صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۱۲۹۱۸

اخبار وی‍‍ژه برخی روزنامه های 21فروردین90


ایران

اعتراض ابطحی به فتنه‌گران

خبر اول این که تلاش‌های بامزه جریان فتنه سبز در راستای تحریم یک فیلم سینمایی موجب اعتراض یکی از حامیان اسبق این جریان واقع شده است. محمدعلی ابطحی از بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری در مطلبی در وبلاگ خود با تأکید بر اینکه حامیان جریان فتنه بدعت بدی را پایه‌گذاری کرده‌اند، نوشته است: تحریم هر فیلمی از جنس کتابسوزی است. اگر محتوای فیلم اخراجی‌های سه مورد قبول افرادی نیست، پس از دیدن آن هم مورد قبول قرار نمی‌گیرد. نگران فهم جامعه نباید بود و پدرسالاری بر اندیشه مردم را نباید ترویج داد. تحریم فیلم مثل جمع‌آوری کتاب‌ها است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: واقعیت این است که فیلم، فیلم است، نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر! هر کسی با توجه به علایق و خواسته‌هایش دیدن هر فیلمی را بر‌می‌گزیند. آغاز دیکتاتوری در جامعه به روح دیکتاتوری فردی بازگشت دارد.

بیانیه فرزند شاه مخلوع در حمایت از گروهک منافقین

خبر دیگر این که به دنبال انتشار خبر حمله نیروهای عراقی به اردوگاه اشرف، رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع با انتشار بیانیه‌ای، به حمایت از گروهک تروریستی منافقین پرداخته است. پهلوی در این بیانیه اعضای گروهک منافقین را انسان‌هایی دانسته که نیازمند احقاق حق انسانی و حمایت قانونی هستند. وی همچنین از دولت عراق خواست تا منافقین را به هیچ وجه تحویل ایران ندهند و گفت: انتظار دارم که دولت عراق اجازه ندهد اعضای اردوگاه اشرف ناخواسته به ایران تحویل داده شوند. براساس این گزارش، پیش از این نیز امریکا و انگلیس هر یک با انتشار بیانیه جداگانه‌ای، به حمایت از گروهک تروریستی منافقین پرداخته بودند.

بان کی مون: گزارش گلدستون تغییر نمی‌کند

شنیدیم کهدبیرکل سازمان ملل متحد به شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی هشدار داده است که به‌هیچ‌وجه قصد ابطال یا تغییر گزارش کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد در خصوص حمله 22 روزه رژیم صهیونیستی به نواره غزه، موسوم به گزارش گلدستون را ندارد. براساس گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، بان کی‌مون روز جمعه در دیدار با رئیس کابینه رژیم‌صهیونیستی در نیویورک تصریح کرده است که به رغم تغییر مواضع جدید قاضی ریچارد گلدستون، رئیس گروه حقیقت‌یاب مزبور، گزارش فوق‌الذکر تغییر نخواهد کرد. گزارش گلدستون رژیم اسرائیل را متهم می‌کند که عمداً و با برنامه قبلی شهروندان غیرنظامی را در جریان نبرد 22 روزه غزه هدف قرار داده است.

درخواست مصری‌ها برای اخراج سفیر رژیم صهیونیستی

با خبر شدیم که هزاران مصری با تجمع در برابر ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی در استان الجیزه این کشور، خواستار اخراج سفیر این رژیم از مصر شده‌اند. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، شرکت کنندگان در این تجمع که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند، حملات اخیر اسرائیل به نوار غزه را که تاکنون باعث شهادت 17 فلسطینی شده است، محکوم کردند و خواستار شکسته شدن محاصره نوار غزه و قطع فوری روابط با اسرائیل شدند. این نخستین بار در 32 سال گذشته از زمان آغاز روابط دیپلماتیک بین قاهره و تل‌آویو است که در برابر سفارت اسرائیل در مصر تجمع برگزار می‌شود.

درگیری خونین سربازان انگلیسی بر سر نوبت سرویس بهداشتی!

دست آخر این که رسانه‌های انگلیسی روز گذشته از کشته و زخمی شدن سربازان انگلیسی بر سر نوبت رفتن به سرویس بهداشتی در زیردریایی هسته‌ای خبر داده‌اند. براساس گزارش روزنامه تایمز انگلیس، در این حادثه به دلیل اختلاف بر سر استفاده از سرویس بهداشتی در زیردریایی هسته‌ای انگلیس، یک سرباز شروع به تیراندازی کرد که در نتیجه آن یک افسر نیروی دریایی سلطنتی کشته و چند نظامی دیگر بشدت زخمی شدند. افسر کشته شده مهندس تسلیحات زیردریایی هسته‌ای انگلیس بود و به دست یک سرباز 22 ساله کشته شد. در همین حال یک منبع به روزنامه دیلی تلگراف انگلیس گفت: به نظر می‌رسد این سرباز وارد یک دعوا شده و سپس با حالتی دیوانه‌وار به سوی دیگر افراد شلیک کرده است.

جمهوری اسلامی

* پادشاه عربستان در دیدار با گیتس نسبت به حمله اتمی ایران ابراز نگرانی کرد. روزنامه واشنگتن تایمز درباره دیدار رابرت گیتس با ملک عبداله نوشت: پادشاه عربستان، از این زاویه از ناآرامی‌های منطقه ناراحت است که این بحرانها تا چه پایه بر نقش سعودیها به عنوان عامل موازنه کننده ایران، آسیب می‌رساند. به نوشته واشنگتن تایمز سعودی‌ها بیش از آنکه از استقرار دموکراسی در مصر نگران باشند نگران تهدیدی هستند که حمله نظامی یک ایران مجهز به جنگ‌افزارهای اتمی می‌تواند متوجه عربستان سعودی سازد. این اظهارات نشان می‌دهد عربستان و آمریکا توطئه تبلیغاتی جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران در دستور کار دارند.

* شاه اردن، که مستند "ظهور نزدیک است": او را سفیانی می‌داند، نیز برای سفر به ایران طاقچه بالا می‌گذارد! یک منبع رسمی اردن به روزنامه "العرب الیوم" چاپ امان گفت: "زمان سفر عبدالله دوم پادشاه اردن به تهران تعیین نشده است که بخواهد با تعویق رو به رو شود. دعوت احمدی نژاد از عبدالله دوم پادشاه اردن برای سفر به تهران مورد پذیرش قرار گرفته اما زمان آن تعیین و مشخص نشده است." احمدی نژاد در کنفرانس مطبوعاتی هفته گذشته خود گفته بود: "پادشاه اردن بنابه دلائلی سفر خود به تهران را عقب انداخت و این مسئله هیچ ارتباطی به انتشار یک مقاله یا فضاسازی رسانه‌ها ندارد." بعد از اظهارات رئیس‌جمهور کشورمان، ناصر جوده وزیر امورخارجه و ناصرالفایز رئیس مجلس اردن مدعی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شده و آن را محکوم کردند. دعوت رئیس‌جمهور از شاه اردن برای سفر به ایران که توسط اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در آذر ماه 89 صورت گرفت، با مخالفت‌های رسانه‌ها، علما و نمایندگان مواجه شد. مخالفان، وابسته بودن شاه اردن به آمریکا و رژیم صهیونیستی و تحولات منطقه علیه دیکتاتورها از جمله شاه عبدالله اردنی را دلیل مخالفت خود می‌دانند.

* رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از ارائه گزارشی از سوی کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان از اختلافات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد به مقام معظم رهبری خبر داد آیت‌الله محمد یزدی با بیان دیدگاه‌های خود و تشکل متبوعش درباره آخرین تحولات سیاسی کشور و نیز وحدت اصولگرایان برای انتخابات مجلس نهم گفت و گویی با نشریه "شما" ارگان حزب موتلفه، انجام داده و گفته است: برای همه روشن است که آقای هاشمی آقای احمدی نژاد را قبول ندارد. این موضوع را برای اولین بار می‌گویم. به عنوان کمیسیون تحقیق خبرگان جدا جدا پیش آقای هاشمی و آقای احمدی نژاد رفتیم تا موضوع اختلاف این دو بزرگوار را تا حد امکان کم کنیم ولی به نتیجه درستی نرسیدیم به خاطر اینکه استدلالها، غالبا استدلالهای محکمی بودند؛ از دو طرف. شخصیت‌های دلسوز کشور، مسؤولان عالی رتبه نظام، بخصوص تعدادی از خبرگان محترم، این مسائل را که احساس می‌کنند می‌روند دنبال اینکه بتوانند حل کنند ولی وقتی به یک بن بست می‌رسد دیگر چکار می‌توانند بکنند؟ یک جلسه من خودم درخدمتشان بودم در هر دو جلسه من خودم هم حضور داشتم، حتی جریان و گزارش مفصل خدمت آقا دادیم، هم گزارش این جلسه و هم گزارش آن جلسه که با هر دو بزرگوار داشتیم، تلاش کردیم که این اختلافات کمتر بشود، سعی کنیم انعکاس بیرونی‌اش کمتر باشد ولی الان انعکاس بیرونی‌اش هم تا حدود زیادی است. بنابر این شخص آقای هاشمی این وضعیت را دارد، اختلافاتش هم با رئیس‌جمهور هست و دیگر حالا یک مدت باقی مانده دولت دهم را هم باید با ایشان کنار آمد.

 قدس

نگذاریم تملق گویان، احمدی نژاد را از ما بگیرند

الف- رئیس مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران با بیان اینکه بسیاری از شخصیتهای خود را با تملق گویی از دست دادیم، تأکید کرد: نباید بگذاریم، برخی اطرافیان رئیس جمهور با تملق گویی، احمدی نژاد را از ما بگیرند.

عباس سلیمی نمین در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس افزود: چرا باید گمان کرد که شخصی مانند هاشمی رفسنجانی و خاتمی از تملق گویی اطرافیان خود متأثر شد، اما احمدی نژاد از این قاعده مستثنی است؟

وی در ادامه گفت: در یک سی دی نسبتهایی به آقای احمدی نژاد ازسوی برخی افراد داده شد که وی را به عنوان شخصیتی خاص از اصحاب امام زمان(عج) معرفی کردند که دستهایی پشت این ماجرا قرار دارد. سلیمی نمین در ادامه برنامه فروش خودرو رئیس جمهور به وسیله اطرافیان رئیس جمهور را نیز یک فریبکاری خواند و گفت: آقای مشایی با همکاری شخصی که با او مشغول کارهای اقتصادی است، به این بازی مسخره دست زد که چیزی جز تحقیر فکری مردم نبود، زیرا که ساده زیستی به تبلیغات این چنینی نیاز ندارد.

به گفته سلیمی نمین، تلخ ترین رخداد در حال وقوع این است که متملقین اطراف هاشمی رفسنجانی، خاتمی و احمدی نژاد در آینده ای نزدیک به هم پیوند بخورند که این خطر جدی است که می بینیم.

واکنش مشایی به نصب بنرهایش در خیابان

جهان - اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه مراسم روز پرستار گفت: نصب بنر بنده در خیابان معنا ندارد و کاری غیرضروری بوده اما انتشار آن در صدا و سیما هم جای سوأل دارد.

روایت دلال رابطه با آمریکا از روابطش با«مشایی»

جهان- هوشنگ امیراحمدی درباره ارتباطاتش با رحیم مشایی گفت: درباره این رابطه اغراق و بی انصافی می شود. وی در گفتگو با سایت انتخاب گفت: من آقای مشایی را یک بار در ایران و چند بار در آمریکا دیده ام و با هم حرف زده ایم. از نظر من وی آدم معتدل، متعهد، و مردمداری است و همیشه تلاش دارد کمک کند و مشکل را حل کند. من هیچ همکاری اقتصادی با وی یا دولت نداشته ام. من برای بازاریابی مناطق آزاد کیش و انزلی به مدیریتهای این مناطق طرحهای مفصل و مهمی داده ام و برای تهیه این طرحها هم مبالغی هزینه کرده ام اما در ازای آنها از دولت و از این مناطق دیناری دریافت نکردهام و پروژه ای هم نگرفته ام.

وقتی قدرت تخیل سعودیها بالا می رود

خبرآنلاین - روزنامه واشنگتن تایمز گزارش داد: پادشاه سعودی در دیدار با گیتس،وزیر دفاع نسبت به حمله اتمی ایران ابراز نگرانی کرد. به نوشته واشنگتن تایمز، سعودی ها بیش ازآنکه از استقرار دموکراسی در مصر نگران باشند نگران تهدیدی هستند که حمله ایران مجهز به جنگ افزار اتمی می تواند متوجه عربستان باشد!

مأموریت ویژه دیپلمات فراری

راهبرد- یک دیپلمات پناهنده مأموریت دارد در مذاکره با دیپلماتهای ایرانی فعال در اروپا، برای آنان پناهندگی سیاسی بگیرد. این دیپلمات اسبق ایران در یکی از کشورهای اروپایی، چندی پیش به یکی از کشورهای اروپایی پناهنده شد.

انتقاد آیةا... نوری همدانی از دعوت پادشاه اردن برای سفر به ایران

رسا - آیةا... نوری همدانی از مراجع عظام تقلید با تأکید بر دشمنی پادشاه اردن با انقلاب اسلامی از دعوت وی برای سفر به ایران اسلامی انتقاد کرد و آن را عجیب خواند.وی گفت: پادشاه اردن با قذافی و پادشاه بحرین چه فرقی دارد، اینها همه با انقلاب اسلامی و ما مخالف هستند.

احتمال معرفی «صلاحی» به عنوان وزیر ورزش و جوانان

عصر ایران - یک منبع آگاه، گزینه احتمالی احمدی نژاد برای وزارتخانه جدید ورزش و جوانان را معرفی کرد. وی گفت که رئیس جمهور، محمود صلاحی- استاندار کنونی خراسان رضوی- را برای این پست در نظر گرفته است.

فعالیتهای تبلیغی مسیحیت از سوی عناصر زن

جوان آنلاین- به تازگی فعالیتهای جذبی تبلیغاتی به وسیله مبلغین مسیحیت به شدت افزایش پیدا کرده است. از روشهای جذب مسیحیت فرستادن بانوان به درب مغازه ها بوده که پس از گشودن باب رفاقت با مغازه داران به جذب آنها اقدام می کنند.

پاسخ بانک آلمانی به فضاسازی علیه ایران

بولتن نیوز - بانک مرکزی آلمان «بوندس بانک» در پاسخ به فضا سازی صهیونیستها اعلام کرد که «بانک تجاری ایران و اروپا» هیچگونه دخالتی در برنامه های هسته ای ایران ندارد و هیچکدام از معاملات هسته ای ایران از سوی این بانک انجام نشده است.

نشست محرمانه برای بررسی سی دی ظهور

خبر آنلاین - حجج اسلام شجونی، طائب، قائم مقامی، پناهیان و نادر طالب زاده مستند ساز و کارشناس رسانه و نیز چهره هایی از مرکز تخصصی مهدویت به بررسی محتوای سی دی ظهور پرداختند. از مهم ترین بحث هایی که در این نشست مطرح شده، شائبه سیاسی بودن یا سیاسی نبودن تولیدکنندگان سی دی بوده است.

واکنش اردن به اظهارات احمدی نژاد درباره سفر عبدا...

عصر ایران- یک منبع رسمی اردن به روزنامه «العرب الیوم» چاپ امان گفت که زمان سفر پادشاه اردن به تهران مشخص نشده است. این منبع رسمی اردنی در واکنش به اظهارات رئیس جمهور ایران سخن می گفت. احمدی نژاد پیشتر در نشست رسانه ای گفته بود: پادشاه اردن بنا بر دلایلی سفر خود به تهران را عقب انداخت

خراسان

عصر ایران مدعی شد

در حالی که مهلت قانونی رئیس جمهور برای تشکیل وزارت ورزش و جوانان به اتمام می رسد ،‌ یک منبع مطلع ،‌ گزینه احتمالی احمدی ن‍ژاد برای این وزارتخانه جدید را معرفی کرد.وی به خبرنگار عصرایران گفت که رئیس جمهور از بین گزینه های مختلف ،‌ محمود صلاحی را برای این پست در نظر گرفته است. این در حالی است که سعید لو و علی آبادی نیز همچنان گزینه های مطرح این پست هستند اما نزدیکان احمدی نژاد بیشتر بر روی صلاحی نظر مساعد دارند.

آتی مدعی شد

خباز نماینده مجلس در واکنش به قبض های گازخانگی گفت:نگرانم که مجلس مجبور شود جلوی اجرای طرح هدفمندی را بگیرد.وی اضافه کرد: این فشار مضاعفی که دولت به مردم می آورد با روح قانون منطبق نیست و من نگرانم که این فشار باعث شود که مردم نیز بر نمایندگان خود فشار بیاورند و نمایندگان هم مجبور شوند با طرحی سه فوریتی جلوی اجرای این قانون را بگیرند.

آفتاب نوشت

گروسی عضو فراکسیون ورزش مجلس از احتمال ادغام وزارت ورزش با یک وزارتخانه دیگر خبر داد و گفت: در این رابطه احتمال دارد که وزارت رفاه و ورزش یا وزارت کار و جوانان تشکیل شود.

جهان نوشت

خبر جهان درباره مسئولیت جدید بقایی تائید شد و وی توسط رئیس جمهور به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور انتخاب شد.نکته قابل توجه در متن و حکم مسئولیت جدید بقایی است.رئیس جمهور برای اولین بار و بطور رسمی از نام دولت انتظار استفاده کرده است.پیش از این دولت نهم و دهم به دولت عدالت شناخته می شد.

جوان آنلاین مدعی شد

پس از رفتارهای فتنه گران بخش عمده ای از اصلاح طلبان و تحلیل رفتن نیروها و تشکیلات این جریان،موسوی خویینی ها مرد خاکستری اصلاحات ضمن تاکید بر وجود یک تشکیلات راهبری برای مدیریت اصلاح طلبان پیشنهاد داده است که شورای هماهنگی اصلاح طلبان که مدت هاست فعالیتی از خود ندارد با یک سلسله تغییرات دور جدید فعالیت خود را آغاز کند.

تابناک نوشت

مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم بروجردی داماد امام خمینی با حضور پرشور علاقمندان به بیت امام و بسیاری از شخصیتهای اصلاح طلب و اصولگرا،در حسینیه جماران برگزار شد.

شفاف نوشت

سلیمی نمین رئیس مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران با مروری بر نقش تملق‌گویی در انحراف برخی دولت‌ها تأکید کرد: نباید بگذاریم اطرافیان رئیس جمهور با تملق‌گویی احمدی‌نژاد را از ما بگیرند. وی در باره فروش ماشین احمدی ن‍ژاد گفت :این کار قطعا یک فریبکاری بود.آقای مشایی با همکاری شخصی که با او مشغول کارهای اقتصادی است، دست به این بازی مسخره زدند، که چیزی جز تحقیر فکری مردم نبود؛ چرا که ساده زیستی نیاز به تبلیغات این چنینی ندارد، لذا می‌بینیم حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب به شدت جلوی کارهای تبلیغاتی را در این خصوص می‌گرفتند.

فردا نوشت

نشریه 9دی هفته نامه رسایی نماینده حامی دولت در مجلس از ثروت افسانه‌ای خریدار خودروی قدیمی رئیس جمهور خبر می‌دهد: فردی که خودروی احمدی نژاد را خریداری کرده است در سال‌های گذشته تنها دارایی اش یک سوله بوده که به عنوان انبار و کارهای کوچک صنعتی استفاده می‌کرده است. به تدریج نامبرده از طریق ارتباطات مختلف دولتی به ثروت کلانی دست پیدا می‌کند. وی در حال حاضر ۳۰درصد سهام بانک گردشگری و ۳۴درصد بانک سامان و بخشی از سهام ایران خودروی تبریز و شرکت هواپیمایی آتا و... را دارد.

تابناک خبرداد

ساعت 13روز(شنبه) زائران عمره اصفهانی توانستند بعداز 14 ساعت معطلی فرودگاه اصفهان را به مقصد جده ترک کنند، پرواز 2197 هواپیمایی ایران ایر با 420 مسافر قرار بود ساعت 21 و 40 دقیقه جمعه به سمت جده حرکت کند.

کیهان
بنیادهای خیریه ویژه کلاهبرداری در لندن (خبر ویژه)
یک همکار گروهک ملی-مذهبی بخشی از کلاهبرداری های محافل ضدانقلاب در خارج کشور به بهانه ندا آقاسلطان را باز گفت.
«عبداللطیف-ع» که بنابر ادعای خودش مدتی در بازداشت به سر برده، مدت 10 سال است که در لندن اقامت دارد. وی با انتشار گزارشی در وبلاگ خود (روزنامه نگار آزاد)، به راه اندازی بنیادهایی به نام ندا آقاسلطان برای کلاهبرداری و اخاذی پرداخته و می نویسد: ندا آقاسلطان عمراً سیاسی نبود ولی اسم او برای خیلی ها در خارج از ایران تبدیل به دکانی دو نبش و وسیله کسب و درآمد و شغل های نان و آبدار شد. یکی از اولین دکان هایی که به نام او باز شد، «بنیاد خیریه ندا» در لندن بود. این بنیاد البته صرفاً در یک وبسایت خلاصه می شد و هدف خودش را روشنگری، دفاع از حقوق بشر و حمایت از جنبش آزادیخواهانه مردم ایران و از همه جالبتر، جمع آوری پول برای کمک به «فعالین حقوق بشری، روزنامه نگاران و فعالین سیاسی تبعیدی» اعلام کرد و نوشت «بعد از این خیزشی که در ایران اتفاق افتاده است، حکومت خیلی ها را به جرم شرکت در اعتراض های اخیر از محل کارشان اخراج کرده است، کودکان و زنان زیادی در ایران گرسنه مانده اند و هیچ درآمدی برای تامین حداقل مایحتاج زندگی شان را ندارند، میلیونها (!) جوان تحت شکنجه هستند و خانواده هایشان گرسنه مانده اند، هزاران(!) روزنامه نگار و فعال حقوق بشر از طریق کوههای مرزی ایران و ترکیه از کشور فرار کرده اند و اکنون در خارج از کشور شبها گرسنه می خوابند، وزارت اطلاعات حکومت ایران روزانه به هزاران تن از فعالین حقوق زنان و بخصوص اعضای کمپین یک میلیون امضا تجاوز می کند (یا حضرت عباس!). ای انسان های آزاده برای کمک به مبارزان در ایران، به ما کمک مالی کنید» و خوشمزه تر اینکه اعلام کرده بودند فقط به ما اعتماد کنید، ما با دیگران تفاوت داریم و غیرانتفاعی هستیم و در لندن مستقریم.
وی اضافه می کند: اینکه در طول مدتی که بنیاد ندا دایر بود چه حجم پولی به حسابش ریخته شد، نمی دانم. اما چندی که از کار بنیاد ندا گذشت، بنیانگذارانش کیسه های پول را برداشتند و الفرار. یعنی اینکه ناگهان غیبشان زد. سایتشان را هم از روی اینترنت حذف کردند و بطور کامل ناپدید شدند. البته آثار سایت و مطالب سابقشان را هنوز هم می توان با استفاده از ذخیره گوگل (گوگل کش) پیدا کرد و خواند، کما اینکه لینکی که در بالا گذاشته ام نیز یکی از همانهاست. اما اگر الان آدرس بنیاد ندا را تایپ کنید با وبسایتی حذف شده روبرو میشود که دامین و نشانی اینترنتی اش هم برای فروش ارائه شده است. بعد از آن، از بنیاد ندا خبری نشد تا اینکه بنیاد ایران ندا ظهور کرد.
این اپوزیسیون مقیم لندن ادامه می دهد بعد از ماجرای بنیاد ندا، جمعی دیگر که مقیم خارج از کشور هستند و هشت شان گروی نه شان بود و شدیداً دچار مضیقه و کمبود و مشکل مالی شده بودند، تصمیم گرفتند با استفاده از اسم و رسم ندا آقاسلطان برای خود کسب و کاری مختصر راه بیندازند. این بزرگواران عقل هایشان را روی هم گذاشتند و قرار شد که تلویزیونی را برپا کنند تحت عنوان تلویزیون ندا یا ایران ندا. اینکه آیا بنیاد ایران ندا ادامه کار همان بنیاد ندای قبلی هست یا خیر، را نمی دانم، اما می دانم که هر دو بنیاد در لندن براه افتاده اند و هر دو هم ادعا کرده اند که موسسه ای خیریه خواهند بود. هر چه هم در عالم اینترنت گشتم که کوچکترین رد و اثر و نشانه ای از قانونی بودن کار بنیاد ایران ندا و مشخصات ثبت شده اش در سازمان ثبت ایالت کالیفرنیای آمریکا را پیدا کنم، موفق نشدم.
وی همچنین نوشت: مشخصاتی که بنیانگذاران بنیاد و تلویزیون ایران ندا از نحوه کارشان ارائه کردند، نشان می دهد آنها بجای بنیادی خیریه، یک شرکت سهامی خاص برای درآمد مالی و سرمایه گذاری و افزایش سود و خرید و فروش سهام راه انداخته اند. و من تصور می کنم عوامل اصلی بنیاد و تلویزیون ایران ندا سه نفر به نامهای مهدی جامی، نیک آهنگ کوثر و معصومه (مصی، مسیح) علی نژاد بوده اند و سایر اسامی اعضای این بنیاد را تزیینی می دانم. البته نقشه ها و کسب و کار این بنیاد و تلویزیون ایران ندا نگرفت و همه برنامه ها و آرزوهایشان روی همان کاغذی که در لندن زیرش را امضا کرده بودند باقی ماند.مهدی جامی قبل از اعلام شروع به کار تلویزیون ایران ندا- که هیچوقت هم شروع به کار نکرد- در مصاحبه ای با رادیو دویچه وله گفته بود « در بین ایرانیان خارج از کشور مساله مالی وجود ندارد. مساله اصلی این بوده که برای هر سرمایه گذاری شما نیاز به اعتمادسازی دارید. یعنی همانطور که اگر در بازار اعتماد وجود نداشته باشد، سرمایه گذاری نمی شود، برای یک ساختار مدنی مثل بنیاد یا شرکت هم اگر اعتمادسازی نشده باشد، طبعاً نمی تواند جلب کمک کند، وگرنه پول وجود دارد. مطمئن باشید در میان ایرانیان خارج از کشور پول بسیار زیاد است» البته مهدی جامی اولین کسی نبود که تصور می کرد با یک چنین طرح و برنامه هایی می تواند به گنج بزند و این «پول های بسیار زیاد» را تبدیل به حقوق مدیران ارشد کند. پیش از او، شیادهای حقوق بشری و کاسبان و روزنامه نگاران جعلی و تبعیدی، با راه انداختن ده ها و بلکه صدها و حتی هزاران سازمان سیاسی، حقوق بشری، کمیته، انجمن، وبسایت و نشریه آنلاین و حزب و گروه و دسته و رادیو تلویزیون ماهواره ای، شروع به استخراج از این معدن طلا کرده بودند. نکته رقت انگیزی که این افراد در اساسنامه بنیاد و تلویزیون ایران ندا نوشته بودند، پیشنهاد فروش خودشان بود.
همکار سابق گروهک ملی-مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: دلم برای خانواده ندا آقاسلطان می سوزد. نمی دانم مادر او با دیدن این کاسبی هایی که به نام فرزندش در خارج از کشور راه افتاده چه حس و حالی پیدا می کند؟ چندی پیش هدا آقا سلطان-خواهر مرحوم ندا آقا سلطان- در مطلب کوتاهی که خطاب به مسیح علی نژاد نوشت از او خواهش کرد دست از سر اسم نداآقا سلطان بردارد و برای کسب و کارش راه دیگری را پیدا کند.

هاآرتص: ترکیه دیگر ترکیه 15 سال قبل نیست (خبر ویژه)

رژیم صهیونیستی در تماس های دیپلماتیک محرمانه با واشنگتن، ترکیه را به کمک فعالانه نسبت به جمهوری اسلامی ایران و دور زدن تحریم ها متهم کرده است.
روزنامه هاآرتص به نقل از برخی اسناد منتشره از سوی ویکی لیکس نوشت: مقامات اسرائیل بر این باورند که ترکیه علاوه بر کمک به ایران در زمینه تحریم ها، مسئله ارسال اسلحه و مهمات به سوریه از طریق ترکیه را هم نادیده می گیرد.
به گزارش این روزنامه اسرائیلی، مقامات ارشد در دولت اسرائیل این مسئله را با مقامات آمریکایی در میان گذاشته اند که ترکیه به دلیل نیازش به منابع انرژی در ایران هر چه بیشتر به ایران نزدیک شده است. آنها همچنین علت نزدیکی هر چه بیشتر ترکیه به جمهوری اسلامی ایران را «بازبینی مقامات ترک در استراتژی جهانی خود» ذکر کرده اند.
در سند مورد اشاره هاآرتص آمده است: ترکیه از ارسال تسلیحات ایرانی از طریق سوریه و ترکیه برای حزب الله لبنان حمایت نمی کند، اما چشم خود را بر آن می بندد.
طبق این اسناد جیمز هنینگام سفیر آمریکا در اسرائیل در تاریخ 19 نوامبر 2009 گزارشی به وزارت خارجه ارسال کرد که در آن آمده بود: با نیمرود برکان رئیس بخش پژوهش های اطلاعاتی وزارت خارجه اسرائیل ملاقات کردم. او گفت ترکیه پلاتفرمی در اختیار حکومت ایران قرار داده تا ایران بتواند تحریم ها را دور بزند.
در گزارش دیگری که مقامات سفارت آمریکا در تل آویو در تاریخ 23 نوامبر 2009 به وزارت خارجه فرستادند، آمده است: یک مقام اطلاعاتی اسرائیل، به دان شپیرو عضو شورای امنیت ملی ایالات متحده [اخیرا به ریاست سفارت آمریکا در تل آویو منصوب شد] گفته اند ترکیه سیاست راهبردی خود در خاورمیانه را به تدریج دگرگون می سازد و از غرب دور می شود. دوستی و همکاری ترکیه با اسرائیل، قربانی این سیاست جدید شده است.
به موجب اسناد ویکی لیکس، ترکیه 15 سال پیش و همچنین در سال های پس از آن برای تقویت و مدرنیزه کردن ارتش خود به فن آوری ها و نوآوری های ارتش اسرائیل نیاز بسیار داشت ولی اکنون مدتی است که خود را به اندازه کافی قوی می داند و نسبت به لزوم یاری گرفتن از اسرائیل احساس بی نیازی می کند.
معین هنوز می گوید سر کوچه مشارکت آش می دادند! (خبر ویژه)

نامزد ناکام حزب مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 گفت انتخابات سالم نباشد رای نمی دهم.
مصطفی معین در گفت وگو با یکی از نشریات زنجیره ای و در پاسخ به این سؤال که چرا روزه سکوت گرفته، اظهار داشت: اگر هم روزه سکوت گرفته باشم سعی کردم روزه عملی نگیرم. شعار اصلی من در انتخابات سال 84 «اصلاحات گامی به پیش» و «دموکراسی و حقوق بشر» بود. فعالیت های اجتماعی من در همین زمینه است. در انتخابات سال 88 هم به طور نسبی فعال بودم. در حد توانم هم نظر دادم. هم سفر کردم و هم حرف زدم. فقط هفته آخر منتهی به انتخابات در ایران نبودم چون برنامه ریزی کرده بودم در یک کنفرانس علمی در لهستان شرکت کنم.
معین درباره نامزدی انتخابات سال 84 که پس از تایید صلاحیت وی با حکم حکومتی صورت گرفت، اظهار داشت: من در تردید محض بودم و خرد جمعی در یک میتینگ انتخاباتی کمکم کرد که شرکت کنم. خود رأیی که بنده آوردم علیرغم انتقاداتی که به کیفیت آن انتخابات داشتم و دارم قابل ملاحظه بود. من در شهر خودم نجف آباد و همین طور در اصفهان نفر پنجم شدم که هیچ توجیه انتخاباتی ندارد.
وی درباره حضور دوباره در انتخابات هم گفت: باید تضمین هایی داده شود که انتخابات سالم و عادلانه باشد. اگر نباشد مسئولیتی نمی بینم که نه کاندیدا شوم و نه رأی دهم کما اینکه در انتخابات مجلس هفتم و هشتم نتوانستم رأی دهم.
یادآور می شود مهدی کروبی چند ماه قبل انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و در حالی که برخی مشارکتی ها به وی می گفتند براساس نظرسنجی ها رأی نمی آورد و باید به نفع نامزد آنان کنار رود، گفته بود: شما این نظرسنجی ها را سرکوچه تان می گیرید. 4 سال قبل هم می گفتید طبق نظرسنجی هایتان، معین 17 میلیون رای دارد اما دیدیم که حتی او به دور دوم هم نرفت.

معین در آن انتخابات 4 میلیون رأی کسب کرده و نتوانسته بود به دور دوم راه یابد.
سخنان توهم آمیز معین درباره رأی ندادن مردم انقلابی نجف آباد و اصفهان به وی در سال 88، تداعی کننده توهم مشابه زهرا رهنورد بود که گفته بود موسوی فرزند آذربایجان و داماد لرستان است و چرا نباید در این مناطق رای اول را به دست آورده باشد.

حضور دو سینماگر ایرانی در جشنواره ضد ایرانی تیرگان (خبر ویژه)

ردو سینماگر ایرانی برای حضور در جشنواره ضد ایرانی تیرگان که در شهر تورنتوی کانادا برگزار می شود، به طور رسمی دعوت شدند.به گزارش خبرنگار کیهان، جشنواره تیرگان هرساله در ماه تیر، در«هاربر فرانت سنتر» برگزار می شود.در این جشنواره، همه زمینه های هنری موضوعیت دارد و به اصطلاح هنرمندان ایرانی در آن شرکت می کنند. امسال هم «ا.ف» و «ف.م» میهمان جشنواره هستند. نکته قابل توجه اینکه، تیرگان به عنوان عرصه و میدانی برای تجمع ضد انقلاب و منبعی برای اشاعه جریان ابتذال، هدف حمایت مستقیم دولت کانادا و شبکه امنیتی آن قرار دارد.از حامیان مالی برگزاری این جشنواره، می توان به روزنامه وابسته به بهائیت «سلام تورنتو» و رادیو و تلویزیون صدای ایران که روزانه شش ساعت برنامه تبلیغاتی برای بهائیان پخش می کند، اشاره کرد. همچنین چند شرکت بخش خصوصی کانادا نیز از تیرگان حمایت می کند.مدیر جشنواره، فردی به نام مهرداد آرین نژاد است که به عنوان یکی از حامیان فتنه سبز، کینه ای عمیق به ایران و اسلام وانقلاب اسلامی دارد و درصفحه فیس بوک خود، مردم ایران را به اغتشاش دعوت می کرد.جالب است که مسئول بخش سینمایی تیرگان، زنی با نام «س. دل زنده» است. وی در دوران اصلاحات با پسر یکی از کارگردانان به کانادا رفت. دل زنده که با یکی از آهنگسازان لوس آنجلسی ازدواج کرده، تنها نقطه موجود درکارنامه سینمایی اش، دستیاری طراحی صحنه در فیلم «اعتراض» است!گفتنی است؛ «ف.م» بازیگری است که سال گذشته با حضور درجشنواره کن، اقدام به کشف حجاب کرد.در تیرگان امسال، فیلمی توقیفی از سینمای ایران به نمایش گذاشته می شود.

تایم: انقلاب های خاورمیانه جنگ نیابتی ایران و آمریکاست (خبر ویژه)
رانقلاب در کشورهای عرب خاورمیانه به میدان نبرد نیابتی میان آمریکا و ایران تبدیل شده است.
مجله آمریکایی تایم ضمن انتشار تحلیل فوق یادآور شد: اوباما علت مداخله نظامی در لیبی را اهداف بشردوستانه اعلام کرد یا شاید هم این مداخله برای حفظ آبروی اوباما و یا به دست گرفتن رهبری اقدامی بود که سارکوزی راه انداخت. اما یک احتمال دیگر، نگرانی کاخ سفید از انقلاب ها و آشوب ها در خاورمیانه است که ایران را تشجیع و قدرتمند تر می کند.
تایم با اشاره به تناقضات رویکرد آمریکا در قبال کشورهای دستخوش انقلاب می نویسد: «موضوعی که بر پیچیدگی مسئله دامن می زند این است که اوباما مخالفتی با سرکوب فریادهای دموکراسی خواهانه در یمن و بحرین ندارد. از این چشم انداز نیز، ریشه و علت اصلی رفتار آمریکا به ایران برمی گردد. ارزیابی واشنگتن این است که ایران جنبش های مردمی را در این کشورها تقویت می کند. مجله مذکور خاطرنشان کرده است: با ملاحظه جمیع شرایط می توان این ارزیابی را از روند تحولات خاورمیانه داشت که انقلاب در کشورهای عربی در آغاز سال 2011 در حال چرخش به میدان نبرد نیابتی میان آمریکا و ایران است. بنابر تحلیل تایم باید خاطرنشان کرد که آمریکا در این جنگ نرم بر سر دموکراسی، در مقابل ملت های انقلابی و در کنار دیکتاتورهای فاسد قرار می گیرد.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات