صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۶  ، 
کد خبر : ۲۲۰۳۱۳

اخبار ویژه برخی روزنامه های 18خرداد1390


خراسان

فرارو مدعی شد

علت اصلی لغو غیرقابل انتظار سفر احمدی نژاد به ارمنستان، ممنوع الخروج بودن دو تن از همراهان سرشناس رییس جمهور بوده است در این حال وزارت خارجه علت لغو سفر رئیس جمهور را "نیاز به زمان بیشتر برای تنظیم اسناد" اعلام کرد.

آینده مدعی شد

سخنان منتشر نشده رئیس جمهور در اجلاس هفته پیش استانداران روز گذشته در سایت ها منتشر شد،که بخش هایی از آن به این شرح است: دولت را متهم می کنند که می خواهد در انتخابات دخالت کند، ما کی در انتخابات دخالت کردیم؟ ما به هیچ وجه قصد دخالت در انتخابات را نداشته و نداریم. اگر این ها یک برگ تخلف از آقای مشایی داشتند در بوق و کرنا می کردند. مطالب اخیر هم که منتشر شده سند سازی است. من آقای مشایی را ۲۵سال است که می شناسم و او را فردی مومن و باتقوا می دانم. رئیس جمهور همچنین گفت که برخی ها در چند وقت اخیر شایعه کرده بودند که احمدی نژاد می خواهد استعفا بدهد! اینها گمان کرده اند که الان وقت تقسیم غنائم است، در حالی که من به همه اعلام می کنم که مثل کوه ایستاده ام و تا روز تنفیذ بعدی با جدیت به کار ادامه خواهم داد. همیشه گفته ام که اگر ثابت شد آقای رحیمی یک ریال سوءاستفاده کرده است، در تلویزیون عذرخواهی می کنم؛ من با اطمینان می گویم که آقای رحیمی یک ریال هم سوءاستفاده نکرده است.

تابناک مدعی شد

برخی از کارکنان و کارشناسان شرکت سایپا اطلاعاتی در باره انتصابات فامیلی در این شرکت را منتشر کردند. رضا رحیم مشایی (پسر رئیس دفتر رئیس جمهور): رئیس امور اداری شرکت کارکنان سایپا؛آرش کوشا (برادرزاده رئیس دفتر رئیس جمهور): مدیر عامل باشگاه سایپا؛علیرضا پویان مهر (فامیلی عوض شده/برادر آقای پوستین دوز): عضو سایپا چین؛امیر حسن امیری (خواهرزاده آقای پوستین دوز): قائم مقام بازاریابی و فروش سایپا؛ظهیر امیری (خواهرزاده آقای پوستین دوز): قائم مقام استراتژیک سایپا؛کمیل امیری (خواهرزاده آقای پوستین دوز): قائم مقام ارتباطات زامیاد؛اشکان جوادنیا (باجناق آقای پوستین دوز): قائم مقام ارتباطات سایپا؛شهروز پوستین دوز (برادرزاده آقای پوستین دوز): رئیس توسعه مدیریت سایپا؛شهرام پوستین دوز (برادرزاده آقای پوستین دوز): رئیس امور مشتریان فروش سایپا.

فرارو مدعی شد

فریدالدین حدادعادل(فرزند دکتر حدادعادل) و وحید یامین پور(مجری برنامه دیروز امروز فردا) از چندی پیش با آغاز رایزنی‏ها و حضور در جلسات اصولگرایان و انجام دیدارهای خصوصی با چهره های تاثیر گذار اصولگرا، رسما آمادگی خود را برای حضور در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده اند.

 

کیهان

یعنی شما اپوزیسیون را تا این حد احمق فرض کرده اید؟!

یکی از عناصر سابقه دار ضدانقلاب، «نقابداری» شورای هماهنگی سبز را توهین به شعور مخاطبان ارزیابی و اعلام کرد: ما را دست کم گرفته اید که خیال می کنید مشتی نادان و جاهل هستیم، ما عروسک کوکی نیستیم.

مهرانگیز کار (همسر سیامک پورزند) با اشاره به بیانیه های گاه و بیگاه گروه موسوم به شورای هماهنگی راه سبز، در «روز نت» نوشت: به محتوای بیانیه تان کاری نداریم. به این که فراخوان حضور خیابانی می دهید هم کاری نداریم. اما به این کار داریم که ترکیب انسانی «شورای سبز امید» که زیر آن پنهان شده اید چگونه است؟ آیا این حق را برای مردم قبول دارید که بخواهند شما را بشناسند و بر پایه عقل و شعور اقدام کنند؟ منظورم که روشن است... در 100 سال گذشته همه رهبران نام و نشان و شناسنامه سیاسی داشته اند الا این شورای سبز امید که بی نیاز از معرفی، آموزش سیاست می دهد آن هم برای حضور خیابانی! و ما را می ترسانند که مبادا به صورت جدی از نام و نشان اعضا سؤال کنید که در این صورت به همسوئی با جمهوری اسلامی متهم می شوید. این تهدید گاهی ضمیمه می شود به این دستور عامیانه سیاسی که خب شما می توانید شورا را قبول نداشته باشید. بقیه اش که به شما مربوط نیست. این هم توضیح بی ارزش و بی اعتباری است که بی اندازه مبتذل و غیرسیاسی است. ما سکوت نمی کنیم و غلاف نمی کنیم و دربست و بی اختیار تبدیل نمی شویم به عروسک های کوکی در دست جوان هایی که آنها را در شبکه های اینترنتی کاشته اند. از شور و انرژی سیاسی که یک شورای موهوم و ناشناس را تبلیغ می کنند، سوءاستفاده می شود.

وی همچنین می نویسد: آنها (شورا) ما را دست کم گرفته اند و خیال می کنند با مشتی نادان و جاهل در عرصه سیاست های اعتراضی طرف هستیم و خیال می کنند ایرانیان همه صدسالی که در راه آزادی خون داده اند چشم به راه مجهولی بوده اند از جنس بی نام و نشان شورای سبز امید که خود را بر بال های اینترنت به آنها تحمیل می کنند. انتظار این است که مردم این مجهول را روی سر بگذارند و حلوا حلوا کنند که اگر چنین بشود و ایرانیان هنوز به این درجه از عقل سیاسی نرسیده باشند که به افراد بی هویت تکیه کنند چیزی دستشان را نمی گیرد و بلکه بسیار چیزها از دست می دهند. جالب است کسانی که دنبال راه موهوم و وجود مجهول راه افتاده اند در پاسخ به کسانی که چندین پیراهن بیشتر از آنها در کار سیاسی پاره کرده اند می گویند: اعضای شورا فعالان سیاسی شناخته شده ای هستند که اگر خود را معرفی کنند دستگیر می شوند! شگفتا از این آموزه های سیاسی که به جوان های کم تجربه داده اید و دریغا که تلویحا یادآور می شوند مهم نیست جان و امنیت کسانی که به فراخوان یک شورای ناشناس گوش می سپارند و احیانا قربانی می شوند.

«کار» اضافه می کند: «بر بیانیه صادره جهل حاکم است. ظریفی که از من هم نسبت به موضوع حساس تر بود می گفت از کجا بدانیم که کار عوامل رژیم نیست و می خواهند سرکوب را به کمک جمعی که خارج از کشور وقت و نیرو می گذارند تا شاید از راه دور کاری کرده باشند، بهتر به سامان برسانند و جمعی را که هنوز تن به خطر می دهند زیر نام موهومی طعمه کنند. اینک ما از محافلی که هر یک به خود سمتی داده اند و با سوءاستفاده از نبود موسوی و کروبی به نام آنها بازی های خطرناک می کنند و تازه از خود هم مایه نمی گذارند و با امتناع از معرفی خودشان تن به ریسک نمی دهند احساس خطر می کنیم.»

یادآور می شود شورای کذایی پس از افتضاح 25 بهمن اعلام موجودیت کرد و طراحان این سیاه بازی با وجود حضور در اروپا همچنان ادعا می کنند که اعضای شورا در ایران هستند و به همین دلیل برای حفظ امنیت آنها، اعلام اسامی اعضا صلاح نیست. اخیرا هم که امیر ارجمند و مزروعی و واحدی به عنوان تنها اعضا واقعی شورای مذکور به تیپ هم زده اند. مزروعی و امیر ارجمند مایلند ژستی اصلاح طلبانه به خود بگیرند اما هر یک ساز خود را می زنند در حالی که واحدی به خاطر دست کم گرفته شدن از ابتدا ساز مخالف می زند تا بیشتر دیده شود.

شمارش معکوس اسرائیل برای انفجار بزرگ در فلسطین اشغالی

یک روزنامه صهیونیستی تأکید کرد خطر اصلی برای اسرائیل نه برنامه هسته ای ایران بلکه اوضاع طوفانی کشورهای منطقه در جوار مرزهای فلسطین اشغالی است.

«هاآرتص» با اشاره به سخنان چندی پیش ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل که گفته بوده «ایران حتی اگر بمب اتمی داشته باشد، حمله اتمی به اسرائیل نمی کند» نوشت: شاید یک خطر واقعی تقابل پیشگویی های ماموران امنیتی اسرائیل باشد که هر کدام سالی را که ایران قرار است به سلاح اتمی دست پیدا کند، پیشگویی می کنند این ها تحلیل هایی است که در اختیار دولت آمریکا و مردم ما قرار می گیرد و درباره جزئیات غنی سازی اورانیوم در ایران است اما هیچ کدام اطلاعاتی در مورد حکومت ایران نمی دهند.

هاآرتص تأکید کرد: شاید تهدید استراتژیک اسرائیل دقیقاً همان سردرگمی، کمبود اخبار مشخص و از همه مهم تر مجادله سازمان های اطلاعاتی در مورد اینکه تهدید واقعی کدام است، باشد. آیا این تهدید بمب اتمی ایران است که به گفته دوگان در سال 2015 ساخته می شود یا به گفته مقامات اطلاعاتی اسرائیل بمبی که در سال 2013 ساخته می شود، یا اعتراضات مردم در لیبی و لبنان و مصر است که ممکن است به مرزهای اسرائیل کشیده شود و منجر به بازشدن گذرگاه رفح شود و یا باعث شود که غزه به جنوب لبنان پیوند بخورد یا سازمان ملل کشور فلسطین را در ماه سپتامبر به رسمیت بشناسد؟

همزمان با اظهار نگرانی این روزنامه صهیونیستی از اولویت تهدید انتفاضه اسلامی منطقه برای اسرائیل، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی هشدارآمیز نوشت: روزی که انتفاضه مردمی به اسرائیل برسد، تسلیحات نظامی هرگز به کار نخواهد آمد.

این روزنامه با پیش بینی اقتدار انقلاب مصر به عمق سرزمین فلسطین نوشت: اگر نخست وزیر اسرائیل واقعیت های جدید منطقه خاورمیانه را نپذیرد آنچه که در میدان التحریر قاهره اتفاق افتاد توسط فلسطینی ها ممکن است در اسرائیل رخ دهد.

این روزنامه نوشت: «موضع مخالفت آمیز نتانیاهو نسبت به روند صلح با فلسطینی ها که مبتنی بر نظریه دو دولت است در نهایت منجر به انفجار انتفاضه ای خواهد شد که جنگ افزارهای نظامی اسرائیل برای سرکوب آن ناتوان است و اتفاقی شبیه مصر رخ خواهد داد.

فایننشال تایمز تأکید کرد: جهان پیرامون نتانیاهو به سبب وقوع انقلابها تغییر کرده است اما رویاهای او همانند گذشته باقی است. اسرائیل به سبب این انقلابها دوست مهم خود حسنی مبارک رئیس جمهور مصر را از دست داد.از طرف دیگر احتمالاً اروپایی ها از حمایت اسرائیلی ها دست برخواهند داشت و در سپتامبر آینده دولت فلسطین را در مجمع عمومی سازمان ملل به رسمیت خواهند شناخت.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز با اشاره به اتفاقات یوم النکبه (سالگرد اشغال فلسطین در سال 1948) و یوم-النکسه(جنگ 6 روزه 1967) که همراه با هجوم فلسطینیان آواره به مرزهای فلسطین اشغالی در لبنان و سوریه بود، پیش بینی کرد احتمالاً اسرائیل کمتر از 3 ماه دیگر و در روز قدس پیش رو هم با اعتراض های مشابهی روبرو خواهد شد.

این روزنامه می نویسد: با اتفاقات پیش آمده، سران اسرائیل نگران تحولات روز قدس هستند. حوادث یوم النکسه پایان کابوس کابینه اسرائیل نخواهد بود چرا که چند رویداد دیگر نیز در شرف انجام است. یکی حرکت کشتی های اروپایی از طریق دریا به سوی سواحل غزه در سالروز حمله کماندوهای اسرائیلی به ناوگان آزادی 1 غزه که پایان ماه جاری میلادی صورت می گیرد و همچنین حرکت کاروان کمک رسان مصر به سوی نوار غزه و در نهایت فرود یک فروند هواپیمای حامل شخصیت های حامی فلسطین در فرودگاه اللد برای ابراز همدردی با مردم غزه. دانی یاتوم رئیس اسبق سرویس جاسوسی موساد نیز طی سخنانی در دانشگاه نتانیا با اشاره به رای احتمالی مجمع عمومی سازمان ملل برای تشکیل کشور فلسطینی گفته است: این اتفاق که احتمالاً پس از ماه سپتامبر روی می دهد، ممکن است ما را درگیر جنگ با مصر و ترکیه و حتی اردن کند. در صورت اذعان بین المللی به تشکیل دولت فلسطینی بدون شک فلسطینی ها از اردن، ترکیه و مصر خواهند خواست تا از دولت نوپای خود حمایت کنند چنین درخواستی حتماً با استقبال کشورهای مصر و اردن و ترکیه که اسرائیل را دولتی مهاجر، غاصب و اشغالگر می دانند، روبرو خواهد شد و این استقبال در نهایت می تواند منجر به جنگی شود که کل منطقه را دربرمی گیرد.

تایم: شرایط خاورمیانه همه جوره به نفع ایران است

انقلاب های عربی در طول 5 ماه گذشته بن بست هسته ای غرب با ایران را که بحث داغ جهانی بود، تحت الشعاع قرار داده است.مجله آمریکایی تایم با انتشار تحلیل فوق خاطرنشان کرد: امروز این بن بست جا افتاده تر از همیشه به نظر می رسد. ایران با وجود تحریم های بی سابقه دولت اوباما عقب نشینی نکرده است. چند دور متوالی مذاکرات بین دیپلمات های غربی در طی سال گذشته با پیشرفت همراه نبوده و برنامه ای هم برای گفت وگوهای بعدی وجود ندارد. با وجود فشار اقتصادی تحریم ها توانایی ایران برای مقاومت در برابر فشار اقتصادی به علت افزایش قیمت نفت و نیز گسترش پیوندهای اقتصادی با چند مرکز پویاتر کنونی اقتصاد جهانی مانند چین، ترکیه و برزیل بالا مانده است.

تایم افزود: ایران جنبش های خاورمیانه را به نفع خود می داند. تهران به جنبش های عرب خوش آمد گفته و از آنها استقبال کرده است. این جنبش، حاکمان مستبد متحد آمریکا و اسرائیل را که همواره ایران را به عنوان یک عامل افزایش خطر در جهان عرب معرفی می کردند ضعیف کرده است و این در حالی است که مردم عرب تازه به قدرت رسیده هرگز چنین ایده ای درباره ایران نداشتند. تصمیم مصر برای بازسازی روابط دیپلماتیک با ایران ممکن است نشانه ای از مسیر حرکت امور در منطقه باشد. نه تنها مصر متحد ایران شده بلکه در شکستن استراتژی رهبری آمریکا برای حل مشکلات راه ترکیه را دنبال کرده است. بنابراین ایران به طور منطقی بر این باور است که در این بن بست، شرایط به نفع اوست.

مجله تایم با اشاره به گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه ایران تصمیم به ساخت سلاح هسته ای نگرفته، می افزاید: جیمز کالاپر مدیر اطلاعات ملی آمریکا آخرین بار گفت ما نمی دانیم که آیا ایران سرانجام تصمیم به ساخت سلاح هسته ای خواهد گرفت یا نه. معرفی ایران به عنوان یک «خطر حیاتی و شدید» در خارج از واشنگتن سخت تر می شود در شرایطی که بدانیم این کشور از ابهامات پیمان ضد سلاح هسته ای استفاده می کند تا گزینه ساخت سلاح هسته ای را در اختیار داشته باشد ولی دست به استفاده از آن ها نمی زند. تولید سوخت هسته ای اش را با وجود بی اعتنایی به قطعنامه های شورای امنیت تحت بررسی دقیق بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می دهد؛ بازرسانی که هم چنان گواهی می کنند که این تولید به هیچ برنامه پنهانی تغییر مسیر نداده است.

هفته نامه آمریکایی با بیان اینکه غرب ناچار از انجام معامله بزرگ با ایران است، می نویسد: سیاست تغییر حکومت ایران را باید کنار گذاشت. مدت مدیدی است که برنامه هسته ای در ایران نقطه توافق همه طیف های سیاسی کشور شده و احتمال هرگونه تغییر استراتژیک در سیاست خارجی ایران بسیار نامحتمل است. براساس گزینه های کنونی، در واقع به نظر می رسد بن بست هسته ای ایران مانند جریان صلح خاورمیانه در حال افزوده شدن به فهرست چالش های سخت و دشوار سیاست خارجی آمریکاست.

زیادی جنبش کردیم، شورش درآمد!

ترکیدن حباب ایجاد جنبش به واسطه فضای مجازی موجب بالا گرفتن انتقادها در محافل اپوزیسیون شده است. تندروترین و جوگیرترین عناصر فعال در این عرصه اکنون می گویند القای توهمی به نام جنبش سبز به اعتبار فضای مجازی چیزی جز «بلوف» نبوده است. نیک آهنگ کوثر، کاریکاتوریست خارج نشین نشریات زنجیره ای که در فقدان تحلیلگران جدی در میان محافل اپوزیسیون، مدت ها در حال جنب و جوش و جنبش بود اکنون پس از چند سال جوزدگی می نویسد: من هیچ گاه کسی را به رفتن در خیابان و حتی رأی دادن نخواهم خواند. هرگز کسی را به تحریم انتخابات و یا خانه نشینی هم تشویق نمی کنم! من «اکتیویست» نیستم، سیاست مدار هم نیستم. یک ناظرم، ناظری که مقایسه کردن هم اندکی بلد است... تعارف را کنار بگذاریم؛ همین چند ماه پیش که شایعه دستگیری سران جنبش سبز مطرح بود و دیدیم که عملی شد، دوستان «آنلاین» شعار می دادند «موسوی دستگیر بشه؛ ایران قیامت می شه». از دستگیری میرحسین موسوی و مهدی کروبی بیش از 100 روز گذشته است. اگر چیزی که تا الان دیده ایم اسم اش «قیامت» باشد، پس نباید چندان از دوران زندگی پس از مرگ ترسید! به عبارت دیگر، تهدیدهای آنلاین هیچ گاه خارج از محیط «وب» عملی نشد. سخن من به معنای این نیست که باید گروهی جان خود را به خطر می انداختند تا سران جنبش آزاد می شدند؛ به هیچ عنوان! اما وقتی شعاری داده می شود که در عالم واقع نمودی از آن نمی بینیم، گویندگان عملاً زمین جنگ را به حریف تقدیم کرده اند؛ یک «بلوف» با تاریخ مصرف.

عباس عبدی عضو ظاهراً مستعفی حزب مشارکت نیز با اشاره به بازی ناکامی که شبکه های اینترنتی ضد انقلاب برای تحریم فیلم پرفروش اخراجی های 3 و متقابلاً جا زدن یک فیلم شبه روشنفکری به عنوان فیلم بزرگ جهانی! راه انداختند، نوشت: این تحرک فاقد مبنا بود اما چرا اتفاقی که دلایل کافی برای غلط بودن آن وجود داشت؛ رخ داد؟ به نظر من دلیل اصلی آن اینترنت است. فضای اینترنت به معنای واقعی، مجازی است. هر چند اینترنت این امکان را فراهم می کند که افراد ناشناخته، ایده ها را فارغ از محدودیت های پیشین ارایه کنند، در عین حال ممکن است ایده هایی غیر مسئولانه و غیر جامع و فکر نشده نیز مطرح شود و براساس فضای اینترنت بسط یابد، بدون اینکه زمینه های لازم را دارا باشد. حضور پررنگ جوانان در اینترنت و تبدیل این فضا به میدان مبارزه طلبی و ابراز وجود، موجب شکل گیری طرح هایی می شود که در فضای واقعی اجتماعی چندان مورد توجه نیست، اما در فضای مجازی خیلی اهمیت پیدا می کند، ولی هنگامی که در واقعیت اجتماعی با نتایج این طرح ها مواجه شوند، چیزی جز یأس و نا امیدی درو نخواهند کرد. یقین دارم که اکثریت قاطع مردمی که این دو فیلم را دیده اند، اصولاً اعتنایی به این تحریم مجازی نداشته اند، بنابراین بهتر است که از این پس درباره پیشنهادهای غیر دقیق و احساسی که در فضای مجازی طرح می شود حساب چندانی را باز نکرد.

با مزه تر از همه تقلاهای شبکه به بن بست رسیده و تاریخ مصرف گذشته بالاترین است که از یک سو اذعان می کند « برخی از ما فکر می کنیم با گذاشتن چند لینک تزئینی به وظیفه خود در قبال جنبش عمل کرده ایم و لینک الله اکبر گفتن را در بالاترین می گذاریم اما آیا شده که خودمون هم بریم و الله اکبر بگیم؟» و از طرف دیگر به اعتبار اینکه ترک عادت موجب مرض است، می نویسد «چرا هیچ کس پیشنهادی، طرحی چیزی نمی ده و همه نشستن ببینن فیس بوک 25 بهمن یا شورای هماهنگی سبز کی بیانیه می ده؟ با هر کس که صحبت می کنی بهانه ای برای نیامدن به خیابان داره».

ایران

خبرنگار مطلبی را که نباید می‌نوشت، نوشته است

خبر اول این که فرماندار شهرستان پلدختر در‌خصوص اقدام روزنامه کیهان در انتشار خبری مبنی بر اجبار کمک‌های نقدی مردم برای برگزاری آئین‌های ویژه 14 و 15 خرداد گفته است: هر فرمانداری که هنر داشته، از اهالی، بودجه‌های فرهنگی ادارات، خیرین و مسافرین یعنی کسانی که به عنوان کاروان به حرم مطهر امام‌(ره) رفته‌اند، کمک گرفته است. فریدون رشیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اظهار داشت: در یک ارزیابی مشخص می‌شود که همه نظام جمهوری اسلامی در جهت تجلیل از مقام شامخ امام‌خمینی‌(ره) چطور عمل می‌کنند؟ آیا یک ریال اعتبار برای این موضوع درنظر گرفته شده است؟ وی ادامه داد: خبرنگار روزنامه کیهان به رسالت خود توجه نکرده و مطلبی که نباید می‌نوشته را نوشته است. فرماندار پلدختر در پاسخ به این سؤال که این کار چه مشکلاتی را در امنیت منطقه به وجود می‌آورد، گفت: قطعاً باعث تشویش افکار عمومی می‌شود و ذهن مردم نسبت به مسئولان را مخدوش می‌کند. وی در پایان بیان کرد: این توقع را از مجموع رسانه‌ای دارم که وجهه مدیران را تقویت کنند.نماینده مردم پلدختر نیز از کمک نقدی موردی مردم برای برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) اظهار بی‌اطلاعی کرد. علی کاییدی در گفت‌وگو با گفت: من نه در هیچ جلسه‌ای و یا سخنرانی‌ای یا در شورایی درخواست حتی یک ریال کمک نکرده‌ام، چون اصلاً نماینده‌ها عضو ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) نیستند. وی افزود: در تمام شهرستان‌ها، مسئولان ادارات و بازاری‌ها برای بزرگداشت ارتحال امام برای هزینه رفت و آمد زائران حرم امام(ره) به طور خودجوش کمک می‌کنند و اجباری در کار نبوده است ولی متأسفانه نماینده روزنامه کیهان در پلدختر نمایندگی کیهان را در جهت امیال شخصی خود به کار می‌برد. کاییدی ادامه داد: همچنین وی در پلدختر اقدام به توزیع شبنامه در منازل مردم این شهرستان کرده و سبب تشویش اذهان عمومی شده است. وی افزود: بنده به خبرنگار کیهان نیز توصیه کردم که این کارها را انجام ندهد و این رسالت خبرنگاری نیست و خدمات دولت را زیر سؤال می‌برد. نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من از روزنامه کیهان شکایت خواهم کرد.

مشاوران سران فتنه سر از واشنگتن درآوردند

خبر دیگر این که اردشیر امیرارجمند و مجتبی واحدی، مشاوران میرحسین موسوی و مهدی کروبی این هفته برای سخنرانی به امریکا خواهند رفت. گفته می‌شود این دو قرار است شنبه آینده در دانشگاه جورج واشنگتن با موضوع «نگاهی به تحولات پیش روی جنبش سبز» سخنرانی کنند.

نه با وعده نه با تهدید نمی‌توان ایران را متوقف کرد

دست آخر این که سفیر سابق اسرئیل در سازمان ملل اذعان کرده که نشست‌های دیپلماتیک با ایران تا به حال نتیجه‌ای نداشته است و حتی دیپلمات‌های غربی با پیشنهاد صلح و سازش و وعده حمایت یا تهدید به تحریم نمی‌توانند این کشور را متوقف کنند.دور گلد، سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل و نویسنده کتاب پرفروش «پادشاهی نفرت» در نیویورک تایمز، می‌افزاید: ایران در ابتدا پنهانی و سپس با وجود مخالفت‌های سازمان ملل و اعتراضات غرب، اهداف هسته‌ای خود را دنبال کرده است. او در مطلب خود با عنوان «ظهور ایران هسته‌ای: تهران چگونه در برابر غرب می‌ایستد» می‌نویسد: حتی دیپلمات‌های غربی با پیشنهاد صلح و سازش وعده حمایت یا تهدید به تحریم نمی‌توانند این کشور را متوقف کنند.

جمهوری اسلامی

* آل سعود نیز سرانجام برای فرار از سقوط، به انجام اصلاحات تن داده است. مجلس عربستان اعلام کرد به دنبال ارائه حق قانونی به زنان برای رای دهی و نامزد شدن در انتخابات آینده شهرداری هاست. به گزارش رویترز، در بیانیه مجلس عربستان آمده است: وزارت امور شهری و روستایی باید اقدامات مورد نیاز و ضروری را برای فراهم کردن شرایط شرکت زنان در انتخابات شهرداری‌ها طبق قوانین اسلام فراهم کنند. مقام‌های محلی یکی از مشکلات شرکت زنان در انتخابات را تدارک حوزه‌های رای گیری با التزام تفکیک جنسیتی عنوان داشتند. عربستان سعودی فاقد هرگونه حزب سیاسی و یا مجلس ملی است و نمایندگان مجلس شورا نیز از سوی پادشاه عربستان انتخاب می‌شوند و تنها دارای اختیارات مشورتی هستند.

* آیت‌الله مصباح یزدی گفت: ابلیس با تمام توان و تجربه‌اش به یاری جریان انحرافی آمده است. به گزارش آینده، وی با اشاره به اینکه قرائنی مبنی بر تأثیرگذاری بر رئیس‌جمهور از طریق وسائل غیرعادی وجود دارد اظهار داشت: این شخص منحرف با این بهانه که فوق‌العاده است و ارتباط معنوی با امام زمان(عج) و اصحاب ایشان دارد تأثیر عجیبی بر رئیس‌جمهور گذاشته و اعتمادش را جلب کرده است. آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی، روز یکشنبه در چهاردهمین همایش دفتر پژوهش‌های فرهنگی در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) قم در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند این کاری بود که خودتان کردید و حالا باید نتیجه آن را هم ببینید، گفت: نه آن روز که برای انتخاب شخصی زحمت کشیدیم تحت تأثیر بودیم و نه امروز تحت تأثیر هوچی گری‌ها و تبلیغات منفی قرار می‌گیریم بلکه در هر زمان هرچه که احساس کنیم تکلیف است با تمام توان انجام داده ولو با وظیفه و تکلیف سابق جور نباشد. وی فسادهای پیچیده و عمیق را نتیجه برنامه ریزی دقیق ابلیس از سالیان قبل دانست و اظهار داشت: این فساد بسیار پیچیده می‌تواند بزرگترین نعمت الهی را که با تقدیم هزاران شهید به دست آورده‌ایم زیر و زبر کند.

* پس از مطرح شدن قاچاق دختران جوان ایرانی در سالهای گذشته به دبی که جنجال‌های زیادی به پا کرد و مسئولان وزارت امور خارجه را مجبور به واکنش نمود، این بار خبرهای نگران کننده‌ای از قاچاق دختران و زنان جوانی از مرزهای غربی کشور به جمهوری آذربایجان به گوش می‌رسد. به گزارش عصر ایران، باندهای فحشا و فساد با فریب دختران و زنان و با دادن امیدهای واهی به آنان ابتدا آنان را در تشکیلات خود جذب نموده، و سپس آنان را به صورت قاچاق و در موارد بسیاری در قالب تورهای تفریحی به صورت قانونی به کشور آذربایجان برده و پس از اینکه این افراد را به دام اعتیاد می‌کشانند جهت بهره‌برداری جنسی در کشور آذربایجان و کشورهای شرق اروپا به فروش می‌رسانند. عصر ایران می‌افزاید: متأسفانه اهمال کاری مسئولان امر در وزارت امور خارجه و سازمان گردشگری باعث شده که این گروه‌های فحشا آزادانه با فریب دختران و زنان جوان به فعالیت خود ادامه دهند.

جوان

تلاش برای انتصاب یک عنصر مسئله دار در نهاد شهری

اطلاعات بدست آمده حکایت از آن دارد که تلاش هایی در راستای انتصاب یک عنصر مسئله دار اقتصادی در بدنه یکی از نهادهای شهری در حال انجام است. به گزارش«جوان آنلاین»،شنیده شده که بنا بر توصیه برخی از نزدیکان یک چهره سیاسی قرار است فردی مدیریت بهره برداری یکی از مجموعه های بزرگ حمل و نقل شهری را برعهده بگیرد که نگاهی به سوابق نامبرده ، نشان می دهد وی دارای سوابقی منفی در پرونده های اقتصادی معروفی همچون«بهزیست بنیاد»،«تعاونی مسکن ستاد...» و یک پرونده نفتی می باشد.

وی که سابقه مدیریت یکی از واحدهای خودرو سازی را نیز در پرونده خود دارد ، در دوران تصدی این مسئولیت  آنچنان ناکارآمد بوده که درآمد سالیانه 30 میلیاردی این شرکت تا سقف 8 میلیاردتومان کاهش یافت!

وی همچنین با در دست داشتن اطلاعات برخی از مفسدین اقتصادی بزرگ همچون «ب.د» قصد باج  گیری از آنان را داشته که در برخی ازآنها ناکام مانده است!گفتنی است تلاش برای این انتصاب موجب خدشه به اعتبار  زحمات مجموعه شهری خواهد شد که از کارآمدی مناسبی برخوردار است.

آخرین پیشنهادات اصلاح طلبان برای ترمیم وجهه خاتمی

در جلسه ای که برخی از چهره های دوم خردادی با سید محمد خاتمی داشته اند،پیشنهاداتی به وی جهت بازسازی چهره و جایگاه سیاسی وی ارائه شده است . در جلسه ای که برخی از چهره های دوم خردادی با سید محمد خاتمی داشته اند،پیشنهاداتی به وی جهت بازسازی چهره و جایگاه سیاسی وی ارائه شده است .

به گزارش«جوان آنلاین»،در این دیدار چهره های برجسته دوم خرداد با تاکید بر بدست گیری لیدری جریان اصلاح طلبان توسط خاتمی در انتخابات پیش روی مجلس و ریاست جمهوری معضل اساسی در این خصوص را بازسازی و ترمیم چهره خاتمی عنوان کرده و تصریح کرده اند وی باید در جایگاه یک نیروی انقلابی قرار گیرد.

در همین زمینه یکی از وزرای سابق خاتمی در دولت هفتم تنها راه وی را ارسال پالس هایی به جامعه مبنی بر ارتباطات عادی وی با رهبرانقلاب عنوان کرده و خطاب به خاتمی گفته است،شما باید هر طور شده بایدبه بیت بروید و آنقدر آنجا بمانید تا به شما وقت ملاقات دهند.وی همچنین گفته است:الان ما نیاز به این داریم که شما از بستر رهبری آدم موجه ای جلوه کنید.

گفتنی است اصلاح طلبان و سید محمد خاتمی در حالی طی ماه های گذشته به فکر بازگشت به حاکمیت هستند که درایام فتنه از رئوس این جریان بوده و علاوه بر اینکه به عنوان حامی فتنه گران فعال بودند هرگز حاضر به محکومیت این جریان ضد انقلاب نشدند.

درس اخلاق جوانفکر برای روحانیت معظم!

سرپرست روزنامه ایران در سرمقاله امروز این روزنامه با هزینه کردن از جایگاه ولایت برای روحانیت معظم درس اخلاق گذاشته و ضرورت‌های موفقیت روحانیت در سیاست پیشگی را برشمرده است!علی‌اکبر جوانفکر سرپرست روزنامه ایران در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان «نعمت ولایت» با هزینه کردن از جایگاه ولایت و به این بهانه، برای روحانیت معظم درس اخلاق گذاشته و ضرورت‌های موفقیت روحانیت در سیاست پیشگی را برشمرده است!

به گزارش خبرنگار «جوان» وی نوشته: «تقوا و پرهیزکاری، اخلاص در عمل، توکل بر خدا در همه امور و دل بستن به لطف و رحمت واسعه حضرت حق،‌ بی‌رغبتی به دنیا، ترجیح منافع دیگران بر منافع خود، دلسوز مردم بودن، شجاعت و ایستادگی در دفاع از حق و حقیقت به هر قیمت ممکن، پرهیز از بیان سخنان هجو و بیهوده، اجتناب از تهمت زدن یا دادن نسبت‌های سست و بی‌بنیان به دیگران و ترس از خدا، ‌لازمه و اساس موفقیت روحانیت معظم در سیاست پیشگی است و تنها دراین صورت است که آنها آورده‌ای بی‌نظیر برای نظام اسلامی به ارمغان خواهد آورد.»

جوانفکر که در روزهای گذشته نیز با عنوان «سخنگوی خود خوانده جریان انحرافی» به شخصیت والای حضرت آیت‌الله مصباح‌یزدی تعرض کرده بود، این بار شاید برای اثبات راهبردهای جریان انحرافی در نزدیک بودن ظهور و آخرالزمان، سعی می‌کند با درس اخلاق خود برای روحانیون و سفارش کردن این قشر معظم به تقوا و دل نبستن به دنیا و به ویژه تأکید بر پرهیز از سخنان هجو و بیهوده و تهمت زدن،‌ به باور افکار عمومی برساند که واقعاً آخرالزمان شده است! زیرا یکی از نشانه‌های نزدیک بودن آخرالزمان وارونه شدن قضایاست به طوری که کوته‌بینان بر علما مسلط شده و افراد غیر روحانی و قدرت‌طلب به «روحانیت معظم» ضرورت‌های سیاست‌پیشگی را می‌آموزند!

مشاوران فتنه در واشنگتن

اردشیر امیر ارجمند و مجتبی واحدی مشاوران میرحسین موسوی و مهدی کروبی این هفته برای سخنرانی به آمریکا خواهند رفت. مشاوران سران فتنه سر از واشنگتن درآوردند.به گزارش«جوان آنلاین»،اردشیر امیر ارجمند و مجتبی واحدی مشاوران میرحسین موسوی و مهدی کروبی این هفته برای سخنرانی به آمریکا خواهند رفت.گفته می شود این دو قراراست شنبه آینده در دانشگاه جورج واشنگتن با موضوع «نگاهی به تحولات پیش روی جنبش سبز» سخنرانی کنند.گفتی است جریان فتنه همواره در مانیفست خود براستفاده از منابع و امکانات خارج از کشور برای فتنه انگیزی های خود تاکید می کنند که این مراودات عمق وابستگی فتنه گران را به استکبار نشان می دهد.

فتنه گران شرکای خود را سارق خطاب کردند!

تلاش برای مدیریت فرقه سبز موجب اختلافات شدید میان فتنه گران شده است.به گزارش«جوان آنلاین»،یکی از سایت های جریان فتنه در مطلبی تحت عنوان«سرقت جنبش سبز در زیر نور پروژکتورهای بی بی سی و صدای آمریکا» با انتقاد از فرصت طلبی اصلاح طلبان این جریان را متهم به سرقت فتنه سبز کرد.این سایت در این زمینه نوشت: کار دیگر از مصادره گذشته است. کلمه مصادره زمانی مصداق دارد که جریان یا فردی حداقل مقبولیت را در بین مردم داشته باشد و با سوء استفاده از پایگاه نسبی اجتماعی خویش به مصادره حرکتی سیاسی و فرا گیر به نام خود اقدام کند.

در مورد تلاش اصلاح‌طلبان در زدن مهر جنبش به نام خود، هرگز نمی‌توان از کلمه مصادره استفاده کرد چرا که آنها حداقل مقبولیت را نیز در بین مردم ایران ندارند و دیگر مشروعیتی از جانب مردم متوجه آنان نیست.نویسنده این مطلب در ادامه رای به کاندیدای اصلاح طلبان را ناچاری به انتخاب گزینه میان «بد و بدتر» خواند و تصریح کرد که اصلاح طلبان تلاش می کنند حضور ما در انتخابات را به پای خود بنویسند.نویسنده این مطلب در ادامه با اپورتونیست خواندن اصلاح طلبان نوشت:بنا به تعریفی که از مصادره یک حرکات سیاسی در ابتدای مقاله رفته، سخن گفتن از طرف جنبش سبز توسط کسانی که هیچ پایگاه مردمی ندارد مصادره جنبش سبز نیست بلکه سرقت آن است. متاسفانه سارقین امروزی با چراغ می‌آیند تا گزیده تر برند کالا.آنها بارها در زیر پروژکتورهای قوی رسانه‌هایی همچون بی‌بی‌سی و صدای آمریکا، حرکت‌های مردم را به سرقت برده‌اند. این سارقین و هم‌دستان آنها که چراغ برایشان می‌افروزند، برای مردم ایران غریبه نیستند و تاریخ در مورد آنها گواهی خواهد داد.گفتنی است این اظهارات در حالی صورت می پذیرد که اصلاح طلبان و فتنه گران در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در فتنه انگیزی ها با یکدیگر ائتلاف کرده و خسارات بی شماری را به نظام و ملت تحمیل کرده اندو هم اکنون در تلاش برای مدیریت این فرقه این دو جریان ضمن اختلاف با یکدیگر به نزاع با هم مشغول شده اند.

فعالیت های فرقه ای در خوابگاه ها

فرقه های کاذب عرفانی به صورت وسیعی در سطح برخی دانشگاه های کشور به فعالیت مشغول می باشند.

به گزارش جوان آنلاین به تازگی فرقه های کاذب عرفانی به صورت وسیعی در سطح برخی دانشگاه های کشور به خصوص در خوابگاه های دانشجویی در برخی شهرهای بزرگ نظیر تهران،مشهد و شیراز مشغول به فعالیت می باشند.مبلغین این فرقه های کاذب در دانشگاه ها در حال رشد و گسترش بوده و تعداد زیادی از دانشجویان را به خود جذب نموده اند. گفتنی است مبلغین این فرقه ها که اغلب فضای خوابگاه های دانشجویی را برای ترویج افکار خود مناسب می دانند اقدام به ترویج فرقه هایی همچون حلقه شیطان پرستی ، عرفان های کیهانی و...می نمایند.

یک سایت ضد انقلاب:نویسندگان ما بی سواد و خوانندگان ما احساساتی هستند!

یکی از نویسندگان ضد انقلابی در مطلبی به نقد روزنامه نگاران همکیش خود پرداخت و نوشت که دوستانش اسیر بی سواد و اسیر احساساتند.به گزارش«جوان آنلاین»،ابراهیم نبوی در مطلبی که در سایت ضد انقلابی گویا منتشر کرد با اشاره به برخی مطالب و کامنت های انتشار یافته در سایت های جریان فتنه و با بیان اینکه بخش اعظم دیروز و امروز ما فقط سانتی مانتالیزم است؟،در نقد دوستان رسانه ای خود نوشت: نسل جدید روزنامه نگاری که خدایشان بیامرزد، نه کتاب می خوانند، نه تجربه زندگی و سیاست دارند، نه می توانند خودشان را کنترل کنند. فلان دوستم را که می خوانم، انگار بانویی هراسان، جیغ ممتد در گوشم می کشد. آن یکی مجموعه عقده های خودش را گلوله کرده و به عنوان مقاله نویس می کوبد به سر مردم. یکی دیگر همیشه مرعوب واقعه ای است که همان روز رخ داده و جالب اینکه هر وقت با آن یک دوست طنزنویسم حرف می زنم و می گویم چرا در فلان جا می نویسی؟ می گوید داور خان! مشکل مالی دارم، یا می گوید بخدا من مقصر نیستم، سردبیر نود درصد مطلب رو عوض کرد.

وی در ادامه با اشاره به کامنت های خوانندگان سایت های جریان فتنه آنان را احساساتی و بی ملاحظه خواند و نوشت: دو سویه بودن، یا رابطه اینتراکتیو، باعث می شود که خواننده احساساتی که معمولا بیش از نویسنده متاثر می شود، بسرعت با گذاشتن کامنت به احساسات نویسنده احساساتی پاسخ بدهد و او را روز به روز بیشتر به این شیوه نزدیک کند. حاصل اینکه نویسنده احساس می کند برای داشتن مخاطب بیشتر، باید احساسات بیشتری از خود نشان بدهد... این گروه کامنت گذاران نمونه واقعی مخاطب نیستند، بلکه معمولا احساساتی ترین و گاه بی ملاحظه ترین آنها هستند و اتفاقا همانها هستند که به نویسنده جهت می دهند و او را دچار این توهم می کنند که با مخاطب واقعی خود مواجه است. گفتنی است شرایط آشفته فتنه گران این روزها به قدری به آنان فشار آورده است که اجزاء و عناصر مختلف این جریان به نزاع علیه یکدیکر پرداخته و همدیگر را به نادانی،بی سوادی،انحصار گرایی و دیکتاتوری متهم می کنند بگونه ای که ابراهیم نبوی نیز در یادداشت اخیر خود همکاران و خوانندگان سایت های جریان فتنه را به احساساتی بودن و بی سوادی متهم می کند.

ماجرای درخواست میرحسین موسوی

اخبار بدست آمده حکایت از آن دارد که میرحسین موسوی خواستار انجام ملاقاتی با کارشناسان برای اطلاع رسانی و ارائه تحلیل به وی در خصوص تحولات منطقه شده است. به گزارش«جوان آنلاین»،میرحسین موسوی اخیرا درخواست ملاقات با کارشناسانی جهت اطلاع رسانی و ارائه تحلیل به نامبرده از تحولات منطقه ای شده بود که در این زمینه ضمن موافقت و همراهی با وی،جلسه ای با یکی از کارشناسان زبده برگزار می شود.

شنیده شده که در بخشی از این جلسه که زهرا رهنورد نیز حضور داشته وی پس از شنیدن بخش هایی از تحلیل های ارائه شده با عصبانیت از جلسه برخواسته و تحلیل های ارائه شده را به منظور تاثیر بر میرحسین موسوی عنوان کرده است.گفتنی است این اقدام رهنورد در حالی صورت می گیرد که برگزاری این جلسه به درخواست میرحسین موسوی بوده و از دیگر سو این اقدام بیانگر آن است که وی همچنان در توهم های خودغوطه ور و قصد رهایی از آن را ندارد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات