تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴  ، 
کد خبر : ۱۸۷۰۱۱

تاکید بوش در ادامه سیاست‌ مداخله‌جویانه در امور ایران


رییس‌جمهوری آمریکا با تکرار ادعاهای گذشته خود، در جدیدترین جوسازی علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران، آن را تسلیحاتی نامید و بار دیگر به ادامه مداخله‌جویی‌های آمریکا در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، جرج بوش جمعه گذشته ایران را به مهم‌ترین حامی تروریسم در جهان متهم کرد. این در حالی است که آمریکا حامی اصلی رژیم صهیونیستی است که بانی تروریسم دولتی در جهان است. بوش که تلاش می‌کرد برنامه هسته‌ای ایران را تسلیحاتی جلوه دهد، گفت، آمریکا به تهران اجازه نخواهد داد به تسلیحات هسته‌ای دست یابد.
آمریکا که خود نخستین استفاده‌کننده از بمب‌های اتمی در جهان است به تازگی ساخت نسل جدیدی از تسلیحات اتمی را آغاز کرده است و هم اکنون آزمایش مشترک هسته‌ای این کشور با انگلیس در صحرای نوادا به بحث داغی در محافل بین‌المللی و مراکز مبارزه با گسترش تسلیحاتی هسته‌ای تبدیل شده است. بوش در سخنانی در دفاع از استراتژی خود در جنگ جهانی علیه به اصطلاح تروریسم ادعا کرد، به جامعه‌ای غیرشفاف که مهم‌ترین حامی تروریسم در جهان است نمی‌توان اجازه داد به خطرناک‌ترین تسلیحات جهان دسترسی پیدا کند.
جمهوری اسلامی ایران بارها با رد ادعای غربی‌ها و آمریکا تاکید کرده که برنامه هسته‌ای آن صرفا صلح‌آمیز بوده و تهران به دنبال توسعه تسلیحات هسته‌ای نیست و برای اثبات این امر همکاری‌های داوطلبانه و اعتمادساز بسیاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام داده است. گروه‌های مختلف بازرسی آژانس تقریبا بصورت مستمر به ایران تردد دارند و انجام این بازرسی‌ها از ایران تقریبا به یک امر عادی تبدیل شده است. از ابتدای شروع بازرسی‌ها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پرونده هسته‌ای ایران تاکنون 1400 نفر روز بازرسی از اماکن مختلف هسته‌ای ایران انجام شده است که در تاریخ فعالیت‌های این نهاد بین‌المللی ناظر هسته‌ای بی‌سابقه است.
رییس‌جمهوری آمریکا مدعی شد، رژیم ایران خواستار نابودی همپیمان ما اسرائیل است و با تلاش خود برای دستیابی به سلاح هسته‌ای جهان را به چالش می‌طلبد. بوش درباره نحوه واکنش جهانیان نسبت به برنامه‌های هسته‌ای ایران مدعی شد، به ایران پیام روشنی ارسال داشته‌ایم و آن این است که آنها مجاز به داشتن تسلیحات هسته‌ای نخواهند بود. وی با اشاره به نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت، تنها کشورهای سوریه، کوبا، ونزوئلا و کشورهایی که آمریکا آنها را دشمن می‌داند، از ایران حمایت کردند.
بوش در تلاشی دوباره برای ایجاد اختلاف میان نظام و ملت ایران، گفت: «در حالی که در برابر بلندپروازی‌های ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌ایستیم اما به ملت این کشور کمک می‌کنیم تا به آزادی دست یابد و جامعه آزاد و دمکراتیک و شفاف بنیانگذاری کند.» رییس‌جمهوری آمریکا با اشاره به درخواست بودجه 75 میلیون دلاری از کنگره برای حمایت مالی از آنچه که روند دمکراسی در ایران نامید، گفت، این میزان بودجه به ما اجازه خواهد داد برنامه‌های رادیو و تلویزیونی خود را علیه ایران گسترش دهیم و این برنامه‌ها می‌تواند به اصلاح‌طلبان، مخالفان نظام و فعالان حقوق بشر و جامعه مدنی کمک کند به نحوی که ایرانیان خودشان بتوانند با سازماندهی خود درباره سیاست‌ها علیه حکومت بایستند.
رییس‌جمهوری آمریکا گفت، از این بودجه برای برنامه تبادل دانشجو استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم رابط و پلی میان دو ملت باشیم و ایرانیان را به شیوه زندگی در جامعه آزاد آگاه کنیم. بوش بار دیگر بر حمایت از آنچه که تغییرات دموکراتیک در ایران نامید، تاکید کرد و در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت، ما به سرعت راه‌حل‌هایی را ارایه خواهیم کرد که ملت ایران خودشان درباره سرنوشت خود تصمیم‌گیری کنند و با آزادی کامل رهبران خود را برگزینند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات