صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۱۸۲۲۲

به بهانه سالگرد درگذشت دکتر سعید کاظمی آشتیانی، رویش مبارک انقلاب


 همزمان با شانزدهم دیماه 86 دومین سالگرد درگذشت دکتر سعید کاظمی آشتیانی فرا رسید.

این دانشمند جهادگر در سال های حضور پربار خود به عنوان رئیس جهاد دانشگاهی واحد دانشگاه علوم پزشکی ایران و رئیس پژوهشکده «رویان»، نقشی راهبردی در هدایت تحقیقات تولید سلول های بنیادی، شبیه سازی و درمان ناباروری داشته است.

وی در اول فروردین ماه سال 1340 در تهران چشم به جهان گشود و پس از طی دوران تحصیلی در مقطع متوسطه، در رشته فیزیوتراپی وارد دانشگاه علوم پزشکی ایران شد و در این رشته و در همین دانشگاه موفق به کسب مدرک کارشناسی ارشد شد.

دکتر کاظمی تحصیلات دکتری را نیز در اسفند ماه 1376 در رشته علوم تشریحی دانشگاه تربیت مدرس به پایان برد.

وی از آبان ماه 1363 همزمان با گذراندن دوران دانشجویی وارد جهاد دانشگاهی شد و در سی ام آبان سال 1371 با حکم رئیس وقت جهاد دانشگاهی، به عنوان رئیس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران منصوب شد.

دکتر کاظمی آشتیانی در سال 1376 طی حکمی از سوی رئیس جهاد دانشگاهی همزمان با مسئولیت ریاست جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران، به عنوان مشاور رئیس جهاد دانشگاهی منصوب شد.

دکتر کاظمی آشتیانی پس از پیگیری و تلاش فراوان درخصوص راه اندازی موسسه رویان، نهایتاً موفق به راه اندازی این مرکز شد و در بیست و سوم آبان سال 1377 با حکم دکتر منتظری، رئیس جهاد دانشگاهی و با حفظ سمت به عنوان رئیس پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی منصوب شد.

زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی همچنین از سال 1371 به عضویت شورای علمی جهاد دانشگاهی درآمد که تا زمان فوت این مسئولیت ها را برعهده داشت.

توسعه تحقیقات در زمینه باروری و ناباروری، تولید، تکثیر و انجماد سلول های بنیادی جنینی، اجرای نخستین طرح همانندسازی حیوانات در خاورمیانه، راه اندازی و برگزاری شش دوره جشنواره بین المللی رویان، برگزاری دو دوره جشنواره آسیایی « بهداشت خانواده» و ده ها فعالیت ارزنده علمی دیگر، دستاورد عمر کوتاه اما پرثمر این جهادگر متعهد و خستگی ناپذیر است.

وی سال 83 به دلیل تلاش های فراوان در زمینه تحقیقات سلول های بنیادی جنینی به عنوان یکی از چهره های ماندگار کشور معرفی و تقدیر شد.

مقام معظم رهبری: دکتر کاظمی آشتیانی از رویش های مبارکی بود که آینده درخشان علمی را در کشور نوید می دهند

حضرت آیت الله خامنه ای به مناسبت درگذشت دکتر سعید کاظمی آشتیانی، رئیس پژوهشکده «رویان»، محقق و عضو برجسته جهاد دانشگاهی، پیام تسلیتی صادر کردند.

متن این پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با تاسف و تلخکامی، خبر درگذشت دانشمند مومن و جهادگر، مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی را دریافت کردم و بر فقدان آن شخصیت ارزشمند که کانون امید و ابتکار و نوآوری بود، افسوس خوردم.

وی یکی از فرزندان صالح انقلاب و از رویش های مبارکی بود که آینده درخشان علمی در کشور را نوید می دهند.

موسسه رویان که مجمع ارزشمندی از نوآوران و جهادگران عرصه علوم زیستی است، در پیدایش و رشد و اعتلای خود، مدیون همت و ایمان و پشتکار این دانشمند جوان و بلند همت است.

اینجانب ضایعه دردناک فقدان این عنصر خدوم و باارزش را به خانواده گرامی و همکاران عزیزش صمیمانه تسلیت می گویم و از خداوند متعال، رحمت و علو درجات را برای وی و صبر و سکینه الهی را برای بازماندگان و همراهانش مسالت می کنم.

رئیس جمهور: مرحوم کاظمی آشتیانی مظهر «توانستن و شدن» بود

دکتر احمدی نژاد، رئیس جمهوری کشورمان نیز در پیامی فقدان دکتر کاظمی آشتیانی، رئیس پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی را تسلیت گفت.

متن کام این پیام بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

درگذشت نابهنگام برادر جهادگر، مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی موجب تاثر فراوان اینجانب گردید. فقدان این جوان عالم و پرتلاش برای جامعه اسلامی و دانشگاهی ما سخت و ناگوار است، او در کنار جوانان برومند این سرزمین، مظهر توانستن و شدن بود.

او این خودباوری و اعتماد به نفس علمی را که شعاع آن در پرتو انقلاب اسلامی و رهبری امام(ره) در این کشور پرتوافکن شده بود، به منصه ظهور رساند و نشان داد که می توان در همه زمینه ها از جمله تحقیقات و علوم جدید به قله های عظیم تمدن مادی و معنوی نائل آمد.

پژوهشکده رویان که با همت او به دستاوردهای بزرگی از جمله ساخت سلول های بنیادین و درمان ناباروری نائل آمد، ضمن خدمات عظیمی که به درمان بیماران نمود، نهضتی را پایه گذاری کرد که با تلاش و جهاد همکاران علمی او و فرزندان جهاد دانشگاهی، متوقف نخواهد شد.

اینجانب این مصیبت را به خانواده محترم ایشان، جهاد دانشگاهی، جامعه علمی و دانشگاهی و عموم مردم شریف و عزیز تسلیت می گویم و ضمن طلب غفران و رحمت برای آن فقید سعید، یقین دارم خداوند متعال جوانان این کشور را در رسیدن به قله های بلند ایمان و عزت و استقلال یاری خواهد نمود.

 

   

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات