صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۲۲۵۱۰۴

اخبار ویژه برخی روزنامه های 8 شهریور 1390


وطن امروز

گروگانگیری عوامل پژاک از کارگران یک مرغداری

هفته گذشته در روستایی از توابع شهرستان مریوان تعدادی از عوامل گروهک پژاک با حضور در یک واحد مرغداری تعداد 5 نفر از کارگران مرغداری را گروگان گرفته و با ارعاب و تهدید خواستار دریافت 10 میلیون تومان وجه نقد می‌شوند. به گزارش رجانیوز، با پیگیریهای صورت گرفته و هوشیاری مردم و نیروی انتظامی، گروگان‌ها بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی آزاد می‌شوند. یکی از راه‌های کسب درآمد این گروهک تروریستی علاوه بر قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکلی، سرقت و باجگیری از مردم منطقه است که اخیرا با توجه به اعتراضات مردمی نسبت به اقدامات تروریستی آنان و مقابله سپاه با جنایات آنان، به دلیل عدم حمایت مردم و نداشتن پایگاه مردمی، درصدد جبران شکست‌های خود با گروگانگیری از مردم روستاها هستند.

نارضایتی صاحب نطق مشهور‌هسته‌ای از طرح موضوع هولوکاست

احمد شیرزاد، نماینده مجلس ششم از طرح موضوع هولوکاست توسط دولتمردان ابراز نارضایتی کرد. به گزارش جهان، این عضو حزب منحل شده مشارکت در یادداشتی در روزنامه اعتماد، با ضعیف خواندن سیاست خارجی دولت، نوشته است: طرح مساله واهی بودن هولوکاست یکی از مواردی است که باید به آن اشاره کرد؛ معلوم نیست چه نیازی به طرح این مساله احساس می‌شود که آقای احمدی‌نژاد هرازگاهی با به میان کشیدن آن جامعه جهانی را علیه ایران تحریک می‌کند. محققان تاریخی این رسالت را به دولت داده بودند یا منافع ملی ما ایجاب می‌کرد که آن را مطرح کند؟ شیرزاد عنوان کرده است: طرح این موضوع تنها مصالح ایران را به خطر انداخت و فضای مثبتی را برای جولان دادن مقامات رژیم صهیونیستی ایجاد کرد. در این سال‌ها سوءظن به برنامه‌های هسته‌‌ای کشور نیز قوت گرفت و آمریکا توانست با بازی دادن افکار عمومی جهان قطعنامه‌های متعددی را علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب برساند. این ادعا در حالی است که کارشناسان مسائل بین‌الملل معتقدند طرح موضوع بی‌اساس بودن هولوکاست موجب تغییر رویکرد رژیم صهیونیستی از تهاجمی به دفاعی (برای دفاع از مبنای موجودیت خود)، تکاپوی پژوهشگران و تاریخ‌دانان مستقل غربی برای کشف موضوع و راه افتادن موجی از آگاهی در میان ملت‌ها شد. شیرزاد در جریان نطقی در مجلس ششم نیز گفته بود : ۱۹ سال به دنیا درباره فناوری هسته‌ای دروغ گفته‌ایم و اکنون دم خروس بیرون افتاده است! این سخنان شیرزاد حتی با اعتراض مهدی کروبی، رئیس وقت مجلس، روبه‌رو شد، ‌طوری که او ادعای شیرزاد را همان ادعاهای رادیو اسرائیل دانست.

جمهوری اسلامی

* 18 نماینده مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خواستار جلوگیری از عملیاتی شدن طرح انتقال آب سرشاخه‌های کارون به فلات مرکزی از طریق تونل بهشت آباد شدند. در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی نیز چهار نماینده استان چهارمحال و بختیاری به اقدام دولت در شروع طرح یاد شده اعتراض کردند. نمایندگان یاد شده معتقدند این اقدام به زیان استان چهارمحال و بختیاری است.

* مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان و مدیر عامل این باشگاه با حکم مراجع قضایی بازداشت شدند. دادستانی اصفهان درخصوص اتهام این افراد از سوءاستفاده آنان از وجوه در اختیار خبر داده است. طی دو سال اخیر اختلافاتی میان مدیر عامل ذوب آهن و مدیر باشگاه وجود داشت که در نهایت به دستگیری‌های یاد شده منجر شد.

خراسان

نسیم نوشت

مهدی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی نوشت: عفو 100تن از زندانیان امنیتی و سیاسی نشان‌‌دهنده آن است که نظام، فتنه‌ 88 را پایان یافته تلقی کرده و از جانب آن هیچ احساس خطری نمی‌کند.

تابناک خبرداد

شریف حسینی دبیر مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس با اعلام مخالفت این مجمع با اجرای طرحهای انتقال آب کارون به فلات مرکزی گفت: در صورت اجرای این طرح تمام نمایندگان خوزستان استعفا می کنند.

اعتدال خبرداد

در پنجمین جلسه شورای 7+8 اصولگرایان که عصردوشنبه برگزار شد بازهم نمایندگان جبهه پایداری(زارعی و باقری لنکرانی) حضور پیدا نکردند.

خبرآنلاین نوشت

سبحانی نیا عضو هیئت‌رییسه مجلس گفت: مجلس از دولت برای برگزاری نشست دو قوه در ماه رمضان دعوت کرده بود ولی دولت نپذیرفت.

فرارو نوشت

ترابی نماینده شهرکرد گفت : نمره ۲۰ دولتمردان به عملکرد دولت (در هفته دولت)مصداق «خود گویی و خود خندی،...» است.

جام جم

یک افسر اطلاعاتی و امنیتی پیشین آمریکا درباره تجمع اخیرمنافقین در مقابل وزارت خارجه آمریکا گفت: منافقین بی‌خانمان‌های دورترین مناطق نیویورک را برای تجمع آورده بودند.

شرق

علی مطهری نماینده تهران در واکنش به خبر آزادی زندانیان سیاسی، از آن استقبال کرده وگفت: این اقدام یک گام مثبت برای بازگشت کشور به شرایط قبل از انتخابات سال 88 است و در مجموع، کاری مناسب، مثبت و مفید به حال کشور است.

کیهان

رسانه های ضدانقلاب از قول یک گروهک که خود را «کمپین بین المللی حقوق بشر»! می خواند اعلام کردند مهدی کروبی در حال آماده شدن برای اعترافات تلویزیونی است. رسانه هایی چون گویانیوز، سحام نیوز، رادیو زمانه، رادیو فردا و... مطلب گروهک یاد شده را مشترکا بازتاب داده اند که مدعی است چند روانشناس در حال آماده کردن کروبی برای حضور در تلویزیون و ارائه برخی اعترافات هستند.

اعتماد

دکترعماد افروغ با بیان اینکه همه باید از رویکرد رحمت آمیز رهبری درس بگیریم گفت: هنگامی که از طریق پیامک مطلع شدم که برخی از زندانیان سیاسی عفو شدند، بسیار خوشحال شدم. به هر حال نظام ما باید چهره رحمت خود را به نمایش بگذارد و نباید همیشه جنبه قهرآمیز داستان را مدنظر قرار دهیم و نسبت به بعد رافت و رحمانی در نظام جمهوری اسلامی بی‌توجه باشیم.

روزگار

در چندروز گذشته خبرگزاری فارس علاقه شدیدی به بکارگیری واژه نواصلاح طلبان گرفته است و سعی دارد: علی مطهری ،کاتوزیان،علی عباسپور ومحمدرضاباهنر را در این جریان اختراعی خود بگنجاند.

بی بی سی

شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد ایران می گوید بعید است بانک مرکزی در قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل هدف تحریم اقتصادی قرار گیرد.اخیرا اکثریت مجلس سنای آمریکا طرح تحریم بانک مرکزی ایران را مطرح کرده اند.در گذشته نیز درخواست تحریم بانک مرکزی توسط شماری از اعضای محافظه کار کنگره مطرح می شد، اما این نخستین بار است که ۹۲ نفر از مجموع ۱۰۰ عضو مجلس سنا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، چنین درخواستی را صراحتا مطرح کرده اند.

رادیو آلمان

وزیر خارجه ایران نسبت به دخالت ناتو در سوریه هشدار داد. این در حالی است که رئیس جمهور ترکیه اظهار داشته که کشورش اعتماد خود را به رهبری سوریه از دست داده است. در این میان دبیرکل اتحادیه عرب برای یافتن راه‌حل راهی دمشق می‌شود.

رادیو آلمان

جنرال موتورز از دولت آمریکا درخواست اجازه راه‌اندازی تاسیساتی برای غنی‌سازی اورانیوم با لیزر را کرده است. مخالفان و دست‌اندرکاران این طرح در هراس‌اند که کشورهایی چون ایران به اطلاعات لازم در مورد چنین تاسیساتی دست یابند. "نیویورک تایمز" می‌نویسد که کمیسیون برنامه اتمی دولت آمریکا هم‌اکنون در حال بررسی جنبه‌های مثبت و منفی این طرح است.

قدس

خودزنی شبکه خبر

پایگاه 598 - فضل الرحمان اوریا (روزنامه نگار و کارشناس افغان) در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر در رسانه ملی مواضع ضدایرانی اتخاذ کرد و سخنانی را مبنی بر انزوای کامل ایران در جهان بیان کرد.

نمایندگان خوزستان تهدید به استعفا کردند

مهر- سیدشریف حسینی دبیر مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اعلام مخالفت این مجمع با اجرای طرحهای انتقال آب کارون گفت: در صورت اجرای این طرح تمام نمایندگان خوزستان استعفا می کنند.

با چهره ناشناس به میان مردم می روم

جهان- محسن رضایی با حضور در برنامه تلویزیونی «پارک ملت» گفت: مدتی است توفیق خرید با خانواده را ندارم. البته از قیمتها مطلعم. چرا که به صورت ناشناس میان مردم می روم. مثلاً پیش از انتخابات، من چند بار سوار تاکسی شدم و از سخنان و اظهارات مردم در مورد حکومت و دولت، کسب اطلاع کردم.

پشت پرده خودداری روسیه از تحویل اس 300

الف- یک سند منتشر شده توسط ویکی لیکس می گوید که روسیه در ازای خودداری از فروش اس 300 به ایران یک قرارداد مهم درباره دریافت نسل پیشرفته ای از هواپیماهای بدون سرنشین با رژیم صهیونیستی امضا کرده است.

استقبال مطهری از آزادی زندانیان سیاسی

خبر آنلاین- علی مطهری نماینده تهران در واکنش به خبر آزادی 100 نفر از متهمان امنیتی، از آن استقبال کرده و می گوید: این اقدام یک گام مثبت برای بازگشت کشور به شرایط قبل از انتخابات سال 88 است.

«خاتون» در راستای اهداف شیطانی است

قدس آنلاین- حجة الاسلام والمسلمین احمد سالک با اشاره به جریان اخیر ویژه نامه «خاتون»، این ماجرا را ماحصل کار جریان انحرافی دانست و گفت: مطرح کردن موضوعات ویژه نامه هایی چون «خاتون» چه بخواهند، چه نخواهند در راستای این اهداف شیطانی است.

بازگشت برادر خالد اسلامبولی به مصر

عصر ایران- برادر خالد اسلامبولی - قاتل انور سادات رئیس جمهوری پیشین مصر- که سالها به صورت تبعید در ایران و افغانستان زندگی می کرد، روز یکشنبه به مصر بازگشت و خود را تسلیم مقامات مصری کرد.

محمد شوقی اسلامبولی در سال 1992 در دادگاه مصر به اتهام رهبری شبکه جماعت اسلامی مصر محکوم به اعدام شده بود اما با تضمین دولت انقلابی به مصر بازگشت.

گاف پایگاه خبری دولت!

قدس آنلاین- پایگاه خبری و اطلاع رسانی دولت در تشریح عملکرد وزارت بهداشت و درمان، از عکس گلشیفته فراهانی در نمایی از فیلم «میم مثل مادر» استفاده کرده است.

نپذیرفتن شروط جبهه پایداری، پیامد دارد

ایلنا- ستار هدایتخواه عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی نسبت به سخنان اخیر آیةا... مهدوی کنی که گفته بود شروط جبهه پایداری را نمی پذیریم واکنش نشان داد و گفت: اینکه بزرگان بپذیرند یا نپذیرند قطعاً در مورد مسؤولیت بعدی اش و نتایج و پیامدهایی که خواهد داشت، خودشان پاسخگو خواهند بود.

کیهان

سگ نگهبان صهیونیست ها هم نتوانست از پس قدرت ایران برآید (خبر ویژه)

نایب رئیس حزب الوفد مصر می گوید آمریکا هر چند به عنوان سگ نگهبان صهیونیست ها عمل می کند اما نتوانسته از عهده مهار ایران و برنامه هسته ای آن برآید.

احمد عزالعرب در تحلیلی که از سوی سایت حزب وفد منتشر شده می نویسد: به رغم همه کارهایی که آمریکا می کند و با وجود این که همانند یک سگ نگهبان در دفاع از اسرائیل به حصر و تهدید ایران مبادرت می ورزد و به بهانه برنامه هسته ای ایران علیه تهران دائما صحبت از جنگ می کند، ایران همچنان به پیشبرد برنامه های هسته ای خود می پردازد و به پیشرفت های خود در این زمینه ادامه می دهد. پس از انفجار انقلاب بهار عربی و زلزله ای که هم جامعه عرب را دگرگون کرده و هم نفوذ آمریکایی- اسرائیلی را در منطقه به محاق برده است، تهدیدهای آمریکا و اسرائیل علیه ایران کوبیدن بر طبل توخالی است که نه کسی را می ترساند و نه کسی به آن باور دارد.

به گزارش «دیپلماسی ایرانی» نایب رئیس حزب وفد می افزاید: در 19 ژوئیه تحلیلی در سایت استارفور منتشر شد که به خوبی نشان می داد آمریکا و هم پیمانش عربستان سعودی تا چه اندازه از قدرت گرفتن و نفوذ ایران در منطقه و ایجاد یک نظام سیاسی وابسته به خود در منطقه نفت خیز خلیج فارس متحیر و متعجب شده اند. در این یادداشت آمده بود «یک اتفاق غیرعادی ولی قابل پیش بینی در منطقه خلیج فارس رخ داده و آن این که آمریکا هیچ استراتژی برای همکاری و تعامل مسالمت آمیز با ایران در اختیار ندارد. وقایعی که رخ می دهد نیز همگی ناشی از همین نبود استراتژی است. این در حالی است که آمریکا همه تلاش خود را می کند که با زیرپا گذاشتن توافق نامه امنیتی خود با عراق نیروهای نظامی اش را در این کشور حفظ کند. هم زمان عربستان از توانایی آمریکا برای مهار قدرت گرفتن روزافزون ایران دچار تردید شده است. به ویژه این که می بیند که آمریکا ناگزیر است با ایران بر سر تحولات منطقه به توافق برسد.»

در ادامه این یادداشت آمده است: بی شک ایران از این وضعیت استفاده می کند و تلاش خواهد کرد که در شریان های نفتی جهان موازنه قوای سابق را بازگرداند. ایران خود را فراتر از زمان می بیند و معتقد است که آمریکا به دلیل جنگ های پیش رو روزهای آخر قدرتش را می گذراند و در نهایت مجبور است از ایران ستیزی و رویکرد خصمانه علیه آن دست بردارد.

عزالعرب در ادامه این تحلیل تصریح کرد: اگر نگاهی به تحولات منطقه بیندازیم می بینیم که غیر از قدرت گرفتن ایران در منطقه کنترل اوضاع در عراق، لبنان و حتی شرق عربستان به دست شیعیان افتاده و دیگر آن قدرت مسلط سابق در این مناطق وجود ندارد. از عجایب است که به فضل فعالیت های القاعده و حوادث 11 سپتامبر 2001 علیه آمریکا این شیطان بزرگ، دشمنان ایران در افغانستان و عراق سرنگون شدند و همه چیز به نفع ایران تمام شد و این کشور توانست خلاء قدرت در عراق را به کمک هم پیمانان عراقی اش پر کند و نفوذ خود را تا مرزهای شش کشور هم مرز با عراق گسترش دهد.

وی می افزاید: خطی که ایران دنبال می کرد اکنون در شرف تحقق است. دیگر آمریکا آن ابرقدرت منطقه ای نیست و ایران می رود تا قدرت برتر نظامی را در منطقه خلیج فارس از آن خود کند. ایران می تواند تهدید خود برای بستن تنگه هرمز را هر وقت که اراده کند، عملی سازد. ایران به رغم این که از وضعیت حکومت عراق نگران است، اما تاثیر شگرفی بر تصمیم گیری های عراقی ها دارد و می تواند بر تمامی تصمیم های آمریکایی ها در عراق اثر بگذارد. اصرار آمریکا بر تمدید توافق نامه امنیتی خود دلیلی روشن بر قدرت گرفتن ایران و نفوذ آن تا قلب جبهه غربی است. برنامه هسته ای ایران برای این کشور یک مساله جانبی است و اگر بنا باشد ایران قدرت هسته ای خود را تکمیل کند طبیعتا امنیت منطقه ای اش نیز افزایش خواهد یافت.

تحلیلگر مصری با تاکید بر اینکه عربستان سعودی به تدریج مجبور است، با قدرت ایران کنار بیاید، نوشت: سعودی ها خوب می دانند که به رغم خرید سلاح از کشورهای غربی هرگونه اعلام تهدید نظامی علیه ایران کوبیدن بر طبل تو خالی است. در نتیجه قدرت های اصلی منطقه مجبورند در نهایت به نفوذ ایران در منطقه اعتراف کنند به ویژه این که می بینند نمی توانند بر روی تضمین های آمریکا برای حفظ حکومت هایشان نیز حساب کنند. وقتی عربستان به این درک برسد که ناگزیر است با ایران بر سر تحولات منطقه به ویژه عراق به تفاهم برسد، مجبور است به دنبال راهکاری برای رسیدن به تفاهم با ایران بر سر بحرین نیز بگردد. عربستان خوب می داند که اگر کنترل بحرین از دستش خارج شود- تظاهرات شیعیان بحرین عرش حکومت در عربستان را به لرزه درآورد- سراسر عربستان متاثر از تحولات بحرین خواهد شد و چه بسا نظام این کشور دچار دگرگونی های اساسی شود.

یک مرکز امنیتی آمریکا: ایران روز به روز قوی تر می شود (خبر ویژه)

یک پژوهشکده آمریکایی نسبت به عجز فزاینده کاخ سفید در مقابل جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کرد.

مرکز امنیت آمریکای جدید ضمن گزارشی اعلام کرد: موج خیزش های عربی پیامدهای مهمی برای راهبرد آمریکا در قبال ایران دارد. فارغ از بحث های گوناگون یک چیز روشن و مشخص است و آن اینکه بنیاد و اساس راهبرد دولت اوباما در ارتباط با ایران در حال از هم پاشیدن است. سیاست مربوط به وضعیت موجود منطقه که دولت اوباما آن را به ارث برده بود اکنون باید با شرایط جدید تطبیق یابد. تا همین اواخر دولت اوباما می توانست ادعا کند که سیاست هایش در قبال ایران موفقیت هایی داشته است. هرچند مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران راه به جایی نبرد و امید برای تغییر رژیم پس از انتخابات ژوئن 2009 نیز امیدی واهی از کار درآمد، دولت آمریکا اجماع منطقه ای و بین المللی نیرومندی در واکنش به پیشرفت مداوم ایران در مسیر دستیابی به قابلیت تولید سلاح هسته ای ایجاد کرد. سیاست های دولت آمریکا از طریق تحریم های شدید، فشار بر ایران را افزایش داد و بطوری که گفته می شود از طریق خرابکاری و اقدامات پنهانی نیز برنامه هسته ای ایران را مخدوش کرد.

این مرکز پژوهشی در گزارش خود می افزاید: اما سیاست آمریکا که تا چند ماه پیش هم منطقی بود، بیش از این قابل دوام نیست حامیان کلیدی این سیاست در منطقه از جمله حسنی مبارک و سعد حریری از صحنه خارج شده اند. سایر اعضای ائتلاف ضد ایران شامل عربستان سعودی و بحرین با چالشهای شدید داخلی رودر رو هستند و حتی در صورتی که رژیم های کنونی جان سالم به در ببرند باید توجه بیشتری به خواستها و اولویت های مردم خود داشته باشند. مردمی که عموما فاقد علاقه لازم برای تحرکات تهاجمی تر علیه ایران هستند. تا آینده ای قابل پیش بینی، رژیم های عربی تهدید علیه بقای خود را نه از جانب ایران بلکه از جانب ناکامی های سیاسی و اقتصادی خود خواهند دید، هرچند احتمالا انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه خواهند گرفت. این رژیم ها بشدت متوجه خطرات اتخاذ سیاست خارجی مغایر با خواست مردم خواهند بود.

این پژوهشکده تاکید می کند: قیام ها و تحولات خاورمیانه بر سایر ارکان رویکرد دولت اوباما در قبال ایران نیز تاثیر خواهد گذاشت. جنگ با لیبی منطق مذاکرات هسته ای با ایران را مخدوش کرد. مقامات ایران احتمالا نتیجه گیری خواهند کرد که داشتن قابلیت های هسته ای حتی ضروری تر هم شده و اعتقادشان به سودمندی مذاکرات برای تضمین منافع رژیم (نظام) سست خواهد شد. در همین حال افزایش بهای نفت تاثیر تحریم های بین المللی را کاهش داده است.

پژوهشکده مرکز امنیت آمریکای جدید با تاکید بر تضعیف قدرت واشنگتن خاطرنشان کرد: علاقه آمریکا برای مهار ایران هسته ای همچنان ضروری و فوری است اما آمریکا در فضای جدید نمی تواند از طریق رویکرد مهار ایران بطور موثری به مساله ایران بپردازد. تنظیم درست سیاست آمریکا در قبال ایران به معنای تنظیم سیاست در قبال منطقه است، آمریکا باید خود را با جوامع قدرت یافته عربی همنوا و اتحادهای کلیدی در منطقه را حفظ کند و به ایران اجازه بهره برداری از تغییر فضا را ندهد. تلاش برای قطبی کردن دوباره فضا در برابر ایران تنها موجب مخدوش شدن منافع آمریکا می شود. هنگامی که دستور کار سیاسی در منطقه به شکل یک نبرد دو قطبی که در آن ایران تنها جایگزین وضع موجود مورد حمایت آمریکا و اسرائیل است قوام داده شود، ایران در این شرایط تقویت می شود.

رئیس ناشی پروژه را لو داد! (خبر ویژه)

رئیس خودخوانده شورای موسوم به هماهنگی راه سبز امید که در واقع چیزی جز بازوی رسانه ای منافقین نیست اعتراف کرد این شورا با علم به اینکه تاریخ مصرف موسوی روزی به پایان خواهد رسید تشکیل شد تا جای او را جایی در خارج از ایران پر کند.

اردشیر امیر ارجمند که با روز آنلاین گفت وگو کرده گفته است ایده تشکیل این شورا مربوط به قبل از حصر خانگی میرحسین موسوی است تا «اگر برای او مشکلی پیش آمد کارها ادامه پیدا کند.»

اردشیر امیرارجمند از بستگان مسعود امیرارجمند است که هم اکنون مسئولیت شاخه اطلاعاتی سازمان منافقین در پاریس را برعهده دارد.اردشیر که ادعا می کند با هماهنگی مسعود از ایران خارج شده است هم اکنون در پاریس اقامت دارد اکنون این حدس مطرح شده است که امیرارجمند سال ها در کنار میرحسین موسوی به عنوان یک مهره اطلاعاتی سرویس های غربی عمل کرده و مشغول خط دهی او بوده است.

اظهارات جدید امیرارجمند این تحلیل برخی کارشناسان در داخل را تایید می کند که از مدت ها پیش عقیده داشتند حمایت صریح موسوی و کروبی از پروژه صهیونیستی 25 بهمن یک برنامه ریزی انتحاری از خارج از کشور بود که در واقع هدفی جز حذف این دو نفر و انتقال رهبری آشوبگران به خارج از کشور را نداشت.

امیر ارجمند در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید می کند که از نظر او عضویت در چیزی که جنبش سبز می خواند هیچ شرط ایدئولوژیکی ندارد و مثلا لائیک ها هم می توانند عضو جنبش سبز باشند بی آنکه لازم باشد دست از عقاید خود بردارند.

وی همچنین می گوید که شورای بانمک او برای روز 22 خرداد فراخوان راهپیمایی سکوت داده و از این فراخوان استقبال خوبی هم شده است! امیر ارجمند منظور خود از «استقبال خوب» را توضیح نداده ولی احتمالا شاهدی جز این ندارد که مثلا مردم در تهران روزی که در آن راهپیمایی به اصطلاح سکوت برگزار شده بود، بی آنکه شعاری بدهند در خیابان ها راه رفته اند!!

خوشمزه این است که وقتی در پایان مصاحبه خبرنگار از امیر ارجمند می خواهد که نام اعضای این شورای کذایی را اعلام کند وی موضوع را «امنیتی» و «محرمانه» اعلام می کند!سوال این است که اگر اداره کنندگان واقعی این بساط مسخره کسی جز منافقین و سرویس های غربی هستند چه نیاز به پنهان کردن اسامی افراد آن و در پیش گرفتن پز امنیتی آن هم در قلب پاریس وجود دارد؟ آیا امیر ارجمند از اینکه دیگر گروه های ضد انقلاب به هویت کسانی که در حال بالا کشیدن بودجه های اختصاص داده شده از جانب آمریکا و اتحادیه اروپا پی ببرند نگران است؟نکته دیگری که در این مصاحبه به خوبی پیداست این است که وقتی مصاحبه کننده از امیر ارجمند درباره وضع و حال فعلی موسوی سوال می کند او هیچ پاسخ درستی برای عرضه ندارد اما برای اینکه راز اصلی این شورا که همان بی خبری محض از اوضاع داخل ایران است، از پرده بیرون نیفتد به بیان یکی دو جمله کلی با این مضمون که «حال مهندس خوب است» بسنده می کند. پیش از این هم برخی گروه های دیگر ضد انقلاب گفته بودند که امثال امیرارجمند جز بلوف زدن هیچ کار دیگری نمی کنند و همه ادعاهای آنها درباره داشتن اطلاعات ویژه از داخل ایران دروغ است. این بلایی است که عینا بر سر یکی دیگر از وابستگان منافقین یعنی مجتبی واحدی هم آمده است. وی که مدتی است به خارج از ایران گریخته و سعی می کند خود را نماینده ویژه مهدی کروبی جا بزند، چندین بار با ارائه اطلاعات کاملا غلط و خنده دار درباره آخرین وضعیت او آبروریزی به بار آورده است. همین موضوع باعث شده برخی از گروه های اپوزیسیون واحدی و امیر ارجمند را «دکانداران ناشی» بخوانند.

گفتنی است که گروه های اپوزیسیون با توجه به فرار امیرارجمند بعد از بازداشت و در هنگام مرخصی، نسبت به هویت او دچار تردید جدی هستند و معتقدند که او بدون هماهنگی وزارت اطلاعات و یا اطلاعات سپاه قادر به خروج از کشور نبوده است و باید وی را به چشم «مدحی شماره 2» نگاه کرد!

خوئینی ها باز هم دنده عقب گرفت! (خبر ویژه)

محمد موسوی خوئینی ها که چند روز پیش گفته بود «هدف اصلاح طلبان فقط جمهوری اسلامی است»، برای بازداشتن محافل ضدانقلاب از ادامه انتقادات به خود رویکردش را تغییر داد.

این عضو مجمع روحانیون مبارز در پاسخ یکی از مخاطبان وبلاگش با ابراز امیدواری برای آزادی سران و فعالان جریان فتنه، اعتراض را حق آنان دانسته و با تعبیر پروژه براندازی سال 88 به یک «سوءتفاهم» گفته است: امیدوارم سوءتفاهم ها از میان برداشته شود و نه تنها این دو عزیز گرامی بلکه تمام زندانیان سیاسی در رابطه با انتخابات 88 آزاد شوند، علّت اینکه می گویم سوءتفاهم این است که همه آنها در یک انتخابات قانونی شرکت کرده اند و به نتایج اعلام شده اعتراض داشته و دارند و اعتراض هم حقّ آنان بوده است، ولی آنان ناروا متّهم به براندازی و... شده اند، در حالیکه یقیناً آنان مبرّا از چنین اتّهامی هستند.

موسوی خوئینی ها که چند روز پیش شعار «جمهوری ایرانی» را تخطئه و رویکرد جریان فتنه را زیر سوال برده بود، روشن نیست چرا اکنون از جریان فتنه و حامیان شعار «جمهوری ایرانی» دفاع کرده و تلاش آنان را برای براندازی در ایران که با حمایت آشکار غرب و رژیم صهیونیستی و کل جبهه ضدانقلاب همراه بود، تنها یک «سوءتفاهم» و «اتهامی ناروا» توصیف کرده است.

البته این عضو مجمع روحانیون مبارز و حزب متبوعش از حامیان و تقویت کنندگان فتنه و حتی متهم اصلی آشوب شب 30 خرداد 88 هستند.

موسوی خوئینی ها پیش از موضع گیری امروزش با محکوم کردن بخشی از مواضع فتنه گران مدعی پایبندی اصلاح طلبان به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه شده بود.

برخی محافل ضد انقلاب به خاطر این اظهارات به او حمله کرده و آن را فرصت طلبی و تلاش برای ورود به عرصه سیاسی خوانده بودند. اما رسانه های همسوی مجمع روحانیون از جمله کلمه، جرس، امروز و نوروز و... که سخنان موسوی خوئینی ها علیه جریان فتنه را سانسور کرده بودند، موضع دیروز او در حمایت از موسوی و کروبی را پوشش گسترده داده اند

حاج خانم مالک زندان حاج آقا! (خبر ویژه)

روشن شدن این نکته که مکان جدید حصر مهدی کروبی متعلق به فاطمه کروبی (همسر وی) است در حال تبدیل شدن به یک آبروریزی است.فاطمه کروبی روز شنبه در گفت وگو با سحام نیوز ادعا کرد که از ابتدای ماه رمضان همسرش در مکانی نامناسب حبس شده است.این در حالی است که برخی منابع که از وضعیت کروبی آگاه هستند، می گویند کروبی با اصرار و درخواست شدید خود و همسرش به یکی دیگر از منازل فاطمه کروبی منتقل شده و بر خلاف ادعاهای همسرش هیچ اجباری برای انتقال وی به این مکان وجود نداشته است.

این منابع تاکید می کنند مکان جدید از فضای مناسب برای زندگی فاطمه کروبی در کنار همسرش برخوردار است و هیچ منعی در این زمینه وجود ندارد اما ظاهرا خود او مایل به همراهی با کروبی نیست.گفته می شود فاطمه کروبی به تازگی ملک جدیدی با قیمت گزاف در جماران تهیه کرده و این سر و صداها احتمالا برای طرح درخواست انتقال مهدی کروبی به این ملک است.

گفتنی است فاطمه کروبی هرگز در حصر نبوده و به جای حضور در کنار همسر خود ظرف ماه های گذشته آزادانه مشغول رسیدگی به امور شخصی اش بوده است.

ایران

اگر مصداقش معلوم شود، حکم را اجرا می‌کنیم!

خبر اول این که پس از انجام اعتراض و واکنش‌های متفاوت از سوی چهره‌های شاخص و رسانه‌ها نسبت به اظهارات اخیر یک مداح تهرانی مبنی بر اینکه هر کس رئیس دفتر رئیس‌جمهور را بکشد پولش را من می‌دهم،حسین الله کرم یکی از دستاندرکاران هیأت حاج منصور در مصاحبه با یک سایت خبری مدعی شد هنوز مصداق حرف این مداح معروف را متوجه نشده و در صورتی که وی این شخص را معرفی کند حزب‌الله بدون تردید حکم آن را اجرا خواهد کرد! وی در این خصوص گفته: «بر هر مسلمان واجب است که یهود امت را هلاک کند. به عنوان مثال همان حکم کشتن سلمان رشدی که از سوی امام راحل در سال 67 اعلام شد. اگر برادر عزیز و گرانقدر ما مصداق یهود را اعلام می‌کرد، حزب‌الله بدون تردید آن را اجرا می‌کرد زیرا ایشان صلاحیت‌های لازم و تخصصی در این زمینه را داراست. ما مصداق یهود امت را در هر کجا بیابیم بشدت با او برخورد می‌کنیم!»

 

 

 

مشکل نبود روسری بلند هم تقصیر خاتون است!

خبر دیگر این که حجت‌الاسلام ناصر نقویان در یک برنامه زنده تلویزیونی در پاسخ به پیامکی که از نبود روسری بلند در بازار لباس گلایه کرده بود، از ویژه‌نامه خاتون گلایه کرد. وی در این‌خصوص گفت: «پیام این خانم را باید آنها بشنوند که می‌گویند حجاب مسئله مهمی نیست و می‌روند مجله و ویژه‌نامه چاپ می‌کنند و عکس دو تا ورزشکار و هنرپیشه را به عنوان زنان تاریخ‌ساز! ایران روی جلد آن چاپ می‌کنند.»آقای نقویان درحالی این سخنان را گفته است،که روی جلد ویژه نامه خاتون هیچ عکسی تحت عنوان زنان تاریخ ساز به چاپ نرسیده است.

بی‌اخلاقی تعجب برانگیز یک سایت خبری!

شنیدیم که سایت خبری وابسته به یک جریان خاص که سابقه طولانی در حاشیهسازی رسانه‌ای دارد، روز گذشته این بی‌مبالاتی رسانه‌ای را به اوج رساند و با انتشار عکس‌های آنچنانی از یک هنرپیشه ایرانی مهاجرت کرده به خارج از کشور، باب جدیدی در بی‌اخلاقی‌های رایج شده در فضای رسانه‌ای گشود. این سایت در گزارشی به بهانه نامه پدر این هنرپیشه زن عکس‌هایی از این دختر جوان را در حالت‌های نامناسب پوششی و رفتاری بدون هر گونه ملاحظه‌ اخلاقی و در نظر گرفتن حیثیت بستگان وی، عفت عمومی را خدشه دار کرده است. گفتنی است این روش بارها توسط ریاست محترم قوه قضائیه مورد نقد قرار گرفته و اکنون نیز باید در انتظار واکنش دستگاه قضایی با این منکر بزرگ باشیم.

موش‌های گوش‌دارتان دقیق نیستند

باخبر شدیم که اندکی پس از انتشار ویژه‌نامه خاتون و توهم‌پراکنی برخی از سایت‌های خبری شبه‌اصولگرا مبنی بر انتشار ویژه‌نامه‌هایی با سوژه‌هایی همچون موسیقی و فقه، ازدواج موقت، انقلاب‌های منطقه با نگاه نو و موضوعاتی از این قبیل که قرار است از سوی گردانندگان روزنامه منتشر شود، این بار نیز یک سایت منتسب به شهردار تهران در مطلبی کاملاً کذب و تکراری مدعی برنامه‌ریزی جریان انحرافی برای انتشار ویژه‌نامه‌ای در ایام عید فطر شد. سایت فوق در این خصوص نوشت: «آن طور که از شواهد و قرائن پیداست، بناست تا ویژه‌نامه بعدی این روزنامه جریان وحدت‌ستیز با عنوانی برگرفته از جنگ‌های صدر اسلام چاپ شود که یادآور فتنه، تفرقه و تنش‌های آن دوران است. از آنجا که مقام معظم رهبری به کرات اصلی، فرعی کردن مسائل و نپرداختن به حواشی را از اهداف اولیه نظام و لازمه پیشرفت کشور عنوان کرده‌اند، انتشار این ضمیمه‌های رایگان با پول بیت‌المال و با مفاهیم تفرقه‌افکنانه آن هم از جانب ارگان‌های رسمی دولتی که داعیه ولایتمداری دارد، تعجب برانگیز است!» این در حالی است که روزنامه تصمیمی برای انتشار چنین ویژه نامه ای نگرفته است.

رپرتاژ آگهی بیادی برای شهردار تهران!

دست آخر این که حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر تهران، روز گذشته در یادداشتی که در یکی از روزنامه‌های منتسب به شهرداری منتشر کرد ، در قالب توضیح درخصوص چرایی سؤال اخیر شورای شهر از قالیباف به علت نارسایی‌های موجود در خدمات شهری، به تشکر و تمجید از وی پرداخت. بیادی در بخشی از این مطلب می‌نویسد: «با اعلام آمادگی شهردار ولایی و پرتلاش تهران برای پاسخگویی در برابر سؤالات شورای شهر، من و تعداد دیگری از دوستان بر آن شدیم سؤالات خود را از ایشان بپرسیم... ما از اقدامات شهردار تهران سپاسگزاریم... همین روحیه پاسخگویی قالیباف دست ما را برای هرگونه سؤالی باز گذاشته... سایر دولتمردان و سیاسیون هم باید این رفتار شهردار تهران را الگو قرار دهند... بار دیگر از شهردار تهران به خاطر پاسخگویی‌شان سپاسگزاری می‌کنم.»

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات