تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۲۲۸۴۵

سخنرانی دکتر رجایی خراسانی در شورای امنیت درباره جنایات صهیونیستها در الخلیل و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران


دکتر سعید رجایی خراسانی نماینده ایران در سازمان ملل متحد بمناسبت جنایت وحشیانه صهیونیستها در الخلیل سخنان پرشوری در شورای امنیت ایراد کرده که در آن اشارتی به عوامل و ریشه‌های جنایات صهیونیستها داشته است. این سخنرانی در دهم مرداد ماه 62 ایراد شده که قسمتهایی از آن را در زیر می‌آوریم.
دکتر رجایی پس از ذکر مقدمه‌های سخنان خود را چنین ادامه می‌دهد.
زمانی بود که آنهائیکه قرارداد صلح با دشمن صهیونیستی امضا کردند تنها خدا را عبادت می‌کردند و از کسی غیر از خدا نمی‌ترسیدند و تنها از خدا یاری می‌طلبیدند.
در آن روزها آنها آقا بودند. لیکن بموازات فراموش کردن برکت آن دعاها، آنها هر کس غیر از خدا را اطاعت کردند و تسلیم ماده‌پرستی آمریکا و یا شوروی شدند آنها با تبختر از نتایج تحقیرآمیز قرارداد کمپ دیوید لذت بردند. آنها دیگر درد دهشتناک و فزاینده دمل چرکین صهیونیسم را که در قلب فلسطین عزیز بوجود آمده، احساس نمی‌کنند.
این شاه حسین اردنی که اکنون در آرزوی یک قرارداد صلح با رژیم صهیونیستی است زمانی به اجداد هاشمی‌اش مباهی بود. این ملوک سعودی که الان مفتخر به تقلید از شاه جانی ایران مطیع بی‌قید و شرط آمریکا و عناصر صهیونیست هستند و ملحدانه مسلمانان را از انجام حج ممانعت می‌کنند، زمانی که از تظاهر به خدا به خانه خدا مفتخر بودند. و آنهائیکه با شدت وحدت تمام در انتظار یک ایالت بی‌دفاع و رام شده فلسطین در نوار غربی هستند تا دولت فلسطینی آقای ریگان نامیده شود زمانی شهروندان محترم همان ارض مقدس بودند. بارکنا حوله. آنها و بسیاری از رهبران مسلمان در سراسر جهان کاملاً‌ این آیه را فراموش کرده‌اند که:
سبحان الذی اسری بعبده لیلا من المسجد الحرام الی المسجد الاقصی الذی بارکنا حوله لنریه من آیاتنا انه هوا سمیع البصیر
سوره 7 آیه 1
پاک و منزه است خدائی که (در مبارک) شبی بنده خود (محمد ص) را از مسجد حرام (مکه معظمه)‌به مسجد الاقصائیکه پیرامونش را مبارک و پرنعمت ساخت سیر داد تا آیات خود را باو بنماید که خداوند بحقیقت شنوا و بیناست)
آنها باندازه‌ای از خود بیگانه و مسخ شده‌اند که حتی وقتی گروهی خسته و وازده از کمونیسم، سرمایه‌داری و غرب‌گرائی کثیف شاه می‌خواهند به وادی اسلامی خود بازگردند همگی چون گرگان آدمخوار به آنان حمله می‌کنند تا هر کس را که ندای الله اکبر سر داده است خفه کنند.
آقای رئیس
چند تفنگ بدست در دانشگاه الخلیل 3 نفر کشته و 33 نفر دیگر را زخمی کردند، سربازان صهیونیست بروی تظاهر کنندگان آتش گشودند و یک زن را کشتند. غاصبان صهیونیست هنوز هم مشغول اسکان در نوار غربی هستند. آمریکا که بدون کمک آن پایگاه صهیونیستی در خاورمیانه یک لحظه هم نمی‌تواند به حیاتش ادامه دهد، دوست نزدیک برخی از رهبران عرب است که در آرزوی قرارداد صلح با دشمن صهیونیستی روزشماری می‌کنند، در حالیکه از مردم بی‌دفاع خود سخت در هراسند.
تحت چنین شرایطی است که شورای امنیت امروز جلسه دارد، من از شما خواهش می‌کنم بما بگوئید جلسه داریم که چه بکنیم؟ چه کسانی اعضای شورای امنیت هستند؟
تشکیل جلسه شورای امنیت بعد از قتل عام صبرا و شتیلا پر جار و جنجال بود. حتی جلسه مخصوص مجمع عمومی نیز برقرار شد. حاصل آن چه بود؟ البته علاوه بر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان دیگری هم هستند که جرأت بازگو کردن حقایق را دارند و من خیلی خوشحالم که می‌بینم که دیگران نیز شورای امنیت را مورد انتقاد قرار داده و به آن کمی واقع‌گرایانه نظر می‌افکنند. این امیدوار کننده است که صداهای زیادی را که حاکی از عدم ناتوانی شورای امنیت از اجرای منشور ملل متحد است بشنویم. لیکن از ابتدای شروع به کار هرگز امید نمی‌رفت که شورای امنیت از آنچه که الان هست متفاوت یا بهتر باشد. غم‌انگیزتر اینکه گاهی اوقات قطعنامه‌های مسکن همین شورای امنیت به وسیله مشتریان رسمی‌اش آنچنان جدی تلقی می‌شود که گویی این قطعنامه‌ها سند آزادی سرزمین اشغالی است. جالب توجه است که بعضی از مواقع بررسی دقیق از جنایات صهیونیستها به طور صحیح و با هیجان برای شورای امنیت عرضه می‌شود که گویی اعضای دائم شورا هیچ کدام نه می‌توانند روزنامه بخوانند و نه سفارتخا‌نه‌ای در پایگاه صهیونیستی دارند تا آنها را از جنایاتی که صهیونیستها در الخلیل و یا لبنان مرتکب شده‌اند آگاه سازند.
من می‌خواهم برای بار دیگر خطاب به برادران مسلمان بگویم وخاطرنشان سازم که فاجعه این نیست که یک تفنگ به دست 3 نفر را در الخلیل کشت و 33 نفر را مجروح نمود، بلکه دردناک‌ترین واقعیت این است که ما چون شاکیان نجیب و مودب شکایتهای متواضعانه خود را به همان تفنگ به دست عرضه می‌داریم به همان تفنگ به دستانی که همین مجمع بین‌المللی را برای مقاصد خود ساخته تا بتواند مداوماً‌ کنترل خود را روی آن اعمال نمایند در حقیقت آنان که به جای ایمان به خدا به معبد سازمان ملل چشم دوخته‌اند مستحق چنین خفت و حتی بیشتر از آن هم هستند.
برادران این بدان معنی است که ما تماماً‌ این واقعیت را فراموش کرده‌ایم که:
شما مسلمانان نه هرگز در کار دین سستی کنید و نه از فوت غنیمت و متاع دنیا اندوهناک شوید زیرا شما فاتح و فیروزمند‌ترین مردم و بلندمرتبه‌ترین ملل دنیا هستید اگر در ایمان ثابت قدم باشید و ما فراموش کرده‌ایم که ای اهل ایمان با آن گروه از اهل کتاب و کافران که دین شما را بازیچه گرفتند دوستی مکنید و از خدا بترسید اگر او ایمان آورده‌اید.
خیلی غم‌انگیز است که رهبران مسلمان نیروی بی‌پایان ملت خود و منابع فراوانی که خداوند متعال به آنها داده است فراموش کرده نتیجتاً در مقابل ابرقدرتها و کلوپ بین‌المللی آنها (سازمان ملل) تبدیل به موجودات پست و متواضع شده‌اند.
خواهش می‌کنیم روی این کلوپ زیاد حساب نکنید این کلوپ بین‌المللی چیزی نیست و مسلماً از هیچ چیز چیزی برنمی‌آید. فلسطین تنها وقتی آزاد می‌شود که مسئله فلسطین بر اساس نظام و ارزش الهی درک شده و مورد بررسی قرار گیرد. اشغال فلسطین علت فاجعه نیست بلکه علت این فاجعه اشغال اساسیتر و جامعتر از آنست علت اشغال کلیت علتها و عقول مسلمین به وسیله ارزشهای مادی، دنیوی و غیر خدایی است مادامیکه می‌خواهند به مردم الخلیل کمک کنند و یا در آرزوی آزادی فلسطین هستند باید این راه حل را بیاد آورند. که (چرا در راه خدا جهاد نمی‌کنید در صورتیکه جمعی ناتوان از مرد و زن و کودک شما در مکه اسیر ظلم کفارند آنها دایم می‌گویند بار خدایا از این شهری که مردمش ستمکارند بیرون آر و از جانب خود برای ما بیچارگان نگهدار و یاوری فرست) «فی‌ سبیل‌الله»‌ بدین معنی است که کارها برای خدا و در را خدا صورت گیرد و نه باسم ناسیونالیسم و یا هر اسم دیگر آنهائیکه می‌خواهند با بازیهای دیپلماتیک به مردم الخلیل کمک نمایند آنهائیکه به مسئله فلسطین ذیعلاقه هستند و آنهائیکه وانمود می‌کنند که درد حاکمیت چنگال‌های صهیونیسم و امپریالیسم را احساس می‌کنند باید به یاد داشته باشد که قرآن می‌فرماید: اگر کسی به شما حمله کرد، به او به آن سان که به شما حمله کرد حمله کنید و تقوی پیشه گیرید که خداوند با متقیان است.)
در امر آماده شدن بر علیه متجاوزین صهیونیست بازیهای دیپلماتیک و مبارزه برای رد و یا قبول این عبارت یا آن عبارت کاری از پیش نمی‌برد. ما باید تمام نیروهای خود را به حرکت درآوریم. بیان قرآن در این مورد روشن است که:
شما ای مومنان در مقام مبارزه با آنها خود را مهیا کنید تا آن حد که بتوانید از آذوقه و آلات جنگی و اسباب سواری برای تهدید دشمنان خداوند و دشمنان خودتان فراهم سازید و بر قوم دیگری که شما بر دشمنی آنان مطلع نیستید و خدا با آنها آگاه است نیز مهیا باشید و آنچه در راه خدا صرف می‌کنید خدا تمام به شما عوض خواهد داد و هرگز به شما ستم نخواهد شد.)
آقای رئیس: به حرکت درآوردن تمام نیروها به این معنی است که تمام سرمایه‌هائی که در بانکهای صهیونیستی ذخیره شده و شامل مقادیر معتنابهی است که عربستان سعودی به دستور آمریکا با اضطرار تمام به دولت شما (آقای رئیس) می‌پردازد تا در مقابل سلاح‌های مرگبار را دولت شما با سخاوت تمام در اختیار صدام صهیونیسم قرار بدهد تا ما را قتل عام کند. اگر چه فرانسه تنها عضو شورای امنیت نیست که در این مسئله خود را درگیر نموده است بلکه در حقیقت همه نگهبانان کهنه‌کار صلح و امنیت بین‌المللی به تساوی متعهد به اجرای منشور شورای امنیت هستند!!
لیکن باید شما را آقای رئیس مطمئن سازم که انشاا... شورای امنیت به زودی شاهد باخت صدام و همه حامیان او خواهد بود.
وی اضافه کرد:
به عوض اینکه مسلمین خود را آماده ورود عملی به فلسطین بنمایند، حکام مسلمان اغلب به شما آقای رئیس مراجعه می‌کنند به رئیس شورای امنیتی مراجعه می‌کنند که عملاً شناسنامه جعلی برای بچه نامشروعی که با همکاری صهیونیست جهانی و امپریالیسم توطئه‌گر بین‌المللی سی و پنج سال قبل به جا گذاشته صادر کرده است. خیلی غم‌انگیز است که برادران ما قسمتی از درد با بخشی از درمان آن اشتباه گرفته‌اند. قصور و عملکرد بد شورای امنیت در این زمینه محلی از اعراب ندارد یعنی حتی اگر شورای امنیی با کارآیی انجام وظیفه می‌نمود کوچکترین مرهمی بر زخم فلسطین نمی‌توانست بگذارد. مردم مسلمان ایران از هیچ کوششی برای آزادی ارض مقدس فلسطین فروگذار نخواهند کرد. یک مشت صهیونیست جانی که در آنجا جمع شده‌اند توسط برخی از اعضای باوجدان و آگاه همین شورای امنیت به اصطبلهایشان در اروپا و آمریکا برگردانده خواهند شد. یعنی از همانجائی که آمده‌اند. ‌

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات