تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۲  ، 
کد خبر : ۱۸۱۲۳۳

امپراتوری ماشین جنگی صهیونیست‌ها برای تسلط بر جهان (بخش اول)

اشاره: یک پایگاه اطلاع‌رسانی عربی با ارائه گزارشی به بررسی سازمان‌ها و تولیدات نظامی رژیم صهیونیستی پرداخته و همچنین سازمانها و مؤسساتی را معرفی کرده است که با حمایت این رژیم و بدون توجه به معاهده‌های بین‌المللی به تولید انواع مختلف سلاح‌ها مشغولند و سودهای کلانی را از این راه به جیب می‌زنند. پایگاه خبری "الانتقاد نت" در گزارشی به بررسی سازمان‌ها و تولیدات نظامی رژیم صهیونیستی پرداخته است.

موسسات نظامی رژیم صهیونیستی 
سازمان صنایع هوایی رژیم صهیونیستی: (IAI)
این سازمان در سال 1324ش با هدف حفظ و تعمیر هواپیماهای غیرنظامی و نظامی رژیم صهیونیستی تأسیس شد و امروزه بدون شک یکی از عظیم‌ترین مجموعه‌های صنعتی اسرائیل به شمار می‌آید؛ بیش از 25000 کارگر در آن مشغول به کارند و 60 درصد محصولات آن به خارج و ما بقی به مؤسسات نظامی این رژیم اختصاص می‌یابد که میانگین درآمد سالانه آن 1 تا 2 میلیارد دلار است؛ از جمله این محصولات جنگنده‌های (کفیر)، (لاوی) (فانتوم 2000) و بالگردهایی مانند (وست وند) است؛ بخش الکترونیک این سازمان نیز شامل تعدادی از شرکت‌ها می‌باشد از جمله شرکت (آلفا) ویژه صنعت رادار، شرکت‌های (تامام)، (م.ب.ت)، (م.ل.م) که مجموعه متنوع و مختلفی از رادارهای زمینی، هوایی، دریایی، پدافند هوایی، هدایت و کنترل موشک‌های دریایی "جبرئیل" و نیز سیستم‌های هدایتی موشک‌های هوا به هوا را تولید می‌کنند. 
سازمان صنایع نظامی رژیم صهیونیستی: (IMI)
این سازمان یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌های صنایع جنگی رژیم صهیونیستی وابسته به وزارت جنگ این رژیم است که کار خود را با ساخت سلاح‌های کوچک و مهمات ویژه آن آغاز نمود و امروز بیش از 15000نفر در آن مشغول به کارند؛ میزان فروش سال‌های اخیر این سازمان 800 تا 1000 میلیون دلار بوده که 40 درصد آن مخصوص صادرات می‌باشد. در کنار تولید سلاح‌های کوچک، سلاح‌های سنگینی همچون تانک (مرکاوا)، انواع توپهای 105 میلی متری، ماشین‌های زرهی، بمب‌های موشکی، توپ‌های ضد هوایی، انواع مهمات و مین‌ها، اجزای هدایت موشک‌های هوا به هوا، بمب‌های ارتعاشی، مواد جنگ شیمیایی و انواع مواد منفجره تولید می‌شود. 
سازمان رافائل: (RAFAEL)
این سازمان بعنوان گروه پیشبرد تدابیر و فنون جنگی، شناخته شده و وابسته به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی می‌باشد که هدف آن بررسی و پیشبرد فنون جنگی جدید با تکیه بر تکنولوژی پیشرفته و برنامه‌ریزی ویژه توسعه فنون مورد نیاز با اهداف منطقه‌ای و خارجی است؛ این سازمان اقدام به طراحی و ساخت سلاح و تجهیزات آن می‌کند از جمله این سلاح‌ها عبارتند از موشکهای کنترل از راه دور، تجهیزات نشانه گیری و شلیک، پردازنده‌های الکترونیک، تجهیزات الکترونیکی تعیین مسافت و نیز ساخت موشک‌های زمین به زمین، زمین به هوا (مانند شافیت - 2)، طراحی هدفگیری، طراحی جنگ الکترونیک، فنون پاتکهای جنگ الکترونیک و بمبهای هوشمند که در مجموع 6000 نفر در این سازمان مشغول به کارند و میزان درآمد آن حدود 500 تا 800 میلیون دلار است. 
شرکت تعمیرات کشتی رژیم صهیونیستی: (ISL)
این شرکت، شرکتی دولتی با مرکزیت حیفا است که 1000 نفر در آن مشغول بکارند و به فعالیت‌های نظامی و غیرنظامی در زمینه ساخت انواع کشتی‌ها، لنچ‌‌های موشک‌انداز، کشتی حمل تانک، قایق‌های گشتی تندرو و موشک‌های سطح به سطح جبرئیل مشغولند که میزان صادرات سالانه آن 500 میلیون دلار است؛ اضافه بر این، این شرکت اقدام به ساخت قایق‌های حمل موشک (ویشیف) برای کشور هند می‌نماید. 
شرکت سولتام: (SOLTAM)
این شرکت یکی از شرکت‌های مجتمع صنعتی "کور" (KOOR) وابسته به هستدروت - سندیکای کارگران رژیم صهیونیستی - می‌باشد که با همکاری شرکت فنلاندی تابیلا انواع خمپاره‌ها و مهمات آنها را تولید می‌کند. این شرکت در دهه هفتاد توپهای 155 میلیمتری و انواع مهمات آن را تولید کرد و میزان ارزش صادرات آن در سال 1979 به 60 میلیون دلار رسید. 
شرکت تادیران: (TADIRAN)
این شرکت تحت مالکیت مشترک وزارت جنگ و مجتمع کور می‌باشد و علاوه بر برخی محصولات غیرنظامی، باطری‌های خشک، سیستم‌های بی‌سیم، صنایع الکتریکی همچون کامپیوتر و سیستم‌های ارتباطی، دستگاه‌های پارازیت و نیز هواپیماهای بدون سرنشین را جهت انجام مأموریت‌های شناسایی، رهبری و کنترل تولید می‌کنند. 
شرکت بت شمش: (SHEMSH)
این شرکت تحت مالکیت مشترک دولت و یک تاجر مالک کمپانیهای فرانسوی می‌باشد که موتورهای جت ویژه هواپیماهای "نوحاماحستر"، "کفیر"، "فانتوم - 4" و موتور بالگرد "سوپر فریلون" را تولید می‌کند. 
شرکت ایلوپ: (ELOP)
این شرکت شاخه‌ای از شرکت "تادیران" است و تجهیزات با تکنولوژی پیشرفته‌ای همچون دید در شب، جهت یابی، تعیین مسافت، کنترل از راه دور را تولید می‌کند. 
شرکت ایل - اسرائیل: (AEL - ISRAEL)
این شرکت نیز تحت مالکیت مشترک شرکت (تادیران) و برخی سرمایه گذاران آمریکایی بوده و تولیدات آن منحصر است به سیستم‌ها، دستگاه‌های ارتباطی و ماشین‌های محاسباتی دیجیتال. 
شرکت البیت: (ELBIT)
این شرکت تحت مالکیت شرکت (دیسکاونت انفستمنت) بوده و سیستم‌های ارتباط بیسیم، کامپیوترها، سامانه‌های ویژه کدگذاری و نیز سیستم‌های شلیک هواپیماها و تانک‌ها را تولید می‌کند.
اسرائیل و صادرات سلاح‌های مرگبار به جهان
در حال حاضر رژیم صهیونیستی بدنبال صادرات تجهیزات آمریکایی الاصل با تکنولوژی پیشرفته است، این تجهیزات در مناطق متشنج جهان ضروری و مورد نیاز است. از مهمترین این تجهیزات دستگاه‌های رادار فالکن برای هشدار سریع است که به کشورهایی از جمله هند و چین صادر می‌شود، این رژیم طی قراردادی سه دستگاه فالکون با قیمت 1/1 میلیارد دلار را به هند فروخته و همچنان گفت‌وگوها با چین در حال انجام است تا علیرغم مخالفت آمریکا ضمن فریب این کشور، طی معامله‌ای تعداد نامشخصی از این دستگاه‌ها را با قیمتی حدود 2 میلیارد دلار به چین بفروشد.
رژیم صهیونیستی همچنین هواپیماهای بدون سرنشین (شماوت، ماستیف، هانتر) را در بخشهای سه‌گانه دریایی، هوایی و زمینی، به بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده صادر می‌کند؛ سیستم موشکی ضد موشک (آرو/ حیتس) از بارزترین تجهیزات نوینی است که رژیم صهیونیستی آن را به ترکیه، هند و سایر کشورها صادر می‌کند تا جائیکه حجم معامله موشک‌های آرو به هند به 5/2 میلیارد دلار می‌رسد. رژیم صهیونیستی همچنین اقدام به صادر کردن تکنولوژی ماهواره‌های جاسوسی کلاس (اوفیک) و مهمات هوشمندی همچون (موشکهای هوا به هوا، هوا به زمین و گلوله‌های کنترلی توپ)، قایق‌های حمل موشک (ریشیف) می‌نماید؛ از طرفی رژیم صهیونیستی جنگنده‌های هندی و روسی الاصل (میگ - 21) را ارتقا بخشیده و آنها را مجهز به سیستم‌های راداری و دستگاه‌های ارتباطی ساخت رژیم صهیونیستی می‌کند؛ این رژیم ارتقای جنگنده‌های ترکیه با نام (اف - 4) و تانک‌های ترکی - آمریکایی‌الاصل با نام‌ ام - 60 را نیز در دست اقدام دارد.
تولیدات نظامی رژیم صهیونیستی
سلاح‌های کوچک و سبک: اسلحه‌های خودکار (جلیل)، مسلسل‌های کوچک (عوزی)، انواع مسلسل‌های سبک، متوسط و سنگین و مهمات آنها و صادرات به اکثر کشورهای جهان.
ماشینهای زرهی: ساخت تانک (مرکاوا 1، 2، 3، 4) و ارتقای تانک‌های قدیمی روسی، ساخت خودروی زرهی (راقی) و خودروی زرهی (شاوت) و نیز ارتقای خودروی زرهی آمریکایی م 113 و تجهیز آن به موشک‌های ضد تانک و بکارگیری سپرهای مرکب و سپر شوبهام از فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در این زمینه است.
توپ: رژیم صهیونیستی توپهای 105 میلیمتری، 155 میلیمتری خودکار و نیز 120 میلیمتری ویژه تانکها را تولید می‌کند، علاوه بر این خمپاره‌های 81 میلیمتری، 120 میلیمتری، 160 میلیمتری (سولتام) نیز در سرزمین‌های اشغالی تولید می‌شود، ضد موشک‌های متحرک 290 میلیمتری "زئیف مار" 160 میلیمتری لار و 350 میلیمتری مار و همچنین تولید مهمات سنتی و نیز بمب‌های ضد تانک، خوشه‌ای، فسفری خودکار و نیز ساخت دستگاه‌های کنترل آتش از جمله رادار، واحدهای صوتی و نیز هواپیماهای بدون سرنشین از دیگر تولیدات سرزمین‌های اشغالی است.
سلاحهای ضدتانک: رژیم صهیونیستی انواع موشک‌های آمریکایی ضدتانک TOW، موشک‌های (دراگون)، موشک‌های (ماباث) و (لاهات) را تولید می‌کند که همه اینها از نسل دوم موشک‌های لیزری می‌باشند. از دیگر سلاح‌های ضد تانک رژیم صهیونیستی عبارتست از موشک‌های بدون لرزش 82 میلیمتری، 90 میلیمتری و موشک‌های B-300.
هواپیماها: رژیم صهیونیستی اقدام به ساخت جنگنده‌های کفیر به تقلید از تکنولوژی میراژ فرانسه نموده و دو نمونه از جنگنده‌های (لاقی) را در دهه هفتاد به تقلید از تکنولوژی جنگنده آمریکایی (اف - 16) می‌سازد که این طرح بدلیل هزینه‌های بالایی که داشت متوقف شد؛ سازمان صنایع هوایی این رژیم جنگنده آمریکایی "اشمای هوک" و نیز فانتوم را به فانتوم 2000 ارتقا بخشید و اصلاحاتی را در جنگنده F-16 ایجاد نمود، از دیگر تولیدات این رژیم می‌توان به هواپیماهای آموزشی "فوجا مستر"، "Sea Scan" و "Gambit" اشاره کرد.
هواپیماهای بدون سرنشین: رژیم صهیونیستی از انواع مختلف این هواپیماها در زمینه‌های مختلف استفاده می‌کند؛ از شناسایی و کنترل آتش گرفته تا تجهیز به موشک‌های ضدتانک نفر می‌سازند؛ این هواپیماها همچنین در نابودی اهداف زمینی بکار برده می‌شوند. این رژیم همچنین موفق به تولید و عرضه محصولاتی همچون "ماستیق"، "اسکات"، "بایونر"، "کادار" شده و اخیرا نیز موشک‌های بدون سرنشین (بی. بی. ال. آی) را طراحی کرد که مأموریت آن مقابله هوایی با موشک‌های بالستیک، "هرمس - 450"، "هانتر"، "هاربی" و "فایر بی‌" می‌باشد.
گلوله‌های جنگی: اسرائیل در این زمینه بمب‌های هدایت شونده را ساخته و طراحی کرده است، موشک "عوفر" با ردیابی حرارتی، موشک "برامیدز" با ردیابی تلویزیونی، موشک "جیولتینی" با ردیابی حرارتی و لیزر و سامانه "یوریل فیست" به تقلید از موشک‌های زمین به هوای "شرایک" از دیگر محصولات ساخت رژیم صهیونیستی در این زمینه است، موشک‌های هوا به هوای "شفریر" و "یایسون" در 5 نوع، موشک هوا به زمین "لوز 1 و 2" و "وول‌ای" و "مافریک" و "بوب‌ای" و "هیل فایر" و موشک‌های "جبرائیل" از دیگر تجهیزات ساخت رژیم صهیونیستی در این زمینه است.
موشکهای بالستیک: رژیم صهیونیستی موشک‌های بالستیک فرانسوی MD-620 و MD - 660 را ارتقا داده و مدلهای جدید (اریحا - 1، 2، 3) را از آن تولید نموده است که برد مدل اخیر به 2700 کیلومتر می‌رسد؛ این رژیم همچنین موفق شد مرز موشک‌های قاره‌پیما را شکسته و موشکهای (شافیت) با برد 4500 کیلومتر را تولید کند که قادر به پرتاب ماهواره‌های نوع (افیک) بوده و می‌تواند کلاهک‌های سنتی و مدرن را تا وزن 1000 کیلومتر حمل کند، این موشک‌ها دارای گلوله‌های ثابت و متحرک می‌باشند.
موشکهای کروز: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا، موشک‌های کروز (هاربون) را بمنظور تجهیز زیردریایی‌های آلمانی نوع "دولفیتی" خود تولید می‌کند و برای دستیابی به موشک‌های کروز (هاربون AGM - 84) و مجوز ساخت آن در حال مذاکره و گفت‌وگو است.
سلاح دفاع هوایی زمینی: این رژیم توپها، مسلسل‌ها و هواپیماهای کالیبر20 میلیمتری، 40 میلیمتری، 35 میلیمتری، 30 میلیمتری و موشکهای کوتاه برد زمین به هوا (باراک) را تولید می‌کند، و موشک‌های زمین به هوا "هوک" و "شابراک" را ارتقا بخشیده است.
پدافند ضد موشکی: رژیم صهیونیستی تدابیر مختلفی جهت مقابله با موشک‌های بالستیک اعراب در نظر گرفته است این اقدام با همکاری آمریکا در قالب طرح (حوما) شامل موشک‌های (حیتس/ آرو/ سهم) شکل گرفته است، سلاح‌هایی با انرژی حرکتی (K.E.W) که با انرژی الکترومغناطیسی کار می‌کند و سلاح‌های لیزری (D. E. W) و سامانه لیزری (THEL) برای موشک‌های کوتاه‌برد از دیگر تجهیزات ساخته شده در این زمینه است.
سلاح دریایی: رژیم صهیونیستی در بخش دریایی نیز لنچ‌های موشکی (عالیا، سعر، اشیف) مجهز به موشک‌های (هاربون، جزئیل و توپهای 76 میلیمتری) و قایق‌های گشتی سریع (دفورا، سوپر دفورا، ناشال، دوب کات، کاترمن) و موشک‌های سطح به سطح (جبرئیل 1، 2 و 3) را تولید نموده است.
تجهیزات ارتباطی: رژیم صهیونیستی سیستم‌های ارتباطی با فرکانس بالا (HF)، بسیار بالا (VHF) و فوق آن (UHF) و نیز ارتباط با موج‌های میلیمتری، نامه‌های کددار و... را تولید می‌کند.
رادارها: رژیم صهیونیستی رادارهای جنگنده‌های (EL/M - 2001) و هوابرد (ELM 2035) و رادارهای دریایی(EL/M - 2200) و رادارهای زمینی دوربرد (EL/ M2121) و سیستم هشدار هوایی (فالکون) را تولید نموده که به چین و هند نیز صادر شده است.
تجهیزات دید: رژیم صهیونیستی تجهیزات دید در شب با امکان تمرکز نور و یا حساسیت حرارتی تولید می‌کند؛ از دیگر تولیدات آن عبارت است از واحدهای لیزری جهت تعیین مسافت‌ها از طریق فیبرهای نوری و نیز دستگاه‌های انتقال تصاویر ویدئویی از طریق پایگاه‌های کنترل زمینی، هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین، بعلاوه دریافت اطلاعات از هواپیماهای بدون سرنشین.
جنگ الکترونیک: رژیم صهیونیستی سیستم‌های شنود بیسیم موجهای بسیار بالا را تولید می‌کند و نیز تجهیزات شناسایی بیسیم، جلوگیری و انسداد ارتباطات تاکتیکی، سیستم‌های شناسایی و سیستم‌های بازدارنده رادارهای مثبت منفی علیه موشک‌ها و رادارها را که از طریق ایستگاههای زمینی یا هواپیماهای ویژه و مجهزی مانند (اراقا) صورت می‌گیرد، تولید می‌کند.
مهندسی: رژیم صهیونیستی تمامی انواع استحکامات، پلهای مکانیکی فوری، دستگاه‌های کشف بمب، تولید مین‌های ضد نفر، انواع تانک‌ها، بیل‌ها و بلدوزرها و تجهیزات مین روبی و و اژدرهای نیگالور و برخی دیگر از تجهیزات مهندسی را تولید می‌کند.
سلاح هسته‌ای: رژیم صهیونیستی نیروگاههای پلوتونیوم 239 و اورانیوم غنی‌شده 235 تولید نموده و از طریق پلوتونیوم موفق به ساخت بیش از 250 سلاح هسته‌ای(بمب هواپیما، موشک و توپ) استراتژیکی و تاکتیکی، شکافت‌پذیر، ترکیبی و نیتروژنی شده و چندین آزمایش هسته‌ای در النقب و جنوب آفریقا و هند انجام داده است.
سلاحهای شیمیایی: رژیم صهیونیستی انواع گازهای جنگی ضد اعصاب (زارین، VX)، گازهای التهاب آور پوستی (فوسجیتی، مطرد)، گازهای التهاب‌آور ریوی، مسمومیت خونی، اشک‌آور تولید می‌کند و نیز مواد آتش‌زا مانند نابالم، سموم قارچی (ترکسینات) و نیز گازهای دوگانه را تهیه می‌کند؛ همچنین رژیم صهیونیستی تمامی انواع تجهیزات حفظ و نگهداری و شناسایی پرتوهای شیمیایی را تولید می‌کند.
سلاحهای جنگ بیولوژیک: رژیم صهیونیستی در کارخانه (نیس زیونا) انواع مختلفی از سلاح‌های جنگ بیولوژیک مانند سلاحهای قارچی، باکتریایی (دملهای کشنده)، ویروسی (تب برفکی، آبله و تیفوس) را تولید می‌کند.
سلاح‌های انفجار حجمی: رژیم صهیونیستی سلاحهای انفجار حجمی را تولید می‌کند که قادر به تولید امواجی با فشار هوای 4540 و انفجار آن در هوا هستند مانند بمب CBU-55، CBU-72، LU-395، که از انفجار گازهای اکسید اتیلن و اکسید پروپیلن به دست می‌آید.
ماهواره‌ها: رژیم صهیونیستی انواع مختلفی از ماهواره‌ها را ساخته و به فضا پرتاب نموده است، از جمله سلسله ماهواره‌های جاسوسی (افیک 1 - 5)، (ایروس) و ماهواره‌های ارتباطی (عاموس 1- 3) و ماهواره‌های هواشناسی.          ادامه دارد...

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات