تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۶  ، 
کد خبر : ۲۲۰۷۹۲
صفار هرندی:

لزومی ندارد اگر از احمدی‌نژاد عبور کردیم از منتقدان وی حمایت کنیم


وزیر ارشاد سابق دولت گفت: در سال های اخیر شاهد بودیم به جای اینکه روی راه تکیه شود روی شخص تکیه شد.  محمد حسین صفار هرندی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد دولت احمدی نژاد در گفت وگو با پنجره با اشاره به اینکه جریان انحرافی ادامه فتنه 88 بود گفت: در فتنه قبل مواجه با افرادی بودیم که حاکمیت دین را معارض با به عرصه آمدن علم می دانستند و یا به خیال خودشان معتقد بودند که حکومت یک مقوله عرفی و دنیوی است و نباید آمیخته به دین که مقوله ای غیر دینی است بشود؛ این گروه با نگرانی از این که دنیا از دست برود، با حاکمیت دین مخالفت می کنند. وی ادامه داد: درست در نقطه مقابل کسانی هستند که برداشت شان این است که اگر دین وارد عرصه مسائل سیاسی شود، آلوده به دنیا می شود و برای آن که به خیال خودشان آن را از دستبرد مسائل دنیوی نجات بدهند، معتقدند که حکومت نباید وارد مقولات دینی شود و دین نیز نباید به عرصه سیاست پا بگذارد. یکی از منظر اوج دینداری و یکی از منظر لائیسیته با این امر مخالف است. نتیجه نهایی هر دوی این تفکرات این است که دین نباید وارد سیاست شود.
روایت صفار هرندی از خلوت جریان انحرافی
مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: آن هایی که از موضع دینی، دم از جدایی دین و سیاست می زنند، به دین فردی معتقدند. یعنی انسان می تواند در دلش با خدا و اولیای خدا رابطه قلبی برقرار کند و به صورت اشراقی و شهودی به حقیقت برسد. جریان انحرافی وقتی می خواهد در محافل و خلوت خودش کمی راحت تر صحبت کند از این زاویه سخن می گوید که دین رابطه ای شخصی میان مومنان و خدای خودشان است، یا رابطه بین امام با ماموم خودش است. هر کس می تواند با امام زمان(عج) رابطه مستقیم برقرار کند .
روزنامه تازه تاسیس جریان انحرافی «زرد» است
وی در خصوص بکارگیری جریان انحرافی از عوامل فتنه بعد از انتخابات گفت: مثلا سردبیر یکی از روزنامه های تازه تاسیس جریان انحرافی که اگر بخواهیم یک عنوان برایش بگذاریم تنها می توان به آن روزنامه ای زرد گفت، تا دیروز در طیف اصلاح طلبان غش می کرده و در جریان فتنه 88 مقاله می نوشت؛ امروز روزنامه خود را اصول گرای پیشرو می خواند و از اصلاح طلبان استمداد می کند.
صفار هرندی با بیان اینکه «در سال های اخیر ما شاهد بودیم کسانی به جای آنکه روی راه تکیه کنند روی شخص تکیه کردند» گفت: به طور مشخص این رفتار با آقای دکتر احمدی نژاد به اعتبار همان نمایشی که ایشان از وفاداری به اصل انقلاب، نظام و رهبری، خدمت به مردم و بازگشت به ارزش های انقلاب برای خود محبوبیتی کسب کرده اند، انجام شده است.
وی در خصوص رویه جریان انحرافی در این خصوص تصریح کرد: رویه این گونه است که حتی اگر شخص از راه قبلی هم عدول کرده باشد، می گویند این همچنان ملاک است در حالی که نگاه اعتقادی ما چنین نیست.
وزیر سابق دولت احمدی نژاد خاطرنشان کرد: ما بنا نداریم که آقای احمدی نژاد را حذف کنیم. این تفکر حذفی همان قدر اشتباه است که تفکر حذف اصولگرایانی که بعضا در جریان پس از انتخابات از روی کم بصیرتی و ضعف تحلیل، ضعف در موضع گیری داشتند، غلط و مردود است. برخورد با این افراد نباید حذفی می بود، کما اینکه برخورد امروز هم حذفی نباید باشد. اما لزومی هم ندارد که اگر روزی از آقای احمدی نژاد عبور کردیم، برویم و از آقایانی که روزی مقابل احمدی نژاد بودند، حمایت کنیم.
احمدی نژاد لیست 13 نفره را قبول نکرد
صفار هرندی با بیان اینکه رییس جمهور به دلایلی با سازوکار گروه 13 نفره مخالفت کرده است گفت: این جا باز هم می بینیم که رییس جمهوری دولت را مبنا قرار می دهد و می گوید از این لیست 13 نفره بعضی افراد، به دلیل داشتن مشکل با دولت، نباید در لیست حکمیت اصولگرایان باشند! اما خوشبختانه گروه که لیست 13 نفره را پیشنهاد داد به دنبال این است که ظرفیت دایره اصولگرایی را محدود نکند و در این دایره دولت، رییس مجلس، شهردار و ... باشند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات