صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۲  ، 
کد خبر : ۲۱۸۹۷۴

اخبار ویژه برخی روزنامه های 29 اردیبهشت 1390


قدس

درخواست قانونگذاران پارلمان اروپا برای محاکمه منافقین

پایگاه اطلاع رسانی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه- پایگاه خبری «اویه تایمز» کانادا نوشت: قانونگذارانی از جناحهای مختلف پارلمان اروپا در بیانیه ای خواستار محاکمه 50 تروریست منافق کمپ اشرف به اتهام «جنایت علیه بشریت» شدند.

برخی 20 پست دارند، جوانان لایق بیکارند

الف- آیةا... مکارم شیرازی از مراجع تقلید در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با بیان اینکه برخی 20 شغل و پست دارند در حالی که عده ای جوان لایق و تحصیل کرده بیکار هستند، گفت: این اشخاص که پست و مقام ها را احتکار کرده اند ناشی از چند چیز است یا معتقدند که تنها خودشان لایق هستند و از عهده این کارها بر می آیند که این عادت تکبر است و ابلیس نیز به واسطه تکبر بود که خود را بدبخت کرد. وی منشأ دوم را حرص و انحصارطلبی دانست وگفت: این اشخاص می خواهند تمامی منافع برای خودشان باشد. منشأ سوم هم این است که فقط به فکر گروه خویش اند و البته بیشتر این افراد که مشاغل زیادی دارند، کارها را خراب هم می کنند.

پرونده سازی جدید آمریکا برای بانک ایرانی

مهر- دولت آمریکا از اعمال تحریم های جدید علیه ایران به دلیل پیگیری حق مشروع هسته ای خود خبر داد. به گزارش خبرگزاری شینهوا، وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد: دولت ایران از بانک «صنعت و معدن» برای دور زدن تحریم های آمریکا و جامعه بین الملل در زمینه مالی استفاده کرده است.

حضور دختران بی حجاب در خانه سفیر ژاپن در تهران

مشرق - برخی خبرها حاکی است که سفیر ژاپن در تهران اوایل اردیبهشت از دانشجویان رشته زبان و ادبیات ژاپنی دانشکده زبانهای دانشگاه تهران برای حضور در یک پارتی در خانه خود دعوت کرده است. گفته می شود بیشتر دانشجویان دختر شرکت کننده در این ضیافت، بدون حجاب در این مهمانی حضور یافته اند.

ربع پهلوی در فکر تجزیه ایران

باشگاه خبرنگاران - به دنبال ناامیدی رضا ربع پهلوی از سران فتنه، پسر ارشد شاه مخلوع با حزب منحله دموکرات کردستان قرار و مدارهایی را برای به اصطلاح شکست دادن جمهوری اسلامی گذاشته است. یک پایگاه خبری ضد انقلابی در این باره نوشت: رضا ربع پهلوی اولویتش براندازی جمهوری اسلامی به هر قیمتی است و بر این اساس یارگیری جدیدی را آغاز کرده است .بر اساس این گزارش، حزب منحله دموکرات کردستان با بده بستان با ربع پهلوی در پی «تجزیه ایران» است.

واکنش معاون رئیس جمهور به بازداشت«ک»

فارس - فاطمه بداغی معاون حقوقی رئیس جمهوری درباره دستگیری یکی از مقامات ارشد نهاد ریاست جمهوری گفت: در این زمینه مطلبی به من ابلاغ نشده و بهتر است موضوع را از سرپرست نهاد جویا شوید که در جریان وضعیت نیروهای انسانی خود هستند.

روانبخش: مشایی خطرناک است

یالثارات - قاسم روانبخش در مصاحبه با یالثارات، مشایی را فرد بسیار خطرناکی مانند محمدعلی باب توصیف کرد و گفت: خطر مشایی در حد فرقه محمدعلی باب است. چرا که بحث مطرح شده از سوی وی مبنی بر مدیریت مستقیم امام زمان(عج ) است. وی گفت: مشایی یک فراماسونر است که باید بازداشت شود.

یکی از مسؤولان ارشد نهاد ریاست جمهوری بازداشت شد

پارسینه - برخی اخبار از بازداشت یکی از مسؤولان ارشد نهاد ریاست جمهوری که از دوستان 20 ساله اسفندیار رحیم مشایی است حکایت دارد. ، «ک» مسؤول ارشد نهاد ریاست جمهوری در ارتباط با تولید سی دی مستند انحرافی «ظهور بسیار نزدیک است» بازداشت شده است.«ک» از دوستان 20 ساله رئیس دفتر رئیس جمهوری است که در زمان تصدی مسؤولیت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان ایرانگردی و جهانگردی از سوی اسفندیار رحیم مشایی مشاور رسمی وی بود.

تحلیل جوانفکر از حوادث یک ماه اخیر

پارسینه - علی اکبر جوانفکر در سرمقاله جدید خود در روزنامه ایران با تیتر «درس پندآموز» نوشت: بداخلاقی ها و بدکرداری هایی که در یک ماه اخیر در برابر دولت و همکاران رئیس جمهور محترم به نمایش گذاشته شد، نه تنها از حسن اعتبار و قدر و قیمت آنان چیزی نکاست، بلکه سعه صدر و بزرگ منشی رئیس جمهور و همکارانش را نشان داد، قیل و قال های بی اساس را بی ثمر کرد، همراهی و همصدایی یاران و همراهان راستین ولایت را برانگیخت و شأن و منزلت دولتمردان را در چشم مردم فزونی بخشید.

تولید تی شرت ضدایرانی از سوی شرکت آمریکایی

مشرق - یک شرکت آمریکایی عرضه پوشاک به نام «پوشاک آمریکایی»، در راستای مخالفت با ایران یک سری لباسهای منقوش به «ایران آزاد» تولید و روانه بازار کرد. در وب گاه این شرکت و در دخالتی آشکار در امور ایران درخصوص این لباسها آمده است: می خواهیم از این تی شرتها برای آزادی ایران (! ) به صورت جهانی حمایت کنیم.

خراسان

اعتدال نوشت

بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تحرک اخیر وزیر خارجه که به چند کشور منطقه رفتند و ادامه آن به دیگر کشور ها، مقداری از عدم تحرک دستگاه دیپلماسی کشور را جبران می کند.

تابناک نوشت

در پی عرضه بلوک 5 درصدی سهام شرکت ایران خودرو و ورود برخی متقاضیان برای خرید این سهام که در انتخاب عضو هیأت مدیره سایپا تعیین‌ کننده است سازمان بازرسی کل کشور با فرستادن نامه‌ای به رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که این کار، منع قانونی دارد.

آینده مدعی شد

در حالی که طی چند سال گذشته برخی شرکت های تولید کالا با استفاده از روش کاهش حجم کالا دستور دولت مبنی بر عدم افزایش قیمت‌ها را دور می زدند، گزارش هایی از تبدیل شدن این روش غیرقانونی، به رویه مورد توصیه در کارخانجات حکایت دارد.

مشرق مدعی شد

سفیر ژاپن در تهران از دانشجویان رشته زبان و ادبیات ژاپنی یک دانشکده اوایل اردیبهشت برای حضور در یک پارتی در منزل خود دعوت کرد.اکثر دانشجویان دختر شرکت کننده در این ضیافت، بدون حجاب و وضعیتی زننده در این مهمانی حضور یافتند.

الف نوشت

شنیده‌ایم حکم قصاص جوان اسیدپاشی که با پاشیدن اسید به صورت دختر جوانی او را نابینا کرده به دلیل دخالت برخی دولت‌های غربی متوقف شده است. این مسئله آزمون مهمی برای آیت ا...لاریجانی رئیس قوه قضاییه است.

اعتدال مدعی شد

دکتر خوش چهره در سخنانی در دانشگاه تهران ضمن تاکید بر اینکه مردم ما استحقاق فقری که الان گریبانش را گرفته است را ندارند گفت: وضع موجود هیچ ربطی به اسلامی بودن اقتصاد کشور ندارد، بلکه اتفاقا به دلیل دور شدن از ارزش‌ها و دستورات دینی و اسلامی است

جهان مدعی شد

عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران به اظهارات ناپخته خانم رجبی که احمدی‌نژاد را معجزه هزاره سوم قلمداد می‌کرد اشاره و اضافه‌کرد: قطعا می‌توان خانم رجبی را جزء عناصر ناپخته سیاسی ارزیابی کرد که ناخواسته در متوهم نمودن رئیس‌جمهور تأثیر داشت. وی گفت:احمدی‌نژاد باید تصورات ذهنی غلط خود را مبنی بر اینکه وی منجی انقلاب است و کشور بدون وجود او دچار مشکل می‌شود، کنار بگذارد.

شفاف نوشت

پرونده بهداد معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری برای رسیدگی به دیوان عالی کشور ارسال شد که بر اساس اخبار بدست آمده ، محکومیت وی به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعلیقی به جرم اهانت در دیوان عالی کشور تایید شده و وی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شده است.

اعتدال نوشت

اصغر فرهادی کارگردان فیلم جدایی نادر از سیمین قرار است از ایران برود.خودش گفته : به مدت یکسال در خارج از کشور به تدریس کارگردانی خواهم پرداخت.

اعتدال مدعی شد

محمود احمدی نژاد دانسته یا ندانسته در گفتگوی تلویزیونی اخیر خود اظهار کرد: در نفت ایران وزیر نفت اهمیت چندانی ندارد، بلکه اصل شرکت ملی نفت ایران می باشد؛ که هم اکنون قلعه بانی مدیرعامل سایپا در دولت اصلاحات عهده دار آن است.

جهان نوشت

جاسبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به روسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد گفت: اینکه هر روز در رسانه ها خبری در ارتباط با دانشگاه آزاد اسلامی می رسد شما را نگران نکند هر اتفاقی که می خواهد بیفتد آن طور کار کنید که تا ۵۰ سال دیگر رئیس باشید و حتی تا آخر عمر هم بتوانید در این سمت بمانید.

ایران

فرافکنی اشتون درباره فرار از مذاکره

خبر اول این که کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که اخیراً در پاسخ به نامه اعلام آمادگی ایران برای آغاز مذاکرات از بی‌میلی 1+5 به ادامه گفت‌وگو سخن به میان آورده بود، در اظهارنظر متناقضی پس از دیدار با هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه امریکا در واشنگتن گفته: من از ایران می‌خواهم هر چه زودتر موضع خود را در زمینه برنامه هسته‌ای با غرب مورد بررسی مجدد قرار داده و بار دیگر بر سر میز مذاکره بنشیند! با وجود آن که ایران همواره از مذاکرات درخصوص مسائل بین‌المللی و هسته‌ای استقبال کرده است، کلینتون نیز در ادامه اظهارات اشتون مدعی شده: این ایران است که باید آمادگی خود را برای آغاز مذاکرات اعلام کند(!) و از پیش‌شرط‌های غیرقابل قبول خود دست بردارد.

این در حالی است که سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در نامه به مذاکره کننده ارشد 1+5 تأکید کرده بود: از بازگشت شما به گفت‌وگو برای همکاری حول نقاط مشترک استقبال می‌کنم. کارشناسان و تحلیلگران معتقدند طرف مذاکره کننده غربی به علت تغییر معادلات منطقه‌ای هم اکنون در موضع ضعف قرار گرفته و نمی‌خواهد در این شرایط با ایران که در جایگاه بین‌المللی بالایی قرار گرفته، وارد مذاکره شود.

تأکید اخوان‌المسلمین بر آغاز مذاکره راهبردی مصر با ایران

خبر دیگر این که جماعت اخوان‌المسلمین مصر با تهیه طرحی جدید برای اصلاحات سیاسی در این کشور، با تأکید بر گردشی شدن قدرت در این کشور، خواستار پایان سازش با رژیم صهیونیستی و آغاز مذاکرات راهبردی با ایران شد. به گزارش روزنامه المصری الیوم، این گروه تأثیرگذار در انقلاب مردم مصر با اشاره به این‌که این طرح برای تکمیل اصول و خواسته‌های مردم در انقلاب 25 ژانویه این کشور است، تصریح کرد که از جمله این پیشنهادها در این طرح، بازنگری در روند سازش با رژیم صهیونیستی و آغاز گفت‌وگوی راهبردی با ایران و ترکیه درباره آینده منطقه است. این گروه سیاسی مصری این طرح را با رایزنی با نیروها و جریان‌های سیاسی مصر تهیه و در مقدمه آن به مسائل و ضرورت مقابله با کسانی پرداخته است که قصد دارند انقلاب مصر را ناکارآمد کنند.

توافق سلطنت‌طلبان با اشرار درخصوص انجام اقدامات خرابکارانه

شنیدیم که به تازگی یکی از اشرار مشهور شرق کشور با برخی از سلطنت‌طلبان جهت همکاری دیدار کرده است. در این دیدار شرور «عمر شاهوزهی» و دو نفر از سلطنت‌طلبان جلسه‌ای درخصوص انجام اقدامات خرابکارانه در خاک ایران برگزار کردند. گفته می‌شود در این جلسه نماینده سلطنت‌طلبان از اشرار مذکور برای همکاری با نفاق نیز مواردی را مطرح کرده و از اشرار خواسته تا زمینه ورود عناصر نفاق و عناصر خود به خاک جمهوری اسلامی را فراهم نمایند.

فاکس نیوز: سیاست تحریم امریکا علیه ایران شکست خورده است

با خبر شدیم که فاکس نیوز طی گزارشی اذعان کرد سیاست تحریم امریکا علیه ایران شکست خورده است چرا که کشورهای بسیاری از جمله آلمان، ایتالیا، چین، هند و دیگران با ایران مبادله تجاری دارند. فاکس نیوز در این گزارش از سفر هیأت ایرانی به امریکا برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی تجارت و بازرگانی کانزاس سیتی و سیاست دولت امریکا در این خصوص بشدت انتقاد کرده است.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، محمدرضا سبزلیپور مدیر مرکز تجارت جهانی ایران در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «هیأتی 16نفره شامل نمایندگان بخش خصوصی ایران برای حضور در کنفرانس سهروزه کانزاس سیتی دعوت شده‏اند. 800 نماینده تجاری از 30 کشور جهان انتظار می‌رود در این کنفرانس شرکت کنند. کنفرانس مذکور می‌تواند زمینه لازم برای توسعه روابط تجاری با جهان را برای بخش خصوصی ایران فراهم کند». وی تأکید کرد تحریم‌ها چندان مؤثر نبوده است و به عنوان عاملی بازدارنده در برابر روابط بخش خصوصی ایران با بخش خصوصی امریکا عمل نکرده است.»

قانونگذاران اروپایی: گروهک تروریستی منافقین را محکوم کنید

خبر رسیده که قانونگذارانی از جناح‌های مختلف پارلمان اروپا طی بیانیه‌ای محاکمه 50 تروریست گروهک تروریستی منافقین در کمپ اشرف عراق به اتهام «جنایت علیه بشریت» را خواستار شده‌اند. به گزارش انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه، این بیانیه در پاسخ به اظهارات «آلخو ویدال کوآدراس» حامی گروهک تروریستی منافقین و نایب رئیس پارلمان اروپا منتشر شد.

کوآدراس، باربارا لوچ بیهلر، رئیس هیأت پارلمانی اروپا برای روابط با ایران را متهم کرده بود که «اتهامات بی‌اساسی» را علیه ساکنان کمپ اشرف و مجاهدین خلق وارد کرده است. در بیانیه جدید نمایندگان پارلمان اروپا آمده است: به جای تشویق و به جلو راندن مجاهدین خلق با تمام فعالیت‌های جنایی آن، ما باید از نمایندگان و کشورهای عضو بخواهیم تا کمک کنند راه‌حل بشردوستانه‌ای را برای ساکنان باقی مانده اشرف پیدا کرده و 50 نفر از ساکنان آن را که به جرم جنایت علیه بشریت تحت تعقیب مقامات عراقی هستند برای محاکمه عادلانه به عراق تحویل دهیم.

این نامه به امضای اعضایی از احزاب مختلف پارلمان اروپا از جمله: حزب مردم اروپا، گروه ائتلاف پیشرو سوسیالیست‌ها و دموکرات‌ها، ائتلاف لیبرال‌ها و دموکرات‌ها برای اروپا، سبزها و ائتلاف آزاد اروپا و حزب متحد چپ اروپا و سبزهای چپ شمال اروپا رسیده است. نمایندگان پارلمان اروپا همچنین به همتایان قانونگذار خود هشدار دادند که این گروه تروریستی «لابی بسیار محکمی را در چندین سال گذشته در پارلمان اروپا تشکیل داده و مدعی است که جدی‌ترین گروه معترضان ایرانی است.»

نگرانی مرکز مطالعات امنیت ملی اسرائیل از روابط ایران و ترکیه

یک خبر دیگر این که مرکز مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی در برآورد استراتژیک خود، گزارشی را به بررسی روابط ایران و ترکیه اختصاص داده است. در این گزارش آمده است: ترکیه و ایران به بازیگران اصلی در خاورمیانه تبدیل شده‌اند و روابط دوجانبه آنها پیاپی در حال رشد است. در ادامه این گزارش برای اختلاف افکنی بین تهران و آنکارا ادعا شده است.

به همین نحو، به احتمال زیاد سیاست آنکارا در جهت اعمال محدودیت قابل توجهی برای اهداف منطقه‌ای تهران است. در حالی که در کوتاه مدت به دلیل افزایش مخالفت ترکیه با اسرائیل، دفاع از جنبش فلسطین و تلاش ترکیه برای میانجیگری در موضوع هسته‌ای، مزایای زیادی نصیب تهران می‌شود اما در درازمدت، تلاش ترکیه برای افزایش نفوذ منطقه‌ای خود، برای تهران گران تمام می‌شود. این گزارش می‌افزاید: تهران که همچون آنکارا، بلکه بیشتر، در پی یافتن نقش هژمونیک در خاورمیانه است، از ابزارهای مشابهی – مخصوصاً مخالفت با اسرائیل – برای دستیابی به این هدف استفاده می‌کند.

شیعه هراسی در دستور کار مرکز ضد تروریسم امریکا

مطلع شدیم که مرکز ضد تروریسم امریکا در گزارشی تصریح کرده که خشونت‌های فرقه ای در پاکستان رو به فزونی است، به گونه ای که دیگر تحلیلگران سیاسی نمی‌توانند آن‌را نادیده بگیرند. البته این مرکز تلاش کرد در مقاله خود رشد گرایش به تشیع در پاکستان را علت اصلی خشونت‌گرایی در آن کشور جلوه دهد.

افشای همکاری تنگاتنگ بحرین با موساد

دست آخر این که اسناد موسوم به اسناد ویکی‌لیکس نشان می‌دهد که بحرین با امریکا و رژیم صهیونیستی بخصوص سرویس جاسوسی این رژیم همکاری نزدیکی دارد و شاه این کشور معتقد است باید مناسبات با این رژیم توسعه یابد. بر اساس تلگراف‌هایی که «ویکی‌لیکس» مدعی است به آن دست یافته است، بحرین یکی از نزدیک‌ترین کشورهای منطقه به امریکا و رژیم صهیونیستی است و در مسائل امنیتی و اطلاعاتی با سرویس جاسوسی موساد همکاری می‌کند.

به گزارش العالم،‌ این تلگراف‌ها که مربوط به سال‌های 2005 تا 2009 است بیانگر دیدگاه بحرین به امریکا، رژیم صهیونسیتی، سوریه، قطر، ایران و گروه‌های مقاومت است. در این اسناد آمده است که بحرین متحد جدی و دائمی واشنگتن است و می‌خواهد با حل مسئله فلسطین، نیروی اعراب برای مقابله با ایران صرف شود. همچنین در این اسناد آمده است که حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین به وزیر اطلاع‌رسانی این کشور دستور داده است به گونه‌ای فعالیت کند که در بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های رسمی صادره از سوی این وزارتخانه از اسرائیل به عنوان دشمن یا رژیم صهیونیستی یاد نشود. وی تأکید کرده است که بحرین در زمینه امنیتی و اطلاعاتی (یا به عبارتی همکاری با موساد) با رژیم صهیونیستی رابطه دارد.

کیهان

تیمارستان 25 ساله ای به نام «اشرف»

اردوگاه مجاهدین خلق (منافقین) در شمال بغداد شهر نیست، بلکه پادگان نظامی و اردوگاه کار اجباری همراه با تعطیلی عواطف است.

پایگاه اینترنتی اخبار روز وابسته به ضد انقلاب مقیم آلمان نوشت: اعضای سازمان مجاهدین خلق [منافقین] به مدت25 سال در یک محدوده محصور و ایزوله کامل قرار گرفته و اجازه هیچ گونه ارتباط با جهان خارج نداشته اند. این محدودیت 25 ساله هر انسانی را دارای عوارض جبران ناپذیری می کند که اولین آن کند شدن ذهن و در مواقعی از فعالیت افتادن قسمت هایی از مغز می گردد.

تحقیقات نشان داده است که عدم ارتباطات اجتماعی و ایجاد محدودیت های این چنینی خطر ابتلا به بیماری های روانی و جسمی را در بردارند.

اخبار روز می افزاید: «اشرف» نه آن طور که مجاهدین می گویند دارای مختصات و خصوصیات یک شهر است بلکه در زمان حکومت صدام حسین یک پادگان نظامی بوده است که به مدت 25 سال توسط سران سازمان نقش یک اردوگاه کار اجباری را به عهده داشته است. در این اردوگاه، زندگی خانوادگی، ابراز عشق و تخلیه احساسات عاطفی انسانی به همسر و فرزندان وجود نداشته و رفع نیازهای جنسی تبدیل به ضدیت با الزامات طبیعی هر انسان شده است. در این اردوگاه هیچ اداره، مؤسسه و دیگر سرویس دهنده های عمومی مورد نیاز یک شهروند وجود نداشته و ندارد. یک نوع غذا در مطبخ خانه عمومی طبخ و در سر ساعت مشخص توزیع می گردد. پول در آنجا رواج ندارد زیرا افراد نیازی به مصرف آن پیدا نمی کنند. پوشاک به صورت یک رنگ و یک فرم در اختیار اعضاء قرار می گیرد. خرید نمی کنند، تلفن نمی زنند. ماشین و یا قطار سوار نمی شوند. به بانک و پستخانه مراجعه ندارند. با ادارات دولتی از جمله پلیس و غیر و سر و کاری نیست.

اخبار روز همچنین می نویسد: سازمان پس از روی کار آمدن دولت جدید در عراق به همکاری با القاعده و بعثی ها و هواداران صدام پرداخت و تلاش کرد به فضاسازی علیه دولت جدید عراق مبادرت کند. در همین حال سران سازمان از کشته شدن برخی اعضا برای استفاده در خارج استقبال می کنند.

سیاستمدار آمریکایی: طرفداری از ایران وجه مشترک انقلاب های خاورمیانه است

نویسنده نطق های دو رئیس جمهور پیشین آمریکا، بهار انقلاب در کشورهای عربی و اسلامی را زمستان واقعی خواند.

بن اشتاین در گفت وگو با شبکه تلویزیونی PBS و در پاسخ مجری که مدام از عبارت بهار عربی استفاده می کرد، گفت: شما اگر مایلید نام اتفاقات اخیر خاورمیانه را بهار عربی بگذارید، مجازید اما با عنایت به این که برنده تحولات مذکور ایران است و این کشور را به ابرقدرت منطقه تبدیل خواهد کرد، از نظر من به معنای زمستان غمبار است.

وی که نویسنده نطق های دوران ریاست جمهوری فورد و نیکسون بوده، در توضیح بیشتر دیدگاه خویش می گوید: ایران برنده تحولات جاری در منطقه است. ما در حال از دست دادن شریکان فردایمان در بحرین هستیم. در مصر نیز دولت موقت تمایلی به آمریکا و اسرائیل نشان نمی دهد اما به سمت ایران و حماس ابراز تمایل می کند. اسلامگرایان اخوان المسلمین در حال نزدیک شدن به قدرت هستند. آیا نام این اتفاقات را می توان پیروزی دموکراسی نامید؟ مصر روز به روز با حقوق بشر فاصله می اندازد(!) خانواده مبارک را بازداشت کرده اند و حتی از اعدام مبارک سخن می گویند. اخوان المسلمین به عنوان قدرتمندترین جریان سیاسی مصر نفرت ویژه ای نسبت به ما و اسرائیل دارد. تهدید موجود آن است که این گروه افراطی اسلامگرا حکومت مصر را در آینده قبضه می کنند.

این سیاستمدار سابق آمریکایی ادامه داد: آیا کسی متوجه شده که مخرج مشترک تمامی انقلاب های جدید در کشورهای عربی هواداری آنها از ایران است؟ بی تردید اگر غبار موجود بخوابد ایران احتمالا به استثنای عربستان، البته اگر ما به عربستان کمک کنیم و آن را سرپا نگه داریم که من در این باره تردید دارم، همه حکومت های جابه جا شده عربی در خاورمیانه را همسو با خود خواهد کرد. اینها یک کودتای تمام عیار از سوی ایران است(!)

اشغالگران بحرین الجزیره را چیزخور کردند

مدیریت شبکه الجزیره به درخواست مقامات عربستان سعودی پوشش رسانه ای انقلاب های مردمی در بحرین و یمن را متوقف کرده است.

گزارش منابع مطلع حاکی است به دنبال زد و بند مدیریت شبکه قطری الجزیره با مقامات سعودی، به ویژه موضوع بحرین و اشغال این کشور توسط عربستان، از اخبار و گزارش های بخش انگلیسی الجزیره مطلقاً حذف شده و در بخش عربی نیز انقلاب مردم بحرین، با وجود سرکوب گری گسترده، به طور کمرنگ و حاشیه ای مورد اشاره قرار می گیرد. در مقابل، الجزیره به سفارش رژیم سعودی و مقامات آمریکایی، می کوشد ضمن زوم کردن بر پروژه سه جانبه آمریکایی- صهیونیستی و سعودی در قبال سوریه، به بزرگ نمایی نقش کمرنگ اپوزیسیون تحت الحمایه خارجی که اقلیتی مجموعاً چند هزار نفره از جمعیت 22 میلیونی سوریه را همراه خود کرده، بپردازد.

شبکه الجزیره در آغاز انقلاب های عربی در تونس و مصر به انتشار گزارش هایی از این تحولات پرداخت اما در پی سرایت انقلاب ها به شبه جزیره عرب در جنوب خلیج فارس و وحشت گسترده آمریکا و عربستان، خط مشی الجزیره نیز به نفع دیکتاتورها و علیه ملت ها تغییر کرد. به اعتبار این تغییر فاز هم بود که چندی پیش وزیر خارجه آمریکا به تجلیل ویژه و بی سابقه از عملکرد الجزیره پرداخت.

عقبگرد شبکه الجزیره در حالی است که پیش از این شبکه سعودی العربیه به اعتبار همسویی گسترده با صهیونیست ها در تحولات منطقه ای، از چشم ملت های منطقه افتاده و فاقد کمترین استقبال و اثرگذاری شده است.

سوءقصد علیه شاه سلطان حسین در سواحل مدیترانه!

اظهارات از موضع ضعف و در عین حال ریاکارانه عضو مرکزیت مجمع روحانیون با دو نوع واکنش اعتراضی و توجیه گرانه در محافل ضدانقلاب مواجه شده است.خاتمی در این سخنان بدون مشخص کردن موضع خود خواستار عفو شده و گفته بود ما به قانون اساسی و جمهوری اسلامی اعتقاد داریم.

در واکنش به این سخنان، شماری از عناصر ضدانقلاب با عنایت به تکرار نشدن برخورد نظام نسبت به موسوی و کروبی درباره خاتمی، وی را مورد تخطئه و اعتراض قرار دادند. از جمله در سایت ضدانقلابی بالاترین، این مطالب نوشته شده است:

- حرف های خاتمی را باید خواند. انگار نه انگار که اتفاقی افتاده. تازه می فهمیم اینکه او می گفت تدارکاتچی است یعنی او اکنون بیشتر به رفسنجانی شبیه است تا موسوی. لبخند خاتمی چند سال پیش به دل می نشست اما اکنون مثل خنده نقاشی شده روی صورت دلقک هاست.

-عجب لقب خوبی به خاتمی داده اند؛ شاه سلطان حسین. پر بیراه نیست.

- خاتمی! توپ جمع کن رژیم هم نمیشی. دوباره دلت لک زده واسه تدارکاتچی شدن؟ اشتباه می کنی. تدارکات چی نه، چه عرض کنم دیگر به عنوان توپ جمع کن هم قبولت نمی کنن.

- از دیروز که درافشانی جدید تدارکاتچی (خاتمی) رو شنیدم کلی گیج و منگم! آقای خاتمی به خاطر رأیی که بهت دادم و امید بستم و بعد از خیانتت در سال 78 و 82 باز هم ازت حمایت کردم، از خودم شرمم میاد.

- این آقا دیگه کیه؟ سران جنبش و فقط موسوی و کروبی ان.

- خاتمی ننگ به نیرنگ تو.

-وقاحت هم حدی داره. واقعاً نمی دونم ... یا... چرا برای یکبار هم که شده عملکرد خاتمی را به چالش نمی کشیم. هیچ کس فراموش نمی کند که در حصر موسوی و کروبی، خاتمی از آخرین کسانی بود که اظهار تأسف کرد و موضوع را هم در سخنرانی اش منحرف کرد.

- این بنده خدا در حصر است، آزادش کنید. به این عالیجناب شیک پوش خرده نگیرید چون اگر در حصر نبود حتماً شعارهای ما علیه رژیم را شنیده بود.

- خاتمی سیاستمدار مکاری است که مثل هنرپیشه ها رفتار می کند. او درگذشته نقش کمدی و تراژدی را با هم بازی کرده است و باز هم می خواهد روی سن نمایش برود.

- ظاهراً خاتمی مانند سوپاپ اطمینان نظام عمل می کنه همان طور که در آن 8 سال ما را با وعده وعید فریب داد و هیچ کاری هم نکرد. این بار هم پشت موسوی و کروبی پنهان شد و خودش را نجات داد، شاید که اتفاقی بیفته.

«نیک آهنک-ک» کاریکاتوریست زنجیره ای خارج نشین هم دراین باره نوشته است: تقریباً باور کرده ام که خاتمی حالش خوب نیست. مثل ماهی هایی است که به شکم ماهی های بزرگ می چسبند. باز بوی انتخابات اومد؟ ما وسط بیاییم تا اصلاح طلبان استفاده بکنند و چند روزی نانی به کف بیاورند؟

اما برخی دیگر از عناصر ضدانقلاب فعال در حوزه مجازی و از جمله بالاترین با ادبیات دیگری به تأویل و توجیه مواضع خاتمی پرداخته اند از جمله؛

-خاتمی علاقه ای به درگیری ندارد ولی تفاوتش با ماندلا این است که آستین هم بالا نمی زند. از خودش خیلی مایه می گذارد و انرژی صرف می کند ولی خودش بیشترین آسیب را به خودش می زند. او انگار در سیاره دیگری زندگی می کند و حداقل درک درستی به او منتقل نمی شود. مشکل صحبت های خاتمی این است که جای زدن آن و شکل آن را هنوز یاد نگرفته است. او سمپات شدیدی به کوچک و بی ارزش کردن مسائل مهم و بزرگ دارد و ناامید می کند.

- امروز یه عده ای راه افتادن به خاتمی فحش می دن. همینا یه روز به احمدی نژاد فحش می دادن. فردا موسوی حرفی بزنه که به مذاقشون خوش نیاد، به اون فحش می دن. عیب اینها اینکه اصلا بجز پای کیبورد و کامپیوتر نشستن و هی نشستن، هنر دیگه ای ندارن.

- حالا ناسزا بگید و فردا رقص حسین شریعتمداری رو برصفحات کیهان نظاره کنید(!) چرا از خاتمی انتقاد می کنین؟

- آقای خاتمی برایت متأسفم که دم از سازش و عفو می زنی. مگه نمی بینی که ما هر روز در حال تظاهرات و مبارزه با حکومتیم و هر روز عزممان راسخ تر می شود؟ مگر نمی بینی خونمان به جوش آمده و به خیابان می ریزیم تا دستگیر شده ها را آزاد کنیم؟ نمی بینی ما برای لبیک به امثال تو سر از پا نمی شناسیم؟ نمی بینی که گوش به فرمان شورای هماهنگی هستیم؟ نمی بینی که برای موسوی و کروبی چی کارها کردیم؟

- حالا دوباره عده ای قصد کارهای انقلابی کرده اند و ندای سکولاریسم سر می دهند و می خواهند ایران را آزاد کنند ولی آدم احساس می کند از پل «پارک وی» پایین تر را ندیده اند یا از کنار سواحل مدیترانه و اقیانوس آرام متصل به اینترنت پرسرعت هستند. من نمی دانم اینان چقدر شادند؟ از چه و برای چه کسی سخنرانی می کنند؟ تفکرات شان چقدر طرفدار دارد؟ دقیقاً جامعه آماری شان کجاست؟ هر کدام شان هم ادعای جامعه شناسی ایران را دارند. اگر حرف جامعه شناسی و سیاست است آن کارهایی که شما می کنید اصلاً شباهتی به سیاست ندارد. حالا شاید به چیزهای دیگر شبیه باشد. از پتانسیل اصلاح طلبان استفاده می کنند و وقتی سوء استفاده شان به پایان رسید می آیند مسخره بازی راه می اندازند. اینها یک روز میرحسین میرحسین می کنند و از طرف دیگر وقتی قسمتی از تفکراتش با هدف های عزیزان در تضاد است، سریع پروژه ضایع سازی را کلید می زنند.

لوموند: ایران بدون اعتناء به غرب پیش می تازد

قیام مردم در کشورهای عرب همچنان که یک پیروزی بزرگ برای ایران محسوب می شود، باعث انحراف توجه کشورهای غربی از مسئله هسته ای ایران شده است.

روزنامه فرانسوی لوموند با انتشار این تحلیل یادآور شد: انقلاب در کشورهای عربی توجه غرب را از برنامه هسته ای ایران که از سال های 2003 در مرکز نگرانی ها قرار دارد، منحرف کرده است. جمهوری اسلامی به تازگی یادآوری کرده که قصد دارد با وجود تقاضاها مبنی بر تعلیق غنی سازی اورانیوم، فعالیتش را گسترش دهد و به نظر می رسد که این تصمیم در مواجهه با جو جدید در منطقه اتخاذ شده باشد.

لوموند ادامه می دهد: ایران قیام در کشورهای عربی را تحسین کرد و آن را موفقیتی برای اسلامگرایی خواند. تهران معتقد بود این اتفاقات موقعیت استراتژیکش را بهتر می کند و امکان مانور دادن بیشتر را به وی خواهد داد. سقوط رئیس جمهور مصر، حسنی مبارک که از متحدین قدیمی واشنگتن بود، برای ایران یک پیروزی بزرگ در قدرت یافتن بیشتر شیعیان در منطقه بود.

این روزنامه افزود: «افزایش قیمت نفت که از تغییرات در منطقه ناشی می شود برای ایران درآمد بیشتری به ارمغان آورده است. از سوی دیگر به گفته منابع غربی، حکومت ایران روز به روز بیشتر اطمینان پیدا می کند که هیچ حمله نظامی ای از سوی اسرائیل تاسیسات هسته ای اش را تهدید نمی کند. رئیس سابق موساد، مئیرداگان حمله علیه ایران را «احمقانه» توصیف کرد. وزیر دفاع اسرائیل، ایهود باراک هم خطر استفاده ایران از سلاح هسته ای علیه اسرائیل را تا حدودی کمرنگ جلوه داد.

گزارش لوموند حاکی است: ایران می داند که از سوی سازمان ملل متحد با تحریم های جدید تهدید نمی شود، زیرا روسیه و چین به دخالت نظامی در لیبی واکنش منفی نشان دادند. همان طور که یک دیپلمات غربی می گوید، لازم است یک کشف اساسی دیگر رو شود مثل رو شدن مرکز هسته ای مخفی در ایران، تا پکن و مسکو با جامعه بین الملل در تحریم کردن ایران همراه شوند.

لوموند همچنین نوشت: آمریکا منتظر اقدامی است از سوی اپوزیسیون که در سال 2009 سرکوب شد و به تازگی اعلام کرده که کمک های جدیدی را برای آنها در نظر گرفته است.

جمهوری اسلامی

* منابع خبری از نزدیک‌تر شدن حلقه دستگیری‌های اطرافیان مشائی به وی خبر می دهند. دیروز سایت الف گزارش داد: "یکی دیگر از نزدیکان مشایی بازداشت شد". همین منابع خبری نوشتند: چندی پیش رسانه‌ها از تحت تعقیب بودن 25 نفر از اعضای باند انحرافی متصل به دولت نوشتند و پس از آن هم دادستان کل کشور با تأیید ضمنی این خبر بدون اشاره به تعداد آنها تاکید کرد که به اتهام آنها با جدیت رسیدگی می‌شود. فردی که دیروز دستگیر شده، از مسئولان ارشد نهاد ریاست جمهوری است که در ارتباط با تولید سی دی مستند انحرافی "ظهور بسیار نزدیک است" بود. براساس همین گزارش، وی از دوستان 20 ساله دفتر رئیس‌جمهور است که در زمان تصدی مسئولیت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان ایرانگردی و جهانگردی توسط اسفندیار رحیم مشایی مشاور رسمی وی بود. پیش از این مشائی طی حکمی این شخص را به عنوان سرپرست هسته گزینش نهاد ریاست جمهوری منصوب کرده بود.

* نصب تصاویر برهنه مقابل مسجد بیرمنگهام انگلیس، واکنش مسلمانان این شهر را برانگیخت. مردم این تصاویر را سیاه کردند و به دنبال آن، روزنامه انگلیسی "دیلی میل" این اقدام را به "شبه نظامیان مسلمان" نسبت داد. این روزنامه نوشت: "مسلمانان افراطی مخالف پوشیدن لباس شنا توسط زنان، دست به این کار زده اند". این آگهی مربوط به شرکت اچ‌ام است که در آن لباس شنای زنانه تبلیغ شده است و در منطقه بالسال هیث شهر برمینگهام قرار دارد. اکثر جمعیت این منطقه را مسلمانان تشکیل می‌دهند. نکته قابل تأمل اینست که این آگهی درست مقابل مسجد این منطقه قرار داده شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات