صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۱  ، 
کد خبر : ۱۴۶۴۳۴

اخبار ویژه روزنامه های 23خرداد89


ایران

دیگه چه خبر؟

استقبال مردم از پخش اولین مستند ندا آقاسلطان

خبر اول این که به دنبال پخش فیلم مستند ندا آقاسلطان از شبکه پرس تی‌وی، تعداد زیادی از مردم کشورمان در تماس با «ایران» ضمن استقبال از پخش این مستند، تقاضای افشای اسناد بیشتری را در این رابطه در صدا و سیما کردند. آنها خواستار افشای موارد جزئی‌تر بویژه در حوزه امنیتی در رابطه با پروژه قتل ندا آقاسلطان شدند. گفتنی است که پیش از این یک مستندساز با ساخت مستندی دست‌های پنهان اغتشاشگران داخلی و خارجی را در قتل آقاسلطان در فتنه سال گذشته افشا کرده بود.

ناکامی چند اغتشاشگر در دانشگاه

خبر دیگر این که دیروز عده‌ای از عناصر آشوب‌طلب قصد برهم زدن فضای چند دانشگاه تهران و درگیری را داشتند که با هوشیاری دانشجویان تهرانی ناکام ماندند. این عده که تعدادشان به 50 نفر هم نمی‌رسید، طبق نقشه اغتشاشات سال گذشته تصمیم به ایجاد آشوب و آتش زدن اموال عمومی داشتند اما با اقدام بموقع صدها دانشجو، فرار کردند.

اگر می‌دانستم به موسوی رأی نمی دادم

شنیدیم که خانم مرضیه دباغ گفت: اگر من و خانم زهرا مصطفوی می‌دانستیم قضایا به اینجا کشیده می‌شود، به میرحسین موسوی رأی نمی‌دادیم. خانم مرضیه حدیدچی (دباغ) عضو باسابقه بیت امام خمینی(ره) در گفت‌وگویی ضمن انتقاد از حضور حلقه‌ای از افراد در اطراف میرحسین موسوی گفت: «اگر یک در هزار، چه من، چه خانم مصطفوی (دختر گرامی امام)، چه سایر خانم‌های جمعیت (جمعیت زنان جمهوری اسلامی) می‌دانستیم که قضایا به اینجا کشیده خواهد شد، به هیچ وجه به آقای موسوی رأی نمی‌دادیم.»

شوهر آزاری بانوی صلح با کتک کاری و پرتاب لنگه کفش

با خبر شدیم که همسر شیرین عبادی در برنامه‌ای که در شب‌های اخیر در‌خصوص همسرش پخش شد، به بیان مسائل جالبی از رابطه خود و شیرین عبادی در منزل پرداخته است. جواد توسلیان در بخشی از این برنامه به رفتار نابهنجار او در محیط خانوادگی اشاره کرد و گفت: «من خیلی تحمل کردم تا زندگی‌ام را حفظ کنم. با رفتارها و اخلاق نامناسب او هم ساختم.» «حتی در یکی از سفرهای تفریحی که به فرانسه داشتیم، او شروع کرد به داد و بی‌داد کردن. البته من برای اینکه این مسافرت خراب نشود، بحث را ادامه ندادم.» شوهر شیرین عبادی اضافه کرد: «بارها خانم عبادی به من حمله کرد و با کفش من را کتک زد. همچنین پیراهن‌های من را پاره کرد.» وی همچنین درباره وضعیت زندگی زناشویی خود گفت: «به قدری شرایط زندگی من عجیب بود که فامیل می‌گفتند تو زن نگرفتی، بلکه شوهر کردی و بهتر است به جای آقای توسلیان به تو بگوییم آقای عبادی!»

مستندساز جریان فتنه جاعل از آب درآمد

دست آخر این که یک مستندساز ایرانی حامی جریان فتنه اخیراً در امریکا به جعل نامه یکی از مقامات سازمان ملل متهم شده است. به گزارش روزنامه «اگزماینر»، «حسین دهباشی» مستندساز 38 ساله ایرانی به ارائه نامه جعلی یک مقام سازمان ملل به سازمان مهاجرت امریکا متهم شد. وی که اکنون در گایترزبورگ امریکا زندگی می‌کند با 10 سال حبس مواجه است. بازپرسان اعلام کردند که وی با جعل این نامه که به ظاهر از طرف مدیر ارتباطات سازمان ملل تنظیم شده بود، می‌خواست شهروند دائم امریکا شود.

رسالت

اعتراف سایت  حامی موسوی به مرگ جنبش فتنه

سایت حامی موسوی پس از ناامیدی از مردم برای ایجاد اغتشاش خواستار روشن کردن شمع شد!در پی صدور اطلاعیه موسوی و کروبی در لغو راهپیمایی22  خرداد که با سرزنش سایت های سلطنت طلب، منافقین و وزیر امور خارجه آمریکا روبه رو شد سایت جرس با ارائه توجیهات خنده دار برای ماستمالی کردن عقب نشینی سران فتنه به هواداران فتنه پیشنهاد کرد هر فردی که به این راه اعتقاد دارد یک شمع روشن کند و پشت پنجره خود بگذارد و این اقدام می تواند نشانه خوبی برای ما باشد! با توجه به اینکه در فرهنگ ایرانیان روشن کردن شمع در مراسم ترحیم و بر سر قبور انجام می شود سایت حامی موسوی با این پیشنهاد خود به طور تلویحی به مرگ جنبش فتنه اذعان کرده است. گفتنی است علی رغم تحریکات موسوی و کروبی و رسانه های ضد انقلاب برای روز22  خرداد روز گذشته هیچ گونه تجمع قابل ذکری از سوی هواداران جریان فتنه مشاهده نشد.

 لطفا سبزها سرخورده نشوند!

یک عضو فراری جبهه اصلاحات از هواداران موسوی خواست از لغو راهپیمایی22  خرداد سرخورده نشوند. محسن سازگارا از عناصر حلقه کیان و عنصر پشت صحنه راه اندازی روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب در دوران مهاجرانی در وزارت ارشاد که هم اکنون به عنوان عضو اتاق فکر موسوی در خارج از کشور به اداره سایت جرس مشغول بوده و هر از چندی به عنوان کارشناس مسائل سیاسی از طریق رادیو آمریکا به اظهار نظرهای مضحک می پردازد در مصاحبه ای با رادیو آمریکا به توجیه لغو راهپیمایی22  خرداد از سوی موسوی و کروبی پرداخت و با بیان این مطلب که سبزها نباید از این اقدام سرخورده شوند مدعی شد لغو این راهپیمایی نوعی تاکتیک بوده است!گفتنی است سازگارا چند ماه قبل به سبزهای هوادار موسوی پیشنهاد کرده بود که برای مبارزه با دولت از پرداخت قبض مصرفی آب و برق و تلفن خودداری کنند و روز جمعه هم در پیشنهاد مسخره ای از کارمندان دولت خواسته بود که روز شنبه22  خرداد از رفتن به ادارات و سرکار خود خودداری کنند که با پوزخند مردم روبه رو شد. شیرین عبادی که به خاطر دریافت مواجب از سوی محافل ضد ایرانی از هر خیانتی نسبت به ملت ایران کوتاهی نمی کند در مصاحبه ای با بی بی سی لغو راهپیمایی روز22  خرداد از سوی موسوی و کروبی را نشانه قوت این افراد دانست!

 همسر میرحسین به جدول زد

پیش بینی همسر میرحسین در برگزاری راهپیمایی میلیونی در اعتراض به انتخابات سال گذشته پو£ از آب درآمد! زهرا رهنورد که در پی رفتارهای خنده دار خود در تحریک و ارائه تحلیل های آبکی درباره انتخابات از سوی رسانه ها و محافل ضد نظام به عنوان روشنفکرترین زن ایرانی لقب گرفته است در مصاحبه ای که دوشنبه گذشته با روزنامه ایتالیایی لاریپوبلیکا داشت مدعی شد روند رعب و وحشت و سرکوب هیچ تاثیری بر اراده ملت ایران ندارد و مردم ایران برای برگزاری راهپیمایی میلیونی در روز22  خرداد آماده می شوند. رهنورد که همانند همسر خود از بیان هیچ دروغی پرهیز نمی کند در ادعای مضحک که مرغ پخته را به خنده وا می دارد گفت: جنبش سبز وابستگی به خارج ندارد و یک جنبش ملی و ایرانی است که راه آزادی ملت را دنبال می کند و از هر فرصتی برای فریاد خود که حاکمیت را به لرزه در می آورد استفاده می کند. زهرا رهنورد توضیح نداد اگر جنبش سبز وابستگی به خارج ندارد چرا هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا پس از لغو راهپیمایی22  خرداد از این اقدام ابراز تاسف کرد و اوباما هم از اغتشاشگران خیابانی حمایت نمود.

تلاش ناکام وهابیت برای سبزها

دست و پا زدن های شبکه تلویزیونی وهابیت برای جنبش فتنه ناکام ماند.

شبکه تلویزیونی العربیه که طی یک سال اخیر بازوی رسانه ای جنبش فتنه بود از صبح دیروز در بخش های مختلف خبری خود برای مظلومیت میرحسین و کروبی و عناصر آشوب طلب اشک تمساح ریخت و تلاش کرد با فضاسازی مصنوعی به تحریک عواطف مردم بپردازد .این شبکه تلویزیونی تلاش کرد کروبی و موسوی را افرادی قانونگرا معرفی کند و از عدم صدور مجوز برای راهپیمایی22  خرداد ابراز نارضایتی کرد اما این شبکه مخالف نظام توضیح نداد دلیل موجه این عناصر برای راهپیمایی چه بوده و چرا این افراد تنها به ارسال نامه ای بدون شماره و تاریخ به مراجع ذیربط اقدام کرده و برای پیگیری درخواست خود مراجعه ای به وزارت کشور و استانداری نداشته اند.

کیهان

هپلی هپوی بودجه دولت هلند در رادیو زمانه (خبر ویژه)

چند ماه پس از اخراج مهدی جامی سردبیر رادیو زمانه، دو تن از همکاران این رادیو-سایت مجبور به استعفا شدند. این دو تن می گویند سردبیر جدید، چند هم جنس گرای فراری و به ترکیه رفته را به آنها ترجیح داده و پول های وزارت خارجه هلند را حیف و میل می کند.

بهنام قلی پور و بی تا بختیاری زن و شوهری هستند که طی 3 سال اخیر با رادیو زمانه همکاری می کردند و پس از ایفای نقش در آشوب های سال گذشته، از کشور گریختند و از هلند سر درآوردند. آنها چند سال پیش به هنگام حضور در ایران با راه اندازی «کافه تیتر» در ایران تلاش کردند ارتباط برخی روزنامه نگاران و هنرمندان را با رسانه های خارجه برقرار کنند. بختیاری به تازگی در وبلاگ کافه تیتر از ماجرای استعفای خود و همسرش از رادیوزمانه پرده برداشت و نوشت: بهنام و من امروز بعد از 3 سال از بخش خبر رادیو زمانه استعفا کردیم. من از خبرنگاری ساده تا ادیتوری خبر در «زمانه» کار کرده بودم. آنچه ما را وادار به کناره گیری کرد رفتار غیرمسئولانه کسی است که به ناحق سردبیری رادیو زمانه را به دست آورده است. او فاقد تعادل است. فرید حائری نژاد، ضعف و ناکارآمدی خود را با به کار گرفتن اکتیویست های پناهنده ای که دچار مشکلات مالی هستند و به پول نیاز دارند، جبران می کند؛ نقض مستقیم حقوق بشر در رسانه مدعی حقوق بشر، رسانه ای که بودجه اش به نام آزادی بیان و حقوق بشر تامین می شود. او حتی با استفاده از همجنس گراها در ترکیه و پرداخت پولی ناچیز به آنها، سایت زمانه را اداره می کند. پولی که هم برای افراد نیازمند به آن، قوتی لایموت فراهم می آورد و هم این فرد بی کفایت را از گزند فشارهایی که وزارت خارجه هلند به علت موضوع تامین بودجه به این رسانه وارد می کند، دور نگه می دارد.

شایان ذکر است میان رادیو زمانه و رادیو فردا-ارگان رسمی سازمان سیا- همکاری های مشترکی برقرار است. پیش از این مهدی جامی از همکاران سابق شبکه BBC، رادیو زمانه را اداره می کرد اما مدیران هلندی رادیو زمانه سال گذشته، وی را با وضعی توهین آمیز برکنار کردند. سایت های ضدانقلابی همان زمان گزارش دادند که هلندی ها به جامی و دیگر همکاران رادیوزمانه گفته اند شما برده های ما هستید و ما هرگونه بخواهیم با شما رفتار می کنیم.

 

  

 

 

 

 

سناتور جنگ طلب کلکسیون رسوایی اصلاح طلبان را کامل کرد (خبر ویژه)

حلقه رسوایی و خیانت فتنه سبز با حمایت یک سناتور تندرو آمریکایی کامل شد.

جان مک کین سناتور جمهوری خواه روز پنجشنبه طی سخنانی در مراسم «بنیاد ملی دموکراسی» برای حمایت از جنبش سبز که در ساختمان دی برن کنگره و با حضور مشاور اوباما، سناتور تد کافمن برگزار شد، تاکید کرد: اوباما باید بیش از گذشته از این حرکت مخالفان حمایت کند.

مک کین رقیب جمهوری خواه اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 بود. این سناتور کینه توز و لجوج ضمن تبلیغات انتخاباتی، خواستار حمله به ایران شده و اقدام به شعرخوانی با مضمون «ایران را بمباران کنید» کرده بود که با اعتراض گسترده حتی در آمریکا مواجه شد.

این دشمن دو آتشه ملت ایران در ابتدای سخنرانی خود در نشست «بنیاد ملی دموکراسی» گفت: من از کارل گرشمن رئیس بنیاد تشکر می کنم. این بنیاد 3 دهه پیش براساس دیدگاههای کسی که قهرمان من است یعنی رونالد ریگان تاسیس شد. ریگان می گفت باید بنیادهای دموکراسی را پرورش دهیم. ما سال گذشته شاهد یک جنبش سیاسی در ایران بودیم.

مک کین اضافه کرد؛ ما نمی توانیم رفتار ایران با مخالفان را تحمل کنیم. ما باید از آنها حمایت کنیم. البته دولت آمریکا هرگز نباید تا زمانی که درخواست حمایت مطرح نشده، حمایت خود را در اختیار مخالفان جمهوری اسلامی قرار دهد اما وقتی مخالفان شعارهای خود را به زبان انگلیسی می نویسند و می پرسند که اوباما یا با اونها یا با ما، این نشانه خوبی است که ما هم بیشتر می توانیم از آنها حمایت کنیم. ما باید اهداف آنها را اهداف خود بدانیم.

وی همچنین گفت: فعلا اپوزیسیون مجبور به تسلیم شده است. قطعنامه شورای امنیت به تنهایی قادر به مهار ایران نیست. کنگره باید این قطعنامه را تکمیل کند. اکنون زمان آن است که آمریکا در طرف اصلاح طلبان قرار بگیرد، کسانی مثل شیوا- ن که در حوادث 11سپتامبر برای ما شمع روشن کردند.

شایان ذکر است در این نشست، سامانتا پاور مشاور اوباما در حمایت از اپوزیسیون ایران بیانیه ای را قرائت کرد. پای سخنرانی مقامات زورگو و جنگ طلبی چون مک کین، عناصر سلطنت طلب شبه اصلاح طلب و مزدوری چون مهناز افخمی، آذر نفیسی، عباس میلانی، مهرانگیز کار، اکبر عطری، علی اکبر موسوی خوئینی، داودی مهاجر، علی افشاری، خواهران برومند و... حضور داشتند.

قطعنامه بهانه بود تا از اعتراف به شکست تاریخی فرار کنند(خبر ویژه)

تحلیل گران غربی درباره سرنوشت قطعنامه تحریمی علیه ایران اتفاق نظر دارند. آنها می گویند دولت اوباما پس از ماه ها تلاش به قطعنامه ای رسید که ایران را از پیشروی بازنخواهد داشت.

خبرگزاری انگلیسی رویتر در تحلیل خود از روند حوادث مربوط به چالش هسته ای غرب با ایران نوشت: تصویب دور چهارم تحریم ها که محصول 5 ماه پیگیری آمریکا بود، تنها با کسب 12 رأی از 15 رأی شورای امنیت ممکن است اما بعید است برنامه هسته ای ایران را متوقف کند. اگرچه کسانی تصویب قطعنامه را پیروزی برای اوباما می دانند اما منتقدان می گویند، اولا بسیاری از تدابیر قطعنامه اختیاری هستند و ثانیاً هیچ یک از 3 قطعنامه قبلی که از 4 سال پیش تصویب شده اند، در مهار ایران راه به جایی نبرده اند.

جیمز لیندسی عضو شورای روابط خارجی آمریکا به رویتر گفت: این مصوبه، همان تحریم های فلج کننده ای که وزیر خارجه آمریکا طی یک سال گذشته وعده می داد نبود و بازی رقبا در چالش هسته ای همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

مایک فیتز پارک عضو انستیتو بین المللی مطالعات راهبردی لندن هم معتقد است: تحریم ها به هیچ وجه فلج کننده نیستند و بعید است که هیچ یک از برنامه ها و خواست های تهران را تغییر دهد.

روزنامه آلمانی زود دویچه سایتونگ نیز در تحلیلی همسو با رویتر تصریح کرد: تحریم های جدید ایران را متوقف نمی کند. اما اگر این کشمکش ها ادامه پیدا نکند و جمهوری اسلامی به اهداف خود برسد، غرب مجبور به اعتراف به شکست تاریخی خواهد شد. اکنون با چالش ایران، قدرت برتر و هدایت کننده آمریکا در خاورمیانه زیرسوال رفته و با عقب نشینی از عراق، بیش از گذشته هم زیر سوال خواهد رفت.

واشنگتن هم بر این باور است که «تحریم ها پیامد جدی چندانی برای ایران نخواهد داشت الا اینکه کشورهای غربی فرصت های تجاری را از دست بدهند. قطعنامه صادره بسیار ضعیف تر از آن چیزی بود که کلینتون تحت عنوان تحریم های فلج کننده وعده می داد.

واشنگتن تایمز دیگر روزنامه آمریکایی نیز تاکید می کند: اعمال تحریم ها علیه ایران بی فایده و اتلاف وقت است. ایران از این فشارها جا نمی خورد. تحریم های جدید بازدارنده نیستند.

ژیرینوفسکی: اشتباه کردیم و باید مرگ بر روسیه را به جان بخریم (خبر ویژه)

معاون رئیس دومای دولتی روسیه، حمایت از قطعنامه ضدایرانی شورای امنیت را اشتباه جدی روسیه توصیف کرد.ولادیمیر ژیرینوفسکی در جمع خبرنگاران گفت: این کار ما یک حرکت اشتباه بود و به روابط ما با ایران لطمه خواهد زد.به گزارش ریانووستی، وی افزود: ما فقط دست خود را به نشانه موافقت با تصویب قطعنامه بالا بردیم و حالا میلیون ها نفر شعار مرگ بر روسیه سر می دهند. آمریکا می خواهد روسیه را از فهرست کشورهای دوست ایران خارج کند.

گاردین: اپوزیسیون جمهوری اسلامی7هزار نفر را 700هزار نفر جا می زد! (خبر ویژه)

روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به پروژه وزارت خارجه آمریکا درباره براندازی اینترنتی در ایران نوشت «انقلاب تویتری در ایران جامه واقعیت به خود نپوشید».

این روزنامه می نویسد: یک سال پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، ادعای انقلاب تویتری در ایران، لبخندی توام با تمسخر و طعنه را بر لب مخاطبان می نشاند. یک سال پیش در تب و تاب اعتراضات، یک معاون وزارت خارجه آمریکا از شبکه تویتر خواست به خاطر استفاده اپوزیسیون جمهوری اسلامی از این شبکه تعمیرات خود را به تعویق بیندازد. حتی مشاور جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا هم خواستار نامزدی تویتر برای جایزه نوبل شد. اما به گفته حمید تهرانی از گردانندگان وبلاگ گلوبال ویسز]وابسته به بی بی سی و آکسفورد[ اینها همه اغراق بود و بیشتر در مخیله غرب می گنجید تا واقعیت ایران.

گاردین همچنین از قول تهرانی نوشت: وقتی در تویتر اعلام می شد 700هزار نفر در تهران شعار می دهند کاشف به عمل می آمد که فقط 7 هزار نفر آنجا در تظاهرات حضور داشته اند(!)

گاردین در پایان نوشت: نقش شبکه هایی چون یوتیوب و تویتر و فیس بوک در آغاز حوادث پس از انتخابات مهم بود. اپوزیسیون در 22 بهمن تلاش کرد مجددا به خیابان بیاید اما آن روز، روز قدرت نمایی حامیان جمهوری اسلامی بود. به تدریج معلوم شد که باید به حقایق و واقعیات ایران توجه بیشتری شود و تمرکز بر رسانه های آن لاین اینترنتی نباشد چون اکثر گزارش های این رسانه ها متفاوت از حقایق و واقعیات است.

شایان ذکر است رسانه های غربی در روزهای آغازین تجمعات خیابانی، جمعیت چند ده هزارنفره را 3 میلیون نفر!! جا زدند و این در حالی بود که برخی از این افراد صرفا به خاطر فضاسازی دروغین و توام با التهاب فتنه گران به خیابان آمده بودند و با روشن شدن حقایق مرتبا از این جمعیت کاسته شد.

واشنگتن پست: اپوزیسیون گیر افتاده و سردرگم است (خبر ویژه)

«اپوزیسیون در ایران یک سال پس از انتخابات ریاست جمهوری گیر افتاده و سردرگم است.»

به گزارش صدای آمریکا، روزنامه واشنگتن پست ضمن انتشار ارزیابی مذکور نوشت: چالش بی سابقه اپوزیسیون با جمهوری اسلامی بلافاصله با ستایش دولت های خارجی از جمله آمریکا مواجه شد. اکنون به فاصله یک سال، از آن حضور خیابانی خبری نیست. اپوزیسیون اکنون حتی نمی تواند اتفاق نظر داشته باشد یا چالشی ایجاد کند. موسوی و کروبی روز پنج شنبه ضمن عقب نشینی، درخواست تظاهرات در سالگرد انتخابات را پس گرفتند. طیفی از اپوزیسیون خواستار سرنگونی نظام شیعی اسلامی است و به کمتر از آن رضایت ندارد. این باعث تشدید اختلاف شده است.

بیانیه عقب نشینی خیابانی اعتراف به 8 ماه بی عقلی و حماقت بود (خبر ویژه)

عقب نشینی توام با استیصال سران فتنه از راهپیمایی و آشوب خیابانی آن هم با این توجیه که این کار به عقلانیت نزدیک است، پرسش ها و دردسرهای بزرگتری را متوجه آنان کرده است.

روز گذشته برخی سایت های کانونی فتنه نظیر کلمه، جرس، امروز، نوروز، رادیو فردا، بی بی سی و... تلاش کردند با تولید مطالب توجیهی مشابه، ادعای موسوی و کروبی در بیانیه اخیر خود مبنی بر لغو راهپیمایی را جا بیندازند. این تقلای مشترک رسانه ای پس از آن اوج گرفت که احساس شد اقدام سران فتنه، به سردرگمی و ناامیدی و احساس شکست گسترده در میان بقایای فتنه دامن زده است. در این میان سایت کلمه از جمله در تحلیلی مدعی شد: بیانیه لغو راهپیمایی بدان خاطر بود که دولتیان به یک بحران تمام عیار نیاز دارند و مقابله خونبار را بارها توانسته اند تمرین کنند. جنبش سبز باید عقلانیت خود را ثابت کرده و راههای کم هزینه را در پیش بگیرد. حضور در خیابان ها پرهزینه است.

کلمه در نوشته دیگری مدعی شد دولت دنبال ماجراجویی است و به تحرکات رادیکال نیاز دارد.

این سایت ضدانقلابی که توسط موسوی مدیریت می شود، در اقدامی هماهنگ با موضع تبلیغاتی جبهه استکبار مدعی شد: «تصویب قطعنامه جدید سازمان ملل اصولا مدیون سیاست های ماجراجویانه دولت است.»

این ادبیات دقیقا ادبیات کسانی چون اوباما، هیلاری کلینتون و رابرت گیتس در آمریکاست و اساسا به حق قانونی ملت ایران در برخورداری از فناوری هسته ای اشاره نمی کند. این در حالی است که جمهوری اسلامی در راستای نشان دادن هویت واقعی استکبار جهانی، بیانیه تهران را برای مبادله سوخت اتمی صادر کرد که همان زمان هم با لحن منافقانه و بهانه جویانه میرحسین موسوی مواجه شد. او آن هنگام مدعی شد جمهوری اسلامی سیاست امتیازدهی پیشه کرده است و اکنون در ادعایی متناقض از ماجراجویی جمهوری اسلامی دم می زند!

اما آنچه در توجیهات شبکه رسانه ای فتنه بر سر عقب نشینی توام با استیصال سران فتنه از آشوب خیابانی قابل توجه است، ادعای عقلانیت و تدبیر است. اکنون طیف های بی طرف و حتی مخالفان دوراندیش تر جمهوری اسلامی می پرسند اگر عقلانیت در پرهیز از اردوکشی خیابانی است، پس چرا کروبی و موسوی و برخی احزاب تندرو نظیر مشارکت و سازمان مجاهدین به 8 ماه «بی عقلی» و «رادیکالیسم کور توام با خشونت» دست یازیدند و چهره ای برانداز و خشونت طلب و قانون شکن از خود برجای گذاشتند؟ «لغو راهپیمایی براساس عقلانیت بود»، یعنی تمام تجمعات توام با خشونت و آشوب در 25 و 30 خرداد و سپس روز قدس و 13آبان و 16آذر و 6 دی (عاشورا)، هم غیرقانونی و هم نابخردانه و احمقانه بوده است! این همان واقعیتی است که چند هفته پیش عباس عبدی در گفت وگو با دویچه وله عنوان کرد و تاکید نمود که حضور توام با خشونت و شعارهای تند در خیابان، نقض غرض حرکتی بود که می خواست خود را ضد خشونت نشان دهد. از سوی دیگر ناظران و تحلیلگران می پرسند اگر رادیکالیسم و بی قانونی و آشوب، بازی در پروژه جمهوری اسلامی است پس سران فتنه به مدت یک سال، اپوزیسیون را در زمین جمهوری اسلامی بازی داده اند!

در واقع می توان گفت موسوی و کروبی و نظایر آنها خود به خود عاقل نشده اند بلکه هنگامی که روز 9 دی سرشان به سنگ خورد و 22بهمن فهمیدند چاقویشان نمی برد، در بن بستی دوسویه گرفتار شدند و کم هزینه ترین گزینه پیش پای آنها همین اعلام لغو راهپیمایی 22خرداد با ادعای عقلانیت و نگرانی برای جان مردم بود. سران فتنه با اقدام کذایی کوشیدند مانع از نمایش ریزش قریب به اتفاق بدنه فتنه در خیابان شوند.

شایان ذکر است که برخی رسانه های ضدانقلاب در تحلیل های خود از استیصال سران فتنه، ماجرای مضحک اسب تروا را به رخ کشیده اند. سایت ضدانقلابی ایران گلوبال در این زمینه نوشت: جمهوری اسلامی بر مبنای تجربیات یک سال گذشته خود را برای مقابله آماده و مجهز کرده است. سون تزو نظریه پرداز جنگ به ما می آموزد آنگاه که دشمن نیرومند، مجهز و آماده است، باید از مصاف با او پرهیز کرد. تاکتیک خیابانی فعلا کاربرد ندارد. اسب تروا را فقط می توان یک بار به کار برد. بار دوم فقط می شود یک فیلم هالیوودی از آن ساخت(!)

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***گوسفند چینی هم وارد شد! در تعدادی از محل‌های عرضه دام، بخصوص شهرستان ورامین، نوعی گوسفند از گونه "چینی" به فروش می‌رسد که از سمت زاهدان به این محل آورده شده است. خصوصیات این گوسفند شامل دنبه بسیار کوچک، هیکل بزرگ در اندازه یک گوساله، چربی کمتر و... است. به گزارش آتی، به نظر می‌رسد این خصوصیات نشان دهنده نوعی جهش ژنتیکی در جنین گوسفند یا تزریق هورمون در هنگام رشد است. در صورت ورود دام چینی به کشور، احتمال به خطر افتادن وضعیت تولید دام در کشور بسیار زیاد است.

***دو خواننده لس آنجلس نشین و مبتذل خوان، طی هفته‌های گذشته به تهران آمده‌اند و دیدار با یک مقام ارشد دولتی را در برنامه دارند. شفاف نوشت: یکی از این دو، روز چهارشنبه هفته گذشته برای نخستین بار وارد تهران شد و دیگری نیز ویلایی در شمال کشور دارد. براساس همین گزارش، یکی دیگر از خوانندگان مقیم آمریکا قبلا با خانواده‌اش به تهران آمد و پس از دیدار با همان مقام دولتی، ضمن سکونت دایم در تهران، درخواست‌هایی برای مجوز کنسرت و آلبوم نیز ارایه داد. نکته مهمی که باید در *** بعد از اقدام کشورهای اروپایی و امریکایی و ترکیه در راه اندازی شبکه‌های فارسی زبان، دولت مصر هم یک شبکه فارسی راه اندازی می‌کند. عصر ایران به نقل از آخرین نیوز نوشت: شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای الازهر مصر اخیرا چهار زبان دیگر را به فهرست برنامه‌هایی که برای میلیونها مسلمان در سراسر جهان پخش می‌کند اضافه کرده است. به این ترتیب الازهر که یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزشی و ترویج اسلام میانه رو است در کنار زبان عربی به چهار زبان دیگر یعنی انگلیسی، فرانسه، اردو و پشتو هم برنامه پخش خواهد کرد. مسئولان این شبکه همچنین از راه اندازی و پخش برنامه به سه زبان دیگر از جمله فارسی هم خبر دادند. شبکه الازهر که رئیس آن توسط دولت انتخاب می‌شود به شکل سنتی از موضع دولت مصر حمایت می‌کند.

جوان

تهدید موسوی و کروبی از سوی خاتمی

ظاهرا" پس ازاین تهدید خاتمی بوده که موسوی و کروبی در بیانیه ای لغو تظاهرات غیرقانونی 22خرداد را اعلام کردند. به گزارش جوان آنلاین ، پس از اعلام انصراف میرحسین موسوی و مهدی کروبی از برگزاری تظاهرات غیر قانونی در 22 خردادکه مدت ها مورد تبلیغ سایت های جریان فتنه در داخل وخارج کشور بود، اخبار متفاوتی مبنی بر وجود اختلافات شدید سران فتنه درباره برگزاری این راهپیمایی غیر قانونی درز کرده است. برخی گزارش ها حاکی است ، پس از اینکه سید محمدخاتمی متوجه می شود که میرحسین موسوی و مهدی کروبی در صدد انتشار بیانیه برای به صحنه آوردن هواداران خود در22 خرداد هستند ، تلویحا" آنها را تهدید کرده است که در صورت بیانیه دادن این دو ، او نیز در جهت مخالف بیانیه خواهد داد. ظاهرا" پس ازاین تهدید خاتمی بوده که موسوی و کروبی در بیانیه ای لغو تظاهرات غیرقانونی 22خرداد را اعلام کردند.

منافقین بلندگوی سالمرگ سبزها!

سایت گروهک تروریستی منافقین  نقش بنگاه دروغ پراکنی جریان فتنه را برعهده گرفت.به گزارش«جوان آنلاین»،در حالی که سران فتنه به علت ریزش شدید حامیان خود و اختلاف درونی شدید راهپیمایی غیرقانونی خود در 22 خرداد را لغو کردند،سایت سازمان مجاهدین خلق(منافقین) طی دروغ های متعددی از اغتشاشات،تجمعات و راهپیمایی در مناطق مختلف تهران خبر داد.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که تمامی مناطق شهر روال عادی خود را داشته و هیچ گونه حرکتی از سوی ورشکستگان سیاسی و عناصر ضد انقلاب مخابره نشده است.

نظر دختر امام خمینی(ره) درباره میرحسین

خانم مرضیه دباغ گفت: اگر من و خانم زهرا مصطفوی می دانستیم قضایا به اینجا کشیده می شود ، به میرحسین موسوی رای نمی دادیم.

 خانم مرضیه حدیدچی (دباغ) عضو باسابقه بیت امام خمینی(ره) در گفتگو با ویژه نامه روزنامه جوان بمناسبت ارتحال امام(ره) ضمن انتقاد از حضور حلقه ای از افراد در اطراف میرحسین موسوی گفت: «اگر یک در هزار ، چه من ، چه خانم مصطفوی(دختر گرامی امام) ، چه سایر خانم های جمعیت (جمعیت زنان جمهوری اسلامی) می دانستیم که قضایا به اینجا کشیده خواهد شد ، به هیچ وجه به آقای موسوی رای نمی دادیم.»وی افزود: « البته من هنوز هم آقای موسوی را آدم بدی نمی دانم امام کسانی که دور ایشان جمع شدند و حلقه ای را ایجاد کردند که راه نفوذی به سمت ایشان نباشد و ایشان تحت تاثیر قرار گرفتند ، آن باعث شد که قضایا به اینجا کشیده و مشکل ایجاد شود.»

خانم دباغ همچنین با تاکید بر ضرورت توجه همه جریانات برای حفاظت از دستاوردهای بزرگ انقلاب گفت: «در جریان انتخابات بحث ما این بود که از فردی کمک بگیریم که بیاید و بعضی از مشکلات را حل کند که اعتقادم این است که در این دوره از ریاست جمهوری هم حل نخواهد شد. ولی مسئله اصلی ما این نیست که این فرد رئیس جمهور شود یا نشود.ما بالاخره چهر تا رئیس جمهور عوض کرده ایم ، غیر از بنی صدر که من او را رئیس جمهور نمی دانم. بحث این است که ما اصالت انقلابمان را با هیچ چیز عوض نمی کنیم. در آغاز آشوب ها هم چند پیغام هم این طرف ، هم آ» طرف دادیم که مسائل باید به شکل اصولی حل شوند ، ولی دیدم بحث فقط این است که این یکی می گوید من باشم ، آن یکی هم همین را می گوید.انسان احساس می کند حالا که دشمن آمده و می خواهد پایه یک طرف قضیه را روی شانه های خودش بگیرد ، طبیعتا" نباید به این جریان کمک کنیم.»وی افزود: « اگر قرار باشد با این همه مصائبی که تحمل کرده ایم ، انقلاب را دست کسانی بدهیم که آمریکایی ها و انگلیسی ها از آ» ها حمایت می کنند ، طبیعی است که چنین چیزی را برنمی تابیم.»

کتک کاری سبزها در دانشگاه شریف

بار دیگر حامیان موسوی در یکی دیگر از دانشگاه های کشور با حمله به دانشجویان وضعیتی اسف بار ایجاد کردند. خبرنامه دانشجویان ایران:بار دیگر حامیان موسوی در یکی دیگر از دانشگاه های کشور با حمله  به دانشجویان وضعیتی اسف بار ایجاد کردند. به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، حامیان میرحسین موسوی باردیگر اوج توحش خود را با ضرب و شتم دانشجویان اثبات کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف دقایقی پیش به مناسبت حماسه 22 خرداد تجمع خود را آغاز کردند.در این بین حامیان مسوی هم که جمعیت انها حدود 50 نفر بود از ساختمان ابن سینا به سمت درب اصلی دانشگاه امده و شعارهای رادیکالی را فریاد می زدند.حامیان موسوی که با جمعیت دانشجویان ارزشی روبه رو شدند تنها راهکار خود را در هجمه و حمله به دانشجویان دیدند.حدود بیست نفر از این سبز پوشان با حمله به دانشجویانی که در حال فیلم برداری از این اقلیت رادیکال بودند این دانشجویان را به شدت مضروب کردند. قالب توجه است که حامیان موسوی با شعار مزدور مزدور این دانشجویان را به شدت زخمی و مجروح کردند.در حال حاضر دانشجوی مصدوم به علت ضربه به ناحیه شکم دچار تهوع و عارضه تنفسی شده است.دانشجویان با سر دادن شعارهای انقلابی مانند "الله اکبر " و "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی " و شعارهای ضد استکباری همچون "مرگ بر آمریکا "، "مرگ بر اسرائیل " و "مرگ بر اسرائیل "خشم و انزجار خود را از دخالت بیگانگان در مسائل کشورمان اعلام کردند.در حال حاضر دانشجویان شعار "میکشم میکشم آنکه برادرم کشت" را سر می دهند

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات