صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۱  ، 
کد خبر : ۲۲۴۹۰۹

اخبار ویژه برخی از روزنامه های 6شهریور 1390


قدس

فرصت طلبی جریان انحرافی

افکارنیوز - در حالی که دکتر احمدی نژاد قصد دارد دور چهارم سفرهای استانی را آغاز کند، برخی سران گروه منحرف تصمیم گرفته اند ازاین فرصت استفاده کرده و چهره های موردنظر خود را مطرح کنند.

یکی از این برنامه ها، شرکت دادن چهره های همراه جریان منحرف در شهرستانهای مختلف در مراسم دیدار با رئیس جمهور است.

4 عضو جندالشیطان دستگیر شدند

مهر- چهار عضو گروهک تروریستی جندالشیطان که قصد عملیات خرابکارانه را در روز قدس و عید فطر داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.

با اشرافیت اطلاعاتی مأموران، 30 مردادماه امسال چند نفر از اعضای این گروهک در حالی که قصد عزیمت به استان کرمان را داشتند دستگیر شدند. از این افراد مقادیری مواد منفجره و سلاح و مهمات کشف شده است.

جبهه ایستادگی موافقت کرد

باشگاه خبرنگاران- غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: جبهه ایستادگی قبول کرده است ترکیب کنونی کمیته 15 نفره آنها را نیز نمایندگی نماید بدون اینکه این جبهه نماینده ای در فهرست کمیته 15 نفره داشته باشد.

انتقاد از تلویزیون

سایت 24 - به دنبال مطرح شدن چند نام برای خداوند از جمله«طیهور» و «طیهار» در برنامه «این شبها»ی شبکه اول سیما در قالب یک ذکر، آیةا... مکارم شیرازی در سخنرانی خود در قم، به بیان کردن چنین نامهایی اعتراض کرد و گفت این اسامی در هیچ کتابی نیامده است.

حاج منصور برای جایزه اش، مهلت تعیین کرد

سایت 24 - حاج منصور ارضی مداح مشهور، در اظهارات چند شب قبل خود و بعد از شبهای قدر، تلویحاً از تهدیدهای قبلی خود علیه مشایی عقب نشینی کرد. وی سحر روز جمعه با لحنی طنزآلود گفته است که «برای اون قضیه این جایزه ها، تا آخر ماه رمضون ارزش داره ها! جایزه شم یک هزار تومانی است بدون چهار صفر! »

سلحشور: دولت از جریان منحرف فیلمسازی حمایت می کند

فارس - فرج ا... سلحشور، کارشناس مسایل فرهنگی، با تأکید بر اینکه فرهنگ و هنر برای دولت اهمیتی ندارد، گفت: دولت از جریان منحرف فیلمسازی و برنامه سازی در تلویزیون حمایت می کند.

وی افزود: متأسفانه در عرصه فرهنگ به جرأت می توان گفت که پسرفت داشته ایم.

بازداشت زن مشکوک در حرم حضرت عبدالعظیم

البرز- هوشیاری زائران و مسؤولان حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی در شهر ری، باعث شد اقدام شیطنت آمیز یک زن ناشناس که با در دست داشتن یک سم کشنده وارد حرم شده بود، ناکام بماند.

مخالفت امام جمعه ارومیه

خبر آنلاین - از ارومیه خبر می رسد به دنبال دعوتهای پیامکی از مردم ارومیه برای شرکت در راهپیمایی اعتراضی به عدم تصویب دو فوریت آبرسانی به دریاچه ارومیه در صحن مجلس شورای اسلامی، امام جمعه ارومیه حضور در این راهپیمایی را غیرقانونی اعلام کرد.

افطار ایرانی با حضور سربازان آمریکایی

مهر- جمع کثیری از مسلمانان کره ای و غیر کره ای مقیم، از 80 کشور جهان در روز جهانی قدس، افطار را میهمان سفارت کشورمان در سئول بودند.در این مراسم، سربازان مسلمان ارتش آمریکا مستقر در کره جنوبی نیز حضور داشتند.

بانک مرکزی سوریه: از ایران پول نگرفتیم

عصر ایران - «ادیب میاله» رئیس بانک مرکزی سوریه اعلام کرد از ایران کمک ارزی دریافت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس بانک مرکزی سوریه این موضوع را تکذیب کرد که ایران مبلغ 6 میلیارد دلار برای حمایت از لیره سوریه، به این کشور پرداخت کرده است.

اخراج پ ک ک و پژاک از خاک اقلیم کردستان

بولتن نیوز - در جلسه اضطراری و فوری پارلمان کردستان عراق در روز پنجشنبه، بیانیه ای صادر و از پ ک ک و پژاک خواسته شد مراکز نظامی و خبری خود را از داخل خاک کردستان عراق بیرون ببرند، و اقلیم کردستان اجازه سؤاستفاده به این فرقه ها را نخواهد داد.

شخصیت های دولتی دیگری هم پرونده دارند

قدس آنلاین- سیدفاضل موسوی دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا پرونده ای از شخصیتهای دیگری هم غیر از مشایی و بقایی در کمیسیون اصل 90 وجود دارد؟ گفت: اجازه بدهید اسمی نیاورم. به هرحال شخصیتهای دولتی از دوره های قبل و فعلی هم دارای پرونده هستند.

حضور مشایی پس از غیبت 113 روزه

فارس- اسفندیار رحیم مشایی پس از غیبت حدود 113 روزه، دیروز احمدی نژاد را در مراسم تجدید پیمان هیأت دولت با آرمانهای امام راحل، همراهی کرد.

کیهان

وحشت کدیور افندی از اظهارات ابطحی (خبر ویژه)

ارگان حلقه لندن از یک سو محمدعلی ابطحی را «شهید زنده جنبش سبز»! خطاب کرد و از طرف دیگر خطاب به وی که جزو حامیان کروبی بود، نوشت: شما بسیار تندروتر از حامیان آقای موسوی بودید و نقطه ضعف های فراوان ستاد شما به کل جنبش سبز لطمه زد.

ابطحی هفته گذشته در مصاحبه ای تاکید کرده بود: تندروی های جنبش سبز به اصلاح طلبان خیلی ضربه زد. عمده ترین اشتباه جریان اصلاحات را این می دانم که مواضع طیفی از اصلاح طلبان، حرکات رادیکال بود و قطعا مواضعی نبود که اصلاح طلبی به خاطر آن بنا شده بود. برخی مواضع رادیکال این چنین باعث شکست ما شد. جریان اصلاحات در جنبش سبز خیلی ضربه خورد. مواضع متناقض در جنبش سبز، یأس و ناامیدی را پراکند.

سایت «جرس» بلافاصله پس از این اظهارات ضمن ترور شخصیت ابطحی مدعی شده بود وی زیر فشار و شکنجه کم آورده، این بار مدعی شد ابطحی شهید زنده جنبش سبز است و نوشت: شهید را معنای بسیار است، حاضر، ناظر، محسوس و مشهود، نمونه و سرمشق، میداندار و کانون گرم هر قضیه. نیز جانباز را هم معنای بسیار است و چه زیباتر از آن که او را «شهید زنده» می نامند. آری یک جانباز را با شهید چه تفاوتیست که او هم در راهی که می داند آمیخته به هزار خطر است مردانه گام بردارد و بی هیچ باکی به جان می خرد جنبش سبز در دل خیل عظیم طرفدارانش از این نوع جانباز و از این قماش جانبازیها بسیار دیده و باید متعجب بود که چرا از تکریم این ابرمردان بازنشسته است. جانبازان آن دادگاههای نمایشی نفرت انگیز که گاه تمام و گاه بخشی از آبرو و اعتبار و منصب و جان خود را فدا کردند سخن با آن کسانی است که ابطحی ها و دیگر همرزمانش را برای زخمهایی که بر آبرو و پیشینه دارند سرزنش می کنند! این زخمها ننگ ابطحی ها نیست بلکه سند محکم آبرو و شرف آنهاست. مدال افتخاری است که جنبش سبز با آن بر تمام اقتدار این جبارین می تازد و بر آنها فخر می فروشد آری ابطحی ها شهدای زنده این جنبش اند و احترامشان از همیشه واجب تر.»

سایت وابسته به محسن کدیور با وجود این تعارفات توخالی، طاقت نیاورده و در مطلب دیگری به قلم ابراهیم نبوی نوشت: گاه شرایط بحرانی چنان دشوار می شود که چشم چشم را نمی بیند و زیر این آب گل آلود، یا در این جنگل مه آلود، نمی دانی داری جلو می روی یا دور می زنی یا به عقب برمی گردی. گفتگوی ابطحی در چنین شرایطی منتشر شد. حاصل اینکه او مورد هجوم وحشتناک و سنگین برخی حامیان جنبش سبز، یا برخی از طرفداران تندروی قرار گرفت و در این فضای هشت الهفت، ارتش سایبری نیز مثل همیشه آتش بیار معرکه شد.

وی با پیاده کردن کروبی از قطار جنبش سبز نوشت: آقای ابطحی! شما می گویید اصلاحات از جنبش سبز خیلی ضربه خورد. شما مرد شماره دوم ستاد جناب کروبی بودید، طبیعی است که نمی توانستید عضو جنبش سبز حامی موسوی هم باشید. اینکه شما به سمت آقای کروبی رفتید به دلیل این نبود که جنبش سبز به اصلاحات لطمه می زد، از قضای روزگار، حامیان آقای کروبی بسیار تندروتر از حامیان میرحسین بودند و نقطه ضعف های فراوانی در ستاد زیر نفوذ شما به کل جنبش لطمه زد.

اما فارغ از اینکه طرفداران کروبی بیشتر به جبهه خودشان ضربه زدند یا حامیان موسوی، باید از جرسی ها پرسید ابطحی چه طور می شود هم شهید زنده و جانباز فتنه سبز باشد و هم متهم شود که او و دوستانش بیشترین ضربه را به همین جریان زده اند؟!

گفتنی است اظهارات ابطحی با استقبال بسیاری از فریب خوردگان فتنه سبز روبرو شد به طوری که نفی سخنان مستدل وی از سوی اپوزیسیون امکان پذیر نبود. و اما گفته می شود محمدعلی ابطحی اطلاعات مهمی از دو سفر کدیور به اسرائیل و برخی از روابط آنچنانی مهاجرانی با لابی صهیونیست ها، دارد کدیور از ترس افشای این اطلاعات خود را ناچار به تحویل گرفتن ابطحی می داند.

فرح نگهدار: البته، درسته! ولی من نان خور انگلیسم! (خبر ویژه)

مواجب بگیر رسمی سازمان جاسوسی انگلیس پس از مشاهده آشوب های لندن تأکید کرد: این شورش ها کمک می کند غرب را واقعی و نه با شیفتگی ببینیم.فرخ نگهدار رئیس گروهک منحله فدائیان خلق تا پیش از فروپاشی رژیم شوروی، با کاگ ب همکاری داشت و به عنوان فردی جاه طلب و فرصت طلب ارزیابی شده بود اما به دنبال فروپاشی این بلوک، وی در زمره چپ های لیبرال شده درآمد و ضمن اقامت در لندن، کوشید خود را به MI6 انگلیس و شبکه دولتی بی بی سی نزدیک کند.وی همزمان با اصلاح طلبان در ارتباط بود و پس از رفتن عناصری چون مهاجرانی به لندن در کنار کسانی چون بهنود به عضویت در حلقه مهاجرانی درآمد.

این چپ سابقاً دو آتشه هر چند که طی سالهای اخیر لحنی توجیه گرانه و ستایشگرانه نسبت به غرب داشته اما اکنون در مصاحبه با سایت «مردمک» می گوید: شورش های انگلیس کمک می کند غرب را نه با شیفتگی بلکه واقعی ببینیم. انگلیس بعد از پرتغال، در میان تمام کشورهای رشد یافته سرمایه داری در اروپا و حتی آمریکا، بالاترین ضریب اختلاف طبقاتی را دارد. در طی دهه های اخیر به دلیل سلطه نئومحافظه کاران بر اقتصاد بریتانیا، این شکاف طبقاتی عمیق تر هم شده است. قطعاً این شورش ها نه تنها برای ما بلکه برای مردم جهان یک پدیده جدی و قابل مطالعه است. این تصویر غیرواقعی از غرب در ذهن ها باید تصحیح می شد. مسحور شدن در برابر نظام دمکراتیک غرب تا آنجا بود که بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی ایران تصور می کردند که چنین تلاطم ها و اعتراض ها و دردهایی در دل جامعه غرب وجود ندارد. در ایالات متحده آمریکا و بریتانیا هم فقر هست، بدبختی هست، شورش هست. اعتراض هست و این ها را نمی توان با آرزوپروری و مثل آن زمان که چپ ها اتحاد جماهیر شوروی را کعبه آمال خود و بری از هرگونه نقطه ضعف می شناختند، نادیده گرفت. این ذهنیت خودفریبانه را باید دور ریخت. از این نظر این شورش ها می تواند درس بزرگی برای ما باشد که دچار شیفتگی و خودباختگی در برابر غرب نشویم و واقعیت همه جهان را همان گونه که هست، ببینیم.

این چهره انگلوفیل در مصاحبه خود تلاش فراوان و ناکامی را به کاربست تا اوضاع را در لندن عادی و طبیعی نشان دهد و چنین وانمود کند که به رغم کشته شدن 5 نفر و بازداشت بیش از 2 هزار نفر، سرکوب و شدت عملی از سوی پلیس صورت نگرفته است!!

رادیو فردا: انقلاب رنگی در ایران قابل تکرار نیست (خبر ویژه)

ارگان رسمی سازمان سیا اعلام کرد براندازی جمهوری اسلامی از طریق انقلاب رنگی، حمله نظامی یا ترکیبی از این دو امکان ندارد.سایت رادیو فردا در تحلیلی که از سوی «مجید- م» از اعضای فراری حلقه کیان نوشته شده، تصریح کرد: مدل حمله نظامی برای براندازی، بسیار پرهزینه و با امکان موفقیت اندک است. بنابراین امکان تکرار مدل عراق و افغانستان در ایران وجود ندارد. مدل لیبی نیز با توجه به این که امکان اقدام نظامی و سیاسی اقوام علیه جمهوری اسلامی وجود ندارد منتفی است. مدل عراق و افغانستان و لیبی در ایران تکرار نخواهد شد.

در ادامه این تحلیل آمده است: مدل انقلاب رنگی نیز در ایران به زودی قابل تکرار نیست. جنبش سبز، انقلاب رنگی به انجام نارسیده بود و حکومت چشم هایش باز شده است.نویسنده متوهم آنگاه مدعی شد صرفا امکان اجرای مدل مصر و تونس در ایران وجود دارد، بی آن که متذکر این واقعیت شود که رژیم های مصر و تونس دست نشانده آمریکا و غرب بودند و دقیقا به همین دلیل مورد خشم ملت های مسلمان قرار گرفتند؛ همان طور که ملت مسلمان و مستقل ایران نیز دشمن شماره یک آمریکا و رژیم صهیونیستی به شمار می روند و در مقاطعی نظیر 9 دی 1388، 22 بهمن سال های 88 و 89 و همچنین راهپیمایی کم سابقه روز قدس امسال نشان دادند پای نظام و انقلاب ایستاده اند.رهبر فرزانه انقلاب در اوج فتنه آشوبگران تاکید کرده بودند مستکبران به عبث می کوشند از آشوبگری، کاریکاتور انقلاب بسازند حال آن که ملت ایران خود، انقلابی هستند و مقابل تحرکات دشمن ایستاده اند.

میتینگ اصلاح طلبان برای برائت دسته جمعی از فتنه سبز (خبر ویژه)

اظهارات تاکتیکی دبیر مجمع روحانیون درباره وفاداری به جمهوری اسلامی و مخالفت با شعار جمهوری ایرانی، به هم ریختگی بیشتردر حلقه های معارض نظام را به دنبال داشته است.اظهارات موسوی خوئینی ها در محافل اصولگرایان و درون حاکمیت، نشانه ای آشکار از بن بست فتنه گران و تحرکی فریبکارانه برای درآمدن از این بن بست خودساخته ارزیابی گردید.

اما همین اظهارات غالباً در محافل ضد انقلاب با سانسور مواجه شد تا از ضربات پی درپی به روحیه عناصر وابسته به اپوزیسیون ممانعت شود. با این حال برخی رسانه های وابسته به ضد انقلاب طاقت نیاورده و به این اظهارات پرداختند. شبکه بالاترین در واکنش به اظهارات دبیر مجمع روحانیون نوشت: آقایان و خانم های اصلاح طلب! این نوع از اعلام برائت کردنتان از جنبش سبز دیگر دارد لوس میشود که یکروز ابطحی بیاید و از ما اعلام برائت کند و فردایش منتجب نیا و پس فردایش خوئینی ها و پس اون فردایش فلانی و فلانی ها. خب اگر می خواهید از جنبش سبز اعلام برائت کنید، مرد و مردانه بیاید و در بین خودتان (همه اصلاح طلبان) یک میتینگ سیاسی برگزار کنید و در پایان آن مراسم هم یک بیانیه بدهید و همگی تان هم با اسم و رسم زیر آن را امضا کنید و در آن بیانیه هم به روشنی بگویید که چرا از جنبش سبز اعلام برائت کرده اید (مثلا چون جنبش سبز برانداز است، خواستار جدائی دین از حکومت است، به خمینی و آرمانهایش احترام نمیگذارد، ولایت فقیه را قبول ندارد و جمهوری ایرانی را بجای جمهوری اسلامی میخواهد و...) تا بدین ترتیب در آینده جای هیچگونه سفسطه برای کسی باقی نماند و مخالفان هم بتوانند با خیال راحت و صورت اصولی تکلیفشان را با شما اصلاح طلبان مشخص کنند (هر چند که هم اکنون هم خیلی از مخالفان تکلیفشان را با شماها مشخص کرده اند).بالاترین همچنین تصریح کرد که اصلاح طلبان در انتخابات گذشته هیچ وزنی نداشته اند و جریان های معارض رژیم از بغض جمهوری اسلامی به حمایت از اصلاح طلبان پرداخته بودند.

شبکه وابسته به اپوزیسیون در تحلیل دیگری یادآور شد: پس از اظهار وفاداری کردن قاطع اصلاح طلبانی چون محمد خاتمی، منتجب نیا و کواکبیان به جمهوری اسلامی، اینک محمد موسوی خوئینی ها دبیرکل مجمع روحانیون مبارز هدف اصلاح طلبان را حفظ جمهوی اسلامی دانسته است! در واقع اصلاح طلبان نقش اپوزیسیون را بازی می کنند و این دروغ توسط رسانه های غربی هم تبلیغ می شود. اما این فقط بازی رژیم است.

در ادامه این نوشته آمده است: باید با عبور از اصلاح طلبان، به دنبال بدیل های واقعی و جدی برای رژیم بود.

ارتباط دوقبضه بانوی صلح با تروریست ها (خبر ویژه)

یک دلیل دیگر برای نامزدی شیرین عبادی از سوی گروهک منافقین در ماجرای جایزه نوبل پیدا شد.

هرچند که الهه هیکس چند سال پیش خبر داده بود عبادی از طریق عبدالکریم لاهیجی (یکی از همراهان گروهک منافقین و همکار استخبارات صدام) به وی معرفی و از آن طریق برای دریافت جایزه صلح نوبل پیشنهاد شده، اما عبادی از ارتباط بیشتر با منافقین خبر داده است. او در مصاحبه با یکی از رسانه های ضدانقلابی فاش کرد برادرشوهرش جزو اعدامی های گروهک منافقین بوده است.این سلطنت طلب فراری با شهید! خواندن منافق مذکور مدعی شد نامبرده هیچ جرمی مرتکب نشده و صرفا روزنامه مجاهدین (منافقین) را به فروش می رسانده است.چند سال پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه گروهک موسوم به کانون مدافعان حقوق بشر در هماهنگی با دفتر معاون جنگ طلب جرج بوش (دیک چنی) تاسیس شده است. عبادی رئیس این گروهک منحله در زمان حضور در ایران بود و در واقع به واسطه این گروهک، اقدام به جعل سند نقض حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی می کرد. این جعلیات معمولا توسط گروهک منافقین به دولت آمریکا تحویل داده می شد تا مقدمات تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی فراهم شود.یادآور می شود سران گروهک تروریستی منافقین با وجود ارتکاب هزاران جنایت علیه شهروندان و مقامات جمهوری اسلامی، به هنگام بازداشت یا هلاکت اعضای خود با ژستی فریبکارانه ادعا می کنند که این افراد مظلوم واقع شده و صرفا در کار فروش روزنامه یا در حال گذر اتفاقی از محل وقوع جرم! بوده اند حتی اگر به همراه سلاح و بمب دستگیر شده باشند.

ملت جعلی اسرائیل که اعتقادی به آرمان صهیونیسم ندارد (خبر ویژه)

«میلیون ها روس تباری که در طول 20 سال اخیر (پس از فروپاشی شوروی) به اسرائیل آمده اند، غالباً دنبال زندگی بهتر اقتصادی بودند و اعتقادی به یهودیت و آرمان صهیونیسم ندارند».روزنامه گاردین با انتشار این مطلب و درباره نحوه ملت سازی در سرزمین های اشغالی نوشت: مهاجران روس 15 درصد جمعیت 7/7 میلیون نفری اسرائیل را تشکیل می دهند. گرچه به سختی می توان همه آنها را یهودی نامید زیرا که برطبق آئین یهود، فردی یهودی محسوب می شود که از مادری یهودی به دنیا آمده باشد و یا آنکه آئین ویژه ورود به مذهب یهودیت را به طور رسمی طی کرده باشد. اما از سال 1990 از اتحاد شوروی سابق کسانی به عنوان یهودی در اسرائیل ساکن شده اند که حائز این شرایط نبوده اند، برخی از آنها از پدربزرگ یا مادربزرگ یهودی بودند و یا آنکه در پیمان ازدواج با یک فرد یهودی بودند و از این طریق توانستند از قانون موسوم به «قانون بازگشت» استفاده کنند و تابعیت اسرائیلی بگیرند. بنابر آماری که اداره کل آمار مرکزی اسرائیل منتشر کرده است سی درصد از مهاجران روس تباری که در دهه 90 وارد اسرائیل شدند یهودی نیستند و یا تحت قانون ارتدکسی، آنها یهودی محسوب نمی شوند. آماری که در سال 2005 اما ترقی بیشتری را هم تجربه کرد و از سی درصد دهه 90 به 59 درصد رسید! از میان این 59 درصد تنها 5 درصد از آنها مراحل ورود به آئین یهودیت را طی کردند.

گاردین افزود: بعضی از این مهاجران به خاطر رؤیای صهیونیسم مهاجرت کردند اما درصد قابل توجهی از آنها تنها با هدف زندگی بهتر از لحاظ اقتصادی به اسرائیل آمدند.

جمهوری اسلامی

* عملیات آبگیری سد گتوند در خوزستان طی چند هفته گذشته درحالی ادامه دارد که کارشناسان حوزه آب به ویژه اساتید دانشگاه پیرامون پیامدهای اجرای این عملیات هشدار می‌دهند و این موضوع یکی از دل نگرانی‌های مردم شده که در هر محفلی بحث آن داغ است. این کارشناسان معتقدند: آبگیری سد گتوند به دلیل وجود گنبدهای نمکی در دریاچه سد موجب می‌شود آب رودخانه کارون را در پایین دست این سد روستاها و شهرهای حدفاصل شوشتر، ملاثانی، اهواز و آبادان از حداقل استانداردهای بهداشتی خارج و آب شرب و کشاورزی مردم را در شرایط نابسامانی قرار دهد. مدیرکل محیط زیست خوزستان قبلاً نیز در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفته بود. سد گتوند علیا فاقد مطالعات مدون زیست‌محیطی است. هر چند مسئولین وزارت نیرو از بدون مشکل بودن آبگیری سد گتوند سخن می‌گویند، اما خوبست مسئولین برای خاتمه دادن به این نگرانی‌ها توضیحات قانع کننده و کارشناسی شده در اختیار مردم قرار دهند.

* مدیر روابط عمومی و امور بین الملل آستان حضرت عبدالعظیم، مسموم شدن آب شرب حرم را تکذیب کرد. به گزارش البرز، حاج عباس سلیمی گفت: چند شب پیش یکی از زائران با مراجعه به مسئولان حرم گفت نزدیک یکی از حوض‌های آب نما در صحن امامزاده حمزه(ع) بوی نامطبوعی به مشام می‌رسد و از آنان خواست موضوع را بررسی کنند. مأموران حراست پس از بررسی محل متوجه وجود ظرفی مشکوک شدند که بعد از باز کردن در آن مشخص شد محتوای این ظرف یک سم کشنده کشاورزی است. اما چون در کنار آب نما قرار گرفته بود حتی یک قطره از آن هم وارد آب نما نشده است. وی افزود: با بررسی تصاویر دوربین‌های نظارتی مشخص شد یک زن جوان دست به این کار زده و دقایقی بعد این فرد که از ظاهر او مشخص بود هوش و حواس کافی ندارد دستگیر و در اختیار نهادهای ذیربط قرار گرفت.

* خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از هشترود در گزارشی نوشت: استمرار قاطعیت نیروی انتظامی در برخورد با اراذل و اوباش تنها چاره کار برای مقابله با ناامنی اجتماعی است. این گزارش می‌افزاید اکنون چاقو و قمه به وسیله‌ای برای قدرت نمائی و ترساندن مردم تبدیل شده‌اند بطوری که برخی خانواده‌ها جرم‌های مشهود را در جامعه مشاهده می‌کنند اما از ترس جان و آبروی خود جرات مقابله با آنرا ندارند و وقتی مجرمی دستگیر می‌شود خانواده‌هایی که مورد آزار و اذیت این اشخاص قرار گرفته‌اند برای جلوگیری از مشکلات بعدی چاره‌ای جز رضایت از مجرم نمی‌بینند. خبرنگار در گزارش خود افزوده است: خانواده‌هائی که فرزندان خود را راهی مدارس می‌کنند و یا برای خرید به مغازه‌ها می‌فرستند، منتظر روزی هستند که مشاهده کنند بوستانها و گلستانها، خیابان‌ها، میادین و کافه‌ها از اراذل و اوباش تهی شود و این جز با اراده قاطع و مستمر قوه قضائیه و نیروی انتظامی عملی نخواهد شد.

خراسان

جمهوری اسلامی

به دنبال دعوت‌های پیامکی از مردم ارومیه برای شرکت در راهپیمایی اعتراضی به عدم تصویب دو فوریت آبرسانی به دریاچه ارومیه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه ارومیه حضور در این راهپیمایی را غیرقانونی اعلام کرد.

مثلث

موسوی لاری عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون در رابطه با تشکل متبوعش گفت: تقریبا می توانم بگویم که هیچ زمانی وضع جلسات مجمع روحانیون مبارز تا این حد منظم نبوده است. شورای مرکزی هر دو هفته یک بار جلسه دارد، جلسات کمیته سیاسی نیز حسب نیاز برگزار می شود .

مردم سالاری

بهزاد نبوی، فیض ا... عرب سرخی، محسن میردامادی، ابوالفضل قدیانی، عبدا... رمضان زاده و جواد امام از زندانیان پس از فتنه88 با اتمام مرخصی شب های قدر به زندان اوین بازگشتند.

ایران

یک سایت خبری وابسته به یک جریان خاص که علاقه ویژه‌ای به اخبار پشت پرده و محرمانه دارد، در آخرین افشاگری خود خبر از جدیدترین برنامه‌های جریان موسوم به جریان انحرافی برای بهره‌برداری از سفرهای استانی داد! این سایت در خبر خود از 4 دستورالعمل جریان موسوم به انحرافی برای سفرهای استانی خبر داده و تأکید کرده: این جریان درصدد است با استفاده از سفرهای استانی، با مردم ارتباط مستقیم برقرار نماید. گفتنی است، نگرانی بیش از حد برخی از رسانه‌های زنجیره‌ای و افراد سیاسی از پایگاه مردمی رئیس جمهور، یکی از دلایل انتشار این گونه اخبار کذب است.

جام جم

‌سفر صالحی (وزیرخارجه)به سومالی حاشیه‌های جالبی داشت که حضور نخست‌وزیر سومالی با نفربر زرهی در محل ملاقات صالحی از جمله این حواشی بود.موگادیشو پایتخت سومالی بسیار شلوغ بوده و البته اکثر افراد در این شهر نظامی یا شبه‌نظامی هستند.

تعامل مدعی شد

یکی از وزرای سابق دولت با احداث شرکتی در سعادت آباد تهران پیمانکار شده است. وی با تاسیس این شرکت اجرای برخی از پروژه های عظیم دولتی را به عنوان پیمانکار در اختیار گرفت .

آفتاب نوشت

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی درخصوص آخرین وضعیت همسرش مطالبی را بیان کرد.همسر مهدی کروبی درباره شرایط کروبی افزود: «از اول ماه رمضان، ایشان به آپارتمانی کوچک منتقل شده است. این در حالی است که طبق هماهنگی صورت گرفته قرار بود کروبی را به منزل خودشان که توسط فرزندانم در منطقه جماران تهیه شده بود، منتقل نمایندهمسر کروبی تلویحا اذعان کرده است که خودش در حصر خانگی قرار ندارد.»

تابناک خبرداد

در مراسم افطاری جمعه آخر ماه رمضان سفارت ایران در سئول سربازان مسلمان ارتش آمریکا مستقر در کره جنوبی نیز حضور پیدا کردند . خطیب مسجد سئول از درگاه خداوند برای آزادی قدس و رهائی مردم مظلوم فلسطین از چنگ دژخیمان صهیونیستی دعا کرد.

البرز نوشت

مدیر روابط عمومی حرم عبدالعظیم حسنی در رابطه با شایعات مسموم شدن آب این حرم گفت چند شب پیش یکی از زائران با مراجعه به مسئولان حرم گفت نزدیک یکی از حوض های آب نما در صحن امامزاده حمزه(ع) بوی نامطبوعی به مشام می رسد و از آنان خواست موضوع را بررسی کنند. ماموران حراست پس از بررسی محل متوجه وجود ظرفی مشکوک شدند که بعد از بازکردن در آن مشخص شد محتوای این ظرف یک سم کشنده کشاورزی است.

فرارو نوشت

حاج منصور ارضی در اظهارات جدید خود ، تلویحا از تهدیدات قبلی خود(جهت پرداخت دیه کشتن مشایی)عقب‌نشینی کرد. وی در مراسم دعای مسجد ارک تهران با لحن طنزآلود گفته است که «برای اون قضیه این جایزه‌ تا آخر ماه رمضون ارزش داره! جایزه‌شم یک هزار تومانی است بدون چهار صفر!»

جهان نوشت

قنبری سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس با بیان اینکه ویژگی‌های مطهری و کاتوزیان(نماینده های اصولگرا تهران) با معیارهای اصلاح‌طلبان برای نمایندگی مجلس همخوانی دارد، گفت: اگر تهیه لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی مجلس، به عهده بنده باشد از حضور کاتوزیان و مطهری در این لیست استقبال می‌کنم.

 فرارو نوشت

حجت الاسلام محسن غرویان گفت : با شناختی که از سوابق سران جبهه پایداری و عملکرد ایشان دیده شده است، خیلی بعید به نظر می‌رسد که اینها بتوانند با کمیته 7+8 همکاری داشته باشند.

سی.ان.ان

امیر قطر، در سفری چند ساعته به تهران، ضمن آنکه تأکید کرد مردم سوریه پس از دادن آن همه کشته از خواسته های خود عقب نشینی نخواهند کرد، از حکومت ایران خواست که دست از حمایت از بشار اسد بردارد. روزنامه اسرائیلی "معاریو" دیروز به استناد یک گزارش محرمانه، فاش ساخت که ارتباطات قطر با حماس به تازگی بیش از پیش تقویت شده و سران حماس تا کنون دیدار های بیشتری را از دوحه به عمل آورده اند و خالد مشعل رهبر حماس در نظر دارد دفتر سیاسی خود را در دوحه مستقر نماید.

بی بی سی

باقر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفته است تا سال ۱۴۳۰ خورشیدی، سی درصد جمعیت ایران سالمند می شوند.بر اساس تحقیق مرکز پژوهش های مجلس که در ژانویه امسال منتشر شد، تغییر ساختار جمعیت ایران باعث شده تا جمعیت سالمند ایران رو به افزایش باشد و در دو دهه آینده پدیده سالمندی در ایران به عنوان یک مساله جدی برای دولت مطرح خواهد شد.این مرکز در گزارش خود هشدار داد که تا پانزده سال دیگر جمعیت سالمندان ایران سه برابر شده و از پنج و نیم میلیون نفر به بیشتر از پانزده میلیون نفر خواهد رسید.

بی بی سی

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت می گوید به علت اینکه مطالبات سال گذشته صنایع لبنی در بودجه نیامده، نمی توان آن را پرداخت. پیش از این صاحبان صنایع لبنی چندین بار در اعتراض به طلب های معوق خود در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجلس تجمع کرده بودند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات