تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۱۶۶۸۱

چهارمین دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده کودتای مخملی (بخش هفتم)


وکیل مدافع سعید حجاریان اظهار داشت: موکل من طبق اقرارات خود معترف است که در تحلیل‌های خود به خاطر فقدان منابع فارسی به اصل منابع خارجی رجوع کرده و تحت تاثیر آنها بوده و اشتباه کرده است.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، جعفر صلاحی وکیل مدافع سعید حجاریان یکی از متهمان اغتشاشات و حوادث اخیر پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری در ادامه چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمین اغتشاشات اخیر متن دفاعیات سعید حجاریان را که به دلیل ناتوانیهای جسمی توسط سعید شریعتی خوانده شد لایحه سیاسی موکلش خواند و افزود: بنده به عنوان وکیل از موکل خود دفاع قضایی کرده و نسبت به موارد درج شده در کیفر خواست وی مطالبی را ارائه می‌کنم.
صلاحی با اشاره به ماده 500 مندرج در کیفر خواست سعید حجاریان گفت: این ماده از جرمی صحبت می‌کند که عنصر آن فعالیت تبلیغی علیه نظام یا به نفع گروه‌ها یا سازمان‌های مخالف نظام کرده باشد.
وی ادامه داد: طبق اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مفهوم نظام در جمهوری اسلامی ایران برپایه ایمان به خدا و اختصاص حاکمیت و تشریع به او و لزوم تسلیم در برابر قوانین الهی است و مفهوم دولت از این مفهوم جداست و موکل من عملی که برای تبلیغ علیه نظام باشد نکرده و در حزبی فعالیت داشته که به حکم قانون اساسی به وجود آمده است.
وکیل مدافع سعید حجاریان ادامه داد: موکل من طبق اقرارات خود معترف است که در تحلیل‌های خود به خاطر فقدان منابع فارسی به منابع اصلی رجوع کرده و تحت تأثیر آن قرار گرفته که این را یک اشتباه می‌داند.
صلاحی با اشاره به ماده 609 قانون مجازات اسلامی که در کیفر خواست سعید حجاریان آمده و شامل توهین به مقامات است گفت: توهین به مقامات باید علنی بوده و کسی که توهین به او صورت گرفته باید در حین انجام وظیفه بوده باشد و عمل توهینی باید به صورت عمدی یا با قصد بوده و نتیجه اشتباه نباشد و با توجه به وضعیت جسمی موکل من این وضعیت مانع توهین علنی یا شفاهی آقای حجاریان بوده چرا که ایشان قادر به تکلم درست نیستند.
وکیل مدافع سعید حجاریان در خصوص ماده 610 قانون مجازات اسلامی مندرج در کیفر خواست موکل خود گفت: اجتماعات موکل بنده برای تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی کشور نبود چرا که این امر مستلزم مصادیق خواص مثل محاربه یا براندازی است که این امر در خصوص موکل من صدق نمی‌کند.
وی در خصوص ماده 618 که در کیفر خواست سعید حجاریان آمده است اظهار داشت: انجام این جرم مستلزم هیاهو، جنجال یا حرکات غیرمتعارف از سوی متهم است که باز هم با توجه به وضعیت جسمانی تکلمی و حرکتی آقای حجاریان عناصر مادی و معنوی این جرم مفقود است.
صلاحی در ادامه صحبت‌های خود در خصوص سایر مواد مندرج در کیفر خواست موکل خود اظهار داشت: نظر دادگاه را به دفاعیات آقای حجاریان در 26 مرداد 88 جلب می‌کنم که ایشان از روح بلند امام و خون شهدا استمداد طلبید تا مورد رحمت و عفو رهبری قرار گیرد تا بتواند ضمن معالجه خود به جبران اشتباهات بپردازد.
وکیل مدافع سعید حجاریان در ادامه برای تکمیل لایحه آخرین دفاعیات خود ده روز از دادگاه درخواست مهلت کرد تا با ارائه مطالب دقیق حکم مناسبی از سوی دادگاه ارائه شود.
وی همچنین طبق ماده 22 و 25 قانون مجازات اسلامی برای موکل خود طلب عفو و اعلام قرار تعلیق مجازات درخواست کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات