صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۱۰۰۷۲

اخبار ویژه برخی روزنامه های 12 اسفند 89


 

ایران

همراهی هیلاری و منافقین برای حمایت از آشوب‌طلبان

خبر اول این که درست زمانی که وزیر خارجه امریکا در اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از سران داخلی فتنه حمایت می‌کرد، پنج تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین هم در مقابل ساختمان اجلاس در حمایت از آشوب‌طلبان داخلی شعار می‌دادند. اعضای این گروهک تروریستی که به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسیدند، چند پلاکارد در حمایت از آشوب طلبان داخلی به همراه داشتند و شعارهایی علیه ایران سر می‌دادند. آنان با این اقدام، سعی در جلب توجه خبرنگاران و عکاسانی که برای پوشش خبری اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل آمده بودند، داشتند. مریم رجوی، سرکرده گروهک منافقین هم در هفته‌های اخیر چندین بیانیه در حمایت از میرحسین موسوی، مهدی کروبی و آشوب‌طلبان داخلی صادر کرده و هدف آنان را با مجاهدین خلق مشترک دانسته است. حضور منافقین در ژنو برای حمایت از جریان فتنه از آنجا با اهمیت است که در هفته‌های اخیر اطلاعات زیادی از ارتباط سران داخلی فتنه و اطرافیان آنان با اعضای گروهک مجاهدین خلق منتشر شده است. در همین راستا گفته شده که منافقین قبل از تجمع مذکور، با یک دیپلمات امریکایی مقیم ژنو ملاقات کرده اند

درخواست غربی‌ها برای آزادی سران فتنه!

شنیدیم که جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید با ادعای بازداشت موسوی و کروبی، گفت که اقدامات تهران غیرقابل پذیرش است. این در حالی است که مقامات قضایی ایران ضمن تکذیب این ادعای غربی‌ها، اعلام کرده‌اند که ارتباطات سران ضد انقلاب محدود شده است. محدودیت ارتباطی سران ضد انقلاب بعد از فراخوان تجمع غیرقانونی ۲۵ بهمن ماه که به شهادت دو نفر از هموطنان منجر گردید، اعمال شده است. همچنین آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و جزی بوزک رئیس پارلمان اتحادیه اروپا نیز در اظهاراتی حمایت‌آمیز از سران ضد انقلاب، ادعای مقامات امریکایی را تکرار کرده و با پیروی از واشنگتن گفته‌اند که موسوی و کروبی باید بدون قید و شرط آزاد شوند.

 

وقتی «بنی‌صدر» هم از فتنه خسته می‌شود

خبر دیگر این که تداوم ناکامی‌های جریان فتنه «ابوالحسن بنی صدر» را نیز به تغییر موضع و رویگردانی از این جریان واداشته است. به گزارش یک روزنامه فرانسوی، رئیس‌جمهور فراری ایران که در نشست ایران لاییک در پاریس سخنرانی می‌کرد، گفت: جریان فتنه از همان نخست هم محکوم به شکست بود و دیدیم که به ناچار شکست هم خورد. او که تلاش می‌کرد در سخنانش اشاره‌ای به موج اسلام‌خواهی در میان انقلابیون مصر و تونس نکند، از حاضران خواست همچون مردم مصر و تونس کاری کنند که ایران شکست بخورد. گفتنی است، تغییر دیدگاه بنی صدر نسبت به جریان فتنه در حالی است که وی پیش از این بارها همچون «مریم رجوی» سرکرده منافقین به صراحت از «کروبی» و «موسوی» حمایت کرده بود.

 

کاپشن احمدی‌‌نژاد هم 54 میلیون تومان فروخته شد

دست آخر این که کاپشن دکتر احمدی‌نژاد به قیمت 54 میلیون تومان فروخته شده است. مهدی ابراهیمی‌زاده متولد شهر بن در آلمان در مراسم تحویل خودروی رئیس جمهور خطاب به برنده مزایده اظهار داشت: من به عنوان یکی از دوستداران و علاقه‌مندان به رئیس جمهور ایران خریدار خودروی شخصی وی بودم. خریدار کاپشن رئیس جمهور ادامه داد: شخص دکتر محمود احمدی‌نژاد در همه دنیا و بخصوص در میان عرب‌ها و مسلمانان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. وی همچنین اظهار داشت: پیشنهاد 150 هزار یورویی بالغ بر 225 میلیون تومان از طرف من برای خرید خودروی رئیس جمهور بوده است.

ابراهیمی‌زاده همچنین گفت: در اختیار داشتن کاپشن رئیس جمهور، من را برآن داشت تا با پرداخت 54 میلیون تومان آن را به دست بیاورم

کیهان

 

راهپیمایی اشباح در سه شنبه افتضاح (خبر ویژه)

رسانه های ضدانقلاب از «سه شنبه افتضاح» به جای «سه شنبه اعتراض» یاد می کنند. اشاره آنها به هیاهویی است که طی یک هفته در محافل اپوزیسیون خارج نشین درباره خودنمایی در روز 10 اسفند به راه افتاده بود و سرانجام هم با عکس و ویدئوهای آرشیوی برگزار شد!

در فهم ابعاد این افتضاح کافی است توجه کنیم که سایت حرفه ای بی بی سی پس از روزها تبلیغات و هیجان آفرینی، ساعت 20 شب سه شنبه، تیتراول خود را به «درگیری های پراکنده در تهران» اختصاص داد اما عکسی که برای این به اصطلاح گزارش برگزید، به نوعی زرشکی ترین شاهکار این رسانه انگلیسی در ماه های اخیر بود. این عکس که ساعتی بعد کلاً از بی بی سی مفقود شد، یک کامیون حمل بار شهرداری را به همراه چند رفتگر و در حال حمل چند سطل آشغال نشان می داد! بعد از آن هم بی بی سی و رسانه های مشابه به نام «یک شاهد عینی»، «به گزارش سایت به نقل از سایت...»، «شنیده ها» و... تلاش کردند خبرسازی کنند اما کمترین سند تصویر و ویدئویی منتشر نکردند. در یکی از معدود ویدئوهای منتشره از سوی این شبکه ها که پنج ثانیه بیشتر نیست، کمتر از 10 نفر در حال شعار دادن هستند! در واقع شیوه جدیدی از خبرنویسی در این رسانه ها اختراع شده که در آن آرزوهای ناکام به جای خبر و گزارش به رشته تحریر درمی آید. این روند گزارشگری و خبرنویسی باعث شده تا برخی از کاربران شبکه های مجازی نام «راهپیمایی اجنه و اشباح» را برای تبلیغاتی نظیر تبلیغات اول و دهم اسفند بگذارند. برخی دیگر از این کاربران هم با اشاره به خالی بودن صحنه قرار از اپوزیسیون، می گویند شاید در مبادله قرار دچار حواس پرتی شده اند و بعد می نویسند: حکایت همان بابایی است که می گفت نمی دانم ساعت 1 با 11 نفر قرار دارم یا ساعت 11 با 1 نفر؟!

افتضاح اخیر باعث شد تا بسیاری از نویسندگان و سیاست بازان حرفه ای فراری که معمولا در تبلیغات حسابی داغ می کنند، طی یکی دو روز اخیر دچار لکنت زبان شوند. با این حال برخی نویسندگان گمنام تر زبان به اعتراض گشوده اند چنان که سایت «سکولاریسم نو» می نویسد: سران سبزها را هم گرفتند و خبری نشد و معلوم شد سبزها در توهم به سر می برند. آنها عاشق «خاص» و «ویژه» نشان دادن شرایط کشور هستند. اما دل خوش کردن به بیانیه و اطلاعیه، سطحی گرایی آنان را به مبتذل ترین شکل نشان می دهد.

یک کاربر بالاترین هم که عصبانی به نظر می رسید، نوشت؛ «این طوری هیچ فایده ای نداره، اگه قراره به این بچه بازی ها ادامه بدیم، همون بهتر که دیگه فکر تظاهرات نباشیم» و کاربر دیگری نوشت«تا می گوییم شورای هدایت و رهبری مخالفان، خیلی ها نگارنده را الکی خوش و شاید تهی مغز تصور می کنند» و سومی این طور قلم زد که «ظاهرن با گرفتن کروبی و موسوی قیامتی برپا نشد. نکنه بعداً فریاد بزنیم، موسوی اعدام بشه-کروبی اعدام بشه، ایران قیامت میشه».

سایت جرس هم که در لندن مدیریت می شود با اذعان به اینکه «خیلی ها در میان گروه های اپوزیسیون می گویند سه شنبه که خبری نبوده من نمی دونم با کدام متر اندازه می گیرند؟» نوشت: افسردگی، بیماری مشترک چند نسل اپوزیسیون است و شادی برای ما یک اتفاق خارق العاده شده است. ما باید با این بیماری کنار بیاییم و کاری که نباید بکنیم، عصبانی شدن و ترسو و بی عرضه خواندن همدیگر است. تعریفمان از تظاهرات را هم باید عوض کنیم.

یکی از عناصر ضدانقلاب خارج نشین هم در شبکه صهیونیستی بالاترین هشدار داده است: اگر چیزی تو را نکشت حتماً قوی ات می کند. حال حکایت اپوزیسیون است و تقویت رژیم. من نمی دونم این مردم چشونه که با ما همراهی نمی کنند.

 

هیشکی نفهمه که خاتمی به هم ریخته (خبر ویژه)

 

تظاهر خاتمی به حمایت از سر ناچاری نسبت به موسوی و کروبی در حالی است که او در جلسات داخلی مجمع روحانیون به شدت علیه این دو موضع می گیرد.

هر چند که خاتمی چندی پیش موسوی و کروبی را وفادار به اسلام و انقلاب خواند و همین خبر برای ساکت کردن محافل طلبکار ضد انقلاب منتشر هم شد اما اخبار تکمیلی از عصبانیت رئیس شورای مرکزی مجمع روحانیون نسبت به رفتارهای انتحاری و کور این دو نفر حکایت می کند. به گزارش «نسیم»، خاتمی به تازگی در جمع برخی اعضای مجمع روحانیون ضمن اعتراضات شدید به موسوی و کروبی گفته است: این افرادی که در 25 بهمن به خیابان آمدند، یک مشت آدم ضد انقلاب تابلودار بودند که خیلی به ما ضربه زدند.

یک عضو سازمان مجاهدین (انقلاب) با اشاره به عصبانیت شدید خاتمی از اغتشاش ناکام اخیر گفته است: خاتمی به شدت از این فراخوان ها عصبانی است اما نباید بدنه از این موضوع باخبر شود چرا که کاملاً منفعل می شود.

گفتنی است پیشگامی عناصری چون موسوی در تحرکات ساختارشکنانه در حالی که وی با حمایت خاتمی به عرصه آمده بود، باعث شده همه ژست های قانونگرایی، اصلاح طلبی وفاداری مدعیان اصلاح طلبی به نظام و انقلاب به هم بریزد و باطن این جریان متظاهر آشکار شود. گفته می شود خاتمی درصدد صدور بیانیه ای برای محکومیت تحرکات ساختارشکنانه در 25 بهمن بوده اما با مخالفت برخی عناصر تندروی«مجمع» منصرف شده است.

یادآور می شود قبل از آن که آمریکا و اسرائیل برای مقابله با انقلاب های مصر و تونس و بحرین به یک حرکت کاریکاتوری در ایران نیاز اورژانسی پیدا کنند و سران ضد انقلاب فتنه را به دعوت برای 25 بهمن وادار سازند، قرار بود جریان فتنه به تدریج با ادعای وفاداری به قانون اساسی زمینه بازگشت خود به عرصه سیاسی کشور را فراهم آورد و خاتمی برای شروع این فاز منافقانه برگزیده شده بود. ولی نیاز اورژانسی آمریکا و اسرائیل به حرکت کاریکاتوری 25 بهمن، این ترفند را هم نقش بر آب کرد و اکنون خاتمی از یکسو به دلیل وامدار بودن به مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس جرأت مخالفت آشکار با موسوی و کروبی را ندارد و از سوی دیگر، احساس می کند زلف گره خورده اش به موسوی و کروبی، او را هم به مشمئزکننده ترین شکل رسوا کرده است.

کابوس انقلاب ایران نو به نو برای غرب زنده می شود (خبر ویژه)

 

شبح انقلاب 1979 علیه رژیم پهلوی در ایران اکنون بر سر رژیم های عرب منطقه سایه انداخته است.

یک روزنامه ایتالیایی با انتشار این مطلب نوشت: حوادثی که طی 2 ماه گذشته در مصر و تونس و لیبی رخ داده، باعث نگرانی های جدی در غرب نسبت به روی کار آمدن رژیم های بنیادگرای اسلامی شده است.

کوریره دلاسرا افزود: غرب حق دارد با نگرانی به انقلاب های شمال آفریقا و خاورمیانه بنگرد و بپرسد که سرانجام چه خواهد شد؟ درست است که انقلابیون در این کشورها از حمایت ملت های جهان برخوردارند اما اتفاقاتی که در هفته های اخیر در ناآرامی های تونس، مصر و لیبی روی داده، باعث ایجاد نگرانی از احتمال روی کار آمدن رژیم های بنیادگرای اسلامی در این کشورها شده است. غربی ها به ایران فکر می کنند. ایران، مصداق یک انقلاب مردمی در دوره معاصر بود که توانست محمدرضا پهلوی، شاه مستبد آن کشور را، واژگون کند. او طرفدار غرب بود ولی در عین حال یکی از خونخوارترین پلیس های مخفی جهان، یعنی ساواک را در اختیار داشت.

این روزنامه نوشت: سایه انقلاب ایران بر مصر و تونس و سایر کشورهای اسلامی سنگینی می کند، تنها باید امیدوار بود که این انقلاب ها به انقلاب اسلامی ایران ختم نشود.

ابراز امیدواری این نشریه اروپایی در حالی است که یک روزنامه آمریکایی، اعلام کرد ایران از هم اکنون برنده انقلاب های زنجیره ای خاورمیانه و شمال آفریقاست.

نیویورک تایمز خاطرنشان کرد: هر چند بسیار سخت است که سرانجام قیام های خاورمیانه را پیش بینی کنیم اما یک حقیقت از هم اکنون آشکار شده و آن این که تحولات اخیر در حال رقم خوردن به نفع ایران است و رژیم های مخالف یا دشمن ایران در حال سقوط هستند. از جمله پیامدهای این روند، افزایش نفوذ ایران است و از هم اکنون نشانه های تزلزل حکومت عربستان سعودی به عنوان رقیب ایران و متحد آمریکا در منطقه دیده می شود.

این روزنامه از قول کارشناسان نوشت: مقامات عربستان نگرانند که با شماری از کشورهایی در حال تحول نظیر عراق، سوریه، یمن و بحرین احاطه شده اند. همین فرصت افزایش نفوذ و قدرت را برای ایران ایجاد می کند. ایران پیروز بزرگ تحولات اخیر است.

نیویورک تایمز تصریح می کند: دولت های جدید در کشورهایی که هم پیمان آمریکا بودند، اشتیاق کمتری به همکاری استراتژیک با آمریکا خواهند داشت. آمریکا احتمالا بعد از این با چالش های بیشتری برای فشار به ایران بر سر پرونده هسته ای روبرو خواهد شد. اساسا تحولات اخیر منطقه، نگاه ها را از چالش هسته ای ایران دور کرده و اجماع منطقه ای و جهانی در مورد تحریم ها را سخت تر ساخته است.

این روزنامه در پایان نوشت: ایران به خودی خود کشور پر اهمیتی در منطقه است. موقعیت هم پیمانانی نظیر حماس و حزب الله هم تقویت شده است چنان که حزب الله چند ماه پیش توانست دولت سعد حریری که مورد حمایت آمریکا بود را سرنگون کند. تقویت قدرت این محور مقامات سعودی را نگران کرده است. شیعیان در عربستان هم از سخت گیری های حکومت سعودی ناراضی اند.

  اسرائیل: نمی دانیم از درد خودمان بمیریم یا غصه عربستان (خبر ویژه)

 

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هشدار داد خطر به قدرت رسیدن اسلامگرایان در کشورهای خاورمیانه جدی است.

به گزارش وزارت خارجه اسرائیل، آویگدور لیبرمن گفته است: تا دیر نشده باید جلوی خطر ایران را گرفت. اوضاع در خاورمیانه به هم ریخته است. همان گونه که در لبنان و نوار غزه دیدیم، خطر به قدرت رسیدن اسلام تندرو در برخی دیگر از کشورهای منطقه هم وجود دارد.

لیبرمن همچنین با ابراز نگرانی نسبت به روابط رو به گسترش ایران و سوریه می گوید: سوریه در تسلیح حزب الله لبنان همراهی می کند. آنها همچنین به همکاریهای نظامی با ایران ادامه می دهند که یکی از این نمادها، استقبال از رزمناوهای ارتش این کشور در بندر لاذقیه بود.

همزمان، روزنامه های صهیونیستی در گزارش هایی هشدار داده اند که انقلاب اسلامی به دروازه های عربستان رسیده است. عربستان در جریان جنگ های 33 روزه و 22 روزه علیه حزب الله و حماس، مخفیانه و به همراه رژیم مبارک، از صهیونیست ها حمایت می کرد.

روزنامه معاریو در تحلیل خود تاکید کرده است: موج انقلاب گسترده مخالفان به بحرین در مرزهای شرقی عربستان رسیده و اکنون سؤال این است که زمان انقلاب در عربستان کی است؟ عربستان هم پیمان نزدیک آمریکا و دارای ذخایر عظیم نفتی است و به نظر می رسد انقلاب مردم در این کشور بسیار نزدیک باشد. به همین دلیل هم کارشناسان می گویند اگر خطر انقلاب در بحرین جدی شود، عربستان برای نشان دادن واکنش، لحظه ای درنگ نخواهد کرد.

آهان... از اون نظر! چه «سور» رئالیسمی هست این منشور

 

ماشاءالله اسم و رسم این منشور سبز را با یک کامیون نمی شود کشید، محتوایش که جای خود دارد. آن وقت ما خاله جانمان را چگونه توجیه کنیم و به خیابان بیاوریم؟!

نویسنده مشترک پایگاه ضدانقلابی گویانیوز و سکولاریسم نو، با اشاره به متنی مغشوش منتشره از سوی گروه مغشوش تری موسوم به شورای هماهنگی سبز و مرور برخی عبارات مغلق و قلمبه آن نوشت: آهان... از اون نظر... شایدم از این نظر... صحیح... بله بله. ماشاءالله اسم این منشور را یک کامیون هم نمی کشد، محتوایش که جای خود دارد. حالا ما که می خواهیم خاله جانمان را به خیابان بکشیم، این منشور را چگونه باید برای او موشکافی نماییم؟ نه که ما با موفقیت فاز «رای من کو؟» را پشت سر گذاشتیم و رای مان را پس گرفتیم حالا می خواهیم از فاز هر ایرانی یک ستاد، به هر ایرانی یک جنبش اعتلا پیدا کنیم. من که وقتی این جمله را خواندم از خواب و خوراک افتادم. دیدم همین طوری حالت جنبشانی پیدا کرده ام. یعنی قبلا ستادانی بودم حالا جنبشانی شدم. ببخشید جمله ام بیش از اندازه ادبی شد. یعنی اول اش فکر می کردم ستاد هستم، حالا متوجه شدم جنبش هستم.

وی می افزاید: این جنبش سبز ما خوبی ای که دارد آدم را کسل نمی کند. ریشه اش محکم نشده ساقه اش کلفت نشده یک باره آدم شاهد میوه های آبدار و خوشمزه می شود. واقعا این رئالیته و رئالیسم خیلی خوب چیزی ست. البته جنبش سبز امید، به نظر، یک کلمه «سور» هم به اول این رئالیسم چسبانده که کار هنری تر و قشنگ تر شود. من و ایراد گرفتن؟ من و بهانه تراشیدن؟ ابدا! فقط خواستم بگویم که جگر آدم با خواندن این منشور خون می شود و تن و بدنش می لرزد.

 

قدس

واکنش همسر «عسگری» به شایعات

فارس- زیبا احمدی، همسر علیرضا عسگری معاون وزیر دفاع اسبق در گفتگو با فارس در واکنش به شایعاتی درباره عضویت همسرش در ساواک و موساد پیش از انقلاب گفت: عسگری از خانواده ای متدین و ضد طاغوت بود و فعالیتهای زیادی علیه رژیم پهلوی داشت. همسر عسگری درخصوص شایعه انتقال عسگری به وسیله نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به هلند برای حضور در دادگاه ترور رفیق حریری به عنوان شاهد نیز گفت: این شایعات در راستای جوسازی علیه عسگری است تا او را نزد افکار عمومی بدنام کنند، اما همه می دانند که عسگری در دوران دفاع مقدس جزو بهترین فرماندهان بود و پس از آن نیز خدمات زیادی را برای نظام انجام داد. علیرضا عسگری معاون وزیر دفاع اسبق که پس از بازنشستگی به تجارت زیتون و روغن زیتون در سوریه مشغول بود، در تاریخ 16 آذر 1385 و درپی اقامت چند روزه در هتل جیران استانبول ناپدید شد.

 

وخامت حال «شهرزاد» در زندان آمریکا

فارس- مادر «شهرزاد میرقلی خان» با تأکید بر شرایط وخیم دخترش در زندان آمریکا گفت: شهرزاد که از مشکل تنفسی ناشی از نبود بهداشت در زندان آمریکا رنج می برد، به دلیل وخامت حالش شب گذشته (سه شنبه شب) به درمانگاه زندان منتقل شد. «بلقیس روشن» با یادآوری اینکه دخترش بیش از 3 سال است که بدون هیچ ملاقاتی در زندان آمریکا به سر می برد، گفت: برای پیگیری پرونده با ما تماس گرفته شد و شماره دفتر ریاست جمهوری را دادند که دفتر برخورد خیلی تندی داشت. مادر شهرزاد افزود: ای کاش می توانستم حرفهایم را به گوش آقای احمدی نژاد برسانم.

 

استراتژی جدید واشنگتن علیه ایران

شبکه ایران- گری سیک، عضو اسبق شورای امنیت ملی آمریکا در گفتگو با رادیو صدای آمریکا گفت: استراتژی جدید کاخ سفید در برابر ایران این است که با عبور از حمایت کلامی از جنبش سبز، همراه با این جنبش در «خط مقدم» مبارزه با نظام دینی ایران قرار گیرد.گری سیک، اما توضیح نداد که تصویب بودجه های کلان چندین میلیون دلاری در سنای کشورش و نیز برنامه های آشکار و پنهان سرویسهای جاسوسی غربی- صهیونیستی برای براندازی نظام ایران، آیا تنها در چارچوب حمایت کلامی ارزیابی می شود؟!

 

شکست سیاست تحریم اروپا علیه ایران

فارس- آمارها در تازه ترین گزارش «یورو استات» از ناکامی آمریکا در اجرای سیاست تحریم خود علیه ایران حکایت دارد. آمارهای یورو استات نشان دهنده افزایش مبادلات تجاری 27 کشور عضو اتحادیه اروپا با ایران در مقطع زمانی تحریمها نسبت به نیمه نخست همین سال است که تحریمی در مورد ایران وضع نشده بود.

 

دادستان تهران: اموالی در آمریکا ندارم

مهر- عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در پاسخ به مسدود شدن حسابهای وی در بانکهای آمریکا گفت: من هیچ پول و دارایی در آمریکا ندارم که آنها ادعا می کنند، ضبط شده است. دادستان تهران همچنین در حاشیه همایش دادستانهای کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا پرونده ای برای فحاشی به فائزه هاشمی و پدر وی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تشکیل شده است، گفت: توهین و فحاشی به سران قوا و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جرم است، اما افراد خانواده مسؤولان به عنوان فرد عادی هستند و باید شکایت کنند.

 

آمریکایی ها در زمستان 90 ، دنبال کودتای مخملی در ایران هستند

ایسنا- حسین طائب، رئیس اداره اطلاعات سپاه پاسداران گفت: برنامه آمریکایی ها برای سال 90 این است که در فصل اول، تحریم را با موجهای بعدی هدفمندکردن یارانه ها پیوند بزنند و موج اجتماعی ایجاد کنند. همچنین آنها قصد دارند، تهدیدها و مشغول سازی امنیتی و انتظامی ایران را بیشتر کرده و در فصل چهارم سال 90 ، کودتای مخملی ایجاد کنند.

 

کشف اقلام نظامی غیرمجاز در شمال تهران

جوان آنلاین- عوامل انتظامی در بازرسی از یک شرکت که تحت پوشش تجارت در شمال تهران فعالیت می کرد اقلامی نظامی غیرمجاز کشف کردند. در این شرکت مقدار زیادی افشانه اشک آور، انواع شوکر، دوربین های جاسوسی، بیسیم، خودکارهای دوربین دار، دستبند و تعداد زیادی انواع تجهیزات پلیسی و نظامی کشف و ضبط شده است.

 

چند دروغ بی بی سی درباره تجمع خیالی 10 اسفند

جهان- هرچند رژیم سلطنتی انگلیس به عنوان صاحب اصلی بی بی سی، همچنان استراتژی مخلوط کردن اخبار دروغ و راست را دنبال می کند، اما این رسانه مجبور شد که درباره 10 اسفند، تنها دروغ بگوید. بی بی سی که در این روز «حرف راست» برای گفتن نداشت در خبری مدعی شد که تمامی کلاسهای دانشگاه تهران تعطیل شده اند. این رسانه صهیونیستی همچنین مدعی شد که مردم در 10 اسفند با ایجاد ترافیک مصنوعی در خیابان رسالت تهران، مانع جا به جایی نیروهای ضد شورش شدند.

 

جعل نام «خلیج فارس»، این بار در عراق

الف- علی اکبر زارع بیدکی مدیر فراهم آوری منابع کتابخانه مجلس شورای اسلامی که همراه با هیأتی به عراق سفر کرده بود تا در نمایشگاه کتاب نجف و بغداد شرکت کند، گفت: یکی از مواردی که با آن روبه رو شدیم تبلیغات منفی بود که در کتابها علیه ایران می شد. برای نمونه، ناشران عراقی و بیروتی کتابهای متنوعی درباره خلیج فارس در دست داشتند که در آنها خلیج فارس را با عنوان مجعول «خ ل ی ج ال ع رب ی» معرفی کرده بودند.

 

  

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات