تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۲۱۸۸۴۱
محسن رضایی پدر معنوی حزب توسعه و عدالت است؛

امیری: محور وحدت ‌اصولگرایان در انتخابات مجلس ‌پایبندی به اصول انقلاب ‌است


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، امیرعلی امیری رئیس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در کنفرانس خبری که امروز دوشنبه در دفتر مرکزی این حزب تشکیل شد، اظهار داشت: امسال به دلیل انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و جایگاه این مجلس در جمهوری اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه در مجلس هفتم به عنوان خدمتگذاران مستقل ایران اسلامی حضور پیدا کرده و با سایر اصولگرایان در ائتلافی به نام آبادگران فعالیت کردیم که منجر به پیروزی اصولگرایان شد، افزود: در مجلس هشتم تحت عنوان ائتلاف فراگیر اصولگرایان که منتقد دولت بودند، حضور پیدا کردیم که نتایج انتخابات مورد قبول ما واقع نشد چراکه در مجلس هشتم اصولگرایان با مکانیزم سهمیه‌بندی شرکت کردند و در واقع مجلس هشتم نسبت به مجلس هفتم موفق نبود.
رئیس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی با تأکید بر اینکه در مجلس نهم باید به این امر توجه شود که مجلسی شکل گیرد تا جایگاه قوه مقننه را در کشور حفظ کند، یادآور شد: مجلس هشتم به دلیل اینکه فرآیند نامناسبی در زمان انتخابات داشت، کارآمدی لازم را نداشته و قوه مجریه به قوانین و مصوبات آن بهای کمی می‌دهد و حتی بر سر این موضوع که آیا مجلس در رأس امور هست یا خیر بحث وجود دارد.
امیری تصریح‌کرد: حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در چارچوب ارزش‌های نظام، انقلاب و پایبند به اصول بوده و با هدف بالا بردن مشارکت مردم و ایجاد فضای رقابتی و تلاش برای ائتلاف و همکاری با سایر گروه‌ها فعالیت دارد و اگر به ائتلاف رسیدیم که هیچ و اگر به ائتلاف نرسیدیم فعالیت خود را مستقل ادامه خواهیم داد.
وی در واکنش به ارائه لیست 13 نفره به رئیس‌جمهور گفت: اولین نقطه اختلاف بین ما و سایر اصولگرایان عزیمت است و اینکه قوه مجریه نباید در انتخاب نمایندگان مجلس دخالتی داشته باشد چراکه ما دنبال یک مجلس مردمی هستیم نه دولتی؛ این اشکال در مجلس هشتم نیز وجود داشت.
این فعال سیاسی با بیان اینکه اگر رئیس‌جمهور و سایر اعضای دولت دارای یک حزب باشند، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، افزود: اینکه دولت بخواهد در انتخابات ذینفع باشد و آن را دچار مشکل کرده و زیر سؤال ببرد قابل قبول نیست؛ وقتی قرار باشد رئیس‌جمهور بگوید چه کسی کاندیدا شود یا نشود، به نوعی وهن مجلس است.
امیری ادامه داد: دولت باید تنها مجری انتخابات کشور و در کمال بی‌طرفی باشد؛ رئیس‌جمهور یک مقام اجرایی است و ارائه لیست 13 نفره به رئیس‌جمهور قابل قبول نیست چراکه رئیس‌جمهور کاملاً با حزب و تشکیل آن مخالف است.
وی در همین زمینه یادآورشد: در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار‌نظر بعضی از اعضای شورای نگهبان بهانه‌هایی را به دست دیگران داد مبنی‌بر اینکه آیا شورای نگهبان بی‌طرف است یا خیر؟
رئیس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی همچنین در خصوص نفوذ یک جریان انحرافی در بدنه اصولگرایی، اظهار داشت: اصولگرایان اجازه نخواهند داد یک جریان با طرز تفکری انحرافی در بدنه جریان اصولگرایی رخنه کند و یا نقشی در انتخابات داشته باشد.
امیری در خصوص ائتلاف این جریان انحرافی با اصلاح‌طلبان نیز، گفت: هنوز معلوم نیست که آیا اصلاح‌طلبان این جریان انحرافی را می‌پذیرند یا خیر.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص اینکه رابطه این حزب با محسن رضایی چیست؟ افزود: ارتباط این حزب با آقای رضایی یک ارتباط فکری و معنوی است و می‌توان گفت که رضایی به عنوان پدر معنوی حزب به شمار می‌رود اما حزب دارای ساختار تشکیلاتی و اساسنامه مستقل است.
رئیس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی خاطر‌نشان‌کرد: اصولگرایان نباید یک اتحاد مصنوعی ایجاد کنند چراکه محور وحدت در لیست مشترک انتخاباتی مجلس نهم پایبندی به اصول انقلاب اسلامی، هم سلیقه بودن در اداره کشور و تحقق اهداف چشم‌انداز است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات