تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲  ، 
کد خبر : ۱۴۸۹۸۸
اسلام تایمز افشا کرد:

بلک‌واتر مجری طرح‌های سری پنتاگون و سیا در منطقه

اشاره: بمباران‌های هوایی آمریکا در مناطق مرزی پاکستان، کوچاندن طالبان از افغانستان و انجام عملیات تروریستی در خاک پاکستان سه ماموریت سری بلک واتر از طرف سیا و پنتاگون است که منجر به آواره شدن بیش از هزاران پاکستانی شده است.

پایگاه خبری تحلیلی «اسلام تایمز» در گزارشی به جنایات سازمان‏یافته و سیاه‌هکاری‌های شرکت آمریکایی به اصطلاح امنیتی "بلک واتر " در پاکستان پرداخت که هم فریاد اعتراض فعالان سیاسی و هم فریاد افکار عمومی این کشور را برانگیخته است.
بلک‏واتر در پرتو طرح‌های پنتاگون و سیا برای نفوذ در پاکستان در سه محور برای نقش‏آفرینی در این کشور ماموریت یافته است:
1ـ واگذاری مسئولیت هدفگیری و شلیک موشک از هواپیماهای بدون سرنشین در مناطق قبائلی پاکستان به "بلک‏واتر " که باعث ایجاد ناامنی و هرج‏ومرج در مناطق مرزی این کشور در امتداد مرزهای مشترک افغانستان شده و می‏شود.
2ـ واگذاری ماموریت کوچ‏دادن طالبان از افغانستان به سوی پاکستان و نفوذ طالبان در مناطق مرزی و قبائلی پاکستان که بهانه‏های لازم برای تهاجم آمریکا به این مناطق را فراهم سازد.
3ـ سازماندهی عملیات تروریستی علیه اهداف نظامی ـ امنیتی درون خاک پاکستان که زمینه‏ساز نفوذ واشنگتن در این مناطق باشد و عملیات نظامی آمریکا در این منطقه حساس را توجیه کند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: حوادثی که پس از امضای قرارداد طالبان با دولت پاکستان درخصوص واگذاری "دره سوات " به طالبان صورت گرفت، عموماً در حد و اندازه طالبان نبوده و این تشکل تروریستی فاقد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های انعکاس یافته در جریان پیشروی به سوی اسلام‏آباد، نفوذ در ستاد ارتش پاکستان و نفوذ اصلی‏ترین مرکز فرماندهی اطلاعاتی ـ امنیتی پاکستان بوده و هست.
رفتار و اهداف بلک واتر در پاکستان دارای تفاوت‌های محسوسی است که به تناسب تغییر شرایط سیاسی ـ اجتماعی و با توجه به حضور طالبان در منطقه بایستی در خط مشی و شیوه‏های اجرایی، تجدیدنظر شود، مقامات اصلی و ارشد سیا بارها به نقش واشنگتن در شکل‏گیری، قدرت‏نمایی و هدایت این گروه تروریستی اعتراف کرده‏اند.
این گزارش می‌افزاید: تقویت این گروهک در پاکستان به نحوی که بتواند تهدید جدی و موثری علیه ارتش و ظرفیت‌های سیاسی ـ امنیتی پاکستان باشد، یکی از اهداف عملیاتی آمریکا در این کشور محسوب می‏شود که عمدتاً توسط بلک واتر و برخی شرکتهای امنیتی کم‏اهمیت‏تر تامین و اجرا شده است اما این دولتمردان پاکستان بوده‏اند که پای آمریکا را به پاکستان باز کرده‏اند و با طرح‌های واشنگتن همکاری و هماهنگی کرده‌‏اند ولی امروزه همان‌ها قطعاً از این بابت پشیمانند چرا که از این طریق، مارهای فراوانی را در آستین خود پرورانیده‏اند! 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات