صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۱  ، 
کد خبر : ۲۲۰۹۱۵

اخبار ویژه برخی روز نامه های 29 خرداد1390


جمهوری اسلامی

* صورت دستمزد و پاداش مربیان فوتبال لیگ برتر ایران در فصل گذشته نشان می‌دهد هر مربی لیگ بطور متوسط در هر ماه بین 12 میلیون و پانصد هزار تا 83 میلیون تومان دریافت کرده است. عصر ایران با انتشار مطلبی در این زمینه و مقایسه حقوق کارمندان با دریافتی‌های مربیان نوشت: درآمد یک عمر یک کارمند از دریافتی یک سال یک مربی کمتر است! این سایت از مجلس شورای اسلامی خواسته است هرچه زودتر وارد کار شود و اجازه ندهد دسترنج کارگران و پول ملت اینگونه بی‌حساب و کتاب به جیب عده‌ای فوتبالیست و مربی سرازیر شود.

* مدتی است رسانه ملی موضوع رابطه دختر و پسر را در دستور کار شبکه‌های رادیوئی و تلویزیونی قرار داده و مطالب مشکل آفرینی پخش می‌کند. به گزارش جهان به نقل از مشرق، دیروز شبکه رادیویی جوان برنامه‌ای را با موضوع آشنایی‌های پیش از ازدواج روی آنتن برد. در این برنامه آن طور که مجری برنامه چند بار تکرار کرد، در مورد آشنایی‌های دختر و پسر تاکید می‌شد که قبل از ازدواج صورت می‌گرفت. البته آقای مجری در اواخر برنامه توضیح داد که منظور ما تنها آشنایی‌هایی را منظور داریم که به نیت ازدواج باشد و منظور دوستی‌های بدون نیت ازدواج نیست که بعضی‌ها تماس می‌گیرند و انتقاد می‌کنند که این دوستی‌ها باعث بالا رفتن آمار طلاق می‌شود. عجیب‌تر اینکه در پایان برنامه یک خانم روانشناس نیز روی آنتن آمد و پیشنهاد کرد که بهتر است دختر و پسر قبل از خواستگاری به مدت سه ماه با هم آشنا بوده و یکدیگر را بشناسند و پس از انجام مراحل خواستگاری نیز به مدت حداقل سه تا شش ماه دوره نامزدی است که در این مدت خانواده‌ها با یکدیگر آشنا شوند. سایت جهان می‌افزاید: این نوع از آشنایی و دوستی‌ها که رسانه ملی به این شکل درحال تبلیغ و مشروعیت بخشی به آن است اگرچه ممکن است در جامعه ما وجود داشته و حتی در برخی اقشار عمومیت پیدا کرده باشد، اما تبلیغ و مشروعیت بخشی به آن، آن هم به این شکل تبعات دیگری دارد که مدیران رسانه ملی بعدها باید پاسخگوی آن باشند.

کیهان

رژیم مبارک دقیقاً به همان علت شکست خورد که فتنه سبز (خبر ویژه)

رئیس و سخنگو و تنها عضو شورای -یک نفره- هماهنگی سبز گفت: وضعیت ایران با تونس و مصر یا لیبی قابل مقایسه نیست.

اردشیر امیرارجمند در ملاقات شماری از عناصر مقیم آمریکا با اعتراف به استقلال جمهوری اسلامی و سرسپردگی رژیم مصر گفت: وضعیت ایران با تونس، مصر یا لیبی یکی نیست. دلیل موفقیت در تونس یا مصر، وابستگی ارتش به آمریکا بود. خنثی کردن نیروی نظامی در ایران روش دیگری را می طلبد.وی در عین حال به این حقیقت اشاره نکرد که فتنه سبز دقیقا مورد حمایت آمریکا بود و به همین دلیل مورد انزجار قاطبه ملت ایران قرار گرفت.وی که تا پیش از این با لحنی منافقانه مدعی «اجرای بدون تنازل قانون اساسی بود»، در ملاقات اخیر با ضدانقلاب و به اقتضای مخاطبان جلسه گفته است «اگر از من بپرسید قانون اساسی دموکراتیک هست؟ پاسخم به شما منفی خواهد بود».

این بابا که فیلم خودش روی پرده است! (خبر ویژه)

نیکلا سارکوزی در اقدامی تبلیغاتی از توزیع کننده یک فیلم شبه روشنفکری ایرانی خواست تا نسخه ای از آن را در اختیار وی و همسرش کارلا برونی قرار دهد.

به گزارش منابع اینترنتی، سارکوزی مایل است نسخه ای از فیلم جدایی نادر از سیمین را به طور اختصاصی و به همراه همسرش در کاخ الیزه تماشا کند.

این خبر پس از آن منتشر می شود که فیلم یاد شده در مسابقه اکران و میزان استقبال مردم ایران، با فاصله بسیار زیاد از فیلم «اخراجی های 3» جا ماند. این ناکامی به ویژه از آن جهت قابل توجه بود که مافیای رسانه ای و شبکه عنکبوت تلاش گسترده ای را برای تحریم «اخراجی های 3» و تبلیغ عجیب و غریب «جدایی نادر از سیمین» ترتیب داده و حتی با تقلب های مختص عرصه مجازی، آن را به عنوان یکی از فیلم های بزرگ دنیا جا زده بودند! و البته با اعتراض اهل فن در فضای اینترنت از سوی کشورهای مختلف مواجه شدند.

دروغ بودن ادعای تقاضای سارکوزی برای تماشای فیلم مذکور به اتفاق همسر خود از آن جهت قابل درک است که سارکوزی و همسرش برونی پس از یک دوره کوتاه پیوند زناشویی، در وضعیت متارکه قرا رگرفته اند و خبرها از احتمال جدایی آن دو حکایت می کنند. علت تیرگی روابط نیکولا سارکوزی از کارلا برونی، روابط گسترده خارج از پیمان زناشویی طرفین اعلام شده است. سارکوزی و برونی به خاطر این روابط بی قید و بند مورد انتقاد گسترده رسانه های فرانسوی قرار دارند.

سارکوزی اوایل زمستان گذشته به اعتبار بی عرضگی در حفظ مستعمره ای به نام تونس و غافلگیر شدن در برابر قیام مردم آن کشور مورد سرزنش رسانه ها واقع شد.

خیلی از مقامات آمریکایی نمی خواهند ریخت نتانیاهو را ببینند (خبر ویژه)

عضو حزب کار در پارلمان رژیم صهیونیستی با اشاره به اختلافات بین کابینه آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: شمار زیادی از مقامات آمریکایی حتی نمی خواهند اسم نتانیاهو را بشنوند.

اسحاق هرزوگ در گفتگو با روزنامه یدیعوت آحارنوت گفت: به تازگی با شماری از مقامات دولتی آمریکا نزدیک به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفتگو داشتم. آنها به اوباما گفتند که از دست نتانیاهو به دلیل مخالفت با از سرگیری روند صلح با فلسطینی ها عصبانی هستند.

وی افزود: از اینکه می خواهم بگویم روابط بین اسرائیل و آمریکا در حال افول است نگرانم ولی شرایط کنونی به نحوی است که مقامات آمریکا نمی خواهند حتی اسمی از نخست وزیر اسرائیل بشنوند.

به گزارش «قدسنا» هرزوگ خاطرنشان کرد: مقامات آمریکایی به من گفتند که نتانیاهو در سخنرانی اش در واشنگتن به اوباما و مشاورین وی توهین کرد و بعد از سفرش یک «زمین سوخته» پشت سر خود باقی گذاشت.

هرزوگ گفت: روشی که نتانیاهو دارد عمل می کند یا همچنین تلاش می کند تا حمایت بین المللی برای خنثی کردن اعلام کشور فلسطین در سازمان ملل را جلب نماید همگی نشانگر یک «سیاستمدار شکست خورده» است و اصلاً چنین رفتاری به نفع اسرائیل نخواهد بود. ما باید کشور فلسطین را به رسمیت بشناسیم.

پیاده رو... توهم؟! (خبر ویژه)

«مگر خودشان در رژیم همدیگر را سرنگون کنند وگرنه هیچ کاری از دست ما برنمی آید».

شبکه صهیونیستی بالاترین که در چند ماه اخیر تلاش گسترده ای را برای دادن تنفس مصنوعی و احیای فتنه سبز به کار بست، بعد از ناامیدی از اقدامات هفته های اخیر نوشت: «اگر خودشان در رژیم همدیگر را سرنگون نکنند و تیشه به ریشه خودشان نزنند، ما هیچ کاری نمی توانیم بکنیم. دلیلش همین 22خرداد، 25 خرداد، 26 خرداد، بهشت زهرا و... این همه برنامه ای که اعلام کردیم و به هیچ جا نرسید. ما حتی نمی توانیم 10 هزار نفر را با خودمان همراه کنیم.»

بالاترین در مطلب دیگری دست به ابتکار بی سابقه ای زد و این بار به جای دعوت ناکام قدم زدن در پیاده رو، نوشت: یک بار به جای اینکه به حضور خیابانی دعوت کنیم بیاییم مردم را به حضور نیافتن در ساعات شلوغ روز در خیابان دعوت کنیم مثلا در یک فراخوان که البته مورد تایید دیگر گروهها باشد طی فراخوانی از ساعت 6 تا 8 عصر در یکی از شلوغ ترین خیابان های تهران مانند ولی عصر، مردم را دعوت به حضور نیافتن در خیابان کنیم. یعنی اعتصاب خیابانی [!!] این طرح چون خطری ندارد احتمال اینکه موفقیت آمیز باشد زیاد است و باعث اثر مثبت روی روحیه خواهد شد[!!]

این پایگاه در عین حال نوشت: «فقط دوستان نگویند این طرح باعث خنده حکومت خواهد شد. البته این پیشنهاد به معنی اینکه از این به بعد بشینیم در خانه که حکومت بهمان بخندد، نیست. این پیشنهاد فقط برای یک بار است.»!

دعوت به تحریم پیاده رو به خاطر شکست در آن، بی شباهت به ماجرای تلوتلو و زمین خوردن آن آدم مفنگی است که بعد از هر بار افتادن، می گفت جاژبه... تو هم!

بازداشت تعدادی از دست اندرکاران قرارداد کرسنت (خبر ویژه)

با دستگیری 6 مدیر سابق و فعلی نفتی و بازجویی 48 ساعته از آن ها، پرونده تخلفات در کرسنت وارد فاز جدیدی شده است.

به گزارش «ندای انقلاب»، یکی از معاونان سابق وزیر نفت، نماینده سابق ایران در یکی از نهادهای بین المللی انرژی و چند تن از مدیران کل این وزارتخانه با دستور دادستان تهران بازداشت و پس از بازجویی های اولیه با قرار وثیقه آزاد شده اند.

کرسنت مبهم ترین قرارداد فروش و صادرات گاز کشور بود که اجرای آن متوقف شد. این قرارداد از آن جهت که بر پایه مفاد این قرارداد، گاز ایران مفت و مجانی و با پایین ترین سطح قیمت به یک دلال فروخته می شود تا شرکت کرسنت فقط با گرفتن حق دلالی خود، گاز ایران را به سوی شارجه هدایت کند.

پیشینه مذاکرات کرسنت به سال 1377 بازمی گردد. مذاکراتی که در فضایی کاملا محرمانه به پیش رفت و سرانجام در سال 2001 میلادی مطابق با 5 اردیبهشت ماه سال 80 به امضا رسید، آن هم در بالاترین سطح سانسور خبری و رسانه ای. مهم ترین نقصی که در این قرارداد دیده می شد، عدم تصویب آن در شورای اقتصاد بود.

طبق مفاد این قرارداد خیانت بار، گاز ایران به مدت 25 سال و با یک چهارم قیمت جهانی گاز به طرف اماراتی فروخته می شد.

برای برخی دلال های این قرارداد، از سوی طرف اماراتی رشوه هایی به صورت حقوق ماهیانه در نظر گرفته شده بود که بالغ بر ده ها میلیون دلار در هر سال می شد!

این گزارش حاکی است با پیگیری نهادهای نظارتی و قضایی، حدود 12 نفر از جمله مسئول دفتر وزیر وقت نفت به اتهام دریافت رشوه مورد بازجویی قرار گرفته و از جزئیات این قرارداد ننگین پرده برداشتند.

مشکل اپوزیسیون هواداران احمق و فرمانده احمق تر است! (خبر ویژه)

روزنامه واشنگتن پست عناصر وابسته به ضد انقلاب را به افرادی نیمکت نشین تشبیه کرد که فقط بلدند از روی مبل و پشت اینترنت جنبش کنند!

این روزنامه آمریکایی با ابراز تأسف نسبت به بی رمقی محافل ضدانقلاب نوشت: اپوزیسیون فعال در فضای مجازی می گویند آزادی بی نهایت آنها در زندگی آن لاین، آنها را از دنیای واقعی جدا کرده است. خیلی از آنها که تظاهرات در سال پیش را سازماندهی کردند، اکنون به بازی هایی نظیر فارم ویل می پردازند یا عکس های ارسال شده توسط دوستان مجازی خود را نگاه می کنند. یکی از آنها به نام ژینوس که هنرمندی 39 ساله است می گوید «ما به انقلابیون نیمکت نشین تبدیل شده ایم که از خطرات دنیای واقعی احتراز می کنیم. دنیای مجازی مثل یک پارتی نامحدود و بی قاعده، ما را کاملاً سرگرم می کند. من فوریه گذشته [بهمن 89] به خیابان رفتم ولی بعداً فهمیدم تمام دوستانم پای اینترنت مانده و خبرها را از خانه پیگیری و ارسال کرده اند».

این روزنامه می افزاید: «بسیاری از نظرات ارسال شده در رسانه ها نشان از آن دارد که برای آنهایی که بخش اصلی تظاهرات سال 2009 را تشکیل می دادند، زندگی هنوز آنقدر راحت است که به ریسک کردن آن نمی ارزد. عباس عبدی می گوید: «مخالفان گزینه قابل قبولی را نمی بینند و شکم آنها هم سیر است. آنها سعی می کنند به زندگی خودشان بپردازند.»

«نیک آهنگ- ک» کاریکاتوریست خارج نشین نشریات زنجیره ای با اشاره به تحلیل اخیر واشنگتن پست نوشت: امروز وقتی یکی از دوستان، مطلب واشنگتن پست درباره نحوه تعامل با فیس بوک و شبکه های اجتماعی را نقل کرد و آن را خواندم، دردم گرفت. این نقطه ضعف بزرگ فعالان ماست که به جای فعال کردن شبکه های غیرمجازی، ساعت ها روی فیس بوک خیمه می زنند و «وب لاس» می زنند به این خیال که به ساختار قدرت تکانی داده اند. اما امروز خبرنگار هلندی واشنگتن پست که ایران را هم بسیار خوب می شناسد می داند که تحولات بزرگ اجتماعی از روی مبل انجام نمی شود. وقتی کسانی روی مبل لم می دهند، خیال حاکمیت هم کاملاً راحت خواهد بود که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. کدام انقلاب و جنبشی از روی «مبل» و با لم دادن به نتیجه رسیده؟ دوستی می گفت: «دل مان را خوش کرده ایم که مثلاً چه بشود؟ حال همدیگر را در فیس بوک بگیریم؟ یا در بالاترین داد و بیداد کنیم؟ یا در کامنت دانی فلان سایت اعتراض مان را به رخ مخالفان بکشانیم؟» به گمانم راست می گفت! دوستان ما تبدیل به کبریت بی خطر شده اند و این بازی از سوی حاکمیت به خوبی پیش می رود. روزی که زیر لینک «موسوی دستگیر بشه، ایران قیامت می شه» پشت سر هم و با آی دی های مختلف مثبت (+) می گذاشتید را به یاد آورید. آیا قیامت شد؟ حرف من به معنای تشویق هیچکس برای به خطر انداختن خودش نیست، نه خودش نه هیچ فرد دیگری! فقط می خواهم اندکی فکر کنید که چه فکر می کردید، و چه شد!

اما یکی از دوستان این کاریکاتوریست فراری با رد نظر نامبرده در کامنتی نوشت: «دوست عزیز! اگر بخوای کسانی رو دلزده، دلمرده، دیپرس و سرد بکنی چکار میکنی؟ اول یکسری قول میدی که امیدوار بشن، بعد یک کم از امیدشون رو میگیری، بعد دوباره امیدوارشون میکنی! بعد دوباره امیدشون رو میگیری! بعد یه حرف میزنی که مخالف حرف قبلیته! بعد حرفت رو عوض میکنی وووو تا حریف کاملاً گیج و سرخورده بشه. حرکات موسوی و کروبی، از روز اول خیزش ایرانی ها دقیقاً همین بوده. ساعت 11 روز سه شنبه بیاین میدان فلان! نه نه، روز چهارشنبه بیاین، نه، نه، اصلاً بمونین خونه تا خبرتون کنیم، نه نه، بیاین، ولی شعار ساختارشکن ندین نه، نه، بهتره بمونین خونه تا ما اعلامیه بدیم ووووووو... این دو نفر و عده ای که اینها رو بزرگ کردن، بهمراه اپوزیسیون بی خاصیت خارج نشین دست به دست هم دادن و به اسم رهبری و هدایت جنبش ما رو به اینجا کشوندن. این داستان اینترنت و فیس بوک هم شده یک رقم الکل که مصرف مداوم آن جز اعتیاد و اضمحلال نتیجه دیگری نداره. ژنرال آمریکایی شوارتسکف در یکی از سخنرانی هاش که برای مدیرهای درجه یک نروژ در اسلو ایراد کرد، گفت اگه به من بگن که 1000 تا سرباز ماهر میخوای و یک فرمانده احمق، یا 1000 تا سرباز احمق و یک فرمانده باهوش؟ من فرمانده باهوش و سربازهای ساده رو انتخاب می کنم، چرا که مدیریت و فرماندهی حرف اول رو میزنه. مشکل ما از رأس جنبش بود».

خراسان

آفتاب نوشت

مصباحی مقدم عضو جامعه روحانیت مبارز ونماینده تهران در پاسخ به این سئوال که آیا رییس جمهور نیز در فعالیت های جریان اصولگرایی برای انتخابات مشارکت داده می شود، گفت: نه خیر، احمدی نژاد دیگر هیچ طرف برنامه‌های جریان اصولگرایی برای انتخابات نیست و این جریان حرکت خود را مستقلا دنبال می‌کند.

شفاف مدعی شد

جمعی از طلاب حوزه علمیه قم در نامه ای سرگشاده به دادگاه ویژه روحانیت ، خواستار محاکمه حمید رسایی شدند.

جوان آنلاین مدعی شد

یکی از سرمایه دارانی که از طریق جریان انحرافی دارایی های خود را افزایش داده،درصدد خرید سهام سرمایه گذاری های برخی از کارخانجات و هتل های ایرانی در خارج از کشور برآمده است.

فرارو نوشت

ابطحی از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: در صورت به وحدت نرسیدن اصولگرایان ، حداقل 3 لیست اصولگرا درانتخابات آینده مجلس خواهیم داشت.

جوان آنلاین مدعی شد

در حالی که 31 خرداد جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تعیین شده است،اخبار بدست آمده از رایزنی ها و لابی های پنهان برخی جریان های سیاسی قابل تامل به خصوص حزب کارگزاران برای رای آوری حمید سجادی حکایت دارد.

آفتاب مدعی شد

علی مطهری نماینده تهران گفت: افرادی مانند روح ا... حسینیان که با حمایت تعصب‌آلود خود از دولت در طول سه سال گذشته، علی‌رغم فریادهای امثال بنده مبنی بر وجود انحرافات فکری در دولت مانند لیبرالیسم فرهنگی و مسئله مکتب ایران و احساس خودکفایی در شناخت اسلام و بی‌نیازی از روحانیت، موجب رشد جریان انحرافی و غرور آقای احمدی نژاد شدند و مسبب وضع امروز هستند، اینها امروز باید شرمنده باشند، ولی می‌بینیم طلبکارند و برای دیگران حکم صادر می کنند.

قدس

طرح من را دزدیدند!

فارس - محمد رضا حاتمی رایزن سابق فرهنگی ایران در امارات که طراح اصلی تأسیس دانشگاه بین المللی ایرانیان است، گفت: هدفم از طراحی این دانشگاه این بود که در امارات و برای غیرایرانیان تأسیس شود.وی افزود: طرح من را دزدیده اند و به طور غیرکارشناسانه می خواهند آن را اجرا کنند.

درخواست پیوند کلیه از یک نماینده مجلس

جهان- یکی از نمایندگان استان اصفهان که در طول هفته گذشته برای سرکشی به حوزه انتخابیه رفته بود، گفت: مردم در ملاقاتهای خود درخواستهایی چون وام، اشتغال و حتی کلیه برای پیوند می خواهند!

آسیب حضور افراد نفوذی در لباس روحانیت

مرکز خبر حوزه- آیةا... مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه آسیب کوتاه مدت حضور افراد نفوذی در لباس روحانیت، لطمه به آبروی روحانیت است، گفت: آسیب بلند مدت حضور این افراد که اگر وارد حوزه شوند و شاید به مراتب علمی بالایی نیز برسند، این است که به دنبال تحقق هدف شومی که همان ضربه زدن به اسلام است، هستند.

طلبه سیرجانی چگونه بازداشت شد؟

فارس- یکی از همراهان طلبه سیرجانی که دو روز پیش در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) بازداشت شده، گفت: در خیمه عدالت حاج آقا جهانشاهی در ضلع شرقی حرم مطهر نشسته بودیم برخی دوستان وارد خیمه شدند و بدون اینکه خودشان را معرفی کنند و حکمی نشان بدهند گفتند آقای جهانشاهی بازداشت است.

همراه طلبه سیرجانی ادامه داد: نمی دانیم آقای جهانشاهی کجاست؛ امیدواریم دلسوزان انقلاب اسلامی به کمک او بشتابند.

تأسیس سفارت تل آویو در نزدیکی مرز ایران

تابناک- «پینهاس آویوی» معاون مدیرکل اروپای مرکزی و اوراسیای رژیم صهیونیستی اعلام کرد در سفر اخیر خود به عشق آباد، موضوع انتخاب ساختمانی برای سفارت تل آویو در ترکمنستان را مورد بررسی قرار داده و شهردار عشق آباد، چند ساختمان را برای انتخاب به عنوان محل و مقر سفارت اسرائیل پیشنهاد کرده است.

هشدار مصری ها به فرح دیبا

جهان- پیش از انقلاب مصر، این کشور همه ساله در روز 5 مرداد ماه میزبان رسمی خانواده پهلوی بوده و با در اختیار قراردادن کاخ، محافظ و تشریفات رسمی و دولتی، امکان بهره برداری تبلیغاتی و سیاسی را به بازمانده های فراری خانواده پهلوی می داد، اما دولت جدید مصر با برگزاری این مراسم تبلیغاتی بشدت مخالفت کرده و به خانواده شاه معدوم بویژه همسرش فرح دیبا، هشدار داده است.

«جدایی نادر از سیمین» در کاخ الیزه

ایسنا- شبکه« Europe1 » همزمان با اکران عمومی جدیدترین ساخته اصغر فرهادی در فرانسه اعلام کرد؛ دفتر ریاست جمهوری «نیکلا سارکوزی» از توزیع کننده فیلم «جدایی نادر از سیمین» خواسته است تا یک نسخه از فیلم جدید «اصغر فرهادی» را به طور ویژه در اختیارش قرار بدهد.

رئیس جمهور فرانسه قصد دارد این فیلم را به همراه همسرش «کارلا برونی» به طور اختصاصی در سالن نمایشهای کاخ «الیزه» تماشا کند.

آقا تهرانی: حاضرم به بوش هم درس اخلاق بدهم

فارس: حجة الاسلام آقاتهرانی اخلاق را گمشده عصر حاضر دانست و گفت: حتی اگر بوش هم از من دعوت کند که به او درس اخلاق دهم می روم؛ امروز مشکل جوانان ما این است که از اخلاق چیزی نمی دانند و اگر بدانند عمرشان هدر نمی رود.

بازگشت بزرگان نفتی به نفت

جهان نیوز- شنیده می شود این روزها علی آبادی به شدت در تلاش است تا مدیران با سابقه نفتی را که طی این سالها به دلایل مختلف از نفت خارج شده اند را به بدنه این وزارتخانه باز گرداند.

وطن امروز

ارتباط بهائیان با بنیاد « سوروس»

اسنادی موید ارتباط تشکیلات بهائیت ایران با موسسه براندازی نرم «جورج سوروس» پدر انقلاب‌های مخملین و رنگین کشف شد. در پی ضربه اخیر به دانشگاه غیر‌قانونی علمی آزاد بهائیان ایران و بازرسی اماکن آنان، اسنادی موید ارتباط تشکیلات بهائیت ایران با موسسه براندازی نرم «جورج سوروس» پدر انقلاب‌های مخملین و رنگین کشف شده است. در یکی از این مدارک مکشوفه، نامه‌ای از دفتر امور اداری مرکز جهانی بهائیت «بیت‌العدل» خطاب به یکی از عوامل بهائی مقیم آمریکا به دست آمده است که حاکی از برگزاری یک دوره آموزش 12 واحدی موسسه «جورج سوروس» با پوشش به اصطلاح «تحصیلات مکاتبه‌ای بین‌المللی» در کشور ثالث، با حمایت مالی توسط کالج معلمان این موسسه است. در این نامه از عامل بهائی مقیم آمریکا خواسته شده ضمن همکاری با این موسسه، جزئیات برنامه آموزشی موسسه «جورج سوروس» اخذ و به اطلاع دیگر اعضای دانشگاه غیر‌قانونی علمی آزاد بهائیت رسانده شود.

تأسیس سفارت رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز ایران

معاون مدیرکل اروپای مرکزی و اوراسیای وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد در سفر اخیر خود به عشق‌آباد، موضوع انتخاب ساختمانی برای سفارت اسرائیل در ترکمنستان را مورد بررسی قرار داده است. به گزارش فارس، «پینهاس آویوی»، معاون مدیر کل اروپای مرکزی و اوراسیای وزارت خارجه رژیم صهیونیستی که در راس یک هیات سیاسی در روزهای 12 تا 15‌ماه ژوئن سال جاری میلادی به عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان سفر کرده بود، پس از بازگشت از این سفر، در گفت‌وگو با پایگاه خبری IzRus ضمن اعلام این مطلب گفت: «اسرائیلی‌ها انتخاب ساختمان مناسب برای افتتاح سفارت در عشق‌آباد، پایتخت کشور ترکمنستان را در جریان این سفر بررسی کرده‌اند». وی افزود: «در جریان سفر به ترکمنستان مسائل مربوط به چگونگی افتتاح سفارت در عشق‌آباد را بررسی کردیم و آقای «شاه محمد دوردیلی‌اف‌»، شهردار عشق‌آباد که پیش‌تر وزیر مسکن ترکمنستان نیز بوده است، چند ساختمان را در عشق‌آباد برای انتخاب به عنوان محل و مقر سفارت اسرائیل پیشنهاد کرد». کارشناسان از قصد رژیم صهیونیستی برای نفوذ در کشورهای مسلمان‌نشین از طریق بازگرداندن یهودیان به آسیای مرکزی، به منظور تامین منافع مورد نظر مقامات تل‌آویو خبر می‌دهند. البته دولت ترکمنستان، تاکنون با گشایش سفارت رژیم صهیونیستی در عشق‌آباد موافقت نکرده است. تحلیلگران معتقدند: یکی از دلایل اصلی عدم موافقت دولت ترکمنستان، بویژه شخص رئیس‌جمهور این کشور با افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در عشق‌آباد، مجاورت با جمهوری اسلامی ایران و داشتن روابط حسنه با تهران است. به اعتقاد این تحلیلگران، در صورت افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در ترکمنستان، با توجه به سیاست‌های ماجراجویانه مقامات تل‌آویو، به احتمال زیاد، مناسبات حسنه تهران‌- عشق‌آباد (که ارزش مبادلات اقتصادی‌شان در سال گذشته میلادی بیش از 3 میلیارد دلار بود) را دچار چالش خواهد کرد و همین امر سبب شده که دولتمردان ترکمنستان تاکنون از تن دادن به خواست رهبران رژیم صهیونیستی خودداری کنند.

سخنان مضحک تحلیلگر کویتی بر ضد ایران

عبدالله نفیسی، کارشناس و تحلیلگر شبکه العربیه، وابسته به رژیم آل‌سعود در اظهاراتی مضحک دست به اتهام زنی به ایران زد. به گزارش جهان، نفیسی که خود را کارشناس امور ایران و عراق می‌داند، در این سخنان بی‌پایه و اساس می‌گوید: کشورهای حاشیه خلیج‌[فارس] با خطری جدی از سوی ایران مواجه هستند و آنچه درباره بزرگنمایی این خطرات گفته می‌شود، صحت ندارد! وی همچنین اظهار داشت که عراقی‌های فارس‌تبار با خود بزرگ‌بینی تحقیرآمیزی به عرب‌ها و خلیجی‌ها می‌نگرند! وی منظور خود را از عراقی‌های فارس‌تبار توضیح نداد. این کارشناس کویتی در مصاحبه با العربیه در ادعایی بی‌شرمانه، ضمن متهم کردن ایران به تبانی با رژیم آمریکا، جمهوری‌اسلامی ایران را متهم کرد که بر اساس نظریه «ام‌القرا»ی خود در صدد خلع این صفت از مکه مکرمه و اعطای آن به شهر قم است! این کارشناس کویتی افزود: نگرش خودبزرگ‌بین و عرب‌ستیزانه در میان ملت ایران بویژه فارس‌ها در حال گسترش است، زیرا ایران خود را از لحاظ «فرهنگی و روحی» با محیط خلیجی خود غریبه احساس می‌کند و در نتیجه خود را در عزلت می‌یابد.

ارتباط طلبه سیرجانی با جریان فتنه؟!!

دادستان ویژه روحانیت کشور، 19 روز پیش طلبه سیرجانی را به ارتباط با جریان فتنه متهم کرده بود.

وبلاگ «سولدوز» در تاریخ 10 خرداد‌ماه متنی از سخنرانی حجت‌الاسلام سلیمی، دادستان ویژه روحانیت کشور در بناب را منتشر کرد که اکنون با توجه به بازداشت مجدد طلبه سیرجانی، بازخوانی سخنان 19 روز پیش دادستان ویژه روحانیت کشور، جالب توجه است. به دنبال برگزاری سخنرانی سلیمی، دادستان کل روحانیت کشور و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ در مسجد حوزه علمیه بناب، سلیمی در جواب سوال چند تن از طلاب درباره موضوع طلبه سیرجانی، اقدام این طلبه را مغایر با قانون و خلاف شأن روحانیت ابراز و بیان کرد: «اینکه کسی از سیرجان تا تهران پیاده بیاید آسمان به زمین نمی‌آید اما وقتی این پیاده‌روی همراه باشد با اینکه در هر شب در هر شهری سازماندهی شود، جمعیت جمع شود، سخنرانی بکنیم و بگوییم آقا فلان جا چی شده، فلان جا چی کار کردن، بعد هم بلافاصله چند تا عکس ازش گرفتیم دادیم به سایت‌ها این چه مفهومی خواهد داشت». وی با بیان اینکه مملکت قانون دارد، رهبر دارد و نظام دارد، اقدام این طلبه را مغایر با مصلحت نظام دانست و اقدام او را در جهت منافع بیگانگان و دشمنان دانست

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات