تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۵  ، 
کد خبر : ۱۵۰۱۱۷

تلاش احزاب و گروه‌های عراقی برای مشارکت در تشکیل دولت وحدت ملی


بخش اخبار جهان : در آستانه تشکیل نخستین نشست مجلس نمایندگان عراق , سران فهرستهای پیروز انتخابات پارلمانی با برگزاری نشستی در دفتر عبدالعزیز حکیم رئیس فهرست ائتلاف عراق یکپارچه درباره اخرین تحولات سیاسی و روند تشکیل دولت وحدت ملی بحث و بررسی کردند.
به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد , در این نشست که چهار ساعت به طول انجامید , جلال طالبانی رئیس جمهوری , ایاد علاوی رئیس فهرست العراقیه , عدنان دلیمی رئیس جبهه توافق ملی اهل سنت , مسعود بارزانی از سران فهرست کردها و دیگر چهره های و شخصیتهای برجسته سیاسی عراق حضور داشتند.
در پایان این نشست , جلال طالبانی رئیس جمهوری انتقالی عراق و از سران فهرست کردها بر تلاش برای نزدیک شدن دیدگاه های گروه های سیاسی برای حل تشکیل دولت جدید تاکید کرد.
طالبانی همچنین از تشکیل کمیته ای ویژه متشکل از فهرستهای مختلف سیاسی برای مشخص کردن راه حل های گوناگون برای حل اختلافات باقیمانده و ارائه آنها به سران فهرستهای پیروز انتخاباتی خبر داد و گفت با تائید این راه حل ها , راه تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت تمامی گروه های سیاسی فراهم می شود.
طالبانی ابراز امیداوری کرد تشکیل این کمیته و اعلام نتایج بررسی های آن ها به تشکیل دولت جدید در یک ماه آینده کمک کند.
رئیس جمهوری انتقالی عراق گفت با تشکیل دولت جدید , مبارزه با تروریسم تشدید خواهد شد.
کشف 65 جسد در نزدیکی بغداد
شبکه های تلویزیونی عرب زبان از کشف 65 جسد در نزدیکی بغداد خبر دادند.
بنا براین گزارش , پلیس عراق اعلام کرد این 65 جسد را که در 24 ساعت گذشته کشته شدند , در نزدیکی بغداد پیدا کرد.
این درحالی است که شبکه تلویزیونی العربیه صبح روز گذشته (سه شنبه ) اعلام کرد : 15 جسد که دست و پای آنان بسته بوده و آثار شکنجه بر روی بدنهایشان نمایان بوده در غرب بغداد کشف شده است .
اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در کربلا و نجف در آستانه اربعین حسینی
استان های کربلا و نجف اشرف برای استقبال از مراسم اربعین حسینی شاهد تدابیر امنیتی شدید هستند.
به گزارش واحد مرکزی خبر از نجف اشرف , پلیس عراق گشتی های متعددی را در جاده نجف , کربلا مستقر کرده و مسیر راهپیمایی معمول زائران حرم حسینی را مشخص کرده است .
احمد دعیبل مسئول اطلاع رسانی استانداری نجف تاکید کرد : فرماندهان دستگاه های امنیتی در نجف اشرف اتاق عملیاتی به فرماندهی اسعد ابوگلل استاندار نجف اشرف تشکیل داده اند تا تحولات امنیتی و محافظت از جان زائران را به عهده بگیرند.
وی تاکید کرد برای محافظت از جان زائران سه دایره امنیتی شکل گرفته است که یکی در داخل دو شهر نجف و کربلا و دیگری در اطراف شهرها و سومی با هماهنگی و همکاری با نیروهای چندملیتی و به فرماندهی عراقی ها شکل گرفته است که دایره امنیتی سوم به منظور جلوگیری از شلیک موشک به این دو شهر در نظر گرفته شده است .
اعتراف بوش به شکست آمریکا برای برقراری امنیت در عراق
« جرج بوش » با اعتراف به شکست آمریکا برای تامین امنیت در عراق , مدعی شد : شورشیان با تشدید خشونت ها می کوشند جنگ داخلی را در عراق شعله ور کنند و این کشور در روزها و ماههای آینده شاهد هرج و مرج و خونریزی های بیشتری خواهد بود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه شنبه از واشنگتن گزارش داد : حتی در روز بسیار غم انگیز که حداقل 58 نفر در شهرک صدر کشته شدند , رئیس جمهوری آمریکا بازهم گفت : پیشرفت هایی در حال انجام است و در این باره یک جدول زمانی ارایه داد.
بنا بر این گزارش , بوش درباره ناتوانی آمریکا در برقراری امنیت در عراق افزود : کاش می توانستم بگویم خشونت ها رو به کاهش است , راه آینده هموار خواهد بود , اما اینگونه نیست .
جنگ های شدیدتر و درگیری های بیشتری در راه است و ما تصاویر بیشتری از هرج و مرج و خونریزی را در روزها و ماههای پیش روی شاهد خواهیم بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات