تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۵  ، 
کد خبر : ۲۲۲۲۸۱

اظهارات بهزاد نبوی و اصغرزاده در دانشگاه امیرکبیر


بخش خبری: حرکتی که در عراق آغاز شده به نتیجه نخواهد رسید و به نظر من ایران نباید بر روی این حرکت صحه بگذارد.
این مطلب را آقای بهزاد نبوی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد.
وی که به همراه آقای ابراهیم اصغرزاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در یک جلسه تحلیل سیاسی پیرامون مسایل مربوط به نظم نوین جهانی پس از تحولات اخیر خاورمیانه شرکت کرده بود در تبیین این مطلب گفت: در جنگ جهانی دوم که شمال ایران را دمکراتها گرفتند روسها اطراف تبریز بودند ما فرقه دمکرات را محکوم کردیم که چرا وقتی کشور در حال اشغال بود رفتی در تبریز فرقه دمکرات تشکیل دادی.
وی افزود: ما هر حرکت تجزیه‌طلبانه را آن موقع محکوم می‌کردیم آن وقت الان یک جریانی که خودش را انقلابی و اسلامی بداند بیاید در منطقه‌ای که آمریکایی‌ها هستند (یک ششم خاک عراق در اشغال آمریکاست) یک تف روی سرباز آمریکایی نیندازد، سربازان کثیف بعثی را بکشد؟! و آمریکایی که کشورش را اشغال کرده است را هیچ کاری با آن ندارد و از او درخواست کمک کند!!
آقای بهزاد نبوی گفت: به عقیده من این حرکت را نباید ایران صحه بگذارد نه اینکه من بگویم اینها همه آمریکایی و یا انگلیسی‌اند، باید آنها را هدایت کرد، ‌حرکت خودبه‌خودی را نباید دنبالش برویم.
وی افزود: باید به آنها بگوئیم ـ آخر این سناریو یعنی سقوط حکومت عراق به هر حال یک خاکریز سوراخ سوراخی است که در مقابل این تهاجم آمریکا این هم (رژیم بعث) فرو بریزد ـ، اگر الان می‌بینیم بوی کباب می‌آید کباب نیست خر داغ می‌کنند.
آقای بهزاد نبوی گفت: ممکن است حسن نقیب یک دولت ائتلافی تشکیل دهد و یک وزیر اوقاف هم از گروههای معارض اسلامی بگذارد، این مثل قوام‌السلطنه در دوران اشغال است.
وی افزود: چیزی پیشتر از این گیر شما «معارضین» نمی‌آید آمریکا باید خیلی ضعیف باشد که بگذارد با 700 هزار قشون و با این همه سرمایه‌گذاریها و با این تشتتی که در میان این 17 گروه معارض هست کاری صورت گیرد. اینها نمی‌توانند حرف آخر را بزنند و کسی را ندارند که از این آب گل‌آلود ماهی بگیرد.
آقای نبوی با ذکر یک مثال گفت: یکی از دوستان می‌گفت مثل این است که آمریکا آمده یک تور بزرگ انداخته 100 هزار ماهی گرفته است. آن وقت یک عده که توی آن تور هستند خود قلاب انداخته‌اند و فکر می‌کنند دارند ماهی می‌گیرند!!
وی در پایان این بخش از سخنان خود گفت: این استنباط من است که اینها به نتیجه نخواهند رسید البته آرزو می‌کنم تحلیلم غلط باشد و در عراق حکومت اسلامی تشکیل شود.
شایان ذکر است آقای بهزاد نبوی طی تحلیلی که چندی پیش (6/12/69) پیرامون جنگ خلیج‌فارس در دانشگاه تهران ارائه داده بود تصریح کرده بود: «این جنگ، جنگ نفت و یا جنگ کفر با کفر نیست بلکه جنگ کفر با یک کشور مسلمان است»
آقای بهزاد نبوی در بخش دیگری از سخنان خود از نظم نوین جهانی که از سوی آمریکا مطرح می‌شود به عنوان حاکمیت مطلق آمریکا بر کل جهان یاد کرد و گفت: در فاصله جنگ جهانی اول و دوم تحولاتی در دنیا رخ داد که در نتیجه آن دنیا به دو اردوگاه شرق و غرب تقسیم گردید که این دوقطبی بودن مانع از تسلط یک قطب بر جهان می‌‌گردید.
وی افزود: با فروپاشی قدرت شوروی آمریکا به عنوان تنها قدرت برتر سعی دارد بر همه کشورها مسلط شود.
وی با اشاره به این که کشورهای اروپایی در حمایت از آمریکا در جریان بحران خلیج‌فارس مرتکب اشتباه محاسبه شده‌اند گفت: کشورهای اروپایی مانند فرانسه که تمایلی به پیروزی آمریکا نداشتند ولی با قرار گرفتن در کنار آمریکا سعی نمودند در این پیروزی شریک شوند.
وی با اشاره به اظهارات اخیر بوش رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر داشتن روابط سیاسی با جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا به منظور تسلط بر جهان سعی می‌کند همه کشورهای دنیا را براساس منافع خود به وحدت دعوت کند و اظهارات اخیر بوش درخصوص تمایل به برقراری روابط سیاسی با جمهوری اسلامی ایران با توجه به موضع ایران در قبال بحران خلیج‌فارس در همین راستا بوده است.
آقای نبوی در پاسخ به سؤالی پیرامون برقراری روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه مانند اردن و عربستان سعودی اظهار داشت: من برقراری روابط با اردن را مثبت تلقی می‌کنم، زیرا در آن کشور حرکتهای اسلامی گسترش یافته و در پارلمان آن نیز نمایندگان احزاب اسلامی زیادتر شده است، از طرف دیگر ملک‌حسین اخیرا مواضع ضدآمریکایی و ضداسرائیلی اتخاذ کرده است.
وی افزود: برقراری روابط با کشورهایی نظیر مصر و عربستان سعودی را در راستای نزدیک شدن به اتحاد امنیت منطقه (2 + 6) ارزیابی می‌کنم که این مسئله با هدف برقراری ارتباط سیاسی با اردن همخوانی ندارد.
وی گفت: برقراری روابط با کشورهای عربستان سعودی و مصر را مناسب نمی‌دانم و آن را نوعی پاداش دادن به جنایتهای آنان تلقی می‌کنم.
در این جلسه همچنین آقای محمدابراهیم اصغرزاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی ضمن تشریح نظم جهانی در قبل و بعد از دو جنگ جهانی اظهار داشت: با پایان یافتن جنگ سرد و فروپاشی قدرت شوروی آمریکا دکترین دهکده جهانی را مطرح می‌کند که در آن تقسیم کار و مسئولیت‌پذیری کشورها مورد توجه قرار می‌‌‌گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدگاه مسئولین اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط مبادلات تجاری با کشورهای جهان گفت: در زمینه خریدهایی که از خارج صورت می‌‌گیرد اخیرا آقای عادلی رئیس کل بانک مرکزی دنیا را به استخری شبیه کرد، که ما ناگزیر هستیم نیازهای خود را از آن تامین کنیم و این استخر در اختیار کشورهای غربی است.
وی با اشاره به سفر خود به کشور چین اظهار داشت: من (اصغرزاده) اخیرا از سفری که به عنوان رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و چین به آن کشور سفر کرده بودم چینی‌ها از عدم مبادلات تجاری ما با آن کشور «گله» می‌کردند و اظهار می‌داشتند: جمهوری اسلامی ایران در زمان جنگ که ما (چینی‌ها) به آن موشک اسکاد می‌دادیم روابط تجاری خوبی با ما داشت ولی اکنون کالاهای مورد نیاز خود را از کشورهای اروپایی تامین می‌کند.
وی همچنین گفت: چنانکه این مطالب در مطبوعات منعکس گردد تکذیب خواهد کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با قیام اسلامی مردم عراق گفت: این قیام خودجوش است و جمهوری اسلامی ایران سهمی در آن ندارد.
وی افزود: اگر این قیام که همه مردم عراق اعم از شیعه و سنی در آن مشارکت دارند سرکوب شود برای جمهوری اسلامی ایران ناخوشایند خواهد بود.
آقای اصغرزاده با اشاره به طرح امنیت آمریکا در منطقه که در آن کشورهای ترکیه و سوریه نیز دخالت داده می‌شوند سفر آقای حبیبی معاون اول رئیس‌جمهور به این دو کشور را در چنین شرایطی نامناسب یاد کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات