تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۲  ، 
کد خبر : ۱۸۷۳۹۲
عسکر اولادی:

شورای هماهنگی بزرگترین مجموعه در جبهه اصولگرایان است


حبیب‌الله عسکر اولادی گفت: تعبیر تغییر و تحولات در شورای هماهنگی، تعبیر درستی نیست. حرکت ما، یک حرکت اصلاحی رو به رشد و پیشرفت است و به سمت تحکیم مناسبات درونی، تعریف مأموریت‌های جدید و تنظیم مناسبات بیرونی است.
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت و گو با ایسنا، افزود: شورای هماهنگی در برگیرنده احزاب، گروهها و شخصیت‌هایی است که به چهار اصل اسلام، نظام، امام و جایگاه ولایت فقیه و نقش راهبردی آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتقاد دارند و در پی همگرایی با یکدیگر در مسائل سیاسی و تصمیم‌گیری‌ها در سطح ملی هستند. البته دایره جبهه اصولگرایان وسیع‌تر از شورای هماهنگی است. اما شورای هماهنگی و زیرمجموعه‌های آن را می‌توان بزرگترین مجموعه در جبهه اصولگرایان تصور کرد. شورای هماهنگی بخش عظیمی از مدیرت همگرایی در جبهه اصولگرایان را به عهده دارد.
وی ادامه داد: بعد از هر رویداد بزرگ سیاسی و تصمیم‌گیری در سطح ملی به طور معمول احزاب و گروهها عملکرد خود را به بوته نقد می‌گذارند و در جهت اصلاح امور و تصحیح عملکرد گام برمی‌دارند. تعبیر تغییر و تحولات در شورای هماهنگی، تعبیر درستی نیست. حرکت ما، یک حرکت اصلاحی رو به رشد و پیشرفت است و به سمت تحکیم مناسبات درونی، تعریف مأموریت‌های جدید و تنظیم مناسبات بیرونی است. در این رویکرد مبنای ما تصمیم سازی براساس عقل جمعی معطوف به رعایت مصالح کشور و مردم است.
قائم مقام شورای هماهنگی هم‌چنین با بیان این که مدیریت در شورای هماهنگی سازوکار عقلانی خاص خود را داشته است، ادامه داد: شورا هیچ‌گاه به فرد یا حتی حزب و گروه خاصی متکی نبوده است. اجماع در شورای هماهنگی براساس تأکید و تکیه بر اصول و با رویکرد خدمت بیشتر و پیشرفت کشور بوده است. در هر حزب یا گروه یا حت جریانی رویش‌ها و ریزش‌هایی وجود دارد. اگر جریانی بخواهد به حیات خود ادامه دهد، تکیه‌اش باید بر تولید اندیشه سیاسی با اتکا به اصولش باشد. لذا تکیه شورای هماهنگی برای اجماع و رمز ماندگاری آن به همین مفهومی است که عرض کردم.
عسکر اولادی با اظهار این که امیدواریم به چنین سمتی حرکت کنیم، گفت: هماهنطور که عرض کردم شورای هماهنگی بزرگترین مجموعه موجود در جبهه اصولگرایان است. شورا نمی‌خواهد اصول یاد شده را در خود محصور و دیگران را محروم از آن بداند، چه بسا در آینده افراد واحزابی پیدا شوند که صیانت از اصول را از ما بهتر انجام دهند. دست ما به سوی همه از باب مودت و دوستی باز است، اما این طور نیست که اصول و صیانت از آن را در انحصار خود بدانیم. مفهوم این رویکرد این است که با توفیق ما اصول، صیانت شده وبا شکست ما، اصول از بین رفته است.
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: اشتباهی که دوستان ما در جبهه دوم خرداد کردند این بود که اصلاحات را در انحصار خود دانستند. حالا که با عدم توفیق روبه‌رو شدند می‌گویند اصلاحات شکست خورد، در حالی که این واقعیت ندارد. اصلاحات با سرعت بیشتری به پیش می‌رود. اساسا یک انقلاب نمی‌تواند رویکرد اصلاحی خود را فراموش کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات