تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۴  ، 
کد خبر : ۱۶۴۸۰۸

گزارش پنتاگون پیرامون دستاوردهای جنگ عراق در واشنگتن نمره صفر گرفت


مرکز پژوهش های بین المللی و استراتژیک واشنگتن ضمن کذب محض خواندن گزارش پنتاگون در مورد جنگ عراق، به دستاوردهای آمریکا در این جنگ نمره صفر داد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، مرکز پژوهش های بین المللی و استراتژیک واشنگتن (سی اس آی اس) در گزارشی، ارزیابی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در مورد دستاوردهای این کشور از جنگ در عراق را پر از اشتباه توصیف کرد و به این دستاوردها نمره صفر داد. «سی اس آی اس» در ادامه با کذب محض خواندن گزارش پنتاگون در مورد این جنگ، افزود: اگر فرصتی برای موفقیت استراتژی «جرج بوش» در عراق بود، باید مورد تایید هر دو حزب (جمهوریخواه و دموکرات) قرار می‌گرفت.
در ادامه این گزارش آمده است: ملت آمریکا و کنگره خواهان نشان دادن یک گزارش درست از عراق هستند و نیازمند اطلاعات درست و واقعی اند، اما در گزارش پنتاگون چنین اطلاعاتی ارایه نشده است.
لازم به یادآوری است که پنتاگون در آخرین گزارش خود از اوضاع در عراق، آن را مثبت ارزیابی کرد. این درحالی است که حملات به آمریکایی ها در عراق و هلاکت تفنگداران اشغالگر به امری روزمره تبدیل شده است و دیروز یک تفنگدار آمریکایی در بغداد به هلاکت رسید. با مرگ این تفنگدار، تعداد تلفات نظامیان آمریکایی از زمان اشغال عراق (بهار سال 1382) تاکنون به رقم 2477 نفر رسید.
طبق آخرین نظرسنجی که در یک سایت اینترنتی آمریکا منتشر شد، 67درصد مردم این کشور معتقدند بوش در جنگ عراق شکست خورده است و تنها هشت درصد از مردم آمریکا از عملکرد بوش در عراق راضی هستند. دولت ایتالیا هم که تاکنون به عنوان یکی از متحدان اصلی واشنگتن در جنگ عراق بود و حدود 2000 نیرو در این کشور دارد، قصد دارد به زودی همه نیروهایش را فرابخواند. «ماسیمو دالما» وزیر خارجه ایتالیا به همین منظور و برای گفت وگو با مقامات عراقی، هم اکنون در بغداد به سر می‌برد.
سایر رویدادها:
* مرگ سه عراقی و جراحت چهار تن دیگر بر اثر اصابت گلوله خمپاره، کشف شش جسد افراد پلیس، قتل چهار پلیس عراقی دیگر در حمله افراد مسلح ناشناس و علاوه بر آنها، انفجار بمب که سه کشته و 12 مجروح برجای گذاشت، از رویدادهای خونین دیروز پایتخت عراق بودند. ناآرامی دیگر مناطق هم چهار کشته برجای گذاشت.
* فشار افکار عمومی، سنای آمریکا را مجبور کرد تا از دولت این کشور بخواهند هرچه سریعتر نتایج پیگیری پرونده حدیثه را به اطلاع عموم برساند. روزنامه گاردین فاش کرد، تفنگداران آمریکایی آبان ماه گذشته 24 روستایی را در حدیثه عراق قتل عام کردند.
* به گزارش ایرنا، «محمود مشهدانی» رئیس مجلس عراق، سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) را اصلی ترین حامی تروریست ها در عراق و عامل اصلی ناامنی در این کشور دانست.
* براساس آماری که سازمان سردخانه های عراق ارائه داده است، طی پنج ماه گذشته، 6002 جسد متعلق به عراقی ها، به این سردخانه ها تحویل شده است.
* به گزارش واحد مرکزی خبر، یک روز پس از اظهارات «نوری مالکی» نخست وزیر عراق، درباره طرح آزادسازی 2500 تن از زندانیان در چارچوب تلاش برای تقویت آشتی و وحدت ملی در این کشور، حدود 594 زندانی دیروز از زندان های مختلف عراق آزاد شدند.
* به گزارش ایسنا، مذاکرات قانونگذاران کنگره آمریکا برای اختصاص 5/94 میلیارد دلار به طرح «جرج بوش» برای تامین مالی جنگ در عراق و ارایه اقداماتی بیشتر در شهرهای طوفان زده آمریکا پایان یافت. این لایحه به مدت چهارماه در دست بررسی بود و در نشست مذاکراتی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، با کاهش بیش از 4میلیارد دلار نسبت به لایحه اولیه 109میلیارد دلاری ماه گذشته، به تصویب رسید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات