تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۱۴۲۷۸۳

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل: اسرائیل در نیروگاه‌های آمریکا آزادانه به دزدی هسته‌ای مشغول است (بخش اول)

اشاره: یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به چندین مورد سابقه دزدی مواد و اطلاعات هسته‌ای توسط رژیم صهیونیستی از مراکز هسته‌ای و پژوهشی ایالات متحده نوشت: اسرائیل در آمریکا آزادانه به دزدی هسته‌ای مشغول است.

به گزارش فارس، به نقل از پایگاه خبری اینترنتی "خانه شفاف‌سازی اطلاعات " (Information Clearing House)، "گرانت اسمیت " (Grant Smith) تحلیلگر امور بین‌الملل در مقاله‌ای که در این پایگاه و همچنین پایگاه اینترنتی "آنتی وار " (Anti War) منتشر شد، با بررسی سابقه چندین مورد ربوده شدن مواد هسته‌ای از نیروگاه‌های آمریکا، مرجع این سرقت‌ها را رژیم صهیونیستی معرفی کرد و اظهار کرد که رژیم صهیونیستی در آمریکا به جاسوسی هسته‌ای می‌پردازد.
اسمیت در این مقاله نوشت: رژیم صهیونیستی این هفته تصمیم گرفت "دن ماریدور " (Dan Meridor) وزیر اطلاعات خود را به اجلاس امنیت هسته‌ای بفرستد. این تلاش آمریکا برای امنیت بخشیدن به انبارهای هسته‌ای آسیب‌پذیر در قبال طرف‌هایی که یک کشور رسمی محسوب نمی‌شوند، هم مورد توجه دقیق رژیم صهیونیستی قرار گرفته و هم خشم شدید آن را برانگیخته است. رژیم صهیونیستی تلاش داشت مانع از قرار گرفتن نتانیاهو نخست وزیر خود در معرض موشکافی شرم‌آور برای زرادخانه هسته‌ای پنهان خود شود.
بنا به تفسیر نیویورک تایمز، به همین دلیل بود که رژیم صهیونیستی یک هیئت سطح پایین را به این اجلاس فرستاد ولی رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که معاندانه به تهدید‌های ناشی از اشتباهات سهوی ولی ریشه‌دار آمریکا واکنش نشان می‌دهد. بازرسی طولانی مدتی که در مورد چگونگی گم شدن یک محموله اورانیوم مخصوص سلاح هسته‌ای غنی شده از پنسیلوانیای آمریکا رخ داد، نشان می‌دهد که آمریکا نمی‌تواند امنیت مواد و مکان‌های هسته‌ای خود را تامین و در مقابل تهدید‌های داخلی صحیح عمل کند. سرنوشت این محموله می‌تواند موفقیت یا شکست تلاش‌های دولت اوباما در جهت منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را تعیین کند.
نویسنده کتاب "تجارت جاسوس: چگونه لابی اسرائیل، اقتصاد آمریکا را تحلیل می‌برد " (Spy Trade: How Israel's Lobby Undermines America's Economy) نوشت: "استیو لوین " (Steve Levin) یکی از اعضای جنبش مقاومت زیرزمینی یهودی "هاگانا " (Haganah) بود که بعدها هسته اصلی ارتش رژیم صهیونیستی را تشکیل داد و طی جنگ 1948 تحت فرمان "میر امیت " (Meir Amit) که بعدها وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی شد، جنگید. لوین دوست نزدیک "دیوید بن گوریون " (David Ben-Gurion) اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود. بن گوریون در اواسط دهه 1940 و هنگامی که رهبری آژانس یهود را عهده داشت، یک شبکه عمده پنهانی و جنجال‌برانگیز قاچاق و سرقت در آمریکا به راه انداخت که هدف از آن تامین سرمایه برای تهیه انواع سلاح جنگی بود. این شبکه جنگ‌افزارهای سبک، مسلسل‌های سنگین، تجهیزات ساخت مهمات، هواپیما، کشتی و تانک را که به انبارهای اسقاطی آمریکا فرستاده می‌شدند، به فلسطین قاچاق می‌کرد.
تکرار چندین باره سرقت مواد و دانش هسته‌ای از آمریکا توسط اسرائیل
وی ادامه داد: لوین در زمینه هسته‌ای هم تاسیسات و شرکت "فولاد آپولو " (Apollo Steel Company) در پنسیلوانیای آمریکا را بقیمت 450 هزار دلار خربداری کرد. "دکتر زلمان ام شاپیرو " (Dr. Zalman M. Shapiro) موسس و رئیس این شرکت که یک مخترع نابغه و رئیس یکی از شعبه‌های محلی "سازمان صهیونیستی آمریکا " (Zionist Organization of America) بود، در سال 1956 "شرکت مواد و تجهیزات هسته‌ای " (Nuclear Materials and Equipment Corporation) یا بطور خلاصه NUMEC را با شرکت فولاد آپولو ادغام کرد. لوین طی یک پیشنهاد بورس در 1957 این شرکت را به پول تبدیل کرد و گریخت که این عمل یکی از مشخصه‌های دانشمندان بسیار نابغه است.
"دکتر لئونارد پی پپکوویتز " (Dr. Leonard P. Pepkowitz) موسس دیگر شرکت NUMEC پیش‌تر در سال 1944 بر روی پروژه پنهانی مانهاتان (Manhattan Project) که اولین بمب‌های اتمی آمریکا را تولید می‌کرد، کار کرده بود. پپکوویتز بعدها ریاست مرکز تحقیقات شیمی تحلیلی در "آزمایشگاه ملی لس آلاموس " (Los Alamos National Laboratory) نیومکزیکو را به‌عهده گرفت. شرکت آپولو بطور مرتب اورانیوم و پلوتونیوم بشدت غنی شده از طرف غول‌های این صنعت یعنی شرکت "وستینگ هاوس " (Westinghouse) و نیروی دریایی آمریکا دریافت می‌کرد و آنها را برای تامین سوخت زیردریایی‌های هسته‌ای و سایر استفاده‌های تخصصی مورد فرآوری مجدد قرار می‌داد. شاپیرو در امر نظارت بر منابع مالی شرکت بسیار ریزبین بود و بادقت فراوان بانک‌هایی را که تمایل داشتند خود را با نیازهای متعدد این شرکت با رشد سریع وفق دهند، انتخاب می‌کرد.
به گفته رئیس "موسسه تحقیقات سیاست خاورمیانه " (Institute for Research: Middle Eastern Policy) در واشنگتن، در اوایل دهه 1960 "کمیسیون انرژی اتمی " (Atomic Energy Commission) اشتباهات امنیتی مشکوک، نحوه ثبت سوابق که به طرز غیر قابل توضیحی سهل‌انگارانه انجام شده بود، و حضور مستمر تعداد زیادی اسرائیلی در ساختمان شرکت NUMEC را ثبت کرد. این کمیسیون در سال 1962 تصمیم گرفت "ساخت سلاح‌های طبقه‌بندی شده " را در این شرکت به حالت تعلیق درآورد. هیئت بازرسی این کمیسیون در سال 1965 دریافت که این شرکت نمی‌تواند پاسخگوی 220 پاوند اورانیوم بشدت غنی شده‌ای باشد که در این شرکت گم شده است. اف.بی.آی در سال 1966 تحقیقاتی با اسم رمز "پروژه دایورت " (Project DIVERT) در این زمینه آغاز کرد و بر مدیریت این شرکت و بازدیدکنندگان اسرائیلی آن نظارت کرد. در دهم سپتامبر 1968، طبق گفته‌های ماموری که کمیسیون انرژی اتمی برای نظارت بر مدیر امنیتی شرکت NUMEC گماشته بود، چهار اسرائیلی از این شرکت بازدید کردند تا در مورد دستگاه‌های دمای برقی با شاپیرو مذاکره کنند. یکی از ملاقات کنندگانی که مجوز ورود پیدا کرد، "رافی ایتان " (Rafi Eitan) نام داشت. بعد از ملاقات ایتان، 587 پاوند اورانیوم به شدت غنی شده، گمشده گزارش شد.
اسمیت افزوده است: "کارل داکت " (Carl Duckett) معاون سابق مدیر قسمت علم و فناوری (Directorate of Science and Technology) سی.آی.ای در 1968 اظهار کرد که سیا به این نتیجه رسیده است که مواد گمشده از شرکت NUMEC توسط اسرائیلی‌ها ربوده شده و از آن برای ساخت سلاح استفاده شده است. یک شاهد عینی به اف.بی.آی شهادت داد که در غروب یکی از روزهای سال 1965 چندین نفر از کارکنان NUMEC را دید که مواد هسته‌ای را در قسمت پشتی یک کامیون بار می‌زدند. این مسئله عجیب بود که آن وقت شب بار به جایی ارسال شود. علاوه بر این، این کارکنان مورد بحث که نامشان در گزارش 2654 صفحه‌ای که اف.بی.آی به خاطر لایحه آزادی منتشر کرد، فاش نشده بود، اظهار کردند که آنها کامیون‌ها را بار نزدند. شاهد عینی مطمئن بود که با توجه به اندازه و شکل بسته‌ها و برچسب آنها، محموله‌ها اورانیوم غنی شده بودند. یک نگهبان مسلح در آن روز به شاهد دستور داد از آن محل دور شود. وی بعدها مورد تهدید قرار گرفت که هیچگاه آنچه را که در آن روز دیده، افشا نکند.         ادامه دارد ...

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات