تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۸  ، 
کد خبر : ۱۴۸۸۵۲

رییس‌جمهور شرایط جدید ایران را برای گفتگو با گروه 1+5 اعلام کرد

اشاره: کنفرانس خبری رییس جمهور با رسانه‌های داخلی و خارجی با طرح سوال خبرنگار شبکه خبر درباره شرایط جدید ایران برای گفت‌وگو با گروه 1+5 آغاز شد.

دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال با اشاره به سابقه مذاکرات ایران با گروه 1+5 و سرانجام آن تا موضوع تبادل هسته‌ای گفت: به رغم توان ایران در زمینه تولید سوخت 20 درصدی موضوع تبادل را پذیرفتیم تا فضای جهانی را به سمت تعامل و همکاری بیشتر سوق دهیم اما در مذاکرات کسانی که باید طبق قانون و بدون هیچ شرطی سوخت 20 درصد مورد نیاز راکتورهای تحقیقاتی را برای تولید دارو به ما تحویل دهند شرط هایی گذاشتند که گسترده تر از یک تبادل هسته ای بود آنها استقلال و حقوق قطعی ملت ایران را هدف قرار دادند و طبیعی بود که این مذاکرات به نتیجه نرسید.
دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به درخواست اوباما از برزیل و نخست وزیر ترکیه برای میانجیگری در موضوع هسته‌ای ایران و القای این مطلب که طرف ایرانی حاضر به گفتگو در یک فضای عادلانه و منطقی نیست، یادآور شد: این دو شخصیت محترم در ایران با چیزی مواجه شدند که کاملا عکس ادعای آمریکایی‌ها بود.
دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: فضای ایران فضای منطقی و فضای تعامل و فضای قانون مدار است و بر همان اساس بیانیه تهران تنظیم شد و در واقع این بیانیه براساس درخواست آقای اوباما از رییس جمهور برزیل و نخست وزیر ترکیه تنظیم شد اما کسانی که در مقابل این حرکت منطقی حرفی برای گفتن نداشتند به رسم گذشته و براساس بداخلاقی‌های جاری مستکبران به جای استقبال از بیانیه تهران به سمت قطعنامه حرکت کردند و بعد از قطعنامه هم بلافاصله پیام دادند که قصد داریم با ایران گفتگو کنیم.
رییس جمهور گفت : بحث بیانیه تهران موضوع جداگانه‌ای است و مسیر خود را طی خواهدکرد و ما هم بدنبال گفتگو هستیم اما شرایط اکنون عوض شده است زیرا آنها با صدور قطعنامه و به خیال خود دست پیش را گرفتند و به نقطه تبعیض‌آلود شورای امنیت پناه بردند و ما اسم این اقدام را بی‌اخلاقی می‌گذاریم و به همین خاطر زمان مذاکرات را تا مردادماه - نیمه ماه مبارک رمضان - به عقب می‌اندازیم تا گروه 1+5 مقداری ادب شوند و رسم گفتگو با ملت‌ها را بیاموزد.
رییس جمهور افزود: آنان باید چند نکته را به وضوح برای ملت‌ها بیان و نظر خود را درباره چند چیز اعلام کنند؛ اول نظر خود را درباره بمب‌های اتمی رژیم صهیونیستی بیان و اعلام کنند که آیا موافق زرادخانه رژیم صهیونیستی هستند یا مخالف. ما مذاکرات خود را بر مبنای اعلام نظر آنها تنظیم خواهیم کرد، زیرا مذاکره باکسانی که از وجود بمب‌های اتمی در سرزمین اشغالی حمایت می‌کنند شیوه خاصی می‌طلبد و با کسانی که مخالف هستند بگونه‌ای دیگر.
رییس جمهور با اشاره به نشست نیویورک و تنظیم و اصلاح مقررات ان‌پی‌تی گفت: کسانی که می خواهند با ایران گفتگو کنند باید به صراحت اعلام کنند آیا می خواهند از قوانین ان پی تی تبعیت کنند یا نمی خواهند تبعیت کنند؟ کسانی که بخواهند تبعیت کنند ما با آنها به شیوه ای و با کسانی که نخواهند به شیوه دیگری گفتگو می کنیم .
رییس جمهور تصریح کرد : کسانی که می خواهند با ایران گفتگو کند باید اعلام کنند منظورشان از گفتگو چیست آیا می خواهند با ایران دوستی کنند یا دشمنی؟ ما از نیمه ماه مبارک رمضان به بعد آماده گفتگو هستیم.
دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: البته ترکیب مذاکره کنندگان هم باید مقداری تغییر کند و حاضران در گفتگوها نباید به فقط 5 کشوری که صاحب امتیاز ناعادلانه حق وتو هستند، خلاصه شود و کسان دیگری هم باید در مذاکرات حضور داشته باشند.
رییس جمهور تصریح کرد : ادامه گفت و گوها مستلزم این است که طرف گفتگو اولا به طور شفاف نظرات خود را درباره موضوعات مطرح شده بیان کند، ضمن اینکه باید بدانند در مذاکرات به غیر از گروه 1+5 عده دیگری هم حضور خواهند داشت و درباره موضوعات بشری و دغدغه های مشترک گفتگو خواهد شد.
پایه گفتگوها با 1+5 بیانیه تهران است
رییس‌جمهور در ادامه کنفرانس خبری و در پاسخ به سوالی در خصوص علاقمندی 1+5 برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران و اظهارات اخیر سارکوزی رییس‌جمهور فرانسه در زمینه ادامه گفتگوها برای تبادل سوخت هسته‌ای به صراحت گفت: برای تبادل آماده ادامه گفت‌و‌گو هستیم اما پایه گفت‌و‌گوها بیانیه تهران است که بر اساس قانون، احترام و دوستی وعدالت تنظیم شده است، رییس‌جمهور افزود: اگر چه ما توان تولید سوخت 20 درصدی را داریم اما معتقدیم تبادل راهی برای تعامل و بهتر از تقابل است.
رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی دیگر درباره موضوع هسته‌ای ایران خاطر نشان کرد: در ایران چیزی به نام موضوع هسته ای وجود ندارد اما از طرف دشمنان ملت ایران، موضوع هسته‌ای به عنوان بهانه مطرح می‌شود تا مانع از شکوفایی ملت ما شوند زیرا در صورت شکوفایی ایران، مناسبات جهانی به سرعت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.
دکتر احمدی‌نژاد دشمنان ملت ایران را کسانی خواند که از جنگ هشت ساله صدام علیه جمهوری اسلامی حمایت کرده و در پنج دهه اخیر از دیکتاتورترین دیکتاتورها در ایران پشتیبانی کردند.
رییس‌جمهور با اشاره به تحولات سیاسی ایران در پنج دهه‌ اخیر و شکست پیاپی آمریکا و متحدانش در برابر ملت ایران چنین نتیجه گرفت: بهترین راه برای مخالفان احترام به قانون، عدالت و حقوق ملت‌هاست. به جای تقابل راه همکاری را در پیش بگیرند این بهترین مسیر است ما چیزی بیش از قانون نمی خواهیم و به نفع آنهاست که به قانون تن دهند.
دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص ارتباط بین صدور قطعنامه عجولانه ضدایرانی شورای امنیت و اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به کاروان آزادی در آب‌های بین‌المللی گفت: بسیاری معتقدند دولت آمریکا به طور کامل تحت سلطه صهیونیست‌هاست و به همین خاطر قطعنامه ضدایرانی شورای امنیت در حالی طرح و به تصویب رسید تا از تمرکز افکار عمومی جهان علیه اقدام جنایتبار رژیم صهیونیستی در حمله به کاروان آزادی بکاهد؛ اما اشتباه کردند زیرا خواست ملت‌ها برای تغییرات در جهان و تنبیه قاطع رژیم صهیونیستی یک خواست روز افزون و آتشی زیر خاکستر است.
تحریم‌های دشمنان به فرصت‌های عالی در اقتصاد ایران تبدیل می‌شود
رییس‌جمهور در بخش دیگری از این کنفرانس خبری با تأکید بر اینکه نقد لازمه پویایی یک جامعه است، اظهار داشت: کشور ما به سرعت در حال پیشرفت است ما نیازمند نقد و نظریه‌پردازی مستمر هستیم. نظارت بر رفتارها و تعاملات اجتماعی یک وظیفه عمومی است. اگر نقد از مفهوم اصلی خود فاصله بگیرد و به اتهام تبدیل شود دیگر نقد نیست البته ما همچنان نیازمند تبیین مرزهای نقد و تخریب هستیم.
دکتر احمدی‌نژاد افزود: در نقد نقاط قوت و ضعف بررسی و راه حل ارایه می‌شود. اما نسبت دادن عمل مجرمانه به کسی نقد نیست.
رییس‌جمهور مرز رسانه‌های حزبی و رسانه‌های مستقل را در کشور مخدوش شده ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از رسانه‌های ما وابسته به جریان‌های سیاسی و گروهی هستند. اگر آنها بالای روزنامه خود بنویسند که ما وابسته به گروه، باند و دسته سیاسی مشخصی هستیم در این صورت هر چه بگویند مهم نیست حتی اگر تخریب کنند. زیرا خواننده متوجه می‌شود آنها از چه موضعی صحبت می کنند.
رییس‌جمهور تبعیض در اجرای قانون را یکی از بزرگترین تبعیض‌ها دانست و اظهار داشت: هر سه قوه تلاش بیشتری کنند تا بیش از گذشته قانون برای همه اجرا شود. دولت به نوبه خود تلاش کرده است با سعه‌صدر راه را برای گسترش نقد باز کند.
رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تدابیر ویژه ایران برای مقابله با تحریم‌های جدید آمریکا در بخش سوخت و بنزین چیست، خاطر نشان کرد: شاید پیش از این تصور می‌شد که رهبران آمریکا تاریخ نمی‌دانند یا با تاریخ ملت ایران و خاورمیانه آشنا نیستند اما اکنون مشخص شده است که آنها جغرافیا هم نمی‌دانند.ودربی‌اطلاعی محض به سر می برند.
رییس جمهور در ادامه اظهار داشت: ایران، بایک میلیون و648 هزار و 195 کیلومتر مربع مساحت و با 75 میلیون نفرجمعیت از نظر ذخایر نفت و گاز دنیا در رتبه دوم قرار دارد مردم این سرزمین در یک هفته می‌توانند تولید بنزین خود را به 20 میلیون لیتر افزایش دهند و اگر امروز تصمیم بگیرند می‌توانند مصرف بنزین خود را به نصف کاهش دهند بدون اینکه رشد اقتصادی دچار مشکل شود.
رییس‌جمهور با اشاره به شناخت نادرست دشمنان از ایران تصریح کرد: آنها فکر می کنند ایران جزیره‌ای در یک اقیانوس است که باید آن را با ذره‌بین پیدا کرد و یا تصور می‌کنند ملت ایران چشم به دست آنها دوخته است سی سال است ما از شما چیزی نگرفتیم تحریم‌‌های شما، به سرعت تبدیل به فرصت‌های عالی در اقتصاد ایران می‌شود و هیچ تأثیر منفی بر اقتصاد ایران ندارد البته این تحریم‌ها برگفتگوها تأثیر دارد و موجب بدبینی و بی‌اعتمادی ما می‌شود.
رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار آسوشیتدپرس مبنی بر ادعای سازمان سیا دایر بر توانایی ایران برای ساخت دو بمب اتمی گفت: رییس سازمان سیا چیزهای دیگری هم می‌داند که نگفته است و آن اینکه ایرانی‌ها خیلی عاقل تر از آن هستند که دیگران فکر می‌کنند. چگونه با دو بمب می‌توان در مقابل بیست هزار بمب ایستاد و نکته دیگر اینکه تاریخ نشان داده ایرانی ها در برخورد با دشمنان‌ خود همیشه از اندیشه، تدبیر و روشهای انسانی استفاده کرده و همه دشمنان را به زانو در آورده است امروز ما در مقابل سی سال دشمنی آنها از منطق ، فرهنگ و انسانیت استفاده کردیم.
دکتر احمدی نژاد افزود: آنهایی که از دو بمب آنقدر می ترسند چطور 20 هزار بمب را انبار کردند. ما به صراحت اعلام کردیم بمب اتمی متعلق به دولت های عقب افتاده سیاسی و فاقد منطق است ضمن اینکه دیگر بمب به درد نمی‌خورد به عنوان مثال هنگامی که دولت آمریکا ما را تهدید هسته ای کرد چه اثری بر معادلات جهانی گذاشت آیا به نفع آمریکا، یا به ضرر آمریکا تمام شد، پاسخ روشن است امروز احمقانه ترین کار انباشت سلاح های اتمی است . آنها می خواهند با اصرار در این موضوع شریک جرم پیدا کنند در حالیکه ایران هیچ گاه شریک جرم شما نخواهد شد.
رییس شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه تا خلع سلاح همه کشورهای زورگو ایستادگی می کنیم تصریح کرد: در این موضوع نگران خود نیستیم بلکه نگران ملت‌هایی هستیم که بمب‌های اتمی آمریکا را در پایگاههای نظامی کشور خود انبار کرده‌اند. دولتی که نمی تواند یک چاه نفت را مهار کند چطور می تواند از چند هزار بمب اتم در پایگاه‌های نظامی خود در کشورهایی مانند بلژیک، آلمان، ایتالیا ، ژاپن و دیگر پایگاه های آمریکا در صیانت کند امروز بخش عظیمی از بشریت در خطر است خطری که نامش از ضعف مدیریت آمریکایی ها بر زرادخانه‌های اتمی ناشی می‌شود.
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه آمریکا آرزوی استفاده از بمب هسته ای را با خود خواهد برد، این شیوه را متعلق به گذشته دانست و افزود: روشن است که آنها نمی توانند نگهداری از این بمب ها را مدیریت کنند ما نگران مردم آمریکا ، ژاپن و دیگر کشورها هستیم.
رییس جمهور خاطر نشان کرد : اوباما همواره از سوی ملت ها صحبت می‌کند پیشنهاد می کنیم میان مردم آمریکا بلژیک ، ایتالیا ، آلمان و ژاپن رفراندوم برگزار کنند تا مشخص شود که آیا مایل به نگهداری از بمب‌های آمریکا در کشورهای خود هستند.
رییس جمهور همچنین در پاسخ به سوالی درباره همسویی روسیه و چین در قبال قطعنامه ضدایرانی شورای امنیت، گفت: جمهوری اسلامی ایران تقریباً با تمام دولتها به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی تعامل دارد و در خصوص برخی مواضع کشورها آمریکا را طراح همه دشمنی ها با ملت ایران می‌شناسد. البته کسانی که علیه ایران رأی داده‌اند. تقریبا مایوس هستند گرچه نمی‌خواهند آن را اعلام کنند.
شعار دولت، همکاری، همدلی و قانونمداری برای خدمت به مردم است
رییس‌جمهور دیدگاه‌های خود را درباره مسایل داخلی در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر اینگونه آغاز کرد: شعار دولت، همکاری، همدلی و قانونمداری برای خدمت به مردم است و این شعار را همواره در جلسات حضوری و عمومی و در رسانه‌ها مطرح می‌کند.
دکتر احمدی‌نژاد موضع دولت را در خصوص مسایل فرهنگی بسیار روشن دانست و گفت: دولت، دولت فرهنگی است و سرمایه گذاری اصلی دولت در بخش فرهنگ صورت می‌گیرد دولت به‌دنبال برداشتن موانع در بخش‌های گوناگون فرهنگ است.
دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه اظهارنظرها در حوزه زنان معمولاً بسیار با تندی و افراط و تفریط مطرح می‌شود، گفت: ما اعتقاد داریم زنان ایران کرامت، شخصیت و ادب اسلامی را خودشان انتخاب کرده‌اند زنان ایران داوطلبانه در عرصه انقلاب پیشتاز بودند؛ در دفاع مقدس نقش زنها بیشتر از مردها بود آنان بودند که فرزندان و مردان و برادران خود را برای دفاع مقدس و پیشبرد اهداف انقلاب تشویق و پشتیبانی کردند و تاامروز هم در صحنه انقلاب پیشتازند من فکر می‌کنم وقتی در مورد خانم‌ها یا آقایان و یا جوانان صحبت می‌شود باید توجه داشته باشیم راجع به انسانهایی صحبت می کنیم که سابقه تمدن سازی و فرهنگ‌سازی دارند.
رییس‌جمهور در پاسخ به اینکه برنامه چهارم، توسعه به پایان رسیده اما بطور کامل ارایه نشده است، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی برنامه چهارم را تا پایان شهریور ماه تمدید کرده و اکنون در متن برنامه چهارم هستیم؛ قانون بودجه هم امسال بر مبنای قانون برنامه چهارم تنظیم و گزارش های نظارتی هم تهیه و منتشر شده است.
دکتر احمدی‌نژاد عملکرد دولت را در زمینه برنامه چهارم، قوی‌تر از برنامه‌های قبلی اعلام کرد و گفت: برنامه چهارم برای قوه مقننه و قضاییه و برای سایر بخش ها وظایفی تعیین کرده آن بخشی که مربوط به دولت است به نسبت برنامه های قبلی، قوی‌تر اجرا شده است.
رییس‌جمهور در خصوص تأثیرات قطعنامه تحریم اخیر شورای امنیت در برنامه‌های اقتصادی دولت گفت: نزدیک به سی سال است ایران با آمریکا رابطه مستقیم اقتصادی ندارد در حالی که قبل از پیروزی انقلاب شریک اول تجاری ایران، آمریکا بود. با وجود این شرایط آمریکا چه کسانی را تحریم می‌کند؟ آمریکا با حمایت از اینگونه اقدام‌ها در واقع‌ دیگران را تحریم می‌کند.
دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به واکنش ایران در خصوص بازرسی کشتی‌های ایرانی در آبهای بین‌الملل هم تأکید کرد: ملت ایران حق مقابله به مثل را در مقابل اقدامات عملی قطعنامه برای خود محفوظ می‌دارد. تجربه هم نشان داده ما قادریم از حقوق خودمان دفاع کنیم ما نمی خواستیم کار به اینجا برسد اما اگر عده ای اصرار داشته باشند مطمئن هستم از هرگونه اقدامی علیه ایران به شدت پشیمان خواهند شد حتی اگر اقدام کننده آقای اوبامایی باشد که با شعار تغییر به صحنه آمده است. روش های آقای بوش و اعمال دیکتاتوری برای اداره جهان شکست خورده است و نمی‌توان با شعار تغییر همان روش‌های گذشته را ادامه داد کسانی که واقعاً با بی صداقتی روش های دیکتاتوری را به نام روش های دمکرات مابانه ادامه بدهند، شکستشان سنگین‌تر است البته امیدواریم در این مسیر وارد نشوند اما آمادگی کامل داریم اگر دست از پا خطا کنند، حتما به همان نسبت پاسخ خواهند گرفت.
دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی و اینکه عده‌ای یکی از مقامات دولت را به فساد اقتصادی متهم کرده‌اند، گفت: از اینکه قوه قضاییه مصمم باشد با مفاسد برخورد کند خیلی خوشحال هستیم و از آن استقبال می کنیم انتظار هم داریم در عمل محقق شود. دولت هم پشتیبانی کامل خواهد کرد که این موضوع محقق شود. در چارچوب قانون و مقررات باید عدالت اجرا شده و محدودیتی هم برای کسی وجود نداشته باشد البته باید قوه قضاییه به شکایت معاون اول رییس‌جمهور هم در مورد افتراهایی که به او زدند رسیدگی کند؛ معاون اول رییس جمهور از عده ای که او را متهم کردند شکایت کرده خیلی مناسب است که رسیدگی شود تا بقیه جامعه احساس امنیت کنند .
ساز و کارهای لازم برای اجرای هدفمند کردن یارانه‌ به سرعت در حال ایجاد است
در ادامه کنفرانس خبری چند تن از خبرنگاران درباره برنامه‌های اقتصادی دولت بویژه در زمینه هدفمند کردن یارانه‌ها سوالاتی مطرح کردند.
رییس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت تا چه میزان بسترهای لازم را برای هدفمند کردن یارانه ها فراهم کرده است ، گفت: ساز و کارهای لازم به سرعت در حال ایجاد است دائما اطلاع رسانی می شود بسته های مدیریتی­ بخش های مختلف تهیه و در کارگروه‌ها مورد بررسی قرار می گیرد و هم اکنون بخش به بخش با گروه های مردمی در حال تنظیم قراردادها و موافقتنامه ها هستند بنابراین با گام های محکم و با برنامه جلو می رویم و در زمان مقرر طرح یارانه‌ها اجرایی خواهد شد .
دکتر احمدی‌نژاد برنامه‌ریزی دولت را در بخش اقتصاد رضایت‌بخش خواند و گفت: بودجه سال 88 با 23 هزار میلیارد کسری آشکار و پنهان به دولت داده شد اما دولت با بسیج همه توان مدیریتی خود از یک قانون ناهماهنگ و ضعیف و بدون تخلف در قانون برنامه‌های پیش‌بینی شده را اجرایی کرد.
رییس‌جمهور تعامل دولت و مجلس را موضوعی دو طرفه دانست و تصور امر بر بودن دولت را تصوری غلط خواند و گفت: مسئولیت اداره کشور، سنگین‌ترین کار حکومت است که برعهده دولت گذاشته شده است.
دکتر احمدی‌نژاد افزود: دولت برای اصلاح امور و کاهش تصدی‌گری به دنبال کوچک کردن بدنه خود است و این امر در قالب برنامه پنجم اجرایی خواهد شد.
رییس جمهور همچنین در خصوص ابلاغ مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: تا به امروز تمام مصوبات این شورا ابلاغ شده است .
دکتر احمدی‌نژاد در خصوص وقف دانشگاه آزاد هم گفت تأکید دولت بر اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
حادثه هفتم تیر صحنه رویارویی جبهه دنیاطلبان و عدالت‌خواهان بود
رییس‌جمهور در ابتدای این نشست خبری در سخنان کوتاهی با گرامیداشت شهادت شهید مظلوم بهشتی و یارانش گفت: بیست و نه سال قبل در چنین روزی دست قدار تروریست های بی فرهنگ جمع کثیری از انسان های شایسته آزاده و آزادی خواه و عدالت طلب را به خاک و خون کشید. دشمنان ملت ایران که در برابر انقلاب عظیم ایران قادر به ارائه هیچ منطق و فرهنگ روشنی نبودند به تصور باطل خودشان برای ایجاد سد در برابر سیل خروشان فرهنگی ملت ایران دست به ترور های کور زدند .
دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه وقوع حادثه هفتم تیر صحنه نمایش دو چهره از دو جبهه جهانی بود اظهار داشت: جبهه اول جبهه دنیا طلبان توسعه‌طلبان و خودخواهان است که برای رسیدن به اهداف خود از کشتار، ترور، اشغال و تهدید ابایی ندارند.
رییس‌جمهور جبهه دوم را جبهه اکثریت قاطع ملت‌ها خواند که در پی دوستی و محبت و عشق و عدالت و کرامت هستند و با اشغالگری، تهدید و زورگویی، تجاوز به حقوق ملت ها و با تبعیض در مناسبات بین المللی مخالف‌اند.
دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: ملت ایران و شهدای هفتم تیر قطعا متعلق به جبهه آزادی خواهان و عدالت طلبان و پاکان هستند .
رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: دشمنان امروز ملت ایران همان کسانی هستند که تروریست های آن زمان را حمایت و تشویق کردند و امروز هم به آنها امکان فعالیت تروریستی ارائه می‌کنند.
دکتر احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به ایام ولادت امیرالمومنین علی(ع) گفت: امام علی(ع) انسانی کامل و افتخار همه بشریت و همه عالم است، کسی نیست که با شخصیت امیرالمومنین علی (ع) آشنا شود و عاشق او و محو در زیبایی های شخصیتی و رفتاری و اندیشه ای او نشود. امیرالمومنین هدیه خدا به بشریت است الگوی انسان کامل، الگوی زندگی سعادت بخش است حق بر مدار اوست و او بر مدار حق است. امیرالمومنین علی (ع) مرد قانون عدالت و اجرای عادلانه است او مرد مدارای با مردم و عشق به مردم و فداکاری در راه عدالت است او مرد رأفت و مهربانی است او مرد خشم مقدس در برابر ظالمان و مستکبران و متجاوزین به حقوق انسان هاست او حامی مظلومان است.
رییس‌جمهور گفت: امام علی(ع) الگوی جوانمردی و شجاعت است و همه زیبایی های اخلاقی و آرمانهای انسانی در وجود او متجلی است و بشر در طول تاریخ و بخصوص امروز به مردی چون او نیازمند است که بیاید و همه فاصله ها را بردارد؛ دلها را به هم گره بزند و عشق و عدالت را جایگزین کینه و تبعیض و بی عدالتی کند بشریت نیازمند مردی مثل اوست که بیاید فریاد پاکی را؛ صداقت و دوستی را در جهان طنین انداز کند و مستکبران و خودخواهان سیری ناپذیر را سرجای خود بنشاند .
رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به ویژگی‌های ماه رجب خاطر نشان کرد: خدای متعال در ماه رجب به بهانه های گوناگون درهای رحمت خود را به روی انسان باز کرده است در ماه رجب خدای متعال رشته های اتصال رحمت و برکت خود را به سوی بشریت روانه کرده است ماه رجب ماه بازگشت به خدا و بازگشت به انسانیت و ارزشهای الهی مطلق است .
دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ماه رجب فرصتی برای پالایش روح انسان است، اظهار داشت: مسلمانان به خوبی قدر ماه رجب را می‌شناسند؛ البته این ماه متعلق به همه بشریت است، عبادت، خلوت کردن‌ و مناجات با خدا در ماه رجب برای آن است که دلها از کینه ها خالی و از عشق و محبت پر شود تا همه برای زندگی والاتر و بالاتر آماده شوند.
رییس‌جمهور درباره برگزاری مراسم اعتکاف گفت: این روزها جمع کثیری از ملت ایران در مراسم اعتکاف شرکت‌ کرده‌اند، یعنی فارغ از مسایل دنیوی خود را برای ارتباط با خدا آماده می‌کنند تا با روحیه، ایمان، عشق و امید بالاتر به زندگی ادامه دهند و در مسیر حق و عدالت قرار بگیرند .
دکتر احمدی‌نژاد محروم شدن از مفاهیم ارزشمند و والای الهی و انسانی را مشکل اصلی بشریت دانست و تصریح کرد: کسانی که می خواهند ثروت ملت ها را چپاول کنند و بر دنیا حاکم شوند همواره در طول تاریخ تلاش کردند رابطه انسان ها را با معنویات قطع کنند که این موضوع ریشه همه مشکلات امروز بشر است .
رییس‌جمهور درباره رفتار مدعیان مدیریت جهانی گفت: مدعیان مدیریت جهانی برای خود امتیازات ویژه، نامحدود و حقانیت مطلق قائل هستند و به خود اجازه می دهند میلیون‌ها انسان را کشته و کشورها را اشغال کنند، از تروریست‌ها به‌طور سازمان یافته و حتی از تولید و توزیع مواد مخدر حمایت کنند، در برابر فرهنگ های ملی و بومی ملت ها که سرشار از اخلاق، عشق و امید است بایستند و آنها را تخریب کنند.
رییس‌جمهور افزود: امروز نیازمند بازگشت به ارزشها، اخلاق و ارتباطات انسانی هستیم که این اتفاق خواهد افتاد. این وعده الهی است و وعده الهی تخلف ناپذیر است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات