تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۲۲۸۰۸
آیت‌الله موسوی اردبیلی:

‌انقلاب اسلامی، الگویی از سایر انقلابات نیست یک انقلاب منحصر به فرد است


*چه آفاتی انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند و روش‌های مبارزه با این آفات چیست؟
**بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم: آفاتی که این انقلاب را تهدید می‌کند خیلی زیادند ولی بطور اصولی و کلی یکی از آن آفات دشمنی‌ها و قدرتهای خارجی است می‌دانید در دنیا قدرت خارجی قدرت معینی دارند و اینها هر روز تلاش می‌کنند و می‌خواهند به قلمرو قدرت خود بیفزایند، و اینها گاهی اوقات می‌خواهند از دست همدیگر بگیرند و گاهی هم نیز می‌خواهند با همدیگر توافق کنند تا قلمرو قدرتشان را افزایش دهند ولی انقلاب ما اسلامی است برعکس اینها است یعنی خودش از نظر ماهیت فرصت‌طلب و قدرت‌طلب نیست و ابرقدرت باصطلاح امروزه نیست و همچنین انقلاب اسلامی به ابر قدرت فرصت‌طلب هم میدان نمی‌دهد. و این تضاد روشن و واضع با ابرقدرتها و غربیها است و آنها به همان نسبتی که قدرت نظامی، سیاسی، اقتصادی دارند، برای خودشان میدان میخواهند این (انقلاب اسلامی) هم نه تنها به آنها میدان نمی‌دهد بلکه میدان را از دست آنها می‌گیرد و هیچگونه اجازه‌ی دخالت و نظارت به آنها نمی‌دهند.
مسئله دیگر که خیلی جالب است این است که این قدرتها و محورهای جهانی یک قدرت امپریالیستی هستند علیه محرومین و مستضعفان قیام میکنند، اگر مظلومی نباشد ظالمی نخواهد بود اگر مستضعفی نباشد مستکبری وجود نخواهد داشت پیامی که این انقلاب دارد درست در جهت این انقلاب و برعکس جهت قدرتها و محورهای امپریالیزمی است و وقتی برخلاف جهت محورهای شیطانی شد در نتیجه محرومین و مستضعفین را هدایت و حمایت خواهد کرد و انقلابمان الگوئی از سایر انقلابات نیست بلکه یک چیز منحصر بفرد است چون این مردم با یک ایمان قوی و اعتماد به نفس و وحدت و فداکاری قیام کردند و این انقلاب را به پیروزی رساندند. در انقلابات دیگر این روش بکار نرفته است. و اگر هم بوده خیلی کم بوده است. منتهی در آنها وقتی انقلاب می‌کنند. ابتداء یک آدم انقلابی مترقی هستند و یک مقداری که پیش میروند یک موفقیتها بدست می‌آورند که ناگهان در وسط راه متوقف می‌شوند و میبرند و بطور کلی فراموش می‌کنند که چه بودند و چه قصدی داشتند ولی عامل موفقیت ما ایمان و اعتماد به نفس بوده و هر چیزی که کوچکترین خدشه یا ضربه به این امور وارد سازد آنرا آفت و بلا برای انقلاب و رژیم جمهوری اسلامی می‌دانیم و جهاد مبارزه با آنرا لازم میدانیم ما روستا داریم باید به مسائل روستا رسیدگی کنیم، خدمات داریم باید به مسائل خدمات رسیدگی کنیم، سیاست داریم به آن مسائل رسیدگی کنیم، صنعت داریم باید مسایل مربوط به آن رسیدگی شود همینطور تا آخر و ملت، با اعتقاد به اسلام و قرآن و پیروی از امام امت در صف همبستگی قرار گرفتند و به این امور رسیدگی می‌کنند، و امت حزب‌الله همیشه در صحنه هستند و با تکیه به الله و حمایت معنوی پروردگار انقلاب را به پیروزی رسانده و به این انقلاب و امور مربوط به این کشور تداوم بخشیدند. و حاکمیت الله را در منطقه حفظ و با حمایت و عنایت پروردگار میتوانیم این انقلاب و حاکمیت الله را صادر نمائیم.
مسئله‌ای که باعث بروز آفت در انقلاب می‌شود ناآشنائی‌ها به حد و مرزها می‌باشد، و این کار نیز زیاد اتفاق افتاده و این است که بعضی از مسئولین در کار یکدیگر دخالت می‌کنند، مثلا استاندار در کار دادستان و دادستان در کار فرماندار دخالت می‌کند مثلا دادستانی یکی از شهرستانها آمده بود از قدرت خودش استفاده کرده بود و در شهر نفت توزیع می‌کرد به او گفتیم این کار در صلاحیت شما نیست چرا در کار فرماندار یا استاندار دخالت می‌کنی و چرا بدون ضابطه نفت توزیع کردید او در جواب گفت چون کسی نبود به این امور رسیدگی کند، در نتیجه او این کار را کرده است و از این‌گونه ناآشنائی‌ها زیاد داریم مثلا یک فرماندار میرود یک قاضی را تحت سئوال قرار می‌دهد. و یا یک استاندار کار یک دادستان را انجام میدهد و یا دادستان در کار استاندار و فرماندار دخالت می‌کند و این‌ها هنوز وظایف و حد مرز خودشان را نمی‌دانند که مثلا استاندار رابطه‌اش با قوه قضائیه چگونه است و تلاش می‌کنیم که اینگونه نواقص را از میان برداریم و هرکس کار خودش را انجام میدهد تا اینگونه آفات دامنگیر ما نشود.
مهمترین دستاورد انقلاب قوانین اسلامی در مملکت است
*در رابطه با استقلال ملی و قطع وابستگی اقتصادی چه دستاوردهائی نصیب انقلاب شده است؟
**روزی نیست که انقلاب برای ما دستاوردی نداشته باشد. ببینید یک اسلام را ما چهار قرن زنده نگه داشتیم و الآن هم نیز قوانین اسلامی را پیاده می‌کنیم.
و کلیه احکامی که صادر میشود همگی اسلامی میباشد. مردمی که می‌خواهند و امام هم نیز اصرار می‌کند که قوانین اسلامی جاری را جایگزین قوانین سابق بکنیم. و مهمترین دست‌آورد انقلاب به نظر من قوانین اسلامی در مملکت است یعنی چیزی را که در طول قرنها در خواب هم نمی‌دیدیم حالا دارد تحقق پیدا می‌کند. رفتن شاه و بهم خوردن نظام طاغوتی خودش یک مسئله‌ای است. استقرار حکومت جمهوری آنهم نه به صورت جمهوری شرقی و نه بصورت جمهوری غربی بلکه جمهوری اسلامی است که بافت‌های متناسب به خود دارد، حرکتهائی است که در عرض چهار سال کردیم چند وقت پیش نمایندگان یکی از کشورها که به ایران آمده بود در دیداری با من عنوان کرد کاری را که شما در عرض این سه سال در این مملکت کردید و کشور را سروسامان دادید ما نمی‌توانستیم این کار را در عرض ده سال هم انجام بدهیم. یا شما مجلس شورای اسلامی را با مجلس ده سال قبل را مقایسه کنید. شما نگاه کنید به دولت و این دولت را با دولت سابق و آن رژیم مقایسه کنید. که آن دولت‌ها برای چی کار می‌کردند. و این دولت برای کی کار می‌کند. چرا راه دور برویم نگاه به این روشنی به این ارتش و آن را با ارتش شاه مقایسه کنید و ببینید اکنون رزمندگان ما چگونه فداکاری می‌کنند.
و الآن ما ارتش مردمی داریم. و ما به هر گوشه‌ای نگاه کنیم یک دستاورد انقلاب است.
حمایت مردم از رهبر و آگاهی رهبر در هدایت مردم کارها را پیش می‌برد.
*نقش رهبریت و مردم در تداوم انقلاب اسلامی ایران را چگونه می‌بینید؟
**نقش هر دو را اگر دیگران در کتابها و تبلیغات خوانده‌اند و یا شنیده‌اند، مردم ما از نزدیک لمس کردند، هنوز هم داریم لمس می‌کنیم گاهی اوقات می‌بینیم پیام‌هائی که امام می‌دهد و اگر این پیام ها را نمی‌داد، چه انحرافاتی در جامعه ما به وجود می‌آمد و همچنین مقابله‌هائی در جامعه می‌شود مثل برف زمستانی که تا قبل از رسیدن بهار آب میشود و از بین می‌رود چه کسی فکر می‌کرد که فرهنگ غربی و غلط شاهنشاهی به این زودیها از جامعه ما رخت بربندد و از بین برود چه کسی فکر می‌کرد لیبرال‌ها به این زودی میدان را ترک کنند. چه کسی فکر می‌کرد که مستضعفین به این زودی با افکار جهان‌بینی و روشن وارد میدان شوند. و در صحنه باشند. و این همه آثاری که سازنده از آنها به وجود بیاید -نقش رهبری چیزی نیست که همراه مردم نباشد. و کسی را نمی‌توان به زور رهبر یک کشور کرد تا مردم آن شخص را نخواهند آن شخص نمی‌تواند رهبر شود. پس این مردم هستند که رهبر خودشان را انتخاب می‌کنند. فردی در میان مردم با لیاقت و کاردانی خودش شروع می‌کند مردم هم نیز از او حمایت می‌کنند مقاومت او و روح انقلابیش مردم را به پیش میبرد. مردم ارزش او را درک می‌کنند و دور او جمع میشوند از او حمایت می‌کنند. او مرتب با هوشیاری خودش مردم را از انحرافات خبردار می‌کند خلاصه حمایت مردم پشت رهبر و آگاهی رهبر در هدایت مردم کار را پیش میبرد و نیز عملا هدایت و کارهای او را دیدیم و لمس کردیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات