صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱  ، 
کد خبر : ۲۲۱۳۸۶

پیام امام خامنه ای به همایش مبارزه جهانی با تروریسم


 بصیرت:تروریسم پدیده‌ای تازه و محصول دوران‌های اخیر نیست؛ ولی پیدایش سلاح‌های هولناک و آسان شدن کشتارهای جمعی و فاجعه‌بار، این پدیده‌ زشت را صدها برابر مهیب‌تر و خطرناک‌تر کرده است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی تاکید کردند: رژیم ایالات متحده امریکا ‌در چند دهه اخیر، سیاهه بالابلندی از رفتارهای تروریستی و نیز پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از تروریست‌های سازمان یافته در کشورهای این منطقه، پدید آورده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز به‌کار همایش مبارزه جهانی با تروریسم، با اشاره به سابقه قدرت‌های سلطه‌گر در اقدامات تروریستی و حمایت از رژیم تروریستی صهیونیست و سیاهه بلند بالای آنها در پشتیبانی مالی و تبلیغاتی از تروریست‌های سازمان یافته و در عین حال ادعای مبارزه با تروریسم، تأکید کردند: یکی از کارهای اساسی نشست کنونی، تعریف روشن و دقیق از تروریسم است و جمهوری اسلامی ایران مبارزه با این پدیده شیطانی را تکلیفی تخلّف‌ناپذیر برای خود می‌داند و تلاش در راه این مبارزه بزرگ را با قدرت ادامه خواهد داد.
متن پیام مقام معظّم رهبری به همایش مبارزه جهانی با تروریسم، به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
میهمانان گرامی، حضار محترم! از شما که برای بررسی یکی از پدیده‌های مصیبت‌بار کنونی بشر یعنی تروریسم گرد آمده‌اید تشکر می‌کنم و به شما خوشامد می‌گویم. این بررسی‌ها که بی‌شک باید ادامه یافته و به عزمی آگاهانه و تلاشی صادقانه در جامعه‌‌ جهانی منتهی شود، خواهد توانست گامی اساسی در مهار تروریسم و نجات بشر از این پدیده‌ دردناک باشد ان‌شاءالله. ما با اعتماد به هدایت و کمک الهی، امیدوارانه این کار را پی می‌گیریم و با همراهی همه‌ دلسوزان صادق و احساس‌کنندگان مسئولیت به پیش خواهیم رفت.
تروریسم پدیده‌ای تازه و محصول دوران‌های اخیر نیست؛ ولی پیدایش سلاح‌های هولناک و آسان شدن کشتارهای جمعی و فاجعه‌بار، این پدیده‌ زشت را صدها برابر مهیب‌تر و خطرناک‌تر کرده است.
نکته مهم و تکان‌دهنده دیگر، محاسبات شیطانی قدرت‌های مسلّطی است که بهره‌برداری از تروریسم را به‌مثابه ‌ابزاری برای رسیدن به هدف‌های نامشروع، وارد چرخه‌ سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود کرده‌اند.حافظه‌ تاریخی ملت‌های منطقه ما هرگز فراموش نخواهد کرد که دولت‌های استعمارگر چگونه برای غصب فلسطین و فراری دادن ملت مظلوم آن از خانه و کاشانه‌ خود، گروه‌های تروریستی جرّاری مانند آژانس بین‌المللی صهیونیزم و بیش از ده گروه مشابه دیگر را سازماندهی کردند و فاجعه دیریاسین و نظائر آن را پدید آوردند.
رژیم صهیونیستی از آغاز پیدایش خود تا امروز نیز علناً به رفتارهای تروریستی در درون و بیرون فلسطین ادامه داده و بیشرمانه آنها را اعلام هم کرده است. سردمداران قبلی و کنونی رژیم صهیونیستی، آشکارا به تاریخ تروریستی خود و حتی در مواردی به شرکت خود در عملیات ترور، افتخار می‌کنند.
نمونه دیگر، رژیم ایالات متحده امریکاست که در چند دهه اخیر، سیاهه بالابلندی از رفتارهای تروریستی و نیز پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از تروریست‌های سازمان‌یافته در کشورهای این منطقه، پدید آورده است. حملات مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین به خانوارهای بی‌دفاع در روستاها و مناطق محروم در افغانستان و پاکستان که بارها جشن عروسی آنها را به عزا مبدّل کرده است، جنایات بلک‌واتر در عراق و کشتار شهروندان و نخبگان عراقی، کمک به گروه‌های بمب‌گذار در ایران و عراق و پاکستان، ترور دانشمندان هسته‌ای در ایران با همکاری موساد، سرنگون کردن هواپیمای مسافری ایران در خلیج فارس و کشتن حدود سیصد کودک و مرد و زن مسافر ... گوشه‌هایی از این سیاهه‌ ننگین و فراموش‌نشدنی است.
امریکا و انگلیس و برخی دولت‌های غربی دیگر، با پرونده سیاه و محکوم کننده خود در رفتارهای تروریستی، داعیه مبارزه با تروریسم را نیز به ادعاهای گزاف خود افزوده‌اند. تروریست‌هایی که در دهه 1360 هزاران نفر را بی‌رحمانه به خاک و خون کشیدند و از جمله در یک حادثه 72 نفر از نخبگان علمی و سیاسی و مسئولان بلند‌پایه‌ کشور، و در حادثه‌‌ای دیگر، رئیس جمهور و نخست‌وزیر کشورمان را به شهادت رساندند، اکنون در حمایت دولت‌ها و دولتمردان اروپایی و زیر حمایت آنان زندگی می‌کنند. با چنین رفتارهایی، ادعای مبارزه با تروریسم، بسی وقاحت‌آمیز است.
امریکا و دولت‌های اروپایی دنباله‌رو آن، در همین حال، گرو‌ه‌های مبارز فلسطینی را که به مبارزه‌ای مظلومانه برای نجات سرزمین خود مشغولند، تروریست می‌نامند. این تعریف اغواگر از تروریسم، یکی از پایه‌های اصلی مشکل تروریسم در جهان کنونی است.
در نظر سردمداران نظام سلطه، تروریسم عبارت است از هر آنچه منافع نامشروع آنان را تهدید کند. آنان مبارزانی را که از حق مشروع خود در مقابله با اشغالگر و مداخله‌گر استفاده می‌کنند، تروریست می‌دانند ولی هسته‌های خبیث و مزدور خود را که بلای جان و امنیت مردم بی‌گناه‌اند، تروریست نمی‌شناسند.
یکی از کارهای اساسی نشست کنونی شما می‌تواند تعریف روشن و دقیق از تروریسم باشد.ما با تکیه بر تعالیم اسلام که کرامت انسانی یکی از سرلوحه‌های آن است و کشتن یک انسان بی‌گناه در آن به مثابه قتل همه انسان‌ها به شمار می‌رود، و به عنوان ملتی که در سه دهه گذشته متحمل خسارت‌های سنگین از تروریسم خشن شده است، مبارزه با این پدیده شیطانی را تکلیفی تخلف‌ناپذیر برای خود می‌دانیم و تلاش در راه این مبارزه بزرگ را با قدرت ادامه خواهیم داد بحول الله و قوته.
والسلام علیکم و علی عبادالله العالمین
سیدعلی خامنه‌ای
3/تیرماه/1390

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات