تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۱۸۶۰۶۸
سه صاحب نظر سیاسی در گفتگو با شما:

باید اصول اخلاقی بیش از پیش بر روابط اصوگرایان حاکم گردد

گروه سیاسی - محمدصادق نیلی: ضرورت حفظ وحدت و بازسازی جریان اصولگرا از جمله مسایلی است که این روزها از سوی دلسوزان این جریان مورد تاکید قرار می‌گیرد. اصولگرایان معتقدند آنان باید ضمن حفظ وحدت از مغرور شدن بپرهیزند و تجربه اصلاح‌طلبان را که پس از پیروزی در چند انتخابات مغرور شده و منجر به شکست آنها در سایر انتخاباتها شد، تکرار نکنند. شما در گفت‌و‌گو با سه صاحبنظر سیاسی جریان اصولگرا به بررسی این موضوع پرداخته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر وفاق جریان اصولگرا حول خدمت به انقلاب اسلامی و رفع مشکلات مردم تاکید و تصریح کرد: مردم در چند انتخابات اخیر احساس کردند که جریانی بدنبال خدمت به انقلاب و گشودن گره کار آنها نیست و از این رو به آن جریان پشت کردند.
وی گفت: این رفتار هوشیارانه مردم باید برای جریان اصولگرا عبرت باشد و بدانند که مردم با کسی عقد اخوت نبسته‌اند.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تصریح به اینکه نیازی به تشکیل احزاب و گروه‌های جدید نیست اظهار داشت: مهم این است که جهت‌گیری گروهها و احزاب موجود به سمت آرمان‌ها و ارزش‌ها باشد و با کنار گذاشتن منافع فردی، حزبی و گروهی تنها به تحقق اهداف بلند انقلاب بیندیشند.
خاتمب افزود: همه اصولگرایان اعم از آنها بر مسند قدرت هستند و یا نیستند باید دولت را کمک کنند. وی بر رعایت شایسته‌سالاری توسط دولت تاکید کرد و با بیان اینکه دولت باید شایستگان همراه یا غیر همراه در انتخابات را به کار گمارد گفت: قرآن کریم تصریح دارد که غرور مسلمانان در جنگ حنین عامل شکست آنها بود و در هر جریان سیاسی اگر کسانی خود فاتح مطلق بدانند و از موازین اخلاقی فاصله بگیرند حتما شکست خواهند خورد چرا که شکست با غرور همراه است.
خاتمی با تصریح به اینکه جریان اصولگرا بیش از گذشته نیاز به درس اخلاق دارد گفت: از این پس باید اصول اخلاقی بیش از پیش بر روابط اصولگرایان حاکم گردد و شاهد تحمل و سعه صدر بیشتری باشیم.
وی افزود: باید با رعایت تقوا، من و ما محو در خدا شود.
دبیر کل انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار نیز پرهیز از غرور را نخستسن گام در مسیر وقاف دانست و گفت: اصولگرایی تنها شعار نیست بلکه پایبندی به سلسله‌ای از اصول و اعتقادات است که اگر جریان اصولگرا به آن پایبند باشد می‌تواند ادامه حیات دهد وگرنه با رویگردانی مردم و با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.
احمد کریمی اصفهانی با یادآوری پیروزی جریان اصولگرا هر سه مقطع پی در پی انتخابات شورای شهر دوم، مجلس هفتم و ریاست جمهوری نهم بیان داشت: در این انتخابات به لحاظ وفاقی که در عمده مسایل داشتیم پیروز بودیم اما پس از این مرحله غروری در اصولگراها جریان یافته که بزرگترین آسیب اصولگرایی است.
وی تصریح کرد: اگر اصولگرایان به خود نیایند به سرنوشت بدی دچار خواهند شد.
همچنین محمدکاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه باید محورهای وفاق که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است مورد توجه قرار گیرد اظهار داشت: توجه به اسلام ناب محمدی بعنوان دستورالعملی که می‌تواند جامعه اسلامی را با تکیه بر احکام خود اداره نماید و نیز دفاع از نظامی که با فداکاری و جانفشانی‌های پیر و جوان بخصوص با ایثار روحانیت معظم شیعه بنیان گذارده شده است دو محور از محورهای وفاق مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
وی قانون اساسی و جایگاه ولایت فقیه را دو محور عمده دیگر در جهت وحدت و همگرایی جامعه خواند و بیان داشت: اصولگرایان نیز باید حول این چهار محور گرد آیند و با تاکید بر این چهار محور حرکت تاریخی خود را که در سه انتخابات اخیر موجب رویکرد مردم به جریان اصولگرایی شده است ادامه دهند.
ابنارلویی با تاکید بر پرهیز از خودستایی و نیز نادیده انگاشتن اختلافات جزئی گفت: خدمت و پیشرفت دو شعار کلیدی اصولگرایان بوده که رویکرد و اقبال مردم را در پی داشته است.
این کارشناس مسایل سیاسی تصریح کرد: اگر اصولگرایان در پست‌های مختلف بر سیاق این دو شعار کلیدی خود پیش روند و تصویری از خدمت را پیش روی مردم گذارند می‌توانند همچنان حرکت رو به جلو داشته باشند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات