صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۰  ، 
کد خبر : ۲۱۸۶۴۲

اخبار ویژه برخی روزنامه های 27 اردیبهشت 1390


کیهان

مجمع دیوانگان در شورای انشعابی 3 نفره!

به تیپ هم زدن اردشیر امیر ارجمند و مجتبی واحدی در شورای 3 نفره هماهنگی راه سبز (به همراه مزروعی) وضعیت رقت باری را برای شورا رقم زده است.

چند روز پیش مجتبی واحدی نقش 2 ماهه خود در تحرکات کور شورا را انکار کرده و گفت نه بنده و نه هیچ کدام از نزدیکان آقای کروبی عضویتی در شورا نداریم. در واکنش این ماجرا، گروه قلابی تر موسوم به «اعلامیه سبز» به واسطه سایت خودنویس از امیر ارجمند خواسته تا شورا را احیا کند. سایت لائیک خودنویس نوشت: آقای ارجمند کاری حسینی [!!] بکنید و شورای دو نفره را به کمک آقای واحدی راه بیندازید. سخنان اخیر آقای واحدی که از برخی واقعیت ها پرده برداشت، تعجب تمامی کنشگران عرصه سیاست رابرانگیخت. بی صبرانه منتظریم با کاری حسینی، از جماعتی که وزن اجتماعی آنان پیشاپیش معین است، جدا شوید تا آنها خود را در کفه ترازو به درستی سنجش کنند.

اما نویسنده وبلاگ «مجمع دیوانگان» که با شبکه بالاترین همکاری می کند درباره مجادلات گروکشانه اخیر نوشت: امثال آقای مجتبی واحدی که خواستار شفافیت در شورا شده اند، دلشان به حال شفافیت نسوخته. همان زمان که خیلی ها به دنبال شفافیت بودند، آقای واحدی مشغول چه کاری بودند؟ آیا ایشان آن موقع هم دم از شفافیت شورا می زدند؟ نخیر؛ نمی زدند. چرا؟ چون ایشان آن زمان امید داشتند عضو شورا باشند؛ یا اینکه واقعاً آن زمان عضو بودند و یا اینکه دست کم می توانستند در رسانه ها خود را یکی از اعضای شورا معرفی کنند. ایشان در تاریخ 1 اسفند و در گفت وگو با رادیو فردا از برنامه «شورای هماهنگی راه سبز امید» برای ادامه تجمعات خبر می دهند و بدین ترتیب از جانب سایت های منتشر کننده خبر «عضو شورای هماهنگی راه سبز امید» خوانده می شود. همین خبر که به صورت کامل و با ذکر همان عنوان «عضو شورای هماهنگی راه سبز امید» در چندین سایت دیگر از جمله «دانشجو نیوز» و حتی راه سبز منتشر می شود. پس از آن جناب واحدی در گفت وگوی خود با سایت دویچه وله به گونه ای برخورد می کند که سخنگوی شوراست.

مجمع دیوانگان می افزاید: به نظر می رسد آقای واحدی حرف دل گروه های بیرون مانده از شورا را می زند و من معتقدم که تمام مشکلات ایشان، با مسئله عضویت خودشان در شورا حل می شود وگرنه او به گفتمان موسوی و کروبی تعلق ندارد. پیش از این برخی شایعات درباره نزدیکی واحدی به تیم دو نفره محسن سازگارا و علیرضا نوری زاده به گوش می رسید. این دو مشغول انتقاد از شورا در صدای آمریکا شده بودند.

افراد مطلع از روحیات امیر ارجمند و واحدی معتقدند که این دو با وجود سطح پایین توانایی فکری و فقدان سابقه سیاسی مبارزاتی، به شدت شهرت طلبند و می کوشند از طریق سواری روی موج فتنه سبز، به لحاظ مالی رونقی به زندگی خویش در خارج کشور ببخشند.

خاتمی یک سال قبل از انتخابات 84 از نامزدی هاشمی حمایت می کرد

عضو مرکزیت حزب مشارکت اعلام کرد سران جبهه اصلاحات از جمله رئیس دولت وقت(خاتمی) یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری سال 84 طرفدار نامزدی هاشمی رفسنجانی بودند.

علی شکوری راد در مصاحبه با یک نشریه زنجیره ای گفته است: این را برای اولین بار به شما می گویم. در سطوح بالای اصلاح طلبان، آقای هاشمی می توانست مطلوب تلقی شود اما در بدنه، نه. نه فقط آقای مجید انصاری بلکه سایرین هم در جبهه اصلاحات از نامزدی آقای هاشمی حمایت می کردند. من یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری 84 وقتی با آقای خاتمی درباره آن انتخابات صحبت می کردم، صراحتاً گفت آقای هاشمی کاندیدای مطلوبی است و نظر ایشان این بود که آقای هاشمی مورد حمایت قرار بگیرد. حتی یادم هست آن اوایل که ما به دنبال کاندیداتوری مهندس موسوی یا دکتر معین بودیم و با من در جبهه مشارکت برای مسئولیت ستاد حزب صحبت شد من به آقای رضا خاتمی گفتم که در شرایط کنونی از نظر من آقای هاشمی هم کاندیدای مطلوبی است. نه اینکه او را کامل قبول داشته باشم اما وضع موجود- سال 83- و فضای خاص آن سال ها با تبلیغات منفی بر علیه کارآمدی اصلاح طلبان و اساسا اصلاح طلبی، موضوع رد صلاحیت ها و... این موضوع را به ما تحمیل می کرد.

وی اضافه کرد: من احساس می کردم در شرایط قفل شدگی موازنه قدرت نهادهای حاکمیتی، با آقای هاشمی، احتمال رسیدن به خواسته هایمان بیشتر است. مثلا به 80 درصد خواسته هایمان با احتمال 50 درصد می رسیم اما با دکتر معین می گفتیم به صددرصد خواسته هایمان- با امکان به مراتب کمتر- می رسیم.

شکوری راد در عین حال گفت: آقای هاشمی رای منفی زیادی داشت. اگرچه در سطح آقای خاتمی و حتی شورای مرکزی حزب دیدگاه حمایتی از وی وجود داشت اما اذعان می کنم که این را جرأت نمی کردیم مطرح کنیم. چون هاشمی در نزد مردم و رای منفی بالایی داشت. این حاصل عملکرد خود آقای هاشمی بود و خودش این رای منفی را تولید کرده بود و تلاشی هم برای از بین بردن آن نمی کرد یا شاید هم نمی توانست بکند.

وی با بیان اینکه «آقای هاشمی همیشه به نوعی اصلاح طلب بود» افزود: اتفاقا تنها و یا موثرترین پتانسیل موجود برای آنکه جنبش سبز را بصورت کم هزینه و مسالمت آمیز به نتیجه برساند آقای هاشمی است. به این صورت که برود با رهبری گفتگویی را برقرار کند و بتواند رهبری را مجاب کند تا به خواسته های حداقلی مطرح شده، چراغ سبز نشان دهد اگرچه همان طور که شما می گویید این مساله در شرایط کنونی تا حدی غیرممکن تلقی می شود.

وی درباره حملات نشریات اصلاح طلب به هاشمی در آستانه انتخابات مجلس ششم تصریح کرد: اساساً مجلس ششم چالشی با آقای هاشمی نداشت. البته غیر از ابتدا که آقای هاشمی در انتخابات حاضر شد و بخشی از نیروهای اجتماعی به نوعی رفتار واکنشی و بعضا عقده گشایی نسبت به زمانی که توسط آقای هاشمی نادیده گرفته و یا تحقیر شده بودند را آغاز کردند. مثلا آقای عبدی که بخاطر دوره ای که در زمان آقای هاشمی بازداشت و زندانی شد، نوعی مساله شخصی نسبت به هاشمی داشت و این در سیاست و فضای روزنامه نگاری آن موقع تاثیرگذار بود.

انقلاب های خاورمیانه اتحاد ضدایرانی آمریکا را به هم ریخته است

یک نشریه آلمانی گزارش داد انقلاب های خاورمیانه برنامه آمریکا و غرب برای فشار به ایران را به هم ریخته است.

زودویچه سایتونگ نوشت: خبرها به یاد می آورند که چگونه تا همین چند ماه پیش به غلط تصور می شد اوضاع سیاسی در خاورمیانه شفاف است، از جمله ایران دنبال گفت وگوهای تازه با پنج عضو شورای امنیت است. قبل از ناآرامی در کشورهای عربی، منطقه با بحران بین غرب (و متحدان عربش، بویژه مصر و عربستان سعودی) و ایران تعریف می شد. موضوع مهم بر سر سلطه در منطقه بود، مهم تر از بحران بین اسرائیل و فلسطینی ها، نماد این بحران، کشمکش بر سر برنامه هسته ای جمهوری اسلامی شد، اما انقلاب در کشورهای عربی، بحران اتمی را به حاشیه راند. با این حال رئیس جمهور آمریکا و بسیاری از متحدان اروپایی او، وقتی درباره پیامدهای ژئوپولیتیک انقلاب های عرب فکر می کنند، به مناقشه هسته ای می اندیشند. سکوت آمریکا در سرکوب اعتراض شیعیان در بحرین نظرها را جلب کرد.

روزنامه آلمانی می افزاید: به تلخی آشکار شد چه حساب گری های تاکتیکی و سیاسی نقش بازی می کنند، هنوز مهار ایران شیعه و تندرو اولویت دارد. سال گذشته راهبردی برای محدود کردن ایران آشکار شد تا به جاه طلبی های منطقه ای این کشور پاسخ داده شود. قرار بود این راهبرد با حمایت گسترده نظامی برای کشورهای خلیج فارس و اسرائیل تغذیه شود اما امروز، بعد از شروع تغییرات، معلوم نیست متحدان کنونی چه آرایش سیاسی می گیرند. مصر می خواهد مناسبات را با ایران عادی سازی کند. و عربستان سعودی هنوز رنجیده خاطر است زیرا واشینگتن متحد وفادار خود حسنی مبارک را تنها گذاشت.

نشریه آلمانی خواستار فشار بر ایران در زمینه تحریم شد و افزود: باید کشورهایی چون ترکیه و چین را زیر فشار گذاشت که نظاره گر دور زدن تحریم ها توسط ایران هستند. همچنین باید کشورهایی را که دچار تحولات در منطقه هستند متقاعد کرد که قدرت اتمی شدن ایران علیه منافع آنهاست چرا که دلیلی وجود ندارد تا نشان دهد انقلاب ها به ایران هم سرایت می کند.

سومین تو دهنی بزرگ به فتنه گران این بار از طرف دانشجویان

جریان سازمان دهنده فتنه در خارج کشور سومین تو دهنی بزرگ طی سه ماه گذشته را- این بار از دانشجویان و دانشگاهیان- دریافت کرد.

شبکه رسانه ای عنکبوت با همکاری نقابداران شورای هماهنگی راه سبز طی چند هفته اخیر تلاش گسترده ای را به کار بست تا پروژه تجمع و تحصن را به دانشگاه بکشاند. آنها 25 اردیبهشت را زمان اجرای این پروژه اعلام کردند و نام برخی تشکل های جمع منتسب به 40 دانشگاه را نیز به عنوان همراه شورای هماهنگی در این سناریو منتشر کردند. همچنین عده ای از اعضای فراری ادوار تحکیم نیز از دوستان خود در داخل دعوت کردند تا به اجرای پروژه یاری رسانند.

این تحریک به اغتشاش، پس از شکست دو سناریوی قبلی مبنی بر 1-تظاهرات خیابانی عمومی (به بهانه حمایت از انقلابهای منطقه و سپس قطع ارتباطات موسوی و کروبی) و 2- دعوت به ایجاد اغتشاش و اعتصاب در روز کارگر (11اردیبهشت)، صورت گرفت اما فتنه گران در گام سوم نیز با ناکامی مطلق مواجه شدند تا بار دیگر وزن واقعی این جریان (این بار در دانشگاه) معلوم شود.

هرچند که شبکه ها و سایت هایی نظیر بالاترین، جرس، رادیو فردا، کلمه، بی بی سی، صدای آمریکا، رادیو زمانه، روزنت، گویانیوز و دهها رسانه همسو، در تبلیغات پرحجم مذکور مشارکت داشتند اما مراجعه به صفحات همین رسانه ها در روز 25 و 26 اردیبهشت به وضوح نشان می دهد که آنها تصمیم گرفته اند عدم استقبال مطلق دانشجویان از این حرکت فریبکارانه را سانسور کرده و ماجرا را به سکوت برگزار نمایند. این در حالی است که معمولا تحرکات تبلیغاتی پرحجم و وعده دادن های آن چنانی در اذهان می ماند و عدم وقوع مکرر آن در بازه زمانی یک سال گذشته به وضوح حیثیت شبه رسانه های مذکور را به چالش می کشد.

این رسانه ها به همراه محافلی چون شورای هماهنگی در فضایی دو سر بن بست قرار گرفته اند. از یک سو اگر تحرکی به خرج نمی دهند، متهم به بی کفایتی از سوی نهادهای سیاستگذار و بودجه پرداز مافوق در آمریکا و اروپا می شوند و هزینه تراشی آنها ذاتا با سؤال مواجه می شود. اما وقتی در اثر همین فشار روانی از بالا، دست به کارهایی می زنند که ضرورت وجودی خود را توجیه کنند و در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد، وضعیت بغرنج تری را پیش روی خود می بینند و این پرسش جدی تر که؛ شما بی عرضه های حیف نان به چه دردی می خورید؟!

رد پای رمالان در دولت سابق

رمضان زاده قائم مقام حزب مشارکت از هم سلولی با یک رمال و جن گیر منحرف که سرو سرّ و زد و بندی هم با برخی افراد سیاسی آلوده دارد، به هراس افتاده است.

سایت ضد انقلابی «تحول سبز» در این زمینه نوشت: رمضان زاده در سلول خود پس از آشنایی با عباس [غ] متوجه می شود که وی با وجود آگاهی به برخی ادعیه، روح آلوده ای داشته و در زمان خواب اصوات عجیب و غریب و ناله های خاصی از وی به گوش می رسد که همین موجب وحشت زدگی او می شود. همچنین «غ» برخی خاطرات خود از تجربیات غیراخلاقی را برای وی حکایت کرده است.

یادآور می شود رد پای «غ» در برخی زد و بندهای مالی و سیاسی - از جمله کمک به برخی عناصر خارج نشین در جهت ارتباطات با محافل ذی نفوذ اداری و گرفتن برخی پروژه ها- دیده می شود. گفته می شود وی با برخی سیاسیون در دولت سابق نیز ارتباطاتی داشته است.

سایت تحول سبز روایت نکرده که روایت و احساس رمال مذکور از هم سلولی با قائم مقام حزب مشارکت چه بوده است.

جوابیه بانک مرکزی به یک خبر ویژه

روابط عمومی بانک مرکزی درباره خبر ویژه مورخ 24/1/1390 (این کلاهبردار 1200 میلیاردتومانی کیست) توضیحاتی ارائه کرد.

در این توضیح آمده است: «مطابق مفاد ماده 5 قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای اصل چهل و چهارم قانون اساسی، سقف مجاز تملک سهام بانک های غیردولتی و موسسات مالی و اعتباری و سایر بنگاه های واسطه پولی، به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای هر شرکت سهامی عام ده درصد و برای اشخاص حقیقی و سایر اشخاص حقوقی پنج درصد تعیین گردیده است که این سقف نه تنها در خصوص سهامداران بانک گردشگری، بلکه درخصوص کلیه متقاضیان تاسیس بانک ها و موسسات اعتباری اعمال می گردد.

شایان ذکر است به استثناء شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سهامی عام) که دارای 10 درصد از سهام بانک مذکور است، هیچ یک از سهامداران (اعم از حقیقی و حقوقی) مالک بیش از 5 درصد سهام بانک مزبور نمی باشند.

از سوی دیگر مطابق بند الف ماده 4 آئین نامه نحوه تاسیس و اداره بانک ها و موسسات اعتباری غیردولتی مصوب 12/8/88 شورای پول و اعتبار، یکی از شرایط متقاضیان تاسیس بانک ها و موسسات اعتباری، نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی است. در این خصوص نیز با استعلام از سامانه اطلاعات بانکی که رأساً توسط بانک ها و موسسات اعتباری به روزرسانی می گردد، کلیه اشخاصی که دارای بدهی معوق به سیستم بانکی بوده و یا دارای سابقه چک بلامحل می باشند از ترکیب موسسین حذف می گردند که این امر نیز درخصوص سهامداران بانک گردشگری همچون سایر بانک های خصوصی رعایت شده است».

روابط عمومی مذکور در عین حال درباره علت معوقه های بانکی کلان که بعضاً بالغ بر یک هزار میلیارد تومان از سوی یک فرد می شود و بعضاً اهتمام وافی برای وصول آن معوقه ها یا تعقیب بدهکاران کلاهبردار مشاهده نمی شود، توضیح نداده است. جالب اینکه برخی رسانه ها از افراد یاد شده به عنوان «قهرمان ملی» که شایسته تقدیر هم هستند نام می برند!

ایران

پاسخ عجیب نهاد حقوق بشری به درخواست شهروند ایرانی

خبر اول این که یک شهروند ایرانی از روند رسیدگی به درخواست‌های حقوق بشری در دفتر یکی از سازمان‌های بین‌المللی زیرمجموعه سازمان ملل در تهران انتقاد کرده است.

وی که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگار ما گفت: برای طرح مشکل خود در ارتباط با سفر به یکی از کشورها که خانواده اینجانب در آنجا زندگی می‌کنند به این دفتر مراجعه کردم و با وجود آن که این دفتر با مأموریت حقوق بشری در تهران برپا شده است، پاسخ عجیبی به من داد. این شهروند ایرانی افزوده: در ورودی این دفتر سازمان ملل از من سؤال شد که چرا به ما مراجعه کرده‌اید؟ و حال این که مأموریت این سازمان دفاع از حقوق بشر است. وی ادامه داده: سپس به من گفتند که درخواست و مشکل خود را بنویس، ‌اگر مسئول مربوطه تمایل داشت پاسخ می‌دهد و در غیر این صورت اگر این درخواست خوشایند مسئول مورد نظر نبود آن را به دستگاه کاغذخرد کن خواهد سپرد! گفتنی است، روادید این شهروند ایرانی قریب دو سال است به دلایل نامشخص در یکی از کشورها تمدید نشده و وی در این مدت از همسر و فرزندان خود در آن کشور دور مانده است.

خشم ضد انقلاب از پاسخ منفی دانشجویان

خبر دیگر این که بی‌اعتنایی دانشجویان سراسر کشور به فراخوان ضدانقلاب در خصوص برپایی تجمع در 25 اردیبهشت‌ماه خشم سران این طیف را برانگیخته است. این فراخوان که به نظر می‌رسید برای وزن‌کشی ضدانقلاب در فضای دانشگاه‌ها مطرح شده است در هیچ یک از دانشگاه‌های کشور مخاطبی نداشت و حاکی از آن بود که در مقطع کنونی دانشجویان بابصیرت ایرانی هوشمندانه وضعیت داخل و خارج کشور را رصد می‌کنند و ضدانقلاب و دشمنان ملت ایران فاقد جایگاه در محافل دانشگاهی و علمی ایران است. گفته می‌شود هدف ضدانقلاب از این فراخوان، تضعیف موج بیداری اسلامی در منطقه با مشوش جلوه دادن فضای دانشگاه‌های ایران بوده که با بی‌اعتنایی دانشجویان، این طراحی آنان نیز ناکام مانده است.

تحریم‌ها تأثیری بر روند اجرای برنامه هسته‌ای ایران نداشت

شنیدیم که یک روزنامه پرتیراژ روسی با اشاره به تداوم فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان اعلام کرده که تحریم‌ها تأثیری بر روند اجرای برنامه هسته‌ای ایران نداشته است. روزنامه پراودا در مقاله‌ای با اشاره به گزارش اخیر ارائه شده به سازمان ملل درباره برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران خاطرنشان کرد: به‌رغم تحریم‌های اعمال شده، فعالیت‌های هسته‌ای این کشور جریان عادی خود را طی می‌کند. در بخشی از این مقاله آمده است: کارشناسان بین‌المللی اذعان دارند که فشار بر ایران تأثیری نداشته است. پراودا نوشت: ایران از امکانات کافی برای توسعه برنامه هسته‌ای خود و اجرای طرح‌های متعدد در این عرصه برخوردار است. روزنامه روسی با اشاره به توانمندی‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف یادآور شد: ایران با توانمندی‌های خود، تحریم‌ها علیه این کشور را بی تأثیر کرده است.

تقی رحمانی آزاد شد

دست آخر این که تقی رحمانی، عضو گروهک ملی مذهبی با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده است. وی که شامگاه بیستم بهمن‌ماه بازداشت شده بود، با سپردن وثیقه یکصد و پنجاه میلیون تومانی به دادگاه انقلاب آزاد شده است.

جمهوری اسلامی

* امارات برای گرفتن جزایر سه گانه از ایران، مزدور استخدام کرده است. روزنامه نیویورک تایمز، در گزارشی از تشکیل یک گردان 800 نفره از نیروهای خارجی برای امارات عربی به منظور دفاع از این شیخ نشین در برابر حملات خارجی و همچنین اشغال جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک خبر داد. این مأموریت را ولیعهد امارات به "اریک پرینس" مؤسس شرکت بلک واتر داده است. این شرکت، عده‌ای از کلمبیائی‌ها را تحت عنوان کارگران ساختمانی وارد امارات کرده اما در حقیقت، آنها سربازان یک ارتش مخفی امریکایی که توسط مزدوران هدایت می‌شود و متعلق به "اریک پرینس" موسس بلک واتر است،‌ هستند. ولیعهد امارات به این شرکت آمریکائی تأکید کرده مزدوران را نباید از میان مسلمانان انتخاب کند زیرا آنها حاضر نمی‌شوند مسلمانان را بکشند. از این جمله پیداست که یکی از مهمترین اهداف استخدام مزدور برای امارات اینست که جلوی شورش‌های احتمالی داخلی را بگیرد.

* آلکسی، مالک کمپ شنا در فلوریدای آمریکا به عنوان مربی پروازی در شنای ایران فعالیت می‌کند. این مدرس آمریکایی هر سه ماه، فقط چند هفته به ایران می‌آید و به عنوان مربی تیم‌های پایه شنا فعالیت می‌کند. به گزارش آتی نیوز، وی به تازگی نیز به ایران آمده و از روز یکشنبه قرار است کلاس آموزش مربیگری برای مربیان ایرانی نیز برگزار کند. با توجه به وجود استادان ورزش شنا در ایران، معلوم نیست چرا باید پول کشور به مربی خارجی داده شود؟

قدس

اقدام ضد ایرانی ایتالیا

واحد مرکزی خبر- در پی قطع پرواز مستقیم «ایران ایر» در مسیر تهران - رم - تهران، دفتر هما در ایتالیا پس از گذشت نزدیک به نیم قرن فعالیت در این کشور، همه مسافران ایرانی و ایتالیایی خود را در مرکز و جنوب ایتالیا از دست داد. مسؤولان هما علت قطع این پرواز را توقف تأمین سوخت هواپیماهای «ایران ایر» در رم اعلام کرده اند.

وقتی «رمضان زاده» وحشت می کند!

جهان - در حالی که برخی از چهره های اپوزیسیون خارج از کشور به هواداری از عباس غفاری، متهم ارتباط با عالم متافیزیک و نیروهای ماورایی وارد عمل شده و از وی چهره ای مثبت و حق به جانب ارائه کرده اند، اطلاعات حکایت از وضعیت نامناسب پرونده وی دارد.

پس از انتقال عباس غفاری از سلول انفرادی به سوئیت، وی با عبدا... رمضان زاده، سخنگوی دولت اصلاحات که در حوادث پس از انتخابات دستگیر و به زندان محکوم شده است، منتقل شده است.

رمضان زاده که در سلول خود سرگرم فعالیت علمی و ترجمه بوده است، پس از آشنایی با غفاری متوجه می شود که وی، روح آلوده ای داشته و در زمان خواب اصوات عجیب و ناله های خاصی از وی به گوش می رسد که موجب وحشت ز دگی او شده است. همچنین عباس غفاری خاطراتی از تجربیات غیراخلاقی برای او حکایت کرده است.

ترویج محتوای CD جنجالی در دانشگاه ها

جهان- یکی از مدعیان تحقیق در مسأله مهدویت، در اظهاراتی در جمع دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی کرج، به تکرار محتوای سی دی «ظهور بسیار نزدیک است» پرداخته است.

یامین پور: مشروط التصویر هستم

فارس- وحید یامین پور از مجریان تلویزیون در دانشگاه تهران اعلام کرد که از یک خردادماه با برنامه رو به فردا در تلویزیون حاضر می شود. وی در نشست نقد رسانه در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: بنده از پورمحمدی رئیس شبکه سه پرسیدم که آیا من ممنوع التصویر هستم، که وی در پاسخ گفت: شما مشروط التصویر هستی!

افشای حیاط خلوت اقتصادی جریان انحرافی

فارس - یک منبع آگاه، نمونه هایی از برخی مفاسد اقتصادی را در مناطق آزاد افشا کرد.این منبع آگاه در آغاز با اشاره به سؤاستفاده های اقتصادی صورت گرفته در پروژه موسوم به پرونده تالارهای بین المللی کیش گفت: در این پروژه فشارهایی به مدیریت منطقه آزاد کیش وارد شد تا پروژه به فردی به نام یحیی فیوضی سپرده شود و این در حالی است که این فرد به هیچ وجه دارای صلاحیتهای فنی برای اجرای این پروژه میلیاردی نبود.

به گفته این منبع آگاه، فردی که برای اجرای چنین پروژه عظیم و میلیاردی در نظر گرفته می شود، باید رتبه یک رشته ساختمان را از سازمان مدیریت گرفته باشد و این در حالی است که فیوضی در پروژه ساخت ساختمان اجلاس سران کشورهای اسلامی به عنوان مشاور آن هم مشاور دست دو فعالیت کرده و به هیچ وجه صلاحیت فنی اجرای این پروژه میلیاردی را نداشت.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: یکی از افرادی که از فیوضی بسیار حمایت می کرد، هوشنگ امیراحمدی، دلال رابطه با آمریکا بود که با برخی شخصیتها ارتباط دارد.

وی تصریح کرد: سازمان مناطق آزاد کیش بر اثر فشارهای یکی از سران جریان انحرافی با فیوضی تفاهم نامه ای به مبلغ 400 میلیارد تومان امضا و پنج میلیارد تومان به فیوضی پرداخت، ولی فیوضی تا این لحظه به اندازه کمتر از یک میلیارد تومان آنهم فقط در حد خاکبرداری و نصب چند کانکس کار انجام داده است!

اقدام جدید امارات برای بکارگیری مزدور علیه ایران

عصر ایران- نیمه شب یکی از روزها در ماه نوامبر گذشته، هواپیمایی که 12 کلمبیایی را حمل می کرد در امارات به زمین نشست. این گروه توسط یک افسر اطلاعاتی اماراتی سوار یک اتوبوس بی نام و نشان شدند و حدود 20 مایل رانندگی کردند تا به یک مجتمع نظامی در یک صحرای شنی رسیدند.

به گزارش نیویورک تایمز، یکی از کارکنان سابق این مجتمع نظامی گفت: این کلمبیایی ها به امارات به عنوان کارگران ساختمانی وارد شده بودند. اما در حقیقت، آنها سربازان یک ارتش مخفی آمریکایی و متعلق به «اریک پرینس» مؤسس بلک واتر است، بودند. یکی از کارکنان سابق این مجتمع نظامی نیز گفت: هیچ شکی نیست که از این نیروهای مزدور برای حمله مخفیانه در ایران استفاده می شود.

کشف شبکه اختلاس در دانشگاه تهران

مهر- سیدمحمد مقیمی معاون اداری و مالی دانشگاه تهران و عضو هیأت رئیسه این دانشگاه از کشف یک شبکه سازمان یافته اختلاس در دانشگاه تهران خبر داد.

پدر داماد احمدی نژاد: جریان انحرافی کارش تمام است

فرارو - احمد خورشیدی پدر داماد محمود احمدی نژاد و عضو ارشد ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در سال 84 ، گفت: مطمئن باشید که این جریان یک جریان انحرافی است که با تدبیر حضرت آقا و بصیرت مردم و نخبگان، سرکوب شده و به نظر من کارشان تمام است.

فعالیت 666 سایت شیطان پرستی در ایران

فارس - مجید ابهری متخصص رفتارشناسی در شاخه آسیب شناسی در نشست هفتگی انصارحزب ا... گفت: الان 666 سایت شیطان پرستی در ایران به زبان فارسی فعالیت می کنند و 1400 شبکه فارسی ترویج شیطان پرستی نیز در ایران قابل دریافت است.

وی افزود: این چاقو را فقط برای گردن ایران و بچه های مسلمان ما تیز می کنند.

خراسان

فرارو مدعی شد

رئیس جمهور تا اطلاع ثانوی سرپرستی وزارت نفت را برعهده گرفت تا احتمال حضورش در اجلاس آتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت در وین به عنوان رئیس موقتی اوپک قوت بگیرد.در سناریوی دوم هم این احتمال وجود دارد که رئیس جمهور فردی دیگر(احتمالا مهندس مشایی) را به عنوان نماینده ویژه خود برای اجلاس اوپک معرفی کند .

آینده مدعی شد

تناقض اظهارات احمدی نژاد و مصلحی درباره موضوع مهم و فوق امنیتی مرگ بن لادن، این سوال را مطرح می کند که آیا احمدی نژاد از کانال های امنیتی جدا از وزارت اطلاعات و نهادهای رسمی امنیتی کشور استفاده می کند؟ اگر نه، آیا بهتر نبود رئیس جمهور بر خبر دستگاه امنیتی کشور تاکید می کرد؟ چرا احمدی نژاد در گفتگوی تلویزیونی خود با رد کردن نظر وزیراطلاعات که توسط مجری برنامه بیان شد گفت که بن لادن را اسیر کرده بعد مریض کرده بعد کشتند؟

جهان مدعی شد

الجزیره درتحلیلی که البته خالی از شیطنت هم نیست، نوشت: مشایی که بعضا به شدت از سوی رئیس جمهور ایران مورد دفاع بوده است، اکنون باید کنار گذاشته شود تا رئیس‌جمهور قدرت خود را بازیابد!

مشرق نوشت

تقی رحمانی، یک عضو ملی مذهبی با سپردن وثیقه یکصد و پنجاه میلیون تومانی به دادگاه انقلاب آزاد شده است.

تابناک مدعی شد

علی دارابی معاون سیمای سازمان صدا و سیما در اقدامی بی‌سابقه مدیریت دو شبکه تلویزیونی تخصصی را به رضا پورحسین سپرد. رضا پورحسین که پیش از این مدیریت شبکه آموزش را بر عهده داشت مدیر شبکه مستند و سرپرستی شبکه آموزش را بر عهده گرفت.پیش از این محمد زین‌العابدین سرپرست شبکه مستند بود. رضا پورحسین هم پیش از این مدیر شبکه‌های دو و چهار بوده است.

فرارو مدعی شد

سردار احمد خورشیدی پدر داماد رئیس جمهور و حامی سابق دولت با بیان اینکه در چند ماه گذشته علایم انحراف دیده شده، گفت: «مطمئن باشید که این جریان یک جریان انحرافی است که با تدبیر حضرت آقا و بصیرت مردم و نخبگان، سرکوب شده و به نظر من کارشان تمام است و هر چه قدر هم که ظرف چند روز گذشته رنگ عوض کردند و مصاحبه‌هایی به طرفداری ظاهری از ولایت فقیه انجام دادند ثمر نداشته و آنها شناخته شده‌اند».

آینده مدعی شد

پس از انتقال (ع.غ) (متهم ارتباط با عالم متافیزیک و نیروهای ماورایی) از سلول انفرادی به سوئیت، وی با عبدالله رمضان زاده، سخنگوی دولت اصلاحات که در حوادث پس از انتخابات دستگیر و به زندان محکوم شده است،هم بند است. رمضان زاده که در سلول خود سرگرم فعالیت علمی و ترجمه بوده است، پس از آشنایی با غفاری متوجه می شود که وی با وجود آشنایی کامل با ادعیه و تسلط به قرآن کریم، روح آلوده‌ای داشته و در زمان خواب اصوات عجیب و ناله های خاصی از وی به گوش می رسد که موجب وحشت‌ز‌‌‌‌‌‌‌دگی او می شود.

فرارو نوشت

استاندار تهران گفت: «وضعیت حجاب در تهران مناسب است البته همیشه در جامعه ناهنجاری‌هایی وجود دارد ولی بهترین اقدام این است که عفاف و حجاب از سوی مردم اجرا شود».

خبرآنلاین نوشت

اگرچه رئیس‌جمهور ورود دولتمردان به انتخابات را رد کرد اما مصباحی مقدم نماینده تهران،بابیان اینکه برخی عناصر دولت در این کار دخالت دارندگفت: سردمداران ورود غیررسمی دولت به انتخابات مجلس و منابع مالی مشکوکشان ناشناخته نیستند.

اعتدال مدعی شد

محمدزاده معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصردیروزدر نامه‌ای خطاب به احسان قاضی‌زاده، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی ضمن تقدیر از خدمات وی تا تعیین مدیرکل جدید، سرپرستی این اداره کل را خود به عهده گرفت .

اعتدال مدعی شد

علی مطهری نماینده تهران با بیان اینکه تفکر مشایی چیزی شبیه به نهضت آزادی است، گفت: 90 درصد نمایندگان موافق سوال از احمدی نژاد هستند خود من با 90درصد نمایندگان صحبت کردم همه آنها موافقند و می‌گویند شما جلو برو، ما پشت سر شما هستیم اما امضا نمی‌کنیم، چون وضعیت شهرستان‌ ما به هم می‌ریزد، طرح‌های عمرانی قطع می‌شود، به من می گویند تو جلو برو، چون پسر شهید مطهری هستی، اما پدر ما را در می‌آورند.

آفتاب نوشت:

آیت ا... امینی امام جمعه قم گفت: اگر مسئولان در مسأله‌ای تفاهم نداشته باشند، باید آن را در جلسات خصوصی مطرح کرده و حل کنند؛ این که پای تریبون و در این روزنامه و آن روزنامه صحبت کنند؛ به نوعی استبداد و ترویج فرهنگ و قهر و دعوا و غلبه است.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات