تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۲۴۱۸۰
موسسین تاکید کردند:

جبهه پایداری عضوی از بدنه اصولگرایان و دارای مرزبندی با گروه انحرافی است


موسسین جبهه پایداری در همایش دیروز خود به عنوان عضوی از بدنه اصولگرایان، بر پرهیز از موازی کاری با سایر تشکل‌های اصولگرا و همچنین مرزبندی با جریان فتنه، گروه انحرافی و خواص ساکت تاکید کرده و یادآور شدند: گروه انحرافی یاری کنندگان و همراهان فتنه هستند.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی روز گذشته در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور آیت‌الله مصباح‌یزدی آغاز شد.
در این مراسم علاوه بر حضور گسترده جوانان و اقشار مختلف اصولگرا، چهره‌های شاخصی همچون حجت‌الاسلام والمسلین مرتضی آقاتهرانی، کامران باقری لنکرانی، حجت‌الاسلام پناهیان، غلامعلی حداد عادل ،‌ صادق محصولی، مهدی کوچک‌زاده، غلامحسین الهام، فاطمه رهبر، حجت الاسلام حمید رسایی، علی اصغر زارعی، محمد کوثری، حجت الاسلام شجونی، وحید یامین‌پور، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، فاطمه آلیا، زهره الهیان، طیبه صفایی، حسین فدایی، مسعود ده نمکی، محمدعلی رامین، حاج منصور نورایی، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش، فاطمه جوادی رئیس سابق سازمان محیط زیست و برخی فعالان دانشجویی حضور داشتند.
آیت‌الله مصباح: وحدت باید یک محور واحد داشته باشد
آیت‌الله مصباح درباره وحدت اصولگرایان تاکید کرد: برای ایجاد وحدت باید یک محور واحد وجود داشته باشد. و در صورتی افراد متعدد و گروه‌های مختلف می‌توانند وحدت مطلوب و معقول داشته باشند که وحدت یک محور داشته باشد.
بر اساس این گزارش، آیت‌الله مصباح یزدی طی سخنانی در همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مفهوم وحدت یکی از مفاهیم کلیدی بعد از انقلاب اسلامی ایران است. این واژه به صورت فراوان در بیانات اهل بیت (ع)، داستان‌ها و اشعار تکرار شده است.
وی با طرح این سؤال که ملاک مطلوبیت وحدت کدام است و آیا فقط یک نوع وحدت داریم، گفت: اگر ابعاد وحدت را بررسی کنیم، می‌توان یک کتاب مفصل در مورد آن نوشت. وحدت به معنای تکوینی، وجودی و عرفانی را می‌توان بررسی کرد. اما وحدت عرفی وحدتی است که در رابطه با رفتار اختیاری انسان‌ها و مقدمات این رفتارها مورد توجه ما است. یعنی کسانی وحدت دارند که در رفتار همسو هستند که از اندیشه‌ها، افکار‌، خواست‌ها، تمایلات و گرایش‌ها نشأت می‌گیرد.
آیت‌الله مصباح افزود: اگر تشخیص و بینش ما با هم متفاوت باشد، طبیعتا در رفتارها نیز اثر خواهد گذاشت. همچنین اگر تمایلات و خواست‌های ما با هم متضاد باشد اختلاف‌ها ظهور پیدا خواهد کرد. بنابراین منظور از وحدت این است که انسان‌ها بتوانند هدف مطلوب و واحدی را در نظر گرفته و امکانات و توان خود را به سمت آن هدف سوق دهند، تا به نتیجه مطلوب برسند.
وی گفت: وحدت ارزش مطلق نیست بلکه ابزاری است برای پیشرفت بهتر.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با یادآوری داستان شکستن چوب‌ها توسط فرزندان یک کشاورز به صورت فردی و جمعی خاطرنشان کرد: این داستان به خوبی هدف وحدت را نشان می‌دهد.
آیت‌الله مصباح در ادامه سخنان خود گفت: زمانی منافقین، کفار و یهود نیز با هم وحدت کردند لذا باید پرسید که آیا این وحدت مطلوب بود؟ این نشان می‌دهد که وحدت ابزاری و تیری دو لبه و دو دم است که اگر در راه باطل قرار گیرد، خطرهای بزرگی ایجاد می‌کند و شکست دادن آن مشکل خواهد بود. بنابراین باید در ابتدا یک هدف مقدس را برای وحدت در نظر گرفت و برای آن برنامه‌ریزی کرد و در ادامه همه این نیروها را برای رسیدن به آن بسیج کرد.
وی تصریح کرد: برخی تصور نکنند هر کجا عنوان وحدت مطرح بود، دیگر نمی‌توان حرفی روی آن زد و همه باید خود را تسلیم آن کنند بلکه باید دید هدف از وحدت چیست و وحدت برای چه؟
این استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: وحدت حقیقی میان دو چیز متفاوت محال است چرا که وحدت یعنی همسویی با هم و در یک جهت. بنابراین برای ایجاد وحدت باید یک محور واحد وجود داشته باشد. و در صورتی افراد متعدد و گروه‌های مختلف می‌توانند وحدت مطلوب و معقول داشته باشند که وحدت یک محور داشته باشد اما اگر جهت یکی از آنها تغییر کند و یکی به راست و دیگری به چپ برود وحدت نخواهد شد. زیرا از محور دور شده‌اند. محور مقیاس و شاقول است که با آن معیار و ملاک وحدت سنجیده می‌شود. اگر حرکت در راستای آن محور بود وحدت مؤثر خواهد بود ولی اگر جهت‌ها تغییر کند وحدت بی‌ثمر شده و تنها یک نام باقی خواهد ماند.
آیت‌الله مصباح بیان داشت: مسئله دیگر اینکه حقی که می‌تواند محور وحدت باشد مراتبی دارد و دلبستگی به آن حق هم مراتبی دارد. شناخت آن حق هم مراتبی دارد زیرا شناخت همه مردم از حق مساوی نیست و در شناخت‌ها اختلاف، تباین، تضاد و همچنین شدت و ضعف وجود دارد.
وی متذکر شد: وحدت در جایی رخ می‌دهد که شناخت‌ها با هم همسو بوده و قرابت داشته باشند.
وی با بیان اینکه مراتب شناخت نیز متفاوت است، ‌گفت: این تفاوت‌ها همان گونه است که ایمان،‌ هدایت و ... نیز مراتب مختلف دارد. همه ایمان‌ها، معرفت‌ها، دلبستگی‌ها و عشق‌ها هم در یک مرتبه نیست. بلکه صفر تا بی‌نهایت است که بی‌نهایت عشق و علم برای خود خداوند است. بنابراین باید شناخت خود را به حق قوی‌تر و بالاتر برده و دلبستگی خود را به حق بیشتر کنیم.
وی ادامه داد‌: همه چیزهای خوب را دوست دارند اما همه حاضر نمی‌شوند برای تحقق آن فداکاری و تلاش کنند. بنابراین نزدیکی و همسویی رفتارها نیز مراتب دارد. همانطور که ما همه انسان‌ها و جامعه انسانی را به صورت فطری دوست داریم.
وی ادامه داد: ما حتی کفار عالم را دوست داریم. زیرا می‌خواهیم آنها مومن شوند تا هدایت شده و رستگار شوند. مگر با آنهایی که با حق عناد دارند. در میان این انسان‌ها کسانی هستند که به خدا معتقدند و به ماورای طبیعه اعتقاد دارند که موجب می‌شود در دایره انسان‌هایی که ما آنها را بیشتر دوست بداریم، قرار بگیرند.
وی ادامه داد: در میان این معتقدان به خدا کسانی هستند که به انبیا و ادیان الهی معتقدند و اینها در یک دایره تنگ‌تر قرار می‌گیرند بنابراین محبت ما نیز به آنها بیشتر است. همچنین در میان اینها عده‌ای هستند که به اسلام معتقدند و در میان آنها نیز کسانی هستند که شیعه هستند که به طبع علاقه، اشتراک و ارتباط ما با آنها بیشتر است.
وی در خصوص وحدت شیعه و سنی‌ها خاطرنشان کرد: ما با همه اهل تسنن در مقابل کفار وحدت خواهیم داشت اما طبیعتا وحدت با شیعیان را مقدم می‌دانیم.
وی افزود: وحدت ما با برخی برادران اهل تسنن به مراتب بسیار بهتر با برخی از برادران شیعه بوده است به عنوان مثال در مجلس خبرگان رهبری رابطه من با شیخ‌الاسلام ماموستا از برخی همقطاران خود بیشتر بود. ما رابطه بسیار خوب و عاطفی با هم داشتیم. عشق شیخ‌الاسلام ماموستا به رهبر معظم انقلاب بسیار بالا بود که اینها اشتراکات و زمینه‌های وحدت را بسیار زیاد می‌کرد. بنابراین هر چه مبانی، شناخت‌ها و دلبستگی‌ها قوی‌تر باشد، وحدت بیشتر است. یعنی همه کسانی که به انقلاب اسلامی معتقد هستند با آنها وحدت داریم اما ارتباط ما با آنها یکسان نیست.
وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: در مسائل سیاسی کشور کسانی که اصولگرا هستند ما احترام خاصی برای آنها قائل هستیم البته کسانی که واقعا اصولگرا هستند نه اینکه از نام آن سوءاستفاده می‌کنند. ما همه آنها را دوست داریم و هر کاری از دستمان برآید برایشان انجام می‌دهیم.
وی گفت: ما با برخی از اصولگرایان بر اساس تشخیص خود ارتباط بیشتری برقرار می‌کنیم . کسانی که شناخت شان از ارزش‌های اسلامی بیشتر بوده و دلبستگی آنها به انقلاب و اصول آن بیشتر از سایر اصولگرایان است. بنابراین وظیفه ما این است که نسبت به اینها بیشتر ارتباط برقرار کنیم و علاقه ما به اینها بیشتر است.
آیت‌الله مصباح تاکید کرد: حضور ما درجبهه پایداری انقلاب به معنای انشقاق، تضاد و اختلاف نیست بلکه تشخیص دادیم تعلقات این گروه به ارزش‌های اسلام و پایبندی آنها به ارزش‌های انقلاب بیش از دیگران است و این نباید جای هیچ توهم و انحرافی باشد.
وی گفت: این اعلام موجودیت بیان کردن یک واقعیت است که در عمل وجود داشته است.
وی تصریح کرد: این به معنی نفی و تضاد با دیگران نیست و حتی به معنای دکان دیگری نیست. چرا که در طول همه این سال‌ها چیزی جز افترا و فحش از به وجود آمدن این دکان‌ها چیزی نصیب‌ کسی نشده است. لذا برخی گفتند که اعلام موجودیت جبهه پایداری به معنای انشقاق و اختلاف است که این درست نیست و خداوند به عمق دل‌ها آگاه است و از نیات‌ها باخبر است و خداوند بر اخلاص ما می‌افزاید.
آیت‌الله بهجت به ما گفته بودند خواسته‌های رهبری باید اجرا شود
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: آیت‌الله بهجت فرموده بودند "به مجلس بروید برای تحکیم خواست‌های زعیم. خواست‌های زعیم باید اجرا شود ". ما برای همین امر به مجلس آمدیم.
در ادامه این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در ابتدای سخنان خود از قرائت آیات استقامت و پایداری توسط قاری قرآن تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: فتح الفتوح از آن پایداران در مسیر ولایت است و ما همیشه در مسیر ولایت خواهیم بود.
وی گفت: بعد از سوم تیر سال 1384 گفتمان امام و رهبری توسط دولت نهم احیا و موجب شد مؤمنان و اهل تقوا بسیار خوشحال شوند و این بسیار ارزشمند بود.
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس ادامه داد: دولت در احیای ارزش‌های اسلامی حرکت جدی داشت و پیام این حرکت به فرامرزهای ایران نیز اثرات زیادی گذاشت و با لطف خدا و زحمات عزیزان که در این مسیر استقامت کردند حرکت‌ها ادامه پیدا کرد.
حجت‌الاسلام آقاتهرانی بیان داشت: استکبارستیزی، احیای ارزش‌های انقلاب و عدالت‌خواهی بار دیگر در نظام جمهوری اسلامی ایران به طور جدی مطرح شدند. اما در مقابل این جریان، جریانی به نام جریان فتنه در داخل کشور به راه افتاد و عده‌ای نیز از خارج آنها را کمک کردند و این باعث نگرانیها شد. در این دوران حساس فتنه برخی‌ها سکوت کردند و برخی‌ها نیز با فتنه بودند. اما عده‌ای نیز در مقابل آن فریاد زدند.
این نماینده شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در همین زمینه فرمودند که این زمان وقت سکوت و نشستن نیست. بنابراین هر کاری وقت خود را دارد لذا اگر آن کار در زمان خود انجام نشود فایده‌ای ندارد. به همین دلیل همه فریادها باید در زمان آن زده شود و اگر زمان آن بگذرد هیچ فایده‌ای ندارد.
حجت‌الاسلام آقاتهرانی بیان داشت: حزب‌اللهی‌ها و شیعیان در زمانی دیر حرکت کردند و دیر جنبیدند و حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) به شهادت رسیدند. لذا بعد از آن عده‌ای فریاد زدند و حرکت کردند اما دیر شده بود.
وی ادامه داد: با این دغدغه‌ها چند نفری از دوستان خدمت رهبر معظم انقلاب نامه کوتاهی دادند و در آن نامه برخی دغدغه‌ها را قید کردند که رهبر معظم انقلاب در پاسخ نامه فرمودند این مطالب کوتاه و مبهم است. سخنان و دغدغه‌های خود را بلندتر بیان کنید. در ادامه نامه مفصل‌تر و بلندتری را به خدمت حضرت آقا تقدیم کردیم. بنابراین آقا اجازه دادند به محضرشان رسیده و مطالب خود را بیان کنیم.
حجت الاسلام آقاتهرانی افزود: من خدمت حضرت آقا چند دقیقه‌ای صحبت کردم و گفتم ما قبل از آنکه به مجلس برویم از آیت‌الله بهجت کسب تکلیف کرده بودیم و ایشان فرموده بودند "به مجلس بروید برای تحکیم خواست‌های زعیم. خواست‌های زعیم باید اجرا شود ". ما برای همین امر به مجلس آمدیم. حضرت آقا در آن جلسه به هر کدام از ما یک انگشتری هدیه دادند.
وی ادامه داد: این سخنان نوری را در دل ما انداخت که می‌شود و ما می‌توانیم. بعد از جریانات اخیر هم همین دوستان تصمیم گرفتیم جلساتی برگزار کنیم و در ادامه خدمت برخی از علما مانند آیت‌الله محمد یزدی، آیت‌الله مصباح و آیت‌الله خوشوقت رسیدیم و برنامه‌های خود را برای این بزرگواران توضیح دادیم و ایشان نیز ما را راهنمایی کردند.
وی افزود: در دیدار با آیت‌الله مصباح یزدی، استاد نکاتی را به ما گوشزد کردند و گفتند تشکل و نشست و برخاست‌های خود را داشته باشید اما مبادا حزب تشکیل دهید.
حجت‌الاسلام آقاتهرانی در خاتمه گفت: جبهه پایداری انقلاب اسلامی حضور در محضر علما را غنیمت می‌شمارد تا هیچگاه در مسیر ولایت اشکال و انحرافی ایجاد نشود.
تشکیل جبهه پایداری به معنای انشقاق و انشعاب در اصولگرایی نیست
عضو کمیته 15 نفره اتحاد اصولگرایان گفت:‌ تشکیل جبهه پایداری به معنای انشقاق و انشعاب در اصولگرایی نیست.
غلامعلی حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در گردهمایی اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما امروز شاهد تولد یک تشکل جدید در انقلاب اسلامی هستیم؛ تشکلی که ریشه‌های آن در سه دهه قبل موجود بود و امروز تبلور و بروز پیدا کرده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه خوب است که قدری درباره محاسن و معایب وجود تشکل‌ها در انقلاب تأمل کنیم، ادامه داد: اگر خدایی نکرده هدف ما این باشد که دور هم جمع شویم و تنها به فکر رسیدن به قدرت و یا باقی‌ماندن بر مسند حکومت باشیم تشکل ما خیر و برکت نخواهد داشت.
حدادعادل اظهار داشت: اگر تشکلی به وجود آید برای آنکه تنها یک عده از دوستان هوای هم را داشته باشند و مسئولیت‌ها را بین خود تقسیم کنند قطعا این تشکل به سود انقلاب نخواهد بود.
نماینده مردم تهران گفت: اگر تشکلی ایجاد کنیم و هر وقت اسم کسی به میان می‌آید بپرسیم که آیا فلان فرد را می‌شناسیم و زمانی که آن شخص نشناختیم نسبت به او بدبین هستیم؛ چنین تشکلی در خدمت انقلاب نخواهد بود.
حدادعادل افزود: وجود تشکل در اصل برای انقلاب ضرورت دارد؛ تشکل قبل از انقلاب برای پیروزی و بعد از انقلاب برای اداره کشور لازم است.
وی با بیان اینکه کار تشکل‌ها برای سرنگونی حکومت آسان‌تر از اداره حکومت است، گفت: یک مدار الکتریکی برای اینکه قطع باشد کافی است که یک جای آن قطع شود. ولی برای اینکه این مدار کار کند باید تمام اتصال‌های آن برقرار باشد.
حدادعادل ادامه داد:‌در مجلس 290 نماینده وجود دارد و اگر قرار باشد هرکدام از این افراد بدون همراهی دیگران در رأی‌گیری شرکت کنند نتیجه آن معلوم است.
وی با تأکید بر اینکه مباحث مطرح شده در مجلس باید دارای عقبه باشد گفت: ما فقدان عقبه‌های تشکیلاتی در مجلس را حس می‌کنیم. البته این مسئله در قوه مجریه هم وجود دارد.
حدادعادل اظهار داشت: ما امتحانی را در سال جاری پیش رو داریم و این امتحان انتخابات دوره نهم مجلس است.
وی افزود: در انتخابات آینده اصولگرایان باید وحدت داشته باشند و انشاءالله این وحدت حاصل خواهد شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: چند ماه پیش جلسه‌ای در دفتر رئیس جمهور و به دعوت وی تشکیل شد که در این جلسه بیش از 20 نفر از چهره‌های اصولگرا حضور داشتند؛ در این جلسه افراد از وحدت میان اصولگرایان سخن گفتند و رئیس‌جمهور هم پیشنهاد داد که بنده و آقای ولایتی و آقای عسگراولادی ساز و کار وحدت اصولگرایان را دنبال کنیم. که البته بعد از این جلسه ما سه نفر مباحث مختلفی در این زمینه داشتیم.
حدادعادل اظهار داشت: بعد از اتفاقاتی که در سال 90 رخ داد مسیر گذشته برای وحدت اصولگرایان دیگر قابل تعقیب نبود. بر این اساس ما سه نفر هم می‌توانستیم کار خود را خاتمه دهیم و هم اینکه کارمان را ادامه دهیم. لذا جلسه‌ای تشکیل دادیم و گفتیم که اگر وظیفه‌ای بر دوش ما است باید آن را به سرانجام برسانیم. لذا تلاشمان را برای وحدت اصولگرایان ادامه دادیم.
نماینده مردم تهران افزود: برای وحدت حداکثری میان اصولگرایان در محضر آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی جلساتی تشکیل شد و بنا شد که با تجربه نسبتاً موفق اصولگرایان در مجلس هفتم و هشتم ساز و کاری برای مجلس آینده در نظر گرفته شود.
حدادعادل گفت که جبهه پایداری در جریان وحدت اصولگرایان حضور خواهد داشت و به بنای مجموعه اصولگرایان خواهد افزود.
وی افزود: لازمه وحدت تأکید بر حفظ اصول است اما ما اتحادهایی را هم دیده‌ایم که به دلایل سلبی عد‌ه‌ای دور هم جمع شده‌اند؛ مثلا در دوره اصلاحات مشاهده کردیم که افراد هیچ تعریف واحدی از اصلاح طلبی نداشتند و وجه جامعه آنها یک امر سلبی یعنی مخالفت با یک جریان بود و آنها به همین دلیل دور هم جمع شده بودند.
حدادعادل گفت: اصلاح‌طلبان به محض اینکه به پیروزی رسیدند اختلافات درونی‌شان بروز پیدا کرد.
وی با بیان اینکه لازمه وحدت داشتن اصول است گفت: اختلاف سلیقه قطعاً همه جا وجود دارد حتی افراد در یک خانواده هم با هم اختلاف سلیقه دارند.
وی با تأکید بر این نکته که ما باید سلایق یکدیگر را بشناسیم و اختلاف سلایق را تحمل کنیم ادامه داد: مهمترین نکته در مسئله وحدت این است که اصول محترم شمرده شوند.
نماینده مردم تهران اظهار داشت: اگر به جایی رسیدیم که قصد کردیم انشعاب کنیم آن موقع باید به این سؤال پاسخ دهیم که چه می‌دهیم و چه می‌گیریم؛ اگر دیدیم انشعاب ما باعث می‌شود که هم ما شکست بخوریم و هم آنهایی که با ما اختلاف سلیقه دارند شکست بخورند نباید انشعاب کنیم.
حدادعادل با بیان اینکه لازمه وحدت این است که قدری همدیگر را تحمل کنیم گفت: در انتخابات آتی نباید تابع قانون "همه یا هیچ " باشیم یعنی نگوییم یا اینکه باید همه شرایط ما قبول شود و یا اینکه ما نیستیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: همه عناصر اصولگرا با در نظر گرفتن خطر تفرقه باید همدیگر را تحمل کنند.
وی ارتباطات اصولگرایان، روحانیت و مرجعیت را نکته مهمی ارزیابی کرد و گفت: امام خمینی (ره) که پرچمدار انقلاب ما بود پرورده شده توسط حوزه علمیه است.
وی افزود: فرق اصولگرایان با غیراصولگرایان در ارتباط، احترام و اعتماد آنها به روحانیت است.
نماینده مردم تهران ادامه داد: در وحدتی که ما پیش رو داریم باید بحث ارتباط با روحانیت را آموزه و نصب‌العین خود قرار دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تحولات کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی ما باید اوضاع منطقه را در نظر بگیریم، امروز جهان اسلام به ندای امام (ره) در 32 سال پیش و رهنمودهای رهبری در 22 سال اخیر پاسخ می‌دهد.
حدادعادل اظهار داشت: امروز بازتاب سخنان امام خمینی (ره) را در جهان اسلام می‌شنویم و حضور انقلاب اسلامی امروز در همه جا مشهود است.
وی ادامه داد: نباید پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه و تأثیر آن بر تفکر ملت‌های مسلمان را فراموش کنیم.
نماینده مردم تهران جمهوری اسلامی را کانون نهضت‌های بیداری در جهان دانست و گفت: باید تلاش کنیم که جریان‌های مخالف این نهضتها به قدرت نرسند و پایگاه اصلی این انقلابها دچار ضعف نشود.
وی تأکید کرد: ما امروز برای حفظ وحدت فقط در داخل کشور مسئول نیستیم بلکه باید به وحدت در سطح جهان اسلام فکر کنیم.
حدادعادل در پایان سخنانش گفت که هرگز نباید مسائل و مشکلات دوران اصلاحات را فراموش کنیم و همچنین نباید از پیروزی‌های گذشته مغرور شویم.
حسینیان: جبهه پایداری یک تشکیلات جدید نیست
خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام حسینیان گفت: اعتقاد ما این است که جبهه پایداری به عنوان یک تاسیسات یا تشکیلات جدید اصول‌گرا نیست و ما اعتقاد داریم که این یک جریان فکری است که در جامعه همراه با انقلاب اسلامی متولد شد.
روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه همایش طی سخنانی در اولین همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی از بدو ظهور همواره با ریزش‌ها و رویش‌ها همراه بوده است اما آنچه بالنده و شتابنده به پیش رفته است، جوهره انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام ناب با اسلام آمریکایی، ملی‌گرایی و التقاط به چالش کشیده شد اظهار داشت: اما آنچه متولد شد نسلی با خلوص بیشتر و گرایش توده‌های مسلمان به سمت و سوی اسلام ناب که در پیروزی آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رئیس جمهور تبلور یافت.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: 16 سال گرایش‌های فن سالارانه و اندیشه‌های لیبرال منشانه و حاکمیت تکنوکرات‌ها و سکولارها پیاپی این شجره طیبه را لرزاند اما نتوانست ریشه کن کند و ثمره این 16 سال حماسه‌های پی در پی همچون 23 خرداد و سوم تیر بود.
حسینیان تاکید کرد: بعد از این حماسه‌های روئیده از رویش‌ها دهه سوم انقلاب اسلامی بود دولتی از آن روئید که احیاگر گفتمان امام بود. دولتی که ساده زیستی را در رفتار و کم مصرفی در عمل و خدمت را در جهاد خود الگو قرار داد.
وی با اشاره به دلیل رویگردانی مردم از اندیشه‌های غیر از اندیشه و گفتمان امام گفت: مردم قهر کرده از حاکمان اجرایی بار دیگر رو به سوی کارگزاران نظام نهادند و بار دیگر نظام اسلامی یک سرمایه بزرگ اجتماعی را کسب و جشن آشتی‌کنان ملت و دولت دل مردم رنجدیده را شاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: دولت برآمده از رویش‌های جدید با احیای مجدد گفتمان امام بارها بینی ابرقدرت‌ها رابه خاک مالید و مایه امید مستضعفان جهان و موجب غرور ملی شد.
نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه یادآور شد: این دولت برآمده از موج اسلامخواهی خواست سرخورده ملت بزرگ ایران را در مذاکرات هسته‌ای عزتمدارانه به پیش برد و بار دیگر سرافرازی ملت را در پیروزی‌ها، تکنولوژی به ارمغان آورد.
حسینیان ادامه داد: این دولت با شعار عدالت در اولین اقدامات علوی خود دست امتیاز طلبان را قطع، عدالت جغرافیایی را در سر تاسر کشور حاکم کرد.
وی انجام سفرهای استانی در دولت نهم و دهم را باعث امیدواری مردم انقلابی ایران به انقلاب‌ عنوان و خاطرنشان کرد: در طی این اقدامات دولت رهبر معظم انقلاب که بسیاری از مطالبات مردم مدارانه خویش نائل آمد از همین رو این دولت را بیش از هر زمان دیگری مورد حمایت بی‌دریغ خود قرار داد.
نماینده مردم تهران در مجلس با ابراز تاسف از تحلیل‌های غیرواقعی در جریان انتصاب معاون اول و عزل وزیر اطلاعات ابراز داشت: در این حوادث مردم ولایتمدار با اموری غیرمنتظره روبرو شدند شوک آن روزها آنان را به بهت فرو برده بود. زنان و مردانی که برای پیروزی احمدی‌نژاد از حیثیت خود آبرو گذاشته بودند، اینک خود را خلع سلاح شده و در مقابل طعم دشمنان و سرزنش دو چهره‌گان می‌یافتند. بنابراین تحیر و سرگردانی، یاس و ناامیدی، دلهره و دلمردگی جامعه را فرا گرفت.
وی ادامه داد: آنان که همه آرمان‌های خود در احمدی‌نژاد ولایی می‌دیدند اکنون تاب تاخیر در اجرای فرمان را نداشتند. یک خلاء عظیمی در بین نیروها کاملا مشهود بود. عده‌ای از همان همراهان که بار عظیم رسالت برآمده از حماسه سوم تیر را بر دوش داشتند، با این سؤال مواجه شدند که چیست یاران طریقت. بعد از این تدبیر ما؟
وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در اولین گردهمایی به این نتیجه رسیدند که حرکت خالص برآمده از گفتمان امام نه افرادند و نه متکی به اشخاصند. این حرکت به پیش خواهد رفت و این اشخاص هستند که خود را با این حرکت باید هماهنگ کنند و این حرکت تنها محتاج یک تعامل، هماهنگی و تشکر است. از همین رو با برخی از علمای ربانی به رایزنی نشستند و همگی بر ضرورت پر کردن این خلاء و ایجاد تشکلی غیرحزبی که به ساماندهی نیروها بپردازد، شهادت دادند. که در نتیجه این تشکل با مشورت علما جبهه پایداری انقلاب اسلامی نامگذاری شد.
وی در تشریح دلیل نامگذاری این تشکل به نام جبهه پایداری انقلاب اسلامی یادآور شد: جبهه علامت پذیرش همه نیروهای ولایی و پایداری مظهر ماندگاری در خط رهبری و انقلاب اسلامی و اعتقاد به گفتمان امام و انقلاب است.
حسینیان خط و مشی جبهه پایداری انقلاب اسلامی را برگرفته از اصول مکتب امام خمینی یعنی عقلانیت، معنویت و عدالت حول محور ولایت نام برد و اظهار داشت: معتقدیم که برای اداره امور کشور ،‌حل معضلات اقتصادی اجتماعی و سیاسی باید از بهترین برنامه‌ها و ابزارها استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه ما برای رقابت اصولگرایان نیامده‌ایم تصریح کرد: اصولگرایان یک طیف وسیعی هستند با ظرفیت‌های مختلف، تشکل‌های گوناگون که هر کدام قسمتی از این طیف را تحت پوشش قرار می‌دهند و ما معتقدیم بخشی از این طیف و جریان فکری خاصی را تحت پوشش قرار خواهیم داد.
وی افزود:‌ ما رقیب اصولگرایان نیستیم بلکه مکمل گروه‌های برادر هستیم از این رو ما زیاران چشم یاری داشتیم و منتظر استقبال بودیم در حالی که دوستان را آماده بدرقه خود داشتیم و عده‌ای نیز مجلس فاتحه ما را تدارک می‌بینند با این حال ما دست دوستی به اصولگرایان دراز می‌کنیم و دست آنها می‌فشاریم بلکه بر دست هر دستی که برای عزت انقلاب، امام و رهبری و ملت مومن ایران دراز شود، بوسه می‌زنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: ما از خدای بزرگ برای خود صبوری می‌طلبیم تا اگر دست نوازش دوستان سیلی بر گونه راستمان نواخت گونه چپ را نیز به سویشان بگشاییم چرا که جنگ ما هرگز با خودی‌ها نیست.
حسینیان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه از خدا خواسته‌ایم در مقابل استکبار، استبداد و ضد انقلاب ذره‌‌آی آرام نگیریم، گفت: ما از فتنه‌گران چه آنها که فتنه را رهبری و مدیریت کردند، ‌چه آنهایی که میدان داری کردند و چه آنها که حمایت کردند و در خانه و دفتر با سران فتنه نشستند و آنان را تحریک کردند، و چه آنها که با سکوت‌شان حق و ولی‌شان را یاری نکردند و فتنه را خوار نکردند و چه آنهایی که روزی بر میخ کوبیدند و روزی بر نعل متنفریم و اعلام برائت می‌کنیم .بین آنها و ما خطی سرخ به رنگ خون تا قیامت کشیده شده است.
وی همچنین با بیان اینکه ما از منحرفین برائت می‌جوئیم تصریح کرد: منحرفینی که با شعار ولایت به جنگ ولایت آمده‌اند و معنویت را پرچمی در مقابل نیابت قرار دادند، از آنها برائت می‌جوییم. ما ولایت و عدالت را کمال رسالت و نبوت می‌دانیم و ولایت فقها را مرجعیت مهدویت و امتداد ولایت عصمت می‌شماریم.
نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: ما معتقدیم بی عشق خمینی و خامنه‌ای عاشق مهدی شدن جز دروغی کلاهبردارانه نیست. پس این مدعیان دروغین را منحرف می‌دانیم و با آنان اعلان جنگ می‌کنیم.
حسینیان وحدت با اصولگرایان را هدفی استراتژیک برای این جبهه عنوان و خاطرنشان کرد: ما ملاحظاتی داریم و مصریم به حرف‌مان اعتنا شود چرا که وحدت اصولگرایان نباید بهانه‌ای برای اصولگرایی باشد.
وی ادامه داد: نقش دادن مردودین در مرکز اصولگرایان برای ما پذیرفتنی نیست نه توجیه اشتباه می‌پذیریم و نه توجیه توبه را. ما نمی‌توانیم این سرنوشت انقلاب وملت را به دست اشتباه کاران یا بی‌بصیرتانی بسپاریم که در لحظات حساس به آرمان‌های انقلاب پشت می‌کنند.
وی تاکید کرد: ما به خود اجازه نمی‌دهیم بار دیگر با نان اصولگرایی افرادی به مجلس بروند که در فتنه 88 در زمین دشمن بازی کردند و انقلاب اسلامی را متهم کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس در پایان اظهار داشت: ما نمی‌توانیم تن به محوریت کسانی بدهیم که بیت‌المال را به جیب فتنه گران ریختند و سر بزنگاه حساس در مقابل رهبری ایستادند بنابر این تاکید می‌کنیم استراتژی ما وحدت اصولگرایان با حفظ اصول و ارزش‌های اصولگرایی است.
به گزارش خبرنگار سیاسی فارس، در بخش پایانی همایش جبهه پایداری انقلاب، برنامه پرسش و پاسخ حجت الاسلام آقاتهرانی و حسینیان و همچنین آقایان باقری لنکرانی و محصولی با اجرای الهام برگزار شد.
محصولی در برنامه پرسش و پاسخ همایش جبهه پایداری:
شاخص ما تبعیت کامل از ولایت فقیه، مرزبندی با جریان فتنه و جریان انحرافی است
صادق محصولی عضو موسس این جبهه در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه مشارکت این جبهه در انتخابات مجلس نهم و نحوه تعامل آن با اصول‌گرایان گفت: این جبهه یک حزب نیست و در واقع یک گفتمان است و تحت نظر فقهای بزرگوار فعالیت می‌کند و در واقع دغدغه اصلی اعضای جبهه پایداری انقلاب تبعیت از نظرات ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.
وی با تبیین شاخص‌های این جریان گفت: شاخص‌های ما تبعیت کامل از ولایت فقیه، مرزبندی با جریان فتنه و حمایت‌گران از آن و مرزبندی با جریان انحرافی است و در واقع کسی و جریانی که معتقد به این سه وجه باشد، عضو این جبهه محسوب می‌شود.
محصولی با تاکید بر اینکه جبهه پایداری از ساختارهای متعارف حزبی پرهیز می‌کند و فارغ از دغدغه‌های حزبی و زیر نظر فقهای بزرگوار بر اساس شاخص‌هایی که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند، فعالیت می‌کند، متذکرشد: فارغ از بحث انتخابات، استراتژی و اهداف اصلی ما وحدت است و ما در انتخابات نیز برای وحدت اصول‌گرایان تلاش می‌کنیم و بر اساس شاخص‌ها و منشور اصول‌گرایی عمل خواهیم کرد.
این عضو هیات موسس جبهه پایداری درادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت تقوای جمعی و توجه این جبهه به این موضوع خاطرنشان کرد: ما در انتخابات مجلس بر اساس رکن‌هایی چون وحدت، تبعیت از ولایت فقیه و مرزبندی با جریان فتنه و جریان انحرافی و توجه به نظر فقها و علما حرکت می‌کنیم. از طرف دیگر معتقدیم باید به رویش‌های انقلاب اسلامی بخصوص رویش‌های سوم تیر و جوانان حزب‌اللهی و افسران جنگ نرم توجه ویژه‌ای کرد.
وی با بیان این‌که تعداد زیادی از نمایندگان مجلس هشتم در اینجا حضور دارند، به بحث انتخابات مجلس هشتم اشاره کرد و گفت: مکانیزمی که برای انتخابات مجلس هشتم در آن جلسه 15 نفره مطرح شد، در واقع منجر به مکانیزم جبهه متحد اصول‌گرایان شد و آن به پیشنهاد بنده و آقای مصلحی مطرح شد و ما شاهد موفقیت نسبی آن نیز بودیم.
محصولی ادامه داد: در مورد انتخابات مجلس نهم نیز از رمضان سال گذشته اقداماتی انجام شد توسط 5 نفر از اصول‌گرایان که سه نفر از این برادران عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی هستند و این اقدامات منجر به برگزاری جلسه 30 نفره اصول‌گرایان در دفتر آقای رییس‌جمهور بود و به دنبال آن کمیته سه نفره تشکیل شد و این نشان دهنده این است که دوستان در جبهه پایداری، در شعار و عمل در راستای وحدت در این دوره و آن دوره پیشقدم هستند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی متاسفانه به خاطر نگاه‌های حزبی، جبهه را رقیب می‌دانند و آگاهانه یا ناآگاهانه مطالب کذبی را منتشر می‌کنند. مثل اینکه مثلا مقام معظم رهبری در دیداری با آیت‌الله مصباح اعلام کردند که دوستان را از تشکیل چنین جبهه‌ای نهی کنند در صورتی که این موضوع کذب محض بوده و آیت‌الله مصباح آن را تکذیب کردند و ما از دفتر مقام معظم رهبری نیز پیگیری کردیم و آن‌ها نیز این موضوع را رد کردند. البته من به دوستان عرض می‌کنم که این فضاسازی‌ها ادامه خواهد داشت و دوستان آمادگی این مسائل را داشته باشند.
وی ادامه داد: چندی پیش نیز مطلب کذب دیگری منتشر شد مبنی بر این‌که عده‌ای گفتند آیت‌الله مهدوی کنی مخالف اعلام موجودیت این جبهه و این همایش است در حالی که چندی پیش من به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی، حسینیان، دکتر الهام به دیدار ایشان رفتیم و ایشان این موضوع را تکذیب کردند و گفتند که منظور من برگزاری این همایش و تشکیل جبهه نبوده است و من شما را برادران انقلابی می‌دانم که باید در صحنه باشید و منظور من این بوده است که حرکت شما در راستای وحدت باشد و به دوستان خود نیز توصیه کنید که وحدت را دنبال کنند.
محصولی با بیان این‌که استراتژی ما وحدت است، گفت: ما تلاش خود را بر ای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی بر اساس مبنای اصول‌گرایی به کار خواهیم بست.
زارعی: ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات بدون ابراز برائت از فتنه امکان‌پذیر نیست
خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت که اگر اصلاح‌طلبان با اظهارات مبهم و بدون ابراز برائت از فتنه بخواهند وارد انتخابات شوند ورودی تقلب‌آمیز داشته‌اند.
علی اصغر زارعی یکی دیگر از اعضای موسس جبهه پایداری و رئیس کمیته استانی این جبهه در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت جبهه در استان‌ها گفت: امیدواریم که این جبهه که در واقع یک جریان فکری است و در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است بتواند در استان‌های مختلف مجموعه دوستان را دور هم جمع کند و ما در ماه مبارک رمضان این آمادگی را داریم که در استان‌های مختلف نشست‌های استانی برگزار کنیم.
وی تاکید کرد: تعداد زیادی از دوستان در استان‌ها هستند که با شاخص‌هایی که بیان شده همراه جبهه پایداری انقلاب اسلامی هستند، لذا استان‌هایی که آمادگی داشته باشند ما حتی در ماه مبارک رمضان نشست‌های استانی را برگزار خواهیم کرد.
زارعی بیان اینکه از سوی جبهه پایداری در آینده سایتی راه‌اندازی خواهد شد که موضوع‌های مربوط به جبهه از طریق آن اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: حضور گسترده دوستان در این نشست باعث یاس و ناامیدی دشمنان شد و اعلام موجودیت این جبهه یعنی این‌که ما پای پرچم ولایت و انقلاب ایستاده‌ایم و دشمنان ما در رسیدن به اهداف خود ناامید می‌شوند و امیدواریم که این نشست‌ها برکات به همراه خود داشته باشد و روند مثبتی در صحنه انتخابات مجلس نهم داشته باشد.
باقری لنکرانی با اشاره به اعلام موجودیت جبهه پایداری:
ایجاد یک تشکل منسجم روئیده از انقلاب اسلامی ضرورت داشت

باقری لنکرانی گفت: ایجاد یک تشکل که رویش‌های انقلاب اسلامی را منسجم کند و نگاه اصیل به فرمایشات امام و رهبری را حفظ کند، ضرورت دارد.
کامران باقری‌لنکرانی یکی دیگر از اعضای موسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد ضرورت ایجاد این جبهه اظهار کرد: همان طور که دوستان در این جلسه گفتند، ما در طول این دوران شاهد فراز و نشیب‌های زیادی در مورد تشکل‌ها بوده‌ایم و شاید این سوال وجود داشته باشد که آیا تشکیل این جبهه ضرورت داشت، آیا ما با ظرفیت‌های موجود نمی‌توانیم مبانی و گفتمان را دنبال کنیم.
وی گفت: به نظر من اگر ما یک نگاهی به وضعیت آرایش نیروهای سیاسی در سطح کشور و کسانی که دارای تریبون رسمی هستند، داشته باشیم می‌بینیم که یک کاستی جدی در زمینه امکان حضور نیروهای متعهد انقلابی و متدین وجود دارد و ما اگر به روند فعالیت‌های اجتماعی نگاه کنیم متوجه برخی از این کاستی‌ها می‌شویم.
وزیر بهداشت دولت نهم ادامه داد: در همین انتخاباتی که پشت سر گذاشتیم برخی از افرادی که از آنها توقع نبود با یک سری ابزارهایی وارد شدند که در واقع استفاده از برخی از این ابزارها، خجالت آور بود. ما حتی بعضاً می‌بینیم که برخی از افراد برای ماندن در قدرت از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند و این موضوع گریبانگیر برخی از فعالان سیاسی ما شده است و در واقع این‌که هدف وسیله را توجیه می‌کند را استراتژی قرار داده‌اند و ما آثار این نوع استراتژی‌ها را مشاهده می کنیم.
باقری لنکرانی افزود: وقتی صحبت از این می‌شود که باید با مردم ارتباط داشت، در ایام انتخابات این ارتباط قرائت می‌شود به ارتباط با بخش‌های مختلف به جز اقشار حزب‌اللهی و برخی این گونه توجیه می‌کنند که حزب‌اللهی‌ها با ما هستند و ما باید رای دیگران را جذب کنیم.
وی متذکر شد: متاسفانه بعضا در بین برخی از کسانی که زمانی مسوولیت داشته‌اند یک نگاه انحصاری به قدرت و ثروت در بین خودشان یا اطراف آن‌ها شکل گرفته است، لذا ما اکنون با رویش‌ها و نسل جوانی روبه‌رو هستیم که انقلاب اسلامی را با همان قرائت امام و مقام معظم رهبری باور دارند و با انحصارگرایی، توجیه کردن استفاده از هر وسیله برای رسیدن به هدف و فراموش کردن امت حزب‌الله و به کنار گذاشتن آن مخالفت جدی دارد و حضور شما در این جمع نیز نشان دهنده این حساسیت است.
این عضو موسس جبهه پایداری گفت: به نظر می‌رسید ایجاد یک تشکل که رویش‌های انقلاب اسلامی را منسجم کند و نگاه اصیل به فرمایشات امام و رهبری را حفظ کند، ضرورت دارد.
ـ همچنین در ادامه، حجت‌الاسلام روح الله حسینیان دیگر عوض مؤسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ادامه هماش جبهه پایداری درمورد نحوه فعالیت این جبهه در عرصه انتخابات و پس از آن،‌ اظهار داشت: اعتقاد ما این است که این جبهه به عنوان یک تاسیسات یا تشکیلات جدید اصول‌گرا نیست و ما اعتقاد داریم که این یک جریان فکری است که در جامعه همراه با انقلاب اسلامی متولد شده و در طول تاریخ انقلاب اسلامی با همه نوساناتی که وجود داشته رشد پیدا کرده و یکی از ظهور‌های آن در سوم تیر 84 بوده است.
وی گفت: معتقدیم که این جریان و جبهه یک جریان فکری و ارزشی است و به هیچ فردی وابسته نیست و با رفتن و آمدن افراد تغییری در ماهیت آن به وجود نمی‌آید. بنابراین کار و هدف ما محدود به انتخابات، این جریان یک جریان فکری است که بیشتر صبغه فرهنگی دارد. سازمان دهندگان آن بر صبغه فرهنگی آن تاکید دارند و برنامه اصلی ما سازمان‌دهی این تفکر و کار فرهنگی است و بعد، امور سیاسی که انتخابات یکی از موارد آن است.
حسینیان در خاتمه تاکید کرد: جبهه پایداری انقلاب اسلامی قطعاً برنامه‌های درازمدتی در راستای اهدافی که دنبال می‌کند دارد و در انتخابات نیز بنا بر وظیفه ملی که داریم فعالانه شرکت می‌کنیم.
ـ حجت الاسلام آقاتهرانی دبیر همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی در جمع‌بندی پایانی از این برنامه گفت: همان طور که سایر دوستان گفتند ما حزب نیستیم و طبق روال احزاب از اعضا ثبت نام نیز نمی‌کنیم. اصولی داریم که هر کس به این اصول پایبند باشد با ماست.
وی با اشاره به اهمیت ولایت‌مداری و تبعیت از ولایت فقیه، گفت: در واقع ما در این راستا حرکت کرده‌ایم که بچه‌های حزب‌اللهی و متدین، انسجام جدی‌تری داشته باشند و این گونه نباشد که در برخی از جلسات آن‌ها را حساب نکنند. کار و فعالیتهای ما بیشتر صبغه فرهنگی و فکری دارد، بنابراین ما در راستای دفاع از ولایت و ارزش‌ها و اصول حرکت می‌کنیم، ما به دنبال اصول و تعمیق اصول هستیم.
آقاتهرانی در خاتمه به برخی شایعات و مطالبی که عده‌ای در مورد ایجاد این جبهه مطرح کرده اند، اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ما دیداری با آیت‌الله مهدوی کنی داشتیم از ایشان برای حضور در این جبهه دعوت کردیم. ایشان عذر داشتند نمی‌توانستند حضور داشته باشند، ولی فرمودند که به دوستان خود بگویید که بر اصول وحدت داشته باشند، ‌استراتژی ما نیز همین است و ما به صورت جدی بر اصول پایداری می‌کنیم.
ـ در بخش دیگر همایش الهام که در اصل به عنوان مجری در این برنامه پرسش و پاسخ نقش ایفا می‌کرد، گفت: سوالات مختلفی مطرح است ولی به علت کمبود وقت امکان پاسخگویی وجود ندارد و ان‌شاءالله در یک نشست رسانه‌ای که به زودی برگزار خواهد شد به سوالات پاسخ داده می‌شود و در واقع بنای این جبهه پایداری بر اصول و صداقت در بیان و عمل است.
ـ بر اساس این گزارش، بعد از برنامه پرسش و پاسخ، اعضاء موسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی در جمع اصحاب رسانه حضور یافته و به سوالات پاسخ دادند.
غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه گردهمایی اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا جبهه پایداری انشقاقی در اصولگرایان است، اظهار داشت: دلیلی نمی‌بینم تشکل جدید جبهه پایداری را انشعاب و انشقاق از جبهه اصولگرایی معرفی کنیم.
وی افزود: چنین واقعیتی قبلا هم در انتخابات مجلس هفتم و هشتم وجود داشت و همان واقعیت امروز با آرایشی مجدد و با یک تجربه مجدد قصد دارد که با دیگر اصولگرایان وحدت کند.
حدادعادل در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که از وی پرسید آیا جبهه پایداری خود را ذیل 7+8 می‌داند گفت: جبهه پایداری را ما جدا از اصولگرایی نمی‌دانیم.
نماینده مردم تهران در پاسخ به سؤال دیگری اظهار داشت: وحدت یک امر مطلق نیست، ما در هر مرحله‌ای باید بدانیم که چه درجه‌ای از وحدت ضرورت دارد و آن درجه را رعایت کنیم، ممکن است اصرار بر درجات بالاتر از وحدت ضررهایی بزند که با اصول ما مخالف باشد.
حدادعادل خاطرنشان کرد که وحدت امری است که در مقایسه با دشمنان بیرونی حدش معلوم می‌شود؛ وحدتی که اصولگرایان برای انتخابات می‌خواهند یک تعریفی دارد که اصولگرایان در جلسات مختلف این مسئله را مشخص می‌کند.
حدادعادل همچنین گفت که جبهه پایداری همانطور که مرزبندی خود را با جریان فتنه مهم می‌داند بر مرزبندی با جریان انحرافی هم تأکید دارد که هر دوی این مسئله مورد تأیید ما است.
به گزارش فارس، غلامحسین الهام عضو مؤسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی نیز در حاشیه اولین گردهمایی اعضای این جبهه با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر شما در خصوص موضوع وحدت اصولگرایان شکافی ایجاد شده است، اظهار داشت: بنده چنین اعتقادی ندارم.
وی افزود: توضیحات کافی در خصوص دلایل تشکیل جبهه پایداری انقلاب اسلامی ارائه شده است؛ به نظر بنده سخنان آیت الله مصباح در مورد جبهه پایداری بهترین تبیین برای تشکیل این جبهه است.
الهام گفت: جبهه پایداری انقلاب اسلامی حزب و گروه نیست و همه جریانات فکری که مبانی ما را قبول دارند جزء این جبهه محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه معیارهای اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی، معیارهایی واضح است، ادامه داد: ما اصول وحدت را مشخص کرده‌ایم و مبانی آن را برشمرده‌ایم که "مبارزه با فساد و اشرافی‌گری و تبعیض " و "اعتماد به ملت " و "خدمت‌رسانی صادقانه و مخلصانه به مردم " از جمله اصول ما محسوب می‌شود.
عضو مؤسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی با تأکید بر این نکته که محور قرار دادن رهبر انقلاب خود به خود وحدت‌آفرین است، گفت: جامعه مدرسین، جامعه‌ای است با اقتضائات خاص خود که کارکرد و شأن خود را دارد؛ همگرایی‌های اساسی در مبانی با جامعه مدرسین وجود دارد ولی قطعاً کارکردها متفاوت است.
ـ کامران باقر لنکرانی، وزیر بهداشت دولت نهم و عضو مؤسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی نیز در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران در خصوص اهداف تشکیل جبهه پایداری انقلاب اسلامی اظهار داشت: جبهه پایداری حزب نیست و هدف از تشکیل آن عضوگیری یا تشکیل دفتر نبوده بلکه گفتمانی است که از سابق به ویژه در دهه 80 در رویش‌های انقلاب اسلامی دنبال می‌شد. گفتمانی که در پی این است که ارزش‌های انقلاب را به دور از استفاده برای هویت شخصی خودش دنبال کند.
عضو مؤسس جبهه پایداری با تأکید بر اینکه این جبهه به دنبال گسترش منویات مقام معظم رهبری در سطح جامعه است، یادآور شد: جبهه پایداری انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد فضایی برای فعالیت نیروهای حزب‌اللهی مؤمن و جوان در برابر جریان‌های زیاده‌خواه و سرزنش‌کنی است که پایداری مردم حزب‌اللهی کشور در صحنه‌های مختلف همچون مقابله با فتنه را برنمی‌تابد.
لنکرانی همچنین هدف از تشکیل جبهه پایداری انقلاب اسلامی را ایجاد فضایی برای نیروهای حزب‌اللهی جهت اثرگذاری و بیان حرف‌هایشان عنوان و در خصوص اینکه آیا با تأسیس این جبهه در میان اصولگرایان شکاف ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: به عقیده بنده بخشی از نیروهای رویش‌یافته در دهه گذشته نیازمند داشتن ارتباطات بیشتری هستند تا بتوانند حرف‌هایشان را محکم‌تر، قوی‌تر بیان کنند که این موضوع به رشد و بالندگی جریان اصولگرایی کمک می‌کند.
اضلاع مختلف در کمیته واحد اصولگرایان وحدت را دنبال کنند
الهیان گفت: احزاب و اضلاع مختلف در کمیته واحد اصولگرایان مشارکت دارند و هر کدام در حد سهم خود می‌بایست وحدت را دنبال کنند و به دنبال ایجاد اتحاد و وحدت رویه هم در سطح نخبگان سپاس و هم در سطح جامعه باید باشند.
زهره الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی به خبرنگاران گفت که این جبهه با هدف ساماندهی نیروهای مومن و انقلابی در جهت مشارکت حداکثری و بصیرت بخشی درجامعه در انتخابات آتی مجلس تشکیل شده است.
وی گفت: احزاب و اضلاع مختلف در کمیته واحد اصولگرایان مشارکت دارند و هر کدام در حد سهم خود می‌بایست وحدت را دنبال کنند و به دنبال ایجاد اتحاد و وحدت رویه هم در سطح نخبگان سپاس و هم در سطح جامعه باید باشند.
الهیان ادامه داد: جبهه پایداری انقلاب اسلامی به عنوان یک ضلع از کمیته اصولگرایان می‌تواند با قدرت این رویه را دنبال کند و مشارکت به سزایی در این مهم داشته باشند.
وی در پاسخ به این سؤال که عده‌ای سعی دارند طوری القا کنند که در این جبهه موازی کاری با سایر بخش‌های اصولگرایی است، پاسخ داد: فکر نمی‌کنم دوستان و بزرگوارانی که تشکیل جبهه پایداری انقلاب اسلامی را پیش گرفته‌اند، جهت حرکت آنها موازی با سایر اضلاع اصولگرایی باشد. لذا به نظر هدف از شکل این جبهه حرکت بهتر و قوی‌تر در انسانی‌ اتحاد جمعی اصولگرایی است، که این خواسته رهبر معظم انقلاب است.
این نماینده اصولگرای مجلس افزود: موفقیت جریان اصولگرا در دوره‌های گذشته همواره به دلیل وحدت واقعی این جریان بوده است. بنابراین جبهه پایداری انقلاب اسلامی به اهمیت این مهم واقف است و قطعا به دنبال وحدت است.
حجت‌الاسلام شجونی در جمع خبرنگاران:
جبهه پایداری انقلاب اسلامی به دنبال موازی‌کاری با اصولگرایان نیست

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، گفت: حضور جبهه پایداری انقلاب اسلامی کمک بزرگی به جریان عظیم اصولگرایی است.
حجت‌الاسلام شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش جبهه پایداری در خصوص تشکیل جبهه پایداری انقلاب اسلامی اظهار داشت: نام و ماهیت این جبهه بر روی اسمش موجود است، یعنی این گروه بر گفتمان امام(ره) و انقلاب اسلامی پایداری می‌کنند.
وی گفت: کسانی که القا می کنند این جبهه در موازی حرکت اضلاع دیگر اصولگرایی است، حرف درستی نمی‌زنند، اینکه عده‌ای آمده‌اند و گروه 7و 8 و15 نفره درست کرده‌اند معنایش این نیست که افراد و گروه‌های دیگر اصولگرا نیستند.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: عده‌ای چشم پرکن شده‌اند، البته محترم و عزیز هستند و برخی سعی دارند فقط آنها را اصولگرا معرفی می‌کنند، ولی اعلام حضور جبهه پایداری انقلاب اسلامی کمک بزرگی به جریان عظیم اصولگرایی است.
حجت‌الاسلام شجونی، جایگاه جامعتین را در میان اصولگرایان بسیار محترم دانست و افزود: روحانیت هیچگاه دغدغه سهم خواهی نداشته است، بنابراین همه این برنامه‌ها در راستای وحدت هر چه بیشتر اصولگراها است.
وی با بیان اینکه عده‌ای شکست خورده قصد زیر سؤال بردن فضای انتخابات را دارند، گفت: افرادی که آبرو و سابقه خود را خراب کرده‌اند و مهره جرج سوروس یهودی و صهیونیست‌ هستند و از بدنه نظام توسط مردم حذف شده‌اند، به هیچ وجه کاری نمی‌توانند بکنند، کسی منتظر اینها نیست، اینها در فرصتی که برای خدمت به مردم داشتند به مردم و نظام خیانت کردند در مجلس ششم چه کارها که نکردند.
دبیرکل جامعه وعاظ تهران تصریح کرد: در هیچ کشوری مرسوم نیست که عده ای به حاکمیت برسند و درون آن بر علیه حکومت حرکت کنند و به نوعی اپوزیسیون حاکمیت را تشکیل دهند، ولی آقایان در مجلس ششم و دوره دوم خرداد این کارها را کردند و دشمن را شاد کردند حیثیت نظام را زیر سؤال بردند.
حجت‌الاسلام شجونی افزود: هیچ کس منتظر بازگشت آنها به قدرت نیست، مگر بهائیان، سلطنت طلب‌ها، منافقین و عده‌ای منحرف و خود فروخته؛ آنها البته بوی کباب استشمام کرده‌اند، در حالیکه از کباب خبری نیست، بلکه خر داغ می‌کنند و این سخنان و اقدام آنها راه به جایی نخواهد برد.
ـ در خاتمه حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیر نخستین همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درخصوص تشکیل و اعلام موجودیت جهبه پایداری انقلاب اسلامی اظهار داشت: جبهه پایداری انقلاب اسلامی یک جبهه اصولگرایی و از بدنه اصولگرایان است.
وی در پاسخ به این سؤال که عده‌ای سعی در القای حرکت موازی جبهه پایداری انقلاب اسلامی یا سایر اصولگرایان را دارند، گفت: اصلاً این طور نیست، آنهایی که این حرف‌ها را به زبان می‌آورند، این ادعاها را باید ثابت کنند.
وی تاکید کرد: جبهه پایداری انقلاب تاکید جدی بر اتحاد اصولگرایان دارد و کسانی که این حرف‌ها را مطرح می‌کنند کاملاً اشتباه می‌کنند.
گروه انحرافی یاری‌کنندگان و همراهان فتنه هستند
جبهه پایداری انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای رسماً اعلام کرد:‌ حرکت انحرافی و مطالبات ناسالم آن، نسخه بدل همان جریانی است که با سکوت و همراهی خود فتنه‌گران را یاری کرده و بعد از آن نیز جریان فتنه را محکوم ننموده اند.
در پایان گردهمایی امروز اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی بیانیه‌ای قرائت شد که متن آن به شرح ذیل است:
ملت بزرگ و ولایتمدار ایران
انقلاب اسلامی به رهبری نادره دوران، فقیه وارسته و عارف مجاهد حضرت امام خمینی (ره) از آغاز پیروزی تاکنون گرچه با چالش‌های فراوانی مواجه بوده است اما جوهره اصیل و آسمانی آن در میان تمامی حوادث و فراز و نشیب‌ها درخشش خود را روزافزون کرده است و اینک بیداری ملت‌ها از جهان اسلام گرفته تا کشورهای غربی نمونه‌ای از آن تلالو پرثمر است.
این انقلاب اصیل‌ترین نحله فکری است که در تقابل سنگین همه اندیشه‌های غیرالهی و مادی شرقی و غربی در میان امواج سهمگین تهاجمات سخت و نرم، پایداری و استحکام خود را به نمایش گذاشته است.
انقلاب اسلامی، این کوکب درخشان هدایت، درصدد برچیدن سلطه مستکبران از ساحت دل و اندیشه انسان‌ها و قطع سیطره متجاوزان از اموال و ثروت‌های ملل مظلوم جهان است.
ملت بزرگ ایران که در پرتو رهبری امام عظیم‌الشأن (ره) مفتخر به آفرینش چنین انقلاب سترگی است با عبور سرافرازانه از 8 سال جنگ تحمیلی گسترده و بی‌امان و مهمتر از آن قریب ربع قرن ایستادگی بر آرمان‌های متعالی دفاع مقدس و تحمل همه سختی‌های بعد از جنگ که کمتر از مقاومت در زمان جنگ نبوده و نیست، عمق وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب اسلامی نشان داده‌‌اند.
بعد از ارتحال جانسوز امام که رضوان خداوند بر او باد، همه امید دشمن در شکست انقلاب با انتخاب قاطع و دقیق خلف صالح امام (ره) و استقرار رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ناکام ماند. مع‌الوصف دشمن مستکبر و شیطان‌صفت با تهاجم گسترده و همه جانبه فرهنگی تلاش کرد که امکان اداره جامعه را بر اساس آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) غیرممکن جلوه دهد و نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی را شکست خورده و ناکارآمد معرفی کند و عدالت اسلامی را غیرقابل تحقق و مغایر با رشد و بالندگی اقتصادی و رفاه مناسب عموم مردم جلوه‌گر سازد.
در آن دوران با اتخاذ برخی سیاست‌ها، عدالت اسلامی در بستر توسعه مبتنی بر آموزه‌های غربی قربانی شد و شرایطی فراهم گردید که غلطیدن در آغوش سکولاریسم را شدت بخشید و با اقدامات برآمده از مدیریت تکنوکرات‌های عموماً غربگرا و عدالت‌گریز، مطالبات واقعی امت و رهبر معظم انقلاب در تحقق عدالت اسلامی ناکام ماند.
متعاقباً پس از 8 سال دوره اصلاحات آمریکایی، ملت ایران که فرصت عظیمی را از دست رفته یافت بار دیگر در 3 تیر 84 پرچمدار آرمان‌های اسلام ناب محمدی شد و توانست با حضور پربصیرت خود گفتمان انقلاب اسلامی را که گفتمان خالص ملت بود به قدرت اجرایی بازگرداند و بازوان ولایت را در این عرصه تقویت کند و با نصرت ولی امر مسلمین به مطالبات 16 ساله در تحقق عدالت پاسخ امیدبخشی دهد.
کارآمدی این گفتمان باعث شد تا بار دیگر دشمنان با یارگیری از عناصر بی‌بصیرت همه ظرفیت خود را برای بازگرداندن راه ملت از این حرکت و آرمان متعالی بسیج کنند.
در 22 خرداد سال 88 ملت ایران با پیشتازی و مدیریت حکیمانه رهبر فقیه و بصیر خود قدرتمندانه بر آرمان‌های اسلامی و انقلابی خویش ایستاد و مهر ناکامی بر کارنامه سیاه دشمن زد و در حماسه‌های 9 دی و 22 بهمن 88 به مثل میلیون‌ها «عمار» با حضور پرشکوه و پرصلابت خویش دشمن توطئه‌گر را مأیوس و خواص بی‌بصیرت را رسوا و منزوی کردند. خواصی که با فراموشی اصول به تکیه‌گاه فتنه تبدیل شدند و یا با سکوت و اتخاذ مواضع غیر شفاف موجب تقویت و تداوم فتنه گردیدند.
اکنون نیز ملت بزرگ و حماسه‌آفرین ایران اسلامی همزمان با تهدیدات بقایای فتنه در برابر جریان خطرناکی قرار گرفته است که قصد دارد این مسیر زلال و پرصلابت را به اندیشه‌های انحرافی آلوده کند. اندیشه‌هایی که هیچ سنخیتی با آموزه‌های مکتب امام و شعارها و اهداف حماسه‌های 3 تیر و 9 دی ندارد و بستر را برای دوران ورشکستگان مطرود ملت و دشمنان دیرینه و قسم خورده انقلاب فراهم می‌سازد.
این حرکت انحرافی و مطالبات ناسالم آن، نسخه بدل همان جریانی است که با سکوت و همراهی خود فتنه‌گران را یاری کرده و بعد از آن نیز به رغم تأکیدات صریح رهبر معظم انقلاب نه تنها جریان فتنه را محکوم ننموده بلکه هیچگاه مواضع خود را در برابر آن شفاف نساخته است.
در چنین شرایطی سامان دادن جبهه پایداری انقلاب اسلامی تحت اشراف جمعی از فقیهان وارسته و آگاه به زمان جهت انسجام این ملت مخلص و ولایی که خاستگاه فکری خود را همان گفتمان اصیل سوم تیر 84 می‌داند امری ضروری و اجتنا‌ب‌ناپذیر است.
این جبهه فراتر از تفکرات حزبی و گروهی در کنار ملت فداکار، رشید و بصیر ایران اسلامی پاسدار آرمان‌های انقلاب است و خود را متعهد به مبانی مکتب امام (ره) می‌داند که منبعث از فقاهت و عقلانیت رحمانی و آموزه‌های قرآنی اهل بیت است.
جبهه پایداری انقلاب اسلامی وظیفه و مسئولیت خطیر خود را تلاش برای تداوم شاخص‌های عمده این مکتب یعنی عقلانیت،‌ معنویت و عدالت در حول محور ولایت می‌داند و به فضل و عنایت الهی همت خود را معطوف به پایداری از اصالت حرکت ملت در انقلاب اسلامی 57 که تجلی آن در حماسه‌های سال 84 و حضور 40 میلیونی سال 88 است خواهد نمود.
بر این اساس شروع فعالیت جبهه پایداری انقلاب اسلامی با شعار 3 شاخص مهم مکتب امام یعنی عقلانیت، معنویت و عدالت حول محور ولایت را اعلام می‌کنیم و کار خالص برای خدا و اطاعت از رهبری و صداقت را مردم را وجهه همت خویش قرار می‌دهیم و ضمن دعوت از همه عزیزان جهت همکاری در چارچوب مواضع اعلامی دست تمامی آحاد معتقد به این مبانی را با اخلاص و محبت و صمیمیت می‌فشاریم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات