صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۸  ، 
کد خبر : ۲۱۷۴۳۰

اخبار ویژه روزنامه های 7 اردیبهشت1390


کیهان

شرمندگی همکاری با سران فتنه یا خجالت حضور در انتخابات؟

شماری از احزاب و گروه های عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نشست مشترکی برگزار کردند. این نشست در حالی برگزار شد که دو حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب به اعتبار عملکرد خیانت بارشان در فتنه سال 88 منحل شده اند.

فرج کمیجانی دبیر کل مجمع فرهنگیان که ریاست ادواری «شورا» را از حزب جوانان ایران اسلامی تحویل گرفته، درباره ترکیب شرکت کنندگان در جلسه عصر یکشنبه توضیحی نداد اما تصریح کرد «حاضران شرکت در انتخابات مجلس را بررسی کردند و مقرر شد همه احزاب و گروه ها تحلیل خود درباره نحوه مواجهه با انتخابات را تا پایان اردیبهشت به شورا ارائه دهند.»

نشست یاد شده در حالی برگزار شده که گروه های مذکور هنوز موضع خود را با فتنه و آشوب آفرینی افراطیون جبهه اصلاحات و سران این حرکت که هماهنگی کاملی با آمریکا و رژیم صهیونیستی داشتند، روشن نکرده اند.

همزمان انتشار گزارش مبهم نشست گروه های اصلاح طلب، برخی خبرها از رایزنی پنهان فتنه گرانی چون خاتمی در مجمع روحانیون با برخی چهره های سیاسی به اصطلاح خاکستری و کم حاشیه تر برای حضور در انتخابات حکایت می کند. گفته می شود افراد یاد شده از جمله (ح-خ) تشویق به نامزدی در انتخابات شده اند.

هدفگذاری طیفی از اعضای جبهه نیمه تعطیل اصلاحات برای حضور در انتخابات، در حالی است که این محافل مورد انتقاد شدید جریان های برانداز و ضد انقلاب بدون نقاب قرار دارند. سایت ضدانقلابی بالاترین که در جریان فتنه گری و آشوب طلبی سال 88، همکاری کاملی با احزاب افراطی و ساختارشکن مدعی اصلاحات داشت، خطاب به جبهه اصلاحات می نویسد: شما خجالت نمی کشید که باز هم دعوت به رأی و انتخابات می کنید؟ شما چقدر فراموشکارید. یادتون نیست گفتیم رأی ما رو دزدیدند. آقای خاتمی یادت نیست ما را دعوت به اعتراض کردی. ندا را یادت رفت!؟ [بنا به گفته مادر ندا آقا سلطان، وی اساساً در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکرده بود]. از ما چی می خوای آقای خاتمی، کتک خور؟ تا موسوی و کروبی آزاد نشوند، ما حتی به انتخابات فکر هم نمی کنیم. فقط یک کمی خجالت بکشید. آنها در حصر و زندان و شما ساکت به دنبال انتخابات؟

در همین حال بیانیه ای با امضای جبهه مشارکت در پایگاه های اینترنتی ضد انقلاب منتشر شده است. این بیانیه های جعلی نوعاً توسط رجب مزروعی و پسر وی که هر دو از کشور گریخته اند، منتشر می شود. نویسندگان خارج نشین بیانیه بدون اینکه توضیح دهند چرا خود در کشور نمانده و به کشورهای بیگانه پناهنده شده اند ادعا کرده اند؛ نباید گذاشت زندان خانگی آقایان موسوی و کروبی در گذر زمان به موضوعی عادی و کم هزینه برای حاکمیت اقتدارگرا تبدیل شود. موج دموکراسی خواهی و تغییرات در کشورهای منطقه جای هیچ تردیدی باقی نمی گذارد که سرانجام پیروزی با جنبش های مردمی است». مزروعی و پسرش البته بهتر از هر کسی می دانند که نمی توان زیر خیمه آمریکا و انگلیس رفت و دم از مردم زد و ملت های منطقه نیز به دنبال انقلاب اسلامی ملت ایران بر علیه رژیم ها و جریان های آمریکایی رو به انقلاب کرده اند، همچنان که در ایران، جریان های وابسته به غرب را از عرصه سیاست پاکسازی کردند.

ورود به زندگی خصوصی از طریق آی فون ها و آی پدهای شرکت اپل

استفاده از آی فون ها و آی پدهای تولید شده در شرکت های غربی برای مقاصد جاسوسی و ردگیری افراد، ابعاد تازه ای به خود گرفته است.

به تازگی معلوم شده در آی فون ها و تبلت ها و آی پدهای ساخته شده از سوی یک شرکت آلمانی، قابلیت فعالی برای ثبت اطلاعات مکانی کاربران اینترنت وجود دارد.

دویچه وله درباره این خبر گزارش داد: که آی فون ها و آی پدهای شرکت اپل رد موقعیت جغرافیایی کاربر خود را در طول زمان نگه می دارد. آن ها همه جزئیات مربوط به موقعیت های جغرافیایی کاربر را در یک فایل پنهان در داخل گوشی ذخیره می کنند و به محض اتصال گوشی به کامپیوتر این فایل در کامپیوتر نیز کپی می شود. این فایل شامل طول و عرض جغرافیایی به همراه جدول زمانی مرتبط با آن می شود. پیت واردن یک تحلیلگر امنیتی می گوید «اپل این موقعیت را برای همه، از جمله یک کارآگاه خصوصی فراهم آورده که با دسترسی به گوشی یا کامپیوتر شما ریز اطلاعات این که کجا بوده اید را کشف کند!»

این گزارش حاکی است: قابلیت تازه کشف شده در گوشی های آی فون و تبلت های آی پد نگرانی هایی را برانگیخته است. چرا که به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران امنیت، موقعیت جغرافیایی ای که افراد در آن در هر ساعت از زمان هستند، یکی از حساس ترین اطلاعات مربوط به آن هاست و خلق امکان دسترسی به چنین اطلاعاتی یک تهدید بزرگ برای حریم شخصی افراد محسوب می شود.

گزارش لوموند از هویت اسلامی- ایرانی و ضد غربی انقلاب های خاورمیانه

«اکنون وقت آن رسیده که ملت های عرب از زحمات اروپا و آمریکا تشکر کرده و خود را از چنگ آنان بیرون آورند! جنبش در کشورهای عربی قصد باز ایستادن ندارد».

نشریه فرانسوی لوموند دیپلماتیک در تحلیل اوضاع طوفانی خاورمیانه، به انتشار تحلیل فوق پرداخت و تأکید کرد: جنبش مردمی که جهان عرب را به لرزه درآورده، نه تنها تضعیف نمی شود بلکه کشورهای مختلف را دربر گرفته است. آیا این بهار عرب است که سالیان سال همه را چشم انتظار گذاشته بود؟ یعنی از دوران ستیز و پیروزی در برابر نیروهای استعماری انگلیس و فرانسه، که دست در دست اسرائیل، قصد کرده بودند مصر را و جمال عبدالناصر را که در سال 1956 چون نماد ایستادگی جهان سوم در مقابل امپریالیسم به چشم می خورد، نابود کنند. دورانی که ناگهان، با شکست خوردن ارتشهای مصر و سوریه و اردن به دست اسرائیل در سال 1967، و مرگ نابهنگام ناصر، رهبر پرجذبه این جنبش، در سپتامبر 1970، به پایان رسید. در سالهای 1975 تا 1990، لبنان، غرق در هرج و مرج و خشونت و اشغال شد.

این نشریه می افزاید: رفته رفته معیارهای فکری ملت های عرب از یک جنبش ناسیونالیستی غیر دینی به جست وجوی هویت در قالب اسلام تبدیل شد. از یک سو رژیم های سلطنتی خلیج فارس به ترویج عقاید سلفی و وهابی پرداختند اما از سوی دیگر، انقلاب اسلامی ایران اثر عمده ای در هویت یابی اسلامی ملت های عرب داشت. انقلاب اسلامی به عنوان جنبش ضد امپریالیستی اما در قالب اسلامی معرفی شده و عقاید ضدصهیونیستی شدیدی نیز دارد.

کشورهای عرب، با روی آوردن به هویت مذهبی، دچار چالش های درونی شدند. حادترین در سراسر کشورهای عرب، دولتهای حاکم، با استفاده از ارعاب «اسلام گرایی» توانستند سلطه خود را مستحکم و قدرت بیش از اندازه نیروهای پلیس را توجیه کنند. آمریکا و کشورهای اروپا مخالفتی با این روند ندارند. این پیشامدها، رژیم های به اصطلاح «معتدل» را به دلیل سیاست های خارجی شان که هم راستا با وحشت ها و تمایلات اروپا و آمریکا قرار داشت، تقویت کرد. آنها از هرگونه انتقادی نسبت به خشونت های اسرائیل علیه فلسطین و لبنان سر باز زدند. از آن پس، تنها هدف قدرتهای غربی تضعیف محور ایران- سوریه بوده است، که به چشم واشنگتن «سرکش» می آیند و از نیروهای مقاومت علیه اسرائیل حمایت می کنند. در این منظره تیره و تار، چه کسی می توانست جنبشی مردمی به این عظمت را تصور کند؟

لوموند دیپلماتیک ادامه می دهد: چه در کشورهای عرب و چه در اروپا و آمریکا، مسئولین و صاحبنظران، کاملاً از ملاحظه وضعیت اقتصادی و اجتماعی سیاستهای حاکم چشم پوشی کرده اند. طی سه دهه گذشته، شرکتهای چند ملیتی همواره از لیبرالیسم تدریجی کشورهای عرب سوء استفاده نموده اند. تا آنجا که دولتمردان این ممالک امکان آن را داشته اند که ثروت شخصی خود را چند برابر کنند و مشتری پر و پا قرص تجملات اروپایی و آمریکا باقی بمانند، و سرمایه شان را در بازار املاک پایتختهای بزرگ خرج کنند، که می توانست از این روند انتقادی داشته باشد؟ تا آنجا که اصول نئولیبرالیسم برقرارند، تاجران تازه به دوران رسیده خاورمیانه که در دل دولتهای حاکم، با هدر دادن درآمد نفتی، برای خود ثروت میلیاردی می سازند، به چشم غرب به عنوان بارزترین نشان تجدد اقتصاد این منطق دیده می شوند.

نشریه فرانسوی در پایان نوشت: آینده خواهد گفت که جنبش های مردمی اخیر، آیا امکان مقاومت در مقابل دسیسه های فرصت طلبانه و حتی ضدانقلاب را دارند یا خیر. ملل عرب، تا کسب آزادی و بازیافتن وقار گذشته، راه دراز و پرفراز و نشیبی در پیش دارند. خشونت واکنش دولتهای حاکم از یک سو، و طمع هر چه بیشتر قدرتهای خارجی، همانطور که امروزه در لیبی و بحرین شاهد آن هستیم، امکان بروز جنگ های درونی را بیشتر می کند. آیا بهار عرب به تونس و مصر ختم خواهد شد؟ خطر مهمی که انقلاب های نو نهال با آن رو در رو هستند، از جانب اروپا و آمریکا است که علناً قصد کرده اند کشورهای عرب را در اصلاحاتشان به سمت مردم سالاری همراهی کنند. که البته «همراهی» به معنی کسب مشتری های تازه به ضرب دلار و یورو است. آیا وقت آن نرسیده که ملت هایی که خواستار تغییر هستند بدون دخالت خارجی سرنوشت خود را در دست گیرند؟ وقت آن رسیده که ملل عرب از زحمات اروپا و آمریکا تشکر نموده و خود را از چنگ آنان بیرون آورند!

مورخ صهیونیست: مطمئناً ایران برنده است

نگرانی اسرائیل از انقلاب های خاورمیانه غیرقابل انکار است. مسلماً این وقایع به نفع ایران تمام خواهد شد.

بار زوهار مورخ صهیونیست که اکنون در دانشگاه آتلانتای کانادا تدریس می کند و از همکاران سابق موشه دایان به شمار می رود، در تبیین عبارات فوق گفته است: نگرانی اسرائیل از حوادث اخیر منطقه قابل کتمان و انکار نیست. ما مطمئن بودیم که عواقب این رویدادها هرگز مورد انتظار ما و غرب نخواهد بود. 3 ماه پس از جشن پیروزی در میدان التحریر قاهره، کافی است حوادث امروز مصر را مرور کنید تا معلوم شود انقلاب در حال بلعیدن فرزندان خویش است[!!]. وزیر انرژی مصر اکنون به خاطر فروش گاز به تل آویو در بازداشت به سر می برد. همچنین فراخوان علیه ما و آمریکا مدام در حال افزایش است و اسلامگرایان هستند که به این فریادهای اعتراض خط می دهند.

وی در گفت وگو با نشریه فرانسوی ژورنال دو دیمانش به خطر سقوط حسنی مبارک اشاره کرد و اظهار داشت: او از دوستان مطمئن و عملگرای ما بود که می شود رویش حساب کرد. اسرائیل پس از 3 دهه باید برای نخستین بار در برابر همسایه جدید هوشیار باشد. مرزهای جنوبی دیگر همانند گذشته آرام نخواهد بود و می تواند مشکل ساز شود. ما خود را در شرایط مواجهه با خطرهایی می بینیم که در سال های اخیر به لطف توافقنامه صلح با مصر کمی به فراموشی سپرده شده بود. اکنون دری به روی ما گشوده شده است که بستن آن بسیار دشوار است.

زوهار درباره انتخابات پارلمانی و ریاست -جمهوری مصر که احتمالا به ترتیب سپتامبر و نوامبر (شهریور و آبان ماه) برگزار می شود، گفت: اگر ابتدا انتخابات مجلس برگزار شود، واضح است که اخوان المسلمین برنده می شود و این برای اسرائیل بسیار بد است. اما اگر مصری ها ابتدا رئیس جمهوری خود را انتخاب کنند، فرد منتخب ممکن است بتواند در این جنبش اسلامگرا رخنه کند.

وی در مورد دلیل ابراز علاقه غرب نسبت به انقلاب اعراب، گفت: غربی ها احمق نیستند، اما چیزی از دنیای عرب نمی دانند. آنها خوش خیالند. این امر نمی تواند پاسخگوی واقعیت موجود در خاورمیانه باشد. برخی افراد حاضر در میدان التحریر، غرب را به اشتباه انداختند، چرا که اکنون قدرت در دست اسلامگرایان است. من هنوز از ضعف و ایده آل گرایی باراک اوباما در مسئله مصر گیج هستم. آمریکا نمی داند که چه کاری باید انجام دهد.

این مورخ صهیونیست در پاسخ خبرنگار هفته نامه فرانسوی که پرسیده بود «آیا ایران برنده بزرگ تحولات خاورمیانه نیست» گفت: مطمئنا هست. مقامات ایرانی از وقایع اخیر منطقه بسیار خشنود هستند چرا که رویاها و اهداف آنان را در منطقه تقویت می کند.

همزمان با این اظهارات، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت ضمن تحلیلی، از نگرانی تازه رژیم صهیونیستی خبر داده مبنی بر اینکه «اگر یک میلیون فلسطینی ساکن غزه تصمیم بگیرند به سمت سرزمین اصلی خود یعنی فلسطین قدیم حرکت کنند، چه اتفاقی خواهد افتاد در حالی که دولت اسرائیل هنوز هم نگران سرنوشت دیکتاتوری های مورد علاقه خود است شاید بد نباشد لحظه ای به این فکر کرد که قدرت گیری مردم در فلسطین چه خواهد کرد.»

از سوی دیگر نظرسنجی موسسه آمریکا پیو در مصر حاکی از آن است که دست کم 60 درصد مردم مصر خواستار لغو معاهده سازش کمپ دیوید با رژیم صهیونیستی (خیانت به آرمان فلسطین) هستند. این نظرسنجی حاکی است 80 درصد مصری ها نظر منفی نسبت به آمریکا دارند و فقط 15 درصد معتقدند که باید در آینده روابط نزدیک با آمریکا داشت.

 

قدس

نامزدی سیدحسن خمینی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم

جهان- حجةالاسلام والمسلمین سید حسن خمینی رسماً در جمع تعدادی از اعضای مجمع روحانیون مبارز، نامزدی خود را برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری اعلام کرده است. براساس گزارش سایت تازه تأسیس نزدیک به جریان آقای میم، سیدحسن خمینی با تحلیل شرایط موجود و آینده این تصمیم را گرفته است.

دیدار رئیس جمهور با مقام معظم رهبری

برنا- حجةالاسلام سیدعلی محمد بزرگواری، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از دیدار عصر روز دوشنبه محمود احمدی نژاد با رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: عصر دوشنبه این دیدار صورت گرفته و رئیس جمهور در مورد مسایل جاری کشور با حضرت آیةا... خامنه ای گفتگو کرده است.

ثمره هاشمی خبر استعفای خود را تکذیب کرد

ایرنا - سیدمجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد رئیس جمهور برخی اخبار منتشره مبنی بر استعفای او از این سمت را تکذیب کرد.وی گفت: اخبار منتشره در مورد استعفای بنده صحت ندارد.

نقش کنسولگری فرانسه در پناه دادن به فتنه گران

جوان آنلاین- به تازگی برخی از عناصر فتنه سبز که در اغتشاشات سال 88 و 89 شرکت داشتند به کشور عراق فرار کرده و اغلب از سوی کنسولگری فرانسه در اربیل عراق به اروپا اعزام می شوند.در این خصوص شخصی بنام لوران به عنوان دیپلمات دوم این کنسولگری مسؤولیت انتقال عناصر فرار فتنه سبز را بر عهده دارد. برای انجام پناهندگی عناصر فتنه سبز، نیاز به تأیید شخص بنی صدر می باشد که بعد از تأیید کتبی نامبرده مراحل پناهندگی به فرد اجرا می شود.

نگرانی یک فراری فتنه گر از قدرت روزافزون ایران در منطقه

جام نیوز- شیرین عبادی، عنصر غرب که همواره مطالبی را علیه ایران عنوان می کند در مصاحبه ای با شبکه سی ان ان با ابراز نگرانی از قدرت روزافزون ایران بین کشورهای اسلامی گفت: مشخص است که وقتی مردم یمن و بحرین به قدرت برسند، ایران نفوذ بسیاری بر روی آنها خواهد داشت. بهترین راه برای غرب، خصوصاً برای آمریکا، این است که در قبال سرکوب مردم در بحرین و یمن بی تفاوت باقی بماند.

میهمان ایرانی جشن ازدواج سلطنتی در انگلیس کیست؟

پانا- اخبار رسیده از لندن پایتخت انگلیس حاکی است که یک چهره رسمی از ایران نیز به مراسم جشن ازدواج شاهزاده انگلیسی دعوت شده است.

در همین زمینه خبرگزاری شینهوا اعلام کرد: از جمله افراد دعوت شده به این مراسم که مورد توجه برخی رسانه های انگلیسی قرار گرفته، «رسول موحدیان عطار» سفیر ایران در لندن است.

ادعای مضحک رئیس یک سازمان ضد ایرانی

مشرق- به تازگی سازمان ضد ایرانی «اتحاد علیه ایران هسته ای» با پخش حدود 700 هزار آگهی در سراسر شهر نیویورک خواستار تحریم ایران از سوی شرکت فیات شده است. مارک والاس رئیس این سازمان، در اظهاراتی جالب و مضحک گفته است: کامیونهای ایویکو قرار است برای حمل موشکهای ایران استفاده شوند! !

 

جمهوری

جهت اطلاع 

* تولید و تکثیر در بازار کاندیداهای ریاست جمهوری دوره یازدهم رو به ازدیاد است! یک سایت حامی جریانی که این روزها به جریان انحرافی معروف شده، از احتمال کاندیدا شدن حجت الاسلام سید حسن خمینی برای ریاست جمهوری دور آینده خبر داده است. همین جریان سیاسی هفته گذشته از ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما به عنوان کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری نام برده بود. به نظر می‌رسد این اقدامات، گمانه زنی‌هائی برای هموار ساختن مسیری است که خود این جریان در پی آنست.

* مهمان ایرانی جشن ازدواج شاهزاده انگلیسی هم مشخص شد! به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری شین هوا اعلام کرد: "از جمله افراد دعوت شده به این مراسم که مورد توجه برخی رسانه‌های انگلیسی قرار گرفته، "رسول موحدیان عطار" سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن است. وی تنها ایرانی دعوت شده به این مراسم نیست، اما تنها مقام رسمی ایران است که به این مراسم دعوت شده است." با توجه به اینکه این روزها ریخت و پاش‌های سنگین این عروسی اعتراض شدید مردم خود انگلیس را برانگیخته و مراسمی که به این مناسبت برگزار می‌شود، دارای اشکالات زیاد می‌باشد، معلوم نیست شرکت نماینده رسمی جمهوری اسلامی ایران در این جشن عروسی چه توجیهی دارد!

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات