صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۱  ، 
کد خبر : ۱۴۱۹۵۹

اخبار ویژه روزنامه ها5اردیبهشت89


کیهان

سکوت چپ‌های مدعی خط امام در قبال زد‌وبند تازه موسوی با گروهک‌ها

خبرگزاری فارس: سکوت چپ‌های مدعی خط امام در قبال زد و بند تازه موسوی با گروهک‌ها، شکایت ایران و محکومیت انگلیس به پرداخت غرامت 390 میلیون پوندی و ... بخشی از اخبار ویژه امروز روزنامه کیهان را تشکیل می‌دهد.

* کیهان پاشنه آشیل شیرین عبادی را نشانه رفت

پخش دادگاه شکایت شیرین عبادی علیه مدیر مسئول کیهان از سوی صداوسیما و دفاعیات مستند و روشنگر حسین شریعتمداری باعث عصبانیت عبادی شد.

این در حالی است که عبادی در سناریوی تدارک شده از سوی حامیان استکبار و صهیونیستی خود قصد داشت با استخدام چند وکیل ضمن مظلوم نمایی، برای کیهان حاشیه سازی کند اما ظاهرا پخش گزارش همان دادگاه توسط شبکه چهار سیما برای طراحان سناریوی مذکور گران تمام شده است.

عبادی پخش دادگاه از سوی سیما را یکسویه و خلاف قوانین توصیف کرد بی آن که اذعان کند وکلای وی در تهمت پراکنی و شانتاژ حین دادگاه چیزی کم نگذاشته بودند.

عبادی در گفت وگو با سایت جرس، بارها با طرح اتهامات و به خیال خود برای ترور شخصیت، از شریعتمداری به عنوان «بازجوی کهنه کار که سابقه بازجویی از آزادیخواهان را در پرونده خود دارد» و «حقوق بالایی از منابع دولتی دریافت می کند» و «جعل مدرک کرده» یاد نمود. این در حالی است که حسین شریعتمداری بارها اعلام کرده، از ثواب بازجویی در جمهوری اسلامی بی بهره مانده است. و البته ناگفته نماند عبادی تلاش می کند عناصر ضدانقلاب و جاسوسان و محاربان بازداشت شده را «آزادیخواه» معرفی کند.

عبادی با وجود ابراز علنی جان نثاری برای دربار پهلوی و اوباش خواندن ملت انقلابی، ادعا کرد در آن رژیم پیگیر حقوق بشر و حقوق زندانیان بوده است! که این هم نوعی فرار به جلو و تلاش برای جعل سابقه مبارزاتی برای خویش در رژیمی است که به آن- ولو به قیمت نقض حقوق ملت- خدمت می کرده است.

اقدام ابتکاری صداوسیما در پخش گزارش دادگاه، با شوک، عصبانیت و اعتراض محافل ضدانقلاب مواجه شده که تصور نمی کردند سناریوی تهاجم به نظام در پوشش تهاجم به کیهان با تهاجم سنگین تر و روشنگر مدیر مسئول کیهان مواجه شود. برخی از این طیف ها عبادی را به خاطر ندانم کاری و دادن تریبون تازه به کیهان برای بیان بخشی از ناگفته ها درباره جریان های ضدانقلاب سرزنش می کنند.

گفتنی است در جلسه دادگاه یکی از 4 وکیل مدافع شیرین عبادی با اعتراض به دفاعیات مدیرمسئول کیهان این دفاعیات را فاقد اعتبار دانسته بود و شریعتمداری در پاسخ به وی گفت؛ اسنادی که من ارائه می کنم برگرفته و به نقل از اظهارات خانم شیرین عبادی است، بنابراین دفاعیات من در حقیقت، گزارش کار موکل شماست که شما از ابراز آن برای مردم خودداری کرده اید و پرسیده بود؛ یعنی شما موکل خود را هم قبول ندارید که گزارش کار او را فاقد اعتبار می دانید؟! اگر چنین است، چرا وکالت او را پذیرفته اید؟!

اعتراض شیرین عبادی به پخش یکسویه دفاعیات شریعتمداری از شبکه 4 سیمای جمهوری اسلامی در حالی است که مدیر مسئول کیهان نه فقط متن شکایت های متعدد شیرین عبادی را در دفاعیات خود آورده بود، بلکه وکلای مدافع ایشان اعتراض داشتند که دفاعیات کیهان فراتر از موارد شکایت موکل آنهاست، بنابراین پخش دفاعیات شریعتمداری نه فقط همراه با قرائت متن شکوائیه شیرین عبادی بوده است، بلکه وکلای مدافع وی نیز بارها اظهارات مدیر مسئول کیهان را قطع کرده و مطالبی افزون بر موارد شکوائیه را مطرح کرده بودند.

ضمن آن که ممنوعیت پخش جریان دادگاه به خاطر حفظ حقوق متهم است که قبل از اثبات جرم و قطعی شدن حکم مورد اتهام قرار نگیرد و حال آن که در دادگاه یاد شده، مدیر مسئول کیهان به عنوان متهم احضار شده بود بنابراین رضایت وی برای پخش کافی بوده است.

شایان ذکر است که برخی از محافل و گروه های اپوزیسیون در خارج از کشور و جریانات همسو با شیرین عبادی در داخل کشور، اظهار داشته اند تصور ما این بود که مدیر مسئول کیهان در دادگاه به مخالفت های شیرین عبادی با احکام اسلامی اشاره می کند که عبادی نیز بارها به آن اشاره کرده بود ولی شریعتمداری به نمونه هایی از تلاش شیرین عبادی برای تحریم ایران و ترغیب آمریکا و اروپا به مقابله با فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی اشاره کرد که از نگاه تمامی ملت، نوعی خیانت و یا به قول شریعتمداری وطن فروشی تلقی می شود و جایی برای دفاع علنی از شیرین عبادی باقی نمی گذارد. کیهان پاشنه آشیل عبادی را نشانه رفت.

* سکوت چپ‌های مدعی خط امام در قبال زد و بند تازه موسوی با گروهک‌ها

محافل ضدانقلاب اقدام یکی از سران فتنه در ملاقات با سران برخی گروهک های لیبرال و مدعی عنوان ملی-مذهبی را نوعی مرزشکنی در تاریخ 30 ساله ضد انقلاب می دانند و این در حالی است که مدعیان طرفداری از خط امام در جبهه موسوم به اصلاحات در این زمینه سکوت اختیار کرده اند.

موسوی پنج شنبه گذشته با چند تن از اعضای نهضت آزادی، جنبش مسلمانان مبارز و گروهک موسوم به ملی-مذهبی (منشعب از نهضت آزادی) ملاقات کرد.

سایت پیک نت وابسته به برخی عناصر سابقاً توده ای که در خدمت برخی سرویس های اطلاعاتی غرب فعالیت می کند، با ذوق زدگی نسبت به ائتلاف موسوی با گروهک های ضدخط امامی نوشت؛ کار موسوی شکستن سد و مرز 30 ساله است. این توطئه های مرتجعان مذهبی بود که متاسفانه بخش قابل توجهی از چپ مذهبی و حتی میانه (کارگزاران) در آن افتادند.

سایت صهیونیستی بالاترین هم با استقبال از علنی شدن پیوند موسوی با گروهک های یاد شده نوشت: کدام جریان را در تاریخ سراغ دارید که در آن لیبرال و کمونیست و سکولار و مذهبی یکجا جمع شده باشند؟

احمد سلامتیان از عناصر نزدیک به بنی صدر و دفتر هماهنگی وی در سال های آغازین انقلاب هم به بی.بی.سی، گفت: یکی از مشخصات جریان سبز، به هم زدن چارچوب ها و مرزهای شناخته شده در داخل جمهوری اسلامی است. نیروهایی که در گذشته بنا به ملاحظات گوناگون با یکدیگر ارتباط نمی گرفتند، اکنون متحدانی برای هم پیدا کرده اند.

وی اظهار داشت: اگر چنین روندی در مورد احزابی مانند مشارکت در سال های پیش از این با ملی مذهبی ها شروع شده بود، در مورد افرادی مانند میرحسین موسوی این امر دیرتر اتفاق افتاده اما ضرورت های مبارزه و تغییر شعارهای جنبش سبز، موجب نزدیک شدن با ملی-مذهبی ها از سوی اصلاح طلبان است که هنوز خود را دنباله رو آیت الله خمینی می دانند. این هماهنگی های تشکیلاتی باید بیشتر شود. در غیر این صورت جنبش زیر فشار مبدل به نوعی روزمرگی سیاسی می شود و به جای گسترش، گرفتار افول خواهد شد.

نیک آهنگ-ک کاریکاتوریست خارج نشین روزنامه های زنجیره ای هم با اشاره به اظهارات موسوی در ملاقات مذکور مبنی بر لزوم جذب خاکستری ها، از مخالفت مدعیان جنبش سبز با «امام» و «خط امام» خبر داد و نوشت: وقتی موسوی از شبکه های اجتماعی حرف می زند نمی تواند انتظار داشته باشد این شبکه ها از نظر ایدئولوژیکی یک سویه عمل کنند. سخنان اخیر او از درک بالا خبر می دهد اما باید دید این کلام را در برنامه ریزی ها چه قدر راه می دهد. بنابر تعریف موسوی خیلی ها نه طرفدار ولایت فقیه هستند و نه علاقه ای به عکس امام دارند. اینجاست که سکولارها به کار می آیند. این بار سبزها باید به دنبال سکولارها باشند.

سایت بالاترین هم در مطلب دیگری با اشاره به اظهارات موسوی مبنی بر دوری از تعصب و پیشه کردن انعطاف از موسوی پرسیده که آیا این انعطاف در حد کنار گذاشتن قانون اساسی و جمهوری اسلامی هست یا نه؟

گفتنی است حضرت امام خمینی(ره) که موسوی روزگاری ادعای پیروی از آن حضرت را داشت، بارها بر نفاق و خیانت گروهک هایی چون نهضت آزادی تاکید کرده و معتقد بود که اگر آنها روی کار می ماندند ضربه ای به ��سلام عزیز می زدند که تا قرن ها سر بلند نمی کرد. امام به اعتبار اسناد خیانت مدعیان دروغین عنوان ملی-مذهبی که پس از تسخیرلانه جاسوسی آمریکا علنی شد، تصریح کردند آنها مشروعیتی ندارند.

نهضت آزادی حتی انتخابات دوم خرداد 76 را تحریم کرده بود اما به اعتبار سرسپردگی کامل موسوی به گروهک ها، از وی حمایت کرد.

نکته جالب در این میان سکوت مدعیان خط امام در جبهه اصلاحات و گروه هایی چون مجمع روحانیون و اشخاصی نظیر علی اکبر محتشمی پور است که بارها از نفوذ انجمن حجتیه (مروجان جدایی دین از سیاست) ابراز نگرانی کرده اما اکنون درباره زد و بند موسوی با گروهک های لیبرال و سکولار سکوت اختیار کرده اند.

در این میان وضعیت محتشمی پور (عضو ستاد انتخاباتی موسوی و رئیس کمیته کذایی صیانت از آراء) از بقیه متمایزتر است چه آن که حضرت امام در پاسخ به نامه وی، درباره نهضت آزادی تصریح کردند: "در موضوع نهضت به اصطلاح آزادی مسائل فراوانی است که بررسی آن محتاج به وقت زیاد است. آنچه باید اجمالا گفت آن است که پرونده این نهضت و همین طور عملکرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت می دهد که نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است، و در این باره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است...

به حسب این پرونده های قطور و نیز ملاقات های مکرر اعضای نهضت، چه در منازل خودشان و چه در سفارت آمریکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحرافات آنها، که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند ملت های مظلوم بویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست و پا می زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می خورد که قرن ها سر بلند نمی کرد، و به حسب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانون گذاری یا قضایی را ندارند؛ و ضرر آنها، به اعتبار آن که متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تاویل های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک های دیگر، حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان، بیشتر و بالاتر است...

نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می گردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود، و نباید رسمیت داشته باشند. "

و شگفت تر اینکه محتشمی پور در نامه استفسار خود از حضرت امام(ره) با استناد به عملکرد خیانت بار نهضت آزادی، این گروهک را متهم به «سم پاشی علیه دفاع مقدس، برائت از مشرکین و ولایت فقیه» و «تضعیف نظام جمهوری اسلامی» می کند.

 

* مهاتیرمحمد: ایران دوست ماست؛ به خاطر آمریکا حیثیت خود را به خطر نمی‌اندازیم

نخست وزیر سابق مالزی با صدور بیانیه ای، برنامه هسته ای ایران را مسئله و مشکل آمریکا توصیف کرد.

مهاتیرمحمد تصریح کرد ایران دوست و شریک مالزی است و این کشور به خاطر آمریکا منافع و حیثیت خود را به خطر نمی اندازد.

به دنبال موضع گیری اخیر نجیب رزاق نخست وزیر مالزی در تکذیب شایعه توقف صادرات بنزین به ایران، مهاتیرمحمد ضمن تشکر از این موضع صریح نوشت: من خوشوقتم که نخست وزیر با انتشار بیانیه، قطع فروش سوخت به ایران را به خاطر مسائل هسته ای تکذیب کرد.

مالزی دشمن ایران نیست و ایران نیز هیچ گاه دشمن مالزی نبوده است. ایران هیچ گاه در سیاست خارجی یا مسایل داخلی ما دخالت نکرده است و مالزی نیز حق دخالت در مسایل داخلی ایران را ندارد. اینکه ایران سلاح هسته ای می سازد ممکن است درست یا غلط باشد، اما مسائل هسته ای ایران مشکل آمریکا است نه مشکل مالزی.

آمریکا قدرت برتر نظامی دنیاست و بیش از هزار کلاهک هسته ای دارد و حال به هراس افتاده که ایران ممکن است در آینده دو کلاهک هسته ای بسازد این در حالی است که نه در آینده بلکه هم اکنون اسرائیل بیش از دویست کلاهک هسته ای دارد.

وی می نویسد: آمریکا می گوید از خطر یک جنگ هسته ای هراس دارد ولی چگونه ممکن است ایران با دو کلاهک هسته ای بتواند در مقابل بارانی از سلاح های هسته ای آمریکا، اسرائیل و سایر قدرتهای جهانی قرار بگیرد.

برنامه هسته ای ایران مشکل آمریکاست. این به ما مربوط نمی شود. اما در صورت مخالفت و قطع روابط با ایران ضررهای اقتصادی و سیاسی گریبانگیر مالزی می شود. در صورت همراهی با آمریکا در نهایت چهره مالزی در دنیا و جهان اسلام مخدوش می شود. حقیقتاً من خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم نخست وزیر قطع فروش سوخت به ایران را تکذیب کرده است خدا را شکر.

* شکایت ایران و محکومیت انگلیس به پرداخت غرامت 390 میلیون پوندی

دولت انگلیس به خاطر عدم پایبندی به قرارداد فروش تانک و خودروی زرهی به ایران، محکوم به پرداخت 390 میلیون پوند شد. روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت: محکومیت انگلیس از سوی دادگاه تجاری بین المللی در هلند پس از 30سال کش و قوس، به ویژه در شرایط کنونی یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک برای ایران محسوب می شود. انگلیس در سال 1976 با امضای قراردادی به ارزش 650 میلیون پوند متعهد شد 1500تانک چیفتن و 250 خودروی زرهی در اختیار ایران قرار دهد اما به دنبال وقوع انقلاب، انگلیسی ها ترجیح دادند غیر از 185تانک چیفتن واگذار شده، بقیه ادوات را در اختیار ارتش صدام قرار دهند.

متعاقب شکایت ایران و پس از کش و قوس فراوان، دادگاه تجاری بین المللی انگلیس را محکوم به پرداخت 390 میلیون پوند به ایران کرد. در این میان انگلیس می گوید این میزان غرامت را با توجه به تحریم های بانکی و مالی اتحادیه اروپا به ایران به حساب 976 میلیون پوندی ایران که در بانک های انگلیسی توقیف شده است اضافه خواهد کرد. براساس تحریم های مالی و بانکی اتحادیه اروپا ایران از دسترسی به حساب های بانکی خود در کشورهای این اتحادیه محروم شده است.

در عین حال یک مقام دولتی انگلیس به روزنامه ایندیپندنت می گوید حکم دادگاه تجاری بین المللی به تسلیم غرامت این چنینی به ایران در شرایط کنونی یک هدیه تبلیغاتی به ایران و احمدی نژاد خواهد بود.   

جام‌جم

* تلاش سیا برای ایجاد اغتشاش در ایران

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی از تلاش پنهان سازمان جاسوسی آمریکا (‌سیا) برای ایجاد اغتشاشات و جلوگیری از برنامه‌های هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش جهان‌نیوز، به نوشته واشنگتن‌پست مساله پیشرفت هسته‌ای ایران به بزرگ‌ترین مشغله فکری لئون پانتا، رئیس سیا تبدیل شده است.

واشنگتن‌پست همچنین برنامه‌های پنهان این سازمان برای سرمایه‌گذاری بیشتر در داخل ایران برای ایجاد ناآرامی‌ها و اغتشاشات در کشورمان را افشا کرد.

سازمان سیا نفوذ پنهان در میان اغتشاشاگران را بهترین گزینه برای جلوگیری از پیشرفت‌های دولت ایران عنوان کرده و برخلاف عقیده برخی مقامات آمریکایی با حمله نظامی به ایران مخالف است.به عقیده پانتا با وجود دسترسی ایران به فناوری‌های پیشرفته، حمله به ایران تنها به ضرر آمریکا تمام خواهد شد.

* تلاش العطیه برای جلب‌نظر مسکو

دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در گفتگو با شبکه خبری "روسیا الیوم " با اشاره به اهمیت ادامه‌ هماهنگی‌ها با مسکو بر سر مسائل منطقه‌ای، گفت: ‌طی سفر به روسیه مسئولان این کشور را به بازکردن پرونده جزایر سه‌گانه و اجبار ایران به همکاری با درخواست امارات برای شروع مذاکرات مستقیم یا ارجاع مساله به دادگاه لاهه تشویق کرده ام.

به گزارش ایسنا، العطیه گفت:‌ به طرف روسی تاکید کرده‌ایم مایلیم مسکو، تهران را به همکاری با امارات و شورای همکاری خلیج (فارس) برای حل مساله جزایر (سه‌گانه) تشویق کند.

* امضای سند همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران

یک روزنامه صهیونیستی از وجود یک سند همکاری میان واشنگتن و تل‌آویو علیه ایران و سوریه در قبال ازسرگیری مذاکرات سازش خبر داد.

به گزارش فارس و به نقل از روزنامه صهیونیستی‌ ها‌آرتص، رژیم صهیونیستی و آمریکا توافق کرده‌اند که در قبال ازسرگیری مذاکرات صلح تل‌آویو با تشکیلات خودگردان فلسطین، مواضع ضدایرانی و ضدسوری واشنگتن تشدید شود. آلوف بن، تحلیلگر سیاسی هاآرتص نوشت: بررسی اظهارات علنی و غیرعلنی مقامات مسوول آمریکایی و اسرائیلی نشان می‌دهد که بند اول این سند درباره پیشنهاد اسرائیل مبنی بر تشکیل یک دولت موقت فلسطینی در کرانه باختری در مرزهای موقت در مقابل به تاخیر انداختن مذاکرات درباره آینده قدس شرقی است.

این نویسنده صهیونیستی می‌نویسد: بند دوم توافق آمریکا و اسرائیل مربوط به بحران و تنش به وجود آمده در روابط تل‌آویو و واشنگتن است. بر این اساس دو طرف توافق کرده‌اند که از دامن زدن به این بحران بپرهیزند.اما بند سوم توافق صورت گرفته به مواضع اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران و سوریه بازمی‌گردد. در این سند مورد توافق دو طرف، آمریکا باید مواضع خود علیه ایران و سوریه را شدیدتر کند.

 

 

ایران

* فائزه هاشمی حکم صریح قرآن را "غیر‌انسانی " دانست

فائزه هاشمی در مصاحبه با یک سایت ضد‌اسلامی، برخی احکام فقهی دین اسلام را "غیر‌انسانی " نامیده است! به گزارش برخی سایت‌های خبری، وی درباره مسئله «تعدد زوجات» که در قرآن و با شرط عدالت ذکر شده، گفت: به نظر نمی‌رسد این رفتار با نظرات انسانی و یا اصول اسلامی و عدالت سازگار باشد. آیا مردها تحمل چنین چیزی را در مورد همسرانشان دارند؟! پس چطور می‌شود انتظار داشت که زنان بتوانند چنین چیزی را قبول کنند.

فائزه هاشمی همچنین «مهریه زنان» را نیز زیر سؤال برده و در پاسخ به این سؤال که آیا شما مسئله مهریه را قبول دارید یا نه، گفت: اعتقادی به این مسئله ندارم.

این اظهارات فائزه هاشمی در حالی مطرح شده که اصل مهریه برای زنان که بر عهده مردان است، بر‌اساس نص صریح قرآن کریم و از صریح آیه 21 سوره مبارکه روم، استخراج شده است.

* پسر کروبی: به پدرم قرص سرطان‌زای روسی خورانده‌اند

فرزند مهدی کروبی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر بیماری سخت پدرش، مدعی توطئه علیه وی شده است.

حسین کروبی در گفت‌وگو با یک سایت ضد انقلاب گفت: اخیراً خبرهایی می‌رسد مبنی بر این که از روسیه داروهایی را وارد ایران کرده‌اند که بیماری هپاتیت و سرطان از طریق خوراندن آن داروها به افراد منتقل می‌شود، لذا کسانی که خبر بیماری آقای کروبی را منتشر کرده‌اند یا این داروها را وارد ساخته و به حاج آقا خورانده‌اند یا قصد دارند در آینده چنین کاری را انجام دهند.

البته پسر دبیرکل حزب اعتمادملی توضیح نداده که این داروها که با بدیهیات علم پزشکی در تناقض است، چگونه به آقای کروبی خورانده شده است.

* موج استعفاهای استانی گریبان مجاهدین و مشارکت را گرفت

با توقیف پروانه فعالیت سازمان مجاهدین و حزب مشارکت از سوی کمیسیون ماده 10 احزاب، برخی منابع خبری از زیرزمینی شدن فعالیت‌های سازمان مجاهدین خبر می‌دهند.

گرچه مسئولان احزاب مشارکت و مجاهدین بدون توجه به قانون از ادامه فعالیت خود خبر داده بودند، اما جدیدترین اخبار از کناره‌گیری برخی از اعضای استانی این تشکل‌های منحله حکایت دارد. این کناره‌گیری‌ها بنا به اتخاذ مواضعی از سوی این سازمان که در تضاد با آرمان‌های نظام و انقلاب بود، انجام شده است.

در همین رابطه "ع.ت "، یکی از مسئولان سازمان مجاهدین انقلاب در یکی از استان‌ها، از ‌ادامه فعالیت با این‌ سازمان، کناره‌گیری‌‌ و استعفای خود را کتباً اعلام کرده است.

وی درمتن استعفانامه خود خطاب به دبیرکل سازمان مجاهدین، ضمن تأکید بر وفاداری خود به آرمان‌های امام راحل و نظام جمهوری‌ اسلامی، ‌آورده‌ است که نه‌ من تمنای ‌دنیوی داشته‌ و دارم و نه جمهوری اسلامی و مردم عزیز شایسته آنند که امثال مرا در مقابل خویش ببینند.

* انگلیس محکوم به پرداخت 400 میلیون پوند به ایران شد

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی مفصل از سرگذشت یک قرارداد نظامی دولت انگلیس با رژیم شاه مخلوع نوشت: انگلیس سرانجام پس از قبول شکست در این مناقشه طولانی، حدود 400 میلیون پوند به وزارت دفاع ایران می‌پردازد.

ایندیپندنت تصریح کرد: در دهه 1970 میلادی ایران قراردادی برای خرید بیش از هزار دستگاه تانک از انگلیس امضا کرد و پول آن را هم پرداخت نمود، ولی وقتی شاه سرنگون شد، این تانک‌ها به عراق فروخته شد و تهران خواستار پس‌گرفتن پول خود از انگلیس شد.

این روزنامه انگلیسی افزود: لندن با فروش تعدادی از تانک‌های مذکور به عراق تحت رهبری صدام، باعث به‌وجود آمدن اختلافی 30 ساله شد. این اختلاف طی 30 سال در دادگاهی مربوط به مسائل تجاری در هلند در حال بررسی بود. ایندیپندنت ادامه داده: انگلیس پس از قبول شکست در این مناقشه نزدیک به 400 میلیون پوند به وزارت دفاع ایران بازپس می‌دهد. اقدامی که توسط تهران به عنوان یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک اعلام خواهد شد.

* بیماری لاعلاج، بهانه سران منافقین برای اخاذی از خانواده اعضای خود

یک استاد برجسته دانشگاه ایالتی کالیفرنیا گفت: یکی از شیوه‌های منافقین برای تأمین بودجه، اخاذی از خانواده اعضای این سازمان به بهانه بیماری لاعلاج فرزندان آنهاست.

پروفسور پل شلدون فوت با تأکید بر فریبکاری‌های منافقین تصریح کرد: منافقین برای تأمین منابع مالی خود شیوه‌های پیچیده زیادی دارند که یکی از آنها اجبار اعضا برای تماس با خانواده‌ها و متقاعد کردن آنان برای ارسال کمک‌های مالی به بهانه بیماری لاعلاج فرزندان‌شان مثل تومور مغزی است.

  قدس

ترور درمانی؛ برنامه جدید فتنه‌گران

خبرگزاری فارس: ترور درمانی؛ برنامه جدید فتنه‌گران، تهدید ایران از سوی مقتدی صدر، توهین بی‌سابقه به اهل بیت(ع) در کلاس دانشگاه، تلاش پنهان سیا برای ایجاد اغتشاش جدید در ایران و ... بخشی از اخبار ویژه امروز روزنامه قدس را تشکیل می‌دهد.

* ترور درمانی؛ برنامه جدید فتنه گران

پرچم - در جدیدترین راهکارها برای شوک درمانی جریان فتنه، عبدالله مهتدی دبیر کل زحمتکشان کردستان در جلسه ای با حضور اعضای سیاسی دفتر سیاسی کومله از تصمیم سرویسهای اطلاعاتی اشغالگران (سیا و موساد) در عراق مبنی بر ترور نمایشی یکی از سران فتنه پرده برداشت.

وی در این جلسه اعلام کرده است که سازمان سیا به دنبال هماهنگی با خود سران جریان است تا با ترور نمایشی یکی از آنها بتوانند یک شوک بزرگ به این جریان بدهند.

* تهدید ایران از سوی مقتدی صدر

خبر آنلاین - مقتدی صدر تهدید کرد در صورت ادامه فشارهای تهران، ایران را ترک می کند.

به گزارش سایت خبری عراق آزاد، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر تهدید کرد در صورتی که ایران بخواهد فشار بیشتری بر او بیاورد تا با نامزدی مالکی موافقت کند، ایران را ترک کرده و به کشور دیگری پناه می برد. صدر در گفتگوی تلویزیونی هفته پیش خود با شبکه الجزیره که در ایران انجام شد، بشدت به نوری مالکی حمله کرد و او را فردی شکست خورده در انجام مسؤولیتهایش دانست.

* توهین بی‌سابقه به اهل بیت(ع) در کلاس دانشگاه

رجا- یک استاد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در یکی از کلاسهای خود با توهین به اهل بیت(ع) رسول خدا(ص) و حضرت زهرا (س) موجب خشم دانشجویان این دانشگاه شد.

در پی این توهین بی سابقه، دانشجویان این دانشگاه با ایجاد تجمع در مقابل دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خواستار برخورد قاطعانه با استاد هتاک شدند.

* تلاش پنهان سیا برای ایجاد اغتشاش جدید در ایران

باشگاه خبرنگاران - واشنگتن پست در گزارشی از تلاش پنهان سازمان جاسوسی آمریکا ( سیا) برای ایجاد اغتشاشات و جلوگیری از برنامه‌های هسته‌ای ایران خبر داد.

این خبرگزاری اعلام کرد: پیشرفت هسته ای ایران به بزرگترین مشغله فکری «لئون پانتا» رئیس سیا تبدیل شده است.

* انتقاد نایب رئیس مجلس از فیلم ده‌نمکی

آتی نیوز - حجة الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در نخستین گردهمایی آزادگان «اردوگاه موصل 3 » عراق، از فیلم «اخراجی ها 2 » و روش به نمایش درآوردن دوران اسارت در این فیلم انتقاد کرد.

* خدایا این رئیس جمهور را ازما بگیر!

جهان - بیش از 600 نفر از جوانان آمریکایی برنامه نفرین اوباما بر روی فیس بوک را اجرا کردند.

به گزارش المحیط، در این برنامه این جوانان این گونه دعا کردند: خداوندا بهترین هنرپیشه را از ما گرفتی، بهترین خواننده پاپ را از ما گرفتی، لطف کن و بهترین رئیس جمهور را از ما بگیر!

شرکت کنندگان در این مراسم سایبری که نام خود را افشا نکرده اند براین باورند که اوباما رئیس جمهور خوبی هست، اما کاری از اوبرنمی آید!

* کوچک‌زاده: سایر سران فتنه نیز دستگیر می‌شوند

ایل��ا - کوچک زاده، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: دو سه نفر باقی مانده از سران فتنه نیز در زمان مناسب از سوی قوه قضائیه دستگیر می شوند.

* ولایتی: اولین سانتریفیوژ را با هواپیمای اختصاصی آوردیم

عصر ایران - دکتر علی اکبر ولایتی در مصاحبه ای در نشریه پنجره درباره اولین نفری که سانتریفیوژ را از پاکستان به ایران آورد، گفت: به نظرم در سال 1365 با یک هواپیمای اختصاصی به پاکستان سفر کرده بودیم. در آن جا به ما گفتند که در رابطه با انرژی هسته ای دستگاهی در آن جا هست که شما باید آن را به ایران بیاورید، ما نیز بعد از تحویل آن دستگاه را با خودمان به ایران آوردیم و چیزی که در این رابطه اطلاع یافتیم این بود که آن دستگاه، یک سانتریفیوژ بوده و تا جایی هم که در خاطرم دارم به مقام‌های رسمی پاکستان نیز در این رابطه چیزی نگفتیم، افرادی که در آن جا سانتریفیوژ را تهیه کرده بودند، آن را در ایران از ما تحویل گرفته و به نخست وزیری بردند.

ولایتی همچنین در مورد عبدالقدیر خان دانشمند هسته ای پاکستان، گفت: عبدالقدیرخان را بنده هیچ وقت رؤیت نکردم. البته اسم عبدالقدیر خان را شنیده بودم و در همین حد می دانستم که ایشان نسبت به ایران نظر نامساعدی ندارند و اینکه چه همکاری صورت گرفته، بنده نسبت به آن اطلاعی ندارم.

* "ارتش آفتاب " 9 دامنه از سایت "ناسا " را هک کرد

فارس- گروه موسوم به ارتش آفتاب به مناسبت روز جهانی نجوم، 9 دامنه از سایت سازمان هوافضای آمریکا را هک کرد و بر روی این سایت نوشت: آپارتاید علمی نمی تواند موجب دست کشیدن ایران از پیشرفت در عرصه های علمی شود. در پایان این پیام آمده است: روز جهانی نجوم را به شما تبریک می گوییم.

جمهوری اسلامی

* انتقاد حجت‏الاسلام ابوترابى‌فرد از فیلم "اخراجى‏ها 2 "

حجت‏الاسلام محمد حسن ابوترابى‌فرد در نخستین گردهمایى آزادگان "اردوگاه موصل 3 " عراق، از فیلم "اخراجى‏ها 2 " و نحوه به نمایش درآوردن دوران اسارت در این فیلم انتقاد کرد.

به گزارش شفاف به نقل از آتى‏نیوز، نائب رئیس مجلس شوراى اسلامى در بخشى از سخنان خود متذکر شد: "با اینکه بارها فرصت تماشاى این فیلم را داشتم اما خوشبختانه فیلم "اخراجى‏هاى 2 " را پس از اکران عمومى آن ندیدم. " وى اضافه کرد: "تا اینکه در ایام عید نوروز امسال این فیلم از تلویزیون پخش شد که با دیدن آن بسیار متاثر شدم. "

ابوترابى فرد یادآور شد: "همه تاروپود دوران اسارت زیبا است و اسارت جلوه‏اى از اسلام و انقلاب بود و تعجب مى‏کنم که دست‏اندرکاران تهیه این فیلم که به خوبى در جریان جنگ و اسارت هستند چرا این سرمایه بزرگ را این طور نمایش دادند. "

فیلم اخراجى‏ها بارها توسط افراد صاحبنظر مورد انتقاد و حتى اعتراض قرار گرفت ولى به دلیل حمایت‏هائى که از آن شد نه تنها مورد تجدیدنظر قرار نگرفت، بلکه از سیماى جمهورى اسلامى نیز پخش شد!

* نگرانی آمریکا از وضعیت زندانی‌های تبعه این کشور در ایران

یک روز بعد از دیدار سفیر سوئیس در تهران با سه آمریکائى زندانى در ایران، کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا درباره سلامت سه تبعه خود که به دلیل ورود غیرقانونى به مرزهاى ایران در بازداشت به سر مى‏برند "عمیقاً نگران " است و از تهران خواست "آنان را فوراً آزاد کند ".

به گزارش عصر ایران به نقل از سى.ان.ان رابرت گیبز (دبیر مطبوعاتى کاخ سفید) در بیانیه‏اى که روز جمعه منتشر شد اعلام کرد: ما از شنیدن وضعیت فیزیکى و احساس سلامت آن‏ها عمیقاً نگران هستیم.

شین بائر، سارا شورد و جاش فتل، سه تبعه آمریکایى هستند که به دلیل ورود غیرقانونى از منطقه کردستان عراق به ایران دستگیر شده‏اند.

فیلیپ کراولى (سخنگوى وزارت امور خارجه آمریکا) نیز روز جمعه، گفت: ما به درخواست براى آزادى آنها و تقاضاى صدور ویزا براى خانواده‏هاى‏شان براى سفر به ایران و ملاقات با فرزندانشان ادامه خواهیم داد.

هیلارى کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز جمعه در بیانیه‏اى جداگانه درخصوص سلامت این سه آمریکایى ابراز نگرانى کرد و آزادى آنها را خواستار شد.

* سفیر اسبق و افراطى آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد باراک اوباما در آستانه تسلیم شدن در برابر ایران هسته‏اى قرار دارد. به گزارش فاکس نیوز، "جان بولتون " در این باره، گفت: رفتار ضعیف باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران را هیچ‏گونه نمى‏توان تفسیر کرد.

جان بولتون چندى پیش نیز در گفت‏وگو با روزنامه واشنگتن تایمز گفته بود: اوباما آدم ساده‏لوحى است. ما چهارده ماه را با رئیس جمهورى ساده و بى‏تجربه سپرى کرده‏ایم.

نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل در پایان، گفت: من فکر مى‏کنم باراک اوباما در انتها مجبور به تعامل با ایران شود.

جوان

* موج استعفا در سازمان منحله مجاهدین انقلاب

در حالی که برخی از منابع آگاه از زیرزمینی شده فعالیت های سازمان منحله مجاهدین انقلاب خبر می دهند،جدیدترین اخبار از کناره گیری برخی از اعضای استانی این تشکله منحله حکایت دارد.

این کناره گیری ها بنا به اتخاذ مواضعی از سوی این سازمان منحله و در تضاد با آرمان های نظام و انقلاب عنوان شده است.

در همین رابطه "ع.ت "، یکی از مسولان سازمان منحله مجاهدین انقلاب اسلامی دریکی از استانها از ‌ادامه فعالیت با این‌ سازمان کناره‌گیری‌‌ و استعفای خود را کتباً اعلام کرد ه است.

وی درمتن استعفاء نامه ی خود ضمن بیان آسیب های قدرت طلبی یاد آور شده است: " قدرت آنقدر نمی ارزد که متهم به قدرت طلبی شویم. درکم از شرایط موجود چنان است که تن به قانون دهم.... "

وی دراین نامه خطاب به دبیر کل سازمان مجاهدین ،ضمن تأکید بروفاداری خود به آرمان های امام راحل و نظام جمهوری‌اسلامی‌آورده‌ است که نه‌ من تمنای ‌دنیوی داشته‌ ودارم و نه جمهوری اسلامی و مردم عزیز شایسته آنند که امثال مرا در مقابل خویش ببینند.

آنجا که ملت در تردید و دشمن تطمیع و غبار فراگیر شده و گمان ذبح اصول و حیثیت اسلام و نظام جمهوری اسلامی و شرافت ملت ایران در میان است مسلماً تکلیفم حضور در غبار نیست.

طبق اخبار رسیده، موج استعفا در شاخه های استانی این تشکل که پس از انتخابات شروع شده بود پس از انحلال سازمان سرعت بیشتری به خود گرفته است.

* بیماری ساختگی برای فرار از زندان

در حالی که برخی از متهمین حوادث بعد از انتخابات به بهانه های مختلفی همچون بیماری به مرخصی آمده بودند، اخبار دریافتی حاکی از آن است که این افراد ضمن برگزاری جلسات مختلف با دوستان حزبی و تشکیلاتی خود، بر برخی از مواضع ساختارشکنانه خویش اصرار کرده اند و این سوال را در افکار عمومی بوجود آوردند که این افراد چرا هم اکنون مواضعی تندتر از گذشته رااتخاذ کرده اند؟

از جمله این افراد مصطفی تاج زاده بوده که علی رغم تعهداتی که گویا داده بوده است،خلاف آن عمل کرده و در دیدارهای مختلفی که داشته بر مواضع نادرست گذشته خود که باعث بروز پاره ای از اغتشاشات و شورشهای پس ا زانتخابات شده بود تاکید کرده است؟

در همین حال یک منبع آگاه با اشاره به تمارض وی جهت شدت بیماری خود تصریح کرد که وی با بهانه قرار دادن بیماری خود و تمارض سعی در عدم بازگشت به زندان و ادامه تماس های تشکیلاتی خود داشته است.

سیاست‌روز

فعالیت ضدایرانی عضو جبهه مشارکت در آمریکا

فاطمه حقیقت‌جو نماینده مجلس ششم و از اعضای جبهه مشارکت که در حال حاضر در دانشگاه ماساچوست کشور آمریکا مشغول فعالیت است، تشکلی را در حمایت از گروه‌‌های برانداز و عناصر جنبش سبز تحت عنوان «حامیان مادران عزادار و صلح ایران» در آن دانشگاه راه‌اندازی کرده است.

وی قصد دارد با همکاری دیگر افراد همفکر خود در آمریکا تجمعات و گردهمایی‌هایی را در کشور آمریکا و در حمایت از به اصطلاح زنان سبز ایران راه‌اندازی کند.

در همین حال گفته می‌شود یلدا نورشاهی از اعضای جمعیت آل یاسین که در کانادا زندگی می‌کند پس از دیدار با حقیقت‌جو نیز در نامه‌ای به سازمان ملل متحد گزارشی از وضعیت آن جمعیت و وضعیت پرونده پیمان فتاحی (ایلیا رام الله) که در حال حاضر در زندان اوین در بازداشت به سر می‌برد را مطرح کرده و خواستار دخالت سازمان‌های بین‌المللی در این رابطه شده است.

پیمان فتاحی از مؤسسان فرقه عرفانی رام الله بوده و جمعیت آل یاسین را رهبری می کرد.

* فروش آثار ضدانقلاب در تهران

اخیراً توزیع و فروش برخی از آثار مکتوب ضددین و ضد انقلاب توسط افراد ناشناخته در محدوده میدان امام حسین(ع) و میدان انقلاب شهر تهران، گسترش پیدا کرده ‌است.

"فهرستی از گمراهی‌ها " نوشته "احمد کسروی " یکی از این آثار است. کسروی در عنوان و در ابتدای متن کتابش به منظور جلوگیری از حساسیت‌ها به گمراهی‌های تورات و انجیل اشاره کرده ولی در ادامه به اسلام، شیعه‌گری، مرجعیت و امامان معصوم(ع) به طور گسترده توهین کرده و بسیاری از احکام اعتقادی و مذهبی اهل تشیع را مورد تحقیر و تمسخر قرار داده است.

اثر دیگری از "مهدی شمشیری " با عنوان "ناگفته‌هایی درباره خمینی(ره) " به طور زیرزمینی توزیع شده که در آن اهانت‌ها و دروغ‌های بسیاری را نسبت به حضرت امام(ره) روا می‌دارد.

* توزیع گوشت گراز در استان گیلان

در پی هجوم حیوانات وحشی از جمله گراز و خوک به مزارع شهرهای استان گیلان اخیراً گروهی از افراد سودجو با دریافت مجوز شکار از اداره محیط زیست این مناطق اقدام به شکار خوک و گراز کرده سپس گوشت این حیوانات وحشی را به فروش می‌رسانند.

متصدیان برخی از رستوران‌ها، مراکز اقامتی و اغذیه فروشی‌ها نیز به علت پائین بودن قیمت این گوشت‌ها اقدام به خرید آن‌ها کرده و پس از طبخ به مشتریان عرضه می‌کنند.

به گفته کارشناسان بهداشتی در صورت عدم نظارت و برخورد جدی مسئولان بهداشت و درمان احتمال بروز و شیوع برخی بیماری‌های ناشی از مصرف این گوشت‌ها در میان مردم وجود دارد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات