

مهاجرانی توضیح نداده که انبوه مفاسد سیاسی، مالی و اخلاقی وی نیز جزو سنت های آئینی کذایی و مباح به شمار می رود یا نه.

بن بست ها و تناقضات موسوی به روایت عضو مستعفی حزب مشارکت (خبر ویژه)

عضو مستعفی حزب مشارکت اعلام کرد کماکان خاتمی را محور جریان اصلاحات می داند. سعید شریعتی همچنین تلویحاً عملکرد موسوی را که از اجرای بدون تنازل قانون اساسی دم می زند و می گوید دنبال روش های اصلاحی است اما عملاً شیوه های مقاومت مدنی را اعمال می کند به ضرر جبهه اصلاحات توصیف کرد.

شریعتی در گفت وگو با پارلمان نیوز، با دفاع از اصلاحات پارلمانتاریستی به نقد نقطه مقابل آن پرداخت و تصریح کرد: طرفداران مقاومت مدنی شامل طیفی است متنوع از اکبر گنجی که اساساً با اصل موجودیت سیاسی نظام به تعارض رسیده اند تا کسانی که در جریانات اخیر صحبت از اجرای بدون تنازل قانون اساسی می کنند و می گویند روش های آن ها اصلاحی است اما عملاً شیوه های مقاومت مدنی را پیشه کرده اند.

وی با اشاره به تحصن اصلاح طلبان در مجلس ششم گفت: در آن تحصن تقریباً تمام تشکیلات ما در سراسر کشور با توجه به اینکه دولت و مجلس در دست ما بود و امکان بسیج خیلی راحت تر از الان بود از اردبیل و آذربایجان شرقی گرفته تا هرمزگان همه به ما که در حزب بودیم می گفتند 5 تا 10 اتوبوس آماده ایم که بیائیم جلوی در مجلس تحصن بکنیم، من این ایده را بردم در جلسه هیأت اجرایی تحصن که آقای بهزاد نبوی و صفایی فراهانی هم بودند به شدت هم آقای نبوی و هم آقای صفایی به من توپیدند که بیخود کرده ای که مردم را به خیابان بیاوری مگر الکی است که مردم را به خیابان بیاوریم، اصلاً ما مگر می توانیم جوابگو باشیم؟ هیأت اجرایی تحصن با این اقدام مخالفت می کردند چون با آوردن مردم به خیابان وارد یک فاز جدیدی می شدیم، یعنی از شیوه های پارلمانتاریستی عبور می کردیم و وارد فاز مقاومت مدنی می شدیم.

شریعتی باکور و بی هدف توصیف کردن شیوه مقاومت مدنی- بخوانید آشوب و شورش خیابانی- گفت: ما متهم شدیم به اصلاح طلبی حکومتی چرا که از اصلاح طلبی پارلمانتاریستی دفاع می کردیم و عده ای در آن سو بودند که می گفتند اصلاح طلبان غیر حکومتی و کسانی بودند که همه حرفشان مقاومت مدنی بود. به دلایل مختلف می شود ثابت کرد که ظرفیت های اصلاح طلبی به شیوه مقاومت مدنی در ایران ظرفیت های کور و بلاهدف و بلانتیجه است و هزینه سیاسی بالایی را به جامعه سیاسی ایران تحمیل می کند و نتیجه ای جز تبعید شدن یک عده، زندان شدن یک عده، منفعل شدن یک عده و افزایش سطح انتظارات توده مردم و از آن سو سرخوردگی و یأس اجتماعی ندارد. این ماحصل دست یازیدن به ادعای اصلاحات به شیوه های مقاومت مدنی است.

وی با بیان اینکه حتی سعید حجاریان هم که می گفت فشار از پایین چانه زنی در بالا، طرفدار راه انداختن مردم در خیابان نبود گفت: به آقای حجاریان عرض می کردم این فشار از پایین که می گویید خیلی کلمه خوبی نیست. چون یک اشتراک لفظی آن موقع ها بوجود آمده بود که این اصطلاح را دچار بدفهمی می کرد. در آن زمان ما می گفتیم که جناح ضد اصلاحات گروه فشار راه انداخته اند. همین تیپ های گروه انصار و حزب الله را می گفتیم گروه فشار، بلافاصله بعد از آن آقای حجاریان می گفت فشار از پایین؛ راستی ها می گفتند ببینید اینها که به ما می گویند انصار حزب الله، گروه فشار است، خودشان تحکیم وحدت را راه انداخته اند.

عضو مستعفی حزب مشارکت همچنین اظهار داشت: از نظر عملیاتی هم، برای فشار از پایین و چانه زنی در بالاما دچار مشکل بودیم. در حالی که ادبیات فربهی از ستیز داشتیم هیچ ادبیات جا افتاده ای برای سازش نداشتیم. اما تطبیق فشار از پایین با شرایط کنونی؛ باید گفت شرایط کنونی به هیچ وجه فشار از پایین نیست. این تحمیل هزینه های سیاست ورزی به توده مردم است، یعنی مقاومت مدنی، کشیدن مردم به خیابان و خیابانی کردن سیاست.

شریعتی با اشاره به اینکه «دوستانی از ما یوم الفصلشان انتخابات ریاست جمهوری بود و تغییر فاز دادند»، تصریح کرد: شما نمی توانید قائل به کودتا و تقلب در انتخابات باشید بعد با کودتاگران و متقلبین به توافق برسید. من معتقدم تحلیلی که رهبری در 29 خرداد از موضوع دادند، تحلیلی است راهگشا. ایشان موضوع را دعوای خانوادگی میان بخش هایی از نظام عنوان کردند که ریشه در اختلافات به جا مانده از انتخابات 84 دارد. این تحلیل راه برون شد را از این وضعیت نشان می داد ... من کودتا به معنی تقلب را قبول ندارم. نظر شخصی من را می پرسید می گویم تقلب نشده است.

عضو مستعفی مشارکت همچنین گفته است: محور جریان اصلاحات را کماکان آقای خاتمی و اندیشه های او می دانم و معتقدم همه باید حول ایده و اندیشه آقای خاتمی گرد بیایند، روزی که صحبت حمایت حزب مشارکت از آقای خاتمی بود عده ای از دوستان ما در حزب می گفتند که آقای خاتمی برنامه هایش را بدهد و ببینیم برنامه های آقای خاتمی منطبق با برنامه های حزب هست یا نه من آنجا به صراحت گفتم زمان، زمان بیعت با خاتمی است هر چه آقای خاتمی در صحنه آورد، قبول است الان هم معتقدم زمان، زمان بیعت با خاتمی است برای اصلاحات، و باید آقای خاتمی را تقویت کرد، بعضاً احساس می کنم که آقای خاتمی از سوی دوستان خودش در تنگناهای اخلاقی قرار می گیرد برای آنکه از مسیر درست خودش خارج شود هرکسی که چنین رفتاری را با آقای خاتمی بکند در حق آقای خاتمی دوستی روا نداشته است.

قدس

اخبار ویژه 

دروغ پردازی علیه سردار قاآنی

فارس- برخی سایتهای ضدانقلاب به تازگی ادعا کرده اند که فرزند دانشجوی سردار اسماعیل قاآنی از فرماندهان دفاع مقدس که در کارنامه خود سابقه فرماندهی لشگر پنج نصر و تیپ 21 امام رضا (ع) را دارد، در تجمعهای ضدانقلابی دستگیر شده است.

این در حالی است که فرزندان این سردار دفاع مقدس در سن خردسالی و نوجوانی بوده و هیچ یک حتی دوره دبیرستان را نیز به پایان نرسانده اند.

مشایی: مرا نقد نکردند

پارسینه - اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به هجمه هایی که علیه اظهاراتش صورت می گیرد، گفت: در هیچ کدام از این هجمه ها سخنان مرا نقد نکردند، بلکه بیشتر با تحریف و دروغ پردازی سخنانی به من نسبت داده شده است.

عنوان شهروند فرانسوی برای شیرین عبادی

-مچرپ شیرین عبادی که با انگیزه تشویق دولتهای اروپایی برای تحریم علیه مردم ایران به دوره گردی افتاده است به عنوان شهروند افتخاری پاریس پذیرفته شد.عبدالکریم لاهیجی (معروف به کریم بغدادی) از عناصر ضد انقلاب در گفتگو با رادیو زمانه گفت: در دیداری که به همراه شیرین عبادی با شهردار پاریس داشته اند، از وی خواستند به دولت فرانسه برای تحریم گسترده علیه مردم ایران فشار وارد آورند و شهردار پاریس نیز عنوان شهروند افتخاری پاریس را به عبادی داد.

مجوز تأسیس دو بانک ایرانی دربغداد

واحد مرکزی خبر - بانک مرکزی عراق با درخواست دو بانک ایران برای افتتاح شعبه در بغداد موافقت کرد.

اقدام گستاخانه باکو!

پایگاه خبری سفیر- در اقدامی عجیب در برخی کتابهای درسی جمهوری آذربایجان از 9 استان ایران به عنوان اراضی جمهوری آذربایجان نام برده شده است.در این کتب درسی علاوه بر استانهای آذری زبان ایران، گیلان و مازندران نیز به عنوان اراضی جمهوری آذربایجان نامیده شده اند!

ادعای اقامت همسر بن لادن در هتل استقلال

پ - مچر روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن، در اخبار خود مدعی شد: 10 روز پیش، یکی از همسران اسامه بن لادن، وارد تهران شده و پس از اقامت در هتل استقلال تهران، موفق شده که از 6 فرزند اسامه که در ایران هستند! تعدادی را راهی سوریه کند.

حذف جمله «اعتماد به خدا» در دلارهای آمریکا

جوان آنلاین - خزانه داری آمریکا از 21 آوریل( یک اردیبهشت) نسبت به انشار اسکناسهای جدید که شامل اسکناس های دویست دلاری است، اقدام می کند.انتشار این اسکناسها بدون ذکر جمله «به خدا اعتماد می کنیم» است که در جنگهای داخلی آمریکا از قرن نوزدهم نماد و شعار همبستگی ملی آمریکا بود و حذف آن می تواند نشانگر جهت گیری های جدید جامعه آمریکا باشد.

اجرای اپرای «ندا» در آلمان

جهان - نادر مشایخی از آهنگسازان ایرانی که پیش از این سابقه رهبری ارکستر سمفونیک تهران را برعهده داشت،قصد دارد اپرایی با عنوان «ندا» را در آلمان به روی صحنه ببرد.

مشایخی گفته است این اپرا بر اساس داستانی از «نظامی» تنظیم شده و تیتر آن باید یادآور ندا آقا سلطان باشد!

اقدام جدید ضد ایرانی کانادا

جهان - قاضی دادگاه فدرال کانادا پرونده اقامت یک پژوهشگر ایرانی را که از سوی مقامهای مهاجرت دولت کانادا به مشارکت در برنامه تسلیحاتی ایران متهم شده، برای تجدید نظر ارجاع کرد.مقامات مهاجرت دولت فدرال محمد جهازی، دانشمند پیشین «شورای ملی پژوهش» کانادا را به مشارکت در برنامه تسلیحاتی ایران و جاسوسی متهم کرده اند.

مسدود شدن سایت صادق هدایت در آمریکا

ایسنا - جهانگیر هدایت از مسدود شدن سایت ادبی صادق هدایت در آمریکا خبر داد و به این موضوع اعتراض کرد.

بنی اعتماد وکوثری دیدار با مشایی را تکذیب کردند

خبر آنلاین - در پی انتشار خبری مبنی بر دیدار جهانگیر کوثری و رخشان بنی اعتماد با رحیم مشایی مسؤول دفتر رئیس جمهور، این دو سینماگر، این خبر را تکذیب کردند.

ادعای تأیید رضا شاه از سوی مراجع!

فردا - در برنامه سیاست ایرانی یکی از افراد شرکت کننده در میزگرد به نام علی اکبر امینی که با عنوان مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد به بینندگان معرفی شد در سخنان خود رضا شاه را مورد تأیید مراجع عظام تقلید معرفی کرد ! که این مسأله مورد اعتراض بادامچیان قرار گرفت.

بادامچیان در اعتراض به وی گفت: چرا علما و مراجع را مورد افترا و تهمت قرار می دهید؟

تکذیب یک خبر درباره رحیم مشایی

ایرنا- دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری در اطلاعیه ای خبر برخی پایگاههای خبری و روزنامه ها درباره دیدار اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور با بعضی هنرمندان را تکذیب کرد.

سرلشگر صفوی: حادثه ای بزرگ در خاورمیانه در پیش است

برنا نیوز- سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در کنگره یادواره شهدای آموزش و پرورش منطقه 3 تهران گفت: یک حادثه و رخداد بزرگ و یک تحول اساسی در منطقه ما و جنوب غرب آسیا در حال رخ دادن است.

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی خبر روزنامه دولتی ایران روزنامه جوان و بعضی سایت ها مبنی بر اعتراض و درگیری لفظی میان وی و میرحسین موسوی را تکذیب کرد. وی با ارسال تکذیبیه ای به روزنامه ها و سایت های یاد شده گفت : اینجانب حدود دو ماه است که اصولا آقای موسوی را ندیده ام و با ایشان جلسه یا ارتباطی نداشته ام و آنچه در این زمینه منتشر شده کذب محض است .

***دولتمردان باکو ادعاهای واهی خود علیه تمامیت ارضی ایران را گسترش داده اند . در برخی کتب درسی جمهوری آذربایجان از 9 استان کشورمان به عنوان اراضی جمهوری آذربایجان نام برده شده است . به گزارش پایگاه خبری سفیر; در این کتب درسی علاوه بر استان های آذری زبان ایران استان های گیلان و مازندران نیز اراضی جمهوری آذربایجان نامیده شده اند. همچنین در این کتب با طلایی خواندن دوران چنگیز و تیمور از ازدواج با محارم به عنوان سنت بابک خرمدین دفاع شده است .

***عنوان افتخاری شهروند پاریسی توسط شهردار پاریس به شیرین عبادی داده شد. به گزارش پرچم شیرین عبادی که به منظور تشویق دولت های اروپایی برای تحریم علیه مردم ایران به دوره گردی افتاده است به عنوان شهروند افتخاری پذیرفته شد. عبدالکریم لاهیجی یکی از عناصر فراری در گفتگو با رادیو زمانه گفت در دیداری که به اتفاق شیرین عبادی با شهردار پاریس داشتند از وی خواستند به دولت فرانسه برای تحریم گسترده علیه مردم ایران فشار وارد آورند و در عوض شهردار پاریس نیز عنوان شهروند افتخاری پاریس را به وی داد که این شهروندی برای عبادی باعث افتخار و سربلندی می باشد.

***چند نماینده مجلس کویت با تعیین « ارشد توفیق » بعنوان سفیر عراق در کشورشان مخالفت کردند. به گزارش پایگاه اینترنتی « زوم » این نمایندگان معتقدند که سفیر پیشنهادی دارای سابقه بعثی است و هرگز او را بعنوان سفیر عراق در کویت نخواهند پذیرفت . چندی پیش وزارت خارجه عراق « سید محمد حسین بحرالعلوم » را برای تصدی سمت سفیر به کویت معرفی کرده بود که با مخالفت چند نماینده دیگر مجلس کویت روبرو شد. برخی ناظران سیاسی در کویت معتقدند نمایندگان مجلس صلاحیت رد و یا تایید سفرای خارجی را ندارند و این از اختیارات امیر کویت است .

***آخرین دروغ سال 88 نیز تکذیب شد . خبر یک پایگاه خبری حامی دولت مبنی بر سفر فاطمه و فائزه هاشمی فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی به لندن نیز دروغ از آب درآمد. فرار و به نقل از سفیر نیوز نوشت : یک منبع نزدیک به رئیس مجلس خبرگان رهبری با شایعه خواندن خبر سفر فاطمه و فائزه هاشمی به لندن گفت : نه تنها دختران آیت الله هاشمی رفسنجانی در تهران به سر می برند که حتی مهدی هاشمی نیز در لندن نمی باشد. وی افزود : اساسا اخبار مربوط به فرزندان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در راستای تئوری فشار از پائین و چانه زنی در بالا برای وادار کردن رئیس مجلس خبرگان رهبری در تایید برخی عملکردهای غیرمدبرانه می باشد.

ایران

دیگه چه خبر؟

فائزه و فاطمه هاشمی به برادر خود ملحق شدند

خبر اول این که فائزه هاشمی همزمان با افزایش فشارها بر دستگاه قضایی به منظور محاکمه شدن، اخیراً ایران را به مقصد لندن ترک کرده است. تاکنون درباره اینکه این سفر در راستای سفرهای نوروزی خانواده هاشمی صورت گرفته است یا اینکه اهداف سیاسی و اقتصادی خاصی در پشت پرده آن وجود دارد، خبری منتشر نشده است. فائزه هاشمی در حالی از کشور خارج شده و به پایتخت انگلیس سفر کرده که مهدی هاشمی، دیگر فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم، حدود 200 روز پیش و برای آنچه یک «سرکشی کوتاه به برخی واحدهای خارج از کشور دانشگاه آزاد» خوانده شد، ایران را به مقصد لندن ترک کرده است.

هدیه شهردار پاریس به شیرین عبادی

خبر دیگر این که شیرین عبادی که به منظور تشویق دولت‌های اروپایی برای تحریم علیه مردم ایران به دوره‌گردی افتاده، به عنوان شهروند افتخاری پاریس پذیرفته شده است. عبدالکریم لاهیجی در گفت‌وگو با رادیو زمانه در این‌باره گفت: در دیداری که به اتفاق شیرین عبادی با شهردار پاریس داشتند از وی خواستند به دولت فرانسه برای تحریم گسترده علیه مردم ایران فشار وارد آورند و در عوض شهردار پاریس نیز عنوان شهروند افتخاری پاریس را به وی داد.

کمک 400 میلیون دلاری کلینتون به گروهک ریگی

شنیدیم که جانشین عبدالمالک ریگی ضمن اذعان به دریافت کمک‌های هنگفت مالی امریکا به گروهک تروریستی جندالله، گفته است: «هیلاری کلینتون قول داده است 400 میلیون دلار بابت هزینه و حقوق نیروها به این گروهک پرداخت ‌نماید.» محمد ظاهر بلوچ که به تازگی به عنوان جانشین عبدالمالک ریگی انتخاب شده، در این سخنان با اشاره به سفر اخیر هیلاری کلینتون به پاکستان اعلام کرده که وی در این سفر، مبلغ 400 میلیون دلار بیشتر از گذشته بابت هزینه و حقوق به این گروهک پرداخت خواهد کرد.

قطعی شدن احکام 86 نفر از متهمان اغتشاشات

با خبر شدیم که احکام 86 نفر از متهمان اغتشاشات پس از انتخابات قطعی شده و پرونده‌های آنان برای اجرا، به اجرای احکام ارسال شد. این احکام که عمدتاً شامل حبس تعزیری است، برای اجرا به اجرای احکام دادسرای انقلاب اسلامی تهران ارسال شد. اجتماع و تبانی علیه امنیت، تبلیغ علیه نظام، عضویت در گروهک‌های معاند و ضد انقلاب، شرکت در تجمع‌های غیرقانونی و اخلال در نظم عمومی از جمله اتهامات محکومین است.

عذرخواهی مدیرمسئول روزنامه اصلاح‌طلب از مخاطبان

خبر رسیده که مدیرمسئول یک روزنامه اصلاح‌طلب که در شماره روز سه‌شنبه خود یک تصویر فوتوشاپی از یک نوجوان که با دستبند سبز در حال پریدن از روی آتش بود را منتشر کرده بود، از مخاطبان خود عذرخواهی کرد. او در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها گفت: «این تغییر رنگ، بدون اطلاع سردبیری و در آخرین مرحله ارسال به چاپخانه توسط یکی از کارکنان فنی انجام شده است که به دلیل این اقدام غیر‌حرفه‌ای برخورد شدید انضباطی در مورد وی اعمال شد.»

دروغ‌پردازی علیه سردار اسماعیل‌ قاآنی

یک خبر دیگر این که سایت‌های ضدانقلابی که در جنگ نرم از ملت ایران شکست خورده‌اند اخیراً به دروغ‌پردازی نسبت به فرماندهان دفاع مقدس روی آورده‌اند. این سایت‌های ضدانقلاب طی روزهای اخیر نسبت به سردار اسماعیل قاآنی از فرماندهان سلحشور دفاع مقدس و از چهره‌های ماندگار کشور که در کارنامه خود سابقه فرماندهی لشکر پنج نصر و تیپ 21 امام رضا(ع) را دارد، به دروغ‌پردازی روی آورده‌اند. سایت‌ها در دروغ‌‌پراکنی خود مدعی دستگیری فرزند وی با عنوان دانشجوی مهندسی برق شده‌اند و نوشته‌اند که نامبرده در تجمع‌های ضدانقلابی دستگیر شده است. این در حالی است که فرزندان این سردار دفاع مقدس در سن خردسالی و نوجوانی بوده و هیچ یک حتی دوره دبیرستان را نیز به پایان نرسانده‌اند. فرزندان نوجوان و خردسال ایشان از حفاظ قرآن و دلبسته به نظام اسلامی هستند

بی‌مهری در قالب گلایه یک روزنامه از یک وبلاگ

دست آخر این که یکی از روزنامه‌های صبح با واکنش تند نسبت به انتقاداتی که درباره یکی از پرسنلش در یک وبلاگ منتشر شده بود، علیه نویسنده این مطلب، در ستون اخبار ویژه صفحه 2 خود موضع‌گیری کرد. این روزنامه که همواره انتقادی بودن مطالب و مقالاتش را نشان قوت خود می‌داند و مسئولان کشور حتی رئیس جمهوری را به پذیرش انتقادات توصیه می‌کند، در مقابل نوشته‌های یک وبلاگ طاقت نیاورده و نویسنده آن را، به «نوشتن دروغ‌های شاخدار»، «تکرارکننده ادعاهای «علیرضا نوری زاده»، «مسعود بهنود» و رسانه‌های ضد انقلاب» و... متهم کرد. این روزنامه با بی‌مهری نسبت به روزنامه ایران و تخریب نویسنده این وبلاگ که دبیر سرویس سیاسی روزنامه ایران است و سردبیر ویژه نامه نوروزی «رمز عبور» بوده که بسیاری از مردم، فعالان سیاسی و رسانه‌ای از جمله عزیزان آن روزنامه هم به تحسین آن لب گشودند، او را به موضع‌گیری علیه یک «جانباز جنگ نرم» متهم کرده؛ غافل از اینکه وی خود «فرزند شهید» است. گفتنی است مدیرمسئول روزنامه ایران پس از تماس و گلایه مدیران مؤسسه یادشده، از دبیر سرویس سیاسی «ایران» خواسته بود تا بخشی از نوشته‌های وبلاگ شخصی خود را اصلاح کند ولیکن در خبر روز گذشته این روزنامه آمده است: واکنش‌های انتقادی وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران اصولگرا به نشر اکاذیب علیه پژوهشگر این مؤسسه، سبب شد تا وی در کمتر از 24 ساعت مجبور به حذف بخشی از اکاذیب خود شود!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات