تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۱۲۳۳۱

گزارش بودجه هیأت رسانه‌ای آمریکا برای سال 2011 (بخش چهارم)

اشاره: هیأت مدیران خبررسانی آمریکا که هیلاری کلینتون نیز عضو آن است، در گزارش مالی سال 2011 خود از همکاری شرکت نیوزنایف، صدای آمریکا و سایت گوگل درباره آشوب‌های پس از انتخابات ایران پرده برداشت. به گزارش خبرنگار دیپلماسی عمومی خبرگزاری فارس، شورای دولتی پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیون آمریکا (BBG) که دیپلماسی رسانه‌ای دولت آمریکا را طراحی می‌کند، در بودجه مالی سال 2011 خود به کنگره مبلغ 768 میلیون و 778 هزار دلار درخواست کرده است. فصل سوم این گزارش به عملیات‌های خبررسانی بین‌المللی آمریکا اختصاص دارد که به تشریح مباحث مربوط به هدایت این سازمان، صدای آمریکا، دفتر خبررسانی کوبا، خدمات مهندسی و فنی، و مدیریت و پشتیبانی اداره خبر رسانی بین‌المللی (بی‌بی‌جی) پرداخته است. خبرگزاری فارس به منظور آگاهی بخشی به مخاطبان خود متن کامل این گزارش را در چند قسمت منتشر می‌کند، آنچه در پی می‌آید متن کامل فصل سوم این گزارش با عنوان عملیات‌های خبر رسانی بین‌المللی است.

هیأت مدیران خبررسانی بر تمام فعالیت‌های خبررسانی بین‌المللی غیرنظامی که با بودجه دولت آمریکا هدایت می‌شوند، نظارت دارد. هیأت مدیران خبررسانی فعالیت‌های "اداره خبررسانی بین‌المللی " را هماهنگ می‌کند. این اداره مسؤولیت هدایت سرویس‌های خبررسانی جهانی صدای آمریکا و نیز "دفتر خبررسانی کوبا " را بر عهده دارد.
هیأت مدیران خبررسانی مدیریت سه سازمان تحت حمایت مالی دولت آمریکا را نیز بر عهده دارد که عبارتند از: رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، رادیو آسیای آزاد و شبکه‌های خبررسانی خاورمیانه. هیأت مدیران دو حزبی این سازمان از نه عضو تشکیل شده. هشت نفر از این افراد توسط رئیس‌جمهور و با مشورت و تأیید مجلس سنا انتخاب می‌گردند. عضو نهم این هیأت نیز وزیر امور خارجه است.
هیأت مدیران خبررسانی بر برنامه‌ریزی استراتژیک و انجام برنامه‌های تحقیقاتی یکپارچه در حوزه مخاطبین برای نهادهای خبررسانی، نظارت می‌کند. هیأت مدیران خبررسانی باید با توجه به محیط رسانه‌ای پیچیده‌ای که عمل خبررسانی در آن انجام می‌گیرد، تحقیقات منظم و سروقتی انجام دهد تا بازارهای هدف شناسایی و تشریح شوند.
"دفتر شورای عمومی " (GC) مستقیما به هیأت مدیران خبررسانی گزارش می‌دهد. این دفتر به هیأت مدیران، کارکنان هیأت و نیز مقامات اداره بین‌المللی خبررسانی مشورت‌های حقوقی ارائه می کند. این مشاوره شامل تفسیر محدوده اختیارات و کاربرد قوانین، دستورات اجرایی، توافقات بین‌المللی و دیگر اسناد مربوط به عملیات‌های هیأت مدیران خبررسانی می‌شود.
"دفتر کارشناس ارشد امور مالی " (CFO) مستقیما به هیأت مدیران خبررسانی گزارش می‌دهد. این دفتر مدیریت بودجه و عملیات‌های مالی سازمان را بر عهده دارد. دفتر کارشناس ارشد امور مالی با تدوین سیاست‌های مالی و نیز هدایت مدیریت بودجه و اطلاعات مالی سازمان به هیأت، اداره خبررسانی بین‌المللی، و سازمان‌های تحت حمایت مالی هیأت مدیران خبررسانی خدمات مشورتی ارائه کرده و بدان‌های در انجام وظایف مربوطه‌شان یاری می‌رساند.
"دفتر روابط عمومی " ارتباطات هیأت مدیران خبررسانی را هماهنگ ساخته و نیز برنامه‌های روابط عمومی و دسترسی به مخاطبان را برای این هیأت و خبررسان‌های آن انجام می‌دهد. این دفتر در موضوعاتی چون هدف هیأت مدیران خبررسانی و نیز پوشش خبری حوادث جهانی توسط خبررسان‌ها با سازمان‌های رسانه‌ای آمریکا و خارج از کشور ارتباط برقرار می کند. این دفتر همچنین مسؤول مدیریت وب‌سایت هیأت مدیران خبررسانی و نیز خبرنامه داخلی کارمندان این سازمان است.
رویدادهای مهم و دستاوردهای سال مالی 2009 و سال مالی 2010
هیأت مدیران خبررسانی برنامه استراتژیک 2013-2008 را به پایان رسانده و هم‌اکنون در حال فعالیت با نهادهای وابسته است تا اطمینان حاصل شود برنامه‌ریزی‌های استراتژیک و بلندمدت آنها در تطابق با برنامه استراتژیک هیأت مدیران خبررسانی قرار دارند.
هیأت مدیران خبررسانی "گزارش اجرایی و پاسخگویی سال مالی 2009 " را در موعد مقرر ارائه کرد. این سازمان در حوزه حسابرسی اظهارنامه‌های مالی خود در سال مالی 2009، نتوانست حائز شرایط لازم شود.
سیستم مدیرات مالی جدید سازمان توانایی خود در حوزه پردازش فرایند تصویب خریدها و تدارکات و مدیریت قراردادها را افزایش داده است.
اهداف اجرایی سال مالی 2011
دفاتر تحت پوشش "راهبری سازمانی " در پشتیبانی از اهداف استراتژیک و اهداف اجرایی هیأت مدیران خبر رسانی شامل افزایش مجموع مخاطبین این هیأت؛ نظارت‌ها، رهبری و رهنمون‌های اساسی و مهمی ارائه می‌کنند. سازمان به ادغام مدیریت اجرایی، بودجه‌ای و مالی و سیستم‌های مربوطه ادامه می‌دهد.
کاهش‌های برنامه‌
درخواست بودجه سال مالی 2011 برای "راهبری سازمانی " شاهد یک کاهش 1.1 میلیون دلاری در سرویس‌های قراردادی از طریق بهبود عملکردها است. هیأت مدیران خبررسانی بودجه درخواستی "راهبری سازمانی " در سال مالی 2011 را 28.3 میلیون دلار اعلام کرده است.
هیات مدیران خبررسانی، اداره خبررسانی بین‌المللی "صدای آمریکا "
صدای آمریکا فعالیت خود را در سال 1942 و با پخش برنامه‌های موج کوتاه رادیویی برای مردم آلمان آغاز نمود. از آن زمان تاکنون، صدای آمریکا به عنوان یک سازمان چندرسانه‌ای مطرح گشته که در هر هفته در حدود 1500 ساعت برنامه با کیفیت بالا به 45 زبان دنیا پخش می‌کند و از طریق پلت‌فرم‌های رسانه‌ای مختلف - رادیو، تلویزیون، اینترنت یا رسانه‌های جدیدتر - به 125 میلیون مخاطب در سراسر جهان دسترسی دارد.
اگرچه صدای آمریکا سعی دارد از جدیدترین تکنولوژی‌ها و پلت‌فرم‌های انتقال اطلاعات استفاده نموده و دسترسی به مخاطبین حیاتی و مهم را در اقصی‌نقاط جهان تضمین نماید اما تحقیقات انجام گرفته حاکی از این واقعیت هستند که بخش اعظمی از مخاطبین صدای آمریکا هنوز از رسانه‌های سنتی - رادیو و تلویزیون - استفاده می‌کنند. صدای آمریکا در جاهایی که رادیو‌های موج کوتاه و متوسط (AM) رواج دارند - به مانند بخش‌هایی از آفریقا و آسیا - با استفاده از همین روش‌های خبررسانی به پخش برنامه‌ می‌پردازد.
با این حال، حتی خبررسانی رادیویی صدای آمریکا در حال تبدیل به مدل جدیدتر FM است. در سال‌های اخیر پخش برنامه‌های صدای آمریکا از طریق نمایندگی‌های محلی موج FM و یا فرستنده‌های ویژه این سازمان موفقیت‌های قابل توجهی کسب کرده است. علاوه بر این، صدای آمریکا پوشش تلویزیونی خود را توسعه داده است تا در بازارهای مهم توان رقابتی خود را حفظ کند. هشت سال پیش، برنامه‌های تلویزیونی صدای آمریکا به 12 زبان پخش می‌شدند. امروزه برنامه‌های تلویزیونی این سازمان به 25 زبان بوده و هر هفته به بیش از 56 میلیون نفر در سراسر دنیا پخش می‌شوند.
تلویزیون و رادیو نمی‌توانند به همه دسترسی داشته باشند،‌ این امر در مورد جوانان که از آخرین تکنولوژی‌ها استفاده می‌کنند صادق‌تر است. از اینرو صدای آمریکا استفاده از پلت‌فرم‌های اینترنتی و دیجیتالی مربوطه را افزایش داده است.
در سال 2009، حجم ترافیک وب‌سایت صدای آمریکا (VOANews.com) نسبت به سال قبل 21 درصد افزایش داشته و به رقم 95 میلیون بازدیدکننده رسید، 13 میلیون از این بازدیدها از طریق پروکسی سرور‌های صدای آمریکا انجام گرفتند. وب‌سایت‌هایی به مانند یوتیوب، فیس‌بوک و تویتر ابزار دیگری برای دسترسی به محتوای برنامه‌های صدای آمریکا در اختیار مخاطبین این شبکه قرار می‌دهند. صدای آمریکا فقط در وب‌سایت یوتیوب دارای 26 کانال بوده و ویدئو‌های این سازمان بیش از 4 میلیون بازدیدکننده داشته‌‌اند. صفحه صدای آمریکا در تویتر که به امور ایران اختصاص دارد از اواسط ژوئن بدین طرف بیش از 6000 پیرو کسب کرده است. صدای آمریکا برنامه‌های ویدئویی و صوتی خود را در وب‌سایت "آی‌تیونز " نیز ارائه می‌کند.
استراتژی چند رسانه‌ای صدای آمریکا تاکنون موفق بوده است. شرکت تحقیقاتی بین‌المللی "نیوزنایف " وب‌سایت صدای آمریکا را در میان 10 درصد برتر وب‌سایت‌های جهان در سال 2009 و نیز در رده ششم از نظر درصد مجموع گزارش‌هایی که در صفحه اخبار گوگل ظاهر می‌شوند، قرار داد. شرکت نیوزنایف، وب‌سایت صدای آمریکا را به عنوان چهارمین منبع صفحه اخبار گوگل در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ژوئن 2009 معرفی نمود.
تمام برنامه‌های صدای آمریکا منطبق با منشور صدای آمریکا هستند که این سازمان را ملزم می‌کند در مورد آمریکا، نهادهای آن، و خط ‌‌مشی‌های خارجی و داخلی این کشور به مخاطبان آگاهی رساند. صدای آمریکا 14 اداره تمام وقت تهیه خبر خارجی و 5 اداره داخلی دارد. علاوه بر این شبکه‌ای از گزارشگران خارجی قراردادی نیز در پوشش خبری رویدادهای جهان به صدای آمریکا یاری می‌رسانند. صدای آمریکا با اعزام این گزارشگران به تمام ایالات آمریکا زندگی آمریکایی را در برنامه‌های متنوع رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی ترسیم می‌کند. این سازمان علاوه بر گزارش‌های خبری جامع در مورد سیاست‌های آمریکا توسط بخش "مرکز خبر صدای آمریکا " و سرویس‌های زبانی، دیدگاه‌های رسمی دولت آمریکا را نیز منعکس می‌کند.
امروزه، صدای آمریکا تبدیل به یک سازمان خبررسانی بین‌المللی منعطف و شایسته شده است. صدای آمریکا، در عرض چند ساعت پس از بروز زلزله ژانویه 2010، شروع به پخش برنامه‌ در مورد این رویداد نمود. در عرض چند روز، بخش زبان کرئولی صدای آمریکا ساعات پخش برنامه‌ را از 1.5 ساعت در روز به 10.5 ساعت در روز افزایش داد. رادیوی موج FM صدای آمریکا در تمام جزیره قابل دریافت بود. بخش "مرکز خبر "، ‌سرویس زبان کرئولی و دیگر نهادهای تابعه صدای آمریکا در محل حضور داشتند و گزارش‌های صوتی و تصویری از مناطق بحران‌زده مخابره می‌نمودند.
صدای آمریکا در واکنش به رویدادهای پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ژوئن 2009، برنامه‌های تلویزیونی بخش فارسی را به 8 ساعت افزایش داد. در مناطق بحران‌زا و استراتژیک مرز افغانستان و پاکستان، رادیو دیوا روزانه سه ساعت برنامه‌ صبحگاهی به برنامه‌های زبان پشتو افزود. صدای آمریکا در زمان افزایش‌ خشونت‌ها و بنیادگرایی اسلامی در سومالی، یک بخش 30 دقیقه‌ای به برنامه‌ 3.5 ساعته روزانه خود افزود تا مخاطبین را در ساعات اولیه صبح‌ها نیز در جریان اخبار قرار دهد.
صدای آمریکا در سال‌های اخیر برنامه‌های سرویس‌های سومالی، کنیا، برمه، پاکستان، افغانستان،‌ ونزوئلا و گرجستان را افزایش داده است. این سازمان برنامه‌های پخش شده برای ایران،‌ عراق، افغانستان، کره شمالی، چین، اندونزی و روسیه را نیز تقویت نموده است.
رویدادهای مهم و دستاوردهای سال مالی 2009 و سال مالی 2010
دسترسی به مخاطبین افغان

رادیو و تلویزیون بخش افغانستان صدای آمریکا با عنوان رادیو و تلویزیون آشنا از منابع قابل اعتماد کسب خبر برای مردم افغانستان به شمار می‌روند. بیش از 30 درصد شهروندان بالغ افغانستان در هفته حداقل یکبار به برنامه‌های صدای آمریکا گوش می‌دهند. در ماه‌های اخیر، حجم بار ترافیکی وب‌سایت صدای آمریکا دو برابر شده و به بیش از 1500 بازدیدکننده در روز رسیده است. 12 ساعت برنامه رادیویی هر روز به دو زبان عمده افغانستان یعنی دری و پشتو پخش می‌شود. در این برنامه‌ها تماس‌های تلفنی زنده و نیز گزارش‌هایی از نقاط مختلف کشور که توسط تقریبا 30 گزارشگر محلی تهیه می‌گردند، پخش می‌شوند.
در سال 2010، تلویزیون آشنا توجه زیادی معطوف به استراتژی جدید اوباما در افغانستان و نیز پیامدهای آن برای مردم افغانستان، نمود. گزارشگران صدای آمریکا در واشنگتن، از نزدیک جریان نامزدی و انتصاب کارل ایکنبری، سفیر آمریکا در افغانستان، و ژنرال استنلی مک‌کریستال، فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان، را از نزدیک تعقیب می‌نمودند. گزارشگران محلی صدای آمریکا در کابل حوادثی را که منجر به تلفات غیرنظامی‌ شده و باعث تصمیم دولت آمریکا برای افزایش تعداد نیروهای آمریکایی و آموزش نیروهای امنیتی افغان شده بودند، تحت پوشش خبری قرار داد. خبرنگاران رادیو و تلویزیون آشنا سعی می‌کردند در حین تهیه گزارش دیدگاه‌های مقامات افغانستان و مردم عادی این کشور در مورد سیاست‌ها و اقدامات آمریکا در منطقه را منعکس نمایند.
خبرنگاران محلی و گزارشگران صدای آمریکا حین پوشش خبری استراتژی آمریکا در افغانستان، در مورد طالبان و دیگر موضوعات حساس، بدون توجه به بازتاب‌های بالقوه این اخبار، گزارش تهیه می‌کردند. برای مثال رهبر طالبان در قندهار در واکنش به گزارش‌های صدای آمریکا در مورد خشونت‌های طالبان چندین بار با گزارشگران محلی صدای آمریکا تماس گرفته و آنها و خانواد‌ه‌هایشان را تهدید به مرگ نموده است. اما گزارشگران بخش افغانستان صدای آمریکا علی‌رغم این تهدیدها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
سرویس افغانستان صدای آمریکا انتخابات ریاست‌جمهوری 20 آگوست افغانستان را تحت پوشش خبری گسترده قرار داد. رادیو و تلویزیون آشنا گزارش‌های خبری زنده از کابل و استان‌های همجوار پخش می‌کردند. در روزهای منتهی به انتخابات، سرویس افغانستان برنامه‌هایی در مورد سوابق نامزدها، مباحثی در مورد مسائل پیش روی دولت و واکنش‌های رأی‌دهندگان افغان پخش می‌کرد. از واشنگتن نیز خبرهایی در مورد خط‌مشی دولت اوباما در مورد افغانستان و نیز مواضع اعضای کنگره و مقامات رده بالای آمریکایی در مورد انتخابات این کشور تهیه و پخش می‌شد.
سردبیران سرویس‌های اردو و پشتو، در روز انتخابات و روزهای پس از آن، گزارش‌های مستقیم از کابل تهیه نموده و تماس‌های تلفنی زنده پخش می‌نمودند. گزارشگران محلی نیز گزارش‌های خبری زنده از ایستگاه‌های رأی‌گیری و نقاط مختلف کشور تهیه می‌کردند. سردبیر سرویس پشتو وبلاگی به زبان انگلیسی در مورد انتخابات برای وب‌سایت انگلیسی صدای آمریکا ارائه کرده بود.
بخش افغانستان صدای آمریکا علاوه بر پوشش مسائل سیاسی افغانستان و آمریکا، بر وضعیت حقوق بشر در افغانستان نیز نظارت می‌کرد. زمانی که پارلمان افغانستان با تصویب قانونی محدودیت‌هایی برای زنان شیعه بوجود آورد، تلویزیون آشنا با پخش برنامه‌ای ویژه نظرات مخالفان و موافقان این قانون را منعکس نمود. سناتور باربارا بوکسر و ملانی ورویر ، سفیر ویژه آمریکا در امور جهانی زنان، در میان مخالفین تصویب این قانون بودند که طی این برنامه به ارائه نظرات خود پرداختند.
ارائه شاهراهی برای مخاطبان در مناطق مرزی پاکستان
رادیو دیوا از زیرمجموعه‌های صدای آمریکا و ایستگاه خواهرخوانده رادیو و تلویزیون آشنا، اخباری دقیق، سر وقت و متوازن به زبان پشتو برای ساکنان منطقه مرزی افغانستان- پاکستان پخش می‌نماید. این منطقه تحت سیطره رسانه‌های دولتی و نیز رادیو‌های طالبان و القاعده معروف به رادیو ملا قرار دارد. رادیو دیوا در ژوئن 2009، یک برنامه صبحگاهی سه ساعته به راه انداخت که در موج کوتاه و نیز در سه ایستگاه موج FM در سه شهر شرقی افغانستان قابل دریافت است.
رادیو دیوا شنوندگان زیادی در میان ساکنین منطقه به اصطلاح کمربند پشتون دارد. برنامه‌های تماس‌های تلفنی این شبکه محبوبیت زیادی دارند و هر روز به طور میانگین 30 تماس تلفنی با برنامه برقرار می‌شود. اخیرا، شبکه وسیع متشکل از 25 گزارشگر محلی این ایستگاه رادیویی گزارش‌های جامعی در مورد حملات نیروهای نظامی پاکستان علیه نیروهای طالبان، و نیز سیل مردمی که از مناطق جنگ‌زده به کشورهای همسایه پناهنده می‌شدند، برای شنوندگان ارائه کردند. رادیو دیوا با پوشش اخبار وضعیت مردمانی که بر اثر جنگ علیه طالبان آواره شده‌اند نقش مهمی ایفاء می‌کند. یکی از آوارگان داخلی (IDP) در اردوگاه "سوابی منصور " در برنامه اخیر گفت: "اگر رادیو دیوا نبود آوارگان تحقیر و تخریب شده و برای جهانیان ناشناخته باقی می‌ماندند.
رادیو دیوا تنها جایی است که در مورد مشکلات آوارگان سخن گفته می‌شود... " یکی دیگر از شنوندگان در دره سوات گفت که رادیو دیوا "تنها منبع کسب اطلاعات در منطقه است. " بسیاری از شنوندگان در مناطق وزیرستان، سوات و باجور در گفتگو با گزارشگران این ایستگاه گفته‌اند برنامه‌های خود را طوری تنظیم می‌نمایند که بتوانند برنامه‌های مطلوب خود در رادیو دیوا را بشنوند، و برخی نیز می‌خواستند قدردانی خود از کمک‌های گسترده آمریکا به اردوگاه‌ها را اعلام کنند.
طالبان نفرت زیادی از رادیو دیوا دارند. گزارشگران محلی صدای آمریکا، در نتیجه گزارش‌هایی که تهیه می‌کنند، بارها توسط شبه‌نظامیان طالبان مورد تهدید قرار گرفته‌اند. گاهی اوقات این تهدیدات جنبه واقعیت به خود می‌گیرند. خانه یکی از گزارشگران صدای آمریکا منفجر شده و وی نیز دو بار مورد حمله مردان مسلح نقابدار قرار گرفت. این افراد اعلام کرده بودند که این حملات را در انتقام از گزارش‌های صدای آمریکا انجام داده‌اند.
دسترسی به بقیه مناطق پاکستان
بخش زبان اردوی صدای آمریکا برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی برای پاکستان پخش می‌کند. بخش اردو یک برنامه 30 دقیقه‌ای تهیه کرده و در شبکه تلویزیونی "ژئو‌تی‌وی " پاکستان پخش می‌کند. این شبکه از وابسته‌‌های صدای آمریکا و نیز برترین شبکه خبری 24 ساعته خصوصی در پاکستان است. برنامه مذکور "فرای تیترها " نام دارد.
برخی از محبوب‌ترین بخش‌های این برنامه عبارتند از:
"سامجائوتا اکسپرس " - که در هر دو زبان اردو و هندی به معنای "گفتمان " است. این برنامه به یاد قطاری نام‌گذاری شده که بر اساس سطح تنش بین پاکستان و هند، به طور متناوب بین این دو کشور در حال رفت و آمد است. در این برنامه که هفته‌ای یک بار از شبکه "زی‌تی‌وی " هندوستان و شبکه "ژئو‌تی‌وی " پاکستان پخش می‌شود، سردبیران بخش‌های زبان اردو و هندی صدای آمریکا حضور یافته و مباحث گسترده‌ای در مورد روابط پاکستان- هندوستان مطرح می‌نمایند. از آنجایی که آمریکا از متحدین هر دو کشور محسوب می‌شود در این برنامه به طور مداوم دیدگاه‌های آمریکا در مورد موضوعاتی که دو کشور را از هم جدا ساخته‌اند مطرح می‌‌گردند.
"مسلمانان آمریکا " - این برنامه نیم ساعته هر ماه یک بار به دو زبان اردو و انگلیسی تهیه شده و در وب‌سایت بخش اردوی صدای آمریکا (Urduvoa.com)، یوتیوب و فیس‌بوک در اختیار کاربران قرار داده می‌شود. این برنامه ویدئویی یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های سرویس اردوی صدای آمریکا و دارای بیشترین تعداد نظرات کاربران این سرویس است. این مجموعه برنامه با بررسی وضعیت، دستاوردها و زندگی روزمره مسلمانان آمریکا سعی در نشان دادن سازگاری بین اسلام و دموکراسی دارد.
برنامه‌های رادیویی بخش اردوی صدای آمریکا نیز به همین اندازه نوآورانه و ابتکاری هستند. "رادیو آپ کی دونیا " (RAKD) - جهان شما - در هفت روز هفته به مدت 12 ساعت به پخش برنامه می‌پردازد. در کشوری که پخش اخبار در رادیوی‌های خصوصی دچار محدودیت‌هایی است، "رادیو آپ‌کی دونیا "، قابل دریافت در موج کوتاه و متوسط، یکی از پرطرفدارترین جایگزین‌ها برای ایستگاه رادیویی دولتی "شرکت‌ خبررسانی پاکستان " (PBC) به شمار می‌رود. "رادیو آپ‌کی دونیا " در روز دو برنامه پخش می‌کند که در آنها متخصصین آمریکایی و پاکستانی مسائل طرح شده در اخبار را تحلیل می‌کنند. "رادیو آپ‌کی دونیا " از اکتبر 2009، هر روز دو برنامه سی‌ دقیقه‌ای برای "شرکت خبررسانی پاکستان " تهیه می‌کند که از 11 ایستگاه موج FM در سراسر کشور پخش می‌گردند. علاوه بر این، "رادیو آپ‌کی دونیا " به ارائه سرخط اخبار در سیستم "زونگ موبایل " پاکستان نیز مبادرت ورزیده و بدین ترتیب اولین سیستم پخش موبایل‌محور سرویس اردوی صدای آمریکا را راه‌اندازی نموده است. تعداد مخاطبین "رادیو آپ‌کی دونیا " در سال گذشته دو برابر شده و شامل تقریبا 12 درصد از افراد بالغ پاکستان گشته.
2.5 میلیون نفری که بر اثر جنگ علیه طالبان آواره شده و در اردوگاه‌ها پناه گرفته‌اند شنوندگان رادیو دیوا و بخش زبان اردوی صدای آمریکا هستند. مثال بارز ارتباط سرویس اردو با اردوگاه‌های آوارگان در برنامه اخیر میزگرد نمایانگر شد. چندین نفر از شنوندگان در تماس با برنامه اعلام کردند در حدود 100 نفر از آوارگان جنگی دره سوات در دره‌های اطراف بدون آب و غذا گرفتار شده‌اند. سپس مجری برنامه میزگرد مکان دقیق این افراد را به یکی از ژنرال‌های ارتش پاکستان که در برنامه آن روز حضور داشت، داد. اندکی بعد، سخنگوی ارتش در تماس با بخش اردوی صدای آمریکا اعلام داشت که 24 ساعت پس از ارائه اطلاعات توسط مجری برنامه به ژنرال مذکور، تمام این افراد نجات یافته‌اند.
پوشش خبری بحران‌های انتخاباتی ایران
"شبکه خبر فارسی صدای آمریکا " (PNN) به طور هفتگی دارای 29.9 درصد مخاطب در ایران است، یعنی در حدود 13.6 میلیون نفر از افراد بالغ در این کشور جزو مخاطبین هفتگی این شبکه محسوب می‌شوند. شبکه خبر فارسی صدای آمریکا تنها پلت‌فرم تلویزیونی است که دولت آمریکا از طریق آن و با پخش اخبار و اطلاعات متوازن می‌تواند با مردم ایران ارتباط برقرار کند.
نتایج تحقیقات اخیر نشان دادند که میلیون‌ها ایرانی برای کسب اطلاعات در مورد انتخابات اخیر ایران به یک یا چند برنامه پخش شده از صدای آمریکا روی آوردند. شبکه خبر فارسی صدای آمریکا برای ارائه خدمات بهتر به مخاطبین در آن دوره پر هرج و مرج و متلاطم، زمان برنامه‌های خود را افزایش داد. شبکه خبر فارسی صدای آمریکا در بخش تلویزیون یک برنامه خبری یک ساعته صبحگاهی به برنامه‌های موجود هفت‌ ساعته خود افزود. شبکه همچنین یک گزارش یک ساعته ویژه به ابتدای برنامه‌های عصرگاهی اضافه کرد.
علاوه بر این، شبکه خبر فارسی صدای آمریکا فعالیت‌های اینترنتی خود را نیز افزایش داد و یک فید تویتری با نام "صدای آمریکا: ایران " به صفحات فعال وبلاگ‌های فارسی صدای آمریکا، فیس‌بوک و یوتیوب و نیز وب‌سایت اصلی شبکه خبر فارسی صدای آمریکا افزود. در ماه ژوئن حجم ترافیک وب‌سایت فارسی صدای آمریکا از داخل ایران نسبت به ماه قبل افزایش 500 درصدی را نشان داد. علی‌رغم تلاش‌های دولت ایران برای مسدود کردن اینترنت و شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای، بازخورد برنامه‌ها در میان مخاطبین نشان می‌دهد که دولت در انسداد برنامه‌های صدای آمریکا کاملا موفق عمل نکرده است.
"شهروند گزارشگران " ایران هر روز در حدود 300 فیلم ویدئویی و هزاران عکس، ایمیل و تماس تلفنی برای صدای آمریکا ارسال می‌کردند. شبکه خبر فارسی صدای آمریکا تصاویر مربوط به تیراندازی مرگبار به سوی ندا، زن جوانی که در جریان تظاهرات کشته شد، را پخش نمود. در پیامی که مشابه فراوانی در میان پیام‌های ارسالی به صدای آمریکا دارد یکی از بینندگان می‌گفت: "من و خانواده‌ام برای باخبر شدن از آنچه در کشور رخ می‌دهد به شما نیازمندیم. این امر بسیار مهم است و ما بدون حضور شما نمی‌دانیم که چه اتفاقاتی می‌افتند. "
در ژانویه 2010،‌ شبکه خبر فارسی صدای آمریکا یک کاربری جدید برای گوشی‌های آیفون و انروید ارائه نمود که به کاربران اجازه می‌دهد تنها با یک کلیک لینک‌ها را از طریق فیس‌بوک، تیوتر و ایمیل به صدای آمریکا ارسال کنند.
دستیابی به مخاطبین مهم در عراق
اگرچه از خشونت‌های عراق به میزان قابل توجهی کاسته شده است اما این خشونت‌ها کاملا متوقف نشده‌اند و کشور هنوز دچار بی‌ثباتی است. صدای آمریکا تنها خبررسان بین‌المللی است که به زبان کردهای عراق و با دو لهجه سریانی و کرمانجی برنامه پخش می‌کند. افزایش چشمگیر شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای کردی و نیز کاهش استفاده از رادیو باعث شده تعداد مخاطبین رادیویی کردستان عراق در سال‌های اخیر کاهش زیادی داشته باشد.
بخش کردی صدای آمریکا در واکنش به تحولات مذکور از تاریخ سپتامبر 2009، پخش برنامه‌های رادیویی را از 4 ساعت در روز به 3 ساعت کاهش داد و در عوض شروع به ارائه گزارش‌های ویدئویی برای مخاطبین اینترنتی هر دو لهجه نمود. اگرچه مخاطبین هدف بخش کردی صدای آمریکا کردهای عراق هستند اما این بخش رویدادهای مربوط به ایران، ترکیه و سوریه، که منزلگاه اقلیت کرد عمده‌ای هستند، را نیز پخش می‌کند. جلال طالبانی، رئیس‌جمهور عراق، و هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه، از ارائه اخبار و اطلاعات عینی، متوازن و جامع به کردهای خاورمیانه قدردانی نموده‌اند.
گسترش برنامه‌های کره
بخش کره‌ای صدای آمریکا با پخش روزانه 5 ساعت برنامه رادیویی، اخبار و اطلاعاتی عمیق در مورد تحولات داخل و اطراف کره شمالی ارائه می‌کند. این بخش بر مسائل حقوق بشر در داخل کره و نیز تهدیدهای امنیتی ناشی از فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی کره تمرکز می‌نماید.
در ژانویه 2009، بخش کره‌ای صدای آمریکا با همکاری یک خبررسان مستقر در کره جنوبی فعالیت‌های خود را افزایش داد. امروز، صدای آمریکا در سه ساعت اصلی شبانه‌روز از یک ایستگاه در داخل کره جنوبی و با استفاده از امواج متوسط قوی به پخش برنامه در داخل کره شمالی می‌پردازد. علی‌رغم وجود محدودیت‌های سخت در مورد گوش دادن به خبررسان‌های بین‌ا‌لمللی، تحقیقات مستقل نشان داده‌‌اند که این خبررسان‌ها توانسته‌اند به مخاطبین در داخل کره شمالی دست یابند.
بازگویی داستان آمریکا
منشور صدای آمریکا این سازمان را ملزم به پخش اخبار و اطلاعاتی می‌کند که سیاست‌های آمریکا را بازنمایی کنند. بهترین مثال در مورد انجام این وظیفه توسط صدای آمریکا می‌تواند پوشش خبری گسترده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2008 باشد. در سطح جهان علاقه زیادی نسبت بدین انتخابات وجود داشت و بخش مرکزی خبر و نیز سرویس‌های زبان‌های خارجی در تمام دوره انتخابات گزارشگرانی به سراسر آمریکا ارسال کرده بودند. علاوه بر این، گزارشگران صدای آمریکا در گردهمایی‌های جمهوریخواهان و دموکرات‌ها شرکت می‌نمودند و برای تهیه گزارش در مورد دیدگاه‌ها و واکنش به نامزدها، فرایند انتخاباتی و نتایج آن به کشورهای خارجی سفر می‌کردند.
هر سرویس زبان خارجی در هر کدام از زیرمجموعه‌های صدای آمریکا برنامه‌های ویژه‌ای در روزهای منتهی به انتخابات پخش می‌کردند. در روز انتخابات، صدای آمریکا گزارش‌های زنده گوناگونی از نقاط مختلف آمریکا تهیه و پخش نمود. گزارشگران و خبرنگاران محلی نیز در مناطق کلیدی به مانند آفریقا و اندونزی آماده بودند تا واکنش‌های جهانی به نتایج انتخابات را منعکس نمایند. بخش انگلیسی رادیو و تلویزیون صدای آمریکا نتیجه انتخابات را به طور زنده تحت پوشش خبری گرفته بود و همچنین گزارش‌هایی از ستادهای انتخاباتی مک‌کین و اوباما، سخنرانی‌های اعلان پیروزی و شکست، و واکنش‌ها و تحلیل‌های جهان و آمریکا، ارائه نمود. پوشش خبری انتخابات توسط صدای آمریکا به طور زنده در وب‌سایت این سازمان (VOANews.com) نیز ارائه می‌شد.
از نکات بارز پوشش خبری انتخابات آمریکا می‌توان به همکاری صدای آمریکا با تلویزیون پاکستان اشاره نمود. این شبکه تلویزیونی دولتی در هر روز 9 ساعت به برنامه‌های مرتبط با انتخابات اختصاص می‌داد که اکثرا توسط صدای آمریکا تهیه شده بودند و بخش‌هایی نیز از استدیو‌های تلویزیون پاکستان در اسلام‌آباد و لاهور بدان‌ها اضافه شده بود. این برنامه‌ها علاوه بر تلویزیون پاکستان در "تلویزیون جهانی پاکستان " نیز پخش می‌شد. این شبکه مخصوص پاکستانی‌های مقیم خارج است. شرکت خبررسانی پاکستان، خبررسان رادیویی دولتی، نیز برنامه‌های تهیه شده در "رادیو آپ‌کی دونیا " را از شبکه‌های قوی موج AM که در تمام کشور قابل دسترسی هستند، پخش می‌کرد.
صدای آمریکا برای تکمیل پوشش خبری انتخابات در وب‌سایت رسمی خود (VOANews.com) اولین صفحه مخصوص بحث کاربران را راه‌اندازی نمود تا بهتر بتواند با مخاطبین در مورد این واقعه تاریخی ارتباط برقرار کند. این صفحه، که اطلاعات آموزشی نیز در مورد سیستم انتخاباتی و سیاسی آمریکا ارائه می‌کرد، به کاربران علاقه‌مند در سراسر جهان امکان می‌داد در مورد نامزدها، انتخابات، و نتایج این انتخابات در روابط خارجی آمریکا به بحث و تبادل نظر بپردازند. تنها در 4 و 5 نوامبر، این وب‌سایت اجتماعی بیش از 1 میلیون بازدیدکننده داشت. تمام مخاطبین جریان انتخابات را دنبال می‌کردند. این امر بالاخص در مورد آفریقا بیشتر به چشم می‌‌آمد که سیل ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی برای تبریک بخاطر انتخاب باراک اوباما روانه صدای آمریکا شدند.
صدای آمریکا مراسم تحلیف اوباما را نیز به طور کامل تحت پوشش خبری قرار داد. بیش از 200 خبرنگار صدای آمریکا این مراسم را به صورت زنده از رادیو و تلویزیون گزارش کردند. صدای آمریکا سخنرانی مراسم تحلیف را به 45 زبان دنیا ترجمه کرده و به صورت رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی در اختیار مخاطبین قرار داد.
در هفته‌ها و ماه‌های پس از انتخابات، خبرنگاران و کارکنان بخش زبان‌های خارجی صدای آمریکا سفر‌های بین‌المللی رئیس‌جمهور را تحت پوشش خبری قرار می‌دادند. اوباما درماه‌های آوریل، ‌ژوئن و جولای به آنکارا، قاهره، موسکو و آکرا سفر نمود. در هر کدام از این سفرها وی سخنرانی‌های بسیار مهمی ایراد می‌نمود که بخش اخبار مرکزی صدای آمریکا و سرویس‌های زبان‌های خارجی آنها را به طور کامل گزارش می‌کردند.
پوشش خبری بین‌المللی صدای آمریکا - رویدادهای مهم
ارائه گزارش‌های خبری از داخل برمه

در فوریه 2009، سرویس زبان برمه‌ای صدای آمریکا اولین تلویزیون ماهواره‌ای به زبان برمه‌ای را به 3.5 ساعت برنامه روزانه رادیویی موج کوتاه خود افزود. نام این برنامه "مجله تلویزیونی هفتگی برمه " است. آخرین تحقیقات انجام گرفته در نه شهر بزرگ نشان می‌دهند که در حدود 19 درصد از خانوارهای برمه‌ای دارای دستگاه‌های گیرنده ماهواره‌ای هستند. این امر نشان می‌دهد کشور برمه می‌تواند یک بازار مهم برای خبررسانی بین‌المللی باشد علی‌الخصوص اینکه شبکه "صدای دموکراتیک برمه " در نروژ تنها خبررسان بین‌المللی است که برنامه‌های تلویزیونی به زبان برمه‌ای پخش می‌کند. "مجله تلویزیونی هفتگی برمه " که در صبح روزهای یکشنبه پخش شده و در طول هفته تکرار می‌گردد، اخبار و تصاویری را منتشر می‌کند که بسیاری از مردم برمه نمی‌توانند از طریق دیگری بدان‌ها دست یابند.
پس از شروع به کار "مجله تلویزیونی هفتگی برمه "، نویسنده روزنامه دولتی "نور جدید میانمار " طی مقاله‌ای خواهان اعمال قوانین شدید در مورد تلویزیون‌های ماهواره‌ای در برمه شده و هشدار داد که "برخی کشورهای خاص با تشدید مسائل سیاسی، تحریک به انجام تظاهرات توده‌ای، از بین بردن روحیه و احساس ملی مردم از طریق برنامه‌های مخرب، سعی در دخالت در امور کشورهای هدف دارند. "
تحقیقات مقدماتی در سال 2009 نشان دادند میزان مخاطبین هفتگی برنامه تلویزیونی صدای آمریکا بالغ بر 0.7 درصد است. تعداد مخاطبین شبکه "صدای دموکراتیک برمه " 2 درصد و بخش بین‌المللی شبکه سی‌ان‌ان (CNN international) و همچنین بخش اخبار جهان بی‌بی‌سی (BBC World News) هر کدام بالغ بر 1 درصد افراد بالغ برمه است. این امر می‌تواند اولین قدم مهم رو به جلو باشد بالاخص با توجه به اینکه صدای آمریکا روزانه تنها 30 دقیقه برنامه پخش می‌کند در حالیکه برنامه‌های دیگر خبررسان‌های بین‌المللی به صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته پخش می‌گردند.
پخش برنامه به تبت، مقابله با پارازیت
سرویس تبتی صدای آمریکا یکی از منابع خبری و اطلاعاتی قدرتمند و مستعد برای جهان تبتی زبان محسوب می‌شود. این بخش در هفته 42 ساعت برنامه تلویزیونی و رادیویی پخش می‌کند. در حالیکه انجام تحقیقات در داخل تبت امکان‌ناپذیر است اما تحقیقات اخیر انجام گرفته توسط مؤسسه "اینترمدیا " در میان تبتی‌هایی که به خارج سفر کرده‌اند نشان داد 8.6 درصد از افراد مورد سؤال به طور مداوم بیننده و شنونده برنامه‌های تلویزیونی و یا رادیویی صدای آمریکا هستند. در این تحقیقات مشخص گشت تمایل تبتی‌ها برای گوش دادن به رادیوی‌های ماهواره‌ای که از پارازیت دولتی در امان هستند در حال افزایش است.
تحقیقات مذکور نشان دادند که برنامه‌های تلویزیونی به زبان تبتی تأثیر زیادی داشته‌اند. در حدود 2.6 درصد از پناهندگان تبتی به صورت هفتگی بیننده برنامه‌های تلویزیونی صدای آمریکا بودند. در میان پناهندگان منطقه آمدو اهمیت تلویزیون تبتی صدای آمریکا (7.8 درصد) بیشتر از رادیو تبتی صدای آمریکا (5.2) بود. سنن جامعه تبت در اشتراک و پخش اخبار و اطلاعات در میان یکدیگر به صدای آمریکا در دستیابی به مخاطب یاری می‌رساند. یک پناهنده تبتی در پاسخ به سؤالات تیم تحقیقات کیفی گفت: "من اخبار را به اطلاع مردم عادی، راهبان و روحانیون می‌رساندم. من در مورد چیزهایی که شب پیش در صدای آمریکا شنیده بودم صحبت می‌کردم. معمولا این مسائل را با ده نفر بحث می‌کردم. با این حال در حدود 130 نفر در زمره افراد مورد اعتماد من وجود داشتند... "
بخش زبان تبتی صدای آمریکا، علاوه بر اخبار و اطلاعات مرتبط با تبت، آمریکا و جهان هفت برنامه هفتگی نیز با موضوع جوانان، بهداشت و مسائل رایج جامعه پخش می‌کند. همچنین برنامه‌ای با عنوان "میز گفتگو " با تمرکز بر مسائلی چون دموکراسی،‌ آزادی و جامعه در تبعید پخش می‌شود. بخش زبان تبتی پیشگام استفاده از خبرهای ویدئویی وب‌محور در صدای آمریکا است. این اخبار ویدئویی تبدیل به قسمت مهمی از برنامه‌های سرویس تبتی شده و این بخش را قادر ساخته که مصاحبه‌ها و گزارش‌هایی از مکان‌های دوردست تهیه نماید. سرویس تبتی صدای آمریکا همیشه به دنبال راه‌هایی است تا سانسور و پارازیت دولت چین در موج کوتاه را دور بزند.
برای مثال، صدای آمریکا با کمک دفتر مهندسی اداره خبررسانی بین‌المللی توانست با افزودن یک فرستنده موج کوتاه دیگر در تابستان 2009 از پارازیت‌های دولت چین عبور نماید. سرویس تبتی از وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی به مانند فیس‌بوک نیز استفاده می‌کند. در این شبکه اجتماعی کاربران می‌توانند بدون نیاز به ورود به وب‌سایت صدای آمریکا که مسدود گشته از برنامه‌های سرویس تبتی استفاده کنند. علاوه براین، سرویس تبتی یک وبلاگ به زبان تبتی نیز دارد که برنامه‌های تلویزیون صدای آمریکا در آن جای داده شده‌اند.
تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت سرویس تبتی صدای آمریکا از 14500 بازدیدکننده در ماه در سال 2007 به 40000 بازدید کننده در ماه در سال 2009 افزایش یافته است. این وب‌سایت به دو زبان انگلیسی و تبتی قابل دسترسی بوده و از آیکون‌هایی با کاربری آسان بهره می‌برد تا محتوای برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی صدای آمریکا به راحتی در اختیار کاربران قرار دهد.
نفوذ به چین
سرویس ماندارینی صدای آمریکا در هفته بیش از 84 ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی برای چین پخش می‌کند. علی‌رغم ارسال امواج پارازیت توسط دولت چین بر روی امواج موج کوتاه و مسدود نمودن اینترنت، شاخه چین دارای 1.5 میلیون شنونده ثابت بوده و روزانه به ایمیل میلیون‌ها نفر خبرنامه‌ ارسال می‌کند. سرویس ماندارینی صدای آمریکا دارای 82 نمایندگی رادیویی و 13 نمایندگی تلویزیونی در چین است.
در مهمترین برنامه این بخش با عنوان "مسائل و نظرات " متخصصین آمریکایی در مورد اخبار به اظهار نظر پرداخته و به سؤالات بینندگان چینی پاسخ می‌دهند. در طول سالیان متمادی، صدها نفر از اعضای کنگره از هر دو حزب آمریکا در این برنامه زنده شرکت کرده و به تلفن‌های بینندگان پاسخ داده‌اند. برنامه‌های زبان انگلیسی صدای آمریکا نیز در میان آن دسته از چینی‌هایی که علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی هستند بسیار موفق عمل نموده است. بخش انگلیسی صدای آمریکا در هر هفته بیش از 2 میلیون مخاطب در چین جذب می‌کند و در حدود 4 میلیون نفر از چینی‌ها نیز در یک بازه زمانی از برنامه‌های آموزشی زبان انگلیسی صدای آمریکا استفاده کرده‌اند.
در بهار 2009، گزارشگر صدای آمریکا در پکن، گزارش‌هایی دست اول در مورد اولین سالگرد زلزله سی‌چوآن ارائه نمود. تصاویر، فیلم‌های ویدئویی و مصاحبه‌های وی در سفر به سی‌چوآن در اختیار مخاطبین چینی صدای آمریکا قرار گرفتند. سرویس ماندارینی صدای آمریکا در مورد تظاهرات اویغورها نیز اطلاع‌رسانی کرده و همچنین بیستمین سالگرد سرکوب تظاهرات میدان تیان‌من در 4 ژوئن را تحت پوشش خبری گسترده قرار داد. پوشش خبری این وقایع توأم با تحلیل‌های متخصصین، مقامات دولت آمریکا و اعضای کنگره بود.
اندکی پس از المپیک 2008، دولت چین وب‌‌سایت‌های چینی و انگلیسی صدای آمریکا را به طور کامل مسدود کرد. صدای آمریکا با ارائه وب‌سایت‌های ضد فیلتر به کاربران جهت دستیابی آنها به گزارش‌های اینترنتی صدای آمریکا، سعی دارد سانسور دولت چین را دور بزند. یقینا مطالب اینترنتی از این طریق به مخاطبین زیادی منتقل می‌گردند. ده‌ها ایستگاه رادیویی و تلویزیونی، روزنامه و مجله مطالب صدای آمریکا بالاخص اخبار مهم را دوباره منتشر می‌کنند. برخی از این رسانه‌ها حتی نام صدای آمریکا را به عنوان منبع گزارش قید می‌کنند.
شاخه چینی صدای آمریکا به ارائه روش‌های جدید برای دستیابی به مخاطبین ادامه می‌دهد. این بخش اخیرا مطالب را در گوشی‌های فروخته شده نوکیا در چین قابل دسترس ساخته و همچنین یک‌ وب‌سایت جدید برای آموزش زبان انگلیسی (goEnglish.me) راه‌اندازی نموده‌ است. این وب‌سایت دارای قابلیت کنش متقابل بین مراجعین است. کاربران می‌توانند در این وب‌سایت ثبت‌نام کرده و عضو شبکه اجتماعی آن گردند. این بلاگ‌ها و مجامع آنلاین توسط کارمندان صدای آمریکا مدیریت می‌شوند. به زودی وب‌سایت‌های مختص فارس‌زبان‌ها، روس‌ها و ویتنامی‌ها نیز به وب‌سایت ماندارینی اضافه خواهند شد. بخش چینی یک وب‌سایت دیگر نیز راه‌اندازی نموده و در آن مطالبی را منتشر می‌کند که احتمال سانسور آنها توسط دولت چین کم است. در حالیکه شاخه چینی در وب‌سایت خود اخبار و اطلاعات مربوطه را قرار می‌دهد، در این وب‌سایت مطالب کمتر حساس از نظر سیاسی به مانند برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی، یک برنامه دانلود روزانه (VOA On Line)، یک مجله تلویزیونی هفتگی فرهنگی (Cultural Odyssey)، و ده‌ها برنامه موسیقیایی آمریکایی و نیز گزارش‌هایی در مورد برنامه‌های تلویزیونی انگلیسی پرطرفدار در چین ارائه می‌گردد.
کتاب‌ها و سی‌دی‌های متن برنامه‌های صدای آمریکا در دو هزار کتابفروشی در سراسر چین قابل دسترسی هستند. بر روی این محصولات لوگو و نام کامل صدای آمریکا (به زبان چینی) و نیز آیکون‌هایی به مانند پرچم آمریکا و مجسمه آزادی به چشم می‌خورند.
دسترسی به مخاطبین در پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان‌نشین جهان
سرویس اندونزی صدای آمریکا، عمدتاً از طریق نمایندگی‌های تلویزیونی و رادیویی، به بیش از 16.3 میلیون مخاطب در هفته (10.5 درصد از کل جمعیت بالغ اندونزی) دسترسی دارد. بخش اندونزی هر هفته 60 ساعت برنامه رادیویی و 4 ساعت برنامه تلویزیونی پخش می‌کند. تولیدات تلویزیونی این بخش را می‌توان به طور ثابت در 7 ایستگاه تلویزیونی ملی و نیز بیش از 20 ایستگاه تلویزیونی محلی و منطقه‌ای دریافت کرد.
سرویس اندونزی صدای آمریکا روزانه 8 ساعت برنامه رادیویی از شبکه‌ای متشکل از 230 ایستگاه FM و MW در سراسر کشور پخش می‌کند.
علاوه بر این، سرویس اندونزی صدای آمریکا یک وب‌سایت پویا راه‌اندازی نموده که فایل‌های ویدئویی و صوتی را پخش می‌کند. این وب‌سایت خبرنامه‌های الکترونیکی هفتگی و روزانه تهیه کرده و سرخط اخبار را از طریق پیامک و موبایل‌وب در اختیار کاربران تلفن‌های همراه می‌گذارد.
سرویس اندونزی رادیو آمریکا برای تقویت ارتباط بین شبکه‌های وابسته، کنفرانس‌های سالیانه بین آنها برگزار می‌نماید. سرویس اندونزی با همکاری "جامعه دوستی آمریکا و اندونزی " برنامه "خبررسان بین‌المللی میهمان " را اجرا می‌کند. طی این برنامه دو نفر از خبررسان‌های جوان اندونزیایی به واشنگتن سفر می‌کنند تا به مدت یک سال در سازمان صدای آمریکا به فعالیت پرداخته و تجربه کسب نمایند.
سرویس خمر صدای آمریکا به ارائه گزارش در مورد رهبران خمرهای سرخ می‌پردازد
سرویس خمر صدای آمریکا ترکیب متوازنی از اخبار در مورد کامبوج، آمریکا و جهان پخش می‌کند. این سرویس گروهی متشکل از گزارشگران و خبرنگاران محلی را در کامبوج دارد که هر روز با محدودیت‌های سیستماتیک دولت مواجه می‌شوند. بر اساس تحقیقات مؤسسه "اینترمدیا " در حدود 29.5 درصد از افراد بالغ کامبوجی حداقل هفته‌ای یکبار شنونده برنامه‌های صدای آمریکا هستند.
گزارشگر صدای آمریکا حین پوشش خبری محاکمه اخیر پنج تن از رهبران رده بالای خمرهای سرخ به شمال کامبوج سفر کرد تا با جانشینان رهبران سابق مصاحبه کند، افرادی که در صورت تشدید دستور تعقیب ممکن بود بازداشت شوند. مجموعه تولید شده تحسین‌ زیادی برانگیخت. دیوید تالبرت ، که تا این اواخر نماینده ویژه سازمان ملل در دادگاه محاکمه رهبران خمرهای سرخ بود نیز از این برنامه تمجید نمود.
سرویس خمر صدای آمریکا، در ژانویه 2009، برای اولین بار شروع به پخش منظم شبکه تلویزیونی به زبان خمری نمود. برنامه‌ تولید شده از ایستگاه تلویزیونی "فینوم‌پنچ " ، تلویزیون ملی کامبوج، پخش می‌شود. این شبکه تلویزیونی هر هفته برنامه‌های خبری سرویس خمر صدای آمریکا را پخش می‌کند.
صدای آمریکا در منطقه بالکان
تقریبا دو دهه از تجزیه یوگوسلاوی گذشته است اما هنوز وضعیت سیاسی در بخش‌هایی از بالکان ملتهب باقی مانده: تفکیک‌های قومی به قوت خود باقی مانده، نهادهای اجرایی و اعتماد عمومی در این مناطق ضعیف هستند، و وضعیت بد اقتصادی، فساد و تبعیض هنوز ادامه دارند. عینی بودن اخبار بزرگترین نقطه قوت صدای آمریکا در کشورهایی است که تغییر وضعیت سیاسی داخلی تأثیر بسیاری بر محیط رسانه‌ای دارد.
برنامه‌های زبان آلبانیایی صدای آمریکا چنان قوی هستند که آلفرد مویسو ، رئیس‌جمهور سابق کشور، زمانی گفته بود: "تمام سیاستمداران آلبانی، و تمام مردم علاقه‌مند [به اخبار وقایع] برنامه‌های صدای آمریکا را شنیده و می‌بینند. " بر اساس تحقیقات مؤسسه "اینترمدیا "،‌ تنها در کوزوو میزان مخاطبین هفتگی برنامه‌های تلویزیونی، رادیویی و اینترنتی سرویس آلبانیایی شامل 64 درصد افراد بالغ است.
در بوسنی، 9.2 درصد افراد بالغ بیننده تلویزیون صدای آمریکا هستند، در مقدونیه، میزان مخاطبین تلویزیون صدای آمریکا از 9.2 درصد در 2007 به 22.2 درصد رسیده است. برنامه‌های خبری برتر، برنامه تماس‌های تلفنی و مصاحبه‌های جامع با افراد شاخص سیاسی،‌ شامل رهبران صربستان، مونتنگرو، کوزوو، ‌آلبانی، بوسنی، کرواسی و مقدونیه باعث تداوم تعداد بالای مخاطبین صدای آمریکا در این مناطق شده است. برای مثال، بوریس تادیچ گفت که مصاحبه با صدای آمریکا "فرصت خوبی بود تا به شهروندان صرب توضیح دهیم که کشور ما وابسته به فرایندهای بین‌المللی است، اینکه ما در جهان تنها نیستیم، و اینکه هر چه در وال‌استریت یا پکن رخ می‌دهد بر صربستان نیز تأثیر می‌گذارد ".
سرویس اوکراینی صدای آمریکا به میلیون‌ها بیننده دسترسی دارد
صدای آمریکا با توجه به احساسات عمومی بر سر اتحاد اوکراین با جهان غرب، نقش عمده‌ای در خبررسانی بدین کشور ایفاء می‌کند. در حدود 4.76 میلیون اوکراینی هر هفته بیننده برنامه‌های صدای آمریکا هستند.
جیمز استینبرگ ، معاون وزیر خارجه، در یکی از برنامه‌های صدای آمریکا در پاسخ به پرسشی مبنی بر حمایت آمریکا از کشورهای اروپای شرقی به مانند اوکراین بر اهمیت صدای آمریکا تأکید کرده و افزود: "فکر می‌کنم بیش از هر چیز دیگری باید بر اتحاد مستحکمی که با اوکراین داریم تأکید کنم... صدای آمریکا ما را مطمئن می‌سازد که این نوع پیام‌ها به دست مردم اوکراین می‌رسد. " این مصاحبه، به مانند بسیاری از گزارشات دیگر سرویس اوکراین صدای آمریکا، در دیگر رسانه‌های کشور نیز منتشر شد.
تدوین استراتژی جدید صدای آمریکا در روسیه
کنترل شدید دولت بر تلویزیون و نیز رسانه‌های چاپی و رادیویی باعث شد صدای آمریکا بسیاری از وابسته‌های تلویزیونی و رادیویی خود را در این کشور از دست بدهد. این امر در کنار کاهش مخاطبین رادیوی‌های موج کوتاه و نیز رشد سریع استفاده از اینترنت، باعث شدند صدای آمریکا به تولید برنامه‌های وب‌محور چند رسانه‌ای روی آورد. 22 درصد از جمعیت بالغ روسیه در هفته حداقل یکبار از اینترنت استفاده می‌کنند.
درصد مذکور در شهرهای بزرگ به مانند مسکو بسیار بالاتر است. بر اساس استراتژی بلندپروازانه بخش زبان روسی صدای آمریکا، مخاطبین روس، ‌که بیش از هر جامعه دیگری در جهان به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند، انتظار دارند اطلاعات در پلت‌فرم‌هایی فرای محدودیت‌های اینترنت سنتی ارائه شوند. در این دوره حیاتی در روابط بین آمریکا و روسیه، یک استراتژی اینترنتی به مخاطبین امکان می‌دهد تا فهم‌شان را از خط‌مشی‌ها، فرهنگ و سیاست آمریکا بالا برده و نیز بدانند که آمریکایی‌ها چه دیدگاهی نسبت به روسیه دارند.
در وب‌سایت جدید سرویس روسی ابزار متنوعی برای برقراری کنش متقابل بین مخاطبین ارائه گشته است. این سرویس با استفاده از یک شبکه متشکل از گزارشگران تمام وقت در واشتگتن، نیویورک و مسکو، خبرنگاران مستقل در مناطق هدف و متخصصین خط‌مشی‌ها در مراکز مطالعاتی و نهادهای دانشگاهی و نیز با بکارگیری ابزار وب 2.0 بین مخاطبین خود بحث و گفتگو پدید می‌‌آورد. ویدئو‌ها هم در یک صفحه اجتماعی متشکل از کاربران که در آن مخاطبین به کنش متقابل می‌پردازند، توزیع شده و هم در یوتیوب قرار داده می‌شوند. ‌در اینجا نیز کاربران روس می‌توانند با توجه به موضوع مورد نظر خود به جستجوی ویدئو‌ها پرداخته و سپس آنها را در شبکه دوستان خود به اشتراک گذارند. به منظور تشویق هر چه بیشتر کنش متقابل، تحلیلگران صدای آمریکا تحلیل‌های خود را به طور مداوم در وبلاگ صدای آمریکا که در یکی از پر طرفدارترین پلت‌فرم‌های وبلاگ‌نوسی روسیه یعنی "لایو‌ژورنال " قرار دارد، ارائه می‌کنند.
نتیجه این گونه تلاش‌های سرویس روسی صدای آمریکا را می‌توان در بازار روسیه مشاهده نمود. در ماه‌های اخیر تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت صدای آمریکا سه برابر شده‌اند. داده‌های جمع‌‌آوری شده توسط مؤسسه "کام اسکور " (comScore.com)، که در حوزه رتبه‌بندی آنلاین شهرتی جهانی دارد، نشان می‌دهند که تعداد بازدیدکنندگان روس وب‌سایت صدای آمریکا در ماه آگوست، 51000 نفر؛ در ماه سپتامبر، 70000 نفر؛ و در ماه اکتبر، 171000 نفر بوده است. علاوه بر این ویدئوهای سرویس روسی صدای آمریکا در یوتیوب 1000000 بیننده در ماه دسامبر داشته‌اند. در همین ماه، مقاله‌های صدای آمریکا در بیش از 300 وب‌سایت روسی دوباره منتشر شده‌اند. 17 مقاله صدای آمریکا در وب‌سایت انتشاراتی روسی اینسومی (Inosmi.ru) منتشر شده‌اند که ماهانه در حدود 2.5 میلیون بازدیدکننده دارد.
صدای آمریکا پخش برنامه‌های ویدئویی در گرجستان را آغاز نمود
بلافاصله پس از حمله روسیه به گرجستان در 8 آگوست 2008، صدای آمریکا پخش برنامه‌های خود را در گرجستان از 30 دقیقه در روز به یک ساعت افزایش داد. برنامه‌های رادیویی از طریق موج FM شرکت خبررسانی عمومی گرجستان در اختیار مخاطبین گرجی‌زبان قرار داده می‌شوند. علاوه بر این، سرویس گرجی صدای آمریکا از سال قبل شروع به ساخت برنامه‌های ویدئویی کوتاه مدت با استفاده از گزارش‌های ویدئویی تلویزیون صدای آمریکا نمود. این گزارش‌های ویدئویی کوتاه بعلاوه برنامه‌های رادیویی روزمره در وب‌سایت سرویس گرجی قابل دسترسی هستند.
افزایش چشمگیر مخاطبین ارمنی صدای آمریکا
بر اساس تحقیقات مؤسسه "اینترمدیا " در آوریل 2009، تعداد مخاطبین هفتگی سرویس ارمنی صدای آمریکا از 26 درصد در سال 2008 به 42 درصد در سال 2009 افزایش یافته است. "ارمنیا-تی‌وی " از شبکه های وابسته صدای آمریکاست که جزو دو شبکه برتر ارمنستان محسوب می‌گردد. سرویس ارمنی صدای آمریکا اخباری در زمینه تجربیات آمریکایی‌های ارمنی و گزارش‌هایی درباره روابط آمریکا و ارمنستان و نیز روابط این کشور با ترکیه، آذربایجان و روسیه پخش می‌کند. معمولا سرویس ارمنی صدای آمریکا مصاحبه‌هایی با اعضای کنگره و دیگر چهره‌های ذی‌نفوذ آمریکا انجام می‌دهد. تاتول مارگاریان ، سفیر ارمنستان در آمریکا در مصاحبه با سرویس ارمنی صدای آمریکا گفت: "شما یک سازمان خبری بسیار معتبر و نیز پنجره‌ای رو به غرب برای بینندگان ارمنی هستید. "
جلب مخاطبین ترکیه‌ای
سرویس ترکی صدای آمریکا به نقش ترکیه در خاورمیانه و روابط این کشور با اسرائیل، ایران و عراق و همچنین روابط بین ترکیه و یونان، تلاش‌ها برای حل مسأله قبرس، و تلاش‌های ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا می‌پردازد. بر اساس تحقیقات مؤسسه "اینترمدیا " در سال 2009، سرویس ترکی صدای آمریکا از طریق برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی خود به طور هفتگی 1.2 درصد از جمعیت بالغ ترکیه را جذب می‌کند. در سال 2009، صدای آمریکا خبررسانی در ترکیه را دوباره سازمان‌دهی کرد تا به الگوهای رسانه‌ای موجود در ترکیه پاسخ دهد.
وب‌سایت سرویس ترکی هم‌اکنون دارای برنامه‌های چند رسانه‌ای بوده و از طریق موبایل قابل دسترسی است. محتوای این وب‌سایت در تیوتر و یوتیوب نیز منتشر می‌گردد. علاوه بر این، چندین وب‌سایت خبری عمده ترکیه به وب‌سایت ترکی صدای آمریکا متصل هستند. سرویس ترکی صدای آمریکا هر هفته 3 ساعت و 45 دقیقه برنامه در رادیوی "ان‌تی‌وی " موج FM ترکیه پخش می‌کند.
"ان‌تی‌وی " بزرگترین شبکه رادیویی خصوصی در ترکیه است. سرویس ترکی صدای آمریکا یک برنامه خبری 15 دقیقه‌ای را سه بار در هفته و نیز یک مجله تلویزیونی 30 دقیقه‌ای را یک بار در هفته پخش می‌کند. این دو برنامه از شبکه "تی‌جی‌آر‌تی-نیوز تی‌وی " ، یکی از 5 شبکه خبری بزرگ ترکیه، پخش می‌گردند.
صدای آمریکا علی‌رغم ممنوعیت‌های دولت آذربایجان پخش برنامه به مخاطبین آذری را ادامه می‌دهد
سرویس آذربایجانی صدای آمریکا هر روز یک برنامه رادیویی 30 دقیقه‌ای و یک برنامه 15 دقیقه‌ای تلویزیونی پخش کرده و یک وب‌سایت اینترنتی با امکانات چند رسانه‌ای برای مخاطبین آذری ارائه نموده است. تا پایان سال 2008، که هنوز ممنوعیت‌های دولتی شامل برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی صدای آمریکا، رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی و بی‌بی‌سی در فرکانس‌های موج کوتاه و FM و همچنین ایستگاه‌های تلویزیونی نشده بود، صدای آمریکا در رده یکی از برترین خبررسان‌های بین‌المللی در این کشور قرار داشت.
از سال 2009 تاکنون، صدای آمریکا به پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی خود از طریق فرکانس‌های موج کوتاه و ماهواره و نیز ارائه آنها در وب‌سایت سرویس آذربایجانی صدای آمریکا ادامه می‌دهد.
افزایش دسترسی به مخاطبین در سومالی
صدای آمریکا در 9 ژوئن 2009 یک برنامه صبحگاهی نیم‌ساعته به برنامه‌های خود افزود و هم‌اینک در مجموع روزانه 3.5 ساعت برنامه برای این کشور پخش می‌کند. صدای آمریکا در اکتبر 2009 یک فرستنده FM در شمال این کشور نصب کرد. سرویس سومالی بسیاری از وقایع مهم کشور در سال گذشته را تحت پوشش گرفت.
این سرویس پس از پخش خبر کشته شدن شیخ حسن طاهر اویس در رسانه‌های خبری اعلام کرد که خبر مذکور اشتباه بوده و وی هنوز زنده است. سرویس سومالی همچنین اولین سازمان خبری بود که با یک راهزن دریایی دستگیر شده مصاحبه کرد. این دزد دریایی در جریان حمله نیروی دریایی آمریکا برای آزادسازی "ریچارد فیلیپس " ، کاپیتان یک نفتکش آمریکایی که توسط دزدان دریایی به گروگان گرفته شده بود، بازداشت گردید.
سرویس سومالی صدای آمریکا، در عرض یکسال، با بسیای از چهره‌های خبرساز شامل رؤسای جمهور سومالی و جیبوتی و نیز جانی کارسون ،‌ دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آفریقا، مصاحبه نمود. سرویس سومالی یک گزارشگر نیز به شهر مینه‌پلیس، در ایالت مینه‌سوتا فرستاد تا در مورد جوانان آمریکایی سومالی‌ تباری که به آفریقا برمی‌گردند تا در کنار شورشیان اسلام‌گرا وارد جنگ شوند، گزارشی تهیه نماید. در این گزارش مصاحبه‌هایی با خانواده‌های این مردان جوان، رهبران مساجد و سازمان‌های جوانان سومالیایی در شهر، و نیز مقامات رسمی وزارت امنیت میهنی آمریکا انجام گرفت.
صدای آمریکا میکروفن را برای شنوندگان شاخ آفریقا باز می‌کند
سرویس سه زبانی شاخ آفریقا شکل و محتوای برنامه‌های خبری خود را تغییر داده تا اخبار و گزارش‌های کوتاه‌ و زنده‌تری ارائه نمایند. در منطقه‌ای که هنوز رادیوی موج کوتاه به عنوان رسانه رایج مطرح است، سرویس شاخ آفریقا پنج میلیون شنونده خود در اتیوپی و ارتیره را تشویق می‌کند که در بحث‌های رادیویی شرکت کنند و به شنوندگان فرصت می‌دهد تا با برقراری تماس تلفنی سؤالات خود را از مقامات رسمی دولت و دیگر چهره‌های خبرساز مطرح نمایند.
صدای آمریکا بانی تغییراتی در نیجریه می‌شود
در حدود 47 درصد از جمعیت هائوسایی زبان نیجریه، حداقل یکبار در هفته، شنونده برنامه‌های صدای آمریکا هستند. سرویس نیجریه از ماه نوامبر شروع به ارسال پیامک‌های خبری نمود و هم‌اکنون در حدود 16000 مشترک دارد. علاوه بر این، در 16 جولای، بیش از 1600 نفر در نشستی که توسط سرویس هائوسا در یولا، نیجریه، ترتیب داده شده بود شرکت کردند.
در این نشست شهروندان سؤالات خود در مورد فلج اطفال، ایدز و دیگر بیماری‌ها را از متخصصین امور بهداشتی پرسیدند. این برنامه از طریق رادیو نیز پخش شد تا آنهایی که نتوانسته بودند در آن شرکت کنند، شنونده گفتگوها باشند.
در اواسط آوریل 2009، سرویس هائوسا و مرکز گزارش کانوی صدای آمریکا نشستی در مورد بیماری‌های مادرزادی و مرگ و میز نوزادان در سالن شهر برگزار کردند. در حدود 1000 نفر در این نشست شرکت کردند.
حاجبه تورائی یار آدوئا ، بانوی نخست نیجریه، با ارسال پیامی ضمن قدردانی از برنامه‌های سرویس هائوسا در مورد زنان و جوانان، گفت: "فعالیت‌های سرویس هائوسای صدای آمریکا باعث تغییر در زندگی زنان و کودکان شده است. "
برنامه جدید "فرانسوی به آفریقا " شبکه‌های نماینده جذب می‌کند
شبکه "فرانسوی به آفریقا " طی سال گذشته دستاوردهای زیادی داشت. یکی از این دستاوردها تدوین شکل و محتوایی جدید برای برنامه تلویزیونی "مجمع واشنگتن " در بهار 2009 بود. این برنامه در میان مدیران شبکه‌های تلویزیونی وابسته در منطقه فرانسوی زبان آفریقا محبوبیت زیادی کسب کرده است، در نتیجه هم‌اکنون 10 شبکه نماینده در غرب و مرکز آفریقا این برنامه را پخش می‌کنند.
تعداد زیاد مخاطبین سرویس آفریقای مرکزی
بر اساس تحقیقی که در مارس 2009 توسط مؤسسه "اینترمدیا " انجام گرفت، سرویس آفریقای مرکزی صدای آمریکا دارای 70 درصد مخاطب هفتگی در روآندا است. این میزان یکی از بالاترین نرخ‌های جذب مخاطب در میان سرویس‌های خارجی صدای آمریکا است. بر اساس این گزارش، 96 درصد از افراد مورد تحقیق، برنامه‌های کنیاروآندای این سرویس را "بسیار " و "تاحدودی " معتبر معرفی نمودند.
سرویس آفریقای مرکزی بودجه‌ای اضافی از وزارت امور خارجه دریافت کرد تا به مدت هشت سال پروژه رادیو پناهنده جوان که در بروندی و شمال غرب تانزانیا طرفداران فراوانی دارد، را ادامه دهد.
سواحیلی: اولین سرویس زبان‌های آفریقایی که از پیامک استفاده می‌کند
سرویس سواحیلی هر هفته 9.5 ساعت برنامه پخش می‌کند و در جولای 2009 تبدیل به اولین سرویس در قسمت آفریقا شد که اخبار را از طریق پیامک منتشر می‌کند.
سرویس سواحیلی با بهره بردن از شیوع فزاینده تکنولوژی موبایل در منطقه، سرخط اخبار و خبرهای مهم را برای میلیون‌ها کاربر موبایل‌ در آفریقای مرکزی و شرقی قابل دسترس می‌سازد. سرویس سواحیلی صدای آمریکا قراردادی با یک شرکت مخابراتی در آفریقای شرقی به نام سافاریکوم (Safaricom.co.ke) منعقد کرده تا این شرکت خدمات دستگاه‌های موبایل را ارائه کند.
این خدمات شامل بخش‌های خبری صوتی بین ساعتی بوده و به زودی کلیپ‌های ویدئویی نیز قابل دسترسی خواهند بود. سرویس سواحیلی هم‌اکنون در پنج کشور آفریقای مرکزی و شرقی در حدود 5000 مشترک پیامک دارد.
برنامه جدید تماس‌های تلفنی در زیمبابوه
در ژانویه 2009، پروژه زیمبابوه ، یک برنامه جدید تماس‌های تلفنی به گروه خبری "استودیو 7 " افزود. در برنامه پرطرفدار "گفتگوی زنده " به مسائلی چون شکست یا موفقیت دولت جدید وحدت ملی زیمبابوه، احیای اقتصاد، و بیماری مسری وبا که ادعا می‌شود در اواسط 2009 جان 4000 نفر را گرفت،‌ پرداخته می‌شود.
برنامه "گفتگوی زنده " با توجه به جامعه چند زبانی زیمبابوه به زبان‌های انگلیسی، شونا و ذبله پخش می‌گردد. شنونده‌ها با ارسال پیام، درخواست برقراری تماس تلفنی می‌کنند و یا به طور مستقیم تماس می‌گیرند تا شماره تلفن خود را به کارمندان استدیو بدهند و سپس منتظر تماس آنها می‌مانند.
پروژه زیمبابوه یک مجموعه رادیویی نیز با نام "کاخ تافی " تولید و پخش می‌کند که به مسائل روزمره مردم زیمبابوه در یک شکل تأتری می‌پردازد. 12 بخش اول این مجموعه از سپتامبر 2009 بر روی آنتن قرار گرفتند.
خبررسانی به زبان اسپانیولی
سرویس اسپانیولی صدای آمریکا در ژوئن 2009 یک وب سایت جدید اسپانیولی (VOANoticias.com) راه‌اندازی نمود. کاربری این وب‌سایت آسان بوده و مطالب آن مداوما به روز رسانی می‌شوند، همچنین یک محیط مجازی با قابلیت کنش متقابل بالا و نیز بخش‌های صوتی و ویدئویی به مانند برنامه خبری 30 دقیقه‌ای سرویس اسپانیولی با نام "جهان امروز " در اختیار کاربران قرار داده می‌شود.
این وب‌سایت همچنین برنامه‌های ویدئویی زنده و نیز پادکست‌هایی از تمام برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی را پخش می‌کند. پس از بروز کودتا در هندوراس، سرویس اسپانیولی صدای آمریکا در بخشی از میزگرد "مجمع بین‌آمریکایی " مباحثه‌ای بین نماینده هندوراس در "سازمان کشورهای آمریکایی " و نیز یکی از رهبران حامیان حقوق بشر برگزار نمود. در عرض تنها چند ساعت 2000 نظر در مورد این مباحثه به وب‌سایت صدای آمریکا ارسال شد.
سرویس اسپانیولی صدای آمریکا از دیگر ابزار رسانه‌های اجتماعی نیز برای دسترسی به مخاطبین در آمریکای لاتین استفاده می‌کند. این سرویس یک صفحه در وب‌سایت تیوتر (VOANoticias) راه‌اندازی نموده که سرتیتر اخبار را در طول روز منتشر می‌کند، همچنین به زودی سرتیتر اخبار و اطلاعات از طریق پیامک در اختیار کاربران ساکن در مناطق حیاتی و مهم قاره قرار داده خواهند شد. سرویس اسپانیولی از ماه می 2009 و در آخر هفته‌ها، یک برنامه ویدئویی 10 دقیقه‌ای با نام "هنر و فرهنگ " تولید و در تلویزیون و اینترنت منتشر می‌نماید. این برنامه که به بررسی فرهنگ قاره آمریکا می‌پردازد طرفداران بسیاری زیادی در یوتیوب جذب کرده است. هنرمندان آمریکا و نیز هنرمندان مدعو از کشورهای آمریکای لاتین به طور مداوم در این برنامه حضور می‌یابند.
در نوامبر 2008، سرویس اسپانیولی با "شبکه‌های ام‌جی‌ام آمریکلی لاتین " قرار داد نمایندگی پخش امضا نمود. این شبکه به 20 میلیون خانوار در سطح قاره دسترسی دارد. "ام‌جی‌ام " یکسری برنامه‌های تلویزیونی ویژه صدای آمریکا، ‌شامل خلاصه پنج دقیقه‌ای اخبار، را در آمریکای مرکزی و جنوبی پخش می کند.
صدای آمریکا سرویس انگیسی را بازسازی می‌کند
سرویس انگلیسی تازه تأسیس صدای آمریکا کارکنانی از تمام واحدهای انگلیسی سازمان جذب کرده است. در حالیکه رادیو، تلویزیون، آموزش انگلیسی و موسیقی اجزای اصلی این سرویس را تشکیل می دهند، هسته اصلی وب‌سایت صدای آمریکا (VOANews.com) خواهد بود. هدف کلی این سازماندهی دوباره، تبدیل سرویس انگلیسی صدای آمریکا به یک سرویس اصلی است که اخبار و اطلاعات را از طریق طیف متنوعی از پلت‌فرم‌های رسانه‌ای - شامل رادیو، تلویزیون، اینترنت و ابزار رسانه‌ای جدید - در اختیار کاربران انگلیسی و یا آنهایی که از انگلیسی به عنوان زبان دوم استفاده می‌کنند، قرار می‌دهد.
از اکتبر 2008، سرویس انگلیسی یک برنامه خبری تلویزیونی 30 دقیقه‌ای برای آفریقا تهیه نموده که روزهای دو‌شنبه و جمعه پخش می‌شود. این برنامه خبری مسائل و رویدادهای مهم آفریقا،‌ آمریکا و سایر نقاط جهان را بررسی می‌کند. این برنامه هم‌اینک از شش شبکه تلویزیونی در آفریقا و همچنین اینترنت پخش می‌گردد.
سرویس انگلیسی صدای آمریکا برنامه‌های جدید دیگری نیز تولید و پخش نموده که عبارتند از: برنامه "هم‌اکنون شما می‌دانید " ، مستندی در مورد مسائل جاری برای جذب جوانان؛ "سبز شدن " که به مسائل زیست‌محیطی اختصاص داد؛ "پول در حرکت " ، مجموعه‌ای که به مسائل مالی جهان می‌پردازد؛ و "اتصال " ، که به موضوعات مرتبط با اینترنت متمرکز است.
"سرویس انگلیسی ویژه صدای آمریکا " ، که در اکتبر 2009 پنجاهمین سالگر شروع به کارش را جشن گرفت، به پخش "مجموعه دانشجویان خارجی " ادامه می‌دهد. در این برنامه به مخاطبین خارجی گفته می‌شود که چگونه می‌توانند در دانشگاه‌های آمریکایی ادامه تحصیل دهند. به عنوان مثالی در مورد تأثیرگذاری این برنامه، لی ژوئشون ، استاد دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه یانگز نرمال در شهر چانگ‌کینگ چین در نامه‌ای به صدای آمریکا در مورد رقابتی نوشت که برای انگیزه دادن به دانشجویانش برای یادگیری انگلیسی بین آنها ایجاد می‌کرد. وی مواد لازم برای ایجاد این رقابت را از وب‌سایت "انگلیسی ویژه " تهیه می‌نمود.
سرویس انگلیسی صدای آمریکا در حال راه‌اندازی یک صفحه آموزش انگلیسی است که به زودی به وب‌سایت "انگلیسی ویژه " اضافه خواهد شد. این صفحه جدید به کاربران امکان خواهد داد تا به اخبار جهان همچنین اطلاعاتی در مورد زندگی آمریکا، علم و تجارت دست یافته و در عین حال انگلیسی خود را نیز تقویت کنند. تمارینی نیز به عنوان تکلیف در پایان هر کدام از درس‌ها قرار داده‌ خواهند شد.
درس‌ها و فعالیت‌های موجود در وب‌سایت آموزش انگلیسی صدای آمریکا در نهایت در پلت‌فرم‌های موبایل نیز در دسترس خواهند بود. علاوه بر این، سرویس انگلیسی ویژه صدای آمریکا از طریق پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی به مانند یوتیوب، تیوتر و یا پیامک به زبان‌آموزان انگلیسی در سراسر جهان دسترسی می‌یابد. مخاطبین عضو این وب‌سایت به طور مداوم نظرات خود درباره محتوای سایت را ارسال می‌کنند.
اهداف اجرایی سال مالی 2011
صدای آمریکا سعی دارد دسترسی به مخاطب در تمام پلت‌فرم‌ها (رادیو، تلویزیون و اینترنت) را افزایش داده و کیفیت و همچنین اعتبار بالای خود را حفظ کند.
افزایش‌های برنامه‌ها در سال مالی 2011
توسعه FM و رسانه‌های جدید و دیجیتالی (0.2 میلیون دلار)
هیأت مدیران خبررسانی پیشنهاد می‌کند سیستم "اکسپرس صدای آمریکا " در آفریقا توسعه یابد. این سیستم وب‌محور به منظور انتقال صدا، تصویر و متن به نمایندگی‌های پخش تلویزیونی، رادیویی و وب/ چاپی به کار می‌رود.
کاهش‌های برنامه‌ها
هیأت مدیران خبرسانی پیشنهاد می‌کند با توجه به رشد فزاینده بازارهای رسانه‌ای آزاد در منطقه بالکان، سرویس کرواسی صدای آمریکا (0.9 میلیون دلار) و سرویس یونانی (0.4 میلیون دلار) منحل گردند. علاوه بر این، پیشنهاد می‌شود با توجه به تغییر گرایش مصرف به سوی رسانه تلویزیونی و اینترنتی، پخش رادیویی برنامه‌های تلویزیونی شبکه خبر فارسی صدای آمریکا و نیز روزانه 1 ساعت برنامه رادیویی سرویس فارسی صدای آمریکا متوقف گردند (1 میلیون دلار).
در بودجه سال مالی 2011 با بهبود عملکردها شاهد کاهش 0.8 میلیون دلاری در خدمات قراردادی هستیم.
هیأت مدیران خبررسانی، در سال مالی 2011 درخواست می‌کند 206.8 میلیون دلار بودجه برای صدای آمریکا تخصیص یابد.           ادامه دارد...

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات