صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۸۵ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۱۷۲

شیخ الازهر: ایران جایگاه ویژه ای در جهان اسلام دارد


دکتر "محمد طنطاوی" شیخ الازهر مصر روز چهارشنبه در دیدار"سید حسین رجبی" رییس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران با وی ،تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه ای در جهان اسلام دارد و ما برای آن احترام خاصی قائل هستیم .

به گزارش "ایرنا" از قاهره ، دو طرف در این دیدار درباره مسایل مختلف جهان اسلام بویژه موضوع تقریب بین مذاهب اسلامی بحث و تبادل نظر کردند.

شیخ الازهر در این دیدار افزود: احترام خاصی برای ایران بویژه بنیانگذار آن حضرت امام خمینی(ره) قائل هستیم.

شیخ طنطاوی با تاکید بر تقارب بین پیروان مذاهب اظهار داشت: با توجه به خطراتی که جهان اسلام را تهدید می‌کند باید تقارب بین مذاهب اسلامی را افزایش دهیم.

شیخ الازهر افزود: مسوولان کشورهای اسلامی باید با تعقل و تدبر عمل کرده و از انجام اقداماتی که سبب تفرقه و انشقاق در امور مسلمانان می‌شود ، خودداری کنند.

طنطاوی بر حل بحران عراق تاکید کرد و گفت: مسوولان، عالمان دینی و رهبران گروههای مختلف در عراق باید با تعقل نسبت به حل مشکلات اقدام کنند تا همه بتوانند همچون گذشته در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیز داشته باشند.

شیخ الازهر اضافه کرد: حوادث روزانه عراق فوق تصور انسان است چرا که افراد جاهل و نادان به اختلافات دامن می‌زنند و مصلحت کشور را فدا می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که همه کشورهای اسلامی در کنار یکدیگر و متحد جهت رفع مشکلات جهان اسلام کمک کنند.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات