تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۰  ، 
کد خبر : ۱۸۷۳۶۲

حزب اهل سنت عراق از جنایات پی درپی اشغالگران پرده برداشت


یک حزب سیاسی عراق از جنایات تازه اشغالگران در مناطق مختلف این کشور پرده برداشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، حزب اسلامی عراق، که متعلق به اهل سنت است، تفنگداران آمریکایی را به چندین مورد کشتار بدون دلیل غیرنظامیان طی یک ماه گذشته در مناطق مختلف عراق متهم کرد. «عمر الجیوری»، سخنگوی این حزب فاش کرد دستکم 29 غیرنظامی در حملات جداگانه تفنگداران در لطیفیه، یوسفیه و خود بغداد کشته شدند.
به گفته وی، این شهروندان یا از طریق بمباران آمریکایی ها جان خود را از دست دادند و یا خودرو شخصی آنها هدف رگبار مسلسل تفنگداران آمریکایی قرار گرفته است، و در یک مورد، قربانیان هفت عضو یک خانواده هستند، الجیوری به مورد دیگری از این جنایات در شهر یوسفیه اشاره کرد که بمباران بدون دلیل مناطق غیرنظامی توسط اشغالگران آمریکایی، به مرگ 13 تن از جمله تعدادی زن و کودک منجر شد.
لازم به یادآوری است در پی افشای کشتار 24 روستایی در شمال بغداد توسط اشغالگران آمریکایی در آبان سال گذشته، و کشتار بدون دلیلی که یکشنبه گذشته این اشغالگران در دیاله مرتکب شدند، مردم عراق علیه آمریکایی ها به شدت خشمگین هستند و افشاگری های حزب اسلامی، می تواند عرصه را بر نیروهای اشغالگر تنگ کند.
مردم عراق همچنین به این نتیجه رسیدند که تروریست های مستقر در این کشور که مردم را هدف قرار می دهند، از سوی اشغالگران آمریکایی و انگلیسی حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند.
طبق آخرین اخبار رسیده از عراق، دیروز در ادامه این حملات شش شهروند عراقی در مناطق مختلف جان خود را از دست دادند و 9 سر بدون تن نیز در نزدیکی بعقوبه، 60 کیلومتری شمال بغداد، پیدا شده است.
دیروز همچنین بر اثر انفجار بمبی در مسیر خودرو نظامیان ایتالیایی در جنوب عراق، یک نظامی ایتالیایی کشته شد و چهار نظامی دیگر زخمی شدند، که حال یک تن از آنان وخیم اعلام شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات