صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۹  ، 
کد خبر : ۱۸۰۹۰۱

اخبارویژه روزنامه های 9آبان 89


ایران

دیگه چه خبر؟

هراس ضدانقلاب از عضویت ایران در شورای زنان سازمان ملل

خبر اول این که خبر عضویت قریب‌الوقوع جمهوری اسلامی ایران در نهاد زنان سازمان ملل که به منزله یک تأیید بین‌المللی برای پایبندی ایران به مسائل زنان و حقوق آنان ارزیابی می‌شود، با واکنش افراد، رسانه‌ها و نهادهای مخالف ایران روبرو شده است. در همین راستا سخنگوی هیأت نمایندگی ایالات متحده امریکا در سازمان ملل گفته است که عضویت ایران در نهاد زنان سازمان ملل، نشانه یک اشتباه بزرگ است! از سوی دیگر، جمعی از افراد مخالف با نظام جمهوری اسلامی ایران که سال‌هاست در راستای پیگیری سیاست غرب، ادعاهای مختلفی را درباره «نقض حقوق زنان» در ایران مطرح می‌کنند؛ نظیر شیرین عبادی و شادی صدر؛ به اظهار نارضایتی شدید از این موضوع پرداخته‌اند.

رژیم صهیونیستی در جهان اول شد!

خبر دیگر این‌که براساس نظرسنجی مؤسسه آلمانی - یهودی «ماگرموشت»، رژیم صهیونیستی در رأس منفورین جهان قرار دارد. مؤسسه آلمانی ـ یهودی ماگرموشت اعلام کرده که براساس یک نظرسنجی،‌ رژیم صهیونیستی در زمینه نامطلوب‌ترین و منفورترین‌ها،‌ نخستین جایگاه را در جهان دارد. این در حالی ا‌ست که رسانه‌های امریکایی همواره رژیم صهیونیستی را مورد حمایت قرار داده‌اند. براساس نتایج این نظرسنجی 81 درصد از شرکت‌کنندگان اسرائیلی ساکن سرزمین‌های اشغالی معتقدند که وجهه این رژیم در جهان منفی، 15 درصد از شرکت‌کنندگان نیز معتقدند چهره صهیونیست‌ها مثبت است و چهار درصد هم نظری نداده‌اند.

عصبانیت همسر تاج‌زاده از روشنگری روزنامه ایران

شنیدیم که فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاج‌زاده از عوامل دستگیر شده در اغتشاشات و فتنه پس از انتخابات سال 88 با حضور در غرفه کانون هابیلیان (خانواده 16 هزار شهید ترور) در هفدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اعتراض به محتوای تصاویر و مطالب عنوان شده در این غرفه، روزنامه ایران را مورد توهین‌های لفظی قرار داده است. وی به همراه یک عکاس و فیلمبردار و خانمی که از مسئولان سایت‌های مدافع فرقه سبز بود، در ابتدا غرفه روزنامه ایران را جویا شد که پس از دیدن عکس خود در تصویری با عنوان «حضور سران فتنه در منزل عامل منافقین» به تصویر خود اشاره کرد و با عصبانیت گفت: شما باید پاسخ خدا را بدهید و فرشتگان خدا شما را لعنت می‌کنند.

انتشار سند چشم‌انداز جریان فتنه در ارگان رسمی سیا

دست آخر این که ارگان رسمی سازمان جاسوسی امریکا (سیا) همزمان با اذعان به مرگ جریان فتنه، هدف نهایی و سند چشم‌انداز این جریان را به سران فتنه یادآور شد. این سایت در همین راستا در مطلبی به ناتوانی‌های جریان فتنه اشاره کرده و از «اپوزیسیون دموکرات، جمهوریخواه و لائیک» خواسته است که در شرایط کنونی «همچنان و بیش از گذشته بر بنیادها، اصول، اهداف مبارزه، آرمان‌ها و ارزش‌های خود ایستادگی و پافشاری کنند» و در جریان فتنه نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند. این سایت در عین حال در موضعی عجیب خواستار «تعطیلی قانون اساسی» از سوی فتنه‌گران شده و این اقدام را تنها راه آنچه برگزاری انتخابات آزاد نامیده، دانسته است. ارگان رسمی سازمان جاسوسی امریکا در آخرین تکلیفی که برای سران فتنه مشخص کرده، هدف نهایی این جریان را ایجاد یک جمهوری آزاد، مستقل، دموکراتیک و لائیک! ترسیم کرده است.

کیهان

من خودم آخر بی دینی ام اما نباید احساسات مذهبی مردم را برانگیخت (خبر ویژه)

یکی از کارگزاران صهیونیست و ضددین رژیم پهلوی ضمن حمایت چند باره از منافقین جدید در ایران اعلام کرد فعلا وقت شعار سکولاریسم و مخالفت با مذهب نیست.

داریوش همایون وزیر اطلاعات و جهانگردی (سانسورچی ارشد) رژیم پهلوی، درباره این که چرا با شعار سکولاریسم برای جنبش سبز مخالف است، می گوید: من مخالف سکولاریسم نیستم. 18 سال پیش در منشور حزب مشروطه از جدایی دین و سیاست دفاع کردم، اما امروز برای نخستین بار بر همگرایی بر سر دموکراسی و حقوق بشر رسیده ایم که سکولاریسم را هم در بر می گیرد. سران جنبش سبز در ایران کمتر از بیرونی ها به اهمیت کوتاه کردن دست مذهب از حکومت آگاه نیستند ولی مبارزه برای آنان تفنن نیست و هزینه هایش به برپایی نشست ها محدود نمی شود. آنها در جامعه ای عمیقا مذهبی برای دموکراسی لیبرال کار می کنند و از برانگیختن بیهوده احساسات مذهبی می پرهیزند. سکولاریسم آنان، هوشمندانه، بخشی از یک برنامه سیاسی پردامنه است نه موتور یا پرچم آن.

داماد سرلشکر زاهدی (عامل کودتای 28 مرداد 32) که با نشریه ضدانقلابی تلاش می کرد، با این سؤال مواجه شد که «آیا به هم رسیدن نیروهای ظاهراً متفاوت اپوزیسیون، از چپ و راست، پادشاهی و جمهوری تا قومگرا و ناسیونالیست را نباید یک موفقیت تلقی کرد؟». همایون در پاسخ گفت: من به نتایج آن تاکنون می نگرم و چیز قابلی نمی بینم. هر به هم رسیدنی موفقیت نیست. اگر گروهی از چپ و راست و جمهوری خواه و سلطنت طلب و ناسیونالیست به هم برسند و در سکولاریسم متوقف شوند یا دعوای رهبری جنبش داشته باشند چه جای شادی است.

سؤال دیگر از همایون این بود، «گذاشتن همه تخم مرغ ها در یک سبد شرط عقل نیست، آیا عاقلانه نیست با احتمال تسلیم یا نابودی چهره هایی چون موسوی و کروبی و..، چیزی برای روز مبادا داشته باشیم؟ اگر مخالفان تعهد نداده اند که تا ابد پای این چهره ها بنشینند، آیا تدارک بدیل دیگری، به یاری آنها در مبارزه نیست؟».

این سلطنت طلب فراری در پاسخ گفت: «این کلمه «بدیل» هم هر بار مانند کلمات «تعمیق جنبش» و «هجمه» مثل صدایی ناخوش در گوش می پیچد. درست است که اگر موسوی و کروبی را بگیرند سخنگویان دیگری لازم است اما جایگزین ها اگر در ایران نباشند بیش از آنچه که هستند می توانند بکنند؟ جایگزین سازی در این مرحله به فرض اگر به جایی هم برسد به انحراف و تکه تکه شدن جنبش کمک خواهد کرد. من اصلا بختی برای مدعیان نمی بینم.

یادآور می شود داریوش همایون سردبیر نشریه صهیونیستی آیندگان بود و بارها اعلام کرده که وقوع انقلاب اسلامی بزرگترین کابوس زندگی 85 ساله اش بوده است.

این زبان بسته چه گناهی دارد که اصلاح طلبان عقده ها را سر او خالی می کنند؟! (خبر ویژه)

محافل ضد انقلاب اظهارات اخیر اکبر گنجی در رد «تقلب انتخاباتی» و «پیروزی موسوی» را نشانه ضعیف تر شدن موقعیت اصلاح طلبان می دانند و متقابلاً حمله به گنجی را نشانه هراس در این طیف ارزیابی کرده اند.

سایت ایران گلوبال با اشاره به اظهارات گنجی در رد تقلب نوشت: نه حملات برنامه ریزی شده تعدادی دارای دفتر و دستک و صاحب تریبون اصلاح طلب مقیم خارج کشور و نه سکوت منتقدین به دلیل ترس از متهم شدن به ایجاد تفرقه از سوی اصلاح طلبان هیچکدام به معنای آن نیست که نظرات آقای گنجی مورد کنکاش بی طرفانه قرار نگیرد. آنچه که روشن است اصلاح طلبان مهاجم به گنجی از صراحت لهجه او سخت برآشفته اند و واکنش های تهاجمی غیرمنطقی آنها و اخیراً نوشته غیراخلاقی آقای ابراهیم نبوی به بهانه طنز(!) نشانگر این واقعیت است که اصلاح طلبان نگران خارج شدن کنترل جنبش سبز از دست خود هستند. غافل از این نکته که این اتفاق یعنی خارج شدن کنترل جنبش از دست اصلاح طلبان مدت هاست که افتاده است و آنها نمی خواهند به آن اعتراف کنند. جنبش سبز زمانی از دست اصلاح طلبان خارج شد که آقای کدیور آن شعار دروغین «هم غزه هم لبنان و هم ایران» را از قول سبزها مطرح کرد.

سایت یاد شده می نویسد: اصلاح طلبان در وضعیتی که کنترل جنبش از دستشان خارج شده، به روش تخریب و توهین به منتقدین واقع بین- روشی که طی یک سال و نیم گذشته بارها علیه منتقدین استفاده کرده و با عوام فریبی محض، منتقدین را دشمنان جنبش سبز معرفی کرده اند- متوسل می شوند و این بار هم همان روش را علیه اکبر گنجی به کار گرفته اند. آنها با وارونه جلوه دادن حقایقی که خود نیز از آن آگاهند سعی در تخریب دارند. اما حقیقت چیست؟ گنجی چه می گوید که کسانی این چنین برآشفته اند؟ آنچه که از متن گفتارهای آقای گنجی می توان استنباط کرد این است که تمام تلاش او بر این نکته تمرکز یافته که جنبش سبز را به جنبشی فارغ از وابستگی های حزبی و سازمانی تبدیل نماید. او نه تنها دشمن جنبش سبز نیست بلکه در تلاش است جنبش سبز را از این بن بست تاکتیکی که اصلاح طلبان گرفتارش کرده اند نجات دهد. گنجی می گوید که آقایان موسوی و کروبی! اگر 27میلیون نفر طبق ادعایتان به شما رای داده بودند و تقلب شده، این لشکر 27میلیون نفری کجا هستند؟ و چرا کسی پای شما نایستاد.

از سوی دیگر سایت ضد انقلابی خودنویس با اعتراض به طنز تمسخرآمیز «ا.ن» در سایت روزنت که گنجی را به عنوان فردی «پرت» و «سم دار» توصیف کرده و کوشیده بود همه شکست های افراطیون مدعی اصلاح طلبی را پای وی بنویسد، نوشت: این نامه را به آقای ]ن[ نوشتیم ولی پاسخی نداد. آقای]ن[ شاید یادتان نباشد، ولی در کشاکش بستن مطبوعات، عضو کانون فیلم یکی از دانشگاه های تهران بودم و برای جلسه نقد و بررسی یک فیلم با شما تماس گرفتم، صدای تان پر از استرس بود و با تشکر و نگرانی دعوتمان را رد کردید و گفتید. «اینها بماند برای بعد، فعلاً وقت این کارها نیست». آن روزها و روزها و ماه های قبلش چند درصد از نگرانی تان از حرف های آقای گنجی بود؟ شاید آقایان گنجی و عبدی و ... آن روزها علمدار مبارزه با هاشمی بودند، ولی بقیه اصلاح طلبان چه کردند؟ انتقاد کردند یا در گوشه ای نظاره گر بودند یا هورا می کشیدند؟ شما آن روزها چه می کردید؟ آن روزها که همه نگران بودند مبادا هاشمی به مجلس بیاید و رئیس مجلس شود و اصلاحات منحرف شود! مگر نه اینکه وقتی در زمان انتخابات مجلس ششم زیبا کلام از کوبیدن آقای هاشمی انتقاد کرد همه او را محکوم کردند؟ مگر نه اینکه اینقدر اصلاح طلبان (که آن روزها به اصلاح طلبان دولتی و غیردولتی تقسیم شده بودند) آنقدر بد عمل کردند که شورای شهر دوم را در آزادترین انتخابات کل دوران جمهوری اسلامی (شوراهای شهر سال 1381) به راحتی به اصول گرایان تقدیم کردند.

نویسنده همچنین به طنزنویس فراری که سناریوی اسب تروا را برای 22 بهمن مطرح کرده بود، یادآور شده است: «پارسال که یادتان هست، 22بهمن را می گویم و طرح اسب تروا، می دانستید که من آن روز در میدان آزادی بودم و گریه کردم، آن روز در پایان سخنرانی آهنگران آمد و از همه خواست که در نوحه اش فریاد بزنند یا حسین! بازهم گریه کردم که چه کردیم که شعارمان اینقدر آسان مصادره شد. حتماً به یاد دارید که بعد از آن موضوع شما از همه معذرت خواهی کردید، بعداً چه شد؟ چقدر خودتان را نقد کردید؟ «جرس» را چقدر نقد کردید؟ اثر حرف های آن روزهای شما و جرس (و طرح اجتماع در فلکه صادقیه آقای کروبی) بر عملکرد جنبش چقدر بود و اثر حرف های امروز آقای گنجی چقدر است؟ شخصاً خیلی از حرفهای آقای گنجی را قبول ندارم ولی معتقدم قبل از جوالدوز زدن به دیگران، سوزن زدن به خودتان را فراموش نکنید. اتفاقاً بد هم نیست بخشی از حرف های آقای گنجی را جدی بگیریم، اینکه ماهیت جنبش سبز چیست؟

گنجی در نوشته های اخیر خود ضمن رد ادعای تقلب- به استناد اظهارات فعالان جبهه اصلاحات نظیر بهزاد نبوی، تاج زاده، عبدی و رمضان زاده- تصریح کرده بود این ادعا نمی تواند مبنای تعریف جنبش سبز باشد ضمن اینکه در تعریف کلاسیک، جنبش دارای رهبری و هویت و تشکیلات است که جنبش سبز فاقد آن است.

منتظری در مذاکرات منافقین با رئیس استخبارات صدام چه می کرد؟! (خبر ویژه)

سرکرده گروهک تروریستی منافقین، جریان منتظری در ایران را نزدیک ترین جریان سیاسی به گروه متبوع خود می دانست.

رجوی در آخرین ماه های سال 2000 میلادی (3 سال قبل از سقوط صدام) دیداری با سران حزب بعث و از جمله طاهر جلیل حبوش رئیس استخبارات عراق داشت. به گزارش بولتن نیوز به نقل از کتاب «منافقین خلق»، حبوش در این ملاقات از رجوی می پرسد غیر از دو جناح درگیر در ایران، کدام یک از جریان ها به گروه شما نزدیک است.

سرکرده منافقین در پاسخ می گوید: منتظری! اگر الان وقت بود برایتان شرح می دادم. وقتی ما روحیه و فضای اجتماعی را عوض کردیم ]!![ منتظری وارد شد و جنایت هایی که در حق ما در 12 سال پیش شده بود را فاش کرد.

براساس این گزارش، رجوی 17 خرداد سال 65 به ملاقات برخی مقامات بعثی نظیر عدنان خیرالله (وزیر دفاع) رفت و هفته بعد با صدام دیدار کرد. او به صدام تعبیر «سیدالرئیس» را به کار می برد. در بیانیه وزارت خارجه وقت عراق آمده است؛ «مجاهدین در برابر وسوسه به رسمیت شناخته شدن و استقبال رسمی نتوانستند مقاومت کنند و با آغوشی باز به خدمت صدام رسیدند.»

بدین ترتیب منافقین رسماً به ستون پنجم حزب بعثی عراق بدل شدند، کار عمده این ستون عبارت بود از: جمع آوری اخبار و اطلاعات از محورهای مرزی درون کشور، شرح و بسط نقشه های جغرافیایی، ایجاد بمب گذاری در داخل کشور، همکاری مجدانه جاسوسی با استخبارات عراق، کشف کلمات رمز و شنود بی سیم رزمندگان ایران و ترور. منافقین در سال 67 با عملیات رسوای فروغ جاویدان (مرصاد) گور دسته جمعی بسیاری از اعضای خود را کندند همچنان که سقوط صدام در سال 1382 به منزله تشدید آشفتگی و آوارگی منافقین بود.

آنچه در این میان عبرت آموز است جانبداری منتظری از گروهکی به تمام معنا «مزدور»، «جنایتکار» و «خائن» بود. وابستگان گروهک منافقین در جریان آشوب سال گذشته نیز نقش آفرینی کرده و با طیف های رادیکال اصلاح طلبان هماهنگ شدند. برخی از عناصر گروهکی در بحبوحه آشوب ها و همزمان با روزه خواری در روز قدس، شعار می دادند «مجتهد واقعی، منتظری، صانعی»!

محبوبیت 81 درصدی ایران در قلمرو دولت خودگردان فلسطین (خبر ویژه)

7/81 درصد مردم فلسطین در کرانه باختری رود اردن (مقر تشکیلات خودگردان)، جمهوری اسلامی را بهترین متحد و حامی سیاسی فلسطین می دانند و تنها 2/3 درصد آنها از آمریکا به عنوان متحد یاد می کنند.

این آمار، نتیجه نظرسنجی «تحقیقات و گفتگوی تمدن های فلسطین» وابسته به تشکیلات خودگردان است که توسط بنگاه خبری آمریکایی- صهیونیستی زیپر فاش شده است.

به گزارش خبرگزاری قدس، 73 درصد نظرسنجی شدگان در کرانه باختری رود اردن خواستار آنند که قوانین شریعت اسلام بر حکومت فلسطین حاکم شود. تنها 9/22 درصد هم مایلند جامعه ای به سبک غربی در فلسطین ایجاد شود. 62 درصد شهروندان هم معتقد به رشوه و فساد در تشکیلات خودگردان بوده اند. 3/54 درصد مشخصاً خواستار دگرگونی حکومت سکولار بر حکومت اسلامی شده اند.

طراحان این نظرسنجی در اقدامی موذیانه پرسشی را نیز درباره مسأله هسته ای ایران در این پیمایش گنجانده اند و از این جوانان پرسیده اند نظرشان راجع به «تجهیز ایران به بمب اتمی چیست» که 59 درصد جوانان فلسطینی گفته اند که خواستار تجهیز ایران به سلاح هسته ای هستند.

بنگاه خبری آمریکایی- صهیونیستی زیپر (weaselzippers) که نتایج این نظرسنجی را فاش کرده در تحلیلی ناامیدانه می نویسد: این نتایج نشان دهنده آن است حکومت خودگردان محمود عباس «به وعده های خود برای تربیت جامعه فلسطینی برای همزیستی مسالمت آمیز با اسرائیل عمل نکرده است» و اینکه «قرارداد صلح ناپخته اسلو در واقع موجب افزایش تعداد مسلمانان تندرو در میان جوانان عرب فلسطینی شده است.

در همین حال روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد اسرائیل از بابت کاهش شمار مهاجران یهودی به فلسطین اشغالی به شدت نگران است و آن را چیزی شبیه کابوس می داند. روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از «ناتان شارانسکی» رئیس آژانس بین المللی یهودی نوشت: با وجود تمامی تلاش های صورت گرفته 94 درصد از یهودیان که قادر به تعیین آزادانه سرنوشت خود هستند، قصدی برای مهاجرت به فلسطین اشغالی ندارند و تنها 6 درصد مایل به این کار هستند.

به گفته رئیس این آژانس که خود از تبار جمهوری های استقلال یافته شوروی سابق است، بزرگترین کابوس برای یهودیان کاهش روزافزون شمار مهاجران است، این در حالی است که در نقطه مقابل شاهد افزایش چشمگیر جمعیت فلسطینیان (در مناطق اشغالی سال 1948) هستیم و این مسئله به معنای آن است که شمارش معکوس پیشی گرفتن جمعیت فلسطینیان از صهیونیستها آغاز شده است.

رسالت

شنیده‌ها و نکته‌ها

پرونده دانشگاه آزاد در آستانه مختومه شدن

پرونده جنجالی دانشگاه آزاد با اصلاح مواد 5 و 10 اساسنامه این دانشگاه در شورای انقلاب فرهنگی و صدور اطلاعیه هیئت امنای دانشگاه بسته می‌شود.

پس از چند سال که از طرح پرونده دانشگاه آزاد و تلاش دولت برای نفوذ در مدیریت دانشگاه از یک سو و مقاومت هیئت موسس دانشگاه برای جلوگیری از اعمال نظارت در آن می‌گذرد شنیده‌ها حاکی است سرنوشت این ماجرا به مراحل نهایی نزدیک شده است.

قرار است به زودی مواد 5 و 10 اساسنامه دانشگاه آزاد در دستور کار شورای انقلاب فرهنگی قرار گرفته و با اصلاحاتی برخی اعضای نزدیک به دولت از ترکیب هیئت امنا خارج و افراد مستقل تری جایگزین شوند تا شائبه دولتی کردن دانشگاه آزاد منتفی گردد.

متعاقب این اقدام، هیئت موسس دانشگاه آزاد نیز قرار است با صدور اطلاعیه‌ای موضوع وقف دانشگاه آزاد را که از سوی مقام معظم رهبری ابطال شده است را رسما اعلام و این دانشگاه مطابق اساسنامه جدید مصوب شورای انقلاب فرهنگی به فعالیت خود ادامه دهد.

گزارش‌ها حاکی است که هیئت موسس دانشگاه آزاد هم به این نتیجه رسیده که در دور جدید فعالیت دانشگاه باید مدیریت این دانشگاه تغییر کرده و ادامه مدیریت جاسبی باعث بروز تنش و تقابل با دولت و مجلس می‌شود و به وجود آمدن فضای آرامش در دانشگاه آزاد نیاز به حضور مدیری بدون حاشیه را اجتناب ناپذیر کرده است.

درباره حوزه قم و مراجع چی فکر می‌کردیم و چی شد!

یک اصلاح طلب افراطی و فراری با ارزیابی سفر موفقیت آمیز مقام معظم رهبری به قم از حوزه علمیه و مراجع تقلید و روحانیت ابراز ناامیدی کرد!

علی افشاری از عناصر دون پایه سردمداران افراطی جبهه اصلاحات که پس از سال‌ها پادویی و فرار از کشور به آمریکا پناهنده شده و رسما مواجب بگیر سازمان جاسوسی آمریکاست در مطلبی که در سایت ضد انقلابی روز منتشر کرده ناامیدانه به موفق بودن سفر مقام معظم رهبری به قم اعتراف کرد.

وی که بافته‌های خود در خصوص استقبال سرد مراجع و مردم را از مقام معظم رهبری بر باد رفته معرفی کرد با ناراحتی نوشته، تصور می‌کردیم شکاف بین حوزه و حکومت به بیشترین حد بعد از انقلاب رسیده و حکومت دیگر مشروعیتی دینی در قم ندارد و اکثریت قاطع روحانیون از نظام بریده‌اند!نوچه درمانده افراطیون اصلاح طلب در ادامه اقرار کرد برنامه‌ریزی‌ها در این سفر طوری بود که سفر مقام معظم رهبری به بزرگترین و مهمترین سفر در طول دوران رهبری ارتقا یافت و در کل این سفر موفقیت آمیز باعث تثبیت موقعیت سیاسی و جایگاه مرجعیت مقام معظم رهبری را مستحکم‌تر کرد گرچه ما معتقدیم این موفقیت تاثیری در قشرهای سنی ندارد!

این عنصر فراری مدعی اصلاحات در ادامه خشم خود را نسبت به حوزه علمیه قم و روحانیت متعهد علنی کرد و نوشت حوزه علمیه قم در این سفر نمره مردودی گرفت و قریب به اتفاق بزرگان حوزه اعم از کسانی که دستی در سیاست دارند و چه کسانی که به جدایی دین از سیاست معتقدند به دیدن مقام رهبری رفتند و حوزه قم نشان داد که ظرفیت آن در دفاع از استقلال و کیان خود و اعتراض به ظلم بالا نیست و توانایی جدایی از حکومت و رهبری را ندارد!

این عنصر فراری متمایل به گروهک‌های سلطنت طلب و ملی‌گرا در خارج  در پایان مقاله خود تبلیغ پروژه جدایی حوزه از حکومت را شکست خورده دانست و مایوسانه نوشت در کل امید بستن به گسترش شکاف بین حوزه و حکومت در سلب مشروعیت از حکومت آن گونه که برخی نیروهای سیاسی تبلیغ می‌کنند مانند گره زدن بر باد است!

سبزها جرزنی نکنند، دستمان خالی است

یک سایت ضد انقلابی در خارج صادقانه اعتراف کرد دست جنبش سبز برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات خالی است!

دو مقاله اکبر گنجی درباره تقلب نشدن در انتخابات ریاست جمهوری همانند سوزنی به بادکنک جنبش سبز و سران فتنه بود که نشان داد ادعاهای تقلب در انتخابات چقدر بی‌بنیان بوده است. آرش بهمنی از خبرنگاران اصلاح طلب در مقاله‌ای در روز آنلاین نوشت من هم طرفدار سبزها هستم که می‌گویند احمدی‌نژاد نباید رئیس‌جمهور می‌شد اما معتقدم میرحسین موسوی برنده قطعی انتخابات نبود.

وی در ادامه نوشته هواداران جنبش سبز مدرک حقوقی مورد قبول یک محکمه عادل و منصف برای اثبات پیروزی موسوی در انتخابات را ندارند.

این نویسنده سایت اپوزیسیونی روز آنلاین با دفاع از افشاگری اکبر گنجی در رد ادعای تقلب گفته سئوال و دغدغه‌ای که گنجی مطرح کرده بجا است. همه ما که معتقدیم موسوی در انتخابات پیروز شده است چه سندی برای اثبات پیروزی میرحسین داریم؟!

فرض کنیم مقامات جمهوری اسلامی حاضر شده‌اند در یک دادگاه بی‌طرف بین‌المللی به بحث درباره انتخابات پرداخته و می‌خواهند به رای دادگاه گردن بنهند ما که سبز هستیم و طرفدار میرحسین چه سند و مدرک حقوقی داریم که اثبات کند میرحسین در انتخابات پیروز شده است؟!

قدس

اخبار ویژه 

کشف فیلم دیدار رضاخان و آتاتورک در انباری میوه فروشی

تابناک - به تازگی نسخه ای تازه و متفاوت از فیلم ناطق مربوط به سفر رضاشاه به ترکیه در انبار یکی از میوه فروشی های استانبول پیدا شد. در این فیلم که 76 سال پیش فیلم برداری شده، صدای گفتگوی رضاشاه و آتاتورک شنیده می شود و پس از آن چند صحنه گوناگون از مراسم این سفر به نمایش در می آید.

ادعای رویترز درباره پناهندگی سیاسی «علیزاده»

تابناک- خبرگزاری رویترز مدعی شد: یک دیپلمات سابق در سفارت ایران در هلسینکی که ماه گذشته از مقام خود استعفا داده بود، گفت که فنلاند به او پناهندگی سیاسی داده است. علیزاده به خبرگزاری رویترز گفته است که فنلاند روز چهارشنبه گذشته به او و همه اعضای خانواده اش - مجموعاً شامل پنج نفر - پناهندگی سیاسی داد. حسین علیزاده که رایزن سوم سفارت ایران در هلسینکی بود، یکی از سه دیپلمات ایرانی است که در پی آشوبها و فتنه پس از انتخابات سال 1388 ایران، در اروپا تقاضای پناهندگی سیاسی کردند.

موضوع جنجالی دوره جدید برنامه راز

فارس - نادر طالب زاده، مستندساز درباره موضوعات سری جدید برنامه راز گفت: این برنامه به موضوعاتی مانند ثروت اندوزی برخی افراد و نهادهای دولتی پس از رحلت حضرت امام (ره) اختصاص دارد.

واکنش همسر تاج زاده به انتشار یک عکس

فارس - فخر السادات محتشمی پور، همسر مصطفی تاج زاده از عوامل دستگیر شده در اغتشاشات و فتنه پس از انتخابات سال 88 با حضور در غرفه کانون هابیلیان (خانواده 16 هزار شهید ترور) در هفدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها پس از دیدن تصویر خود در یکی از پوسترها که بیانگر حضور وی و همسرش در خانه شیوا نظرآ هاری، عامل کددار و سرپل منافقین بود، بسیار برآشفت و به مسؤولان غرفه گفت: شما چگونه می خواهید پاسخ خدا را بدهید، فرشتگان خدا شما را لعنت می کنند؟

ضدانقلاب به جیمی کارتر هم رحم نکرد

شبکه ایران- رئیس جمهور اسبق ایالات متحده هم از دست اقدامات و مواضع عجیب جریان اپوزیسیون در امان نماند. گروهی از افراد ضدانقلاب ساکن لس آنجلس در اعتراض به آنچه نقش جیمی کارتر در روی کار آمدن! جمهوری اسلامی نامیدند، در محلی که او برای امضاکردن کتاب تازه اش حاضر شده بود، به تجمع و تظاهرات پرداختند و شعارهایی را علیه او سر دادند.

چمران: می خواهند شوراها را جمع کنند

عصر ایران - رئیس شورای شهر تهران در خصوص تصویب ماده ای که بر مبنای آن از این پس شهرداران تهران و مراکز استانها با پیشنهاد وزیر کشور و رأی اعضای شورای شهر انتخاب می شوند، گفت: مشخص است که می خواهند شوراها را جمع کنند، مردم سالاری را جمع کنند و بگویند فقط دولت.

انهدام خانه فساد زنان جمهوری آذربایجان در آستارا

رجا - فرمانده هنگ مرزی آستارا از کشف و انهدام خانه فساد سه تبعه زن جمهوری آذربایجان در آستارا خبر داد.

احتمال برخورد با بنیاد باران در صورت اثبات تخلفات

باشگاه خبرنگاران- حمید رسایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در صورت احراز کجروی های بنیاد باران که تحت تأثیر محمد خاتمی ایجاد شده با این بنیاد برخورد می شود.

اعتراف پسر سکینه محمدی

رجا- سجاد.ق پسر سکینه «م» که چندی پیش به همراه وکیل مادر خود و دو تبعه آلمانی بازداشت شد، اعتراف کرده است که این ماجرا به کانالی برای کاسبی سیاسی ضد انقلاب و سؤاستفاده وکلای ماجراجو برای گرفتن پناهندگی تبدیل شده است.

مأموریت جدید شیرین عبادی

باشگاه خبرنگاران- شیرین عبادی که پیشینه طولانی دخالت در سیاستگذاریهای ایران را دارد این بار در آستانه انتخابات هفتم نوامبر در کشور برمه پا را فراتر گذاشته و به دخالت سیاسی در این کشور پرداخته است. به گزارش پایگاه خبری پروگرسیو، عبادی در این مقاله خود به دفاع از آنگ سان سوچی رهبر حزب مخالف دولت برمه پرداخت و وی را خواهر خود خواند.

پس از هدفمندی یارانه ها فقیری نمی ماند

فارس- محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تاکنون ثروتمندان استفاده بیشتری از یارانه ها داشتند، گفت: با اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها سرمایه ها در محل مناسب هزینه می شود و دیگر فقیری در کشور نخواهیم داشت.

3 ایرانی محکوم به حبس ابد در قطر آزاد شدند

مهر- سه ایرانی زندانی در قطر که با حکم حبس ابد روبرو بودند با پیگیریهای ایران و سپری کردن بخشی از دوره محکومیت آزاد شدند. این سه نفر به اتهام حمل و قاچاق مواد مخدر در قطر بازداشت شده و به حبس ابد محکوم شده بودند. این افراد دو شب پیش به ایران بازگشتند.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات