تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۱۸۸۰۷۰

منشور دولت بسیجی


گروه سیاسی، حسین انواری: بسیج به عنوان نما و آگاهی همراه با معنویت و اخلاص و حرکتی گسترده و مردمی و در برگیرنده همه اقوام و اصناف و سطوح مختلف فکری قابل تعریف است.
شعارهای دولت نهم مبنی بر عدالت گستری، مهر ورزی و خدمت به مردم همه ریشه در تفکر بسیجی دارد.
دولت بسیجی با پشتوانه اعتماد مردم، مشروعیتش به کارآمدی اوست، و حکمت و تدبیر مبنای فعالیت‌های قانونی دولت است که به انسجام و هماهنگی و قدر شناختن فرصت چهارساله خدمت به مردم و عبرت‌آموزی از سرگذشت تلخ و شیرین دولت‌های پیشین، حتی یک روز را از دست ندهد.
آنچه واقعیت است آن که دوره‌ دولت‌ها با تفکرات مختلف بسیار کوتاه است و با چشم برهم زدنی سپری خواهد شد.
همه مسئولان در دولت بسیجی باید بتوانند در رفتار و گفتار به نصاب لازم و در خور شان جمهوری اسلامی برسند که در این صورت رفتار مردم هم بسیجی باقی خواهد ماند و اعتماد ملی فزونی خواهد گرفت و اقتدار ملی کارساز خواهد شد.
دولت بسیجی با پرهیز از انفعال در برابر فضای آزاد اندیشی باید ادبیات دینی در رفتار او بدرخشد و در عمل و محتوا بسیجی گردد.
در منشور دولت بسیجی، مسئولان و خدمتگزاران اجازه ندارند بر باتلاق اشتباهات گذشتگان فرو روند و امید ملتی را با سهل‌انگاری‌های خود به یاس بدل سازند.
همه اعضای دولت بسیجی باید در برابر خطاهایی که انجام می‌شود و هم در برابر کارهای لازمی که انجام نمی‌شود خود را پاسخگو بدانند و با بصیرت و احساس مسوولیت و خستگی ناپذیری در راه تحقق هدف و منحرف نشدن از صراط مستقیم تلاش مستمر نمایند.
آداب و رفتار و کردار ناپسند از هیچ کس و تحت هیچ عنوان پذیرفته نیست. تمامی مسئولیت‌ها در گروه بقا و دوام اصل نظام است. وقتی سمت‌ها محترم و پست‌ها ارزشمند است که آن نظام باقی و از خطر تزلزل مصون و از گزند زوال محفوظ باشد.
دولت بسیجی نباید در هیج زمانی خود را مصون از انحراف بداند و برای جلوگیری از انحراف از تذکرهای افراد خیرخواه و حتی سخنان درشت آنها برنجد.
خودشیفتگی، حب ستایش‌ گری، منت‌گذاری بر مردم، شتابزدگی در امور، کوتاهی در کارها و برنامه‌های غلط از محدوده دولت بسیجی خارج است.
دولت بسیجی به عنوان نخ تسبیح که دانه‌ها را به هم پیوند می‌دهد و در انسجام نیروها اهتمام می‌ورزد، لازم است رعایت اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط را همواره مدنظر داشته باشد و فارغ از شعار زدگی‌های متداول از راه عمل به تحقق شعارهای خود بپردازد.
فقط باور و اعتقاد قلبی دولت بسیجی مبنی بر مبارزه با مثلث شوم فقر، فساد و تبعیض و حل معضلات اجتماعی به تنهایی کفایت نمی‌کند.
در نظام مردم‌سالاری دینی وقتی مردم ملاک و محور در حکومت باشند، بدیهی است که برای بهینه‌سازی اداره امور باید به سراغ شایستگان و نخبگان رفت. و این حق مردم است که بدون هیچ ملاحظه‌ای شایستگان امت که هم قوی باشند و هم امین در راس امور قرار گیرند تا کارهای مهم آنها را درمانده نسازد و فراوانی امور پریشان و خسته‌شان نکند و امور فرعی به جای مسایل اصل نظام قرار نگیرد.
بسیج برای دوستان نظام اسلامی امیدآفرین و برای دشمنان نگران کننده است. الگوی بسیج دنیای اسلام و جهان را تحت تاثیر قرار داده و دولت بسیجی باید به دنبال تولید الگویی برای نظم نوین اسلامی در جهان گردد.
همه خدمتگزاران در دولت بسیجی همچون مسئولان و مدیران در دولت‌های گذشته در ترازوی نظر مردم سنجیده خواهند شد و مردم همان گونه که عملکرد گذشتگان را به نقادی گذاشتند در زمانی نه چندان دور، درباره خدمتگزاران در دولت بسیجی نهم به داوری خواهند نشست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات