صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۴  ، 
کد خبر : ۱۹۶۵۱۷

پاتک ناکام فتنه‌گران برای خنثی‌سازی حماسه 9 دی

نگرانی از حضور باشکوه ملت در راهپیمایی نهم دیماه، فتنه گران را واداشت تا در برنامه‌های رسانه‌ای خود از ملت بخواهند تا از شرکت در این راهپیمایی خودداری نمایند. غافل از اینکه این فراریان خارج نشین آنقدر بی‌اعتبارند که کسی به خواهش و تمنای آنها توجهی نخواهد کرد. ضمن آنکه حوادث تاثرانگیز روز عاشورا چنان ملت را به خشم آورده بود که به چیزی جز محکومیت جریان فتنه نمی اندیشیدند.
پایگاه بصیرت / مهدي سعيدي

بصیرت: روز نهم دی را می‌توان روز ملی خروش ملت علیه فتنه گرانی دانست که با فریب افکار عمومی و "مظلوم نمایی" ارکان و ارزشهای نظام اسلامی را هدف قرار داده بودند. با حادثه تاثربرانگیز روز عاشورا پرده تزویر و ریا بطور کامل کنار رفت و آنهایی هم که تا آن روز هنوز از تشخیص ماهیت فتنه گران و جریان نفاق ناتوان بودند و کودتای سبز علیه نظام اسلامی را تا حد اختلافات جناحی تقلیل می‌داند، متوجه حقیقت شده و به پا خواستند!
ضربه محکم ملت بر پیکره ناکام فتنه گران در حماسه میلیونی روز "برائت از منافقین" آنقدر سهمگین بود که سران داخل و خارج فتنه دستپاچه به میدان آمدند تا به نحوی از شدت آن بکاهند و تا آنجا که ممکن است جلوی ضرر را بگیرند. به همین خاطر بود که همزمان با انتشار اخبار برگزاری این تجمع، فتنه گران که پیش بینی این حرکت عظیم را می‌کردند جنگ روانی جدیدی را در قالب تاکتیکهای متنوع آغاز کردند که به بخشی از آن اشاره می‌کنیم:
1- دعوت به عدم حضور ملت
نگرانی از حضور باشکوه ملت در راهپیمایی نهم دیماه، فتنه گران را واداشت تا در برنامه‌های رسانه‌ای خود از ملت بخواهند تا از شرکت در این راهپیمایی خودداری نمایند. غافل از اینکه این فراریان خارج نشین آنقدر بی‌اعتبارند که کسی به خواهش و تمنای آنها توجهی نخواهد کرد. ضمن آنکه حوادث تاثرانگیز روز عاشورا چنان ملت را به خشم آورده بود که به چیزی جز محکومیت جریان فتنه نمی اندیشیدند.
نمونه‌ای از این تبلیغات اظهارات "محسن سازگارا" عنصر فراری و دست نشانده سازمان جاسوسی آمریکا در برنامه روز نهم دی خود در صدای آمریکا است که به مخاطبینش می‌گوید: «امروز چهارشنبه نهم دی ماه با قرآن بر سر نیزه کردنی که حکومت کرده، با جنجالی که درست کرده و با تبلیغاتی که کرده، می‌خواهد که از جاهای مختلف با اتوبوس آدم بیاره و نمایش درست کند. اکیدا و اکیدا از همه مردم خواسته شده که به هیچ وجه در موقع تظاهرات به خیابان نروند و درگیر نشوند و مثل آن قصه آقای خمینی که درست کرده بودند، وقتی که مردم نروند معلوم می‌شود که چه جمع اندکی هستند. اگر چه هر چقدر هم که اندک باشند، در رادیو و تلویزیون خودشان تبلیغ خواهند کرد که میلیونها نفر آمدند. ولی مهم نیست، مهم این است که ما بنشینیم کنار و بگذاریم که آن‌ها تعدادشان به درستی معلوم شود.» [1]
2- تلاش برای شکل گیری تجمع فتنه گران در فردای 9 دی
اولین اقدام جریان فتنه از همان روز 9 دیماه در حالی که مردم تهران به تدریج در حال رفتن به سمت میدان انقلاب بودند شروع شد. فتنه گران که به تدریج از خلق یک حماسه بزرگ آگاه شده بودند، دو اوباش خارج نشین و عناصر مزدبگیر سازمان سیا به نام "محسن سازگارا" و "محسن مخملباف"، را به میدان آوردند تا با صدور اطلاعیه‌ای توهین آمیز اعلام برگزاری تجمعی در روز 5 شنبه نمایند تا بدین نحو در خیال خام خود حماسه دهها میلیونی ملت در روز 9 دی را خنثی کنند. در بند سه و چهار این اطلاعیه آمده است:
« ... مردم ایران پنج شنبه ساعت ۳ بعد از ظهر در تمامی شهرها با حضور در خیابان ها مراسم تشییع سمبلیک شهدا را برگزار خواهند کرد، باشد که تسلی خاطر خانواده شهدا شود. (محل راهپیمایی‌ها همان مسیرهای عاشوراست. چنانچه با نیروهای سرکوبگر مواجه شویم با تغییر مسیر در نقاط مختلف شهر، حرکت آرام و بدون خشونت خود را ادامه می دهیم.)
- دانشجویان دانشگاه ها مکررا درخواست کرده اند برای اعتراض به دستگیری های گسترده از روز شنبه ۱۲ دی ماه به دانشگاه‌ها بروند اما به عنوان اعتراض سرکلاسهای درس و جلسه امتحان حاضر نشوند و از مردم خواسته‌اند در صورت دستگیری موسوی و کروبی و خاتمی سراسر کشور به اعتصاب دانشجویان بپیوندند.» [2]
دیگر وبلاگهای ضدانقلاب و فتنه گر نیز با محور قرار دادن اطلاعیه فوق در سطح گسترده‌ای به تبلیغ برنامه روز 10 دی پرداختند. به عنوان نمونه یکی از این وبلاگها می‌نویسد: «همگی از ترفندها و حیله‌های این حکومت پلید مطلعیم. امروز را صبر خواهیم کرد و فردا (پنجشنبه) تمام خیابانهای ایران را سرتاسر به رنگ سبز در خواهیم آورد. وقت بسیار اندک است. فقط اطلاع رسانی کنید. رسانه شمایید.»[3]
دیگری که مشخص است از حماسه بزرگ ملت به خشم آمده، توهین آمیز می‌نویسد: «حالا ما باید با حضور گسترده خود در راهپیمایی فردا معنای واقعی تظاهرات خودجوش و مردمی را به کودتاچیان بفهمانیم. وعده ما امشب روی پشت بام ها با شعار الله اکبر و ... فردا در راهپیمایی سراسری در تمام کشور»[4]
گروه مجعولی با نام "سبز جامگان ایران"! نیز از برگزاری گردهمایی سبزها در ساعت 15 روز 5 شنبه خبر داد. [5]
3- صدور بیانیه موسوی
شاید مهمترین اقدامی که توسط موسوی در قبال حماسه نهم دی و با هدف ایجاد انحراف در افکار عمومی دنبال شد، صدور بیانیه شماره ی بود که در تاریخ 11/9/88 صادر گردید. موسوی در این بیانیه ابتدا تلاش نمود تا با تحریف وقایع تاسف بار روز عاشورا کمی از گناه بزرگ هتک حرمت توسط هوادارانش به سیدالشهداء(ع) بکاهد. موسوی با نادیده گرفتن دستهای پشت پرده سناریوی "محرم سبز" از جمله گروهک منافقین و سران خارج نشین کودتای مخملین همچون سازگارا و مخملباف و ... تلاش دارد تا این اقدام جنایت آمیز را حرکت "ملت خداجوی"!؟ معرفی کند که با استفاده از "شبکه های وسیع اجتماعی و مدنی که در طول انتخابات و بعد از آن به صورت خود جوش شکل گرفته است" طراحی شده بود! چنین گزارش تحریف آمیزی از جنایات روز عاشورا نه تنها واقعیات را تغییر نمی‌دهد؛ بلکه افکار عمومی را بیش از پیش نسبت به سران فتنه سبز بی اعتماد می‌سازد؛ مدعیانی که به روشنی دروغ می گویند اما رقیب را متهم به دروغگویی می کنند.
موسوی اوباش فتنه‌گر را "عزاداران حسینی" ‌خواند که در این روز مقدس حسین حسین گویان! (بخوانید میرحسین میرحسین گویان!) به صورت مسالمت آمیز و بدون شعارهای تند، روانه میدانها و مسیرهایی شدند که خود انتخاب کرده بودند! در این میان معلوم نیست موسوی در مورد چه حوادثی صحبت می‌کند و کدام صحنه را شرح می‌دهد؟! آنچه طبق گزارش قریب به اتفاق تمامی حاضرین در صحنه بدست می آید، این است که در روز عاشورا عده ای اوباش با قیافه‌های آراسته که شباهتی نیز به عزادران حسینی نداشت, کف و سوت زنان و هلهله‌کنان - که بیش از هر چیز صحنه حمله سپاهیان عمر سعد به خیمه های اباعبدالله را در عصر عاشورا تداعی می‌کرد - به خیابانها ریخته بودند و با شعارهای اهانت آمیز به آموزه های اسلامی و تفکر حضرت امام خمینی(ره)، خیابانهای پایتخت را تخریب و به آشوب کشانند.
این گروه در این روز به دعوت و تحریک عناصر ضد انقلابی چون "نوری زاد"، شعارهای خود را تندتر کرده و این بار اصل نظام جمهوری اسلامی را نشانه گرفته بودند.
گام نهایی این بیانیه ارائه راهکارهایی برای پایان دادن به فتنه گری است که در 5 بند مورد توجه قرار گرفته است. این 5 بند پایانی با واکنشهای متفاوتی همراه بود و سه گروه نسبت به آن واکنش نشان دادن. گروه اول برخی از نیروهای میانه و جمعی از چهره های جریان اصولگرا بودند که ساده لوحانه فریب خورده و از اظهار ندامت و پشیمانی و ارائه راهکار برای حل مناقشات سخن گفتند.
گروهی دیگر جریان ضدانقلاب حامی موسوی بودند که خواسته های موسوی را نوعی مسامحه کاری و کوتاه آمدن از اهداف فتنه سبز خوانده و با نگاهی انتقادی به ین بیانیه مطالبات حداکثری خود برای مقابله با نظام اسلامی را مطرح ساختند.
گروه سوم جریان اصولگرای درون نظام اسلامی بود که بیانیه شماره را بی‌اهمیت خوانده و آن را ترفند و فریبی برای منحرف کردن افکار عمومی ملت از دستاوردهای بزرگ حماسه نه ده خواندند.
4 – تحریف واقعیات 9 دی
4-1- کم نشان دادن جمعیت: یکی از مهمترین اقدامات رسانه‌های فتنه القاء این مساله بود که جمعیت قابل توجهی در این روز شرکت نکرده‌اند. این رسانه ها که چشمان خود را بر تصاویر ثبت شده توسط دوربینها بسته و از ذکر واقعیات این حماسه بزرگ طفره می‌روند جمعیت میلیونی این روز را به دهها هزار نفر تقلیل دادند!
سایت بی.بی.سی فارسی برای آنکه جمعیت میلیونی تهران در این روز را بسیار محدود و چند هزار نفره نشان دهد چنین گزارش می‌کند: «در تصاویری که شبکه خبر تلویزیون ایران از این راهپیمایی پخش کرد، تظاهرکنندگانی دیده می‌شدند که در میدان انقلاب، چهارراه ولی عصر، میدان ولی عصر و چند خیابان دیگر در این منطقه تجمع کرده بودند.« [6]
و این در حالی بود که جمعیت به هم پیوسته کیلومترها از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی را در برگرفته بود.
به عنوان مثال یکی از وبلاگهای حامی فتنه مدعی می‌شود: «برخی دوستان بیاری تکنولوژی و ابزار محاسباتی مدرن، جمعیت امروز را فقط بیست هزار نفر برآورد کرده‌اند، چنانچه حتی جمعیت را ساده لوحانه 10 برابر آن فرض کنیم و بگوئیم 200 هزار نفر بوده اند»[7]
خبرگزاری آلمان که چند ساعت پس از آغاز راهپیمایی مردم شهرهای مختلف ایران از جمله شهر تهران سرانجام مجبور شد سکوت خود را بشکند، حضور گسترده اقشار مختلف مردم ایران را که در واکنش به هتک حرمت روز عاشورا به خیابان‌ها آمدند، تظاهراتی دولتی قلمداد کرد.
این خبرگزاری بدون اشاره به حضور میلیونی مردم سراسر ایران، با بیان اینکه "هواداران رئیس جمهوری ایران تظاهرات کردند" افزود: «صدها هزار نفر از هواداران "محمود احمدی‌نژاد " رئیس جمهوری ایران امروز چهارشنبه با نظارت دولت در نقاط مختلف کشور علیه مخالفان تظاهرات کردند«[8]
4-2- القاء دولتی بودن راهپیمایی: فتنه گران تلاش کردند تا با دولتی خواندن این حماسه بزرگ از اعتبار آن بکاهند و آن را بی ارزش جلوه دهند. به عنوان نمونه مجید محمدی جامعه شناس! فراری امروز و روزنامه نگاری مطبوعات زنجیره‌ای دیروز در یادداشتی که در سایت ضدانقلاب "رادیو فردا" چند روز بعد از حماسه نهم دی درج کرده می‌نویسد:
«در جمهوری اسلامی پس از تحکیم قدرت روحانیون و فتح منابع و دستگاه‌های دولتی، صنعتی برای نمایش مردمی بودن حکومتی که با سرکوب مخالفان خود شکل گرفته بود به تدریج پایه ریزی شد که تا کنون تداوم یافته است. این صنعت عمدتا ... و مبتنی است بر نمایش حضور خیابانی بخشی از جامعه توده وار که کارمند بالقوه یا بالفعل حاکمیت سیاسی است... این سازمان‌ها بر روی هم حدود دهها هزار کارمند فقط در شهر تهران دارند و کارکنان آنها موظف به تدارک تظاهرات دولتی و حضور در آنها به عنوان انجام وظایف اداری خود هستند. همه این نهاد‌ها برای انجام وظایف خود که تظاهرات به نفع نظام یکی از آنهاست ردیف‌های مشخص بودجه دارند که از آنها می‌توانند برای چاپ پوستر، بروشور و پارچه‌های تبلیغاتی، توزیع خوراکی (ساندیس و تی تاپ و دیگر اغذیه سرد) و ایاب و ذهاب (اجاره اتوبوس برای انتقال افراد از شهرستان‌های نزدیک) استفاده کنند. این امور چند دهه است به بخشی از فرایند تبلیغات دولتی تبدیل شده است و از همین جهت برای هیئت حاکمه و عوامل دولتی اموری غریب برای مقابله با دشمنان موهوم (رسانه‌های مستقل و خارجی) به نظر نمی‌آیند و حتی به آنها افتخار می‌شود.« [9]
سایت بی.بی.سی فارسی نیز در گزارشی به بررسی تعدادی از روزنامه‌های بریتانیا در شماره‌های روز پنجشنبه، 10 دی 1388 پرداخته و در توصیف یکی از آنها می‌نویسد: «تظاهرات دولتی روز چهارشنبه در روزنامه ایندیپندنت هم منعکس شده که تحت عنوان "رژیم ایران با برگزاری راهپیمایی‌های گسترده در صدد مقابله با اعتراضات برآمد" می‌نویسد که اتوبوس های دولتی دهها هزار تن را به مرکز شهر آوردند تا حکومت بتواند در برابر مخالفان قدرت نمایی کند. این روزنامه می‌نویسد که ادارات دولتی برای شرکت کارمندان در تظاهرات به آنان یک روز مرخصی دادند.» [10]
سایت ضدانقلابی جرس با مدیریت عطاالله مهاجرانی لندن نشین هم چنین ادعا می‌کند: «شرکت سایپا در این دعوت نامه به کارمندان خود اعلام کرده است که اتوبوس هایی برای انتقال آنان جهت شرکت در تجمع از سوی مدیریت سایپا تعبیه شده است. در این دعوت نامه ها ذکر شده که مدیر عامل سایپا نیز در تجمع امروز شرکت خواهد کرد. قرار است کارمندان این شرکت با اتوبوسهایی که مدیریت سایپا تدارک دیده به تجمع دولتی امروز، منتقل شوند.» [11]
4-3- ادعای سازماندهی افراد خارج از شهر تهران: ادعای سخیف دیگر این بود که جمعیت میلیونی حاضر در تهران جمعیتی بود که از دیگر شهرها به تهران آورده شده‌اند. این در حالی است که با یک حساب و کتاب سرانگشتی معلوم می شود برای جابجایی صدها هزار نفر چه مقدار اتوبوس و تدارکات لازم است! ضمن اینکه حماسه میلوینی ملت در نه دی تنها به پایتخت محدود نبوده بلکه حرکتی سراسری و فراگیری به پنهان تمام خاک ایران بود.
به این ادعای مضحک روزنامه "ایندیپندنت" توجه کنید: «ادارات دولتی برای شرکت کارمندان در تظاهرات به آنان یک روز مرخصی دادند و کودکان مدارس و طرفداران حکومت از شهرها و روستاهای اطراف با اتوبوس به محل تجمع انتقال یافتند.» [12]
4-4- تحقیر و توهین به ملت: فتنه گران آنقدر از حماسه بزرگ ملت عصبانی بودند که برای کوچک کردن آن چاره‌ای جز توهین و تحقیر و تمسخر ملت نداشتند. شبکه تلویزیونی فرانس 24 نیز که بعد از دستگیری کلوتید ریس، یکی از اتباع فرانسه که به اتهام شرکت در اغتشاشات بعد از انتخابات در تهران دستگیر شده، موضعی بسیار تند نسبت به ایران اتخاذ کرده است، در برنامه تحلیل خود، مدعی شد که در بین راهپیمایان 9 دی، ساندیس رایگان توزیع شده است! [13]
سایت بالاترین با انتخاب تیتری تمسخرآمیز می‌نویسد: «راهپیمایی پیاده نظام گرسنگان حکومت در تهران که با پخش کیک و ساندیس در میان هموطنان گرسنه‌مان که برای رسیدن به تهران ساعتها در اتوبوسهای دولتی بودند برگزار شد.» [14]
"محسن سازگارا" در فردای 9 دی در برنامه رادیویی خود مدعی می‌شود: «راهپیمایی حکومتی دیروز است که ولو به زور متروی مجانی و تعطیلی مدارس و ادارات و دادن کیک و ساندیس و این روش ها یک تعدادی را جمع کردند که بیشتر به لشگر پشت سر خودشان روحیه بدهند، بچه ها دارند دقیق اندازه می گیرند، برخی می گویند 20هزار نفر، بعضی می گویند 50هزار تا، بعضی می گویند 100هزارتا، مهم نیست که چند نفرند. مهم اینست که ضربه ای که این ها در عاشورا خورده اند از حرکت میلیونی مردم، کاملا نشان می‌دهد که احتیاج دارند که ولو با دروغ و حقه بازی و چاخان، به نیروی پشت سر خودشان روحیه بدهند که ما هم حضور داریم. و زمینه ای ایجاد کنند برای این حرکت جدید خشونت ورزی شان. بچه‌های دانشگاه هنر آزاد در خیابان فلسطین تهران برای من نوشته‌اند که یک کسانی از همین گروه‌های فاشیستی را آورده بودند که به دانشجوها فحش می‌دادند و شعار می‌دادند و بعد دیدیم صدایشان قطع شد، رفتیم دیدیم دارند زرشک پلو می‌خورند. و برای یک نهار اینها را آورده‌اند و نمی‌دانم چقدر بهشان پول داده‌اند. دانشجوها به من گفته بودند که ما گریه کردیم به حال اینها که چرا باید کسانی انقدر مفلس باشند که با یک نهار بیایند به دانشجوی مملکت فحش بدهند. »[15]
4-5- مقایسه راهپیمایی میلیونی با تجمع فتنه گران در خرداد ماه: یکی از نکات جالب توجه این بود که وقتی فتنه گران در برابر حضور میلیونی ملت کم آوردند، به یاد آوردند که باید تلاش کنند تا حماسه نه دی را یا تجمعات هفته آخر خردادماه مقایه نمایند تا شاید بتوانند از اعتبار این حماسه بزرگ بکاهند.
به عنوان نمونه هجونویس فراری حامی فتنه – ابراهیم نبوی – در همان شب نه دی دست به قلم شده و به مقایسه 9 دی و 25 خرداد پرداخته و چتین ادعا می‌کند: «کلا جمعیت افراد قابل اندازه گیری است. اندازه‌ها هم مقایسه ای است. مثلا دیروز، بر اساس عکسها و فیلمهای مختلف، جمعیت معترضان دولتی به اهانت به عاشورا، در یک فضایی به طول پانصدمتر و پهنای چهل متر ایستاده بودند و تظاهرات می‌کردند. پنج ماه قبل در روز 27 خرداد همین مردم، در فضایی به پهنای چهل متر و طول پانزده کیلومتر ایستاده بودند و به انتخابات اعتراض می‌کردند. سی سال قبل در همین محل، مردم در محلی به طول ده کیلومتر و پهنای چهل متر راه می‌رفتند و گفته می شد جمعیت مردم انقلابی یک میلیون تا دو میلیون نفر است. طبیعی است که اگر ما قبول کنیم که جمعیتی که در پانزده کیلومتر در روز 27 خرداد ایستاده است، تعدادشان دو میلیون نفر است، پس کسانی که در پانصد متر ایستاده اند (با پهنای مساوی خیابان) تعدادشان می‌شود پنجاه هزار نفر، یعنی در بهترین حالت، دیروز جمعیتی حدود پنجاه هزار نفر، در حمایت از دولت به میدان آمدند.» [16]
نکته قابل توجه در این میان این بود که قبل از حماسه 9 دیماه که با مرکزیت میدان انقلاب و از چهار جهت انجام شد و در محور اصلی از میدان آزادی تا میدان امام حسین (ع) (قریب به 15 کیلومتر) و محورهای فرعی میدان قزوین تا میدان انقلاب، امیرآبادشمالی تا میدان انقلاب و حتی برخی خیابانها و میادین اطراف همچون میدان ولیعصر و بلوار کشاورز گسترش یافت، جریان فتنه مدعی بود که راهپیمایی 25 خرداد از میدان انقلاب تا میدان آزادی گسترده بوده است (همین فاصله نیز به گواه شاهدان عینی ادعایی بیش نیست!) اما از فردای 9 دی خیلی زیرکانه با بسط و گسترش ادعای خود مسیر راهپیمایی 25 خرداد را از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی اعلام نمودند!؟
این در حالی است که هیچ تصویر شفاف و دست کاری نشده‌ای از مسیری که فتنه گران ادعای حضور جمعیت میلیونی در آن را دارند (همچون میدان امام حسین، میدان فردوسی، پل کالج، چهاراه ولیعصر، میدان انقلاب اسلامی، تقاطع اسکندری، نواب، یادگار امام و ... ) منتشر نشده است؛ تنها تصاویر منتشر شده یا مربوط به حدفاصل رودکی - بهبودی در زمان حضور میرحسین موسوی و سخنرانی اوست و یا مربوط به میدان آزادی.
همین ادعا را "جواد اطاعت" در مناظره با دکتر زاکانی در برنامه "رو به فردا" تکرار کرد و مدعی شد که راهپیمایی خودجوش! 25 خرداد (که با صدور بیانیه موسوی و تبلیغات تمام عیار رسانه‌های ضدانقلاب بیگانه و سایتهای فتنه‌گر داخلی و خارجی اطلاع رسانی شده بود) از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی بوده است! [17]
"علی شکوری راد" عضو حزب منحله مشارکت نیز چندماه بعد در جمعی دانشجویی چنین ادعا نمود: «25 خرداد بدون امکانات دولتی بدون اتوبوس و بدون دادن ساندیس برگزار شد. معتقدم جمعیت 9 دی علیرغم همه امکانات نصف جمعیت 25 خرداد هم نبود«[18]
4-6- تحریف بیانات سخنران مراسم: از دیگر حاشیه سازیهایی که در این میان خیلی بدان توجه شد، پرداختن به بخشی از اظهارات آیت الله علم الهدی سخنران راهپیمایی 9 دی بود. ایشان در بخشی از سخنان خود آشوبگران هتک حرمت کننده روز عاشورا را حیواناتی چون بزغاله و گوساله خواند که دست به فتنه گری زده اند. علم الهدی چنین گفت: «مردم قطره قطره خون خود را برای حاکم کردن ولایت فقیه داده‌اند و اکنون یک مشت بزغاله و گوساله دست به چنین فتنه‌گری‌هایی می‌زنند.» [19]
این بخش از سخنان و این کلمات و عبارات توسط رسانه‌ها برجسته شد و بارها و بارها بازگو گردید و در یادداشتها و تحلیلهای مختلف این جریان مورد نقد قرار گرفت. از جمله موسوی در بیانیه شماره 17 خود با تحریف سخن آقای علم‌الهدی در این باره می‌نویسد: «گوساله و بزغاله خواندن بخش عظیمی از جامعه و خش و خاشاک نامیدن آنان و مباح کردن خون عزاداران حسینی فاجعه‌ای است که هم اکنون توسط افرادی مشخص و صدا و سیما در جامعه رخ داده است.»
این در حالی بود که سخنران مذکور تنها آشوبگران روز عاشورا و سران آنها را چنین نامیده بود. بلافاصله امام جمعه مشهد مقدس و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در نامه سرگشاده ای به میرحسین موسوی به اتهامات مطرح شده علیه خود در آخرین بیانیه موسوی پاسخ داد. وی با اشاره به بخشی از بیانیه موسوی مبنی بر اینکه چرا بخشی از جامعه را بزغاله و گوساله نامیدم، خاطرنشان کرد: «این تعبیر را خدواند در قرآن در دو آیه عنوان فرموده است، یکی در آیه 179 سوره مبارکه اعراف: "ولقد ذرانا لجهنم کثیرا من الجن والانس لهم قلوب لایفقهون بها ولهم اعین لا یبصرون بها و لهم اذان لا یسمعون بها اولئک کالانعام بل هم اضل اولئک هم الغافلون" در این آیه کسانی که دل دارند و فهم ندارند، چشم دارند و بصیرت ندارند، به چهارپایان تشبیه شده اند.»
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: «آیا کسانی که قدرت فهم امتیاز اصل مترقی ولایت فقیه را ندارند و با آن دشمنی می ورزند و شعار علیه آن می دهند، مصداق این اشخاص نیستند.»
وی همچنین به آیه 43 و44 سوره فرقان اشاره و تصریح کرد: «"ارایت من اتخذ الهه هواه افانت تکون علیه وکیلا ام تحسب ان اکثرهم یسمعون او یعقلون ان هم الا کالا نعام بل هم اضل سبیلا" در این آیه هم کسانی که هوای نفس خود را معبود خود قرار دهند، به انعام و چهارپایان تشبیه شده‌اند. آیا کف و سوت زنهای روز عاشورای حسینی با آن قیافه‌های منکر مصداق این اشخاص نیستند؟»[20]
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پی نوشت ها:
[1] - "متن پیاده شده روز چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸"، سایت محسن سازگارا، 9/10/88.
[2] - "فردا (پنجشنبه) تمام خیابانهای ایران را سرتاسر به رنگ سبز در خواهیم آورد"، وبلاگ چودن کله، 9/10/88.
[3] - "اطلاعیه محسن سازگارا و محسن مخلباف"، سایت محسن مخملباف، 9/10/88.
[4] - "تظاهرات مزخرف رژیم تمام شد. حالا نوبت ماست"، وبلاگ راه سبز امید، 9/10/88.
[5] - "پنجشنبه روز محکومیت کشتار عاشورا، ..."، پایگاه اطلاعاتی شهدای مظلوم سبز، 9/10/88.
[6] - "اعتراض هواداران حکومت به وقایع روز عاشورا در ایران"، سایت بی.بی.سی فارسی، 9/10/88.
[7] - "مراسم امروز یک خودزنی آشکار بود"، وبلاگ سهرابستان، 9/10/88.
[8] - خبرگزاری فارس، کدخبر: 8810091506، 9/10/88.
[9] - "صنعت دولتی تظاهرات در جمهوری اسلامی ایران "، سایت رادیو زمانه، 27/10/88.
[10] - "تایمز: بهت زده از زندگان، بیمناک از مردگان"، سایت بی.بی.سی فارسی،10/10/88.
[11] - "دعوت نامه برای حضور اجباری در راهپیمایی خودجوش"، سایت جرس، 9/10/88.
[12] - "تایمز: بهت زده از زندگان، بیمناک از مردگان"، سایت بی.بی.سی فارسی،10/10/88.
[13] - "اولین واکنش ضدانقلاب به حضور گسترده مردم"، سایت الف، 10/10/88.
[14] - "ما پدر در پدر ساندیس خوریم! "، سایت شبکه ایران، 4/11/88.
[15] - "متن پیاده شده روز پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۸"، سایت محسن سازگارا، 10/10/88.
[16] - ابراهیم نبوی، "کفن پوشان نیم درصدی"، سایت جرس، 10/10/88.
[17] - " مشروح مناظره اطاعت و زاکانی در برنامه رو به فردا"، سایت جهان نیوز، 25/10/88.
[18] - "مشروح پرسش و پاسخ دانشجویان با وحید جلیلی و علی شکوری راد در دانشگاه علم و صنعت"، سایت جبهه نیوز، 2/3/89..
[19] - روزنامه کیهان، 10/10/88، ص 3.
[20] - "بحث گوساله در نامه علم الهدی به میرحسین"، سایت عصر ایران، 13/10/88.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مهدی سعیدی
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات